abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146581531
and lol; slider vs lander

elakdawalla twitterde op woensdag 12-11-2014 om 18:31:23 But hey, maybe this means @Philae2014 will be the first ever comet rover! #justkidding #wellmostlykidding #CometLanding reageer retweet
pi_146581558
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:32 schreef nikao het volgende:
and lol; slider vs lander

elakdawalla twitterde op woensdag 12-11-2014 om 18:31:23 But hey, maybe this means @Philae2014 will be the first ever comet rover! #justkidding #wellmostlykidding #CometLanding reageer retweet
_O-
pi_146581560
Rosetta een foto laten maken van de landingsplaats wellicht :?
pi_146581570
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:33 schreef BeHereNowM het volgende:
Deeeeeenk dat ze daar al aan gedacht hebben (en dat die foto er al is of onderweg is) ;)
pi_146581577
Steeds een heel voorzichtig een beetje boren, wachten tot je weer geland bent een stukje verderop, etc. Zo kun je het hele oppervlak onderzoeken. :P
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 12 november 2014 @ 18:34:42 #106
417537 X11
Dit invulveldje is veel te kor
pi_146581580
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:31 schreef nikao het volgende:

[..]

Prioriteit boeit niet, dit zijn voorgeprogrammeerde procedures. Philae zou als eerste beginnen met panorama fotos maken en doorsturen. Die komen echt wel binnen. En daar gaan ze vast ook wel wat mee doen, is immers ook gewoon nuttige data om te zien hoe het met philae staat.
Ik had de vraag geïnterpreteerd als "Wanneer krijgen wij mensen de gefatsoeneerde beelden in het visuele spectrum te zien?" Maar de binnenkomst van de beelden zal inderdaad wel vast geprogrammeerd staan, althans voor het eerste uur.
Rutte, ga weg. Alsjeblieft. ✔
Poetin, ga weg. Alsjeblieft.
pi_146581613
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:34 schreef Inaithnir het volgende:

[..]

Deeeeeenk dat ze daar al aan gedacht hebben (en dat die foto er al is of onderweg is) ;)
Werelds toch als die binnen nu en een half uur verschijnt ^O^
pi_146581619
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:33 schreef BeHereNowM het volgende:
Je weet hoe donker de komeet is en dat het een flinke afstand is?. Daar heb je zeer weinig aan vrees ik.
pi_146581627
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:34 schreef Molurus het volgende:
Steeds een heel voorzichtig een beetje boren, wachten tot je weer geland bent een stukje verderop, etc. Zo kun je het hele oppervlak onderzoeken. :P
Ik weet niet precies wat voor motoren Philae aan boord heeft (en of ze werken :') ), maar als hij eenmaal loslaat van het oppervlak, komt ie niet meer terug.
pi_146581628
Dus, kort samengevat: de ijsschroeven werken wel, de ankers niet. Philae is zo'n vier centimeter in 67P verzonken. Signaal valt steeds weg. Niet bekend of Philae stabiel staat. Lander is verder in orde.
pi_146581644
quote:
1s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:36 schreef Tchock het volgende:
Dus, kort samengevat: de ijsschroeven werken wel, de ankers niet. Philae is zo'n vier centimeter in 67P verzonken. Signaal valt steeds weg. Niet bekend of Philae stabiel staat. Lander is verder in orde.
Jep.. :Y

En.....

pi_146581662
quote:
1s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:36 schreef Tchock het volgende:
Dat is wat ik er van begrijp idd
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_146581664
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:36 schreef Inaithnir het volgende:

[..]

Ik weet niet precies wat voor motoren Philae aan boord heeft (en of ze werken :') ), maar als hij eenmaal loslaat van het oppervlak, komt ie niet meer terug.
Is de zwaartekracht echt geheel verwaarloosbaar? Rosetta is tenslotte ook in orbit.
  woensdag 12 november 2014 @ 18:37:43 #114
296378 SanAnt
Monica_l_Sigaar
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 12 november 2014 @ 18:38:19 #115
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_146581694
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:36 schreef nikao het volgende:

[..]

Jep.. :Y

En.....

:~
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 12 november 2014 @ 18:38:36 #116
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_146581706
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:37 schreef Molurus het volgende:

[..]

Is de zwaartekracht echt geheel verwaarloosbaar? Rosetta is tenslotte ook in orbit.
Escape velocity is 1m/s. De lander van 100kg weegt 1 gram met die zwaartekracht.
Géén kloon van tvlxd!
pi_146581708
quote:

[..]

De 'orbit' van Rosetta is kunstmatig, hij wordt in een driehoekje gehouden met z'n eigen motoren. De zwaartekracht is écht nihil.

EDIT: filmpje van Rosetta's orbit: http://www.esa.int/spacei(...)bit_around_the_comet
pi_146581711
Good news: --- Touchdown, all the signals that trigger on touchdown worked. --- Still communication, which means the lander did not tilt or topple.
Bad news: --- ADS thruster did not fire, that is the issue was already known beforehand. --- The anchors did not fire, this confusion was due to the rewind motors for the anchors going into action, but the harpoon wasn't actually fired. --- Team doesn't know if it rebounded or not / if it's on the surface. Thus they don't dare issuing a re-firing signal for the harpoons, because they don't know in what position the lander is. Current Situation: --- The arm that damped the landing force only moved very little, which indicates a very soft surface. Which might mean if it rebound the rebound was very soft as well and in this case might settle down again. --- On board computer is waiting for new commands. --- There will be more telemetry in 30 minutes, but contact lost in 120 minutes, so the final verdict could be known only tomorrow.
pi_146581715
quote:

[..]

Neuh, niet verwaarloosbaar, maar wel te weinig om hem stabiel op het oppervlak te houden volgens mij
pi_146581739
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:38 schreef nikao het volgende:

[..]

Neuh, niet verwaarloosbaar, maar wel te weinig om hem stabiel op het oppervlak te houden volgens mij
Zolang er geen andere krachten op hem inwerken zie ik geen probleem.

Pics incoming hoor ik. *O*
pi_146581757
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:39 schreef Molurus het volgende:

[..]

Naja, als je wil boren, moet je wel vastzitten (actie is reactie enzo ;) ), anders is het bye bye.
pi_146581766
Pic van de afdaling

woensdag 12 november 2014 @ 18:41:01 #123
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_146581775
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:39 schreef Molurus het volgende:

[..]

Pics incoming hoor ik. *O*
het ding is misschien zelfs scheef geland en dan kan je niet boren.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_146581801
quote:

[..]

Nou ja, de zwaartekracht is nooit verwaarloosbaar. Je moet goed beseffen dat de zwaartekracht altijd werkt - een bowlingbal in de ruimte trekt net zo goed op een tennisbal in de buurt als de aarde aan ons trekt. Je kunt dus altijd iets in een al dan niet stabiele baan brengen.

Maar de zwaartekracht is wel een miljoen keer zo zwak als op aarde. Een kleine kracht kan iets van het oppervlak de ruimte in laten schieten met een kracht groter dan de ontsnappingssnelheid. Als de lander stuitert of omvalt kan die aan de zwaartekracht ontsnappen.
pi_146581813
quote:
1s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:38 schreef Tchock het volgende:
Good news: --- Touchdown, all the signals that trigger on touchdown worked. --- Still communication, which means the lander did not tilt or topple.
Bad news: --- ADS thruster did not fire, that is the issue was already known beforehand. --- The anchors did not fire, this confusion was due to the rewind motors for the anchors going into action, but the harpoon wasn't actually fired. --- Team doesn't know if it rebounded or not / if it's on the surface. Thus they don't dare issuing a re-firing signal for the harpoons, because they don't know in what position the lander is. Current Situation: --- The arm that damped the landing force only moved very little, which indicates a very soft surface. Which might mean if it rebound the rebound was very soft as well and in this case might settle down again. --- On board computer is waiting for new commands. --- There will be more telemetry in 30 minutes, but contact lost in 120 minutes, so the final verdict could be known only tomorrow.
Klinkt gematigd positief.

Is er meer bekend over die ice screws?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')