abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147165444
Hooligans

Het extremisme van de PVV lijkt geen grenzen te kennen. Met het pleidooi om alle moskeeën in Nederland te sluiten, plaatst de partij van Geert Wilders zichzelf buitenspel in de democratische rechtsorde.

Kritiek op uitwassen van de islam, zoals de sharia en haatimams, behoort tot het gedachtegoed van de PVV, tezamen met de oproep dat ook moslims zich hebben te houden aan de Nederlandse normen en waarden. Het leverde Wilders vaak stemmenwinst op.

Maar door diezelfde moslims het recht te ontzeggen op het uitoefenen van hun godsdienst in eigen gebedshuizen, lapt de PVV de Nederlandse Grondwet aan zijn laars. De vrijheid van godsdienst en het discriminatieverbod worden door Wilders en de zijnen zonder enig voorbehoud bij het grofvuil gezet.

Onaanvaardbaar en ronduit verwerpelijk.

Kamerlid De Graaf overgoot zijn betoog tegen de islam ook nog eens met bewoordingen die fascistoïde associaties oproepen. De PVV’er sprak over de 'Nederlandse eigenheid' die 'via de baarmoeder' om zeep zou worden geholpen.

De PVV is de afgelopen jaren steeds verder geradicaliseerd. Het voeden van onverdraagzaamheid en vreemdelingenhaat is daarbij de leidraad geworden van deze politieke hooligans.

http://eservice-data.soli(...)b7d5bbaa75d35e7.html
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_147165480
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 22:13 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik ken ook 1 of meerdere mensen die slachtoffer zijn geworden van iemand uit een andere hoek, maar vreemd genoeg is het dan ineens raar om naar de hele groep te wijzen.

Ik noem maar, mannen. Ik ken echt geen enkele vrouw die geen slechte ervaring heeft met mannen, dan hou ik het zelfs bij seksueel grensoverschrijdend gedrag, intimidatie/aanranding evt verkrachting.
Toch gaat echt iedereen (terecht!) op zijn achterste benen staan als er gezegd wordt dat mannen nare aanranders e.d. zijn.
Ieder normaal mens keurt dit gedrag af, heeft geen goed woord over voor de daders, maar geen enkel normaal mens projecteert het op mannen in het algemeen.
"Mannen" is een te grote groep. Het gedrag wat jij omschrijft wordt overduidelijk niet gedaan door iedere man binnen deze groep.

Met subgroepen kan je het echter wel meteen projecteren.
Bijvoorbeeld Marokkanen :)
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_147165490
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 22:11 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Wat geeft jou het idee dat het kleurtje het afwijzingscriterium is? Mensen van Oost-Aziatische origine lijken daar nou nooit last van te hebben...
Omdat het allemaal donkerhuidige mensen waren met een oerhollandse voor- en achternaam(en oernederlands accent). Zoals gezegd kan ik niets bewijzen, maar het is nogal toevallig dat de gesprekken zonder ze te zien allemaal erg positief waren(er vaak zelfs half om half al gezegd werd dat het wel goed zou zitten) en het bij het eerste zien zo ineens 180 graden draaide.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_147165549
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 22:16 schreef erodome het volgende:

[..]

Omdat het allemaal donkerhuidige mensen waren met een oerhollandse voor- en achternaam(en oernederlands accent). Zoals gezegd kan ik niets bewijzen, maar het is nogal toevallig dat de gesprekken zonder ze te zien allemaal erg positief waren(er vaak zelfs half om half al gezegd werd dat het wel goed zou zitten) en het bij het eerste zien zo ineens 180 graden draaide.
Probeer jij als oer-Hollandse jongen maar eens te solliciteren bij een Turkse onderneming dan, of als homo.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_147165551
Specularium over het woord k*t-Marokkaan en of het hier gebruikt wordt: "Ligt aan de context maar ja."

Wanneer is de context correct voor het gebruik van de term k*t-Hollander; k*t-flikker; k*t-blanke?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_147165562
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 22:15 schreef MouzurX het volgende:

[..]

"Mannen" is een te grote groep. Het gedrag wat jij omschrijft wordt overduidelijk niet gedaan door iedere man binnen deze groep.

Met subgroepen kan je het echter wel meteen projecteren.
Bijvoorbeeld Marokkanen :)
Hetzelfde gaat op bij je marokkanen, of wil je beweren dat daarvan het leeuwendeel dat gedrag vertoont, bontkraagjes zijn die overlast veroorzaken?

Het is eigenlijk 100% hetzelfde.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_147165571
quote:

[..]

Al een goedkeuring voordat ze een interview hebben gevoerd? Rare procesgang dan.
pi_147165577
Bepaalde minderheden hebben nou eenmaal geen recht om een individu te zijn. Welke blanke mannnen hier zijn aangesproken op Volkert of Karst of alle blanke verkrachters en brandstichters? 0 gok ik.

Want dan zijn we plots heel individualistisch.

Maar als je tot een der uitgekotste minderheden behoort, is alles jouw schuld. Moet je je "soortgenoten" maar aanspreken.

Ofzo
pi_147165613
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 22:17 schreef Kosmoproleet het volgende:
Bepaalde minderheden hebben nou eenmaal geen recht om een individu te zijn. Welke blanke mannnen hier zijn aangesproken op Volkert of Karst of alle blanke verkrachters en brandstichters? 0 gok ik.

Maar als je tot een der uitgekotste minderheden behoort, is alles jouw schuld. Moet je je "soortgenoten" maar aanspreken.

Ofzo
Ach zeik niet, als ik als "Janssen" ga solliciteren bij de Turk dan fronst 'ie net zo hard.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_147165658
quote:
14s.gif Op zondag 30 november 2014 22:17 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Probeer jij als oer-Hollandse jongen maar eens te solliciteren bij een Turkse onderneming dan, of als homo.
Dat gaat prima in grotere zaken. Dat in familie groenteboeren alleen twee mensen werken is natuurlijk evident.
pi_147165677
quote:
14s.gif Op zondag 30 november 2014 22:17 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Als daar discriminatie is vind ik dat ook not done, weer probeer je te zeggen dat het ene slechte maakt dat het andere ok is, maar het blijft gewoon allebei prut.
Nergens heb ik beweerd dat dit een eenzijdig probleem is.
pi_147165695
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 22:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
Als ras-Ariër (want Zwitserse roots!) geef ik Kosmo gelijk. Als je alleen al ziet wat voor stront hier op het forum wordt uitgebaggerd over voornamelijk Marokkanen, dan is het nogal ridicuul om te doen alsof er zo maar continu over racisme wordt geklaagd door allochtonen.

Wat heet: het feit dat woorden als k*tmarokkaan, rifaap en woestijnrat hier allemaal zo maar kunnen zegt genoeg.

Over wegkijken gesproken.
Dat jarenlang bewust wegkijken vanuit bepaalde politieke hoek is juist de oorzaak van de ellende waarin we nu zitten.

Pappen en nathouden en allemaal maar respecteren en vooral maar "begrijpen".

Groot deel van de instroom is en was kansloos en de signalen waren er volop dat er van alles mis zou kunnen gaan.

En dat is dan ook gebeurd en bewaarheid.

Met de nieuwe instroom van bijvoorbeeld de kansloze Oostblok shit begint dit land gewoon weer opnieuw aan een nieuwe fase van de teloorgang van dit land.

Over leren van fouten in het verleden gesproken.
pi_147165700
quote:

Ofzo
Er is hier maar één iemand die jou aan hand van je huidskleur als minderwaardig neerzet hoor en dat ben jij toch echt zelf.
Je suis Charlie Sheen
pi_147165704
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2014 22:18 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Dat gaat prima in grotere zaken. Dat in familie groenteboeren alleen twee mensen werken is natuurlijk evident.
Want waarom is het dan evident?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_147165708
quote:
2s.gif Op zondag 30 november 2014 22:18 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ach zeik niet, als ik als "Janssen" ga solliciteren bij de Turk dan fronst 'ie net zo hard.
Wat een onzin man.

Daarnaast wonen we in Nederland.
pi_147165732
quote:
2s.gif Op zondag 30 november 2014 22:19 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Want waarom is het dan evident?
Omdat het een familiezaak is met twee mensen? :|W
pi_147165733
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2014 22:19 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Daarnaast wonen we in Nederland.
Als een Nederlander dit zegt krijgt 'ie van je op de kloten.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_147165748
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2014 22:19 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Omdat het een familiezaak is?
Want alle Turkse zaken zijn familiezaken?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_147165767
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 22:17 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Al een goedkeuring voordat ze een interview hebben gevoerd? Rare procesgang dan.
Heb jij dat nog nooit gehad dan, dat je belt met een werkgever en dat het allemaal erg soepel gaat en ze aangeven dat het allemaal wel goed zit, alleen nog even afronden?

Zeker bij de beginbaantjes die ik heb gehad was dat eigenlijk vrij normaal. Heb zelfs banen gehad waarvoor ik niet eens meer op gesprek hoefde te komen. Waar het gelijk beginnen was als het over de foon ok was.
pi_147165802
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 22:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
Specularium over het woord k*t-Marokkaan en of het hier gebruikt wordt: "Ligt aan de context maar ja."

Wanneer is de context correct voor het gebruik van de term k*t-Hollander; k*t-flikker; k*t-blanke?
Ligt eraan wat ze hebben gedaan.

Regelmatig blijft de term 'kaas' of 'kaaskop' in beledigende vorm ook gewoon staan.
Hoe is dat anders?
pi_147165806
quote:
10s.gif Op zondag 30 november 2014 22:19 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Als een Nederlander dit zegt krijgt 'ie van je op de kloten.
Uhu :')
  zondag 30 november 2014 @ 22:21:42 #22
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_147165855
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 22:20 schreef Specularium het volgende:

[..]

Regelmatig blijft de term 'kaas' of 'kaaskop' in beledigende vorm ook gewoon staan.
Hoe is dat anders?
Als het k*t-Kaaskop zou zijn, gaf ik je gelijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_147165878
quote:
17s.gif Op zondag 30 november 2014 22:20 schreef NotYou het volgende:

[..]

_O- Val je toch een beetje door de mand Hassan.
Vertel. Is het nieuw voor je dat we in Nederland wonen?

Of betekent dat voor jou dat we Nederlanders met andere roots mogen discrimineren omdat dat in jouw ogen geen echte Nederlanders zijn?
pi_147165999
quote:

[..]

Kan best dat het in die gevallen onversneden racisme was (kan ik niet beoordelen, was er niet bij), dat bestaat, en dat ontkent niemand. Echter heel vaak heeft het helemaal niets met het kleurtje te maken, maar met gedrag. Dat kan ook zijn dat de sollicitant niet de juiste vormen in acht neemt bij de sollicitatie, bv door onwetendheid. Dat is heel vervelend, maar racisme is dat niet.
pi_147166048
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2014 22:21 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Of betekent dat voor jou dat we Nederlanders met andere roots mogen discrimineren omdat dat in jouw ogen geen echte Nederlanders zijn?
Geen idee, je schuift wel alle blanke Nederlanders schuld in de schoenen van racisme omdat allen het "normaal" zouden vinden.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_147166059
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 22:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

En ongetwijfeld geef je hier 'links' de schuld van _O-
Links zat toen inderdaad graag vooraan in de PC hoek , dat is waar.

Maar ook nu is veel PC gelul nog afkomstig uit linkse hoek.

Rechts omarmd voor een groot deel nu vooral de goedkope en kansloze Oostblok shit.

Stemmen wordt bijna onmogelijk.

Voor mij althans.
pi_147166060
quote:

Ofzo
Ik deel de mensen dus ook in in twee groepen: normale mensen, en tuig. Onder tuig valt een groot percentage van de mensen met een bontkraag. Draag je dezelfde kleding als doorsnee tuig dan word je inderdaad automatisch in deze groep geplaatst. Het recht om een individu te zijn ontneemt diegene door zichzelf te associëren met deze groep, d.m.v. kleding/gedrag.
pi_147166122
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 22:23 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Kan best dat het in die gevallen onversneden racisme was (kan ik niet beoordelen, was er niet bij), dat bestaat, en dat ontkent niemand. Echter heel vaak heeft het helemaal niets met het kleurtje te maken, maar met gedrag. Dat kan ook zijn dat de sollicitant niet de juiste vormen in acht neemt bij de sollicitatie, bv door onwetendheid. Dat is heel vervelend, maar racisme is dat niet.
Uiteraard. Immers racisme bestaat niet.

Mooie fantasiewereld dit, waar het slachtoffer schuldig is.
  zondag 30 november 2014 @ 22:25:38 #29
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_147166139
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 22:24 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Links zat toen inderdaad graag vooraan in de PC hoek , dat is waar.

Maar ook nu is veel PC gelul nog afkomstig uit linkse hoek.

Rechts omarmd voor een groot deel nu vooral de goedkope en kansloze Oostblok shit.

Stemmen wordt bijna onmogelijk.

Voor mij althans.
Het was inderdaad de liberale/rechtse idee die de gastarbeid wel zag zitten. Links vond het dan weer niet zo netjes om die lui het land uit te flikkeren.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_147166145
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 22:20 schreef Specularium het volgende:

[..]

Hoe is dat anders?
http://www.dumpert.nl/embed/6626811/2e4878b2/

kk tatta's w/
Je suis Charlie Sheen
pi_147166154
quote:
2s.gif Op zondag 30 november 2014 22:24 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Geen idee, je schuift wel alle blanke Nederlanders schuld in de schoenen van racisme omdat allen het "normaal" zouden vinden.
Dat doe ik niet.
  zondag 30 november 2014 @ 22:26:05 #32
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_147166181
quote:
14s.gif Op zondag 30 november 2014 22:24 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Ik deel de mensen dus ook in in twee groepen: normale mensen, en tuig. Onder tuig valt een groot percentage van de mensen met een bontkraag. Draag je dezelfde kleding als doorsnee tuig dan word je inderdaad automatisch in deze groep geplaatst. Het recht om een individu te zijn ontneemt diegene door zichzelf te associëren met deze groep, d.m.v. kleding/gedrag.
Ach jee, ben ik nu ook verdacht als Katholiek?

Wat een redenering weer...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_147166210
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2014 22:25 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Dat doe ik niet.
Je brabbelt anders constant over het racisme in "ons" onderbewustzijn.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zondag 30 november 2014 @ 22:26:43 #34
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_147166231
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 22:25 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Met de term "linksch" doel ik met name op landverradend Nederland, de gevestigde orde dus. D66 is wat dat betreft ultralinksch, een soort NSB van het nieuwe millennium.
Ja, ware het niet dat 'landverraad' geen rechts of links principe is.

De PVV is knoeperlinks op economisch gebied.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_147166309
quote:
2s.gif Op zondag 30 november 2014 22:26 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Je brabbelt anders constant over het racisme in "ons" onderbewustzijn.
Klopt. In de algehele samenleving. Niet alleen bij een bepaalde huidskleur.
pi_147166311
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 22:20 schreef erodome het volgende:

[..]

Heb jij dat nog nooit gehad dan, dat je belt met een werkgever en dat het allemaal erg soepel gaat en ze aangeven dat het allemaal wel goed zit, alleen nog even afronden?

Zeker bij de beginbaantjes die ik heb gehad was dat eigenlijk vrij normaal. Heb zelfs banen gehad waarvoor ik niet eens meer op gesprek hoefde te komen. Waar het gelijk beginnen was als het over de foon ok was.
Nee eigenlijk niet.
En als je met beginbaantjes bij-baantjes bedoelt: ik heb 1 keer gehad dat ik als bijbaan bij de postNL aan het werk ging zonder ook maar iemand te hebben gesproken (echter was het wel in mijn dorp dus ik sluit niet uit dat via-via in de organisatie iemand al een oke heeft gegeven op basis van het feit dat diegene mij kende) verder geen ervaringen met wat jij omschrijft.

Maar misschien hebben andere users hier dat wel. Interessant om te weten eigenlijk.
pi_147166337
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2014 22:27 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Klopt. In de algehele samenleving. Niet alleen bij een bepaalde huidskleur.
Welke andere huidskleuren kennen autochtonen dan allemaal?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_147166364
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 22:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ja, ware het niet dat 'landverraad' geen rechts of links principe is.
Zoals ik al schreef, het is geen rechts of links principe, maar een "linksch" principe. Dat is echt wat anders. Maar dat ga jij voorlopig nog niet begrijpen.
quote:
De PVV is knoeperlinks op economisch gebied.
Inderdaad. Één van de redenen dat ik erop stem.
pi_147166430
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 22:20 schreef erodome het volgende:

[..]

Dan hadden ze je vast al op beeld gezien.
Je suis Charlie Sheen
  zondag 30 november 2014 @ 22:29:37 #40
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_147166438
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 22:28 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Zoals ik al schreef, het is geen rechts of links principe, maar een "linksch" principe. Dat is echt wat anders. Maar dat ga jij voorlopig nog niet begrijpen.

[..]

Inderdaad. Één van de redenen dat ik erop stem.
Je zou een punt hebben als er een partij is die in diens programma 'landverraad' heeft opgenomen. Vreemd genoeg bestaan die niet.

Ofwel: jouw kijk op 'landverraad' is subjectief.

Ik stem overigens ook graag links. Maar dan wel SP.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_147166439
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 22:17 schreef erodome het volgende:

[..]

Hetzelfde gaat op bij je marokkanen, of wil je beweren dat daarvan het leeuwendeel dat gedrag vertoont, bontkraagjes zijn die overlast veroorzaken?

Het is eigenlijk 100% hetzelfde.
Nee onder Marokkanen is er een significant groter percentage jongens die irritant gedrag vertonen, vergeleken met de groep mannen als geheel.
pi_147166455
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2014 22:25 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Uiteraard. Immers racisme bestaat niet.

Mooie fantasiewereld dit, waar het slachtoffer schuldig is.
Als je wat beter zou lezen zou je zien dat ik schrijf dat racisme bestaat. Echter is racisme in Nederland een marginaal probleem.
  zondag 30 november 2014 @ 22:31:44 #43
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_147166575
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 22:29 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Nee onder Marokkanen is er een significant groter percentage jongens die irritant gedrag vertonen, vergeleken met de groep mannen als geheel.
En dus rechtvaardigt dat het verantwoordelijk houden van alle Marokkanen...

Wat een onderbuik geneuzel weer.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 30 november 2014 @ 22:32:27 #44
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_147166604
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2014 22:30 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Klopt.

Jij bent meer van het dehumaniseren van moslims enzo.

En denkt dat iedereen ooit zijn "ogen gaat openen".

Spoedig zul je het licht zien Etto. Maar dan zal het al te laat zijn!! Sharia enz!111

:')
Oh da's waar... 500 salafisten gaan hun wil aan 16,5 miljoen Nederlanders opleggen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_147166658
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 22:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

En dus rechtvaardigt dat het verantwoordelijk houden van alle Marokkanen...

Wat een onderbuik geneuzel weer.
Nee hoor. Ik geef alleen aan dat het projecteren van bepaalde "specifieke" vooroordelen ook alleen kan op "specifieke" groepen. Voor een vooroordeel die door een grote groep mensen gedeeld wordt bedoel ik dus.
pi_147166698
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 22:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Oh da's waar... 500 salafisten gaan hun wil aan 16,5 miljoen Nederlanders opleggen.
Slechts een fractie daarvan is nodig om dit land op zijn gat te krijgen. :W
Je suis Charlie Sheen
pi_147166781
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 22:23 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Het zijn in dit geval ook allemaal mensen die nu eigenlijk best een heel goede baan hebben. Het waren iig geen van allen mensen die ook maar een beetje onder de term aso zouden kunnen vallen. Dus geen onderuit gezakte, ongeinteresseerde mensen, gewoon normale, serieuze mensen.
Geen rare kleding, geen raar gedrag.
pi_147166784
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2014 22:34 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Niet meteen kansloos.

Wel een grote achterstand.
De meeste allochtonen hebben ook gewoon een achterstand, en dan doel ik niet op kleur.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_147166837
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2014 22:34 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Niet meteen kansloos.

Wel een grote achterstand.
En aan wie ligt dat?
pi_147166907
quote:
2s.gif Op zondag 30 november 2014 22:35 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

De meeste allochtonen hebben ook gewoon een achterstand, en dan doel ik niet op kleur.
Precies. De allochtonen die die achterstand niet hebben zie ik in mijn eigen werkomgeving gewoon aangenomen worden en carriere maken. De spreekwoordelijke bontkraagmarokkaan, die komt er inderdaad niet in.
pi_147166914
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 22:34 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Uiteraard... want in deze tijd, waarin mensen het al vertikken om zich de les te laten lezen door oom agent, zullen diezelfde lieden als makke schapen de sharia accepteren.
Wie had het daarover?

quote:
14s.gif Op zondag 30 november 2014 22:33 schreef NotYou het volgende:

[..]

Slechts een fractie daarvan is nodig om dit land op zijn gat te krijgen. :W
Je suis Charlie Sheen
pi_147166924
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 22:35 schreef erodome het volgende:

[..]

Het zijn in dit geval ook allemaal mensen die nu eigenlijk best een heel goede baan hebben. Het waren iig geen van allen mensen die ook maar een beetje onder de term aso zouden kunnen vallen. Dus geen onderuit gezakte, ongeinteresseerde mensen, gewoon normale, serieuze mensen.
Geen rare kleding, geen raar gedrag.
Je zal toch echt met beter (gedocumenteerde) voorbeelden moeten komen om echt bewijs te geven.
Halfbloedjes lijken mij sowieso niet zo gediscrimineerd worden als anderen.
  zondag 30 november 2014 @ 22:37:29 #53
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_147166947
quote:
5s.gif Op zondag 30 november 2014 22:36 schreef NotYou het volgende:

[..]

Wie had het daarover?

[..]

Ja, wat wil je nou zeggen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_147166984
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 22:34 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Je lacht er wel om, maar alle feiten wijzen in die richting.
Racisme in Nederland is geen marginaal probleem.
Zeker niet.

Onlangs publiceerde het Nederlands elftal nog een foto..
pi_147166996
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 22:27 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Nee eigenlijk niet.
En als je met beginbaantjes bij-baantjes bedoelt: ik heb 1 keer gehad dat ik als bijbaan bij de postNL aan het werk ging zonder ook maar iemand te hebben gesproken (echter was het wel in mijn dorp dus ik sluit niet uit dat via-via in de organisatie iemand al een oke heeft gegeven op basis van het feit dat diegene mij kende) verder geen ervaringen met wat jij omschrijft.

Maar misschien hebben andere users hier dat wel. Interessant om te weten eigenlijk.
Bij baantjes en laag betaalde zooi, gewoon bij de groenteman, of productiewerk, of idd bij de post...
In de meeste van deze gevallen ging het om bijbaantjes naast school(wat geen van allen ging om wat nu vmbo genoemd werd, vandaar ook dat ik deze voorbeelden noem, omdat er eigenlijk geen andere redenen overbleven).
pi_147167000
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 22:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ja, wat wil je nou zeggen?
Precies wat daar staat en niets anders, lijkt me.
Je suis Charlie Sheen
pi_147167039
quote:
10s.gif Op zondag 30 november 2014 22:29 schreef NotYou het volgende:

[..]

Dan hadden ze je vast al op beeld gezien.
Nope, want toen was ik nog niet op beeld om het zo maar te zeggen, dat zou nogal illegaal geweest zijn.
pi_147167040
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 22:35 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

En aan wie ligt dat?
Eigen schuld natuurlijk, hadden ze maar tot een andere soort moeten behoren.

Individualisme geldt alleen voor witte mensen.
  zondag 30 november 2014 @ 22:39:19 #59
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_147167061
quote:
10s.gif Op zondag 30 november 2014 22:38 schreef NotYou het volgende:

[..]

Precies wat daar staat en niets anders, lijkt me.
De gebruikelijke doemdenkerij.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_147167062
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 22:29 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Oh? Maak dat eens hard.
pi_147167070
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 22:38 schreef erodome het volgende:

[..]

Nope, want toen was ik nog niet op beeld om het zo maar te zeggen, dat zou nogal illegaal geweest zijn.
;(
Je suis Charlie Sheen
  zondag 30 november 2014 @ 22:39:49 #62
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_147167088
Mag je gewoon hier zeggen hoor, Not You. :W
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_147167163
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 22:39 schreef erodome het volgende:

[..]

Oh? Maak dat eens hard.
Heb ik geen rapport over geschreven tot nu toe.
Echter je kan zo maar rondvragen bij een aantal willekeurige blanke blonde vrouwen, daar hoor ik altijd negatieve ervaringen van met bontkraagjeugd.
pi_147167170
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 22:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

De gebruikelijke doemdenkerij.
Als je kijkt naar wat er om ons heen aan aanslagen gepland en verijdeld is, naar de aantallen "strijders". Hoe zowel de in- als uittocht nog goed te doen schijnt te zijn... :') Tja, ik hoop van harte dat je gelijk hebt maar betwijfel het ten zeerste.
Je suis Charlie Sheen
pi_147167184
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2014 22:38 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..].......................................

Kuddegedrag spreekt getinte mensen meer aan?

Verklaart een hoop.

Dat wel.
pi_147167213
Er zijn talloze onderzoeken gedaan naar sollicaties met buitenlandse namen trouwens.

Laatst was onderzoek naar friemelen aan een fietsslot. Blanke jongens kregen meteen hulp van iedereen (zal zijn fiets wel zijn) en Marokkaanse en donkere jongens werden meteen voor dief aangezien.

Mooi voorbeeld van onbewust racisme.
  zondag 30 november 2014 @ 22:41:51 #67
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_147167222
quote:
14s.gif Op zondag 30 november 2014 22:41 schreef NotYou het volgende:

[..]

Als je kijkt naar wat er om ons heen aan aanslagen gepland en verijdeld is, naar de aantallen "strijders". Hoe zowel de in- als uittocht nog goed te doen schijnt te zijn... :') Tja, ik hoop van harte dat je gelijk hebt maar betwijfel het ten zeerste.
Waarom is Amerika, of in ieder geval New York, op dit moment dan niet een wahabitische heilsstaat?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_147167251
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 22:41 schreef Kosmoproleet het volgende:
Er zijn talloze onderzoeken gedaan naar sollicaties met buitenlandse namen trouwens.

Laatst was onderzoek naar friemelen aan een fietsslot. Blanke jongens kregen meteen hulp van iedereen (zal zijn fiets wel zijn) en Marokkaanse en donkere jongens werden meteen voor dief aangezien.

Ja jezus gozer wat wil je nou eigenlijk?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_147167262
quote:

Maar dit is toch ook gewoon op echte vooroordelen gebaseerd?
Je gaat een zwerver die aan een fiets friemelt toch ook niet hetzelfde benaderen als iemand in pak?
pi_147167277
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 22:41 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Kuddegedrag spreekt getinte mensen meer aan?

Verklaart een hoop.

Dat wel.
Het verklaart jouw denkbeelden ja.

Je wil getinte mensen als groep zien zodat collectieve straffen als discriminatie oké zijn. Terwijl de waarheid is dat dat ook individuen zijn.
pi_147167320
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 22:41 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Waarom is Amerika, of in ieder geval New York, op dit moment dan niet een wahabitische heilsstaat?
Tal van redenen maar wat heeft dat in hemelsnaam met wat dan ook te maken?
Je suis Charlie Sheen
pi_147167329
quote:

En mijn zus wordt op de tram bijna dagelijks beschimpt door licht getinte Medelanders.

Wat nu?
pi_147167335
quote:
15s.gif Op zondag 30 november 2014 22:42 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ja jezus gozer wat wil je nou eigenlijk?
Ik wil niks.

Maar dat er nog serieus mensen zijn die denken dat allochtonen worden voorgetrokken in Nederland vind ik erg..tja.. bijzonder.
pi_147167385
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 22:43 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

En mijn zus wordt op de tram bijna dagelijks beschimpt door licht getinte Medelanders.

Wat nu?
Heel naar als het waar is.

Maar ik beschimp je zus niet.

Wat nu?
pi_147167386
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2014 22:42 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Het verklaart jouw denkbeelden ja.

Je wil getinte mensen als groep zien zodat collectieve straffen als discriminatie oké zijn. Terwijl de waarheid is dat dat ook individuen zijn.
quote:
Jouw woorden.
pi_147167399
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 22:42 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Maar dit is toch ook gewoon op echte vooroordelen gebaseerd?
Je gaat een zwerver die aan een fiets friemelt toch ook niet hetzelfde benaderen als iemand in pak?
Dus de autochtone Nederlander verhoudt zich tot de Marokkaanse Nederlander als een man in pak tot een dakloze? _O-
Je suis Charlie Sheen
pi_147167417
quote:
2s.gif Op zondag 30 november 2014 22:44 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Het zal me werkelijk waar niet verrotten wat mensen denken, wat doe je toch moeilijk.

Ik ga me toch ook niet dagelijks ergeren aan 't feit dat Hassan mij als homo maar kut vind?
Als het je niet interesseert wat mensen denken zou je niet posten.
pi_147167422
quote:
10s.gif Op zondag 30 november 2014 22:45 schreef NotYou het volgende:

[..]

Dus de autochtone Nederlander verhoudt zich tot de Marokkaanse Nederlander als een man in pak tot een dakloze? _O-
Als je het over aan een fiets friemelen hebt wel ja.

En met Marokkaanse Nederlander gaan we er dan even van uit dat de persoon er als hangjeugd uit ziet.

In dat aspect zou ik zeggen dat kleren het meeste verschil uitmaken.
Een marokkaan in een pak wordt eerder geholpen dan een blanke met bontkraag.
pi_147167466
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 22:44 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

[..]

Jouw woorden.
Het is een gevolgtrekking van jouw uitspraken.

Je straft/beoordeelt collectief maar verwacht zelf wel als individu benadert te worden.
pi_147167478
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2014 22:45 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Als het je niet interesseert wat mensen denken zou je niet posten.
Posten is voornamelijk laten merken wat ik denk, niet lezen wat een ander denkt, dat kan ik ook wel zonder te posten.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_147167485
quote:
14s.gif Op zondag 30 november 2014 22:45 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Als je het over aan een fiets friemelen hebt wel ja.

En met Marokkaanse Nederlander gaan we er dan even van uit dat de persoon er als hangjeugd uit ziet.
Maar dat zou voor een autochtone lonsdaler (bestaan die uberhaupt nog?) dan niet anders zijn.
Je suis Charlie Sheen
pi_147167494
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2014 22:44 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Heel naar als het waar is.

Maar ik beschimp je zus niet.

Wat nu?
Net zo waar als jouw fietsenonderzoek.

Als dat waar is.
pi_147167514
quote:
10s.gif Op zondag 30 november 2014 22:47 schreef NotYou het volgende:

[..]

Maar dat zou voor een autochtone lonsdaler (bestaan die uberhaupt nog?) dan niet anders zijn.
Inderdaad, zie mijn edit.

"In dat aspect zou ik zeggen dat kleren het meeste verschil uitmaken.
Een marokkaan in een pak wordt eerder geholpen dan een blanke met bontkraag. "
pi_147167535
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2014 22:46 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Het is een gevolgtrekking van jouw uitspraken.

Je straft/beoordeelt collectief maar verwacht zelf wel als individu benadert te worden.
En dat zeg jij?
pi_147167714
Laten we het er gewoon op houden dat 't een eeuwigdurend wij/zij is van beide kanten uit.

Achterstand is allemaal de schuld van de kwaaie blanke, en economische malaise en criminaliteit altijd de schuld van de kwaaie gekleurde. Ergens in 't midden leven we allemaal ons eigen leven en kan 't niemand wat verrotten, maar ok.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_147167762
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2014 22:38 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Racisme in Nederland is geen marginaal probleem.
Zeker niet.

Onlangs publiceerde het Nederlands elftal nog een foto..
Als dat je beste argument is... Ik zag wat foute grappen, zo te zien ingegeven door de strontvervelende zwarte piet discussie (waarin de doorsnee Nederlander voor de zoveelste keer tot racist wordt gebombardeerd). Als er al een vermoeden van racisme zou zijn, zou het de compositie van de foto zelf moeten zijn.
pi_147167790
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 22:52 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Als dat je beste argument is... Ik zag wat foute grappen, zo te zien ingegeven door de strontvervelende zwarte piet discussie (waarin de doorsnee Nederlander voor de zoveelste keer tot racist wordt gebombardeerd). Als er al een vermoeden van racisme zou zijn, zou het de compositie van de foto zelf moeten zijn.
Inderdaad, hoezo gaan alle niet-blanke voetballers samen op de foto?
pi_147167903
quote:
10s.gif Op zondag 30 november 2014 22:45 schreef NotYou het volgende:

[..]

LOL
pi_147167914
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 22:52 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Uiteraard.
Het zijn "slechts grappen".
Net als die donkere vrouw uit Papoea die klappen kreeg bij de pro Pieten demo.
pi_147168143
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2014 22:56 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Uiteraard.
Het zijn "slechts grappen".
Net als die donkere vrouw uit Papoea die klappen kreeg bij de pro Pieten demo.
Boeiend, als we moeten gaan opnoemen hoeveel blondines of homo's of noem maar op er last hebben van moslims zijn we ook nog niet uitgepraat, wil je nou echt die weg inslaan?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_147168215
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 23:00 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Boeiend, als we moeten gaan opnoemen hoeveel blondines of homo's of noem maar op er last hebben van moslims zijn we ook nog niet uitgepraat, wil je nou echt die weg inslaan?
Ik wil alle wegen in slaan.
pi_147168243
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2014 23:01 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Ik wil alle wegen in slaan.
Leidt enkel tot zinloze discussies die je zelf zo hekelt.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_147168319
Het extremisme van de PVV lijkt geen grenzen te kennen. Met het pleidooi om alle moskeeën in Nederland te sluiten, plaatst de partij van Geert Wilders zichzelf buitenspel in de democratische rechtsorde.
Life is what happens while planning other things
pi_147175122
quote:
14s.gif Op zondag 30 november 2014 22:41 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Heb ik geen rapport over geschreven tot nu toe.
Echter je kan zo maar rondvragen bij een aantal willekeurige blanke blonde vrouwen, daar hoor ik altijd negatieve ervaringen van met bontkraagjeugd.
Ik ben een blanke, blonde vrouw. Ik zou zo zeggen vraag die vrouwen eens over hun ervaringen op dit gebied met allerlei soorten mannen.
Uit onderzoek blijkt dat een ruime 1 op de 4 vrouwen last heeft gehad van seksueel geweld in meer of mindere mate, dat gaat dan alleen om aangifte en waarvoor hulpverlening nodig is. Als het ook gaat om lastig vallen e.d erbij, dan durf ik bijkans iedere vrouw te zeggen.

Als jij stelt dat je de hele Marokkaanse bevolking hier aan kan spreken op de crimis onder hun dan zou je dat ook bij mannen moeten doen in dit geval. Het is echt precies hetzelfde.
Of nog beter natuurlijk zou zijn als je in zou zien dat je redenering niet klopt.
pi_147175140
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 22:37 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Je zal toch echt met beter (gedocumenteerde) voorbeelden moeten komen om echt bewijs te geven.
Halfbloedjes lijken mij sowieso niet zo gediscrimineerd worden als anderen.
Tuurlijk, niets is genoeg. Laat iemand een onderzoek zien dan klopt natuurlijk dat onderzoek niet, dat zegt iemand in een in gezonden brief op GeenStijl, dus dat is waar. Verteld iemand wat dan wordt het ook weggezet. Kortom, het maakt niets uit, je draait alles zo dat het in je straatje past.
pi_147175545
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 23:03 schreef JCats het volgende:
Het extremisme van de PVV lijkt geen grenzen te kennen.
Het is natuurlijk de tactiek van de PVV om zichzelf telkens in het middelpunt van de aandacht te krijgen met een 'stevig standpunt'. Maar daardoor moet het steeds steviger en steviger, want met herhaling of gematigde uitspraken hou je die aandacht niet vast.

Het grappige is nu dat ze daardoor De Telegraaf rechts voorbij zijn gegaan, en die krant in de oncomfortabele positie is beland dat ze niet meer aan de rechterkant van het debat kunnen blijven hangen waar ze zich zo lekker voelden. Dus nu zijn ze verbolgen dat ze door de PVV aan hun linkerkant zijn gezet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_147183425
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2014 08:26 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik ben een blanke, blonde vrouw. Ik zou zo zeggen vraag die vrouwen eens over hun ervaringen op dit gebied met allerlei soorten mannen.
Uit onderzoek blijkt dat een ruime 1 op de 4 vrouwen last heeft gehad van seksueel geweld in meer of mindere mate, dat gaat dan alleen om aangifte en waarvoor hulpverlening nodig is. Als het ook gaat om lastig vallen e.d erbij, dan durf ik bijkans iedere vrouw te zeggen.

Als jij stelt dat je de hele Marokkaanse bevolking hier aan kan spreken op de crimis onder hun dan zou je dat ook bij mannen moeten doen in dit geval. Het is echt precies hetzelfde.
Of nog beter natuurlijk zou zijn als je in zou zien dat je redenering niet klopt.
Nee het is niet hetzelfde, aangezien zoals ik eerder al zei: mannen zijn een te grote groep voor zo een specifiek vooroordeel.

Wat als ik jouw statement verander in: mensen(mannen en vrouwen) vallen vrouwen lastig. Ben jij het hier dan mee eens? Of zie jij zo'n sterk verschil in de twee subgroepen dat een algemene generalisatie overduidelijk niet strookt met de waarheid?

Wanneer een vooroordeel(een eigenschap) overduidelijk meer gespecificeerd kan worden tot een (eigenschap van een) subgroep binnen een groep, zal dit vooroordeel niet "algemeen" aangenomen worden door een groot deel van de bevolking.

Het algemene vooroordeel is toch ook niet dat jongeren in het algemeen oude vrouwtjes beroven en vrouwen nasissen?
pi_147184149
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 14:25 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Nee het is niet hetzelfde, aangezien zoals ik eerder al zei: mannen zijn een te grote groep voor zo een specifiek vooroordeel.

Wat als ik jouw statement verander in: mensen(mannen en vrouwen) vallen vrouwen lastig. Ben jij het hier dan mee eens? Of zie jij zo'n sterk verschil in de twee subgroepen dat een algemene generalisatie overduidelijk niet strookt met de waarheid?

Wanneer een vooroordeel(een eigenschap) overduidelijk meer gespecificeerd kan worden tot een (eigenschap van een) subgroep binnen een groep, zal dit vooroordeel niet "algemeen" aangenomen worden door een groot deel van de bevolking.

Het algemene vooroordeel is toch ook niet dat jongeren in het algemeen oude vrouwtjes beroven en vrouwen nasissen?
Je moet beter lezen, ze zegt duidelijk dat lastig vallen een mannen ding in. Dat is dus al de kleinste subgroep.
pi_147184674
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2014 14:49 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Je moet beter lezen, ze zegt duidelijk dat lastig vallen een mannen ding in. Dat is dus al de kleinste subgroep.
En ik zeg: dat klopt niet want dat is niet de kleinste subgroep.
Als je een feminist bent accepteer je dat vooroordeel, maar in de gehele samenleving wordt dit niet als algemeen vooroordeel gezien over mannen.

Dan zal je altijd iets horen als "ja en vooral die....<insert subgroep>"
pi_147185141
quote:
10s.gif Op maandag 1 december 2014 15:06 schreef MouzurX het volgende:

[..]

En ik zeg: dat klopt niet want dat is niet de kleinste subgroep.
Als je een feminist bent accepteer je dat vooroordeel, maar in de gehele samenleving wordt dit niet als algemeen vooroordeel gezien over mannen.

Dan zal je altijd iets horen als "ja en vooral die....<insert subgroep>"
Ok, welke subgroep doet dat dan wel, en welke niet? Want ik weet honderd procent zeker dat mannen van elke huidskleur en levensovertuiging het doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')