Dikke pech wel als je een suffe, verlegen puisterige nerd bent maar wél blank. Ook op voorkomen afgewezen maar op racisme/discriminatie zul je, je nooit kunnen beroepen.quote:Op zondag 30 november 2014 22:02 schreef erodome het volgende:
[..]
Alleen als het loopt als een eend, kwaakt als een eend en eruit ziet als een eend denk ik racisme...
Dus in deze gevallen vermoed ik racisme, weet het niet zeker maar vermoed het, maar de gevallen waarbij iemand gewoon op gesprek is geweest en afgewezen wordt geef ik het voordeel van de twijfel, ze hebben immers ook gewoon een gesprek gehad, wat een logisch gevolg is van een positieve telefoon/brief/mail wisseling.
Ik zet in op een mentaliteitsverandering, alleen heb ik geen idee hoe, want tot nu toe lijken zaken nog niet te werken.quote:Op zondag 30 november 2014 22:01 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat het voorkomt weet ik, maar wat wil je dat we eraan doen, een acceptatieplicht? Of een quotum op blanken?
Als Arie geen allochtoon wil aannemen dan is 't zijn goedrecht, hoe kut ook.
Zeg gewoon "ik", niet zo moeilijk doen.quote:Op zondag 30 november 2014 22:02 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ik voel mij niet aangevallen of benadeeld.
Maar ik vind het dubbeltriest als mensen worden benadeeld en daarna nog een trap na krijgen en voor aansteller worden uitgemaakt.
Dan word je toch PVV'er en zeg je gewoon dat die allochtonen overal worden voorgetrokken en "diescriminazieee" roepen?quote:Op zondag 30 november 2014 22:04 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dikke pech wel als je een suffe, verlegen puisterige nerd bent maar wél blank. Ook op voorkomen afgewezen maar op racisme/discriminatie zul je, je nooit kunnen beroepen.
Dat gebeurt al jaren maar niemand doet er wat mee.quote:Op zondag 30 november 2014 22:05 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik zet in op een mentaliteitsverandering, alleen heb ik geen idee hoe, want tot nu toe lijken zaken nog niet te werken.
Maar alleen al het erkennen van het probleem is een begin, samen met het als not done betitelen.
Inb4quote:Op zondag 30 november 2014 22:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
Als ras-Ariër (want Zwitserse roots!) geef ik Kosmo gelijk. Als je alleen al ziet wat voor stront hier op het forum wordt uitgebaggerd over voornamelijk Marokkanen, dan is het nogal ridicuul om te doen alsof er zo maar continu over racisme wordt geklaagd door allochtonen.
Wat heet: het feit dat woorden als k*tmarokkaan, rifaap en woestijnrat hier allemaal zo maar kunnen zegt genoeg.
Over wegkijken gesproken.
Precies ja...quote:Op zondag 30 november 2014 22:07 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Inb4
Nee, maar dat is hun eigen schuld want opsporing verzocht.
En.
Sinds wanneer zijn Marokkanen een ras??!?
Wie kent er niet tenminste één of meerdere mensen die slachtoffer zijn geworden van geweld/intimidatie/bedreiging uit die hoek? Die weerzin is er niet zomaar van het ene op het andere moment gekomen hoor.quote:Op zondag 30 november 2014 22:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
Als ras-Ariër (want Zwitserse roots!) geef ik Kosmo gelijk. Als je alleen al ziet wat voor stront hier op het forum wordt uitgebaggerd over voornamelijk Marokkanen, dan is het nogal ridicuul om te doen alsof er zo maar continu over racisme wordt geklaagd door allochtonen.
Wat heet: het feit dat woorden als k*tmarokkaan, rifaap en woestijnrat hier allemaal zo maar kunnen zegt genoeg.
Suf en verlegen is wat anders dan bv rood haar hebben, of eng wit zijn en mager. Het eerste kan ik begrijpen dat het niet in het team past zoals vaak gezegd wordt, het 2de heeft er geen kut mee te maken.quote:Op zondag 30 november 2014 22:04 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dikke pech wel als je een suffe, verlegen puisterige nerd bent maar wél blank. Ook op voorkomen afgewezen maar op racisme/discriminatie zul je, je nooit kunnen beroepen.
quote:Op zondag 30 november 2014 22:08 schreef NotYou het volgende:
[..]
Wie kent er niet tenminste één of meerdere mensen die slachtoffer zijn geworden van geweld/intimidatie/bedreiging uit die hoek? Die weerzin is er niet zomaar van het ene op het andere moment gekomen hoor.
Maar dat ik geen pasklare oplossing ervoor heb maakt niet dat het geen probleem is.quote:Op zondag 30 november 2014 22:06 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat gebeurt al jaren maar niemand doet er wat mee.
Dat gaat allemaal over bontkraagjeugd.quote:Op zondag 30 november 2014 22:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
Grappig hoe je gemakshalve de acné maar even buiten beschouwing laat.quote:Op zondag 30 november 2014 22:08 schreef erodome het volgende:
[..]
Suf en verlegen is wat anders dan bv rood haar hebben, of eng wit zijn en mager. Het eerste kan ik begrijpen dat het niet in het team past zoals vaak gezegd wordt, het 2de heeft er geen kut mee te maken.
Als het bewezen/meer dan aannemelijk is dat een bedrijf mensen uitsluit omdat ze rood haar hebben mag daar van mij best wat van gezegd worden. Netjes is het niet en wordt het ook niet.
Maar dat er ook op andere gebieden gediscrimineerd wordt maakt dit nog niet goed, ik snap dan ook niet zo goed waar die neiging vandaan komt andere dingen erbij te halen die ook not done zijn.
Wat geeft jou het idee dat het kleurtje het afwijzingscriterium is? Mensen van Oost-Aziatische origine lijken daar nou nooit last van te hebben...quote:Op zondag 30 november 2014 22:08 schreef erodome het volgende:
[..]
Suf en verlegen is wat anders dan bv rood haar hebben, of eng wit zijn en mager. Het eerste kan ik begrijpen dat het niet in het team past zoals vaak gezegd wordt, het 2de heeft er geen kut mee te maken.
Als het bewezen/meer dan aannemelijk is dat een bedrijf mensen uitsluit omdat ze rood haar hebben mag daar van mij best wat van gezegd worden. Netjes is het niet en wordt het ook niet.
Maar dat er ook op andere gebieden gediscrimineerd wordt maakt dit nog niet goed, ik snap dan ook niet zo goed waar die neiging vandaan komt andere dingen erbij te halen die ook not done zijn.
Omdat het er gewoonweg niet is.quote:Op zondag 30 november 2014 22:09 schreef erodome het volgende:
[..]
Maar dat ik geen pasklare oplossing ervoor heb maakt niet dat het geen probleem is.
Hoe kom je daar nou weer bij?quote:Op zondag 30 november 2014 22:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]![]()
En dus gaan we maar niet meer kijken naar individuele karakters en acties.
Fijn dat je het punt van Kosmo zo snel bewijst.
Ook dit is weer een typisch argument dat nergens op slaat.quote:Op zondag 30 november 2014 22:11 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Wat geeft jou het idee dat het kleurtje het afwijzingscriterium is? Mensen van Oost-Aziatische origine lijken daar nou nooit last van te hebben...
Rifaap en woestijnrat zul je hier niet zo snel tegenkomen.quote:Op zondag 30 november 2014 22:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik ken ook 1 of meerdere mensen die slachtoffer zijn geworden van iemand uit een andere hoek, maar vreemd genoeg is het dan ineens raar om naar de hele groep te wijzen.quote:Op zondag 30 november 2014 22:08 schreef NotYou het volgende:
[..]
Wie kent er niet tenminste één of meerdere mensen die slachtoffer zijn geworden van geweld/intimidatie/bedreiging uit die hoek? Die weerzin is er niet zomaar van het ene op het andere moment gekomen hoor.
Oh, alleen k*tmarokkaan? Wat lief.quote:Op zondag 30 november 2014 22:12 schreef Specularium het volgende:
[..]
Rifaap en woestijnrat zul je hier niet zo snel tegenkomen.
Dus waar je dit vandaan haalt weet ik niet.
Foto bij je CV is erg ongebruikelijk. Tenzij je acteur wil worden ofzoquote:Op zondag 30 november 2014 22:10 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Dat gaat allemaal over bontkraagjeugd.
Ik vraag me trouwens ook af of die "gediscrimineerden" een foto bij hun CV hebben gedaan en hoe ze daarop gekleed zijn. Een CV + Hassan, zou bij mij inderdaad direct minder hoog scoren dan een CV + "willekeurige nederlandse naam". Echter onder die nederlandse namen zijn er ook al direct vooroordelen (paupernamen worden ook lager gerankt).
Voeg je echter een foto bij waar je er keurig uit ziet dan denk ik dat het effect bij mij persoonlijk al veel minder zou zijn.
Euh nee, ik gok dat vrij veel mensen net als ik persoonlijk er gewoon geen aandacht aan zouden besteden. Het is onmogelijk serieus te nemen.quote:Op zondag 30 november 2014 22:13 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik ken ook 1 of meerdere mensen die slachtoffer zijn geworden van iemand uit een andere hoek, maar vreemd genoeg is het dan ineens raar om naar de hele groep te wijzen.
Ik noem maar, mannen. Ik ken echt geen enkele vrouw die geen slechte ervaring heeft met mannen, dan hou ik het zelfs bij seksueel grensoverschrijdend gedrag, intimidatie/aanranding evt verkrachting.
Toch gaat echt iedereen (terecht!) op zijn achterste benen staan als er gezegd wordt dat mannen nare aanranders e.d. zijn.
Ieder normaal mens keurt dit gedrag af, heeft geen goed woord over voor de daders, maar geen enkel normaal mens projecteert het op mannen in het algemeen.
Ligt aan de context maar ja.quote:Op zondag 30 november 2014 22:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh, alleen k*tmarokkaan? Wat lief.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |