abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147291783
Tijdens een staandehouding wel eens gevraagd waarom ze nou persé zo snel moeten rijden.
Dat was om een snelheidsverschil te hebben met de rest van het verkeer, anders kijken we de hele tijd naar dezelfde weggebruikers.
Op mijn opmerking dat langzamer rijden ook een snelheidsvershil oplevert kwam geen reactie meer....

Maar eerlijk=eerlijk: als ik dat straffeloos kon doen EN de baas betaalt mijn benzine dan zou ik het ook doen. :)
pi_147296685
Als ze langzamer gaan rijden dan het overige verkeer, dan moet iedereen ze in gaan halen.

Als ik een politieauto in moet halen ga ik daar echt niet met dik boven de vmax voorbij. :P
pi_147297180
Dik boven de Vmax zou dan ook niet slim zijn natuurlijk, maar als zij 110 rijden waar je 120 mag en je komt er met 130 voorbij zou ik er niet zo bang voor zijn, is niet echt opvallend gedrag of zo.
  vrijdag 5 december 2014 @ 04:11:23 #229
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_147299557
Er zijn ook nogal wat drama queens die denken dat je voor 4 km/u te snel gelijk 600 euro boete krijgt. Rijdend personeel gaat je echt niet voor een kleine snelheidsovertreding staande houden (tenzij je meer dingen fout doet/de aandacht trekt). Ten eerste is het de moeite niet, ten tweede zouden ze 80% van de automobilisten aan moeten houden en ten derde komt iemand die een ernstigere overtreding pleegt er mee weg als ze al iemand langs de kant gehaald hebben.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_147299637
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 21:52 schreef vannelle het volgende:
Tijdens een staandehouding wel eens gevraagd waarom ze nou persé zo snel moeten rijden.
Dat was om een snelheidsverschil te hebben met de rest van het verkeer, anders kijken we de hele tijd naar dezelfde weggebruikers.
Op mijn opmerking dat langzamer rijden ook een snelheidsvershil oplevert kwam geen reactie meer....

Maar eerlijk=eerlijk: als ik dat straffeloos kon doen EN de baas betaalt mijn benzine dan zou ik het ook doen. :)
1. men haalt niet zo gauw een politieauto in. de kans is dan groot dat overige automobilisten gaan denken dat er een nieuwe Vmax is. Als de politieauto sneller rijdt is dat voor het overige verkeer duidelijk dat die lui sneller mogen rijden.
2. Mensen kijken niet vaak in de spiegels, met sneller rijden is het verrassingseffect een stuk groter.

Tenminste, dat zouden een paar logische verklaringen zijn.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  dinsdag 9 december 2014 @ 09:49:47 #231
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_147415765
Trekhaak is echt ideaal _O_

Net voor de 4e keer iemand geraakt met fileparkeren maar heb niks _O-
Irene is bae <3
  FOK!Fotograaf dinsdag 9 december 2014 @ 10:13:36 #232
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_147416146
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 december 2014 09:49 schreef Jiang153 het volgende:

Oh ja, top joh! Lekker schade maken bij een ander. :|W :r
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  dinsdag 9 december 2014 @ 10:27:02 #233
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_147416404
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 10:13 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Oh ja, top joh! Lekker schade maken bij een ander. :|W :r
Zo is het leven
Irene is bae <3
  Moderator dinsdag 9 december 2014 @ 10:40:45 #234
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_147416673
:') Hoop dat iemand jouw auto keertje goed met een sleutel bewerkt ofzo en dan zegt "zo is het leven"
  dinsdag 9 december 2014 @ 10:44:26 #235
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_147416746
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 10:40 schreef dick_laurent het volgende:
:') Hoop dat iemand jouw auto keertje goed met een sleutel bewerkt ofzo en dan zegt "zo is het leven"
Heb dezelfde als jou
Irene is bae <3
pi_147416826
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 december 2014 09:49 schreef Jiang153 het volgende:

En wat is precies de irritatie? Dat je niet kunt fileparkeren?
  Moderator dinsdag 9 december 2014 @ 10:48:11 #237
Dick Laurent Is Dead
pi_147416830
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 december 2014 10:44 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Heb dezelfde als jou
Ja dus? Ik heb nog nooit bij het parkeren een andere auto geraakt O-)
  dinsdag 9 december 2014 @ 10:48:40 #238
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_147416840
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 december 2014 10:48 schreef Anne het volgende:

[..]

En wat is precies de irritatie? Dat je niet kunt fileparkeren?
Yep echt moeilijk dit

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 10:48 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ja dus? Ik heb nog nooit bij het parkeren een andere auto geraakt O-)
Komt nog wel
Irene is bae <3
  Moderator dinsdag 9 december 2014 @ 10:50:05 #239
Dick Laurent Is Dead
pi_147416863
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 december 2014 10:48 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Yep echt moeilijk dit

[..]

Komt nog wel
Maybe, maybe not.... Echter zou ik sowieso iets van gegevens achterlaten als er zichtbare schade was. Hoe pauper ben je wel niet als je iets van een ander sloopt en dan gewoon er vandoor gaan, kom op.
  dinsdag 9 december 2014 @ 10:50:55 #240
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_147416886
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 10:50 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Maybe, maybe not.... Echter zou ik sowieso iets van gegevens achterlaten als er zichtbare schade was. Hoe pauper ben je wel niet als je iets van een ander sloopt en dan gewoon er vandoor gaan, kom op.
Geen zichtbare schade, dus is goed gekomen

Daarnaast is het Hoogvliet maar :')
Irene is bae <3
  Moderator dinsdag 9 december 2014 @ 10:51:18 #241
Dick Laurent Is Dead
pi_147416899
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 december 2014 10:50 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Geen zichtbare schade, dus is goed gekomen
Ok, fair enough.
pi_147418536
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 10:50 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Klopt, maar mijn auto is bijvoorbeeld al minstens 5x beschadigd door een ander bij het parkeren en heb nog nooit een briefje onder de wisser gezien. Ergste was toen m'n complete voorbumper aan gort was gereden door iemands trekhaak en ik 1800 EUR schade had (bumper, radiateur etc). Mensen hebben er gewoon schijt aan, ze hebben liever dat jij krom ligt om je auto te laten fixen dan dat zij iets omhoog gaan in verzekeringspremie.

Dat soort onzin leidt er overigens ook toe dat anderen er ook snel vandoor gaan, want 'tsja, waarom zou ik het wel melden als ik schade veroorzaak terwijl anderen dat op hun beurt ook niet bij mij doen'.

Heb zelf nog nooit schade veroorzaakt, maar ik hoop dat ik, tegen de tijd dat het wel gebeurt, genoeg ruggengraat heb om er boven te staan en wel het fatsoenlijke te doen...
  Moderator dinsdag 9 december 2014 @ 12:33:13 #243
Dick Laurent Is Dead
pi_147418873
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 12:17 schreef Ciora het volgende:

[..]

Klopt, maar mijn auto is bijvoorbeeld al minstens 5x beschadigd door een ander bij het parkeren en heb nog nooit een briefje onder de wisser gezien. Ergste was toen m'n complete voorbumper aan gort was gereden door iemands trekhaak en ik 1800 EUR schade had (bumper, radiateur etc). Mensen hebben er gewoon schijt aan, ze hebben liever dat jij krom ligt om je auto te laten fixen dan dat zij iets omhoog gaan in verzekeringspremie.

Dat soort onzin leidt er overigens ook toe dat anderen er ook snel vandoor gaan, want 'tsja, waarom zou ik het wel melden als ik schade veroorzaak terwijl anderen dat op hun beurt ook niet bij mij doen'.

Heb zelf nog nooit schade veroorzaakt, maar ik hoop dat ik, tegen de tijd dat het wel gebeurt, genoeg ruggengraat heb om er boven te staan en wel het fatsoenlijke te doen...
Oef....dat is wel echt nasty zeg :X

Dan vraag ik me wel weer af van, wat da fuck was zo'n persoon aan het doen bij het in/uitparkeren dat ie je hele bumper en radiator aan gort rijdt. 8)7
Bedoel, als ik parkeer doe ik dat redelijk stapvoets en rustig. Als ik dan al iemand zou raken zou het hooguit lakschade kunnen zijn.
Maar ja, mensen zijn inderdaad vaak asociale mongolen.
Ik ben blij dat ik een parkeergarage heb onder mijn gebouw...
pi_147419126
Bakvissen die door rood oversteken. Ook rete irritant.

quote:
2s.gif Op donderdag 4 december 2014 10:54 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Mensen die volledig over de vluchtstrook kachelen op een klaverblad. Snap dat echt niet :')
True, je gaat er niet sneller door. Maar je hebt er dan ook figuren bij welke het dan nodig vinden om je in te halen, wat ook weer potentieel gevaarlijk kan zijn aangezien je het niet verwacht om daar ingehaald te worden.
pi_147421306
Antiklacht betreffende schade bij fileparkeren:

Vorige week had er een man bij het file parkeren in de avond bij mij in de straat schade gereden bij de auto achter hem.
Betrof een Suzuki waarvan hij de bumper (en kentekenplaat) flink geraakt had, dus zichtbare schade.
Het was al donker en verder niemand op straat dus hij had weg kunnen rijden zonder dat iemand ooit geweten had dat hij de schuldige was.

Deze man is echter diverse huizen afgegaan om te vragen of men wist van wie de Suzuki was (uiteindelijk ook gevonden en alles netjes geregeld) _O_
  Moderator dinsdag 9 december 2014 @ 14:29:39 #246
Dick Laurent Is Dead
pi_147421643
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 14:15 schreef Magic-IRC het volgende:

Deze man is echter diverse huizen afgegaan om te vragen of men wist van wie de Suzuki was (uiteindelijk ook gevonden en alles netjes geregeld) _O_
Ha! Ze bestaan dus toch! Zo hoort het ^O^
  dinsdag 9 december 2014 @ 16:56:47 #247
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_147426072
Nou, afgelopen weekend nog een km of 350 afgelegd. Er waren relatief weinig linksplakkers, dus dat was erg fijn! Wel veel mensen die hun licht niet op orde hadden, wordt tijd dat daar toch actief op gesurveilleerd wordt wat mij betreft.

Maar mijn grootste ergernis waren toch wel de mensen die schijnbaar niet willen dat iemand ze inhaalt. Rijd je 100 op de cruise control op de A2 bijvoorbeeld en ga je net iets harder dan een ander, dus maar een baan naar links. En zodra je dichtbij genoeg bent geeft zo'n homo weer gas. Ik heb dit echt megavaak meegemaakt dit weekend, ging nergens over. Of zo'n gast die je op een 120 weg inhaalt met 140 en een kilometer of twee later haal je 'm, nog steeds op de cruise control, weer in omdat hij 105 rijdt. WAAROM?
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
  dinsdag 9 december 2014 @ 17:04:00 #248
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_147426285
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 16:56 schreef twiFight het volgende:
Nou, afgelopen weekend nog een km of 350 afgelegd. Er waren relatief weinig linksplakkers, dus dat was erg fijn! Wel veel mensen die hun licht niet op orde hadden, wordt tijd dat daar toch actief op gesurveilleerd wordt wat mij betreft.

Maar mijn grootste ergernis waren toch wel de mensen die schijnbaar niet willen dat iemand ze inhaalt. Rijd je 100 op de cruise control op de A2 bijvoorbeeld en ga je net iets harder dan een ander, dus maar een baan naar links. En zodra je dichtbij genoeg bent geeft zo'n homo weer gas. Ik heb dit echt megavaak meegemaakt dit weekend, ging nergens over. Of zo'n gast die je op een 120 weg inhaalt met 140 en een kilometer of twee later haal je 'm, nog steeds op de cruise control, weer in omdat hij 105 rijdt. WAAROM?
Niet iedereen heeft een vaste voet blijkbaar. Had het vanmorgen ook, rustig aan het inhalen (110 waar je 100 mag) op een 3-baansweg. Meneer in het midden denkt ik ben Arco, doe even het acceleratievermogen van m'n auto testen of zoiets... Voeg ik maar achter hem in, laat ie het gas weer los blijkbaar. Goedemorgen! :')
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
  dinsdag 9 december 2014 @ 17:09:25 #249
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_147426462
quote:
Maar mijn grootste ergernis waren toch wel de mensen die schijnbaar niet willen dat iemand ze inhaalt.
En vroegâh, toen ik zelf nog geen auto had was het ook een stuk (leed)vermaak onderweg om mensen te irriteren in de dikke bak van m'n ouwe. Schijnbaar 120 rijden op rustige 130-wegen, dan een prooi opwachten - liefst een pittige C1 o.i.d. - en dan trapsgewijs gas bijgeven en nooit in laten halen :') Flink jammer nu ik daar aan terug denk ;(
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
  Moderator dinsdag 9 december 2014 @ 17:17:20 #250
Dick Laurent Is Dead
pi_147426735
quote:

Maar mijn grootste ergernis waren toch wel de mensen die schijnbaar niet willen dat iemand ze inhaalt. Rijd je 100 op de cruise control op de A2 bijvoorbeeld en ga je net iets harder dan een ander, dus maar een baan naar links.
Nou, even een tegenargumentje brengen ;)
Ik heb geen cc in mijn koekblik, en ik probeer altijd wel zo steady mogelijk te rijden.
Echter waar ik me dan weer aan kan ergeren zijn de cc mensen die mij regelmatig met twee km/u verschil dan komen inhalen...
Dan rijd je op de rechterbaan en zie je er een in je binnenspiegel aan komen tuffen, heeeeeel langzaam maar dichterbij komend.
Vervolgens zie je een vrachtwagen voor je en weet je dat je ff naar links moet om die in te halen. Maar meneer/mevrouw in de cc auto is inmiddels op een paar meter genaderd....

Als ik vervolgens moet wachten om de cc'ert voorbij te laten gaan word ik dik klem gereden en moet ik fiks afremmen. Terwijl als de cc'ert effe gas bij had gegeven (wat ik ook altijd doe als ik inhaal, ga ik altijd ff boven de tmax zitten om mijn inhaalactie zo snel mogelijk te kunnen doen) ik er gewoon achter had kunnen voegen zonder klem gereden te worden.

Dus laatst zag ik er ook weer zo eentje aankomen en toen ben ik er mooi voor gegaan, ben al té vaak klemgereden op die manier dus toen dacht ik fok joe :P
  dinsdag 9 december 2014 @ 17:25:48 #251
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_147426959
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 december 2014 17:17 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Snap ik, maar dat was hier niet het geval. En dat mensen zonder cc niet superconstant kunnen rijden snap ik ook. Maar het was echt té typisch dat ik gewoon met een constante delta een gat dichtrij en dan net als ik naast zo'n auto rijd hij gas gaat geven. En nee, niet zelf inhalen, maar gewoon wat sneller. Dus dan voeg ik er weer achter in en dan een minuut later weer hetzelfde verhaal. Ik heb dat met minimaal 10 mensen meegemaakt dit weekend.

Overigens is dat klemrijden geen issue op de A2. Als de rechter auto zelf in moet halen schuif ik wel een baan op, er waren nog 3 lege banen links van mij. Ik hoop overigens voor een Brit dat nederland geen boeteverdrag met de UK heeft, want hij reed met 140 door de trajectcontrole.
  dinsdag 9 december 2014 @ 18:27:06 #252
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_147428626
quote:

[..]

Ik heb geen cc in mijn koekblik, en ik probeer altijd wel zo steady mogelijk te rijden.
Echter waar ik me dan weer aan kan ergeren zijn de cc mensen die mij regelmatig met twee km/u verschil dan komen inhalen...
Dan rijd je op de rechterbaan en zie je er een in je binnenspiegel aan komen tuffen, heeeeeel langzaam maar dichterbij komend.
Vervolgens zie je een vrachtwagen voor je en weet je dat je ff naar links moet om die in te halen. Maar meneer/mevrouw in de cc auto is inmiddels op een paar meter genaderd....

Als ik vervolgens moet wachten om de cc'ert voorbij te laten gaan word ik dik klem gereden en moet ik fiks afremmen. Terwijl als de cc'ert effe gas bij had gegeven (wat ik ook altijd doe als ik inhaal, ga ik altijd ff boven de tmax zitten om mijn inhaalactie zo snel mogelijk te kunnen doen) ik er gewoon achter had kunnen voegen zonder klem gereden te worden.

Dus laatst zag ik er ook weer zo eentje aankomen en toen ben ik er mooi voor gegaan, ben al té vaak klemgereden op die manier dus toen dacht ik fok joe :P
Zet een trekhaak om de schade te beperken mocht er iemand in je kofferbak rijden
Irene is bae <3
pi_147428716
quote:
ga ik altijd ff boven de tmax zitten om mijn inhaalactie zo snel mogelijk te kunnen doen) ik er gewoon achter had kunnen voegen zonder klem gereden te worden.

Dat doe ik dus niet als mijn cc al op Vmax staat. Maar meestal rijd ik gewoon Vmax op de teller, dan kan ik nog een paar km versnellen als het nodig is.

quote:
Ik maak er geen probleem van als mensen er dan voor gaan, zeker niet als ik 103 ga jij 98 bijvoorbeeld. Maar, vaak als ik dan een van tevoren de cc al los, dan durven ze alsnog niet naar links te komen.

Ergenis vandaag:

quote:
dinsdag 09 december 2014 | 17:11

AMSTERDAM Door een technische storing in de Coentunnel in de buitenring van de A10 gesloten en loopt het verkeer op knooppunt Coenplein momenteel vast.
Dus pakte ik vanaf de A8, maar de boot bij de Hemkade. Echter kwam er bij de aanrijstroken zo;n k*t-Bulgaar in een aftandse X5 die ons gewoon op de opstelstrook voor vrachtwagens voorbij ging. Vervolgens toen we aan de overkant waren het hele Industrieterrein met 50km voor ons blijven sukkelen.

En nog een I3 zonder licht, zeker bang dat de accu leeg gaat. Aan de andere kant, ik kan mij voorstellen bij een auto met felle DRL en dashboardverlichting die altijd brand, dat je net zo snel doorhebt als je je licht vergeten bent.
.
pi_147428798
Heb pas een maand mijn rijbewijs, heb dus niet al te veel ervaring maar toch zijn er al meerdere dingen die mij opvielen:

- De NL'se wegen nodigen veel te erg uit tot te hard rijden
- Mensen vertikken het om richting aan te geven op rotondes
- Sommigen vinden het goed om met slechts 50km/u op een oprit te rijden

@ Puntje 2: Ik kom savonds aanrijden bij een rotonde vanaf een 50km/u weg. De 1e en 3e afslag vanuit mijn richting worden nauwelijks gebruikt, deze leiden namelijk naar een zwembad resp. woonwijk en daar hoeven niet zo veel mensen heen. Afslag 2 is de doorgaande 50km/u weg. Je kunt er dan donder op zeggen dat 99,9999999999% van het verkeer rechtdoor gaat over de rotonde. Als ik dan kom aanrijden zie ik heel vaak een auto op de rotonde waarvan ik vrij zeker weet dat deze bij mijn afslag de rotonde verlaat, wat ervoor zorgt dat ik rustig de rotonde kan betreden. Echter omdat die klojo's hun richting niet aanzetten ben ik verplicht te stoppen en pas door te gaan rijden als ik zeker weet dat ze de rotonde af zijn...

@ Puntje 3: Sta als 2e in een lange rij bij stoplicht naar rechts voor oprit naar snelweg. Licht gaat groen, rij begint te rijden. Gaat #1 in de rij doodleuk 50 rijden gedurende de gehele oprit (was 1 baans oprit welke nogal lang was). Ik zie gewoon in mijn spiegels hoe de autos achter mij al aan het kijken zijn voor inhaalruimte, echter meneer vertikt het gewoon om het gas in te trappen en wordt aan het einde van de oprit doodleuk door iedereen ingehaald. Over doorstroming gesproken...
pi_147428892
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 december 2014 18:27 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Zet een trekhaak om de schade te beperken mocht er iemand in je kofferbak rijden
Een trekhaak is voor een fietsendrager of aanhanger, maar daarmee rijden zal je vast ook lastig vinden. Als je niet eens fatsoenlijk kunt fileparkeren....
  FOK!Fotograaf dinsdag 9 december 2014 @ 18:42:21 #256
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_147428992
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 18:34 schreef tobitronics het volgende:
- De NL'se wegen nodigen veel te erg uit tot te hard rijden
V85 wordt op weinig Nederlandse wegen gehaald.

Je verdere verhaal: Gefeliciteerd, je hebt ontdekt hoe slecht Nederlanders kunnen rijden. Ga eens in het dashcam topic kijken, daar ben je nog een hufter ook (volgens de gebruikers daar) als je niet naar links gaat voor iemand die met 50 op de oprit zit en bij het eerste blokje de hoofdrijbaan op wil komen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  dinsdag 9 december 2014 @ 18:45:58 #257
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_147429094
Moet eerlijk zeggen, ik rij vrijwel altijd met CC, maar de laatste tijd ook weleens in eentje zonder (oud familiehok, 0-100 in een kwartier), en die auto heeft echt een onmogelijk, superlicht gaspedaal. Die kan ook alleen maar óf harder óf zachter (really, ik heb alles al geprobeerd :') ), niet steady 105 of 125 op de teller. Dus ik ben continue aan het corrigeren in dat ding. Soms vergeet ik het even en dan rij ik alweer of 110 of onder de 100. En dan denk ik, sowieso zou ik me nu ergeren aan mezelf als ik ernaast reed. :')

Irritaties van vandaag: vol in de ankers omdat 100 meter verder een vrachtwagen afremt en de bestuurder van de auto met andere dingen bezig is en dus schrikt. Ennn mensen die 40 rijden op een kaarsrechte 50-weg waar je met 50 al in slaap valt.
  dinsdag 9 december 2014 @ 19:40:44 #258
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_147430928
quote:
- Mensen vertikken het om richting aan te geven op rotondes
Fixed :P
pi_147431378
quote:

Dit is echt enorm irritant inderdaad. Prima te voorkomen door wat gas te geven en er voor te gaan, maar gewoon puur het feit dat iemand zich dus kennelijk geen ene fuck interesseert voor anderen op de weg, danwel een dusdanige krentenneuker is dat een dotje gas buiten het benzinebudget valt :')

quote:
echter meneer vertikt het gewoon om het gas in te trappen en wordt aan het einde van de oprit doodleuk door iedereen ingehaald. Over doorstroming gesproken...
Gas geven kost benzine en dus geld. Dit soort mensen slaat de schrik om het hart wanneer hun profieltje op spritmonitor of op de site van de leasemaatschappij een kleine afwijking in het verbruik laat zien en zodoende zullen zij zeer zelden geneigd zijn het gas in te trappen, en al helemaal niet om een ander een plezier te doen.
pi_147432678
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 18:42 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

V85 wordt op weinig Nederlandse wegen gehaald.

Je verdere verhaal: Gefeliciteerd, je hebt ontdekt hoe slecht Nederlanders kunnen rijden. Ga eens in het dashcam topic kijken, daar ben je nog een hufter ook (volgens de gebruikers daar) als je niet naar links gaat voor iemand die met 50 op de oprit zit en bij het eerste blokje de hoofdrijbaan op wil komen.
Overdrijven is ook een kunst... :')
  dinsdag 9 december 2014 @ 20:39:57 #261
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_147433040
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 18:38 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Een trekhaak is voor een fietsendrager of aanhanger, maar daarmee rijden zal je vast ook lastig vinden. Als je niet eens fatsoenlijk kunt fileparkeren....
Dat klopt, maar ik heb dan ook geen BE rijbewijs.

Gebruik het indirect maar als parkeersensor aangezien die er toch op zit
Irene is bae <3
pi_147443380
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 december 2014 20:39 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Dat klopt, maar ik heb dan ook geen BE rijbewijs.

Gebruik het indirect maar als parkeersensor aangezien die er toch op zit
Niet met een aanhanger kunnen rijden :')
  Spellchecker woensdag 10 december 2014 @ 03:00:30 #263
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_147443510
Het is alweer even geleden, dat ik dit topic voorzag van een irritatie. Daarom het volgende: Het hertenseizoen blijkt namelijk weer gestart te zijn, en ook herten zijn dus bepaald geen prettige medeverkeersdeelnemers..

Afgelopen maandagochtend, zeg zondagnacht, rond een uur of 2:00, vond er een het nodig, een poging te wagen, mijn Patrol (bij ca. 90 geëikte kilometers in het uur) van de weg te rammen, vanuit de middenberm...

Dat is het dier niet gelukt, maar kostte me wel mooi mijn wielkastverbreder. En bedankt hè :(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 2% gewijzigd door NoBody122 op 10-12-2014 03:14:28 ]
Tevens -purist.
pi_147456787
Meer asfalt meer asfalt meer asfalt. Zodat we extra ver naar links kunnen rijden

woensdag 10 december 2014 @ 16:29:49 #265
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_147456871
quote:
9s.gif Op woensdag 10 december 2014 03:00 schreef NoBody122 het volgende:
Het is alweer even geleden, dat ik dit topic voorzag van een irritatie. Daarom het volgende: Het hertenseizoen blijkt namelijk weer gestart te zijn, en ook herten zijn dus bepaald geen prettige medeverkeersdeelnemers..

Afgelopen maandagochtend, zeg zondagnacht, rond een uur of 2:00, vond er een het nodig, een poging te wagen, mijn Patrol (bij ca. 90 geëikte kilometers in het uur) van de weg te rammen, vanuit de middenberm...

Dat is het dier niet gelukt, maar kostte me wel mooi mijn wielkastverbreder. En bedankt hè :(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
de slager is er nu mee bezig?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_147457562
quote:

[..]

Dat heet anticiperen dus op tijd gas erop en naar links.
  woensdag 10 december 2014 @ 17:23:14 #267
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_147458477
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2014 16:51 schreef liebherr-machinist het volgende:

[..]

Dat heet anticiperen dus op tijd gas erop en naar links.
Of, in de genoemde situatie, gewoon gas los. Als iemand op de cc jou inhaalt dan rij je langzamer dan die persoon en is het dus veel socialer om er achter in te voegen. Waar die angstige compulsie vandaan komt om altijd overal voor te willen is mij een raadsel.
  woensdag 10 december 2014 @ 17:48:58 #268
12621 tcr
*nix 4ever
pi_147459046
Vanmiddag eentje die de parralel baan van de A12 pakte en zich bedacht om toch de hoofdbaan te nemen, via het stukje gras na de splitsing. Via de parallelle baan kom je er ook en sinds de brug nog niet klaar is, zijn beide banen 80km/u. Idioten...

(A2 -> A12 bij Utrecht richting Arnhem)
pi_147460204
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 17:23 schreef twiFight het volgende:

[..]

Of, in de genoemde situatie, gewoon gas los. Als iemand op de cc jou inhaalt dan rij je langzamer dan die persoon en is het dus veel socialer om er achter in te voegen. Waar die angstige compulsie vandaan komt om altijd overal voor te willen is mij een raadsel.
Dat is ook een mogelijkheid ligt ook een beetje aan de situatie, zut diegene nog achter je ff gas bij tot je voorbij die vrachtwagen bent(niet meteen 200 gaan rijden), en dan terug zakken naar je eerdere snelheid.

Wordt dit gevaarlijk of eng dan inderdaad gas los en evwn wachten.
pi_147460462
Mensen die bumperkleven en dan heeeeeeel langzaam inhalen...

Of de auto er net even voorgooien, terwijl je achter je zeeeen van ruimte hebt en dan op hun dooie gemak voortsukkelen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  Moderator woensdag 10 december 2014 @ 19:14:40 #271
Dick Laurent Is Dead
pi_147461222
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2014 18:39 schreef liebherr-machinist het volgende:

[..]

Dat is ook een mogelijkheid ligt ook een beetje aan de situatie, zut diegene nog achter je ff gas bij tot je voorbij die vrachtwagen bent(niet meteen 200 gaan rijden), en dan terug zakken naar je eerdere snelheid.

Wordt dit gevaarlijk of eng dan inderdaad gas los en evwn wachten.
Jep. Dit is ook min of meer precies hoe ik het meestal oplos.
pi_147463549
quote:
15s.gif Op woensdag 10 december 2014 16:27 schreef kikoooooo het volgende:
Meer asfalt meer asfalt meer asfalt. Zodat we extra ver naar links kunnen rijden

[ afbeelding ]
Zo vaak dit beeld :')

Zeker wanneer ik af en toe een rit met een vrachtauto heb, met lichte filevorming.
Haal je gewoon continu in op de rechterbaan.
  Spellchecker woensdag 10 december 2014 @ 21:29:53 #273
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_147466520
quote:
11s.gif Op woensdag 10 december 2014 16:29 schreef Catch22- het volgende:

[..]

de slager is er nu mee bezig?
Dat hangt er vanaf wat het lokale wildbeheer ermee heeft gedaan...
Tevens -purist.
pi_147466857
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 20:21 schreef Pap89 het volgende:

[..]

Zo vaak dit beeld :')

Zeker wanneer ik af en toe een rit met een vrachtauto heb, met lichte filevorming.
Haal je gewoon continu in op de rechterbaan.
Als jij nu de fotograaf was, zou jij dan rechts inhalen?
Die lui in deze situatie op de linkse rijbaan zijn niet perse fout, het gaat misschien al veel verder naar 'rechts' fout.

Ik irriteer me gruwelijk aan dat verkeer wat je meteen rechts inhaalt terwijl je zelf ook achter iemand zit op de linkerbaan. Knap link ook m.i.
  woensdag 10 december 2014 @ 22:30:56 #275
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_147469351
Ik zou in die situatie (mogelijk) wel 'inhalen' ja. Niet omdat ik mensen voorbij wil, maar omdat ik gewoon een constante snelheid aanhou. Als ik rechts 100 rij dan blijf ik dat doen. Ik ga niet afremmen omdat 40 josties per se op hetzelfde stukje van de linkerbaan willen rijden en daarom maar 85 kunnen. Van 'meteen inhalen' is geen sprake, bij mij in ieder geval. Ik ga ook niet mensen rechts voorbij om dan zelf alsnog mezelf op de linkerbaan te wurmen; dan wacht ik wel tot de sliert voorbij is.

Het is overigens niet per se fout om massaal links te hangen, maar het is ook zeker niet slim. Het verslechtert de doorstroming alleen maar. Het verkeer als geheel loopt veel beter als alle banen gebruikt worden. Het feit dat je met zijn allen op de linkerbaan hangt verandert niets aan het feit dat er maar één auto tegelijk voorbij kan. Maar je ziet wel vaak dat zo'n rij door remacties alleen maar langzamer gaat. Ook door langzamere deelnemers aan de rechterkant die zich er tussen forceren, die mensen mogen ze wat mij betreft een tijdstraf geven.
pi_147475522
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 21:35 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Als jij nu de fotograaf was, zou jij dan rechts inhalen?
Die lui in deze situatie op de linkse rijbaan zijn niet perse fout, het gaat misschien al veel verder naar 'rechts' fout.

Ik irriteer me gruwelijk aan dat verkeer wat je meteen rechts inhaalt terwijl je zelf ook achter iemand zit op de linkerbaan. Knap link ook m.i.

Lekker baantje voor jezelf.
pi_147475959
quote:
2s.gif Op donderdag 11 december 2014 09:11 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Werken brrr
pi_147476300
Heel irritant vind ik (vanmorgen dus ook weer) als op de provinciale weg bij een zijstraat iemand staat te wachten die hem vlak voor mij op de weg gooit. En dan natuurlijk zo traag accelereren dat hij pas na 3km ook eens 80 rijdt.
Kijk ik dan achter mij, rijdt er in de verte niemand, dus waarom kon zo'n jodocus nou niet gewoon nà mij de weg op draaien? :?
Zulk rijgedrag zal ik nooit begrijpen. ..

[ Bericht 0% gewijzigd door Gwywen op 11-12-2014 10:11:17 ]
  FOK!Fotograaf donderdag 11 december 2014 @ 12:54:55 #279
842 Zorro
Z
pi_147480424
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2014 09:57 schreef Gwywen het volgende:
Heel irritant vind ik (vanmorgen dus ook weer) als op de provinciale weg bij een zijstraat iemand staat te wachten die hem vlak voor mij op de weg gooit. En dan natuurlijk zo traag accelereren dat hij pas na 3km ook eens 80 rijdt.
Kijk ik dan achter mij, rijdt er in de verte niemand, dus waarom kon zo'n jodocus nou niet gewoon nà mij de weg op draaien? :?
Zulk rijgedrag zal ik nooit begrijpen. ..
En vaak zijn juist diegenen die hem zo laat mogelijk voor je gooien (in die situatie) ook de langzaamsten. Geen enkel inzicht, lijkt me de meest logische verklaring.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  donderdag 11 december 2014 @ 13:34:57 #280
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_147481386
Gisteren, ik reed naar m'n werk. Kwart over 8 's ochtends, het was nog donker, regenachtig, en omdat er een ongeluk was gebeurd op de A2 bij Eindhoven was het loeidruk op de Rondweg. Achter mij reed een vaalblauwe bus. Achter het stuur een man, naast en achter hem drie kinderen (of meer, maar ik zag er 3). Druk bezig met opvoeden, standjes geven en iedereen op z'n plek houden. Veel te druk dus om zich bezig te houden met randzaken als z'n koplampen aanzetten enzo.

Alarmlichten, seinen met m'n mistachterlicht, m'n gewone licht een paar keer aan- en uitzetten, de blik bleef schaapachtig en er gebeurde niks.

Dus uiteindelijk heb ik, toen we bij een verkeerslicht stonden, m'n hoofd uit het raam gestoken en ben naar z'n koplampen gaan wijzen. Blik werd schaapachtiger, en opeens viel het kwartje en ging z'n licht aan (op meerder manieren).

Vanmorgen haalde ik 'm in. Druk bezig met de kinderen, terwijl hij 40 reed waar je 70 mag, met een hele sliert auto's achter zich aan.

Maar hij had wel z'n koplampen aan, dat dan weer wel.
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
  Moderator donderdag 11 december 2014 @ 13:44:22 #281
Dick Laurent Is Dead
pi_147481645
quote:
2s.gif Op donderdag 11 december 2014 09:11 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Zo typisch dit he..... iedereen die maar 'haast haast haast' heeft en dan persé op die meest linkerbaan moet :') en maar moeilijk doen en elkaar duwen. Werkt echt alleen maar averechts....
Heb dit ook zo vaak gezien als ik gewoon op de rechterbaan rijd en dat ik dan inderdaad uiteindelijk mensen gewoon rechts inhaal omdat het links veel te vol is, want ja, stel je voor dat je met je dikke lease auto op de rechterbaan zou gaan rijden, dat kan écht niet :')
pi_147484791
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 13:44 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Zo typisch dit he..... iedereen die maar 'haast haast haast' heeft en dan persé op die meest linkerbaan moet :') en maar moeilijk doen en elkaar duwen. Werkt echt alleen maar averechts....
Heb dit ook zo vaak gezien als ik gewoon op de rechterbaan rijd en dat ik dan inderdaad uiteindelijk mensen gewoon rechts inhaal omdat het links veel te vol is, want ja, stel je voor dat je met je dikke lease auto op de rechterbaan zou gaan rijden, dat kan écht niet :')
Nee inderdaad. Met die dikke leasebak moet je rechts inhalen ipv links aansluiten
  Moderator donderdag 11 december 2014 @ 15:50:11 #283
Dick Laurent Is Dead
pi_147484928
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2014 15:43 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Nee inderdaad. Met die dikke leasebak moet je rechts inhalen ipv links aansluiten
Als de rechterbaan gewoon vrij is, why not...
  donderdag 11 december 2014 @ 21:40:42 #284
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_147496770
Hoe ging die uitspraak ook alweer?

"Two things are infinite: the universe and jaloezie op mensen met een lease auto, and I'm not so sure about the former."
pi_147498166
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 15:50 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Als de rechterbaan gewoon vrij is, why not...
Ja en als een kruispunt gewoon vrij is lekker door rood rijden, why not?

Rechts inhalen is verboden, en mensen rekenen er niet altijd op. Dat leidt gewoon tot gevaarlijke situaties.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_147499022
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2014 22:14 schreef Me_Wesley het volgende:

Rechts inhalen is verboden, en mensen rekenen er niet altijd op. Dat leidt gewoon tot gevaarlijke situaties.
Onnodig links rijden is ook verboden. De situatie is dus sowieso al fout, maar helaas maar al te veel voorkomend.
pi_147499116
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2014 22:33 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Onnodig links rijden is ook verboden. De situatie is dus sowieso al fout, maar helaas maar al te veel voorkomend.
Uiteraard, ik zeg ook niet dat linksrijders niet bestraft moeten worden.
Beiden zijn fout.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  donderdag 11 december 2014 @ 22:42:53 #288
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_147499420
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 21:40 schreef twiFight het volgende:
Hoe ging die uitspraak ook alweer?

"Two things are infinite: the universe and jaloezie op mensen met een lease auto, and I'm not so sure about the former."
wie is er nou in hemelsnaam jaloers op een leaseauto
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_147499886
*hier had uw bericht kunnen staan
pi_147499970
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2014 22:33 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Vind je dit ook relevant in de situatie zoals in dat filmpje? Dus je komt met 150 aantuffen en op de linkerbaan rijden al 10 auto's die die ene auto op de 1nalinkse baan willen inhalen?
Dan dus rechts inhalen?
  donderdag 11 december 2014 @ 23:01:34 #291
12221 Tijn