abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 december 2014 @ 17:25:48 #251
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_147426959
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 december 2014 17:17 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Snap ik, maar dat was hier niet het geval. En dat mensen zonder cc niet superconstant kunnen rijden snap ik ook. Maar het was echt té typisch dat ik gewoon met een constante delta een gat dichtrij en dan net als ik naast zo'n auto rijd hij gas gaat geven. En nee, niet zelf inhalen, maar gewoon wat sneller. Dus dan voeg ik er weer achter in en dan een minuut later weer hetzelfde verhaal. Ik heb dat met minimaal 10 mensen meegemaakt dit weekend.

Overigens is dat klemrijden geen issue op de A2. Als de rechter auto zelf in moet halen schuif ik wel een baan op, er waren nog 3 lege banen links van mij. Ik hoop overigens voor een Brit dat nederland geen boeteverdrag met de UK heeft, want hij reed met 140 door de trajectcontrole.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  dinsdag 9 december 2014 @ 18:27:06 #252
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_147428626
quote:

[..]

Nou, even een tegenargumentje brengen ;)
Ik heb geen cc in mijn koekblik, en ik probeer altijd wel zo steady mogelijk te rijden.
Echter waar ik me dan weer aan kan ergeren zijn de cc mensen die mij regelmatig met twee km/u verschil dan komen inhalen...
Dan rijd je op de rechterbaan en zie je er een in je binnenspiegel aan komen tuffen, heeeeeel langzaam maar dichterbij komend.
Vervolgens zie je een vrachtwagen voor je en weet je dat je ff naar links moet om die in te halen. Maar meneer/mevrouw in de cc auto is inmiddels op een paar meter genaderd....

Als ik vervolgens moet wachten om de cc'ert voorbij te laten gaan word ik dik klem gereden en moet ik fiks afremmen. Terwijl als de cc'ert effe gas bij had gegeven (wat ik ook altijd doe als ik inhaal, ga ik altijd ff boven de tmax zitten om mijn inhaalactie zo snel mogelijk te kunnen doen) ik er gewoon achter had kunnen voegen zonder klem gereden te worden.

Dus laatst zag ik er ook weer zo eentje aankomen en toen ben ik er mooi voor gegaan, ben al té vaak klemgereden op die manier dus toen dacht ik fok joe :P
Zet een trekhaak om de schade te beperken mocht er iemand in je kofferbak rijden
Irene is bae <3
pi_147428716
quote:
ga ik altijd ff boven de tmax zitten om mijn inhaalactie zo snel mogelijk te kunnen doen) ik er gewoon achter had kunnen voegen zonder klem gereden te worden.

Dat doe ik dus niet als mijn cc al op Vmax staat. Maar meestal rijd ik gewoon Vmax op de teller, dan kan ik nog een paar km versnellen als het nodig is.

quote:
Dus laatst zag ik er ook weer zo eentje aankomen en toen ben ik er mooi voor gegaan, ben al té vaak klemgereden op die manier dus toen dacht ik fok joe :P
Ik maak er geen probleem van als mensen er dan voor gaan, zeker niet als ik 103 ga jij 98 bijvoorbeeld. Maar, vaak als ik dan een van tevoren de cc al los, dan durven ze alsnog niet naar links te komen.

Ergenis vandaag:

quote:
dinsdag 09 december 2014 | 17:11

AMSTERDAM Door een technische storing in de Coentunnel in de buitenring van de A10 gesloten en loopt het verkeer op knooppunt Coenplein momenteel vast.
Dus pakte ik vanaf de A8, maar de boot bij de Hemkade. Echter kwam er bij de aanrijstroken zo;n k*t-Bulgaar in een aftandse X5 die ons gewoon op de opstelstrook voor vrachtwagens voorbij ging. Vervolgens toen we aan de overkant waren het hele Industrieterrein met 50km voor ons blijven sukkelen.

En nog een I3 zonder licht, zeker bang dat de accu leeg gaat. Aan de andere kant, ik kan mij voorstellen bij een auto met felle DRL en dashboardverlichting die altijd brand, dat je net zo snel doorhebt als je je licht vergeten bent.
.
pi_147428798
Heb pas een maand mijn rijbewijs, heb dus niet al te veel ervaring maar toch zijn er al meerdere dingen die mij opvielen:

- De NL'se wegen nodigen veel te erg uit tot te hard rijden
- Mensen vertikken het om richting aan te geven op rotondes
- Sommigen vinden het goed om met slechts 50km/u op een oprit te rijden

@ Puntje 2: Ik kom savonds aanrijden bij een rotonde vanaf een 50km/u weg. De 1e en 3e afslag vanuit mijn richting worden nauwelijks gebruikt, deze leiden namelijk naar een zwembad resp. woonwijk en daar hoeven niet zo veel mensen heen. Afslag 2 is de doorgaande 50km/u weg. Je kunt er dan donder op zeggen dat 99,9999999999% van het verkeer rechtdoor gaat over de rotonde. Als ik dan kom aanrijden zie ik heel vaak een auto op de rotonde waarvan ik vrij zeker weet dat deze bij mijn afslag de rotonde verlaat, wat ervoor zorgt dat ik rustig de rotonde kan betreden. Echter omdat die klojo's hun richting niet aanzetten ben ik verplicht te stoppen en pas door te gaan rijden als ik zeker weet dat ze de rotonde af zijn...

@ Puntje 3: Sta als 2e in een lange rij bij stoplicht naar rechts voor oprit naar snelweg. Licht gaat groen, rij begint te rijden. Gaat #1 in de rij doodleuk 50 rijden gedurende de gehele oprit (was 1 baans oprit welke nogal lang was). Ik zie gewoon in mijn spiegels hoe de autos achter mij al aan het kijken zijn voor inhaalruimte, echter meneer vertikt het gewoon om het gas in te trappen en wordt aan het einde van de oprit doodleuk door iedereen ingehaald. Over doorstroming gesproken...
pi_147428892
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 december 2014 18:27 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Zet een trekhaak om de schade te beperken mocht er iemand in je kofferbak rijden
Een trekhaak is voor een fietsendrager of aanhanger, maar daarmee rijden zal je vast ook lastig vinden. Als je niet eens fatsoenlijk kunt fileparkeren....
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  FOK!fotograaf dinsdag 9 december 2014 @ 18:42:21 #256
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_147428992
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 18:34 schreef tobitronics het volgende:
- De NL'se wegen nodigen veel te erg uit tot te hard rijden
V85 wordt op weinig Nederlandse wegen gehaald.

Je verdere verhaal: Gefeliciteerd, je hebt ontdekt hoe slecht Nederlanders kunnen rijden. Ga eens in het dashcam topic kijken, daar ben je nog een hufter ook (volgens de gebruikers daar) als je niet naar links gaat voor iemand die met 50 op de oprit zit en bij het eerste blokje de hoofdrijbaan op wil komen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  dinsdag 9 december 2014 @ 18:45:58 #257
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_147429094
Moet eerlijk zeggen, ik rij vrijwel altijd met CC, maar de laatste tijd ook weleens in eentje zonder (oud familiehok, 0-100 in een kwartier), en die auto heeft echt een onmogelijk, superlicht gaspedaal. Die kan ook alleen maar óf harder óf zachter (really, ik heb alles al geprobeerd :') ), niet steady 105 of 125 op de teller. Dus ik ben continue aan het corrigeren in dat ding. Soms vergeet ik het even en dan rij ik alweer of 110 of onder de 100. En dan denk ik, sowieso zou ik me nu ergeren aan mezelf als ik ernaast reed. :')

Irritaties van vandaag: vol in de ankers omdat 100 meter verder een vrachtwagen afremt en de bestuurder van de auto met andere dingen bezig is en dus schrikt. Ennn mensen die 40 rijden op een kaarsrechte 50-weg waar je met 50 al in slaap valt.
  dinsdag 9 december 2014 @ 19:40:44 #258
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_147430928
quote:
- Mensen vertikken het om richting aan te geven op rotondes
Fixed :P
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
pi_147431378
quote:

Dan rijd je op de rechterbaan en zie je er een in je binnenspiegel aan komen tuffen, heeeeeel langzaam maar dichterbij komend.
Vervolgens zie je een vrachtwagen voor je en weet je dat je ff naar links moet om die in te halen. Maar meneer/mevrouw in de cc auto is inmiddels op een paar meter genaderd....

Dit is echt enorm irritant inderdaad. Prima te voorkomen door wat gas te geven en er voor te gaan, maar gewoon puur het feit dat iemand zich dus kennelijk geen ene fuck interesseert voor anderen op de weg, danwel een dusdanige krentenneuker is dat een dotje gas buiten het benzinebudget valt :')

quote:
echter meneer vertikt het gewoon om het gas in te trappen en wordt aan het einde van de oprit doodleuk door iedereen ingehaald. Over doorstroming gesproken...
Gas geven kost benzine en dus geld. Dit soort mensen slaat de schrik om het hart wanneer hun profieltje op spritmonitor of op de site van de leasemaatschappij een kleine afwijking in het verbruik laat zien en zodoende zullen zij zeer zelden geneigd zijn het gas in te trappen, en al helemaal niet om een ander een plezier te doen.
pi_147432678
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 18:42 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

V85 wordt op weinig Nederlandse wegen gehaald.

Je verdere verhaal: Gefeliciteerd, je hebt ontdekt hoe slecht Nederlanders kunnen rijden. Ga eens in het dashcam topic kijken, daar ben je nog een hufter ook (volgens de gebruikers daar) als je niet naar links gaat voor iemand die met 50 op de oprit zit en bij het eerste blokje de hoofdrijbaan op wil komen.
Overdrijven is ook een kunst... :')
  dinsdag 9 december 2014 @ 20:39:57 #261
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_147433040
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 18:38 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Een trekhaak is voor een fietsendrager of aanhanger, maar daarmee rijden zal je vast ook lastig vinden. Als je niet eens fatsoenlijk kunt fileparkeren....
Dat klopt, maar ik heb dan ook geen BE rijbewijs.

Gebruik het indirect maar als parkeersensor aangezien die er toch op zit
Irene is bae <3
pi_147443380
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 december 2014 20:39 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Dat klopt, maar ik heb dan ook geen BE rijbewijs.

Gebruik het indirect maar als parkeersensor aangezien die er toch op zit
Niet met een aanhanger kunnen rijden :')
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  Spellchecker woensdag 10 december 2014 @ 03:00:30 #263
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_147443510
Het is alweer even geleden, dat ik dit topic voorzag van een irritatie. Daarom het volgende: Het hertenseizoen blijkt namelijk weer gestart te zijn, en ook herten zijn dus bepaald geen prettige medeverkeersdeelnemers..

Afgelopen maandagochtend, zeg zondagnacht, rond een uur of 2:00, vond er een het nodig, een poging te wagen, mijn Patrol (bij ca. 90 geëikte kilometers in het uur) van de weg te rammen, vanuit de middenberm...

Dat is het dier niet gelukt, maar kostte me wel mooi mijn wielkastverbreder. En bedankt hè :(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 2% gewijzigd door NoBody122 op 10-12-2014 03:14:28 ]
Tevens -purist.
pi_147456787
Meer asfalt meer asfalt meer asfalt. Zodat we extra ver naar links kunnen rijden

woensdag 10 december 2014 @ 16:29:49 #265
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_147456871
quote:
9s.gif Op woensdag 10 december 2014 03:00 schreef NoBody122 het volgende:
Het is alweer even geleden, dat ik dit topic voorzag van een irritatie. Daarom het volgende: Het hertenseizoen blijkt namelijk weer gestart te zijn, en ook herten zijn dus bepaald geen prettige medeverkeersdeelnemers..

Afgelopen maandagochtend, zeg zondagnacht, rond een uur of 2:00, vond er een het nodig, een poging te wagen, mijn Patrol (bij ca. 90 geëikte kilometers in het uur) van de weg te rammen, vanuit de middenberm...

Dat is het dier niet gelukt, maar kostte me wel mooi mijn wielkastverbreder. En bedankt hè :(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
de slager is er nu mee bezig?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_147457562
quote:

[..]

Nou, even een tegenargumentje brengen ;)
Ik heb geen cc in mijn koekblik, en ik probeer altijd wel zo steady mogelijk te rijden.
Echter waar ik me dan weer aan kan ergeren zijn de cc mensen die mij regelmatig met twee km/u verschil dan komen inhalen...

Als ik vervolgens moet wachten om de cc'ert voorbij te laten gaan word ik dik klem gereden en moet ik fiks afremmen. Terwijl als de cc'ert effe gas bij had gegeven (wat ik ook altijd doe als ik inhaal, ga ik altijd ff boven de tmax zitten om mijn inhaalactie zo snel mogelijk te kunnen doen) ik er gewoon achter had kunnen voegen zonder klem gereden te worden.

Dat heet anticiperen dus op tijd gas erop en naar links.
  woensdag 10 december 2014 @ 17:23:14 #267
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_147458477
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2014 16:51 schreef liebherr-machinist het volgende:

[..]

Dat heet anticiperen dus op tijd gas erop en naar links.
Of, in de genoemde situatie, gewoon gas los. Als iemand op de cc jou inhaalt dan rij je langzamer dan die persoon en is het dus veel socialer om er achter in te voegen. Waar die angstige compulsie vandaan komt om altijd overal voor te willen is mij een raadsel.
  woensdag 10 december 2014 @ 17:48:58 #268
12621 tcr
*nix 4ever
pi_147459046
Vanmiddag eentje die de parralel baan van de A12 pakte en zich bedacht om toch de hoofdbaan te nemen, via het stukje gras na de splitsing. Via de parallelle baan kom je er ook en sinds de brug nog niet klaar is, zijn beide banen 80km/u. Idioten...

(A2 -> A12 bij Utrecht richting Arnhem)
pi_147460204
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 17:23 schreef twiFight het volgende:

[..]

Of, in de genoemde situatie, gewoon gas los. Als iemand op de cc jou inhaalt dan rij je langzamer dan die persoon en is het dus veel socialer om er achter in te voegen. Waar die angstige compulsie vandaan komt om altijd overal voor te willen is mij een raadsel.
Dat is ook een mogelijkheid ligt ook een beetje aan de situatie, zut diegene nog achter je ff gas bij tot je voorbij die vrachtwagen bent(niet meteen 200 gaan rijden), en dan terug zakken naar je eerdere snelheid.

Wordt dit gevaarlijk of eng dan inderdaad gas los en evwn wachten.
pi_147460462
Mensen die bumperkleven en dan heeeeeeel langzaam inhalen...

Of de auto er net even voorgooien, terwijl je achter je zeeeen van ruimte hebt en dan op hun dooie gemak voortsukkelen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  Moderator woensdag 10 december 2014 @ 19:14:40 #271
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_147461222
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2014 18:39 schreef liebherr-machinist het volgende:

[..]

Dat is ook een mogelijkheid ligt ook een beetje aan de situatie, zut diegene nog achter je ff gas bij tot je voorbij die vrachtwagen bent(niet meteen 200 gaan rijden), en dan terug zakken naar je eerdere snelheid.

Wordt dit gevaarlijk of eng dan inderdaad gas los en evwn wachten.
Jep. Dit is ook min of meer precies hoe ik het meestal oplos.
pi_147463549
quote:
15s.gif Op woensdag 10 december 2014 16:27 schreef kikoooooo het volgende:
Meer asfalt meer asfalt meer asfalt. Zodat we extra ver naar links kunnen rijden

[ afbeelding ]
Zo vaak dit beeld :')

Zeker wanneer ik af en toe een rit met een vrachtauto heb, met lichte filevorming.
Haal je gewoon continu in op de rechterbaan.
  Spellchecker woensdag 10 december 2014 @ 21:29:53 #273
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_147466520
quote:
11s.gif Op woensdag 10 december 2014 16:29 schreef Catch22- het volgende:

[..]

de slager is er nu mee bezig?
Dat hangt er vanaf wat het lokale wildbeheer ermee heeft gedaan...
Tevens -purist.
pi_147466857
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 20:21 schreef Pap89 het volgende:

[..]

Zo vaak dit beeld :')

Zeker wanneer ik af en toe een rit met een vrachtauto heb, met lichte filevorming.
Haal je gewoon continu in op de rechterbaan.
Als jij nu de fotograaf was, zou jij dan rechts inhalen?
Die lui in deze situatie op de linkse rijbaan zijn niet perse fout, het gaat misschien al veel verder naar 'rechts' fout.

Ik irriteer me gruwelijk aan dat verkeer wat je meteen rechts inhaalt terwijl je zelf ook achter iemand zit op de linkerbaan. Knap link ook m.i.
  woensdag 10 december 2014 @ 22:30:56 #275
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_147469351
Ik zou in die situatie (mogelijk) wel 'inhalen' ja. Niet omdat ik mensen voorbij wil, maar omdat ik gewoon een constante snelheid aanhou. Als ik rechts 100 rij dan blijf ik dat doen. Ik ga niet afremmen omdat 40 josties per se op hetzelfde stukje van de linkerbaan willen rijden en daarom maar 85 kunnen. Van 'meteen inhalen' is geen sprake, bij mij in ieder geval. Ik ga ook niet mensen rechts voorbij om dan zelf alsnog mezelf op de linkerbaan te wurmen; dan wacht ik wel tot de sliert voorbij is.

Het is overigens niet per se fout om massaal links te hangen, maar het is ook zeker niet slim. Het verslechtert de doorstroming alleen maar. Het verkeer als geheel loopt veel beter als alle banen gebruikt worden. Het feit dat je met zijn allen op de linkerbaan hangt verandert niets aan het feit dat er maar één auto tegelijk voorbij kan. Maar je ziet wel vaak dat zo'n rij door remacties alleen maar langzamer gaat. Ook door langzamere deelnemers aan de rechterkant die zich er tussen forceren, die mensen mogen ze wat mij betreft een tijdstraf geven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')