"Mannen" is een te grote groep. Het gedrag wat jij omschrijft wordt overduidelijk niet gedaan door iedere man binnen deze groep.quote:Op zondag 30 november 2014 22:13 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik ken ook 1 of meerdere mensen die slachtoffer zijn geworden van iemand uit een andere hoek, maar vreemd genoeg is het dan ineens raar om naar de hele groep te wijzen.
Ik noem maar, mannen. Ik ken echt geen enkele vrouw die geen slechte ervaring heeft met mannen, dan hou ik het zelfs bij seksueel grensoverschrijdend gedrag, intimidatie/aanranding evt verkrachting.
Toch gaat echt iedereen (terecht!) op zijn achterste benen staan als er gezegd wordt dat mannen nare aanranders e.d. zijn.
Ieder normaal mens keurt dit gedrag af, heeft geen goed woord over voor de daders, maar geen enkel normaal mens projecteert het op mannen in het algemeen.
Omdat het allemaal donkerhuidige mensen waren met een oerhollandse voor- en achternaam(en oernederlands accent). Zoals gezegd kan ik niets bewijzen, maar het is nogal toevallig dat de gesprekken zonder ze te zien allemaal erg positief waren(er vaak zelfs half om half al gezegd werd dat het wel goed zou zitten) en het bij het eerste zien zo ineens 180 graden draaide.quote:Op zondag 30 november 2014 22:11 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Wat geeft jou het idee dat het kleurtje het afwijzingscriterium is? Mensen van Oost-Aziatische origine lijken daar nou nooit last van te hebben...
Probeer jij als oer-Hollandse jongen maar eens te solliciteren bij een Turkse onderneming dan, of als homo.quote:Op zondag 30 november 2014 22:16 schreef erodome het volgende:
[..]
Omdat het allemaal donkerhuidige mensen waren met een oerhollandse voor- en achternaam(en oernederlands accent). Zoals gezegd kan ik niets bewijzen, maar het is nogal toevallig dat de gesprekken zonder ze te zien allemaal erg positief waren(er vaak zelfs half om half al gezegd werd dat het wel goed zou zitten) en het bij het eerste zien zo ineens 180 graden draaide.
Hetzelfde gaat op bij je marokkanen, of wil je beweren dat daarvan het leeuwendeel dat gedrag vertoont, bontkraagjes zijn die overlast veroorzaken?quote:Op zondag 30 november 2014 22:15 schreef MouzurX het volgende:
[..]
"Mannen" is een te grote groep. Het gedrag wat jij omschrijft wordt overduidelijk niet gedaan door iedere man binnen deze groep.
Met subgroepen kan je het echter wel meteen projecteren.
Bijvoorbeeld Marokkanen
Al een goedkeuring voordat ze een interview hebben gevoerd? Rare procesgang dan.quote:Op zondag 30 november 2014 22:16 schreef erodome het volgende:
[..]
Omdat het allemaal donkerhuidige mensen waren met een oerhollandse voor- en achternaam(en oernederlands accent). Zoals gezegd kan ik niets bewijzen, maar het is nogal toevallig dat de gesprekken zonder ze te zien allemaal erg positief waren(er vaak zelfs half om half al gezegd werd dat het wel goed zou zitten) en het bij het eerste zien zo ineens 180 graden draaide.
Ach zeik niet, als ik als "Janssen" ga solliciteren bij de Turk dan fronst 'ie net zo hard.quote:Op zondag 30 november 2014 22:17 schreef Kosmoproleet het volgende:
Bepaalde minderheden hebben nou eenmaal geen recht om een individu te zijn. Welke blanke mannnen hier zijn aangesproken op Volkert of Karst of alle blanke verkrachters en brandstichters? 0 gok ik.
Want dan zijn we plots heel individualistisch.
Maar als je tot een der uitgekotste minderheden behoort, is alles jouw schuld. Moet je je "soortgenoten" maar aanspreken.
Ofzo
Dat gaat prima in grotere zaken. Dat in familie groenteboeren alleen twee mensen werken is natuurlijk evident.quote:Op zondag 30 november 2014 22:17 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Probeer jij als oer-Hollandse jongen maar eens te solliciteren bij een Turkse onderneming dan, of als homo.
Als daar discriminatie is vind ik dat ook not done, weer probeer je te zeggen dat het ene slechte maakt dat het andere ok is, maar het blijft gewoon allebei prut.quote:Op zondag 30 november 2014 22:17 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Probeer jij als oer-Hollandse jongen maar eens te solliciteren bij een Turkse onderneming dan, of als homo.
Dat jarenlang bewust wegkijken vanuit bepaalde politieke hoek is juist de oorzaak van de ellende waarin we nu zitten.quote:Op zondag 30 november 2014 22:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
Als ras-Ariër (want Zwitserse roots!) geef ik Kosmo gelijk. Als je alleen al ziet wat voor stront hier op het forum wordt uitgebaggerd over voornamelijk Marokkanen, dan is het nogal ridicuul om te doen alsof er zo maar continu over racisme wordt geklaagd door allochtonen.
Wat heet: het feit dat woorden als k*tmarokkaan, rifaap en woestijnrat hier allemaal zo maar kunnen zegt genoeg.
Over wegkijken gesproken.
Er is hier maar één iemand die jou aan hand van je huidskleur als minderwaardig neerzet hoor en dat ben jij toch echt zelf.quote:Op zondag 30 november 2014 22:17 schreef Kosmoproleet het volgende:
Bepaalde minderheden hebben nou eenmaal geen recht om een individu te zijn. Welke blanke mannnen hier zijn aangesproken op Volkert of Karst of alle blanke verkrachters en brandstichters? 0 gok ik.
Maar als je tot een der uitgekotste minderheden behoort, is alles jouw schuld. Moet je je "soortgenoten" maar aanspreken.
Ofzo
Want waarom is het dan evident?quote:Op zondag 30 november 2014 22:18 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Dat gaat prima in grotere zaken. Dat in familie groenteboeren alleen twee mensen werken is natuurlijk evident.
Wat een onzin man.quote:Op zondag 30 november 2014 22:18 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ach zeik niet, als ik als "Janssen" ga solliciteren bij de Turk dan fronst 'ie net zo hard.
Omdat het een familiezaak is met twee mensen?quote:Op zondag 30 november 2014 22:19 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Want waarom is het dan evident?
Als een Nederlander dit zegt krijgt 'ie van je op de kloten.quote:Op zondag 30 november 2014 22:19 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Daarnaast wonen we in Nederland.
Want alle Turkse zaken zijn familiezaken?quote:Op zondag 30 november 2014 22:19 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Omdat het een familiezaak is?
Heb jij dat nog nooit gehad dan, dat je belt met een werkgever en dat het allemaal erg soepel gaat en ze aangeven dat het allemaal wel goed zit, alleen nog even afronden?quote:Op zondag 30 november 2014 22:17 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Al een goedkeuring voordat ze een interview hebben gevoerd? Rare procesgang dan.
Ligt eraan wat ze hebben gedaan.quote:Op zondag 30 november 2014 22:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
Specularium over het woord k*t-Marokkaan en of het hier gebruikt wordt: "Ligt aan de context maar ja."
Wanneer is de context correct voor het gebruik van de term k*t-Hollander; k*t-flikker; k*t-blanke?
Uhuquote:Op zondag 30 november 2014 22:19 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Als een Nederlander dit zegt krijgt 'ie van je op de kloten.
Als het k*t-Kaaskop zou zijn, gaf ik je gelijk.quote:Op zondag 30 november 2014 22:20 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ligt eraan wat ze hebben gedaan.
Regelmatig blijft de term 'kaas' of 'kaaskop' in beledigende vorm ook gewoon staan.
Hoe is dat anders?
Vertel. Is het nieuw voor je dat we in Nederland wonen?quote:Op zondag 30 november 2014 22:20 schreef NotYou het volgende:
[..]Val je toch een beetje door de mand Hassan.
Kan best dat het in die gevallen onversneden racisme was (kan ik niet beoordelen, was er niet bij), dat bestaat, en dat ontkent niemand. Echter heel vaak heeft het helemaal niets met het kleurtje te maken, maar met gedrag. Dat kan ook zijn dat de sollicitant niet de juiste vormen in acht neemt bij de sollicitatie, bv door onwetendheid. Dat is heel vervelend, maar racisme is dat niet.quote:Op zondag 30 november 2014 22:16 schreef erodome het volgende:
[..]
Geen idee, je schuift wel alle blanke Nederlanders schuld in de schoenen van racisme omdat allen het "normaal" zouden vinden.quote:Op zondag 30 november 2014 22:21 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Of betekent dat voor jou dat we Nederlanders met andere roots mogen discrimineren omdat dat in jouw ogen geen echte Nederlanders zijn?
Links zat toen inderdaad graag vooraan in de PC hoek , dat is waar.quote:Op zondag 30 november 2014 22:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En ongetwijfeld geef je hier 'links' de schuld van
Ik deel de mensen dus ook in in twee groepen: normale mensen, en tuig. Onder tuig valt een groot percentage van de mensen met een bontkraag. Draag je dezelfde kleding als doorsnee tuig dan word je inderdaad automatisch in deze groep geplaatst. Het recht om een individu te zijn ontneemt diegene door zichzelf te associëren met deze groep, d.m.v. kleding/gedrag.quote:Op zondag 30 november 2014 22:17 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ofzo
Uiteraard. Immers racisme bestaat niet.quote:Op zondag 30 november 2014 22:23 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Kan best dat het in die gevallen onversneden racisme was (kan ik niet beoordelen, was er niet bij), dat bestaat, en dat ontkent niemand. Echter heel vaak heeft het helemaal niets met het kleurtje te maken, maar met gedrag. Dat kan ook zijn dat de sollicitant niet de juiste vormen in acht neemt bij de sollicitatie, bv door onwetendheid. Dat is heel vervelend, maar racisme is dat niet.
Het was inderdaad de liberale/rechtse idee die de gastarbeid wel zag zitten. Links vond het dan weer niet zo netjes om die lui het land uit te flikkeren.quote:Op zondag 30 november 2014 22:24 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Links zat toen inderdaad graag vooraan in de PC hoek , dat is waar.
Maar ook nu is veel PC gelul nog afkomstig uit linkse hoek.
Rechts omarmd voor een groot deel nu vooral de goedkope en kansloze Oostblok shit.
Stemmen wordt bijna onmogelijk.
Voor mij althans.
http://www.dumpert.nl/embed/6626811/2e4878b2/quote:Op zondag 30 november 2014 22:20 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ligt eraan wat ze hebben gedaan.
Regelmatig blijft de term 'kaas' of 'kaaskop' in beledigende vorm ook gewoon staan.
Hoe is dat anders?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |