quote:Op woensdag 10 december 2014 21:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als jij nu de fotograaf was, zou jij dan rechts inhalen?
Die lui in deze situatie op de linkse rijbaan zijn niet perse fout, het gaat misschien al veel verder naar 'rechts' fout.
Ik irriteer me gruwelijk aan dat verkeer wat je meteen rechts inhaalt terwijl je zelf ook achter iemand zit op de linkerbaan. Knap link ook m.i.
Werken brrrquote:
En vaak zijn juist diegenen die hem zo laat mogelijk voor je gooien (in die situatie) ook de langzaamsten. Geen enkel inzicht, lijkt me de meest logische verklaring.quote:Op donderdag 11 december 2014 09:57 schreef Gwywen het volgende:
Heel irritant vind ik (vanmorgen dus ook weer) als op de provinciale weg bij een zijstraat iemand staat te wachten die hem vlak voor mij op de weg gooit. En dan natuurlijk zo traag accelereren dat hij pas na 3km ook eens 80 rijdt.
Kijk ik dan achter mij, rijdt er in de verte niemand, dus waarom kon zo'n jodocus nou niet gewoon nà mij de weg op draaien?![]()
Zulk rijgedrag zal ik nooit begrijpen. ..
Zo typisch dit he..... iedereen die maar 'haast haast haast' heeft en dan persé op die meest linkerbaan moetquote:
Nee inderdaad. Met die dikke leasebak moet je rechts inhalen ipv links aansluitenquote:Op donderdag 11 december 2014 13:44 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zo typisch dit he..... iedereen die maar 'haast haast haast' heeft en dan persé op die meest linkerbaan moeten maar moeilijk doen en elkaar duwen. Werkt echt alleen maar averechts....
Heb dit ook zo vaak gezien als ik gewoon op de rechterbaan rijd en dat ik dan inderdaad uiteindelijk mensen gewoon rechts inhaal omdat het links veel te vol is, want ja, stel je voor dat je met je dikke lease auto op de rechterbaan zou gaan rijden, dat kan écht niet
Als de rechterbaan gewoon vrij is, why not...quote:Op donderdag 11 december 2014 15:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nee inderdaad. Met die dikke leasebak moet je rechts inhalen ipv links aansluiten
Ja en als een kruispunt gewoon vrij is lekker door rood rijden, why not?quote:Op donderdag 11 december 2014 15:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Als de rechterbaan gewoon vrij is, why not...
Onnodig links rijden is ook verboden. De situatie is dus sowieso al fout, maar helaas maar al te veel voorkomend.quote:Op donderdag 11 december 2014 22:14 schreef Me_Wesley het volgende:
Rechts inhalen is verboden, en mensen rekenen er niet altijd op. Dat leidt gewoon tot gevaarlijke situaties.
Uiteraard, ik zeg ook niet dat linksrijders niet bestraft moeten worden.quote:Op donderdag 11 december 2014 22:33 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Onnodig links rijden is ook verboden. De situatie is dus sowieso al fout, maar helaas maar al te veel voorkomend.
wie is er nou in hemelsnaam jaloers op een leaseautoquote:Op donderdag 11 december 2014 21:40 schreef twiFight het volgende:
Hoe ging die uitspraak ook alweer?
"Two things are infinite: the universe and jaloezie op mensen met een lease auto, and I'm not so sure about the former."
Vind je dit ook relevant in de situatie zoals in dat filmpje? Dus je komt met 150 aantuffen en op de linkerbaan rijden al 10 auto's die die ene auto op de 1nalinkse baan willen inhalen?quote:Op donderdag 11 december 2014 22:33 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Onnodig links rijden is ook verboden. De situatie is dus sowieso al fout, maar helaas maar al te veel voorkomend.
Als er een lege baan tussen zit, is er niks gevaarlijks aan.quote:Op donderdag 11 december 2014 22:14 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Rechts inhalen is verboden, en mensen rekenen er niet altijd op. Dat leidt gewoon tot gevaarlijke situaties.
In dat filmpje worden genoeg mensen rechts ingehaald op de direct naastgelegen baan. Net zo asociaal en verboden als linksplakken.quote:Op donderdag 11 december 2014 23:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als er een lege baan tussen zit, is er niks gevaarlijks aan.
In een file mag je gewoon rechts inhalen. Dit lijkt toch wel erg veel op een file.quote:Op donderdag 11 december 2014 23:05 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
In dat filmpje worden genoeg mensen rechts ingehaald op de direct naastgelegen baan. Net zo asociaal en verboden als linksplakken.
Wat moest ik dan doen? Stil gaan staan?quote:Op donderdag 11 december 2014 23:05 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
In dat filmpje worden genoeg mensen rechts ingehaald op de direct naastgelegen baan. Net zo asociaal en verboden als linksplakken.
Wat heb je met je rijlessen geleerd als je wilt inhalen?quote:Op vrijdag 12 december 2014 11:10 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Wat moest ik dan doen? Stil gaan staan?
Dat vind ik ook, het had wat voorzichtiger gemogen.... maar verder snap ik de actie zeker wel.quote:Op vrijdag 12 december 2014 10:48 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
In een file mag je gewoon rechts inhalen. Dit lijkt toch wel erg veel op een file.
Overigens vind ik wel dat hij er behoorlijk hard langs knalt.
Links, behalve bij file. Dan mag het ook rechts. En dit is later door de rechter bevestigd, met daarbij de melding dat niet vast staat hoe hard een file rijdt, enkel dat dit minder hard is dan de ter plaatste geldende maximale snelheid. Ergo, als er 3 auto's links rijden met 100 km/h terwijl je 130 mag, kan je al van een file spreken en mag je er dus rechts voorbij.quote:Op vrijdag 12 december 2014 11:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat heb je met je rijlessen geleerd als je wilt inhalen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |