Geen beiden ruim 40 uur per week.quote:Op woensdag 26 november 2014 19:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Vrijwel elk stel dat ik ken, werkt de man en de vrouw.
De waarheid ligt denk ik een beetje in het midden. Echte anorexiamodellen zie je vaak ook niet in de media gelukkig, maar er worden wel idealen gepresenteerd.quote:Op woensdag 12 november 2014 23:11 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Dat is waar we dan ook verschillen van mening denk ik.
Ik geloof er niks van dat men achter trends aanloopt maar dat de schoonheidsidealen grotendeels biologisch hardwired zijn en dan moet je niet kijken naar wat de media propageert maar wat echte mensen voor voorkeuren hebben.
Toen anorexia gepropageerd werd door de media zag ik echt niemand in het echte leven ineens massaal aangetrokken voelen tot ondervoede vrouwen en ik zie nu exact hetzelfde gebeuren met het propageren van dikke vrouwen en dat dat letterlijk 0 invloed heeft op de voorkeuren.
quote:Op woensdag 26 november 2014 19:41 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
...als we het gelijk recht kunnen zetten? En ik bedoel -echt- RECHT zetten
Wat er nu gebeurt is dat wat eerst teveel de ene kant omgebogen stond, nu teveel de andere kant omgebogen wordt.
Sommige wel , sommige niet. Degene die ervoor beslissen dat wel te doen, hebben een oppas voor hun kinderen.quote:Op woensdag 26 november 2014 19:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Geen beiden ruim 40 uur per week.
Nee, die zijn er niet, want er wordt je niet gevraagd wat je gaat doen als er al kinderen komen, er wordt gewoon automatisch vanuit gegaan dat jij die zorgplicht hebt. Er wordt je niet eens gevraagd of je kinderen wil, er wordt niet gevraagd hoe je dat wil gaan inrichten, er wordt gewoon een man gekozen, bij voorkeur 1 met een gezin, want die zijn betrouwbaarder.quote:Op woensdag 26 november 2014 19:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die zijn er allang. Je kan je kind als je wil naar kostschool sturen en zelf keihard carriere maken. Of dat goed is voor zowel vrouw maar belangrijker kind, kun je je afvragen...
Ach, jij slaat ook vragen en reactie over dus wees dan eerlijk en beantwoord die ook.quote:Op woensdag 26 november 2014 19:57 schreef magnetronkoffie het volgende:
O en Erodome, dit was nou net het belangrijkere stukje van de post die je quotte, maar waarop je geen antwoord gegeven hebt
[..]
Met dit gejank denk je me te overtuigen van het nut van feminisme of toch vooral te bevestigen wat ik er eerder over schreef?quote:Op woensdag 26 november 2014 20:00 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee, die zijn er niet, want er wordt je niet gevraagd wat je gaat doen als er al kinderen komen, er wordt gewoon automatisch vanuit gegaan dat jij die zorgplicht hebt. Er wordt je niet eens gevraagd of je kinderen wil, er wordt niet gevraagd hoe je dat wil gaan inrichten, er wordt gewoon een man gekozen, bij voorkeur 1 met een gezin, want die zijn betrouwbaarder.
Mooi toch, kan jij lekker op de bank zittenquote:Op woensdag 26 november 2014 20:00 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee, die zijn er niet, want er wordt je niet gevraagd wat je gaat doen als er al kinderen komen, er wordt gewoon automatisch vanuit gegaan dat jij die zorgplicht hebt. Er wordt je niet eens gevraagd of je kinderen wil, er wordt niet gevraagd hoe je dat wil gaan inrichten, er wordt gewoon een man gekozen, bij voorkeur 1 met een gezin, want die zijn betrouwbaarder.
Oh, dat er vuige feministen zijn ontken ik ook nergens, neem bv de feminazi's, die zijn gewoonweg een schande.quote:Op woensdag 26 november 2014 19:54 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dat je vindt dat ik overdrijf betekent nog niet dat je er zelf ook maar aan moet gaan beginnen. Ik zit hier met haast te tikken om alles maar bij te kunnen houden, sorry als ik daardoor wat slordiger ben, das de aard van dit beestje
En ga me niet vertellen dat er geen vuige feministen bestaan, daar trapt vrijwel geen enkele gozer hier nog in (als ze dat al ooit gedaan hebben).
Omdat ik het niet zie, waar wordt er dan doorgebogen naar de andere kant? Waar zit dat dan, kom eens met voorbeelden?quote:Op woensdag 26 november 2014 19:57 schreef magnetronkoffie het volgende:
O en Erodome, dit was nou net het belangrijkere stukje van de post die je quotte, maar waarop je geen antwoord gegeven hebt
[..]
Dit is geen gejank, dit is de realiteit in deze landen.quote:Op woensdag 26 november 2014 20:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Met dit gejank denk je me te overtuigen van het nut van feminisme of toch vooral te bevestigen wat ik er eerder over schreef?
Welke landen?quote:Op woensdag 26 november 2014 20:04 schreef erodome het volgende:
[..]
Dit is geen gejank, dit is de realiteit in deze landen.
Ik ben zelf niet eens een carriere-vrouw, heb gekozen om thuismams te zijn.quote:Op woensdag 26 november 2014 20:02 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Mooi toch, kan jij lekker op de bank zitten
Nederland, duitsland bv. Ze zijn niet voor niets met dat vrouwenquotum gekomen in duitsland, dat is niet omdat het allemaal zo mooi eerlijk was.(ook al ben ik het niet eens met een vrouwenquotum, zou ik liever meer gericht op de mentaliteitsverandering zien en wachten tot het zelf beweegt).quote:
quote:
Mooie cirkelredenering. Juist een vrouwenquotum is dom en slecht. Net als allochtonenquota. Terug te voeren op het waanzinnige idee dat vrouwen of allochtonen zwakker zouden zijn en zonder quotum niet aan het werk kunnen.quote:Ze zijn niet voor niets met dat vrouwenquotum gekomen in duitsland, dat is niet omdat het allemaal zo mooi eerlijk was.(ook al ben ik het niet eens met een vrouwenquotum, zou ik liever meer gericht op de mentaliteitsverandering zien en wachten tot het zelf beweegt).
Ik heb ervoor gekozen om thuismoeder te zijn, maar het is niet eerlijk dat er zomaar van uit wordt gegaan dat vrouwen op de kinderen passen.quote:Op woensdag 26 november 2014 20:05 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik ben zelf niet eens een carriere-vrouw, heb gekozen om thuismams te zijn.
Dit is gewoon niet mooi, het is oneerlijk, het is 1 van de laatste dingen waar we overheen moeten komen op het gebied van gender specifieke problemen voor vrouwen.
Ik zei hierboven al, ik houd het gewoon niet meer bij omdat het zo hard gaat dus niet meteen beweren dat ik een valsspeler ben ofzo, oke?quote:Op woensdag 26 november 2014 20:00 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ach, jij slaat ook vragen en reactie over dus wees dan eerlijk en beantwoord die ook.
Ehm, het 30% vrouwenquotum?? Waarom niet gelijk een 30% mannenquotum instellen? Ten 1e is dat gewoonweg eerlijker en geen enkele vrouw die daar last van heeft, toch?quote:Op woensdag 26 november 2014 20:03 schreef erodome het volgende:
[..]
Omdat ik het niet zie, waar wordt er dan doorgebogen naar de andere kant? Waar zit dat dan, kom eens met voorbeelden?
Misschien zijn ze er wel hoor, maar ben ik me daar niet bewust van.
Laat trouwens maar, heb helemaal geen zin in dit gezuig te beantwoorden, het is te simpel voor woorden.quote:Op woensdag 26 november 2014 20:09 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ik heb ervoor gekozen om thuismoeder te zijn, maar het is niet eerlijk dat er zomaar van uit wordt gegaan dat vrouwen op de kinderen passen.
Een beetje alsof het criminele Marokkaantje zegt dat een kleine minderheid het voor de rest verpest
dit al gezien? het boek is zeker de moeite waard als je op die vraag antwoord wilt hebben.quote:Op woensdag 26 november 2014 20:02 schreef erodome het volgende:
[..]
Oh, dat er vuige feministen zijn ontken ik ook nergens, neem bv de feminazi's, die zijn gewoonweg een schande.
Maar de vraag is, hoe ben jij als man benadeeld door wat het feminisme heeft bereikt? Hoe ga jij geschaad worden als man door de doelstellingen van het feminisme(even feminazi's e.d. buiten beschouwing laten, die staan los van de normale feministische beweging).
Omdat dat niet nodig is, die 30% wordt meer dan ruim gehaald. Zou het zo zijn dat die 30% daar ook niet gehaald wordt zou het misschien zinnig zijn.quote:Op woensdag 26 november 2014 20:10 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ehm, het 30% vrouwenquotum?? Waarom niet gelijk een 30% mannenquotum instellen? Ten 1e is dat gewoonweg eerlijker en geen enkele vrouw die daar last van heeft, toch?
Ja, vrouwen hebben het hier maar zwaarquote:Op woensdag 26 november 2014 20:11 schreef snakelady het volgende:
De meest vrouwvriendelijke landen zijn overigens.
1. IJsland
2. Finland
3. Noorwegen
4. Zweden
5. Filipijnen
6. Ierland
7. Nieuw-Zeeland
8. Denemarken
9. Zwitserland
10. Nicaragua
http://www.theguardian.co(...)ost-feminist-country
Doe ik het toch goed als ''feminist'' met een IJslandse vriend die in Denemarken gaat wonen.
Ik kom hier later wel op terug, maar sowieso geloof ik niet dat meer dan 70% van alle werkenden man is of dat er geen takken zijn waar vrouwen niet minder dan 70% bedraagt.quote:Op woensdag 26 november 2014 20:12 schreef erodome het volgende:
[..]
Omdat dat niet nodig is, die 30% wordt meer dan ruim gehaald. Zou het zo zijn dat die 30% daar ook niet gehaald wordt zou het misschien zinnig zijn.
Net zoals ze dat quotum in andere landen er weer af hebben gehaald omdat het gewoon normaal gehaald werd.
Maar als jij anders overstuur raakt mogen ze van mij wel zeggen dat er ook 30% mannen moeten zijn, hoe onzinnig dat ook is omdat er veel meer zijn dan die 30%.
Dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat er wel wat dingen anders kunnen en dat daar uiteindelijk heel de maatschappij mee geholpen is.quote:Op woensdag 26 november 2014 20:15 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ja, vrouwen hebben het hier maar zwaar
Nu de wereld is groter dan een omgeving. Ik heb er zelf mee te maken gehad hier in België en in Zweden eigenlijk nooit. Ik heb aldaar overigens een globaal grotere integratie en verdraagzaamheid gezien. Hier zitten schooljochies te lachen met oudjes die wankel stappen of gehandicapten en elkaar "homo" te noemen als scheldwoord. In Scandinavië nooit getuige van geweest.quote:Op woensdag 26 november 2014 07:36 schreef Gewas het volgende:
[..]
Geen idee, maar ik ben nog niet overtuigd.
In mijn omgeving zie ik de ongelijkheid niet. In mijn omgeving ook nog nooit een vrouw horen klagen dat ze minder rechten zou hebben.
Ga ik morgen even kijken, dank ervoor alvast!quote:Op woensdag 26 november 2014 20:12 schreef wipes66 het volgende:
[..]
dit al gezien? het boek is zeker de moeite waard als je op die vraag antwoord wilt hebben.
quote:Op maandag 24 november 2014 23:22 schreef Fok-it het volgende:
Terecht. Seks afwijzen, wie denkt die slet wel niet dat ze is
quote:
quote:Op maandag 24 november 2014 23:31 schreef tong80 het volgende:
[..]
Als vrouwen nee zeggen bedoelen ze ja. Dat weet iedereen.
quote:Op dinsdag 25 november 2014 00:04 schreef richolio het volgende:
Dat hele verhaal is overduidelijk verdraait door die meid. Zij zal het vast wel gewild hebben en nu zegt ze dat het met tegenzin was om de arme jongen zwart te maken.
quote:Op dinsdag 25 november 2014 01:33 schreef MrKrabz het volgende:
[..]
Zou kunnen dat dit idd verzonnen is. Waarom kom je er pas een jaar later mee? Doen meiden vaker om aandacht te krijgen.
quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:45 schreef wickedmen het volgende:
Wat een slet, dit zomaar verzinnen nadat ze gebruik heeft gemaakt van die jongen.
quote:Op woensdag 26 november 2014 04:22 schreef Henno het volgende:
Afgelegen ruimte in school, how convenient. Verder nog onafhankelijk bewijs?
Het overgrote deel van de reacties geeft het meisje de schuld of neemt het niet serieus.quote:Op woensdag 26 november 2014 17:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is de media he. Misschien was het in praktijk een lief lachje en een onschuldige "neeheee"...
Waarom is er geen een reactie die zegt ''godver, wat een klootzak dat manneke, hij had met zijn poten van haar af moeten blijven.''?quote:Examples of behaviors commonly associated with rape culture include victim blaming, sexual objectification, trivializing rape, denial of widespread rape, or refusing to acknowledge the harm of certain forms of sexual violence that do not conform to certain stereotypes of stranger or violent rape.
Zelfs als het trolls zijn, dan zegt het alsnog wat dat dit soort gedachten gewoon bij mensen opkomen.quote:Op woensdag 26 november 2014 21:35 schreef snakelady het volgende:
Nu wet ik echt wel dat je Fok! niet altijd al; te serieus moet nemen, maar of deze reacties nu gemeend of als grap bedoeld zijn, het zegt wel iets, in het eerste geval, het zal wel overdreven zijn of ze verzint het, het tweede geval, verkrachting is iets grappigs.
SEX / Jongen (13) verkracht meisje na les seksuele voorlichting
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Het overgrote deel van de reacties geeft het meisje de schuld of neemt het niet serieus.
En dan vragen mensen zich serieus nog af of er wel sprake is van een ''rape culture''
[..]
Waarom is er geen een reactie die zegt ''godver, wat een klootzak dat manneke, hij had met zijn poten van haar af moeten blijven.''?
![]()
Inderdaad, het is gewoon bizar dat op een na iedereen er in dat topic voor dat jongetje op komt in plaats van voor dat meisje.quote:Op woensdag 26 november 2014 21:45 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Zelfs als het trolls zijn, dan zegt het alsnog wat dat dit soort gedachten gewoon bij mensen opkomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |