probleem is dat ik wel zie dat er van de pietenkant water bij de wijn gedaan wordt (clown, kaas, stroofpwafel en witte pieten), maar van de andere kant helemaal niets (piet moet helemaal weg, en zolang dat niet zo is verpesten we elke intocht)quote:Op zondag 16 november 2014 17:05 schreef erodome het volgende:
[..]
De voorstanders ook niet, daarin kunnen ze elkaar de hand schudden. Beide willen ze perse niet wat de ander wil.
Dus doet de een wat water bij de wijn dan is het niet goed genoeg. Dat is het kenmerk van de fanatiekelingen aan beide kanten.
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat de kinderen tante Truus en ome Piet herkennen zonder schmink op. Die zwarte schmink maakt iemand ook moeilijk herkenbaar net als die overdreven baard van Sinterklaas.quote:Op zondag 16 november 2014 17:00 schreef utopia2.0 het volgende:
Maak die pieten gewoon wit, dan zijn we van het gezeik(of er geen belangrijker dingen op de wereld zijn om je druk over te maken) over die pieten af.
Jij gelooft ook niet meer in sinterklaasquote:Op zondag 16 november 2014 17:09 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat de kinderen tante Truus en ome Piet herkennen zonder schmink op. Die zwarte schmink maakt iemand ook moeilijk herkenbaar net als die overdreven baard van Sinterklaas.
Hier gaan de anti-pieten nooit op in. "Toch is het racistisch.quote:Op zondag 16 november 2014 17:09 schreef Danny het volgende:
[..]
probleem is dat ik wel zie dat er van de pietenkant water bij de wijn gedaan wordt (clown, kaas, stroofpwafel en witte pieten), maar van de andere kant helemaal niets (piet moet helemaal weg, en zolang dat niet zo is verpesten we elke intocht)
De hardcore pro-Pieten, van het type dat in Gouda heeft zitten relschoppen gok ik, zijn ook fel tegen die aanpassingen. Vorig jaar hadden ze in Hoogezand toch zelfs dreigbrieven binnengekregen na een plan om de pieten eventueel wat aan te passen?quote:Op zondag 16 november 2014 17:09 schreef Danny het volgende:
[..]
probleem is dat ik wel zie dat er van de pietenkant water bij de wijn gedaan wordt (clown, kaas, stroofpwafel en witte pieten), maar van de andere kant helemaal niets (piet moet helemaal weg, en zolang dat niet zo is verpesten we elke intocht)
Dat is dan ook de oorsprong van het zwartmaken van Piet. De onherkenbaarheid.quote:Op zondag 16 november 2014 17:09 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat de kinderen tante Truus en ome Piet herkennen zonder schmink op. Die zwarte schmink maakt iemand ook moeilijk herkenbaar net als die overdreven baard van Sinterklaas.
Ero:quote:Op zondag 16 november 2014 17:05 schreef erodome het volgende:
[..]
De voorstanders ook niet, daarin kunnen ze elkaar de hand schudden. Beide willen ze perse niet wat de ander wil.
Dus doet de een wat water bij de wijn dan is het niet goed genoeg. Dat is het kenmerk van de fanatiekelingen aan beide kanten.
De echte anti-pieten zijn een beetje dom denk ik.quote:Op zondag 16 november 2014 17:10 schreef Fascination het volgende:
[..]
Hier gaan de anti-pieten nooit op in. "Toch is het racistisch."
Je bent een blanke Nederlander, dus ben je een racistisch, fascistisch varken dat slavernij verheerlijk.quote:Op zondag 16 november 2014 17:12 schreef Chai het volgende:
[..]
De echte anti-pieten zijn een beetje dom denk ik.![]()
Of ben ik nu een racisttt
Of zijn degenen die hier racisme in zien racistisch.
exact.quote:Op zondag 16 november 2014 17:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ero:
12 minuut 57
http://www.powned.tv/uitzendinggemist/2014/11/pownews_649.html
I rest my case.
Sunny Sletvrees vind ik ook dom hoor en die is ook blank en blond.quote:Op zondag 16 november 2014 17:13 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Je bent een blanke Nederlander, dus ben je een racistisch, fascistisch varken dat slavernij verheerlijk.
gr gr
R. Tuur.
Wat genuanceerd... want volgens mij is ze ook een Nazi en een NSB'erquote:Op zondag 16 november 2014 17:13 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Je bent een blanke Nederlander, dus ben je een racistisch, fascistisch varken dat slavernij verheerlijk.
gr gr
R. Tuur.
Dat jij dit (correct) toepast op de anti-Pieten, geeft maar meteen weer aan dat beide kampen intens triest zijn in hun felheid.quote:Op zondag 16 november 2014 17:06 schreef Danny het volgende:
[..]
je zou je zin maar niet krijgen en dan doordrammen en zuigen en relschoppen tijdens kinderfeesten tot je wél je zin krijgt. en dan ook je héle zin, want compromissen zijn op voorhand al onvoldoende. Inderdaad. Kleuters zijn het. Bedankt voor dat argument
Fascistisch altijd.quote:Op zondag 16 november 2014 17:13 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
gr gr
R. Tuur.
Zoals de invoering van het rookverbod, waar ik fel tegen was? Ik heb vrede met het rookhok en de situatie zoals die nu is. Geven en nemen.quote:Op zondag 16 november 2014 17:05 schreef Danny het volgende:
[..]
aanpassingen halen niets uit (want ook een groene piet is nog racisme: 'Ook groene Piet is racisme!' )
en als je aanpast staat morgen de volgende op de stoep voor een nieuwe verandering. En dat net zo lang tot ze aan iets komen waar jij wél waarde aan hecht. Eens kijken of je dan nog zo standvastig blijft in je mening dat we voor elk groepje dat verandering wil dat ook maar moeten doorvoeren.
Dialoog ontwijken zie je wel vaker bij figuren bij extreme wereldbeelden. "Er is geen waarheid behalve die van mij!"quote:Op zondag 16 november 2014 17:13 schreef Danny het volgende:
[..]
exact.
Pietenmeneer: "ik denk dat het belangrijk is dat we de dialoog echt aan blijven gaan"
Gario: "nee."
quote:
Toen Sinterklaas vanmiddag op het balkon van de Stadsschouwburg verscheen, ontrolde zich een groot doek met de tekst: 'Makkers staakt uw wild geraas'.
'En dat is het enige wat ik erover te zeggen heb', zei Sinterklaas, waarmee hij doelde op alle ophef het afgelopen jaar over Zwarte Piet.
Zijn boodschap werd met applaus en gejuich ontvangen. 'Er is al veel te veel gepraat door volwassen mensen, laten we het nu over de kinderen hebben. Tot en met 5 december is het kinderfeest van jullie.'
Daarmee sloot Sinterklaas de intocht in Amsterdam af.
http://www.at5.nl/artikelen/137255/makkers-staakt-uw-wild-geraas
Exact. De enige manier om een standpunt te bestrijden is door je te richten op de beste verdediging van dat standpunt, en niet alleen de slechtste die je kunt vinden.quote:Op zondag 16 november 2014 17:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zoals de invoering van het rookverbod, waar ik fel tegen was? Ik heb vrede met het rookhok en de situatie zoals die nu is. Geven en nemen.
Jij staart je blind op de felste anti's.
Iemand fascistisch noemen is enorm hip tegenwoordig, het is bijna Oprah "jij bent fascistisch, en jij bent fascistisch, iedereen is fascistisch"!quote:Op zondag 16 november 2014 17:16 schreef Fascination het volgende:
[..]
Fascistisch altijd.Ligt het aan mij of wordt dat woord enorm creatief gebruikt?
quote:Een nikker, nicker, nekker of necker, ook nix genoemd, is een wezen uit het volksgeloof, dat ook wel voorkomt als een waterduivel en vooral als kinderschrik bekendheid genoot.
Dat maakt niet uit. Tegen blanken mag je sowieso haten, want die hebben macht.quote:Op zondag 16 november 2014 17:14 schreef Chai het volgende:
[..]
Sunny Sletvrees vind ik ook dom hoor en die is ook blank en blond.
Een Nazi én een NSB'er? Wow. Met fascist is dat een beetje erg dubbel op.quote:Op zondag 16 november 2014 17:14 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Wat genuanceerd... want volgens mij is ze ook een Nazi en een NSB'er
Regilio Tuur is natuurlijk iemand die betaald kreeg om klappen tegen zijn hoofd te krijgen. Enorm helder zal hij niet meer zijn, voor zover hij dat al was.quote:Op zondag 16 november 2014 17:16 schreef Fascination het volgende:
[..]
Fascistisch altijd.Ligt het aan mij of wordt dat woord enorm creatief gebruikt?
Dat zei ik niet, dat was een ne... Regilio Zuurquote:Op zondag 16 november 2014 17:19 schreef Kaneelstokje het volgende:
Een Nazi én een NSB'er? Wow. Met fascist is dat een beetje erg dubbel op.
Heb je dat stukje nog gelezen?quote:Op zondag 16 november 2014 17:17 schreef Molurus het volgende:
[..]
Exact. De enige manier om een standpunt te bestrijden is door je te richten op de beste verdediging van dat standpunt, en niet alleen de slechtste die je kunt vinden.
je vergeet daarbij welk van de twee de agressor is. de anti-piet is in de aanval gegaan. de propiet zit slechts in een verdedigende rol.quote:Op zondag 16 november 2014 17:16 schreef Falco het volgende:
[..]
Dat jij dit (correct) toepast op de anti-Pieten, geeft maar meteen weer aan dat beide kampen intens triest zijn in hun felheid.
"Kaffers staakt uw wild geraas" had wellicht beter overgekomen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 16-11-2014 17:22:43 ]
Heb jij al toegelicht wat de pre-christelijke oorsprong van sinterklaas is?quote:Op zondag 16 november 2014 17:21 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Heb je dat stukje nog gelezen?
Ja, mazzel. De propiettokkies hebben de antipietidioten juist een podium gegeven.quote:Op zondag 16 november 2014 17:22 schreef Danny het volgende:
[..]
je vergeet daarbij welk van de twee de agressor is. de anti-piet is in de aanval gegaan. de propiet zit slechts in een verdedigende rol.
En dat is geheel in stijl met wat er op je frontpage staat.quote:Op zondag 16 november 2014 17:13 schreef Danny het volgende:
[..]
exact.
Pietenmeneer: "ik denk dat het belangrijk is dat we de dialoog echt aan blijven gaan"
En dan hebben de voorstanders het gedaan?quote:Op zondag 16 november 2014 17:05 schreef erodome het volgende:
[..]
Zoals de anti-pieten zich vooral richten op het standpunt dat zwarte piet racisme is en niet open staan voor het feit dat dat tussen hun eigen oren zit.quote:Op zondag 16 november 2014 17:17 schreef Molurus het volgende:
[..]
Exact. De enige manier om een standpunt te bestrijden is door je te richten op de beste verdediging van dat standpunt, en niet alleen de slechtste die je kunt vinden.
Ja, dat kun je daar lezen. Ik heb het namelijk al zo vaak meegemaakt dat ik hier hele lappen tekst neerplemp als reactie op iemand die tegen ZP is of iig bepaalde kenmerken daarvan, om vervolgens helemaal niets terug te horen.quote:Op zondag 16 november 2014 17:23 schreef Molurus het volgende:
[..]
Heb jij al toegelicht wat de pre-christelijke oorsprong van sinterklaas is?
Hier ga ik me dus *zeker* niet op richten.quote:Op zondag 16 november 2014 17:24 schreef Danny het volgende:
[..]
Zoals de anti-pieten zich vooral richten op het standpunt dat zwarte piet racisme is en niet open staan voor het feit dat dat tussen hun eigen oren zit.
quote:Op zondag 16 november 2014 17:22 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
"Kaffers staakt uw wild geraas" had wellicht beter overgekomen.Maar zo gaat het liedje niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afijn, ik ben blij dat het in Amsterdam gewoon goed is gegaan. Geen stroopwafelpieten en kaaspieten, geen demonstranten die zich niet aan de regels houden, geen extreemrechtse lui die de boel zijn komen verzieken. En wel een voorzichtige introductie van roetveeg-pieten.
Stop in ieder geval eens met je richten op de meest agressieve en extreme tegenstanders.quote:Op zondag 16 november 2014 17:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En dat is geheel in stijl met wat er op je frontpage staat.
Gele piet? Nee
Kaas piet? Nee
Stroopwafel piet? Nee
Blauwe piet? Nee
Rode piet? Nee
Paarse piet? Nee
Groene piet? Nee
Wat dan? Verdwijn, racistisch!
Hoe kun je een opbouwende discussie voeren met dit volk?
want het is logischer dat zwarte piet racisme is (en dus iedereen die ooit aan zwarte pietviering heeft gedaan racist is). Want dat helpt de discussie echt, als je op voorhand je discussiepartner als racist wegzet. Dat is meteen op de goede voet een dialoog aan gaanquote:Op zondag 16 november 2014 17:25 schreef Molurus het volgende:
[..]
Hier ga ik me dus *zeker* niet op richten.
gewoon omdat het racisme is natuurlijk.quote:Op zondag 16 november 2014 17:26 schreef Montagui het volgende:
Ik zou eigenlijk wel eens een keer een onderbouwing willen zien voor de stelling 'Zwarte Piet IS racisme'.
Dat is de stelling van tegenstanders. Door dat argument direct als onoprecht te bestempelen is sowieso al geen gesprek meer mogelijk.quote:Op zondag 16 november 2014 17:27 schreef Danny het volgende:
[..]
want het is logischer dat zwarte piet racisme is
"Ja maar zij begonnen"quote:Op zondag 16 november 2014 17:22 schreef Danny het volgende:
[..]
je vergeet daarbij welk van de twee de agressor is. de anti-piet is in de aanval gegaan. de propiet zit slechts in een verdedigende rol.
Door meteen je tegenstander als racist weg te zetten wel?quote:Op zondag 16 november 2014 17:28 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is de stelling van tegenstanders. Door dat argument direct als onoprecht te bestempelen is sowieso al geen gesprek meer mogelijk.
Ik zou zeggen gooi het in de FP met een sappig stukje erbijquote:Op zondag 16 november 2014 17:13 schreef Danny het volgende:
[..]
exact.
Zo lang die felse anti's gewoon naar koters staan te schreeuwen dat ze racist zijn, sinterklaas niet bestaat en vooral hun feest aan het verpesten zijn met handgemenen, hebben ze recht om blind gestaard op te worden.quote:Op zondag 16 november 2014 17:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zoals de invoering van het rookverbod, waar ik fel tegen was? Ik heb vrede met het rookhok en de situatie zoals die nu is. Geven en nemen.
Jij staart je blind op de felste anti's.
Dat is niet wat de stelling impliceert.quote:Op zondag 16 november 2014 17:29 schreef Danny het volgende:
[..]
Door meteen je tegenstander als racist weg te zetten wel?
Waarom doe jij en de rest van de anti pieten dat dan niet? Het enige wat jullie roepen is 'ies raciestisch, ies dieskriemienazie' zonder enige vorm van onderbouwing noch openstaand voor enige vorm van discussie.quote:Op zondag 16 november 2014 17:17 schreef Molurus het volgende:
[..]
gek dat dit soort argumenten altijd maar één kant op werken. Als zij het doen is het lullig van ons dat ze daartoe worden gedreven. Als wij het doen zijn we kinderachtig. Het is nooit goedquote:Op zondag 16 november 2014 17:28 schreef Falco het volgende:
[..]
"Ja maar zij begonnen"
Kom op, man je bent toch geen vijf meer
Ja, maar ondertussen bleef Sinterklaas wel minutenlang stil staan bij een koortje dat de politiek correcte liedjes stond te zingen. Weer zo'n slinkse manier om men er klaar voor te maken dat over een paar jaar alleen die liedjes nog maar te horen zullen zijn.quote:Op zondag 16 november 2014 16:48 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Gister werd er tijdens de intocht nog steeds knecht gezongen.
Niet waar.quote:Op zondag 16 november 2014 17:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom doe jij en de rest van de anti pieten dat dan niet? Het enige wat jullie roepen is 'ies raciestisch, ies dieskriemienazie' zonder enige vorm van onderbouwing noch openstaand voor enige vorm van discussie.
goed plan. ik zal je naam er nog bij zetten als submitter. Dank je!quote:Op zondag 16 november 2014 17:29 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik zou zeggen gooi het in de FP met een sappig stukje erbij
Denk dat die onderbouwing niet bijzonder goed is. Neemt niet weg dat het toch tof kan zijn om iets geleidelijk te veranderen? Sterker nog met opa-Piet, paniek-Piet en dan ook die stroopwafel-Pieten enzo is de versmurfing van het Pietengilde al ingezet. Dat je een paar (en vast niet alle) mensen die zich gekwetst voelen, een plezier doet is dan leuk meegenomen.quote:Op zondag 16 november 2014 17:26 schreef Montagui het volgende:
Ik zou eigenlijk wel eens een keer een onderbouwing willen zien voor de stelling 'Zwarte Piet IS racisme'.
Ik snap het wel. Als je je richt op die groep hoef je niets te veranderen.quote:Op zondag 16 november 2014 17:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Stop in ieder geval eens met je richten op de meest agressieve en extreme tegenstanders.
Dat werken ze niet.quote:Op zondag 16 november 2014 17:30 schreef Danny het volgende:
[..]
gek dat dit soort argumenten altijd maar één kant op werken
En het grote goedpraten is begonnen. Man man man.quote:Op zondag 16 november 2014 17:28 schreef Falco het volgende:
[..]
"Ja maar zij begonnen"
Kom op, man je bent toch geen vijf meer
True. En hoef je ook niet inhoudelijk in gesprek te gaan. Wat dat betreft hebben de fanatieke voor- en tegenstanders ontzettend veel gemeen.quote:Op zondag 16 november 2014 17:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik snap het wel. Als je je richt op die groep hoef je niets te veranderen.
Breng dat falco even aan het verstand, je weet wel, de goedprater van mishandeling jegens kinderen.quote:
Ik kan niet uit mijn mond, in dit geval toetsenbord, krijgen dat het goed is gegaan. Zoveel ME en politie op de been... tijdens een kinderfeest.quote:Op zondag 16 november 2014 17:26 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar zo gaat het liedje niet.
Afijn, ik ben blij dat het in Amsterdam gewoon goed is gegaan. Geen stroopwafelpieten en kaaspieten, geen demonstranten die zich niet aan de regels houden, geen extreemrechtse lui die de boel zijn komen verzieken. En wel een voorzichtige introductie van roetveeg-pieten.
De bullebak in het West-Fries.quote:Op zondag 16 november 2014 17:19 schreef SuicideErrorist het volgende:
Nu we het toch over kinderen bangmaken hebben:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nikker_(folklore)
[ afbeelding ]
Het gedrag van die Gario-dude keur ik toch niet goed? Een kleuterjuf zou beide kleuters (lees kampen) aan de oren trekken en zeggen "en nu is het afgelopen met dat gezeik"quote:Op zondag 16 november 2014 17:30 schreef Danny het volgende:
[..]
gek dat dit soort argumenten altijd maar één kant op werken. Als zij het doen is het lullig van ons dat ze daartoe worden gedreven. Als wij het doen zijn we kinderachtig. Het is nooit goed
Het is ook tof als jij je geld inlevert op basis van een niet zo goede onderbouwing. De vraag is dan ook of je dan maar klakkeloos dat moet doen.quote:Op zondag 16 november 2014 17:31 schreef Falco het volgende:
[..]
Denk dat die onderbouwing niet bijzonder goed is. Neemt niet weg dat het toch tof kan zijn om iets geleidelijk te veranderen? Sterker nog met opa-Piet, paniek-Piet en dan ook die stroopwafel-Pieten enzo is de versmurfing van het Pietengilde al ingezet. Dat je een paar (en vast niet alle) mensen die zich gekwetst voelen, een plezier doet is dan leuk meegenomen.
Is de ME losgegaan op kleine kinderen?quote:Op zondag 16 november 2014 17:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Breng dat falco even aan het verstand, je weet wel, de goedprater van mishandeling jegens kinderen.
Die snapt dat volgens mij prima. Danny voert aan dat dit alleen maar tegen hem en de zijnen wordt gezegd en dat de tegenstanders daarvan gevrijwaard blijven. Weer datzelfde verongelijkte en zinloze gehuil wat op geen enkele manier is hard te maken.quote:Op zondag 16 november 2014 17:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Breng dat falco even aan het verstand
Dat was vast een racistische kaffer die de tradities wilde verpestenquote:Op zondag 16 november 2014 17:29 schreef AchJa het volgende:
Maar goed, ISIS heeft voor de verandering maar eens aan een massa onthoofding gedaan en Nederland maakt zich nog steeds druk om zwarte piet.
Wat een land...
Daar is imho toch ook niet veel mis mee. Hier en daar een aanpassing rustig doorvoeren zie ik niet als een probleem.quote:Op zondag 16 november 2014 17:30 schreef UltraR het volgende:
[..]
Ja, maar ondertussen bleef Sinterklaas wel minutenlang stil staan bij een koortje dat de politiek correcte liedjes stond te zingen. Weer zo'n slinkse manier om men er klaar voor te maken dat over een paar jaar alleen die liedjes nog maar te horen zullen zijn.
Dus je keurt het gedrag niet goed, vindt de onderbouwing van de anti's zwak en TOCH ben je bereid diep voor ze te bukken ? Mag ik dat heel apart vinden?quote:Op zondag 16 november 2014 17:33 schreef Falco het volgende:
[..]
Het gedrag van die Gario-dude keur ik toch niet goed? Een kleuterjuf zou beide kleuters (lees kampen) aan de oren trekken en zeggen "en nu is het afgelopen met dat gezeik"
Er is met grote evenementen altijd politie danwel ME op de been.quote:Op zondag 16 november 2014 17:32 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik kan niet uit mijn mond, in dit geval toetsenbord, krijgen dat het goed is gegaan. Zoveel ME en politie op de been... tijdens een kinderfeest.Waar zijn we in NL nou in vredesnaam mee bezig?
Sterker nog, dat moet ik zelfs klakkeloos doen! Al mijn belasting wordt verspild door de overheid aan dure ICT-projecten, vreemde cultuursubsidies en kansloze WW-uitkeringen aan tokkies. Waar gaat het heen met dit land!!!quote:Op zondag 16 november 2014 17:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het is ook tof als jij je geld inlevert op basis van een niet zo goede onderbouwing. De vraag is dan ook of je dan maar klakkeloos dat moet doen.
Kun je mij even vertellen waar ik zwarte piet racistisch heb genoemd dan?quote:Op zondag 16 november 2014 17:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom doe jij en de rest van de anti pieten dat dan niet? Het enige wat jullie roepen is 'ies raciestisch, ies dieskriemienazie' zonder enige vorm van onderbouwing noch openstaand voor enige vorm van discussie.
Ik wacht nog steeds op jouw linkje die die claim onderbouwd.quote:[b]Op zondag 16 november 2014 17:32 schreef Scorpie het volgende:[/b
Breng dat falco even aan het verstand, je weet wel, de goedprater van mishandeling jegens kinderen.
Dus nu zijn de pro pieten de verongelijkte huilers ? Ik heb een paar topics gemist denk ik.quote:Op zondag 16 november 2014 17:35 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Die snapt dat volgens mij prima. Danny voert aan dat dit alleen maar tegen hem en de zijnen wordt gezegd en dat de tegenstanders daarvan gevrijwaard blijven. Weer datzelfde verongelijkte en zinloze gehuil wat op geen enkele manier is hard te maken.
Maar geef eens goed onderbouwd aan wat er exact zo racistisch is aan Zwarte Piet?quote:Op zondag 16 november 2014 17:33 schreef Falco het volgende:
[..]
Het gedrag van die Gario-dude keur ik toch niet goed? Een kleuterjuf zou beide kleuters (lees kampen) aan de oren trekken en zeggen "en nu is het afgelopen met dat gezeik"
De discussie wordt gevoerd en beheerst door die gasten. Hoe kun je je daar nu niet op richten?quote:Op zondag 16 november 2014 17:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Stop in ieder geval eens met je richten op de meest agressieve en extreme tegenstanders.
Heeft de politie moeten ingrijpen, behalve dat ene incidentje met een Arabische Nederlander die "fuck de koning" riep?quote:Op zondag 16 november 2014 17:32 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik kan niet uit mijn mond, in dit geval toetsenbord, krijgen dat het goed is gegaan. Zoveel ME en politie op de been... tijdens een kinderfeest.Waar zijn we in NL nou in vredesnaam mee bezig?
Ja hoor, ik vind het apart dat er zo weinig mensen zo genuanceerd in deze kwestie staan. Of mensen zijn echt onverschillig en de discussie boeit hen geen ene reet. In dat geval gaat het aanpassen van Zwarte Piet (mits niet teveel bombarie) nog sneller dan je denkt.quote:Op zondag 16 november 2014 17:35 schreef Scorpie het volgende:
et goed, vindt de onderbouwing van de anti's zwak en TOCH ben je bereid diep voor ze te bukken ? Mag ik dat heel apart vinden?
Dat zijn ze al sinds ze net zo fanatiek als Gario zijn.quote:Op zondag 16 november 2014 17:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus nu zijn de pro pieten de verongelijkte huilers ?
Waar heb ik gezegd dat Zwarte Piet racistisch is?quote:Op zondag 16 november 2014 17:37 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Maar geef eens goed onderbouwd aan wat er exact zo racistisch is aan Zwarte Piet?
Bullshit. Dat heeft de VARA gedaan.quote:Op zondag 16 november 2014 17:23 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, mazzel. De propiettokkies hebben de antipietidioten juist een podium gegeven.
Ik wilde geen kat, mijn vriendin wilde wel een kat.quote:Op zondag 16 november 2014 17:37 schreef Falco het volgende:
[..]
Ja hoor, ik vind het apart dat er zo weinig mensen zo genuanceerd in deze kwestie staan. Of mensen zijn echt onverschillig en de discussie boeit hen geen ene reet. In dat geval gaat het aanpassen van Zwarte Piet (mits niet teveel bombarie) nog sneller dan je denkt.
Die discussie kun je ook met andere gasten voeren door Gario niet te interviewen, niet uit te nodigen en hem niet 24/7 te volgen.quote:Op zondag 16 november 2014 17:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De discussie wordt gevoerd en beheerst door die gasten.
quote:Op zondag 16 november 2014 17:32 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
True. En hoef je ook niet inhoudelijk in gesprek te gaan. Wat dat betreft hebben de fanatieke voor- en tegenstanders ontzettend veel gemeen.
Gasten, die mongolen richten zich op de kinderen. Hoe diep ben je aan het zinken?quote:Op zondag 16 november 2014 17:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik snap het wel. Als je je richt op die groep hoef je niets te veranderen.
Jij hebt dat misschien niet gezegd, maar dit is wel het enige argument wat de AntiPieten als argument aanvoeren.quote:Op zondag 16 november 2014 17:38 schreef Falco het volgende:
[..]
Waar heb ik gezegd dat Zwarte Piet racistisch is?
oja nu heeft de media het weer gedaanquote:Op zondag 16 november 2014 17:38 schreef UltraR het volgende:
[..]
Bullshit. Dat heeft de VARA gedaan.
Jij vindt dit normaal tijdens een sinterklaasintocht?quote:Op zondag 16 november 2014 17:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er is met grote evenementen altijd politie danwel ME op de been.
Sorry hoor maar ik zie grote overeenkomsten tussen Quinsy en Danny. Beide hebben een starre houding en maken de discussie onnodig hard.quote:Op zondag 16 november 2014 17:35 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Die snapt dat volgens mij prima. Danny voert aan dat dit alleen maar tegen hem en de zijnen wordt gezegd en dat de tegenstanders daarvan gevrijwaard blijven. Weer datzelfde verongelijkte en zinloze gehuil wat op geen enkele manier is hard te maken.
Het is een discussietechniek.quote:Op zondag 16 november 2014 17:36 schreef Molurus het volgende:
[..]
Kun je mij even vertellen waar ik zwarte piet racistisch heb genoemd dan?
Het vechten tegen stromannen ben ik wel een beetje klaar mee.
Gario kun je alleen interviewen als je betaald of achter zijn standpunt staatquote:Op zondag 16 november 2014 17:39 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Die discussie kun je ook met andere gasten voeren door Gario niet te interviewen, niet uit te nodigen en hem niet 24/7 te volgen.
Het resultaat van de kaaspiet en stroopwafelpiet waren rellen en 90 aanhoudingen, dus ik ben benieuwd of de organisatie achteraf gaat concluderen dat deze aanpassingen een succes zijn geweest.quote:Op zondag 16 november 2014 17:37 schreef Falco het volgende:
[..]
Ja hoor, ik vind het apart dat er zo weinig mensen zo genuanceerd in deze kwestie staan. Of mensen zijn echt onverschillig en de discussie boeit hen geen ene reet. In dat geval gaat het aanpassen van Zwarte Piet (mits niet teveel bombarie) nog sneller dan je denkt.
quote:Op zondag 16 november 2014 17:38 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik wilde geen zwarte kat, mijn vriendin wilde een witte kat.
We hebben een compromis gesloten en een grijze kat gekocht.
Precies.quote:Op zondag 16 november 2014 17:39 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Sorry hoor maar ik zie grote overeenkomsten tussen Quinsy en Danny. Beide hebben een starre houding en maken de discussie onnodig hard.
Je snapt mijn punt niet.quote:Op zondag 16 november 2014 17:39 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
Gasten, die mongolen richten zich op de kinderen. Hoe diep ben je aan het zinken?
Het parcours is kilometers lang en je moet die busjes toch ergens kwijt.quote:Op zondag 16 november 2014 17:39 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Jij vindt dit normaal tijdens een sinterklaasintocht?
[ afbeelding ]
Blijf maar doen alsof je er zelf in gelooft.quote:
En beide namen eindigen op een y.quote:Op zondag 16 november 2014 17:39 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Sorry hoor maar ik zie grote overeenkomsten tussen Quinsy en Danny. Beide hebben een starre houding en maken de discussie onnodig hard.
Ik denk dat jij het ergens niet meer snapt...quote:
Ik ben ook voor verandering van het uiterlijk, maar niet op de manier hoe ze het nu willen door allemaal scheve opties te maken die niks ermee te maken hebben. Zwarte Piet moet gewoon weer echt zwart zonder al die vrolijke opsmuk.quote:Op zondag 16 november 2014 17:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is een discussietechniek.
Ik word ook steevast bij de anti's ingedeeld en mij wordt verweten dat ik ZP racisme vind.
Maar ik ben niet anti noch vind ik ZP racisme.
Wel vind ik gekleurde Pieten als aanvulling op het bestaande Pietenkorps wel een goede verandering die beter past bij de tijdsgeest.
Ook. De media heeft onevenredig veel aandacht gegeven aan de zaak van de anti-Pieten. Zij hebben de zaak daarmee flink op scherp gezet.quote:Op zondag 16 november 2014 17:39 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
oja nu heeft de media het weer gedaan
Dit dus.quote:Op zondag 16 november 2014 17:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is een discussietechniek.
Ik word ook steevast bij de anti's ingedeeld en mij wordt verweten dat ik ZP racisme vind.
Maar ik ben niet anti noch vind ik ZP racisme.
Wel vind ik gekleurde Pieten als aanvulling op het bestaande Pietenkorps wel een goede verandering die beter past bij de tijdsgeest.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |