Foelie heeft een veel complexer en verfijnder smaak dan nootmuskaat. Het is als echte vanillie en sythetische vaniline suiker, cassia en kaneel, een hele goede arabica en goedkope instant of extract koffie.quote:Op woensdag 17 december 2014 22:02 schreef Bramito het volgende:
Wat heb jij toch met foelie? Is dat echt zoveel anders dan nootmuskaat? Ik kan het hier niet krijgen, ik zal het deze kerst uit NL meenemen.
Dus ben niet de enige die dat op is gevallenquote:Op woensdag 17 december 2014 22:02 schreef Bramito het volgende:
Wat heb jij toch met foelie? Is dat echt zoveel anders dan nootmuskaat? Ik kan het hier niet krijgen, ik zal het deze kerst uit NL meenemen.
Je koopt het gewoon gemalen?quote:Op woensdag 17 december 2014 22:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Foelie heeft een veel complexer en verfijnder smaak dan nootmuskaat. Het is als echte vanillie en sythetische vaniline suiker, cassia en kaneel, een hele goede arabica en goedkope instant of extract koffie.
Het lijkt op elkaar, maar het is een groot verschil
Het wordt vooral in NL en Beieren gebruikt, maar in Spanje is het ook bekend als Macis
http://es.m.wikipedia.org/wiki/Macis
Bedankt! Het is niet zo dat als die stukken te mager zijn dat het dan erg droog vlees wordt?quote:Op woensdag 17 december 2014 17:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Je zou een stukje kunnen bakken als biefstuk en het proberen, maar het zijn naar alle waarschijnlijkheid stoofstukken
Zouten, peperen, goed bruin aanbraden, rode wijn erbij, stoven, wat knoflook, foelie, uurtje of 4 stoven.
Toch gebruik ik liever versgeraspte nootmuskaat dan foelie uit een potje hoor. En hele foelie is erg lastig te krijgen.quote:Op woensdag 17 december 2014 22:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Foelie heeft een veel complexer en verfijnder smaak dan nootmuskaat. Het is als echte vanillie en sythetische vaniline suiker, cassia en kaneel, een hele goede arabica en goedkope instant of extract koffie.
Het lijkt op elkaar, maar het is een groot verschil
Het wordt vooral in NL en Beieren gebruikt, maar in Spanje is het ook bekend als Macis
http://es.m.wikipedia.org/wiki/Macis
Valt reuze meequote:Op donderdag 18 december 2014 13:28 schreef DeProf het volgende:
[..]
Bedankt! Het is niet zo dat als die stukken te mager zijn dat het dan erg droog vlees wordt?
waar koop je hele foelie dan?quote:
MMM foeliequote:Op donderdag 18 december 2014 14:53 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
waar koop je hele foelie dan?
Wij hadden hier vroeger zo'n heel leuk indiaas winkeltje met allemaal hele kruiden/specerijen/bonen/zaden/gedroogde vruchten etc. Helaas is hij wegDus zou nu niet meer weten waar zoiets te kopen.
Maak ik gewoon zelf, is niet moeilijkquote:Op donderdag 18 december 2014 22:02 schreef focal het volgende:
Veel recepten vragen om fond of bouillon. Zijn er goede fonds/bouillons te koop, of is zelf maken de enige optie? Hoe doe jij dat Piet?
Ik zou de kruidnagel weglaten, en de tomatensoep van tomaten maken.quote:Op donderdag 18 december 2014 23:56 schreef derLudolf het volgende:
Ik ga met kerst eentje trekken van
-Schenkel (Schotse hooglander, prachtig dieprood vlees)
- Bleekselderij
-Prei
-Winter wortel
-Ui
-Venkel
Verder foelie, kruidnagel, peper en een paar tenen knoflook.
Nog suggesties wat nog meer lekker is voor een boulioun? Wordt een basis voor groente en tomatensoep
Mijn erwtensoep is al dik als hij gaar is. Afkoelen in koud water in de gootsteen.quote:Op donderdag 18 december 2014 18:00 schreef bloempje-moi het volgende:
Hallo, erwtensoepvraag hier.
Ik maak voor het eerst zelf erwtensoep en ik lees allemaal horrorverhalen over zure soep. Dat wil ik uiteraard voorkomen. Nu staat er in mijn recept dit:
'De erwtensoep is nu nog niet dik. Zet het vuur uit, en laat de soep staan tot de volgende dag. Op dit punt kun je de soep -eenmaal afgekoeld- in porties invriezen.'
Vuur uit en pan gewoon een dag laten staan? Is dat verstandig? Maar als ik het direct in kleinere bakjes doe en invries, wordt het dan wel dikker?
En met betrekking tot de rookworst, kan ik die erbij doen en dan invriezen, of kan die er echt pas bij als ik het ontdooi en weer opwarm?
Poeh, ik denk dat je totaal verschillend smaken en beide hun eigen kwaliteit hebben, maar Ducasse is natuurlijk een kookgod.quote:Op zaterdag 20 december 2014 18:40 schreef Zo-is-dat het volgende:
Ik heb twee opties voor recepten voor rillette van konijn
Eentje gekonfijt in ganzenvet
En eentje gebraden in de oven met ui, knoflook, rozemarijn 2x 20 min op 175 graden in de oven en daarna met wijn en fond afblussen
Welke zou jij kiezen piet? Tweede recept is van ailan ducasse
Ga ik daar mee aan de slagquote:Op zaterdag 20 december 2014 18:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Poeh, ik denk dat je totaal verschillend smaken en beide hun eigen kwaliteit hebben, maar Ducasse is natuurlijk een kookgod.
Het onder een vetlaag zetten is een conserveermethode, de voorloper van het wecken.quote:Op zaterdag 20 december 2014 18:54 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Ga ik daar mee aan de slag![]()
Zou ik t onder een laagje vet tot eerste kerstdag goed kunnen houden of toch beter in de vriezer?
Thanks piet!
Hoeft niet maar kan wel lijkt me. Indien niet wel spek gebruiken dat niet te vet is omdat het anders een beetje kauwgomachtig wordt. Maar piet zal het doorslaggevende antwoord geven denk ikquote:Op zondag 21 december 2014 15:12 schreef Erasmo het volgende:
Ik wil graag mini quiches maken met oa. spekjes. Moet ik die voorbakken of niet?
Dat is wel zo lekkerquote:Op zondag 21 december 2014 15:12 schreef Erasmo het volgende:
Ik wil graag mini quiches maken met oa. spekjes. Moet ik die voorbakken of niet?
In de toekomst toch eens doen en kijken wat je lekkerder vind, krokante spekkies in een quiche vind ik erg lekkerquote:Op zondag 21 december 2014 15:27 schreef Erasmo het volgende:
Ok bedankt beiden. Normaal in een hartige taart oid doe ik het niet maar omdat het allemaal zo klein is hoeft het veel minder lang in de oven, vandaar dat ik het vroeg.
Danku. Uiteraard ook tomaten voor de tomaten soep, vergeten op te schrijvenquote:Op zaterdag 20 december 2014 18:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik zou de kruidnagel weglaten, en de tomatensoep van tomaten maken.
Je zou voor een diepere umamismaak een ansjovisfiletje kunnen toevoegen.
Proef je niks meer van als je ze in het begin mee bakt. Gewoon drie fileetjes ofzo gebruiken.quote:Op maandag 22 december 2014 00:08 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Danku. Uiteraard ook tomaten voor de tomaten soep, vergeten op te schrijvenAnjovis ben ik niet zo'n fan van.
Sinaasappel.quote:Op maandag 22 december 2014 00:10 schreef timmmmm het volgende:
Een lekkere, nietzoete of op zijn minst maar een beetje zoete saus voor mijn eendenborstfilet?
Portsaus, eventueel met wat sinaasappel. Klassiekquote:Op maandag 22 december 2014 00:10 schreef timmmmm het volgende:
Een lekkere, nietzoete of op zijn minst maar een beetje zoete saus voor mijn eendenborstfilet?
Ansjovis an sich proef je niet meer, maar het heeft het effect van een smaakversterker.quote:Op maandag 22 december 2014 00:08 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Danku. Uiteraard ook tomaten voor de tomaten soep, vergeten op te schrijvenAnjovis ben ik niet zo'n fan van.
Kook halve fles een droge rode wijn met een teen of wat knoflook, wat laurierblad, blaadje foelie, peperkorrels, sjalotjes, bleekselder stengel, een peen, eenden of kippenbouillon, afsnijdsels van de eend (denk aan hart, nek) etc op laag vuur met een deksel op de pan.quote:Rodewijnsaus,
K maak hem zelf het liefst met demi Glace, maar dat is best veel werk om te maken.quote:Op maandag 22 december 2014 09:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kook halve fles een droge rode wijn met een teen of wat knoflook, wat laurierblad, blaadje foelie, peperkorrels, sjalotjes, bleekselder stengel, een peen, eenden of kippenbouillon, afsnijdsels van de eend (denk aan hart, nek) etc op laag vuur met een deksel op de pan.
Zeef daarna de wijn en kook het in tot ca een kwart van het volume.
Smaak af met wat peper/zout
bind het eventueel zet het vuur uit en voeg een half pakje boter toe (geen margarine) en laat dit smelten
Jep, een fond of een demi glace kan je toevoegen als je de wijn hebt ingekookt. Dat is in principe gereduceerde bouillon.quote:Op maandag 22 december 2014 10:05 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
K maak hem zelf het liefst met demi Glace, maar dat is best veel werk om te maken.
Dit vind ik wel een mooi alternatief, bij gevogelte vind ik een beetje rode bessengelei lekker om te binden.
Ik spaar vleesafsnijdsels en karkassen altijd op in de vriezer en als ik genoeg hem trek ik er met groente en kruiden een fond van die ik reduceer en invries in ijsblokjeszakjes, dan heb ik altijd een klontje voor een saus bij de hand.quote:Op maandag 22 december 2014 10:54 schreef sirdanilot het volgende:
Ik had laatst per ongeluk een soort demi-glacé gemaakt, had wat botten die over waren opgezet als bouillon en was het vergetentoen was het vrij dik, en bij afkoelen was het een harde gelei.
Gewoon kipfliebertjes enzo? Niet eens een slecht idee eigenlijk. Ik heb binnenkort weer wat karkassen ook van de label rouge kipjes.quote:Op maandag 22 december 2014 14:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik spaar vleesafsnijdsels en karkassen altijd op in de vriezer en als ik genoeg hem trek ik er met groente en kruiden een fond van die ik reduceer en invries in ijsblokjeszakjes, dan heb ik altijd een klontje voor een saus bij de hand.
Eens in de zoveel tijd wat werk en als je het goed reduceert neemt het weinig plek in de vriezer
Jep, zenen, karkassen, vliezen, pezen, botten, etc etcquote:Op maandag 22 december 2014 14:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Gewoon kipfliebertjes enzo? Niet eens een slecht idee eigenlijk. Ik heb binnenkort weer wat karkassen ook van de label rouge kipjes.
Ah, nouja, je kunt demi glace op twee manieren maken, ofwel fond/bouillon ver inkoken, ofwel fond toevoegen aan een bruine roux op basis van spek met selderij, sjalot en wat peen + bouquet garni en eventueel wat tomaat en andere kruiden die je erin wilt hebben (foelie piet?). Dit laat je dan 10 uur trekken/inkoken. Zeer stevige smaak. Geeft ook wat meer consistentie, dat is waar ik bij rode wijnsaus soms wel naar op zoek ben. Met name de spek geeft echt nog meer diepte aan het geheel.quote:Op maandag 22 december 2014 10:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jep, een fond of een demi glace kan je toevoegen als je de wijn hebt ingekookt. Dat is in principe gereduceerde bouillon.
Daarom doe ik ook nooit zout in bouillon, bij reductie wordt het dan snel te zout.
Wat ook mooi is een klein stukje bittere chocolade toe te voegen (85% of meer), geeft de saus ook wat aarde tonen
Wat bedoel je met meer bite, en wat doe je door je hamburgervlees?quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:11 schreef focal het volgende:
Hee piet, ik vroeg me af hoe je hamburgers maakt met meer bite. Die van mij smaken me goed, maar zijn altijd vrij sappig en zacht qua structuur, meer zoals een goede gehaktbal. Alvast bedankt.
Leestipje: http://kokenmetkanker.blogspot.nl/2009/09/hamburgers.htmlquote:Op dinsdag 23 december 2014 12:11 schreef focal het volgende:
Hee piet, ik vroeg me af hoe je hamburgers maakt met meer bite. Die van mij smaken me goed, maar zijn altijd vrij sappig en zacht qua structuur, meer zoals een goede gehaktbal. Alvast bedankt.
quote:Op dinsdag 23 december 2014 13:05 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Leestipje: http://kokenmetkanker.blogspot.nl/2009/09/hamburgers.html
(Even niet op de blognaam letten)
Hmm niet helemaal wat ik zoek. Liefst een mooie stoof met bruin bier of rode wijn er in verwerkt. Lekker klassiek geserveerd met aardappelpuree of knolsolderijpureequote:Op dinsdag 23 december 2014 16:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Beter dan dit recept van Heston Blumenthal bewerkt door mijn onbereikbare liefde Robinook gaat het niet worden
https://kokrobin.wordpress.com/2008/06/04/spaghetti-bolognese/
Goed idee, zat er gisteravond nog even over na te denken.quote:
Ja, af laten koelen en in de koelkast, blijft een paar dagen goed.quote:Op woensdag 24 december 2014 11:01 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Piet, ik heb een vraag over het bewaren van rode portsaus, kan ik deze vandaag al maken als ik hem morgen nodg heb?
Sterker nog, hij is waarschijnlijk na een dag of twee lekkerder geworden!quote:Op woensdag 24 december 2014 11:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, af laten koelen en in de koelkast, blijft een paar dagen goed.
Als je af monteert met boter dit pas morgen doen.
Die wortelen moeten volgend mij wel kunnen. De kool en appel zal wel vocht verliezen en wat slappig kunnen worden. Maargoed, in sticky saus zal het wel meevallen gok ik.quote:Op woensdag 24 december 2014 14:21 schreef renzell het volgende:
Vraagje: ik krijg op tweede kerstdag 16 man te eten en ga, jawel, een zesgangendiner aan elkaar kokkerellen. Tralala. Maar het liefst bereid ik de dag ervoor al één en ander voor natuurlijk. Anders word ik gek! Ik wil dientengevolge graag weten of de klassiekers 'rode kool met appeltjes en bacon in een sticky balsamico saus' en 'sweet glaced carrots' (beide receptjes van Jamie Oliver) eventueel ook een dag van tevoren klaar te maken zijn. Of blijft er dan echt niets meer van over? Iemand een idee? Bedankt alvast!
super, dankjewelquote:Op woensdag 24 december 2014 11:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, af laten koelen en in de koelkast, blijft een paar dagen goed.
Als je af monteert met boter dit pas morgen doen.
Ben wel benieuwd wat je maaktquote:Op woensdag 24 december 2014 14:31 schreef renzell het volgende:
Hmmm, ja, misschien wel een en ander. De aardappel-knolselderijpuree kan ik al wel maken denk ik. Mik ik daar op tweede kerstdag nog een klont boter en de gebakken, wilde paddestoelen doorheen om het af te maken. Verder is het allemaal laatste momentwerk. Goed plannen gewoon maar. Thanks.
Wel joh, rode kool is misschien zelfs wel lekkerder de dag erna.quote:Op woensdag 24 december 2014 14:25 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Zou zelf de kool niet vooraf maken. Maar ik weet niet wat je nog meer maakt en of je de optie hebt om nog wat meer half af te maken en het met kerst definitief in elkaar te zetten.
Ja, prima van te voren klaar te maken,quote:Op woensdag 24 december 2014 14:21 schreef renzell het volgende:
Vraagje: ik krijg op tweede kerstdag 16 man te eten en ga, jawel, een zesgangendiner aan elkaar kokkerellen. Tralala. Maar het liefst bereid ik de dag ervoor al één en ander voor natuurlijk. Anders word ik gek! Ik wil dientengevolge graag weten of de klassiekers 'rode kool met appeltjes en bacon in een sticky balsamico saus' en 'sweet glaced carrots' (beide receptjes van Jamie Oliver) eventueel ook een dag van tevoren klaar te maken zijn. Of blijft er dan echt niets meer van over? Iemand een idee? Bedankt alvast!
Perenrood gewoon weglaten, goede stoofpeertjes worden vanzelf rose van het stoven. Kaneel vind ik lekker bij peren, steranijs niet, maar das een kwestie van smaak, je zou citroenschil kunnen toevoegen, suiker en citroensap.quote:Op woensdag 24 december 2014 15:48 schreef Mord_Sith het volgende:
Uiteraard bedenk ik op het laatste moment dat ik stoofperen wil maken.
Al het bessensap was op, en alcohol gebruik ik niet. Ik heb dus perenrood gehaald. Heb ook kaneelstokjes en steranijs, kan ik die ook gebruiken om de peren lekker(der) te maken?
En in welke hoeveelheden dan?
Heb 1,5 kilo stoofpeertjes
Thanks!quote:Op woensdag 24 december 2014 15:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Perenrood gewoon weglaten, goede stoofpeertjes worden vanzelf rose van het stoven. Kaneel vind ik lekker bij peren, steranijs niet, maar das een kwestie van smaak, je zou citroenschil kunnen toevoegen, suiker en citroensap.
Bessensap, wijn of port gebruik je ook vooral voor de smaak.quote:
Hangt er vanaf wat je lekker vindt, ik houd wel van een beetje stevigheid. Wat betreft smaak is vooraf maken geen probleem.quote:Op woensdag 24 december 2014 15:08 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Wel joh, rode kool is misschien zelfs wel lekkerder de dag erna.
Ik heb een reis rond de wereld bedacht. Mèt bijpassende beelden op beamer en muziek. Van borrelhappen (minihambugers en mini fish taco's met Mexicaanse biertjes) uit de VS en Mexico naar een amuse (vooruit, gekocht bij de Spanjaard in de stad) uit Spanje, dan via een voorgerechtje (tartaartje van rauwe tonijn met soy sauce, bieslook, sesam en avocado) uit Japan naar een voorgerechtje (een mini stoofschoteltje) uit Marokko, vanuit daar naar het hoofdgerecht uit Australië en Nieuw Zeeland (lam en kangaroe, met een hot mint sauce, een rode portsaus, mash met wilde paddestoelen, roast potatoes en drie soorten groenten plus een salade met Macademia's), dan linea recta richting nagerecht (uit handen gegeven aan zusterlief) en cocktails uit Brazilië om uiteindelijk huiswaarts te gaan, vooruit, naar België. Voor chocola bij de koffie.quote:
Nom, daar hoopte ik opquote:Op donderdag 25 december 2014 14:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Als het een wilde, geschoten patrijs is, reken met een echte wildsmaak.
Haha, ja, snap ik hoor!! Maar ik vond het gewoon heel leuk om dit eens te proberen. We hebben een beamer en projecteren bij ieder nieuw land beelden op de muur, hebben bijpassende muziek en de tafel is al gedekt met wereldkaartplacemats etc. Wordt gewoon een feest!!quote:Op donderdag 25 december 2014 10:32 schreef Molo het volgende:
Pfoe, ik vind het zelf een heel leuk idee, maar voor mijzelf teveel wisselende smaken bij elkaar.
Weet niet of ik datvzou 'trekken'.
Maar goed, ik ben ook meestal niet zo avontuurlijk hoor met etentjes regelen, hou het vaak gewoon klassiek bij elkaar
Vlees een aatal uren voor het bereiden uit de koelkast halenquote:Op zaterdag 27 december 2014 15:23 schreef Fokpop het volgende:
Hey Piet!
Gisteren lamsbout gemaakt op basis van deze twee posts van je (4e kerst op rij met een hoofdgerecht van jou!)
CUL / Recepten met lamsvlees
CUL / Het grote vraag Piet hoe maak ik het klaar topic - #25
+dag vantevoren gemarineerd in knoflook/tijm/rozemarijn/honing/mosterd met paar laurierblaadjes.
Bedankt! Erg geslaagd!
een dingetje waar ik nog een vraagje over heb: met vleesthermometer bij 67 graden er uitgehaald en in aluminiumfolie laten rusten. toch was het vlees rond het bot nog iets te rood, hoe valt dit te voorkomen? las namelijk dat je de vleesthermometer juist niet bij het bot moet steken.. (en had dat dus ook niet gedaan)
Robin bedankt voor de chocoladewhiskeybrownies!
Had al een vrij lage temperatuur (140 graden) - en vlees ook 's ochtends al uit de koelkast gehaald!quote:Op zaterdag 27 december 2014 15:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vlees een aatal uren voor het bereiden uit de koelkast halen
Langer laten garen bij lagere temperatuur, dan is de garing egaler
Dan langer garen, als het vlees je te rood wasquote:Op zaterdag 27 december 2014 16:56 schreef Fokpop het volgende:
[..]
Had al een vrij lage temperatuur (140 graden) - en vlees ook 's ochtends al uit de koelkast gehaald!
Vuistregel, als je twijfelt, niet eten.quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:49 schreef focal het volgende:
Ik heb net tiramisu gegeten die al 3 dagen in de ijskast staat, had er niet aan gedacht dat er rauwe ei in zit. Heb jij enig idee of dit een probleem is?
En alsnog : als er geen ziekmakers in zaten en je hebt schoon gewerkt zul je niet zomaar ziek worden.quote:Op zaterdag 27 december 2014 17:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vuistregel, als je twijfelt, niet eten.
Hoe vers waren je eieren, hoe koud staat je koelkast, is nogal een verschil of deze 8 graden is of 2 graden.
Geen dank, graag gedaan.quote:Op zaterdag 27 december 2014 15:23 schreef Fokpop het volgende:
Robin bedankt voor de chocoladewhiskeybrownies!
Klinkt lekker, was het een succes?quote:Op donderdag 25 december 2014 07:00 schreef renzell het volgende:
[..]
Ik heb een reis rond de wereld bedacht. Mèt bijpassende beelden op beamer en muziek. Van borrelhappen (minihambugers en mini fish taco's met Mexicaanse biertjes) uit de VS en Mexico naar een amuse (vooruit, gekocht bij de Spanjaard in de stad) uit Spanje, dan via een voorgerechtje (tartaartje van rauwe tonijn met soy sauce, bieslook, sesam en avocado) uit Japan naar een voorgerechtje (een mini stoofschoteltje) uit Marokko, vanuit daar naar het hoofdgerecht uit Australië en Nieuw Zeeland (lam en kangaroe, met een hot mint sauce, een rode portsaus, mash met wilde paddestoelen, roast potatoes en drie soorten groenten plus een salade met Macademia's), dan linea recta richting nagerecht (uit handen gegeven aan zusterlief) en cocktails uit Brazilië om uiteindelijk huiswaarts te gaan, vooruit, naar België. Voor chocola bij de koffie.
Ik heb een campingas soldeerbrander, werkt prima.quote:Op zondag 28 december 2014 22:54 schreef focal het volgende:
Bedankt voor je advies over de Tiramisu, ik heb nergens last van gehad.
Heb je toevallig nog een goed recept voor Creme Brulee? Het liefst niet al te zoet, stort ze graag in een wat platter bakje zodat de suikerlaag relatief groot is voor de hoeveelheid crème. Vind het dan zelf lekkerder als de crème mild smaakt en niet scherp zoet net zoals de suikerlaag. Ook hoop ik dat je tips hebt voor een brander, ik wil er een met een flinke vlam eruit, niet zo'n laf aanstekertje. Heb zelf ooit als ober crème brulee's moeten branden as de keuken het te druk had (en ik vond het leuk). Geen idee wat voor brander we daar hadden maar het was een soort van gasflesje met een houder erop waar echt een flinke vlam uitkwam, apparaatje zag er basic uit. Alvast bedankt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |