MUlti PUrpose Sensor; One of the instruments on the Rosetta Philae Landertwitter:Philae_MUPUS twitterde op woensdag 12-11-2014 om 18:35:56Dear friends of MUPUS: we are currently evaluating unexpected data. Please understand that we can't communicate a lot and we don't speculate reageer retweet
Daarom zeg ik... heeeeeeeel voorzichtig boren, meer schrapen. En als je dan loskomt gewoon wachten.quote:Op woensdag 12 november 2014 18:40 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Naja, als je wil boren, moet je wel vastzitten (actie is reactie enzo), anders is het bye bye.
ALIENSquote:Op woensdag 12 november 2014 18:42 schreef nikao het volgende:
MUlti PUrpose Sensor; One of the instruments on the Rosetta Philae Landertwitter:Philae_MUPUS twitterde op woensdag 12-11-2014 om 18:35:56Dear friends of MUPUS: we are currently evaluating unexpected data. Please understand that we can't communicate a lot and we don't speculate reageer retweet
Maar dat is het dus, als je loskomt, ben je weg.quote:Op woensdag 12 november 2014 18:42 schreef Molurus het volgende:
[..]
Daarom zeg ik... heeeeeeeel voorzichtig boren, meer schrapen. En als je dan loskomt gewoon wachten.
Of walvissenquote:
O dat wist ik niet.quote:Op woensdag 12 november 2014 18:38 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
De 'orbit' van Rosetta is kunstmatig, hij wordt in een driehoekje gehouden met z'n eigen motoren. De zwaartekracht is écht nihil.
EDIT: filmpje van Rosetta's orbit: http://www.esa.int/spacei(...)bit_around_the_comet
Een walvis van een andere planeet; is dat ook een alien?quote:
De ontsnappingssnelheid is vast groter dan 0. Zolang je daaronder blijft..quote:Op woensdag 12 november 2014 18:43 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Maar dat is het dus, als je loskomt, ben je weg.
Zelfs als die komeet heel hard ronddraait, als Rosetta en Philae meedraaien, maakt het niks uit (de aarde draait ook heel hard rond, maar daar merken we niks van).quote:Op woensdag 12 november 2014 18:43 schreef X11 het volgende:
[..]
O dat wist ik niet.
Daarnaast: een omloopsnelheid (die "vaststaat") is iets anders dan de rotatiesnelheid van de komeet, die wel razendsnel zou kunnen zijn, zodat alles wat niet aan de oppervlakte vast ......
Eh nee, dan zou de komeet zelf ook uit elkaar drijven....
Ik begeef me op glad ijs, geloof ik.
Yep.. die heeft ook niet gewerktquote:Op woensdag 12 november 2014 18:46 schreef BeHereNowM het volgende:
Philae heeft wel een raketje bovenop om 'm op de komeet te duwen, maar daar waren ook problemen mee werd gezegd
Zeer zeker, hij wordt geschat op 1 m/s. Maar goed, gezien hoe risky deze landing al was, denk ik niet dat ze zeer happig zijn op een hele reeks ervanquote:Op woensdag 12 november 2014 18:44 schreef Molurus het volgende:
[..]
De ontsnappingssnelheid is vast groter dan 0. Zolang je daaronder blijft..
Omdat wij niet hard genoeg draaien. Er is een snelheid waarop voorwerpen niet meer naar de aarde toe getrokken worden - rond de 28.000 km/h. Dat is de reden dat het ISS niet uit de lucht dondert. Als je sneller gaat dan die waarde kun je ontsnappen. Op die komeet is de zwaartekracht alleen vele malen zwakker en de ontsnappingssnelheid dus ook.quote:Op woensdag 12 november 2014 18:44 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Zelfs als die komeet heel hard ronddraait, als Rosetta en Philae meedraaien, maakt het niks uit (de aarde draait ook heel hard rond, maar daar merken we niks van).
twitter:developspacesa twitterde op woensdag 12-11-2014 om 18:34:30There will be a loss of connection between Rosetta & Philae in about 2hrs. This is expected as Rosetta moves out of range temporarily! reageer retweet
Op het moment dat alle andere onderzoeksmethodes uitgeput zijn is het een poging waard, lijkt me.quote:Op woensdag 12 november 2014 18:47 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Zeer zeker, hij wordt geschat op 1 m/s. Maar goed, gezien hoe risky deze landing al was, denk ik niet dat ze zeer happig zijn op een hele reeks ervan
Tuurlijk wel. De maanlanding is ook vaker gedaan.quote:Op woensdag 12 november 2014 18:47 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Zeer zeker, hij wordt geschat op 1 m/s. Maar goed, gezien hoe risky deze landing al was, denk ik niet dat ze zeer happig zijn op een hele reeks ervan
Dat lijkt wel een zelfgemaakt speelveld van pacman op een Philips G7000.quote:Op woensdag 12 november 2014 18:48 schreef SanAnt het volgende:
Er komt wat data binnen
[ afbeelding ]
Als het oppervlak zo zacht is zijn de harpoenen misschien afgevuurd maar hebben ze niks om in vast te zitten.quote:Op woensdag 12 november 2014 18:38 schreef Tchock het volgende:
Good news: --- Touchdown, all the signals that trigger on touchdown worked. --- Still communication, which means the lander did not tilt or topple.
Bad news: --- ADS thruster did not fire, that is the issue was already known beforehand. --- The anchors did not fire, this confusion was due to the rewind motors for the anchors going into action, but the harpoon wasn't actually fired. --- Team doesn't know if it rebounded or not / if it's on the surface. Thus they don't dare issuing a re-firing signal for the harpoons, because they don't know in what position the lander is. Current Situation: --- The arm that damped the landing force only moved very little, which indicates a very soft surface. Which might mean if it rebound the rebound was very soft as well and in this case might settle down again. --- On board computer is waiting for new commands. --- There will be more telemetry in 30 minutes, but contact lost in 120 minutes, so the final verdict could be known only tomorrow.
Volgens mij kunnen ze zien dat de harpoenen niet afgevuurd zijn. De motoren hebben wel geprobeerd ze weer binnen te halen, daar kwam de verwarring vandaanquote:Op woensdag 12 november 2014 18:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als het oppervlak zo zacht is zijn de harpoenen misschien afgevuurd maar hebben ze niks om in vast te zitten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |