"Mannen" is een te grote groep. Het gedrag wat jij omschrijft wordt overduidelijk niet gedaan door iedere man binnen deze groep.quote:Op zondag 30 november 2014 22:13 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik ken ook 1 of meerdere mensen die slachtoffer zijn geworden van iemand uit een andere hoek, maar vreemd genoeg is het dan ineens raar om naar de hele groep te wijzen.
Ik noem maar, mannen. Ik ken echt geen enkele vrouw die geen slechte ervaring heeft met mannen, dan hou ik het zelfs bij seksueel grensoverschrijdend gedrag, intimidatie/aanranding evt verkrachting.
Toch gaat echt iedereen (terecht!) op zijn achterste benen staan als er gezegd wordt dat mannen nare aanranders e.d. zijn.
Ieder normaal mens keurt dit gedrag af, heeft geen goed woord over voor de daders, maar geen enkel normaal mens projecteert het op mannen in het algemeen.
Omdat het allemaal donkerhuidige mensen waren met een oerhollandse voor- en achternaam(en oernederlands accent). Zoals gezegd kan ik niets bewijzen, maar het is nogal toevallig dat de gesprekken zonder ze te zien allemaal erg positief waren(er vaak zelfs half om half al gezegd werd dat het wel goed zou zitten) en het bij het eerste zien zo ineens 180 graden draaide.quote:Op zondag 30 november 2014 22:11 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Wat geeft jou het idee dat het kleurtje het afwijzingscriterium is? Mensen van Oost-Aziatische origine lijken daar nou nooit last van te hebben...
Probeer jij als oer-Hollandse jongen maar eens te solliciteren bij een Turkse onderneming dan, of als homo.quote:Op zondag 30 november 2014 22:16 schreef erodome het volgende:
[..]
Omdat het allemaal donkerhuidige mensen waren met een oerhollandse voor- en achternaam(en oernederlands accent). Zoals gezegd kan ik niets bewijzen, maar het is nogal toevallig dat de gesprekken zonder ze te zien allemaal erg positief waren(er vaak zelfs half om half al gezegd werd dat het wel goed zou zitten) en het bij het eerste zien zo ineens 180 graden draaide.
Hetzelfde gaat op bij je marokkanen, of wil je beweren dat daarvan het leeuwendeel dat gedrag vertoont, bontkraagjes zijn die overlast veroorzaken?quote:Op zondag 30 november 2014 22:15 schreef MouzurX het volgende:
[..]
"Mannen" is een te grote groep. Het gedrag wat jij omschrijft wordt overduidelijk niet gedaan door iedere man binnen deze groep.
Met subgroepen kan je het echter wel meteen projecteren.
Bijvoorbeeld Marokkanen
Al een goedkeuring voordat ze een interview hebben gevoerd? Rare procesgang dan.quote:Op zondag 30 november 2014 22:16 schreef erodome het volgende:
[..]
Omdat het allemaal donkerhuidige mensen waren met een oerhollandse voor- en achternaam(en oernederlands accent). Zoals gezegd kan ik niets bewijzen, maar het is nogal toevallig dat de gesprekken zonder ze te zien allemaal erg positief waren(er vaak zelfs half om half al gezegd werd dat het wel goed zou zitten) en het bij het eerste zien zo ineens 180 graden draaide.
Ach zeik niet, als ik als "Janssen" ga solliciteren bij de Turk dan fronst 'ie net zo hard.quote:Op zondag 30 november 2014 22:17 schreef Kosmoproleet het volgende:
Bepaalde minderheden hebben nou eenmaal geen recht om een individu te zijn. Welke blanke mannnen hier zijn aangesproken op Volkert of Karst of alle blanke verkrachters en brandstichters? 0 gok ik.
Want dan zijn we plots heel individualistisch.
Maar als je tot een der uitgekotste minderheden behoort, is alles jouw schuld. Moet je je "soortgenoten" maar aanspreken.
Ofzo
Dat gaat prima in grotere zaken. Dat in familie groenteboeren alleen twee mensen werken is natuurlijk evident.quote:Op zondag 30 november 2014 22:17 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Probeer jij als oer-Hollandse jongen maar eens te solliciteren bij een Turkse onderneming dan, of als homo.
Als daar discriminatie is vind ik dat ook not done, weer probeer je te zeggen dat het ene slechte maakt dat het andere ok is, maar het blijft gewoon allebei prut.quote:Op zondag 30 november 2014 22:17 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Probeer jij als oer-Hollandse jongen maar eens te solliciteren bij een Turkse onderneming dan, of als homo.
Dat jarenlang bewust wegkijken vanuit bepaalde politieke hoek is juist de oorzaak van de ellende waarin we nu zitten.quote:Op zondag 30 november 2014 22:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
Als ras-Ariër (want Zwitserse roots!) geef ik Kosmo gelijk. Als je alleen al ziet wat voor stront hier op het forum wordt uitgebaggerd over voornamelijk Marokkanen, dan is het nogal ridicuul om te doen alsof er zo maar continu over racisme wordt geklaagd door allochtonen.
Wat heet: het feit dat woorden als k*tmarokkaan, rifaap en woestijnrat hier allemaal zo maar kunnen zegt genoeg.
Over wegkijken gesproken.
Er is hier maar één iemand die jou aan hand van je huidskleur als minderwaardig neerzet hoor en dat ben jij toch echt zelf.quote:Op zondag 30 november 2014 22:17 schreef Kosmoproleet het volgende:
Bepaalde minderheden hebben nou eenmaal geen recht om een individu te zijn. Welke blanke mannnen hier zijn aangesproken op Volkert of Karst of alle blanke verkrachters en brandstichters? 0 gok ik.
Maar als je tot een der uitgekotste minderheden behoort, is alles jouw schuld. Moet je je "soortgenoten" maar aanspreken.
Ofzo
Want waarom is het dan evident?quote:Op zondag 30 november 2014 22:18 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Dat gaat prima in grotere zaken. Dat in familie groenteboeren alleen twee mensen werken is natuurlijk evident.
Wat een onzin man.quote:Op zondag 30 november 2014 22:18 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ach zeik niet, als ik als "Janssen" ga solliciteren bij de Turk dan fronst 'ie net zo hard.
Omdat het een familiezaak is met twee mensen?quote:Op zondag 30 november 2014 22:19 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Want waarom is het dan evident?
Als een Nederlander dit zegt krijgt 'ie van je op de kloten.quote:Op zondag 30 november 2014 22:19 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Daarnaast wonen we in Nederland.
Want alle Turkse zaken zijn familiezaken?quote:Op zondag 30 november 2014 22:19 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Omdat het een familiezaak is?
Heb jij dat nog nooit gehad dan, dat je belt met een werkgever en dat het allemaal erg soepel gaat en ze aangeven dat het allemaal wel goed zit, alleen nog even afronden?quote:Op zondag 30 november 2014 22:17 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Al een goedkeuring voordat ze een interview hebben gevoerd? Rare procesgang dan.
Ligt eraan wat ze hebben gedaan.quote:Op zondag 30 november 2014 22:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
Specularium over het woord k*t-Marokkaan en of het hier gebruikt wordt: "Ligt aan de context maar ja."
Wanneer is de context correct voor het gebruik van de term k*t-Hollander; k*t-flikker; k*t-blanke?
Uhuquote:Op zondag 30 november 2014 22:19 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Als een Nederlander dit zegt krijgt 'ie van je op de kloten.
Als het k*t-Kaaskop zou zijn, gaf ik je gelijk.quote:Op zondag 30 november 2014 22:20 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ligt eraan wat ze hebben gedaan.
Regelmatig blijft de term 'kaas' of 'kaaskop' in beledigende vorm ook gewoon staan.
Hoe is dat anders?
Vertel. Is het nieuw voor je dat we in Nederland wonen?quote:Op zondag 30 november 2014 22:20 schreef NotYou het volgende:
[..]Val je toch een beetje door de mand Hassan.
Kan best dat het in die gevallen onversneden racisme was (kan ik niet beoordelen, was er niet bij), dat bestaat, en dat ontkent niemand. Echter heel vaak heeft het helemaal niets met het kleurtje te maken, maar met gedrag. Dat kan ook zijn dat de sollicitant niet de juiste vormen in acht neemt bij de sollicitatie, bv door onwetendheid. Dat is heel vervelend, maar racisme is dat niet.quote:Op zondag 30 november 2014 22:16 schreef erodome het volgende:
[..]
Geen idee, je schuift wel alle blanke Nederlanders schuld in de schoenen van racisme omdat allen het "normaal" zouden vinden.quote:Op zondag 30 november 2014 22:21 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Of betekent dat voor jou dat we Nederlanders met andere roots mogen discrimineren omdat dat in jouw ogen geen echte Nederlanders zijn?
Links zat toen inderdaad graag vooraan in de PC hoek , dat is waar.quote:Op zondag 30 november 2014 22:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En ongetwijfeld geef je hier 'links' de schuld van
Ik deel de mensen dus ook in in twee groepen: normale mensen, en tuig. Onder tuig valt een groot percentage van de mensen met een bontkraag. Draag je dezelfde kleding als doorsnee tuig dan word je inderdaad automatisch in deze groep geplaatst. Het recht om een individu te zijn ontneemt diegene door zichzelf te associëren met deze groep, d.m.v. kleding/gedrag.quote:Op zondag 30 november 2014 22:17 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ofzo
Uiteraard. Immers racisme bestaat niet.quote:Op zondag 30 november 2014 22:23 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Kan best dat het in die gevallen onversneden racisme was (kan ik niet beoordelen, was er niet bij), dat bestaat, en dat ontkent niemand. Echter heel vaak heeft het helemaal niets met het kleurtje te maken, maar met gedrag. Dat kan ook zijn dat de sollicitant niet de juiste vormen in acht neemt bij de sollicitatie, bv door onwetendheid. Dat is heel vervelend, maar racisme is dat niet.
Het was inderdaad de liberale/rechtse idee die de gastarbeid wel zag zitten. Links vond het dan weer niet zo netjes om die lui het land uit te flikkeren.quote:Op zondag 30 november 2014 22:24 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Links zat toen inderdaad graag vooraan in de PC hoek , dat is waar.
Maar ook nu is veel PC gelul nog afkomstig uit linkse hoek.
Rechts omarmd voor een groot deel nu vooral de goedkope en kansloze Oostblok shit.
Stemmen wordt bijna onmogelijk.
Voor mij althans.
http://www.dumpert.nl/embed/6626811/2e4878b2/quote:Op zondag 30 november 2014 22:20 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ligt eraan wat ze hebben gedaan.
Regelmatig blijft de term 'kaas' of 'kaaskop' in beledigende vorm ook gewoon staan.
Hoe is dat anders?
Dat doe ik niet.quote:Op zondag 30 november 2014 22:24 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Geen idee, je schuift wel alle blanke Nederlanders schuld in de schoenen van racisme omdat allen het "normaal" zouden vinden.
Ach jee, ben ik nu ook verdacht als Katholiek?quote:Op zondag 30 november 2014 22:24 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ik deel de mensen dus ook in in twee groepen: normale mensen, en tuig. Onder tuig valt een groot percentage van de mensen met een bontkraag. Draag je dezelfde kleding als doorsnee tuig dan word je inderdaad automatisch in deze groep geplaatst. Het recht om een individu te zijn ontneemt diegene door zichzelf te associëren met deze groep, d.m.v. kleding/gedrag.
Je brabbelt anders constant over het racisme in "ons" onderbewustzijn.quote:
Ja, ware het niet dat 'landverraad' geen rechts of links principe is.quote:Op zondag 30 november 2014 22:25 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Met de term "linksch" doel ik met name op landverradend Nederland, de gevestigde orde dus. D66 is wat dat betreft ultralinksch, een soort NSB van het nieuwe millennium.
Klopt. In de algehele samenleving. Niet alleen bij een bepaalde huidskleur.quote:Op zondag 30 november 2014 22:26 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Je brabbelt anders constant over het racisme in "ons" onderbewustzijn.
Nee eigenlijk niet.quote:Op zondag 30 november 2014 22:20 schreef erodome het volgende:
[..]
Heb jij dat nog nooit gehad dan, dat je belt met een werkgever en dat het allemaal erg soepel gaat en ze aangeven dat het allemaal wel goed zit, alleen nog even afronden?
Zeker bij de beginbaantjes die ik heb gehad was dat eigenlijk vrij normaal. Heb zelfs banen gehad waarvoor ik niet eens meer op gesprek hoefde te komen. Waar het gelijk beginnen was als het over de foon ok was.
Welke andere huidskleuren kennen autochtonen dan allemaal?quote:Op zondag 30 november 2014 22:27 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Klopt. In de algehele samenleving. Niet alleen bij een bepaalde huidskleur.
Zoals ik al schreef, het is geen rechts of links principe, maar een "linksch" principe. Dat is echt wat anders. Maar dat ga jij voorlopig nog niet begrijpen.quote:Op zondag 30 november 2014 22:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, ware het niet dat 'landverraad' geen rechts of links principe is.
Inderdaad. Één van de redenen dat ik erop stem.quote:De PVV is knoeperlinks op economisch gebied.
Dan hadden ze je vast al op beeld gezien.quote:Op zondag 30 november 2014 22:20 schreef erodome het volgende:
[..]
Heb jij dat nog nooit gehad dan, dat je belt met een werkgever en dat het allemaal erg soepel gaat en ze aangeven dat het allemaal wel goed zit, alleen nog even afronden?
Zeker bij de beginbaantjes die ik heb gehad was dat eigenlijk vrij normaal. Heb zelfs banen gehad waarvoor ik niet eens meer op gesprek hoefde te komen. Waar het gelijk beginnen was als het over de foon ok was.
Je zou een punt hebben als er een partij is die in diens programma 'landverraad' heeft opgenomen. Vreemd genoeg bestaan die niet.quote:Op zondag 30 november 2014 22:28 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Zoals ik al schreef, het is geen rechts of links principe, maar een "linksch" principe. Dat is echt wat anders. Maar dat ga jij voorlopig nog niet begrijpen.
[..]
Inderdaad. Één van de redenen dat ik erop stem.
Nee onder Marokkanen is er een significant groter percentage jongens die irritant gedrag vertonen, vergeleken met de groep mannen als geheel.quote:Op zondag 30 november 2014 22:17 schreef erodome het volgende:
[..]
Hetzelfde gaat op bij je marokkanen, of wil je beweren dat daarvan het leeuwendeel dat gedrag vertoont, bontkraagjes zijn die overlast veroorzaken?
Het is eigenlijk 100% hetzelfde.
Als je wat beter zou lezen zou je zien dat ik schrijf dat racisme bestaat. Echter is racisme in Nederland een marginaal probleem.quote:Op zondag 30 november 2014 22:25 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Uiteraard. Immers racisme bestaat niet.
Mooie fantasiewereld dit, waar het slachtoffer schuldig is.
En dus rechtvaardigt dat het verantwoordelijk houden van alle Marokkanen...quote:Op zondag 30 november 2014 22:29 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Nee onder Marokkanen is er een significant groter percentage jongens die irritant gedrag vertonen, vergeleken met de groep mannen als geheel.
Oh da's waar... 500 salafisten gaan hun wil aan 16,5 miljoen Nederlanders opleggen.quote:Op zondag 30 november 2014 22:30 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Klopt.
Jij bent meer van het dehumaniseren van moslims enzo.
En denkt dat iedereen ooit zijn "ogen gaat openen".
Spoedig zul je het licht zien Etto. Maar dan zal het al te laat zijn!! Sharia enz!111
Nee hoor. Ik geef alleen aan dat het projecteren van bepaalde "specifieke" vooroordelen ook alleen kan op "specifieke" groepen. Voor een vooroordeel die door een grote groep mensen gedeeld wordt bedoel ik dus.quote:Op zondag 30 november 2014 22:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En dus rechtvaardigt dat het verantwoordelijk houden van alle Marokkanen...
Wat een onderbuik geneuzel weer.
Slechts een fractie daarvan is nodig om dit land op zijn gat te krijgen.quote:Op zondag 30 november 2014 22:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh da's waar... 500 salafisten gaan hun wil aan 16,5 miljoen Nederlanders opleggen.
Het zijn in dit geval ook allemaal mensen die nu eigenlijk best een heel goede baan hebben. Het waren iig geen van allen mensen die ook maar een beetje onder de term aso zouden kunnen vallen. Dus geen onderuit gezakte, ongeinteresseerde mensen, gewoon normale, serieuze mensen.quote:Op zondag 30 november 2014 22:23 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Kan best dat het in die gevallen onversneden racisme was (kan ik niet beoordelen, was er niet bij), dat bestaat, en dat ontkent niemand. Echter heel vaak heeft het helemaal niets met het kleurtje te maken, maar met gedrag. Dat kan ook zijn dat de sollicitant niet de juiste vormen in acht neemt bij de sollicitatie, bv door onwetendheid. Dat is heel vervelend, maar racisme is dat niet.
De meeste allochtonen hebben ook gewoon een achterstand, en dan doel ik niet op kleur.quote:Op zondag 30 november 2014 22:34 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Niet meteen kansloos.
Wel een grote achterstand.
En aan wie ligt dat?quote:Op zondag 30 november 2014 22:34 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Niet meteen kansloos.
Wel een grote achterstand.
Precies. De allochtonen die die achterstand niet hebben zie ik in mijn eigen werkomgeving gewoon aangenomen worden en carriere maken. De spreekwoordelijke bontkraagmarokkaan, die komt er inderdaad niet in.quote:Op zondag 30 november 2014 22:35 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
De meeste allochtonen hebben ook gewoon een achterstand, en dan doel ik niet op kleur.
Wie had het daarover?quote:Op zondag 30 november 2014 22:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uiteraard... want in deze tijd, waarin mensen het al vertikken om zich de les te laten lezen door oom agent, zullen diezelfde lieden als makke schapen de sharia accepteren.
quote:Op zondag 30 november 2014 22:33 schreef NotYou het volgende:
[..]
Slechts een fractie daarvan is nodig om dit land op zijn gat te krijgen.
Je zal toch echt met beter (gedocumenteerde) voorbeelden moeten komen om echt bewijs te geven.quote:Op zondag 30 november 2014 22:35 schreef erodome het volgende:
[..]
Het zijn in dit geval ook allemaal mensen die nu eigenlijk best een heel goede baan hebben. Het waren iig geen van allen mensen die ook maar een beetje onder de term aso zouden kunnen vallen. Dus geen onderuit gezakte, ongeinteresseerde mensen, gewoon normale, serieuze mensen.
Geen rare kleding, geen raar gedrag.
Racisme in Nederland is geen marginaal probleem.quote:Op zondag 30 november 2014 22:34 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Je lacht er wel om, maar alle feiten wijzen in die richting.
Bij baantjes en laag betaalde zooi, gewoon bij de groenteman, of productiewerk, of idd bij de post...quote:Op zondag 30 november 2014 22:27 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Nee eigenlijk niet.
En als je met beginbaantjes bij-baantjes bedoelt: ik heb 1 keer gehad dat ik als bijbaan bij de postNL aan het werk ging zonder ook maar iemand te hebben gesproken (echter was het wel in mijn dorp dus ik sluit niet uit dat via-via in de organisatie iemand al een oke heeft gegeven op basis van het feit dat diegene mij kende) verder geen ervaringen met wat jij omschrijft.
Maar misschien hebben andere users hier dat wel. Interessant om te weten eigenlijk.
Nope, want toen was ik nog niet op beeld om het zo maar te zeggen, dat zou nogal illegaal geweest zijn.quote:Op zondag 30 november 2014 22:29 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dan hadden ze je vast al op beeld gezien.
Eigen schuld natuurlijk, hadden ze maar tot een andere soort moeten behoren.quote:
De gebruikelijke doemdenkerij.quote:Op zondag 30 november 2014 22:38 schreef NotYou het volgende:
[..]
Precies wat daar staat en niets anders, lijkt me.
Oh? Maak dat eens hard.quote:Op zondag 30 november 2014 22:29 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Nee onder Marokkanen is er een significant groter percentage jongens die irritant gedrag vertonen, vergeleken met de groep mannen als geheel.
quote:Op zondag 30 november 2014 22:38 schreef erodome het volgende:
[..]
Nope, want toen was ik nog niet op beeld om het zo maar te zeggen, dat zou nogal illegaal geweest zijn.
Heb ik geen rapport over geschreven tot nu toe.quote:
Als je kijkt naar wat er om ons heen aan aanslagen gepland en verijdeld is, naar de aantallen "strijders". Hoe zowel de in- als uittocht nog goed te doen schijnt te zijn...quote:Op zondag 30 november 2014 22:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De gebruikelijke doemdenkerij.
Kuddegedrag spreekt getinte mensen meer aan?quote:Op zondag 30 november 2014 22:38 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..].......................................
Individualisme geldt alleen voor witte mensen.
Waarom is Amerika, of in ieder geval New York, op dit moment dan niet een wahabitische heilsstaat?quote:Op zondag 30 november 2014 22:41 schreef NotYou het volgende:
[..]
Als je kijkt naar wat er om ons heen aan aanslagen gepland en verijdeld is, naar de aantallen "strijders". Hoe zowel de in- als uittocht nog goed te doen schijnt te zijn...Tja, ik hoop van harte dat je gelijk hebt maar betwijfel het ten zeerste.
Ja jezus gozer wat wil je nou eigenlijk?quote:Op zondag 30 november 2014 22:41 schreef Kosmoproleet het volgende:
Er zijn talloze onderzoeken gedaan naar sollicaties met buitenlandse namen trouwens.
Laatst was onderzoek naar friemelen aan een fietsslot. Blanke jongens kregen meteen hulp van iedereen (zal zijn fiets wel zijn) en Marokkaanse en donkere jongens werden meteen voor dief aangezien.
Mooi voorbeeld van onbewust racisme.
Maar dit is toch ook gewoon op echte vooroordelen gebaseerd?quote:Op zondag 30 november 2014 22:41 schreef Kosmoproleet het volgende:
Er zijn talloze onderzoeken gedaan naar sollicaties met buitenlandse namen trouwens.
Laatst was onderzoek naar friemelen aan een fietsslot. Blanke jongens kregen meteen hulp van iedereen (zal zijn fiets wel zijn) en Marokkaanse en donkere jongens werden meteen voor dief aangezien.
Het verklaart jouw denkbeelden ja.quote:Op zondag 30 november 2014 22:41 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Kuddegedrag spreekt getinte mensen meer aan?
Verklaart een hoop.
Dat wel.
Tal van redenen maar wat heeft dat in hemelsnaam met wat dan ook te maken?quote:Op zondag 30 november 2014 22:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waarom is Amerika, of in ieder geval New York, op dit moment dan niet een wahabitische heilsstaat?
En mijn zus wordt op de tram bijna dagelijks beschimpt door licht getinte Medelanders.quote:Op zondag 30 november 2014 22:41 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ik wil niks.quote:Op zondag 30 november 2014 22:42 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja jezus gozer wat wil je nou eigenlijk?
Heel naar als het waar is.quote:Op zondag 30 november 2014 22:43 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
En mijn zus wordt op de tram bijna dagelijks beschimpt door licht getinte Medelanders.
Wat nu?
quote:Op zondag 30 november 2014 22:42 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Het verklaart jouw denkbeelden ja.
Je wil getinte mensen als groep zien zodat collectieve straffen als discriminatie oké zijn. Terwijl de waarheid is dat dat ook individuen zijn.
Jouw woorden.quote:Individualisme geldt alleen voor witte mensen.
Dus de autochtone Nederlander verhoudt zich tot de Marokkaanse Nederlander als een man in pak tot een dakloze?quote:Op zondag 30 november 2014 22:42 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Maar dit is toch ook gewoon op echte vooroordelen gebaseerd?
Je gaat een zwerver die aan een fiets friemelt toch ook niet hetzelfde benaderen als iemand in pak?
Als het je niet interesseert wat mensen denken zou je niet posten.quote:Op zondag 30 november 2014 22:44 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het zal me werkelijk waar niet verrotten wat mensen denken, wat doe je toch moeilijk.
Ik ga me toch ook niet dagelijks ergeren aan 't feit dat Hassan mij als homo maar kut vind?
Als je het over aan een fiets friemelen hebt wel ja.quote:Op zondag 30 november 2014 22:45 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dus de autochtone Nederlander verhoudt zich tot de Marokkaanse Nederlander als een man in pak tot een dakloze?
Het is een gevolgtrekking van jouw uitspraken.quote:
Posten is voornamelijk laten merken wat ik denk, niet lezen wat een ander denkt, dat kan ik ook wel zonder te posten.quote:Op zondag 30 november 2014 22:45 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Als het je niet interesseert wat mensen denken zou je niet posten.
Maar dat zou voor een autochtone lonsdaler (bestaan die uberhaupt nog?) dan niet anders zijn.quote:Op zondag 30 november 2014 22:45 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Als je het over aan een fiets friemelen hebt wel ja.
En met Marokkaanse Nederlander gaan we er dan even van uit dat de persoon er als hangjeugd uit ziet.
Net zo waar als jouw fietsenonderzoek.quote:Op zondag 30 november 2014 22:44 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Heel naar als het waar is.
Maar ik beschimp je zus niet.
Wat nu?
Inderdaad, zie mijn edit.quote:Op zondag 30 november 2014 22:47 schreef NotYou het volgende:
[..]
Maar dat zou voor een autochtone lonsdaler (bestaan die uberhaupt nog?) dan niet anders zijn.
En dat zeg jij?quote:Op zondag 30 november 2014 22:46 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Het is een gevolgtrekking van jouw uitspraken.
Je straft/beoordeelt collectief maar verwacht zelf wel als individu benadert te worden.
Als dat je beste argument is... Ik zag wat foute grappen, zo te zien ingegeven door de strontvervelende zwarte piet discussie (waarin de doorsnee Nederlander voor de zoveelste keer tot racist wordt gebombardeerd). Als er al een vermoeden van racisme zou zijn, zou het de compositie van de foto zelf moeten zijn.quote:Op zondag 30 november 2014 22:38 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Racisme in Nederland is geen marginaal probleem.
Zeker niet.
Onlangs publiceerde het Nederlands elftal nog een foto..
Inderdaad, hoezo gaan alle niet-blanke voetballers samen op de foto?quote:Op zondag 30 november 2014 22:52 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Als dat je beste argument is... Ik zag wat foute grappen, zo te zien ingegeven door de strontvervelende zwarte piet discussie (waarin de doorsnee Nederlander voor de zoveelste keer tot racist wordt gebombardeerd). Als er al een vermoeden van racisme zou zijn, zou het de compositie van de foto zelf moeten zijn.
LOLquote:Op zondag 30 november 2014 22:45 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dus de autochtone Nederlander verhoudt zich tot de Marokkaanse Nederlander als een man in pak tot een dakloze?
Uiteraard.quote:Op zondag 30 november 2014 22:52 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Als dat je beste argument is... Ik zag wat foute grappen, zo te zien ingegeven door de strontvervelende zwarte piet discussie (waarin de doorsnee Nederlander voor de zoveelste keer tot racist wordt gebombardeerd). Als er al een vermoeden van racisme zou zijn, zou het de compositie van de foto zelf moeten zijn.
Boeiend, als we moeten gaan opnoemen hoeveel blondines of homo's of noem maar op er last hebben van moslims zijn we ook nog niet uitgepraat, wil je nou echt die weg inslaan?quote:Op zondag 30 november 2014 22:56 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Uiteraard.
Het zijn "slechts grappen".
Net als die donkere vrouw uit Papoea die klappen kreeg bij de pro Pieten demo.
Ik wil alle wegen in slaan.quote:Op zondag 30 november 2014 23:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Boeiend, als we moeten gaan opnoemen hoeveel blondines of homo's of noem maar op er last hebben van moslims zijn we ook nog niet uitgepraat, wil je nou echt die weg inslaan?
Leidt enkel tot zinloze discussies die je zelf zo hekelt.quote:
Ik ben een blanke, blonde vrouw. Ik zou zo zeggen vraag die vrouwen eens over hun ervaringen op dit gebied met allerlei soorten mannen.quote:Op zondag 30 november 2014 22:41 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Heb ik geen rapport over geschreven tot nu toe.
Echter je kan zo maar rondvragen bij een aantal willekeurige blanke blonde vrouwen, daar hoor ik altijd negatieve ervaringen van met bontkraagjeugd.
Tuurlijk, niets is genoeg. Laat iemand een onderzoek zien dan klopt natuurlijk dat onderzoek niet, dat zegt iemand in een in gezonden brief op GeenStijl, dus dat is waar. Verteld iemand wat dan wordt het ook weggezet. Kortom, het maakt niets uit, je draait alles zo dat het in je straatje past.quote:Op zondag 30 november 2014 22:37 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Je zal toch echt met beter (gedocumenteerde) voorbeelden moeten komen om echt bewijs te geven.
Halfbloedjes lijken mij sowieso niet zo gediscrimineerd worden als anderen.
Het is natuurlijk de tactiek van de PVV om zichzelf telkens in het middelpunt van de aandacht te krijgen met een 'stevig standpunt'. Maar daardoor moet het steeds steviger en steviger, want met herhaling of gematigde uitspraken hou je die aandacht niet vast.quote:Op zondag 30 november 2014 23:03 schreef JCats het volgende:
Het extremisme van de PVV lijkt geen grenzen te kennen.
Nee het is niet hetzelfde, aangezien zoals ik eerder al zei: mannen zijn een te grote groep voor zo een specifiek vooroordeel.quote:Op maandag 1 december 2014 08:26 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik ben een blanke, blonde vrouw. Ik zou zo zeggen vraag die vrouwen eens over hun ervaringen op dit gebied met allerlei soorten mannen.
Uit onderzoek blijkt dat een ruime 1 op de 4 vrouwen last heeft gehad van seksueel geweld in meer of mindere mate, dat gaat dan alleen om aangifte en waarvoor hulpverlening nodig is. Als het ook gaat om lastig vallen e.d erbij, dan durf ik bijkans iedere vrouw te zeggen.
Als jij stelt dat je de hele Marokkaanse bevolking hier aan kan spreken op de crimis onder hun dan zou je dat ook bij mannen moeten doen in dit geval. Het is echt precies hetzelfde.
Of nog beter natuurlijk zou zijn als je in zou zien dat je redenering niet klopt.
Je moet beter lezen, ze zegt duidelijk dat lastig vallen een mannen ding in. Dat is dus al de kleinste subgroep.quote:Op maandag 1 december 2014 14:25 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Nee het is niet hetzelfde, aangezien zoals ik eerder al zei: mannen zijn een te grote groep voor zo een specifiek vooroordeel.
Wat als ik jouw statement verander in: mensen(mannen en vrouwen) vallen vrouwen lastig. Ben jij het hier dan mee eens? Of zie jij zo'n sterk verschil in de twee subgroepen dat een algemene generalisatie overduidelijk niet strookt met de waarheid?
Wanneer een vooroordeel(een eigenschap) overduidelijk meer gespecificeerd kan worden tot een (eigenschap van een) subgroep binnen een groep, zal dit vooroordeel niet "algemeen" aangenomen worden door een groot deel van de bevolking.
Het algemene vooroordeel is toch ook niet dat jongeren in het algemeen oude vrouwtjes beroven en vrouwen nasissen?
En ik zeg: dat klopt niet want dat is niet de kleinste subgroep.quote:Op maandag 1 december 2014 14:49 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Je moet beter lezen, ze zegt duidelijk dat lastig vallen een mannen ding in. Dat is dus al de kleinste subgroep.
Ok, welke subgroep doet dat dan wel, en welke niet? Want ik weet honderd procent zeker dat mannen van elke huidskleur en levensovertuiging het doen.quote:Op maandag 1 december 2014 15:06 schreef MouzurX het volgende:
[..]
En ik zeg: dat klopt niet want dat is niet de kleinste subgroep.
Als je een feminist bent accepteer je dat vooroordeel, maar in de gehele samenleving wordt dit niet als algemeen vooroordeel gezien over mannen.
Dan zal je altijd iets horen als "ja en vooral die....<insert subgroep>"
Ja want de Nerds op Fok zijn handtastelijk in clubsquote:Op maandag 1 december 2014 15:21 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ok, welke subgroep doet dat dan wel, en welke niet? Want ik weet honderd procent zeker dat mannen van elke huidskleur en levensovertuiging het doen.
Met als resultaat dat iedereen uit pure angst voor verlies van kiezers maar weer een stapje naar rechts doet.quote:Op maandag 1 december 2014 09:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is natuurlijk de tactiek van de PVV om zichzelf telkens in het middelpunt van de aandacht te krijgen met een 'stevig standpunt'. Maar daardoor moet het steeds steviger en steviger, want met herhaling of gematigde uitspraken hou je die aandacht niet vast.
Het grappige is nu dat ze daardoor De Telegraaf rechts voorbij zijn gegaan, en die krant in de oncomfortabele positie is beland dat ze niet meer aan de rechterkant van het debat kunnen blijven hangen waar ze zich zo lekker voelden. Dus nu zijn ze verbolgen dat ze door de PVV aan hun linkerkant zijn gezet.
Dat niet elke subgroep het doet (en ook daar twijfel ik aan), betekend niet dat niet van toepassing is op de grotere groep. Het geldt sowieso niet voor iedereen binnen zo'n groep.quote:Op maandag 1 december 2014 16:03 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ja want de Nerds op Fok zijn handtastelijk in clubs
Oke als jouw vooroordeel is dat iedere man handtastelijk is, ga je gang, maar ik beschouw dat niet als algemeen "bevestigd" vooroordeel.quote:Op maandag 1 december 2014 16:23 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Dat niet elke subgroep het doet (en ook daar twijfel ik aan), betekend niet dat niet van toepassing is op de grotere groep. Het geldt sowieso niet voor iedereen binnen zo'n groep.
Klopt. Maar 9 van de 10 keer is het een Antilliaan of Marokkaan.quote:Op maandag 1 december 2014 15:21 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ok, welke subgroep doet dat dan wel, en welke niet? Want ik weet honderd procent zeker dat mannen van elke huidskleur en levensovertuiging het doen.
Nee, waar deze pvv'er expliciet naar verwees was de al eerder openlijk benoemde bevolkingspolitiek gevoerd door bepaalde islamistische organisaties en personen waarvan jaren geleden al bekend was dat zij letterlijk spraken van "verovering/overwinning via de baarmoeder".quote:Op maandag 1 december 2014 16:53 schreef Re het volgende:
maar we mogen dus aannemen dat de PVV aanstuurt op verplcihte terminatie van kutmarokkaantjesfoetussen, aangezien de problemen zich al vanaf in de baarmoeder ons land in hun greep hebben
Dan is het makkelijker om hem af te rekenen op een totaal gebrek aan demografische kennis en inzicht.quote:Op maandag 1 december 2014 17:16 schreef NotYou het volgende:
[..]
Nee, waar deze pvv'er expliciet naar verwees was de al eerder openlijk benoemde bevolkingspolitiek gevoerd door bepaalde islamistische organisaties en personen waarvan jaren geleden al bekend was dat zij letterlijk spraken van "verovering/overwinning via de baarmoeder".
Een beetje raar om de pvv'er die hierbij grote vraagtekens plaatst en aan alarmbellen trekt, vervolgens op die woordkeuze/gedachte - die dus niet de zijne is - af te rekenen.
Als de door hem voorgehouden cijfers niet kloppen dan lijkt het mij inderdaad voor de hand liggend om hem/zijn betoog daarop aan te pakken, ja.quote:Op maandag 1 december 2014 17:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dan is het makkelijker om hem af te rekenen op een totaal gebrek aan demografische kennis en inzicht.
De naïviteit...quote:Op maandag 1 december 2014 16:33 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Oke als jouw vooroordeel is dat iedere man handtastelijk is, ga je gang, maar ik beschouw dat niet als algemeen "bevestigd" vooroordeel.
De klacht dat iedere vrouw wel eens een keer seksueel lastig gevallen door een man, kan best hoor.
Maar dat iedere man dan vrouwen lastig valt is wel een hele zwakke stelling. In die zin is een klacht dat ieder persoon wel eens een keer lastig gevallen is door een Marokkaan en dat dus iedere Marokkaan zich zo gedraagt, veel makkelijker om te maken, aangezien deze groep veel kleiner is.
In totaal, niet eens naar leeftijd gekeken, zijn er 368.838 Marokkanen.
Er zijn echter 8 203 000 mannen in Nederland, een groep die ongeveer 22 keer groter is.
Om de claim dus al minstens even sterk te maken als die over de Marokkanen, zou je maar liefst 22(waarschijnlijk 21 aangezien je in dit geval de subgroep eruit zal moeten laten) keer zo veel last moeten hebben van niet-Marokkaanse mannen dan van Marokkanen.
En hierbij verlaat ik even de gedachte dat de groep mannen ook in nog andere subgroepen ingedeeld kan worden die toch wel significant hoger lastig gedrag zullen vertonen.
dikke vette bullshitquote:Op maandag 1 december 2014 17:14 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Klopt. Maar 9 van de 10 keer is het een Antilliaan of Marokkaan.
Maar daarnaast is zijn taalgebruik natuurlijk ook compleet achterlijk. Omdat een bepaalde Islamitische organisatie het doet wil dat nog niet zeggen dat de PVV het daarom ook maar moet doen.quote:Op maandag 1 december 2014 17:18 schreef NotYou het volgende:
[..]
Als de door hem voorgehouden cijfers niet kloppen dan lijkt het mij inderdaad voor de hand liggend om hem/zijn betoog daarop aan te pakken, ja.
quote:Vural Öger (born on 1 February 1942 in Ankara, Turkey) is a German politician of Turkish descent, and Member of the European Parliament with the Social Democratic Party of Germany, part of the Socialist Group and sits on the European Parliament's Committee on Foreign Affairs.
He is a substitute for the Committee on Transport and Tourism, a member of the Delegation to the EU-Turkey Joint Parliamentary Committee and a substitute for the Delegation for relations with the Korean Peninsula.
http://en.wikipedia.org/wiki/Vural_%C3%96ger
Via google translate:quote:Kritik
Im Jahre 2004 wurde Öger kritisiert wegen der Äußerung:
„Im Jahr 2100 wird es in Deutschland 35 Millionen Türken geben. Die Einwohnerzahl der Deutschen wird dann bei ungefähr 20 Millionen liegen. Das, was Kamuni Sultan Süleyman 1529 mit der Belagerung Wiens begonnen hat, werden wir über die Einwohner, mit unseren kräftigen Männern und gesunden Frauen verwirklichen.“[6][7][8]
Später erklärte er dazu, es habe sich bei dem, auch von der türkischen Zeitung Hürriyet veröffentlichten, Zitat lediglich um einen Witz gehandelt.[8] Zuvor wurde jedoch schon seine Aussage, „deutsche Frauen bekämen zu wenig Kinder“, in der Öffentlichkeit kritisiert.[9]
http://de.wikipedia.org/wiki/Vural_%C3%96ger
quote:criticism
In 2004 Öger was criticized for the utterance:
"In the year 2100 there will be 35 million Turks in Germany. The population of the Germans will then be about 20 million. What Kamuni Sultan Süleyman began with the siege of Vienna in 1529, we will realize upon the inhabitants, with our strong men and healthy women. "[6] [7] [8]
He later explained that he had been inspired by the even of the Turkish newspaper Hürriyet published, only traded quote a joke. [8] However, before this was already his statement, "German women would get too little children," criticized in public. [9]
De PVV signaleert een bestaand probleem en doet een - vrij onrealistisch - voorstel om dat aan te pakken. What else is new. In tegenstelling tot met het "kopvodden"-debacle zijn ze hier niet out of their way gegaan om zelf een stuitende, kinderachtige formulering te vinden om maar zoveel mogelijk mensen tegen de borst te stoten.quote:Op maandag 1 december 2014 17:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Geen van tweeën dus dat is mooi makkelijk.
Maar waarom praat je het PVV-gedrag goed met het idee dat moslims het ook doen? Maakt dat kledingwetten of lijfstraffen of domme uitspraken minder achterlijk?
Oh nee, roepen dat alle moskeeën moeten sluiten is niet kinderachtig, maar natuurlijk.quote:Op maandag 1 december 2014 17:31 schreef NotYou het volgende:
[..]
De PVV signaleert een bestaand probleem en doet een - vrij onrealistisch - voorstel om dat aan te pakken. What else is new. In tegenstelling tot met het "kopvodden"-debacle zijn ze hier niet out of their way gegaan om zelf een stuitende, kinderachtige formulering te vinden om maar zoveel mogelijk mensen tegen de borst te stoten.
Doen ze ook wel, maar nu toevallig eens een keer niet.
Tja, er zijn landen waar geen kerken zijn toegestaan, waar om ook maar een biertje te drinken je een speciale vergunning/vrijstelling nodig hebt. Financiering voor een flink deel van die moskeeën komt uit dat soort landen.quote:Op maandag 1 december 2014 17:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Oh nee, roepen dat alle moskeeën moeten sluiten is niet kinderachtig, maar natuurlijk.
Opleidingsniveau heeft hier helemaal niks mee te maken. Het gaat om opvoeding.quote:Op maandag 1 december 2014 17:38 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Nee hoor HBO/WO niveau. Ik heb het zelf ook wel eens gedaan als ik de kans kreeg. Bijvoorbeeld als een meid crowdsurft. Ik durf dat toe te geven.
Zal wel iets van de jongere generatie zijn dan ofzo. Dat zie je tegenwoordig wel vaker, dat jongeren de slechte gewoontes van biculturelen overnemen.quote:En dan heb ik het nog niet eens over de praat mannen onderling. Ik weet wel, dat mag ik niet zeggen, bro-code en zo. Maar fuck it. Blanke mannen zijn geen haar beter.
Hoe wou je daarmee nu precies het gedrag van de PVV goedpraten?quote:Op maandag 1 december 2014 17:36 schreef NotYou het volgende:
[..]
Tja, er zijn landen waar geen kerken zijn toegestaan, waar om ook maar een biertje te drinken je een speciale vergunning/vrijstelling nodig hebt. Financiering voor een flink deel van die moskeeën komt uit dat soort landen.
Als je daar niet één bedenking bij hebt moet je, je als je 't mij vraagt echt eens laten nakijken.
Het gebeurt inderdaad veel te veel. De generatie van bv een Ruud Lubbers had er ook wel een handje van..quote:Op maandag 1 december 2014 17:42 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Jaar of 36.
Vervelend he, om te horen dat heel 'normale' blanke mannen dat ook doen.
Sterker nog. Ik durf er geld op in te zetten dat jij ook wel eens wat hebt gedaan.
Ik ben trouwens wel benieuwd naar die cijfers en berekeningen van de PVV. Hebben ze ergens een berekening op hun website?quote:Op maandag 1 december 2014 17:18 schreef NotYou het volgende:
[..]
Als de door hem voorgehouden cijfers niet kloppen dan lijkt het mij inderdaad voor de hand liggend om hem/zijn betoog daarop aan te pakken, ja.
Dat is een beetje PVV-eigen hè? Ik begrijp sowieso niet hoe je erbij komt dat het mijn doel is wat dan ook van de pvv goed te praten.quote:Op maandag 1 december 2014 18:23 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat maakt jezelf verlagen tot het niveau wat je bekritiseert verstandig? Ik vind het maar vrij achterlijk getroll.
quote:Op maandag 1 december 2014 17:31 schreef NotYou het volgende:
[..]
De PVV signaleert een bestaand probleem en doet een - vrij onrealistisch - voorstel om dat aan te pakken. What else is new. In tegenstelling tot met het "kopvodden"-debacle zijn ze hier niet out of their way gegaan om zelf een stuitende, kinderachtige formulering te vinden om maar zoveel mogelijk mensen tegen de borst te stoten.
Doen ze ook wel, maar nu toevallig eens een keer niet.
Nog even en we krijgen hier een politiestaat. "Ach, in andere landen is het nog veel erger dus richt daar eerst je aandacht maar op!"quote:Op maandag 1 december 2014 18:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je serieus wijzen op de overeenkomsten lijkt mij niet echt trollen.
We moeten ons blijkbaar spiegelen aan Saudi-Arabië.quote:Op maandag 1 december 2014 18:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nog even en we krijgen hier een politiestaat. "Ach, in andere landen is het nog veel erger dus richt daar eerst je aandacht maar op!"
Dat is altijd zo ironisch aan figuren die zogenaamd opkomen voor het behoud van bepaalde onderdelen van de cultuur en vrijheid ofzo.quote:Op maandag 1 december 2014 18:46 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
We moeten ons blijkbaar spiegelen aan Saudi-Arabië.
Een van de meest moderne speerpunten van islamitische landen. Jammer dat wij in Nederland daar nog zo op achterlopen.quote:Op maandag 1 december 2014 18:49 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Mooi issie altijd, bekende 'in islamitische landen mag je ook geen kerken bouwen
Wat is de relevantie daarvan voor Nederlandquote:Op maandag 1 december 2014 18:49 schreef NotYou het volgende:
[..]
Hoeveel niet-moslims zijn er in Mekka, oude cultuurverrijker van me?![]()
![]()
Wat? Dat zij een totalitaire ideologie die haaks staat op veel belangrijke vrijheden en waarden, deze zelfs actief bestrijdt, zoveel mogelijk willen weren? Wat is daar precies ironisch (= het tegenovergestelde zeggen van wat je bedoelt) aan?quote:Op maandag 1 december 2014 18:50 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is altijd zo ironisch aan figuren die zogenaamd opkomen voor het behoud van bepaalde onderdelen van de cultuur en vrijheid ofzo.
Beetje selectief, kijkend naar waar die post een directe reactie op was:quote:Op maandag 1 december 2014 18:52 schreef Falco het volgende:
[..]
Wat is de relevantie daarvan voor Nederland
quote:Op maandag 1 december 2014 18:46 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
We moeten ons blijkbaar spiegelen aan Saudi-Arabië.
Hoeveel moskeeën zijn er in het Vaticaan trouwens?
De propagandamachine draait weer op volle toeren zie ik.quote:Op maandag 1 december 2014 18:54 schreef NotYou het volgende:
[..]
Wat? Dat zij een totalitaire ideologie die haaks staat op veel belangrijke vrijheden en waarden, deze zelfs actief bestrijdt, zoveel mogelijk willen weren? Wat is daar precies ironisch (= het tegenovergestelde zeggen van wat je bedoelt) aan?
Dat was een reactie op "in sommige landen zijn kerken ook verboden".quote:Op maandag 1 december 2014 19:01 schreef NotYou het volgende:
[..]
Aangezien dat al letterlijk benoemd is ben je idd goed mogelijk aan het trollen of heb je niet meegelezen:
[..]
[..]
Een Moskee betaald vanuit bijvoorbeeld Saoedi-Arabië, met prekers die daar geschoold zijn/op de loonlijst staan hoeft hier van mij niet zo nodig.quote:Op maandag 1 december 2014 19:02 schreef Kosmoproleet het volgende:
Saudi Arabië is inderdaad kut. Goh.
Verder staan er vele kerken in vele moslimlanden.
Maar anyway, wij zijn beschaafde liberale democratieën dus spiegelen ons niet aan dictaturen danwel theocratieën, mag ik hopen.
Wellicht omdat je het constant aan het goedpraten bent en de mensen die terecht klagen over het wegzetten van mensen belachelijk maakt, in plaats van de PVV?quote:Op maandag 1 december 2014 19:05 schreef NotYou het volgende:
[..]
Een Moskee betaald vanuit bijvoorbeeld Saoedi-Arabië, met prekers die daar geschoold zijn/op de loonlijst staan hoeft hier van mij niet zo nodig.Hoe jullie erbij komen dat ik achter de PVV sta, de PVV wil verdedigen en ga zo maar door, mag mij een raadsel zijn.
Dat doe je zelf al. Door je stelselmatig te richten op de extreme kant van de islam en die te kwalificeren als representatief. Het is allemaal onderdeel van je propagandacampagne.quote:Op maandag 1 december 2014 19:02 schreef NotYou het volgende:
[..]
Graag zou ik je dit zien onderbouwen.
Dat doe ik helemaal niet. Moment, zoek het even voor je op.quote:Op maandag 1 december 2014 19:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat doe je zelf al. Door je stelselmatig te richten op de extreme kant van de islam en die te kwalificeren als representatief. Het is allemaal onderdeel van je propagandacampagne.
Maar eigenlijk vind ik dingen herhalen best wel saai en dat teruglezen iets is wat je vanaf nu ook best zelf kunt doen.quote:Op vrijdag 28 november 2014 23:02 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ik heb het volgens mij duidelijk over de ideologie.Verder bepaalt het totaal van de volgelingen en de zichtbare effecten van islam op hen en hun directe omgeving hoe islam eruitziet, niet jouw persoonlijke smaak/voorkeuren in islam.
Dat doe je net nog, door de islam als totalitaire ideologie weg te zetten. In werkelijkheid gaat het misschien om 5% van de moslims in Nederland, erg ruim geschat, die de islam ook zien als oplossing voor politieke, sociale en economische problemen. Dat je uitgerekend die 5% hanteert en de 95% weer negeert maakt weer deel uit van je propagandacampagne. Informatie opzettelijk of bewust achterhouden danwel verdraaien.quote:Op maandag 1 december 2014 19:11 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dat doe ik helemaal niet. Moment, zoek het even voor je op.
edit: gevonden!
Ik verdedig dat standpunt helemaal niet, ik vind het alleen niet even belachelijk, kinderachtig en stuitend als het "kopvodden"-circus. Als je nou gewoon even terugleest kun je dat zelf zien.quote:Op maandag 1 december 2014 19:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Door zo hard typisch PVV-standpunt als het willen sluiten van alle moskeeen in Nederland te verdedigen. En verder door je als een typische PVV'er te gedragen.
Maar wat stem je dan wel?
Ook dit gesprek heb je al eerder met een ander gevoerd, over die 95% en het onderschrijven van homo- en vrouwenrechten. Ook in het eerste deel van de reeks. Je zoekt het zelf maar op. Begin een beetje moe van je te worden.quote:Op maandag 1 december 2014 19:20 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat doe je net nog, door de islam als totalitaire ideologie weg te zetten. In werkelijkheid gaat het misschien om 5% van de moslims in Nederland, erg ruim geschat, die de islam ook zien als oplossing voor politieke, sociale en economische problemen. Dat je uitgerekend die 5% hanteert en de 95% weer negeert maakt weer deel uit van je propagandacampagne. Informatie opzettelijk of bewust achterhouden danwel verdraaien.
Je noemt de islam een totalitaire ideologie. Dat is slechts voor 5% van de moslims het geval. Dat je die 5% aangrijpt is op zich ook logisch, want alleen die 5% komt in aanmerking voor de fundamentalistische definities die je er op nahoudt. Het is alleen jammer dat je de 95% van de moslims hier weer in de kou laat staan. Maar goed, ook dat is een kenmerk van fundamentalisten.quote:Op maandag 1 december 2014 19:22 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ook dit gesprek heb je al eerder met een ander gevoerd, over die 95% en het onderschrijven van homo- en vrouwenrechten. Ook in het eerste deel van de reeks. Je zoekt het zelf maar op. Begin een beetje moe van je te worden.
Maar goed, als je geen PVV stemt, wat dan wel?quote:Op maandag 1 december 2014 19:27 schreef NotYou het volgende:
[..]
En jij niet alleen en ook allemaal tegelijk...
D66!quote:Op maandag 1 december 2014 19:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar goed, als je geen PVV stemt, wat dan wel?
Het was ook een grapje.quote:Op maandag 1 december 2014 19:30 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ah ok. Past niet echt bij je gedrag hier. Leuk om dat te zien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je suis Charlie Sheen
quote:Op maandag 1 december 2014 19:30 schreef NotYou het volgende:
[..]
Het was ook een grapje.
Maakt niet uit hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Maar welke richting voel jij je dan wel thuis?
Geen inmiddels maar gok dat het bij gebrek aan beter SP zal worden.quote:Op maandag 1 december 2014 19:31 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maakt niet uit hoor. Maar welke richting voel jij je dan wel thuis?
Apart... Blijkbaar is het zijn van pauper geen belemmering om HBO/WO te doorlopen.quote:Op maandag 1 december 2014 17:38 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Nee hoor HBO/WO niveau. Ik heb het zelf ook wel eens gedaan als ik de kans kreeg. Bijvoorbeeld als een meid crowdsurft. Ik durf dat toe te geven. En dan heb ik het nog niet eens over de gespreksonderwerpen, mannen onderling. Ik weet wel, dat mag ik niet zeggen, bro-code en zo. Maar fuck it. Blanke mannen zijn geen haar beter.
Geeft niet dat jij het niet wil toegeven, is ook niet iets wat je zo maar doet.quote:Op maandag 1 december 2014 19:41 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Apart... Blijkbaar is het zijn van pauper geen belemmering om HBO/WO te doorlopen.
Eerst niet, maar nu hoor ik Wilders niet meer over Rusland...quote:Op maandag 1 december 2014 19:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zelfs de zionistische eenmansclub voor boze mensen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |