abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147032997
quote:
10s.gif Op woensdag 26 november 2014 20:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Met dit gejank denk je me te overtuigen van het nut van feminisme of toch vooral te bevestigen wat ik er eerder over schreef?
Dit is geen gejank, dit is de realiteit in deze landen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_147033010
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 20:04 schreef erodome het volgende:

[..]

Dit is geen gejank, dit is de realiteit in deze landen.
Welke landen?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147033022
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 20:02 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Mooi toch, kan jij lekker op de bank zitten
Ik ben zelf niet eens een carriere-vrouw, heb gekozen om thuismams te zijn.

Dit is gewoon niet mooi, het is oneerlijk, het is 1 van de laatste dingen waar we overheen moeten komen op het gebied van gender specifieke problemen voor vrouwen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_147033059
quote:
10s.gif Op woensdag 26 november 2014 20:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Welke landen?
Nederland, duitsland bv. Ze zijn niet voor niets met dat vrouwenquotum gekomen in duitsland, dat is niet omdat het allemaal zo mooi eerlijk was.(ook al ben ik het niet eens met een vrouwenquotum, zou ik liever meer gericht op de mentaliteitsverandering zien en wachten tot het zelf beweegt).
pi_147033125
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 20:07 schreef erodome het volgende:

[..]

Nederland, duitsland bv.
_O-

Landen met een enorme gendergelijkheid in recht en alles. Zie mijn onderschrift, dit is gewoon gejank.

quote:
Ze zijn niet voor niets met dat vrouwenquotum gekomen in duitsland, dat is niet omdat het allemaal zo mooi eerlijk was.(ook al ben ik het niet eens met een vrouwenquotum, zou ik liever meer gericht op de mentaliteitsverandering zien en wachten tot het zelf beweegt).
Mooie cirkelredenering. Juist een vrouwenquotum is dom en slecht. Net als allochtonenquota. Terug te voeren op het waanzinnige idee dat vrouwen of allochtonen zwakker zouden zijn en zonder quotum niet aan het werk kunnen.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

woensdag 26 november 2014 @ 20:09:08 #106
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_147033134
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 20:05 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik ben zelf niet eens een carriere-vrouw, heb gekozen om thuismams te zijn.

Dit is gewoon niet mooi, het is oneerlijk, het is 1 van de laatste dingen waar we overheen moeten komen op het gebied van gender specifieke problemen voor vrouwen.
Ik heb ervoor gekozen om thuismoeder te zijn, maar het is niet eerlijk dat er zomaar van uit wordt gegaan dat vrouwen op de kinderen passen.
Een beetje alsof het criminele Marokkaantje zegt dat een kleine minderheid het voor de rest verpest
pi_147033137
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 20:00 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ach, jij slaat ook vragen en reactie over dus wees dan eerlijk en beantwoord die ook. ;)
Ik zei hierboven al, ik houd het gewoon niet meer bij omdat het zo hard gaat dus niet meteen beweren dat ik een valsspeler ben ofzo, oke? :P
pi_147033164
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 20:03 schreef erodome het volgende:

[..]

Omdat ik het niet zie, waar wordt er dan doorgebogen naar de andere kant? Waar zit dat dan, kom eens met voorbeelden?
Misschien zijn ze er wel hoor, maar ben ik me daar niet bewust van.
Ehm, het 30% vrouwenquotum?? Waarom niet gelijk een 30% mannenquotum instellen? Ten 1e is dat gewoonweg eerlijker en geen enkele vrouw die daar last van heeft, toch? :P
pi_147033184
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 20:09 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ik heb ervoor gekozen om thuismoeder te zijn, maar het is niet eerlijk dat er zomaar van uit wordt gegaan dat vrouwen op de kinderen passen.
Een beetje alsof het criminele Marokkaantje zegt dat een kleine minderheid het voor de rest verpest
Laat trouwens maar, heb helemaal geen zin in dit gezuig te beantwoorden, het is te simpel voor woorden.
  woensdag 26 november 2014 @ 20:11:01 #110
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_147033189
De meest vrouwvriendelijke landen zijn overigens.

1. IJsland
2. Finland
3. Noorwegen
4. Zweden
5. Filipijnen
6. Ierland
7. Nieuw-Zeeland
8. Denemarken
9. Zwitserland
10. Nicaragua

http://www.theguardian.co(...)ost-feminist-country

Doe ik het toch goed als ''feminist'' met een IJslandse vriend die in Denemarken gaat wonen. ;)
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_147033222
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 20:02 schreef erodome het volgende:

[..]

Oh, dat er vuige feministen zijn ontken ik ook nergens, neem bv de feminazi's, die zijn gewoonweg een schande.

Maar de vraag is, hoe ben jij als man benadeeld door wat het feminisme heeft bereikt? Hoe ga jij geschaad worden als man door de doelstellingen van het feminisme(even feminazi's e.d. buiten beschouwing laten, die staan los van de normale feministische beweging).
dit al gezien? het boek is zeker de moeite waard als je op die vraag antwoord wilt hebben.

..///
pi_147033231
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 20:10 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ehm, het 30% vrouwenquotum?? Waarom niet gelijk een 30% mannenquotum instellen? Ten 1e is dat gewoonweg eerlijker en geen enkele vrouw die daar last van heeft, toch? :P
Omdat dat niet nodig is, die 30% wordt meer dan ruim gehaald. Zou het zo zijn dat die 30% daar ook niet gehaald wordt zou het misschien zinnig zijn.
Net zoals ze dat quotum in andere landen er weer af hebben gehaald omdat het gewoon normaal gehaald werd.

Maar als jij anders overstuur raakt mogen ze van mij wel zeggen dat er ook 30% mannen moeten zijn, hoe onzinnig dat ook is omdat er veel meer zijn dan die 30%.
  woensdag 26 november 2014 @ 20:15:33 #113
179075 hugecooll
pi_147033337
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 20:11 schreef snakelady het volgende:
De meest vrouwvriendelijke landen zijn overigens.

1. IJsland
2. Finland
3. Noorwegen
4. Zweden
5. Filipijnen
6. Ierland
7. Nieuw-Zeeland
8. Denemarken
9. Zwitserland
10. Nicaragua

http://www.theguardian.co(...)ost-feminist-country

Doe ik het toch goed als ''feminist'' met een IJslandse vriend die in Denemarken gaat wonen. ;)
Ja, vrouwen hebben het hier maar zwaar :T
pi_147033357
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 20:12 schreef erodome het volgende:

[..]

Omdat dat niet nodig is, die 30% wordt meer dan ruim gehaald. Zou het zo zijn dat die 30% daar ook niet gehaald wordt zou het misschien zinnig zijn.
Net zoals ze dat quotum in andere landen er weer af hebben gehaald omdat het gewoon normaal gehaald werd.

Maar als jij anders overstuur raakt mogen ze van mij wel zeggen dat er ook 30% mannen moeten zijn, hoe onzinnig dat ook is omdat er veel meer zijn dan die 30%.
Ik kom hier later wel op terug, maar sowieso geloof ik niet dat meer dan 70% van alle werkenden man is of dat er geen takken zijn waar vrouwen niet minder dan 70% bedraagt.

Tot later, ik ben met een aantal uur wel weer terug want het gaat me te hard nu :o
  woensdag 26 november 2014 @ 20:23:10 #115
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_147033627
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 20:15 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ja, vrouwen hebben het hier maar zwaar :T
Dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat er wel wat dingen anders kunnen en dat daar uiteindelijk heel de maatschappij mee geholpen is.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_147034287
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 07:36 schreef Gewas het volgende:

[..]

Geen idee, maar ik ben nog niet overtuigd.

In mijn omgeving zie ik de ongelijkheid niet. In mijn omgeving ook nog nooit een vrouw horen klagen dat ze minder rechten zou hebben.
Nu de wereld is groter dan een omgeving. Ik heb er zelf mee te maken gehad hier in België en in Zweden eigenlijk nooit. Ik heb aldaar overigens een globaal grotere integratie en verdraagzaamheid gezien. Hier zitten schooljochies te lachen met oudjes die wankel stappen of gehandicapten en elkaar "homo" te noemen als scheldwoord. In Scandinavië nooit getuige van geweest.
Bovendien zie ik niet in waarom in geen potten mogen breken over wat elders in de wereld gebeurt, zoals vrouwenbesnijdenis e.d., omdat ik het "geluk" heb blank te zijn en werk te hebben.
Het leven is een' krijgsbanier, door goede en kwade dagen, gescheurd, gevlekt, ontvallen schier, kloekmoedig voorwaards dragen.
pi_147034479
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 20:12 schreef wipes66 het volgende:

[..]

dit al gezien? het boek is zeker de moeite waard als je op die vraag antwoord wilt hebben.

Ga ik morgen even kijken, dank ervoor alvast!
  woensdag 26 november 2014 @ 21:35:14 #118
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_147036832
Nu wet ik echt wel dat je Fok! niet altijd al; te serieus moet nemen, maar of deze reacties nu gemeend of als grap bedoeld zijn, het zegt wel iets, in het eerste geval, het zal wel overdreven zijn of ze verzint het, het tweede geval, verkrachting is iets grappigs.

SEX / Jongen (13) verkracht meisje na les seksuele voorlichting

quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 23:22 schreef Fok-it het volgende:
Terecht. Seks afwijzen, wie denkt die slet wel niet dat ze is
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 23:24 schreef jatochneetoch het volgende:
Vrouwen met een eigen mening :N
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 23:31 schreef tong80 het volgende:

[..]

Als vrouwen nee zeggen bedoelen ze ja. Dat weet iedereen.

:P
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 00:04 schreef richolio het volgende:
Dat hele verhaal is overduidelijk verdraait door die meid. Zij zal het vast wel gewild hebben en nu zegt ze dat het met tegenzin was om de arme jongen zwart te maken.
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 01:33 schreef MrKrabz het volgende:

[..]

Zou kunnen dat dit idd verzonnen is. Waarom kom je er pas een jaar later mee? Doen meiden vaker om aandacht te krijgen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:45 schreef wickedmen het volgende:
Wat een slet, dit zomaar verzinnen nadat ze gebruik heeft gemaakt van die jongen.
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 04:22 schreef Henno het volgende:
Afgelegen ruimte in school, how convenient. Verder nog onafhankelijk bewijs?
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 17:04 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het is de media he. Misschien was het in praktijk een lief lachje en een onschuldige "neeheee"...
Het overgrote deel van de reacties geeft het meisje de schuld of neemt het niet serieus.

En dan vragen mensen zich serieus nog af of er wel sprake is van een ''rape culture''

quote:
Examples of behaviors commonly associated with rape culture include victim blaming, sexual objectification, trivializing rape, denial of widespread rape, or refusing to acknowledge the harm of certain forms of sexual violence that do not conform to certain stereotypes of stranger or violent rape.
Waarom is er geen een reactie die zegt ''godver, wat een klootzak dat manneke, hij had met zijn poten van haar af moeten blijven.''?

:N
pi_147037318
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 21:35 schreef snakelady het volgende:
Nu wet ik echt wel dat je Fok! niet altijd al; te serieus moet nemen, maar of deze reacties nu gemeend of als grap bedoeld zijn, het zegt wel iets, in het eerste geval, het zal wel overdreven zijn of ze verzint het, het tweede geval, verkrachting is iets grappigs.

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Het overgrote deel van de reacties geeft het meisje de schuld of neemt het niet serieus.

En dan vragen mensen zich serieus nog af of er wel sprake is van een ''rape culture''

[..]

Waarom is er geen een reactie die zegt ''godver, wat een klootzak dat manneke, hij had met zijn poten van haar af moeten blijven.''?

Zelfs als het trolls zijn, dan zegt het alsnog wat dat dit soort gedachten gewoon bij mensen opkomen.
  woensdag 26 november 2014 @ 21:47:15 #120
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_147037438
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2014 21:45 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Zelfs als het trolls zijn, dan zegt het alsnog wat dat dit soort gedachten gewoon bij mensen opkomen.
Inderdaad, het is gewoon bizar dat op een na iedereen er in dat topic voor dat jongetje op komt in plaats van voor dat meisje.
En dan vragen mensen zich af waarom zo weinig meisjes/vrouwen/jongens/mannen aangifte durven te doen.
  woensdag 26 november 2014 @ 22:53:35 #121
319979 Fok-it
All is well
pi_147040704
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 21:47 schreef snakelady het volgende:

[..]

Inderdaad, het is gewoon bizar dat op een na iedereen er in dat topic voor dat jongetje op komt in plaats van voor dat meisje.
En dan vragen mensen zich af waarom zo weinig meisjes/vrouwen/jongens/mannen aangifte durven te doen.
Oh ik zie dat ik ook ge-quote ben _O-

Ten eerste: De meeste reacties zijn niet serieus bedoelt. Als je dat niet inziet ben je wel heul erg naief. Ten tweede zijn er genoeg, meer dan genoeg chicks tegenwoordig die er wel degelijk aandacht mee zoeken maar op het moment zelve maar al te graag hun beentjes uit elkaar trekken. Zijn meestal de theatrale pubers die wel vaker een handje hebben van dingen verzinnen en problemen erger maken dan dat ze zijn, hoort bij die leeftijd. Ze zegt het niet voor niets pas een jaar later.

Niet dat ik enkele vorm van verkrachting goedkeur :') Mag dat duidelijk zijn. Maar om nou meteen te zeggen dat dit de reden is dat meisjes geen aangifte durven te doen is wel erg overtrokken.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_147041187
Vrouw en man zijn gewoon niet gelijk. Erdogan heeft het goed verwoord.
pi_147041277
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2014 23:02 schreef JanCees het volgende:
Vrouw en man zijn gewoon niet gelijk. Erdogan heeft het goed verwoord.
Gelijkwaardig in ieder geval wel. :)
pi_147041323
Het enige recht van een vrouw is het aanrecht.

Huehuehue
Oh.
pi_147041327
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 22:53 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Ten eerste: De meeste reacties zijn niet serieus bedoelt. Als je dat niet inziet ben je wel heul erg naief. Ten tweede zijn er genoeg, meer dan genoeg chicks tegenwoordig die er wel degelijk aandacht mee zoeken maar op het moment zelve maar al te graag hun beentjes uit elkaar trekken. Zijn meestal de theatrale pubers die wel vaker een handje hebben van dingen verzinnen en problemen erger maken dan dat ze zijn, hoort bij die leeftijd. Ze zegt het niet voor niets pas een jaar later.

Niet dat ik enkele vorm van verkrachting goedkeur :') Mag dat duidelijk zijn. Maar om nou meteen te zeggen dat dit de reden is dat meisjes geen aangifte durven te doen is wel erg overtrokken.
_O_

pi_147041374

Een informatieve video over Zweedse feministen. Ik wist niet dat ze zo "vlak om de hoek" er zulke denkbeelden op nahielden. Als ik me niet vergis zitten deze mensen inmiddels weer in de regering.
pi_147041440
quote:

[..]

Je moet ook niet ophouden met nadenken vanuit het perspectief van de man, die bij dit soort zaken regelmatig onterecht een imago krijgen waar ze niet meer vanaf komen. Waar rook is is vuur immers. Als zo'n gast zoiets echt gedaan heeft mag hij wat mij betreft ook hangen, maar de realiteit is dat hij dat vaak maatschappelijk gezien al doet als de rechtszaak nog niet eens gestart is, of hij nu schuldig is of niet.
  woensdag 26 november 2014 @ 23:20:10 #128
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_147041975
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 23:07 schreef Henno het volgende:

[..]

Je moet ook niet ophouden met nadenken vanuit het perspectief van de man, die bij dit soort zaken regelmatig onterecht een imago krijgen waar ze niet meer vanaf komen. Waar rook is is vuur immers. Als zo'n gast zoiets echt gedaan heeft mag hij wat mij betreft ook hangen, maar de realiteit is dat hij dat vaak maatschappelijk gezien al doet als de rechtszaak nog niet eens gestart is, of hij nu schuldig is of niet.
2% van alle verkrachtingszaken is verzonnen, 2%, dus 98% is echt!
Heel erg voor die 2% maar hier word gedaan alsof de meerderheid verzonnen is.
  woensdag 26 november 2014 @ 23:21:22 #129
319979 Fok-it
All is well
pi_147042019
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 23:20 schreef snakelady het volgende:

[..]

2% van alle verkrachtingszaken is verzonnen, 2%, dus 98% is echt!
Heel erg voor die 2% maar hier word gedaan alsof de meerderheid verzonnen is.
:')
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_147045145
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 21:35 schreef snakelady het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Er is blijkbaar geen enkele vrouw die de moeite nam te reageren.
En als je de pohi's van de betreffende users had bekeken, had je gezien dat het vrijwel allemaal baggeraars zijn, internethelden.
Je kunt die toch niet serieus als voorbeeld gebruiken voor je "rape-culture"-betoog? En toch doe je 't

pi_147045205
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2014 23:03 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Gelijkwaardig in ieder geval wel. :)
rationeel gezien wel, maar historisch misschien wat minder :P

..///
pi_147045248
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2014 21:45 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ik weet wel wat dat zegt: Het intellect van de gemiddelde doorsnee mens is helaas...minder indrukwekkend.
quote:

[..]

Tis al veel minder bizar dus als je van die mensen de pohi's even had bekeken :P
pi_147045331
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 01:18 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Er is blijkbaar geen enkele vrouw die de moeite nam te reageren.
En als je de pohi's van de betreffende users had bekeken, had je gezien dat het vrijwel allemaal baggeraars zijn, internethelden.
Je kunt die toch niet serieus als voorbeeld gebruiken voor je "rape-culture"-betoog? En toch doe je 't

Vastklampen aan obvious trolls, uitzonderingen en gebagger om die ijsbaan nou eindelijk op Antarctica te bouwen.

Wat hebben de Nederlandse dames het toch zwaar... Bea (4e rijkste vrouw), Neelie Kroes en die Carvalho de Heineken zullen het beamen.

donderdag 27 november 2014 @ 10:07:53 #134
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_147048568
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 01:25 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik weet wel wat dat zegt: Het intellect van de gemiddelde doorsnee mens is helaas...minder indrukwekkend.

[..]

Tis al veel minder bizar dus als je van die mensen de pohi's even had bekeken :P
Ik ga niet van iedere user de poathistorie nalezen. Nogmaals, ook al zijn het trolls en is het geinen. Is verkrachting dan zo grappig dat er massaal grappen over gemaakt moet worden ten nadelen van het slachtoffer?
  donderdag 27 november 2014 @ 10:09:24 #135
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_147048606
quote:
19s.gif Op donderdag 27 november 2014 01:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Vastklampen aan obvious trolls, uitzonderingen en gebagger om die ijsbaan nou eindelijk op Antarctica te bouwen.

Wat hebben de Nederlandse dames het toch zwaar... Bea (4e rijkste vrouw), Neelie Kroes en die Carvalho de Heineken zullen het beamen.
Dus omdat er een aantal rijke vrouwen zijn mag er niet geklaagd worden over hoe er met verkrachting wordt omgegaan? Logische beredenering inderdaad...
pi_147048741
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2014 10:09 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dus omdat er een aantal rijke vrouwen zijn mag er niet geklaagd worden over hoe er met verkrachting wordt omgegaan? Logische beredenering inderdaad...
Het leven is een' krijgsbanier, door goede en kwade dagen, gescheurd, gevlekt, ontvallen schier, kloekmoedig voorwaards dragen.
pi_147049809
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 22:53 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Je weet dat je ten eerste en je ten 2de nogal elkaar tegenspreken.

Zo van het is niet serieus bedoeld maar stiekem toch wel?
Weet je wel dat erg veel slachtoffers van verkrachting niet gelijk aangifte doen wegens schaamte e.d.? Dat het vrij normaal is dat er pas later aangifte wordt gedaan, vaak omdat de omgeving er toch achter komt omdat het slachtoffer in een negatieve spiraal is beland?

Waar komt het toch vandaag die bijna automatische twijfel bij dit delict? Want het is onzin dat het zo zou zijn dat mannen er om de haverklap bijgenaaid worden door vrouwen op dit gebied. Die bewering blijft gewoon niet overeind staan als je er een lichtje op schijnt. Maar toch blijft het keer op keer hetzelfde, een vrouw zegt verkracht te zijn, velen schieten in een stuip en betwijfelen haar of maken haar regelrecht voor leugenaar uit.

Je hebt niet eens door hoe jouw reactie hierop dit probleem alleen maar bevestigt. Veel meer dan die domme troll reactie's in die andere topic.
pi_147052585
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2014 10:07 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik ga niet van iedere user de poathistorie nalezen. Nogmaals, ook al zijn het trolls en is het geinen. Is verkrachting dan zo grappig dat er massaal grappen over gemaakt moet worden ten nadelen van het slachtoffer?
Ik had het niet over de pohi "nalezen", maar gewoon een kijkje nemen waar ze posten. Als een user voornamelijk in KLB/ONZ/VBL heeft gepost, dan weet je dat het een baggeraar is, zo werkt het op fok.
Je hebt het zelf al gezegd, je moet fok niet te serieus nemen. Er zit aardig wat kwaliteit onder de fokkers, maar de kwantiteit aan bagger is best wel enorm.
Wat denk je wat ik wel niet vrijwel dagelijks lees over autisten op fok? Autist is zelfs een scheldwoord geworden :')
Als ik over elke keer dat autist als scheldwoord wordt gebruikt, me druk zou maken..dan zou ik gek worden! 8)7

Dus laat je niet gek maken :* en zeker niet je mening over "de man" laten beïnvloeden door een stelletje baggeraars, want dat zet alleen maar kwaad bloed en belangrijkste: Het helpt toch niet.
pi_147060780
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2014 10:09 schreef snakelady het volgende:

[..]

Snakelady boetseert een stromannetje en verslindt die dan zelf met huid en haar.

Je bent dan wel vrouw, maar zelfs zo dom ben jij niet..... hoop ik....

pi_147060836
quote:
10s.gif Op donderdag 27 november 2014 17:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Snakelady boetseert een stromannetje en verslindt die dan zelf met huid en haar.

Je bent dan wel vrouw, maar zelfs zo dom ben jij niet..... hoop ik....

:r

Misselijk. Ironisch genoeg bewijs je nu zelf vaak waarom feminisme nodig is.
pi_147060879
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2014 17:52 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Wat hap je toch heerlijk voorspelbaar in dit brokje, robin. _O- _O-

pi_147061228
quote:
10s.gif Op donderdag 27 november 2014 17:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hahaha goeden troll zeg. Super garpig. _O- :')

Niet dus. Dat je er überhaupt op komt is al een teken dat je wellicht onbewust het verband tussen "vrouw" en "dom" legt. Ik zie er niet zo de grap van in.
pi_147061461
quote:
10s.gif Op donderdag 27 november 2014 17:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat is er nou zo 'heerlijk' aan om mensen te laten happen? Wil je laten zien dat ze dom of naïef zijn? Wil je de discussie winnen? Soort van leedvermaak? Of iets anders?
Zat van de huidige Fok! layout? Alternatief hier.
pi_147061700
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2014 18:16 schreef Convergence het volgende:

[..]

Wat is er nou zo 'heerlijk' aan om mensen te laten happen? Wil je laten zien dat ze dom of naïef zijn? Wil je de discussie winnen? Soort van leedvermaak? Of iets anders?
Een beetje dit inderdaad:
pi_147062159
quote:

[..]

Pleurt toch op man _O-
pi_147063409
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 18:08 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Hahaha goeden troll zeg. Super garpig. _O- :')

Niet dus. Dat je er überhaupt op komt is al een teken dat je wellicht onbewust het verband tussen "vrouw" en "dom" legt. Ik zie er niet zo de grap van in.
Hoe ga je dat onderbouwen? Hoe ga je aantonen dat slim, geniaal, geweldig niet ook een associatie heeft maar dat hij uiteindelijk koos om in dit geval dat woord te selecteren?

Net zo nutteloos als 'anno 2014 kan dit echt niet meer gebeuren'

Ik vind het oneerlijk dat de man altijd de vrouw zou moeten beschermen. Alsof zij die plicht hebben.

[ Bericht 3% gewijzigd door MrGuma op 27-11-2014 19:51:41 ]
pi_147065054
pi_147066398
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 11:02 schreef erodome het volgende:

[..]

Je weet dat je ten eerste en je ten 2de nogal elkaar tegenspreken.

Zo van het is niet serieus bedoeld maar stiekem toch wel?
Weet je wel dat erg veel slachtoffers van verkrachting niet gelijk aangifte doen wegens schaamte e.d.? Dat het vrij normaal is dat er pas later aangifte wordt gedaan, vaak omdat de omgeving er toch achter komt omdat het slachtoffer in een negatieve spiraal is beland?

Waar komt het toch vandaag die bijna automatische twijfel bij dit delict? Want het is onzin dat het zo zou zijn dat mannen er om de haverklap bijgenaaid worden door vrouwen op dit gebied. Die bewering blijft gewoon niet overeind staan als je er een lichtje op schijnt. Maar toch blijft het keer op keer hetzelfde, een vrouw zegt verkracht te zijn, velen schieten in een stuip en betwijfelen haar of maken haar regelrecht voor leugenaar uit.

Je hebt niet eens door hoe jouw reactie hierop dit probleem alleen maar bevestigt. Veel meer dan die domme troll reactie's in die andere topic.
Dit. Dit. Dit.

Het zijn ginds "maar" trolls maar gelijk zeg je nog maar eens hetzelfde als hen, nl dat "er meer dan genoeg chicks" toch zouden liegen. En ja, dat is een van de voornaamste reden waarom je geen aangifte durft te doen. En ook nog dat je alles tot in detail moet vertellen, dat je naar de gynecoloog moet (een pijnlijk onderzoek zowel lichamelijk als mentaal, voor diegenen die het dus nog steeds niet snappen), de minder hoffelijke politie-agent(e) die vraagt wat je aan had (aan mannelijke slachtoffers of ze homo zijn) en of je dronken was, of je zelf seksueel gedrag hebt getoond door te zoenen of eerst toch ja zei maar je je bedacht tijdens het uitkleden, etc... eigenlijk allemaal vragen die de verkrachting "excuseren" en de verantwoordelijkheid bij het slachtoffer leggen.

En voor mij zijn het niet "maar" trolls, "maar" zolderkamer autisten of hoe noemen jullie elkaar, niet "maar" een paar zieligaards die een hele dag niets te doen hebben en op fora zitten lullen.
Je begrijpt toch dat gelijk wie zoiets leest en wordt verkracht niet geneigd is om aangifte te doen??
pi_147066580
quote:
14s.gif Op donderdag 27 november 2014 20:32 schreef Woestenijhumor het volgende:

[..]

Dit. Dit. Dit.

Het zijn ginds "maar" trolls maar gelijk zeg je nog maar eens hetzelfde als hen, nl dat "er meer dan genoeg chicks" toch zouden liegen. En ja, dat is een van de voornaamste reden waarom je geen aangifte durft te doen. En ook nog dat je alles tot in detail moet vertellen, dat je naar de gynecoloog moet (een pijnlijk onderzoek zowel lichamelijk als mentaal, voor diegenen die het dus nog steeds niet snappen), de minder hoffelijke politie-agent(e) die vraagt wat je aan had (aan mannelijke slachtoffers of ze homo zijn) en of je dronken was, of je zelf seksueel gedrag hebt getoond door te zoenen of eerst toch ja zei maar je je bedacht tijdens het uitkleden, etc... eigenlijk allemaal vragen die de verkrachting "excuseren" en de verantwoordelijkheid bij het slachtoffer leggen.

En voor mij zijn het niet "maar" trolls, "maar" zolderkamer autisten of hoe noemen jullie elkaar, niet "maar" een paar zieligaards die een hele dag niets te doen hebben en op fora zitten lullen.
Je begrijpt toch dat gelijk wie zoiets leest en wordt verkracht niet geneigd is om aangifte te doen??
Kom op zeg. Jij weet (hopelijk niet) dat er in Nederland talloze zorgorganisaties, hulplijnen, vertrouwensartsen en een hele shitload meer, allemaal beschikbaar zijn voor vrouwen die helaas echt verkracht zijn geweest?

Nou niet doen alsof je als verkrachte vrouw in Nederland zielig bent (buiten de verkrachting zelf natuurlijk). Ga lekker in India, Jemen of Soedan wauwelen, zeg. Daar zijn nog genoeg ijsbanen te bouwen, inderdaad.

pi_147067666
quote:
19s.gif Op donderdag 27 november 2014 20:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Kom op zeg. Jij weet (hopelijk niet) dat er in Nederland talloze zorgorganisaties, hulplijnen, vertrouwensartsen en een hele shitload meer, allemaal beschikbaar zijn voor vrouwen die helaas echt verkracht zijn geweest?

Nou niet doen alsof je als verkrachte vrouw in Nederland zielig bent (buiten de verkrachting zelf natuurlijk). Ga lekker in India, Jemen of Soedan wauwelen, zeg. Daar zijn nog genoeg ijsbanen te bouwen, inderdaad.
Nee, ik heb idd geen idee. Hier in België naar de politie, maar pas op maandag, want niet alle commissariaten zijn open in het weekend. Die sturen je naar een gynaecoloog. Die ontvangt je ook niet onmiddellijk als hij/zij eveneens het type is van "het zal wel gelogen zijn", dan blijkt dat die eerst de opdracht van de onderzoeksrechter moet krijgen, voor die een uitstrijkje mag nemen. Dus die kan alleen maar naar je verhaal luisteren (en constant vervelende vragen stellen). Was je dronken of gedrogeerd, heb je geen of weinig lichamelijke letsels van verdediging. Nou pech voor je. Daar gaat je bewijs materiaal. Inmiddels word je van God naar her gestuurd tot je eventueel toch een onderzoek kan krijgen, maar dan zijn alle sporen van sperma e.d. ookal verdwenen, als de dader al klaar kwam. En dan is alles maar weer jouw schuld dat je "te laat" bent of dat jij maar moest weten waar je moest zijn met je klacht.
Dat is gedoe en die bureaucratie is echt wel typisch Belgisch, dus mogelijks is het in Nederland beter.

Tevens heb ik de indruk dat jij en andere enkelingen hier een verkrachting zien als een beetje seks dat even niet zo lekker voelt, of nou ja, je doet aangifte en als je de waarheid spreekt, zullen er bewijzen zijn, dan kan die smeerlap de nor in, en jij lekker weer doorgaan met je leven.
pi_147069416
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 20:57 schreef Woestenijhumor het volgende:

[..]

Nee, ik heb idd geen idee. Hier in België naar de politie, maar pas op maandag, want niet alle commissariaten zijn open in het weekend. Die sturen je naar een gynaecoloog. Die ontvangt je ook niet onmiddellijk als hij/zij eveneens het type is van "het zal wel gelogen zijn", dan blijkt dat die eerst de opdracht van de onderzoeksrechter moet krijgen, voor die een uitstrijkje mag nemen. Dus die kan alleen maar naar je verhaal luisteren (en constant vervelende vragen stellen). Was je dronken of gedrogeerd, heb je geen of weinig lichamelijke letsels van verdediging. Nou pech voor je. Daar gaat je bewijs materiaal. Inmiddels word je van God naar her gestuurd tot je eventueel toch een onderzoek kan krijgen, maar dan zijn alle sporen van sperma e.d. ookal verdwenen, als de dader al klaar kwam. En dan is alles maar weer jouw schuld dat je "te laat" bent of dat jij maar moest weten waar je moest zijn met je klacht.
Dat is gedoe en die bureaucratie is echt wel typisch Belgisch, dus mogelijks is het in Nederland beter.

Tevens heb ik de indruk dat jij en andere enkelingen hier een verkrachting zien als een beetje seks dat even niet zo lekker voelt, of nou ja, je doet aangifte en als je de waarheid spreekt, zullen er bewijzen zijn, dan kan die smeerlap de nor in, en jij lekker weer doorgaan met je leven.
Sowieso is de rechtspraak krom, dat heeft niet uitsluitend effect op verkrachtingszaken
  vrijdag 28 november 2014 @ 01:39:24 #152
319979 Fok-it
All is well
pi_147077015
quote:
19s.gif Op donderdag 27 november 2014 20:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zo doet elke feminist toch. Altijd maar doen alsof ze allemaal zo onderdrukt worden, en alsof iedereen maar op hun neerkijkt en het is vooral veel huilen en weinig woorden.

Het is toch echt wel heel logisch hoor dat je uitgebreid je verhaal moet doen als je verkracht bent? :') moet ik ook als ik bij wijze van door iemand overvallen ben. Dan kom ik er niet af met'ik ben overvallen'

Rot ff gauw op
pi_147077838
Mijn lieftallig vrouwtje meldt mij net dat feministen vooral vaker geslapt moeten worden. Dat wilde ik dus eerst even melden voordat ik ging slapen ^O^
  vrijdag 28 november 2014 @ 07:58:44 #154
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_147078375
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 01:39 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Zo doet elke feminist toch. Altijd maar doen alsof ze allemaal zo onderdrukt worden, en alsof iedereen maar op hun neerkijkt en het is vooral veel huilen en weinig woorden.

Het is toch echt wel heel logisch hoor dat je uitgebreid je verhaal moet doen als je verkracht bent? :') moet ik ook als ik bij wijze van door iemand overvallen ben. Dan kom ik er niet af met'ik ben overvallen'

Rot ff gauw op
Dat ze vragen stellen is normaal, maar als jij aan komt dat je overvallen bent wordt je niet als dader behandeld.
Ik heb ook het idee dat vele hier onderschatten wat voor impact verkrachting heeft op een leven.
het is inderdaad niet even nare seks waar je je snel weet overheen zet ofzo.
  vrijdag 28 november 2014 @ 07:59:52 #155
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_147078381
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 04:26 schreef Kandijfijn het volgende:
Mijn lieftallig vrouwtje meldt mij net dat feministen vooral vaker geslapt moeten worden. Dat wilde ik dus eerst even melden voordat ik ging slapen ^O^
Jammer dat je "lieftallige vrouwtje" dat niet even zelf komt vertellen...
pi_147079963
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 07:58 schreef snakelady het volgende:
Dat ze vragen stellen is normaal, maar als jij aan komt dat je overvallen bent wordt je niet als dader behandeld.
Ook als je overvallen bent, worden er wel degelijke implicerende vragen gesteld om verzekeringsfraude e.d. uit te sluiten.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_147080042
Overigens ben ik nog nooit verkracht dus heb ik geen idee in hoeverre je 'als dader behandeld wordt', maar het lijkt mij niet meer dan logisch dat wanneer de zwaarte van de aantijging toe neemt veelvuldiger gecontroleerd wordt of deze aantijging klopt. Dat hierin vragen worden gesteld die het een en andere impliceren zodat je verhaal/reacties vanuit verschillende perspectieven gecheckt worden, lijkt mij logisch. In het geval van een verkrachting is dat verschrikkelijk naar voor het slachtoffer maar als je een goed werkend politieapparaat/rechtstaat wilt is het niet anders vrees ik. Maar als het zo is dat mensen een barrière ervaren in het doen van aangiften voor verkrachting omdat het proces zo zwaar is, moet daarvoor psychologische begeleiding komen.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_147085800
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 07:59 schreef snakelady het volgende:

[..]

Jammer dat je "lieftallige vrouwtje" dat niet even zelf komt vertellen...
Heeft geen FOK!-account :P
pi_147096921
quote:

[..]

Rot ff gauw op
Nou, ik werd vorige maand gerold en zoveel details moest ik toch niet geven hoor.
Dat was overigens niet eens mijn punt. Het gaat om de houding jegens slachtoffers van seksueel geweld (i.e. geweld met seks als middel, geen seks) en de behandeling van de dossiers.

Waarom ga je zelf niet weg? Dit is toch duidelijk geen discussie voor jou.
pi_147097073
quote:

[..]

Zo doet elke feminist toch.
Generalisatie.
quote:
Altijd maar doen alsof ze allemaal zo onderdrukt worden, en alsof iedereen maar op hun neerkijkt en het is vooral veel huilen en weinig woorden.
Vooroordelen.

quote:

Rot ff gauw op
Natuurlijk, maar dat is wat anders dan een compleet gevoel van wantrouwen die de samenleving een slachtoffer geeft.

Door die generalisaties en vooroordelen maak je jouw punt niet bepaald sterker...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2014 19:58:43 ]
pi_147100402
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 17:09 schreef erodome het volgende:

[..]

Onzin dat mannen er niet wel bij varen, het is namelijk alleen maar beter geworden sinds het feminisme opkwam, ook voor mannen.

Kom eens met voorbeelden dat mannen zo'n last hebben van het feminisme?
quote:
http://www.z24.nl/geld/kp(...)pe-van-quotum-499482

Telecombedrijf KPN is al zo’n twee jaar gestopt met het voortrekken van vrouwen voor hoge functies.

De reden is dat de “focus op vrouwen” ten koste ging van hoog opgeleide allochtone mannen. Dat heeft KPN-directeur Jasper Rynders gezegd in een interview met het blad Intermediair.
Iemand voortrekken betekent automatisch dat je een ander benadeelt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_147100969
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 21:21 schreef probeer het volgende:

[..]

[..]

Tsja. Een voorkeursbeleid voor allochtonen kan dan ook. :)
pi_147101418
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 21:21 schreef probeer het volgende:

[..]

[..]

Ik zou eerder stellen; de juiste man/vrouw op de juiste plaats.

De gehele denkfout van anti-quota blijft het uitgangspunt dat de mogelijkheid zeer groot zou zijn dat de vrouw/allochtoon/persoon met een handicap/lgtbq... sowieso minder geschikt is voor de betrekking. Het is dus welteverstaan dat een dergelijke kandidaat dezelfde capaciteiten kan op tafel leggen en aan dezelfde voorwaarden voldoet als de blanke heteroseksuele man zonder functiebeperking.
Zoniet is er inderdaad sprake van positieve discriminatie en dat wordt spijtig genoeg door elkaar gehaspeld met het quotum.

Ik zie persoonlijk dan ook het nut van een quotum voor een ziend persoon die solliciteert voor de Brailleliga, of voor mannen in het vrouwenbelangenorgaan van een NGO, voor blanken in het centrum voor racismebestrijding, voor mannen in beroepen waar vrouwen oververtegenwoordigd zijn en omgekeerd, etc...
pi_147101750
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 21:41 schreef Woestenijhumor het volgende:

[..]

Ik zou eerder stellen; de juiste man/vrouw op de juiste plaats.

De gehele denkfout van anti-quota blijft het uitgangspunt dat de mogelijkheid zeer groot zou zijn dat de vrouw/allochtoon/persoon met een handicap/lgtbq... sowieso minder geschikt is voor de betrekking. Het is dus welteverstaan dat een dergelijke kandidaat dezelfde capaciteiten kan op tafel leggen en aan dezelfde voorwaarden voldoet als de blanke heteroseksuele man zonder functiebeperking.
Zoniet is er inderdaad sprake van positieve discriminatie en dat wordt spijtig genoeg door elkaar gehaspeld met het quotum.

Ik zie persoonlijk dan ook het nut van een quotum voor een ziend persoon die solliciteert voor de Brailleliga, of voor mannen in het vrouwenbelangenorgaan van een NGO, voor blanken in het centrum voor racismebestrijding, voor mannen in beroepen waar vrouwen oververtegenwoordigd zijn en omgekeerd, etc...
Sowieso vind ik het niet raar dat blanken gediscrimineerd worden, alsof discriminanten per definitie blanken zouden zijn want het tegendeel is waar. Ik werd ooit een keer (jaaaren terug alweer maar toch tekenend voor me geweest) voor racist uitgemaakt waarop ik zei dat ze zelf een racist was, waarop zij zei dat ze geen racist kon zijn omdat ze zwart was :')__!!! , magoed daar gaat het verder niet over (maar wou dat toch nog even kwijt).

Maar goed, ik blijf van mening dat als men toch met quota begint te strooien (en het hek is zo langzaam van de dam) dat het wel 2 kanten op moet gaan en dat zie ik nu helaas niet gebeuren.

Ik begreep dat er mensen waren die dat niet wouden "omdat het toch geen zin had" maar ik ben een andere mening toebedeeld: Het heeft wel degelijk zin omdat je daarmee het signaal afgeeft dat het -echt- om gelijke behandeling gaat en niet om positieve discriminatie.

En de 1e alinea van de OP mag nu wel eens veranderd worden (omdat daar foutieve info staat, lijkt me een slechte zaak). Iemand daar problemen mee?
pi_147102366
quote:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)t-maar-simpelweg-af/

[..]

Emancipatie wordt dan niet gemeten in termen van vrijheid, maar in termen van gelijke uitkomsten. Maar wordt het zo langzaamaan niet eens tijd voor de conclusie: allebei kan blijkbaar niet? De huidige, ongelijke (of in ieder geval verschillende) verhoudingen en opvattingen zijn dan juist het product van die vrijheid, omdat vrouwen nu eenmaal geneigd zijn om andere prioriteiten te stellen en keuzes te maken, wat er vervolgens toe leidt dat er meer vrouwen zullen zijn die parttime werken, en net wat minder vrouwelijke ME’ers en topmanagers.

Met andere woorden: de 50/50-droom van feministen – een wereld waar alle mensen m/v zich gedragen als mannen in de jaren vijftig met fulltime baas en baan en uitbesteden van de zorg – stuit op de weerbarstige realiteit van de menselijke natuur. Het keerpunt van de emancipatie is gewoon bereikt. Ook recent Duits onderzoek wijst die kant op. Het in september 2013 verschenen rapport Vorwerk Familienstudie van het Institut für Demoskopie Allensbach constateert: „Opvattingen over de rolverdeling tussen man en vrouw zijn al twintig jaar nauwelijks veranderd.” Laten we vrouwen dus niet nog meer bestoken met moralistische propaganda voor fulltime banen, die de inschatbare waarden van onbetaalde moederzorg juist in twijfel trekt. Laten we de verschillen niet veroordelen, maar koesteren als een verworvenheid van de vrijheid. Emancipatie is niet uit. De emancipatie is af.
pi_147102645
En mijn vorige post zou je kunnen beantwoorden met:

quote:
http://www.volkskrant.nl/(...)aan-werken~a3616408/

[..]

Ondertussen hebben vrouwen met hun 'keuze' om minder uren (op kantoor) te gaan werken in de ogen van veel werkgevers en managers verklaard niet ambitieus te zijn, waardoor andere collega's eerder zullen doorstromen. Maar hoe vrij is die keuze van vrouwen als een meerderheid van de mannen niet bereid is om zelf minder te gaan werken? Als kinderopvang zo duur is dat fulltime blijven werken je effectief geld kost? En als vrouwen elkaar anno 2014 nog steeds blijven beschuldigen van het zogenaamde egoïsme van het fulltime werkende moederschap?

Zolang personen, bedrijven en overheden het krijgen van kinderen als een vrouwenaangelegenheid blijven behandelen zal er weinig veranderen. Het is onrealistisch om vrouwen te verwijten dat ze niet economisch zelfstandig zijn terwijl we mannen niet afrekenen op hun minieme zorginspanningen, de overheid op hun bezuinigingen op de kinderopvang, of bedrijven op zwangerschapsdiscriminatie.

Als Nederland echt wil dat zijn vrouwen meer gaan werken, zal de mentaliteitsverandering zich niet tot één geslacht kunnen beperken. De overheid kan regelen dat kinderen voortaan tussen de middag op school kunnen blijven en een warme maaltijd nuttigen. Mannen kunnen bij hun baas de dialoog aangaan over flexibele werktijden zodat ze meer zorgtaken kunnen overnemen. Bedrijven kunnen vrouwen gelijk belonen als mannen voor hetzelfde werk. Of we doen allemaal niks en klagen volgende maand weer over onze luie vrouwen.
Maar dan snap ik dus werkelijk niet dat het feminisme zo blijft hameren op de problemen van 1 specifieke groep, daar er denk ik dus blijkbaar beter ingezet kan worden op een algehele mentaliteitsverandering.

En daar hebben (wat al wel blijkt uit dit topic) veel mannen totaal geen boodschap aan, als het komt uit een hoek (of beweging) die een geschiedenis heeft van het verbeteren van de positie van een specifieke groep: vrouwen.
pi_147104290
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 22:09 schreef probeer het volgende:

[..]

Maar dan snap ik dus werkelijk niet dat het feminisme zo blijft hameren op de problemen van 1 specifieke groep, daar er denk ik dus blijkbaar beter ingezet kan worden op een algehele mentaliteitsverandering.

En daar hebben (wat al wel blijkt uit dit topic) veel mannen totaal geen boodschap aan, als het komt uit een hoek (of beweging) die een geschiedenis heeft van het verbeteren van de positie van een specifieke groep: vrouwen.
jamaar maar maar ze zeggen dus dat zij feministisch zijn, maar -ook- voorstander zijn van problemen aanpakken waar mannen de benadeelde partij zijn...wat ze echter niet doordringt is dat -dat- op zich niks met feminisme te maken heeft :P
pi_147105096
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 21:50 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Sowieso vind ik het niet raar dat blanken gediscrimineerd worden, alsof discriminanten per definitie blanken zouden zijn want het tegendeel is waar. Ik werd ooit een keer (jaaaren terug alweer maar toch tekenend voor me geweest) voor racist uitgemaakt waarop ik zei dat ze zelf een racist was, waarop zij zei dat ze geen racist kon zijn omdat ze zwart was :')__!!! , magoed daar gaat het verder niet over (maar wou dat toch nog even kwijt).

Maar goed, ik blijf van mening dat als men toch met quota begint te strooien (en het hek is zo langzaam van de dam) dat het wel 2 kanten op moet gaan en dat zie ik nu helaas niet gebeuren.

Ik begreep dat er mensen waren die dat niet wouden "omdat het toch geen zin had" maar ik ben een andere mening toebedeeld: Het heeft wel degelijk zin omdat je daarmee het signaal afgeeft dat het -echt- om gelijke behandeling gaat en niet om positieve discriminatie.

En de 1e alinea van de OP mag nu wel eens veranderd worden (omdat daar foutieve info staat, lijkt me een slechte zaak). Iemand daar problemen mee?
In de vorige reeks gaf ik ook een voorbeeld, hoe ik nadeel ondervond, omdat een Noord-Afrikaanse positief werd gediscrimineerd. De man die de sollicitatiegesprekken afnam en toezag op de taaltesten, was zelfs niet eens beschaamd te stellen dat hun krant een multicultureel lectoraat beoogde en een Arabische naam dus meer betrokkenheid creëerde, ookal had ik beduidend hoger gescoord op de taaltesten. En haar artikels waren er ook naar :')

Hier in de buurt is een Ethiopisch restaurantje. De keuken is een cullinair orgasme, maar laat het ook maar, want als blanke moet je heel lang wachten. De zwarte klanten worden eerst bediend. De blanke man met zijn zwarte vriendin, werd zelfs na mij (in geheel blank gezelschap) bediend, en maakte bijgevolg een scène over omgekeerd racisme daar het niet de eerste keer was dat hij gedoe had omdat hij "een van hun vrouwen had afgepakt"

In Brussel woonde ik naast een Turkse superette, waar ik bijna elke dag mijn boodschappen, aardig was tegen de buren en de kleine zelfstandige wat gunnen tegen de moordende concurrentie van Lidl om de hoek...tot ik begon te merken aan de kassa dat blanken en niet-moslims hun koopwaar duurder betaalden dan "hun eigen volk"

Kortom, voorbeelden zat van dat...

Mensen die zich op een correcte manier inzetten voor racismebestrijding zullen met zulks ook niet hoog oplopen.
Voor mij geldt dit ook voor vrouwenbelangen... Ik weet niet of de andere dames het ermee eens zijn, maar ik ben bijvoorbeeld niet te vinden voor die zodanige "lady's nights" in bioscopen, waar je dan zo'n afgrijselijke chicklit te zien krijgt en een zak krijgt met allerhande make-up spullen, of erger die dancings en fuiven waar vrouwen geen entrégeld moeten betalen en soms zelfs gratis drankjes krijgen, en mannen wel.
pi_147105927
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 22:09 schreef probeer het volgende:

[..]

Het een sluit het ander niet uit... Iemand die zich inzet voor dierenrechten, zet zich eveneens in voor die algehele mentaliteitsverandering.
Iemand anders haalde het al aan dat vrouwenrechten een sectie binnen mensenrechten is, en dat behoort ook eer tot die algehele mentaliteitsverandering.

Er is zodanig veel shit in de wereld en er is nog een hoop werk aan de winkel inzage die algehele mentaliteitsverandering. Misschien is het gewoon simpelweg te verklaren dat een mensenleven gewoonweg te kort is naast de dagdagelijkse beslommeringen, dat iedereen zijn/haar eigen strijd kiest en het niet onlogisch is dat het gebeurt op basis van eigen ervaringen en getuigenissen, of zich simpelweg "geraakt" voelen bij een bepaald soort onrecht of leed.

In een vorig deel schreef iemand dat succesvolle vrouwen veelal geen feministen zijn. Niet noodzakelijk, maar er is hier en daar ook een allochtoon die wel hogerop geraakt en dan ook het hoofd schudt over allochtonen die klagen over discriminatie als in "kijk mij, ik kon het wel, jullie moeten gewoon wat meer je best doen". Paralympica's zijn ook uitzonderingen onder de personen met een beperking. Het merendeel zijn daarom ook geen luie tamzakken die huilen omdat de lift kapot is, en dus enkel met hun eigen belangen inzitten?
pi_147110794
Mooie posts Woestenijhumor, cheers ^O^

Er is alleen 1 maar: De positieve discriminatie van allochtonen heeft veel kwaad bloed gezet onder autochtonen en de allochtonen maken nog steeds dezelfde fouten (discriminatie) die de autochtonen vanaf de basisschool afgeleerd hebben (tenminste dat was bij mij het geval toen ik nog kind was).
Wat maakt de positieve discriminatie van vrouwen beter? Wat voorkomt dat de vrouwen van de toekomst niet dezelfde fouten gaan maken die mannen vroeger gemaakt hebben? Want feminisme gaat altijd nog om positieve discriminatie van de vrouw (dat veen vrouwen die het feminisme aanhangen ook andersom kunnen denken, verandert -niks- aan de onderliggende gedachte dat feminisme 100% vanuit de vrouw uitgaat) en -daar- wringt de schoen hem.

Positieve discriminatie van de vrouw zal mijns inziens net zoveel goeds brengen als positieve discriminatie van allochtonen. Allochtonen vinden het nu normaal om te discrimineren en komen met allerlij kutsmoesjes om hun discriminerende acties goed te praten ("jamaar jullie hebben onze voorouders als slaven gebruikt!"). Nu hoor ik (samen met scheve ogen vanuit de meeste vrouwen hier, dat merkte ik dan wel) de vrouwen zeggen dat een 30%/30% ratio niet nodig is en dat 30%/0% goed genoeg is.

De 1e alinea in de OP is wmb een schoolvoorbeeld voor hoe het niet moet. Misleidend en onjuist, echter geen enkele vrouw ziet dat of -wil- dat zien.

Ik zeg het jullie, it's a recipe for disaster.
  FOK!Babe zaterdag 29 november 2014 @ 04:18:44 #171
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_147111329
Geen vrouw meer over in dit topic...
  zaterdag 29 november 2014 @ 14:35:26 #172
277627 Seven.
We are Borg.
pi_147117254
quote:
13s.gif Op zaterdag 29 november 2014 04:18 schreef Ian_Nick het volgende:
Geen vrouw meer over in dit topic...
Rara, hoe komt dat?
Resistance is futile.
  zaterdag 29 november 2014 @ 14:36:22 #173
179075 hugecooll
pi_147117278
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 november 2014 14:35 schreef Seven. het volgende:

[..]

Rara, hoe komt dat?
Die zijn allemaal aant werken!
Vrouwenquota _O_
  zaterdag 29 november 2014 @ 14:36:59 #174
277627 Seven.
We are Borg.
pi_147117287
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 14:36 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Die zijn allemaal aant werken!
Vrouwenquota _O_
Ik kom net terug van het werk, toevalligerwijs.
Resistance is futile.
pi_147136542
Persoonlijk vind ik het vrouwenquota verschrikkelijk. Het gaat geleidelijk aan steeds beter met onze positie in Nederland en dat hoeft niet geforceerd te worden. Hoe graag wij ook zouden willen, duizenden jaren achterstand haal je niet in in twee à drie generaties. Dat er zo veel vooruitgang is geboekt is al bijzonder knap, en binnen twee generaties zullen wij er wel zijn.

Dat vrouwenquota werkt dan averechts. Ten eerste omdat de kans groter is dat minder competente vrouwen dan aan de macht komen, daar de pool van geschikte vrouwen voor hoge functies simpelweg kleiner is door minder totale jaren ervaring en dergelijke. Maar het allerergste vind ik nog dat straks na invoer van het vrouwenquotum men logischerwijs (en naar mijns inziens ook terecht!) af zal vragen of ik de positie door talent of door een quota heb gehaald. Dát zou ik een verschrikkelijk nare gedachte vinden na al mijn harde werk. Zelf zou ik die gedachte bij andere vrouwen noch allochtonen ook niet kunnen onderdrukken, net zoals ik die gedachte niet kan onderdrukken bij blanke mannen met dezelfde befaamde achternaam als de directeur.

De enige personen die ik dan nog als competent zal kunnen zien zullen blanke mannen zijn die zich omhoog hebben weten te werken uit nederige achtergrond. Enigszins gechargeerd natuurlijk, maar het zal er op gaan lijken.
  zondag 30 november 2014 @ 10:56:49 #176
277627 Seven.
We are Borg.
pi_147141633
Dus eigenlijk geloof je dat blanke mannen superieur zijn?
Resistance is futile.
  zondag 30 november 2014 @ 11:30:17 #177
376102 Woestenijhumor
bier en tieten!
pi_147142321
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 00:33 schreef netflanders het volgende:
Persoonlijk vind ik het vrouwenquota verschrikkelijk. Het gaat geleidelijk aan steeds beter met onze positie in Nederland en dat hoeft niet geforceerd te worden. Hoe graag wij ook zouden willen, duizenden jaren achterstand haal je niet in in twee à drie generaties. Dat er zo veel vooruitgang is geboekt is al bijzonder knap, en binnen twee generaties zullen wij er wel zijn.

Dat vrouwenquota werkt dan averechts. Ten eerste omdat de kans groter is dat minder competente vrouwen dan aan de macht komen, daar de pool van geschikte vrouwen voor hoge functies simpelweg kleiner is door minder totale jaren ervaring en dergelijke. Maar het allerergste vind ik nog dat straks na invoer van het vrouwenquotum men logischerwijs (en naar mijns inziens ook terecht!) af zal vragen of ik de positie door talent of door een quota heb gehaald. Dát zou ik een verschrikkelijk nare gedachte vinden na al mijn harde werk. Zelf zou ik die gedachte bij andere vrouwen noch allochtonen ook niet kunnen onderdrukken, net zoals ik die gedachte niet kan onderdrukken bij blanke mannen met dezelfde befaamde achternaam als de directeur.

De enige personen die ik dan nog als competent zal kunnen zien zullen blanke mannen zijn die zich omhoog hebben weten te werken uit nederige achtergrond. Enigszins gechargeerd natuurlijk, maar het zal er op gaan lijken.
Een quotum gaat dus om gelijkwaardige kandidaten, en daar zie ik geen probleem om de persoon die een ondervertegenwoordigde groep belichaamt binnen dat bedrijf of die organisatie, aan te nemen.
Positieve discriminatie zie ik dan weer als een minder competente kandidaat aannemen, en de term quota misbruiken. Het staat toch altijd aardig om je bedrijf/organisatie een vrouwvriendelijk imago te geven, en zelfs nog beter dat je zo goedhartig bent allochtonen en mensen met een functiebeperking een kans te geven.

Het is overigens al zo wat je daar schrijft over vrouwen die toch door het glazen plafond stoten; ja die hebben vermoedelijk de één of de andere geneukt, want vrouwen zullen gewoon nooit competent zijn een topfunctie uit te voeren. Als ze daar zitten kan dat enkel door positieve discriminatie zijn of door een of andere hoge piet af te zuigen. :')
  zaterdag 6 december 2014 @ 07:34:58 #178
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_147326709
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 11:30 schreef Woestenijhumor het volgende:

[..]

Een quotum gaat dus om gelijkwaardige kandidaten, en daar zie ik geen probleem om de persoon die een ondervertegenwoordigde groep belichaamt binnen dat bedrijf of die organisatie, aan te nemen.
Positieve discriminatie zie ik dan weer als een minder competente kandidaat aannemen, en de term quota misbruiken. Het staat toch altijd aardig om je bedrijf/organisatie een vrouwvriendelijk imago te geven, en zelfs nog beter dat je zo goedhartig bent allochtonen en mensen met een functiebeperking een kans te geven.

Het is overigens al zo wat je daar schrijft over vrouwen die toch door het glazen plafond stoten; ja die hebben vermoedelijk de één of de andere geneukt, want vrouwen zullen gewoon nooit competent zijn een topfunctie uit te voeren. Als ze daar zitten kan dat enkel door positieve discriminatie zijn of door een of andere hoge piet af te zuigen. :')
Wat is het doel van zo'n quotum? Is dat niet grotere acceptatie van vrouwen in leidende posities? Dan werkt het averechts als iedere succesvolle vrouw verdacht wordt een excuustruus te zijn door zo'n quotum.

Daarnaast is het de vraag of het ethisch verantwoord is om informele ongelijkheid tegen te gaan door geïnstitutionaliseerde ongelijkheid in te voeren.
  zaterdag 6 december 2014 @ 08:42:11 #179
277627 Seven.
We are Borg.
pi_147326975
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 07:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wat is het doel van zo'n quotum? Is dat niet grotere acceptatie van vrouwen in leidende posities? Dan werkt het averechts als iedere succesvolle vrouw verdacht wordt een excuustruus te zijn door zo'n quotum.

Daarnaast is het de vraag of het ethisch verantwoord is om informele ongelijkheid tegen te gaan door geïnstitutionaliseerde ongelijkheid in te voeren.
Die quota zijn ingesteld om werkgevers verplicht te stellen om niet meer blanke mannen een voorkeursbehandeling te geven.

Ga eens dieper in op je laatste zin, lijkt me een uitstekend uitgangspunt om deze discussie op het juiste pad te krijgen.

Wat bedoel je met informele ongelijkheid?
Resistance is futile.
  zaterdag 6 december 2014 @ 08:44:29 #180
277627 Seven.
We are Borg.
pi_147326985
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 02:45 schreef magnetronkoffie het volgende:
Mooie posts Woestenijhumor, cheers ^O^

Er is alleen 1 maar: De positieve discriminatie van allochtonen heeft veel kwaad bloed gezet onder autochtonen en de allochtonen maken nog steeds dezelfde fouten (discriminatie) die de autochtonen vanaf de basisschool afgeleerd hebben (tenminste dat was bij mij het geval toen ik nog kind was).
Wat maakt de positieve discriminatie van vrouwen beter? Wat voorkomt dat de vrouwen van de toekomst niet dezelfde fouten gaan maken die mannen vroeger gemaakt hebben? Want feminisme gaat altijd nog om positieve discriminatie van de vrouw (dat veen vrouwen die het feminisme aanhangen ook andersom kunnen denken, verandert -niks- aan de onderliggende gedachte dat feminisme 100% vanuit de vrouw uitgaat) en -daar- wringt de schoen hem.

Positieve discriminatie van de vrouw zal mijns inziens net zoveel goeds brengen als positieve discriminatie van allochtonen. Allochtonen vinden het nu normaal om te discrimineren en komen met allerlij kutsmoesjes om hun discriminerende acties goed te praten ("jamaar jullie hebben onze voorouders als slaven gebruikt!"). Nu hoor ik (samen met scheve ogen vanuit de meeste vrouwen hier, dat merkte ik dan wel) de vrouwen zeggen dat een 30%/30% ratio niet nodig is en dat 30%/0% goed genoeg is.

De 1e alinea in de OP is wmb een schoolvoorbeeld voor hoe het niet moet. Misleidend en onjuist, echter geen enkele vrouw ziet dat of -wil- dat zien.

Ik zeg het jullie, it's a recipe for disaster.
Bij wie zal positieve discriminatie kwaad bloed zetten dan? Bij onze mannen?
Resistance is futile.
  zaterdag 6 december 2014 @ 08:50:15 #181
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_147327010
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 december 2014 08:42 schreef Seven. het volgende:

[..]

Die quota zijn ingesteld om werkgevers verplicht te stellen om niet meer blanke mannen een voorkeursbehandeling te geven.
Het is dus een stoplap? Kun je dan niet beter een structurele oplossing implementeren?
quote:
Ga eens dieper in op je laatste zin, lijkt me een uitstekend uitgangspunt om deze discussie op het juiste pad te krijgen.

Wat bedoel je met informele ongelijkheid?
Dat de ongelijkheid niet vastgelegd is of gecontroleerd wordt - sterker nog, het is zelfs nog verboden. Als je ongelijkheid zo erg vindt dat je het aan de ene kant gaat verbieden, is het toch raar om het aan de andere kant te verplichten?
pi_147329617
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 07:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Een beetje ongelijkheid, om een einde te maken aan ongelijkheid op de werkvloer op de lange termijn.

Een prima trade-off, wat mij betreft. :)
  zaterdag 6 december 2014 @ 12:35:07 #183
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_147330012
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2014 12:14 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Een beetje ongelijkheid, om een einde te maken aan ongelijkheid op de werkvloer op de lange termijn.

Oh, dus quota zijn een tijdelijke maatregel? Want hierboven wordt juist gesuggereerd dat het geen structurele oplossing is.

Daarnaast: heiligt het doel werkelijk de middelen? Kun je met opgeheven hoofd zeggen dat je tegen ongelijkheid strijdt als je die ongelijkheid net zo grif als instrument gebruikt? Ik vind van niet.
pi_147333529
Positieve discriminatie... De naam zegt het al: discriminatie.
pi_147342510
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 12:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Oh, dus quota zijn een tijdelijke maatregel? Want hierboven wordt juist gesuggereerd dat het geen structurele oplossing is.

Daarnaast: heiligt het doel werkelijk de middelen? Kun je met opgeheven hoofd zeggen dat je tegen ongelijkheid strijdt als je die ongelijkheid net zo grif als instrument gebruikt? Ik vind van niet.
Dat zijn wel lastige kwesties inderdaad, maar anders doorbreek je die vicieuze cirkel denk ik nooit.
pi_147342591
quote:
7s.gif Op zondag 30 november 2014 10:56 schreef Seven. het volgende:
Dus eigenlijk geloof je dat blanke mannen superieur zijn?
Daar is geen discussie over mogelijk, lijkt mij zo.
  zaterdag 6 december 2014 @ 21:23:22 #187
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_147342943
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 21:13 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dat zijn wel lastige kwesties inderdaad, maar anders doorbreek je die vicieuze cirkel denk ik nooit.
Welke vicieuze cirkel?
pi_147343030
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 21:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Welke vicieuze cirkel?
Sorry, dat had ik inderdaad wat meer over moeten toewijden.

Dat er niet genoeg vrouwen worden aangenomen op bepaalde plekken. Zolang dat zo blijft zal de beeldvorming omtrent vrouwen hetzelfde blijven en zal het stereotype leider waar mensen aan denken vooral nog man zijn.

Uit onderzoek blijkt dat blootstelling aan stereotypen de bias vergroot.
pi_147343411
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2014 12:14 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Een beetje geweld om een eind te maken aan al het geweld _O_. Elke overheidsmaatregel betreft gelijkheid op de werkvloer werkt op langere termijn ALTIJD averechts omdat het tegen fundamentele economische wetten ingaat.

Beter dan dit ga je het niet uitgelegd krijgen.
  zondag 7 december 2014 @ 00:14:55 #190
277627 Seven.
We are Borg.
pi_147349819
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 08:50 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het is dus een stoplap? Kun je dan niet beter een structurele oplossing implementeren?

[..]

Dat de ongelijkheid niet vastgelegd is of gecontroleerd wordt - sterker nog, het is zelfs nog verboden. Als je ongelijkheid zo erg vindt dat je het aan de ene kant gaat verbieden, is het toch raar om het aan de andere kant te verplichten?
Ik snap je logica en ik spreek me ook niet uit voor dergelijke quota. Ik sta er redelijk onverschillig tegenover. Maar hoe zou je er anders voor moeten zorgen dat blanke mannen geen voorkeurspositie meer hebben?
Resistance is futile.
  zondag 7 december 2014 @ 12:53:58 #191
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_147356415
quote:
2s.gif Op zondag 7 december 2014 00:14 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik snap je logica en ik spreek me ook niet uit voor dergelijke quota. Ik sta er redelijk onverschillig tegenover. Maar hoe zou je er anders voor moeten zorgen dat blanke mannen geen voorkeurspositie meer hebben?
Ik denk dat sensibilisering veel effectiever is. Dat moet ook grotendeels vanuit vrouwen komen: wees assertiever, geef aan wat je wel en niet wilt. Als je per se de overheid wilt inschakelen, dan lijkt het mij aangewezen dat zij aanwervingsprocedures gaan controleren. Bijvoorbeeld afdwingen dat tenminste één minderheid onderdeel uitmaakt van het aanwervingsteam, dat er minstens X aantal vrouwen uitgenodigd moeten worden voor een gesprek (dat is vaak de grootste hindernis) of dat voor iedere kandidaat een duidelijke en objectieve beoordeling ingevuld moet worden.

Sowieso denk ik dat je een mentaliteitsverandering niet kunt bewerkstelligen met wetten.
pi_147356500
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 12:53 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik denk dat sensibilisering veel effectiever is. Dat moet ook grotendeels vanuit vrouwen komen: wees assertiever, geef aan wat je wel en niet wilt. Als je per se de overheid wilt inschakelen, dan lijkt het mij aangewezen dat zij aanwervingsprocedures gaan controleren. Bijvoorbeeld afdwingen dat tenminste één minderheid onderdeel uitmaakt van het aanwervingsteam, dat er minstens X aantal vrouwen uitgenodigd moeten worden voor een gesprek (dat is vaak de grootste hindernis) of dat voor iedere kandidaat een duidelijke en objectieve beoordeling ingevuld moet worden.

Sowieso denk ik dat je een mentaliteitsverandering niet kunt bewerkstelligen met wetten.
Hoe zie je dat voor je, sensibilisering? Naast wat je al noemt, dat vrouwen assertiever moeten worden.
pi_147356529
quote:

[..]

Ben jij in echt ook zo?
  zondag 7 december 2014 @ 13:18:47 #194
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_147356993
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 12:57 schreef Arident het volgende:

[..]

Hoe zie je dat voor je, sensibilisering? Naast wat je al noemt, dat vrouwen assertiever moeten worden.
Ik denk dat 99% van het seksisme niet bewust gebeurt, maar door onwetendheid. Door mensen op sommige dingen te wijzen, kun je al veel oplossen. Bijvoorbeeld door in het onderwijs meer aandacht voor gender(rollen) te hebben of door campagnes op te zetten die de meer perfide onderdelen van seksisme blootleggen.

Ik vermoed ook dat veel van de weerstand van bijvoorbeeld MRA's voortkomt uit een gevoel dat feministen de verhoudingen tussen de genders eenzijdig aan het veranderen zijn: tegenstanders hebben het idee dat feministen hun dingen opleggen. Net zoals vrouwen - terecht overigens - in opstand kwamen tegen door mannen opgelegde rollen, komen deze mannen in opstand tegen wat zij ervaren als opgelegde rollen.

Daarom denk ik dat het feminisme meer de nadruk zou moeten leggen op de rol van de man. Dat kan door mannen en meer bepaald mannelijke feministen zich meer te laten profileren als man en minder als feminist. Als zij duidelijk laten zien dat mannen ook een stem hebben in het debat - en een stem die gehoord en serieus genomen wordt - kunnen we de angst wegnemen dat het eenzijdige dictaten van vrouwen voor vrouwen zijn en maken we mensen meer ontvankelijk voor de ideeën van het feminisme.

Tenslotte moeten we mensen duidelijk maken dat ze geen slechte mensen zijn als ze bepaalde vooroordelen hebben. Dat is menselijk, daar kan je helemaal niets aan doen. Het moet duidelijk zijn dat het alleen slecht is om op basis van die vooroordelen te handelen.
pi_147358606
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 12:58 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ben jij in echt ook zo?
Ja. :)

Hoezo?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2014 14:28:37 ]
pi_147358614
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2014 14:28 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ja. :)

Hoezo?
Walgelijk.
pi_147358756
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 14:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Walgelijk.
:?
pi_147358786
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2014 14:35 schreef robin007bond het volgende:

[..]

:?
Het was een grapje van El Matador, en jij moest dat weer zo nodig moraliseren.

Als je dat in het echt ook doet, kan ik mij lastig voorstellen dat je een populair mannetje bent.
pi_147358930
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 14:36 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het was een grapje van El Matador, en jij moest dat weer zo nodig moraliseren.

Als je dat in het echt ook doet, kan ik mij lastig voorstellen dat je een populair mannetje bent.
Dit soort "onschuldige" grapjes houden stereotypen wel in stand.

Daarnaast heb ik genoeg vrienden. Bdankt voor je zorgen.
pi_147358958
quote:
15s.gif Op zondag 7 december 2014 14:40 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dit soort "onschuldige" grapjes houden stereotypen wel in stand.

Daarnaast heb ik genoeg vrienden. Bdankt voor je zorgen.
Vrouwen hebben maar een recht, en dat is het...... aanrecht !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')