Dit topic behandelt de alternatieve visies op de gebeurtenissen die plaatsvonden op 11 september 2001 op 3 plaatsen in de VS:
• New York City: - WTC 1 - American Airlines Boeing 767-200ER Flight 11 - impact 8:46 noordkant noordtoren - ingestort 10:28 - WTC 2 - United Airlines Boeing 767-222 Flight 175 - impact 9:03 zuidwestkant zuidtoren - ingestort 10:00 - WTC 7 - niet geraakt door vliegtuigen - ingestort 17:21 • Washington - Pentagon - American Airlines Boeing 757-223 Flight 77 - impact 9:43 zuidwestkant Pentagon - deel stort in 10:10 • bos nabij Shanksville, Pennsylvania - United Airlines Boeing 757-222 Flight 93 - neergestort/neergeschoten 10:10
Het "officiële verhaal" dat hier te lezen is, zorgt voor meer vragen over wat er nu eigenlijk gebeurd is die dag, door wie uitgevoerd en met welk motief.
Tijdlijn gebeurtenissen: 08:46 - Flight 11 crasht in noordtoren WTC-1 09:03 - Flight 175 crasht in de zuidtoren WTC-2 09:18 - FAA gooit luchthavens in het NYC gebied dicht 09:21 - Tunnels en bruggen in New York worden dichtgegooid 09:40 - FAA houdt alle vluchten aan de grond: Amerikaans luchtruim op slot 09:43 - Flight 77 raakt het Pentagon aan de noordwestkant 10:00 - De zuidelijke toren van het WTC stort in 10:05 - Het Witte Huis wordt geevacueerd 10:10 - Een deel van het Pentagon stort in 10:10 - Flight United Airlines 93 stort neer nabij Shanksville 10:35 - Alle internationale vluchten naar de VS worden naar Canada omgeleid 10:28 - De tweede toren van het WTC stort in 11:04 - Het hoofdkwartier van de Verenigde Naties in New York wordt geevacueerd 11:18 - American Airlines bevestigd 2 vluchten kwijt te zijn. 150 mensen zijn aan boord van die vluchten 11:30 - Brandweermannen worden geevacueerd uit WTC-7 11:59 - United Airlines rapporteert 2 crashes, waaronder het vliegtuig in Pittsburgh 13:44 - Het Pentagon zet vijf gevechtsschepen en twee vliegtuigen in om de steden Washington en New York te beschermen 17:16 - WTC-7 stort in zonder door een vliegtuig geraakt te zijn
9/11, er zijn nog veel vragen over het hoe en waarom.
Hoe/Wat: • Wat heeft de gebouwen doen instorten? • Was er sprake van: - de gemelde vliegtuigen - op afstand bestuurde vliegtuigen - vervangen vliegtuigen - geen vliegtuigen
• Hoe kon WTC-7 zomaar instorten? • Kan controlled demolition gebruikt worden de gebouwen te doen instorten? • Wat is er gebeurd met de slachtoffers? • Hoe kan het gras voor het Pentagon er ongeschonden bij liggen?
Waarom: • Als het niet Al Qaeda was, wie zijn de verantwoordelijken en waarom? • Wat zijn mogelijke motieven om de aanslagen in scene te zetten? • Waarom is er niet opgetreden tegen 4 totaal vrij vliegende verkeersvliegtuigen?
Lange documentaires en algemene overzichtsplaatjes:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Specifieke onderwerpen
Instorten WTC-1 & 2:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.WTC-7:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(micro)thermite/thermate/ander materiaal dat staal kan smelten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Planes or no planes - oordeel zelf:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pentagon:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rammelende "getuigenverklaringen":
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Twijfel over de kapers:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Twee mogelijke verklaringen voor het verpulveren van de WTC-torens, uitgebreid uitgelegd:
Ok, nieuw paradigma. De aanslagen zijn NIET door Al Qaeda gepleegd. Welke andere partij was hiervoor verantwoordelijk? De Israeli's? De VS zelf? Saudi-Arabie? Anderen?
• Wat waren de motieven? • Hoe passen de feiten (beter) in dat scenario?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography Onikaan ni ov dovah
Op dinsdag 11 november 2014 09:38 schreef Tingo het volgende: Nogmaals: Dus,als de vliegtuig (met 500mph snelheid) knalt tegen iets zwaardere dan 'n vogel ,zoals ’n skydiver in ’n armoured suit of ’n vliegende staal balk met ’t zelfde snelheid als de vogel (rond 50mph) wat zal gebeuren denk je? Meer schade denk je?
Ik denk niet dat de vliegtuig zal door de gevel - andersom - de stalen balk zal door 't holle,zachtere vliegtuig zoals we hebben gezien gebeuren in de video met de houten telephone paal.... die is heel soepel door de vleugel gegaan. Ik denk dat als er iemand in de war is,dan is 't jou.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
Ik denk niet dat de vliegtuig zal door de gevel - andersom - de stalen balk zal door 't holle,zachtere vliegtuig zoals we hebben gezien gebeuren in de video met de houten telephone paal.... die is heel soepel door de vleugel gegaan. Ik denk dat als er iemand in de war is,dan is 't jou.
Kijk nou eens goed, en dan zie je dat de palen zelf ook stuk zijn Dat is nou precies wat ik bedoelde. Het lijkt alsof jij denkt dat alleen het ene of het andere kapot zou moeten gaan. Dat is niet zo.
Bovendien, de balken van de torens waren een flink stuk steviger. Waarom zouden de wtc vliegtuigen daar dan niet doorgeen kunnen komen, maar bij jouw voorbeeld wel? Dat spreekt elkaar 180 graden tegen.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography Onikaan ni ov dovah
Ik denk niet dat de vliegtuig zal door de gevel - andersom - de stalen balk zal door 't holle,zachtere vliegtuig zoals we hebben gezien gebeuren in de video met de houten telephone paal.... die is heel soepel door de vleugel gegaan. Ik denk dat als er iemand in de war is,dan is 't jou.
Nog ff en je beweert dat het gebouw door het vliegtuig is heengedrongen.
Kijk nou eens goed, en dan zie je dat de palen zelf ook stuk zijn Dat is nou precies wat ik bedoelde. Het lijkt alsof jij denkt dat alleen het ene of het andere kapot zou moeten gaan. Dat is niet zo.
Bovendien, de balken van de torens waren een flink stuk steviger. Waarom zouden de wtc vliegtuigen daar dan niet doorgeen kunnen komen, maar bij jouw voorbeeld wel? Dat spreekt elkaar 180 graden tegen.
De stalen balken waren inderdaad veel sterker en sterk genoeg om niet te breken. Dus je blijft denken dat 'n vleugel (van twee 3mm dik alu lagen) gaat snijden door 20 stalen balken van 35cm2 met 'n dikte van 5/7cm. Rare wetenschap heb je dan.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
Nog ff en je beweert dat het gebouw door het vliegtuig is heengedrongen.
Als er zoveel schade is van 'n 5kg vogel met 'n snelheid van 50mph dan wat zou je denken gebeuren als die vliegtuig knalt tegen iets veel zwardere,harder,sterker zoals 'n gebouw van honderden duizenden tonne?
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
Als er zoveel schade is van 'n 5kg vogel met 'n snelheid van 50mph dan wat zou je denken gebeuren als die vliegtuig knalt tegen iets veel zwardere,harder,sterker zoals 'n gebouw van honderden duizenden tonne?
Precies dat wat er gebeurd is. Begrijp je niet dat je nu zelf de argumenten daarvoor aandraagt?
De stalen balken waren inderdaad veel sterker en sterk genoeg om niet te breken. Dus je blijft denken dat 'n vleugel (van twee 3mm dik alu lagen) gaat snijden door 20 stalen balken van 35cm2 met 'n dikte van 5/7cm. Rare wetenschap heb je dan.
Een stuk schuim heeft de vleugel van de space shuttle Columbia dusdanig beschadigd dat het als resultaat had dat het hele ding uiteindelijk uit elkaar viel. Schuim is zachter dan een Space Shuttle en toch "won" het schuim.
I'm surrounded by morons! TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
Als er zoveel schade is van 'n 5kg vogel met 'n snelheid van 50mph dan wat zou je denken gebeuren als die vliegtuig knalt tegen iets veel zwardere,harder,sterker zoals 'n gebouw van honderden duizenden tonne?
Exact hetzelfde, dat is juist hetgeen wat jij niet begrijpt Vogel vs vliegtuig: beide gaan stuk. Vliegtuig vs gebouw: beide gaan stuk. Snap je dat nou echt niet? Je eigen voorbeeld laat zien dat je idee niet klopt.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography Onikaan ni ov dovah
Een stuk schuim heeft de vleugel van de space shuttle Columbia dusdanig beschadigd dat het als resultaat had dat het hele ding uiteindelijk uit elkaar viel. Schuim is zachter dan een Space Shuttle en toch "won" het schuim.
Jep, en ook daar, zowel het schuim als de vleugel gingen stuk
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography Onikaan ni ov dovah
Een stuk schuim heeft de vleugel van de space shuttle Columbia dusdanig beschadigd dat het als resultaat had dat het hele ding uiteindelijk uit elkaar viel. Schuim is zachter dan een Space Shuttle en toch "won" het schuim.
Dat gaat 't niet om.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
Precies dat wat er gebeurd is. Begrijp je niet dat je nu zelf de argumenten daarvoor aandraagt?
Volgens mij is 't jou die snapt t niet.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
Probeer dan eens uit te leggen waar het wel om gaat, want ik volg je niet meer. Het lijkt er voor mij in het kort op dat je probeert te beweren dat iets zachts iets hards niet kapot kan krijgen. Klopt dat je dat wil zeggen? En zo nee, wat wil je wel zeggen?
I'm surrounded by morons! TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
Jawel, daar gaat het wel om. Een vliegtuig in stukken doet nog steeds schade.
Mag ik vragen precies wat voor wetenschap je studeert? Wat voor kwalificaties heb je? Tijdje terug heb je gezegd dat je heb 'n aantal scientific papers geschreven....wat waren ze over ? Ik wil ze graag lezen.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
Mag ik vragen precies wat voor wetenschap je studeert? Wat voor kwalificaties heb je? Tijdje terug heb je gezegd dat je heb 'n aantal scientific papers geschreven....wat waren ze over ? Ik wil ze graag lezen.
Nee Tingo, geen afleidingsmanoeuvres
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography Onikaan ni ov dovah
Daar ben jij heel goed in.. je heb nog steeds niet m'n vraagje beantwoorden.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
Probeer dan eens uit te leggen waar het wel om gaat, want ik volg je niet meer. Het lijkt er voor mij in het kort op dat je probeert te beweren dat iets zachts iets hards niet kapot kan krijgen. Klopt dat je dat wil zeggen? En zo nee, wat wil je wel zeggen?
Als er zoveel schade is van 'n 5kg vogel met 'n snelheid van 50mph dan wat zou je denken gebeuren als die vliegtuig knalt tegen iets veel zwardere,harder,sterker (stuk staal van 50kg bvb.)met zelfde snelheid als de vogel? Ik denk veel meer schade op de vleigtuig
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
De stalen balken waren inderdaad veel sterker en sterk genoeg om niet te breken. Dus je blijft denken dat 'n vleugel (van twee 3mm dik alu lagen) gaat snijden door 20 stalen balken van 35cm2 met 'n dikte van 5/7cm. Rare wetenschap heb je dan.
Over het algemaan waren de stalen balken gebroken op de las punten, zoals Ik in vorige topic probeerde uit te leggen. Staal knapt inderdaad niet zomaar, het breekt op het verbindings punt las of bout, het zwakke punt.
Als er zoveel schade is van 'n 5kg vogel met 'n snelheid van 50mph dan wat zou je denken gebeuren als die vliegtuig knalt tegen iets veel zwardere,harder,sterker (stuk staal van 50kg bvb.)met zelfde snelheid als de vogel? Ik denk veel meer schade op de vleigtuig
Wat betekent dat het vliegtuig er alleen maar makkelijker doorheen vliegt... En waarom zou dit schade aan het gebouw uitsluiten?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography Onikaan ni ov dovah
Het vliegtuig klapt toch tegen het staal aan? waardoor het nooit als geheel er doorheen komt? alleen scherven komen dan verder.
En het gewicht van die enkele stalen buis maakt ook niet uit volgens mij. Als je zo denkt, zou ik mijn betonnen muur ook zo om kunnen duwen... maar dat gaat gelukkig ook niet....
Als een auto een huis in rijd, ramt die er trouwens ook niet dwars doorheen. Nu weegt een vliegtuig een factor 300 meer dan een auto, maar 1 WTC weegt ook wel meer dan 1 vliegtuig...
Alleen in films zie je vliegtuigen/auto's door gebouwen knallen om er heel uit te komen aan de andere kant. Das dezelfde bullshit als dat je door een schot van een shotgun 10 meter verder land.
Over het algemaan waren de stalen balken gebroken op de las punten, zoals Ik in vorige topic probeerde uit te leggen. Staal knapt inderdaad niet zomaar, het breekt op het verbindings punt las of bout, het zwakke punt.
Ja en als je weet wat over laswerk dan zal je ook weet dat heel vaak kan de las zelf sterker dan de base metal.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
Wat betekent dat het vliegtuig er alleen maar makkelijker doorheen vliegt... En waarom zou dit schade aan het gebouw uitsluiten?
Dus je denkt dat de veel lichtere,zachter,holle vleugels met twee lagen van 3mm dik alu gaat makkelijk door 'n stuk of 20 stalen balken van 35cm2 met 'n dikte van 5-7cm? (Zoals wat we hebben gezien op de videos van de dag)
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
Op dinsdag 11 november 2014 12:45 schreef tharealmb het volgende: Het vliegtuig klapt toch tegen het staal aan? waardoor het nooit als geheel er doorheen komt? alleen scherven komen dan verder.
En het gewicht van die enkele stalen buis maakt ook niet uit volgens mij. Als je zo denkt, zou ik mijn betonnen muur ook zo om kunnen duwen... maar dat gaat gelukkig ook niet....
Als een auto een huis in rijd, ramt die er trouwens ook niet dwars doorheen. Nu weegt een vliegtuig een factor 300 meer dan een auto, maar 1 WTC weegt ook wel meer dan 1 vliegtuig...
Alleen in films zie je vliegtuigen/auto's door gebouwen knallen om er heel uit te komen aan de andere kant. Das dezelfde bullshit als dat je door een schot van een shotgun 10 meter verder land.
En als 'n licht autotje kanalt tegen 'n stalen paal - is er niet veel over van de autotje.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
En als 'n licht autotje kanalt tegen 'n stalen paal - is er niet veel over van de autotje.
De vliegtuigen knalden dan ook niet tegen een solide stalen plaat! Hoe vaak moet ik die foto van zonlicht door de WTC torens nou nog plaatsen voor dat doordringt?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography Onikaan ni ov dovah
Tis gewoon 'n voorbeeldje....als 't snelheid had van 800km/h dan wordt 't in nog meer stukjes gesmasht....of niet?Ik denk van wel.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
De vliegtuigen knalden dan ook niet tegen een solide stalen plaat! Hoe vaak moet ik die foto van zonlicht door de WTC torens nou nog plaatsen voor dat doordringt?
Dus je denkt dat de veel lichtere,zachter,holle vleugels met twee lagen van 3mm dik alu gaat makkelijk door 'n stuk of 20 stalen balken van 35cm2 met 'n dikte van 5-7cm? (Zoals wat we hebben gezien op de videos van de dag)
Ik denk dat jouw aannames fout zijn. Het zijn geen zachte, holle vleugels. De vleugels zijn sterk genoeg om het volle gewicht van het vliegtuig te dragen, en zijn 1 van de sterkste delen van het vliegtuig. Hol zijn ze ook niet. Alle systemen voor de bediening van de flats, slats, ailerons, verwarmingselementen, motoren etc moeten door de vleugels heen. Ook zit een aanzienlijk deel van de brandstof in de vleugels.
En ja, dan gaat een stevig stuk aluminium makkelijk door een stalen balk heen. Jij doet ons geloven dat ze niet eens door 1 kunnen komen.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography Onikaan ni ov dovah
De vliegtuigen knalden dan ook niet tegen een solide stalen plaat! Hoe vaak moet ik die foto van zonlicht door de WTC torens nou nog plaatsen voor dat doordringt?
Dat weet ik - ze zijn tegen 20 of zo veel sterkere stalen balken. Die foto had ik al jaren geleden gezien dus ik had 't ook niet nodig te zien.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
Dat weet ik - ze zijn tegen 20 of zo veel sterkere stalen balken. Die foto had ik al jaren geleden gezien dus ik had 't ook niet nodig te zien.
Jij denkt dat het niet uitmaakt of je een aardappel tegen een stuk kippengaas, of tegen een solide plaat van dezelfde dikte aan schiet? Dat is wat je hier mee zegt.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography Onikaan ni ov dovah
Ja en als je weet wat over laswerk dan zal je ook weet dat heel vaak kan de las zelf sterker dan de base metal.
Dat kan als de balk zelf niet goed gegoten is, maar verder is de las of connectie punt het zwakste punt, dat geef ik ook aan, Over het algemeen kon je ook zien dat het staal op die punten is afgeknapt. Mensen konden dit ook gewoon van de straat kant zien, een gapend gat in het gebouw.
Ik denk dat jouw aannames fout zijn. Het zijn geen zachte, holle vleugels. De vleugels zijn sterk genoeg om het volle gewicht van het vliegtuig te dragen, en zijn 1 van de sterkste delen van het vliegtuig. Hol zijn ze ook niet. Alle systemen voor de bediening van de flats, slats, ailerons, verwarmingselementen, motoren etc moeten door de vleugels heen. Ook zit een aanzienlijk deel van de brandstof in de vleugels.
En ja, dan gaat een stevig stuk aluminium makkelijk door een stalen balk heen. Jij doet ons geloven dat ze niet eens door 1 kunnen komen.
Ja - vleugels zijn zo sterk dat engineers mogen niet lopen op bepaalde punten. Ik ben heel geinteresseerd in wat voor wetenschap je ben aan 't studeren.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
Dat kan als de balk zelf niet goed gegoten is, maar verder is de las of connectie punt het zwakste punt, dat geef ik ook aan, Over het algemeen kon je ook zien dat het staal op die punten is afgeknapt. Mensen konden dit ook gewoon van de straat kant zien, een gapend gat in het gebouw.
Hadden ze binoculars bij ze of heel goede ogen ?
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
Ja - vleugels zijn zo sterk dat engineers mogen niet lopen op bepaalde punten. Ik ben heel geinteresseerd in wat voor wetenschap je ben aan 't studeren.
Hou daar nu eens mee op en hou je aan het onderwerp.
Ja - vleugels zijn zo sterk dat engineers mogen niet lopen op bepaalde punten. Ik ben heel geinteresseerd in wat voor wetenschap je ben aan 't studeren.
Dat is totaal irrelevant Tingo. Ga je nou echt betwisten dat de vleugels niet sterk zijn? Waar denk je dan dat het volledige gewicht (plus een flinke marge voor dingen als valwinden) aan de vleugels hangt?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography Onikaan ni ov dovah
Dat is totaal irrelevant Tingo. Ga je nou echt betwisten dat de vleugels niet sterk zijn? Waar denk je dan dat het volledige gewicht (plus een flinke marge voor dingen als valwinden) aan de vleugels hangt?
Tis helemaal relevant.....tuurlijk zijn ze sterk maar helemaal niet zo sterk als de stalen balken.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
Tis helemaal relevant.....tuurlijk zijn ze sterk maar helemaal niet zo sterk als de stalen balken.
So what? Niemand beweert hier dat de vliegtuigen intact door de gevel vlogen. Het is niet een geval van de sterkste wint, en de andere krijgt geen schade.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography Onikaan ni ov dovah
Nee geen bril nodig dit is het beeld van aan de andere kant van de hudson... En ik zie een gat, en dat terwijl de foto niet groot is en ik niet zulke goeie ogen heb.
Dat is totaal irrelevant Tingo. Ga je nou echt betwisten dat de vleugels niet sterk zijn? Waar denk je dan dat het volledige gewicht (plus een flinke marge voor dingen als valwinden) aan de vleugels hangt?
Je maakt een enorme denkfout volgens mij. Dat iets sterk genoeg is om iets te dragen, betekend niet dat het in andere omstandigheden ook sterk is...
Een holle staaf van carbon is ook enorm sterk als je er druk van boven op zet (op de ronde kant). Maar zodra je hem door midden probeert te breken is die opeens helemaal niet zo sterk meer...
een vleugel is gemaakt om de lift op te vangen. Niet om tegen een stuk staal aan te klappen....
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
Als de vleugels waren van massief geharde staal dan misschien hadden ze wel wat meer schade gemaakt.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
Je maakt een enorme denkfout volgens mij. Dat iets sterk genoeg is om iets te dragen, betekend niet dat het in andere omstandigheden ook sterk is...
Een holle staaf van carbon is ook enorm sterk als je er druk van boven op zet (op de ronde kant). Maar zodra je hem door midden probeert te breken is die opeens helemaal niet zo sterk meer...
een vleugel is gemaakt om de lift op te vangen. Niet om tegen een stuk staal aan te klappen....
Daar heb je wel deels gelijk ja, het is een andere vorm van sterkte. Ik wil Tingo vooral duidelijk maken dat het niet enkel om een slap aluminium omhulsel gaat.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography Onikaan ni ov dovah
Omdat hol makkelijker breekt als je druk op de zijkant uitoefent dan massief Plus dat de massa hoger ligt... en F=m*a
Voor dat eerste maakt het niet uit of het aluminium is of staal En als je de totale kinetische energie omhoog brengt is het geen eerlijke vergelijking meer.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography Onikaan ni ov dovah
Daar heb je wel deels gelijk ja, het is een andere vorm van sterkte. Ik wil Tingo vooral duidelijk maken dat het niet enkel om een slap aluminium omhulsel gaat.
Volgens mij was de discussie waarom het vliegtuig er niet aan de andere kant uitkomt maar het is meer dan en slap aluminium omhulsel inderdaad. Maar als je eens flinke turbulentie hebt gehad, twijfel je toch wel aan hoe sterk het is (het is sterk, omdat het meebuigt)
Voor dat eerste maakt het niet uit of het aluminium is of staal En als je de totale kinetische energie omhoog brengt is het geen eerlijke vergelijking meer.
? bij meer materiaal krijg je toch meer massa, dus meer kinetische energie? we hebben het over een vliegtuig, niet over een eerlijke theoretische vergelijking
Volgens mij was de discussie waarom het vliegtuig er niet aan de andere kant uitkomt maar het is meer dan en slap aluminium omhulsel inderdaad. Maar als je eens flinke turbulentie hebt gehad, twijfel je toch wel aan hoe sterk het is (het is sterk, omdat het meebuigt)
Nou nee, Tingo lijkt te denken dat het vliegtuig het gebouw niet had kunnen beschadigen. Soort cartoon *splat* tegen de gevel of zo.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography Onikaan ni ov dovah
Als ik moet even 'n zwaard vecht wedstrijd moet doen en ik moet kiezen tussen 'n geharde staal zwaard en 'n alu zwaard dan zou ik de staal zwaard graag hebben.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
Op dinsdag 11 november 2014 13:46 schreef Tingo het volgende: Als ik moet even 'n zwaard vecht wedstrijd moet doen en ik moet kiezen tussen 'n geharde staal zwaard en 'n alu zwaard dan zou ik de staal zwaard graag hebben.
En het maakt volgens jou niet uit of je een aardappel tegen een stuk kippengaas of tegen een solide plaat van dezelfde dikte schiet?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography Onikaan ni ov dovah
Nou nee, Tingo lijkt te denken dat het vliegtuig het gebouw niet had kunnen beschadigen. Soort cartoon *splat* tegen de gevel of zo.
Nee - ik heb gezegd dat er zal schade op 't buitenkant van 't gebouw van de zwardere stukken zoals motoren en landing gear.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
En het maakt volgens jou niet uit of je een aardappel tegen een stuk kippengaas of tegen een solide plaat van dezelfde dikte schiet?
Ik weet 't niet.Ik zal liever praten over iets meer relevant zoals alu en staal en niet over aardappellen en kippengaas.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
Nee - ik heb gezegd dat er zal schade op 't buitenkant van 't gebouw van de zwardere stukken zoals motoren en landing gear.
Volgens mij valt ook de kracht van die onderdelen (massa x snelheid) in het niet, met de kracht die een gebouw kan hebben... Deze zullen er echt niet doorheen knallen. Only in Hollywood.
En geef mij maar het aluminium scherpe zwaard. een zwaar massief stalen zwaard ben je altijd langzamer mee
Op dinsdag 11 november 2014 12:45 schreef tharealmb het volgende: Het vliegtuig klapt toch tegen het staal aan? waardoor het nooit als geheel er doorheen komt? alleen scherven komen dan verder.
En het gewicht van die enkele stalen buis maakt ook niet uit volgens mij. Als je zo denkt, zou ik mijn betonnen muur ook zo om kunnen duwen... maar dat gaat gelukkig ook niet....
Als een auto een huis in rijd, ramt die er trouwens ook niet dwars doorheen. Nu weegt een vliegtuig een factor 300 meer dan een auto, maar 1 WTC weegt ook wel meer dan 1 vliegtuig...
Alleen in films zie je vliegtuigen/auto's door gebouwen knallen om er heel uit te komen aan de andere kant. Das dezelfde bullshit als dat je door een schot van een shotgun 10 meter verder land.
Jij snapt er helemaal niets van. Je -edit-logica schiet te kort.
[ Bericht 0% gewijzigd door Lavenderr op 11-11-2014 15:16:23 ]
Ik weet 't niet.Ik zal liever praten over iets meer relevant zoals alu en staal en niet over aardappellen en kippengaas.
Dit is een zeer relevant voorbeeld. Volgens jou maakt het niet uit of het een solide plaat is, of losse balken. Daaruit volgt deze absurditeit, wat duidelijk aangeeft dat er iets mis is met jouw idee.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography Onikaan ni ov dovah
Volgens mij valt ook de kracht van die onderdelen (massa x snelheid) in het niet, met de kracht die een gebouw kan hebben... Deze zullen er echt niet doorheen knallen. Only in Hollywood.
En geef mij maar het aluminium scherpe zwaard. een zwaar massief stalen zwaard ben je altijd langzamer mee
Geef het genoeg snelheid en iets zachts als lood of koper schiet door plaatstaal heen! En een pingpong bal gaat dan dwars door een batje heen
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography Onikaan ni ov dovah
Geef het genoeg snelheid en iets zachts als lood of koper schiet door plaatstaal heen! En een pingpong bal gaat dan dwars door een batje heen
Dan heb je het toch vaak over iets zeer kleins tegen iets veel groters En dan ook nog op een plaat dus 1 object. Voeg hier meerdere objecten aan toe en het stopt al veel sneller....
Tsja, denk je dat het zin heeft als ik hier met argumenten kom? Die worden toch afgewezen zie ik.
Zeg dan niks, een discussie zonder argumenten is geen discussie...
Ik zeg ook niet dat ik exact weet hoe het zit. Ik ben geen professor in de explosiekunde. Maar als je ziet hoeveel moeite een auto heeft met een simpele betonnen muur.... that's all i'm saying.
Wauw! Wat een geweldige argumentatie ook! Petje af hoor!
Wen er maar aan als je hier vaker wil posten, dat doen ze met regelmaat, zeker naar mensen die al die bullpoep niet geloven.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
Wen er maar aan als je hier vaker wil posten, dat doen ze met regelmaat, zeker naar mensen die al die bullpoep niet geloven.
Ja i know. FOK! staat er bekend om Maar ik hoopte er nog een nuttige reactie uit te trekken, want met argumenten ben ik zeker wel te overtuigen.... Maar zelfs van een MOD'je kan ik niet teveel verwachten
Zeg dan niks, een discussie zonder argumenten is geen discussie...
Ik zeg ook niet dat ik exact weet hoe het zit. Ik ben geen professor in de explosiekunde. Maar als je ziet hoeveel moeite een auto heeft met een simpele betonnen muur.... that's all i'm saying.
Ik ben geen groot wiskundige maar dergelijke zaken vallen trouwens toch gewoon uit te rekenen? Hoeveel kracht er nodig is om een bepaald materiaal te doorboren met een ander materiaal?
Of althans, ik meende zoiets op te vangen toen ik nog op school zat en druk bezig was wiskunde te negeren en met meisjes te praten
Zeg dan niks, een discussie zonder argumenten is geen discussie...
Ik zeg ook niet dat ik exact weet hoe het zit. Ik ben geen professor in de explosiekunde. Maar als je ziet hoeveel moeite een auto heeft met een simpele betonnen muur.... that's all i'm saying.
Maar probeer eens met diezelfde auto tegen twee betonnen palen aan te rijden. Dat geeft een ander effect.
Edit: Uhm, dat kan verkeerd opgevat worden, ik bedoel dus niet jij persoonlijk
I'm surrounded by morons! TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
Op dinsdag 11 november 2014 14:02 schreef ems. het volgende: Ik ben geen groot wiskundige maar dergelijke zaken vallen trouwens toch gewoon uit te rekenen? Hoeveel kracht er nodig is om een bepaald materiaal te doorboren met een ander materiaal?
Of althans, ik meende zoiets op te vangen toen ik nog op school zat en druk bezig was wiskunde te negeren en met meisjes te praten
Iemand hierboven ergens (dit topic, of het vorige) heeft de formule geplaatst waarmee dit 'makkelijk' na te rekenen is ja.
Volgens mij valt ook de kracht van die onderdelen (massa x snelheid) in het niet, met de kracht die een gebouw kan hebben... Deze zullen er echt niet doorheen knallen. Only in Hollywood.
En geef mij maar het aluminium scherpe zwaard. een zwaar massief stalen zwaard ben je altijd langzamer mee
Oh dankje. Handige advies
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
Dit was nog een houten vliegtuig, een b25 tegen het empire state building. En zelfs dat laat een groot gapend gat achter.. Zo zijn er wel meer in het verleden geweest, de snelheid de massa het laat gewoon erg veel schade achter.
Op dinsdag 11 november 2014 14:05 schreef theguyver het volgende: [ afbeelding ] Dit was nog een houten vliegtuig, een b25 tegen het empire state building. En zelfs dat laat een groot gapend gat achter.. Zo zijn er wel meer in het verleden geweest, de snelheid de massa het laat gewoon erg veel schade achter.
Ik zie een gat van 1 a 2 verdiepingen, dat verder niet echt doorgedrongen lijkt.... het gat was 5 bij 5 meter... dat is niet echt groot te noemen. En het gat wat na de crash in het WTC zat was groter...
Daar komt nog bij dat het WTC veel nieuwer is... het empire state building is van 1930, terwijl het wtc gebouwd is in 1968
Ik zie een gat van 1 a 2 verdiepingen, dat verder niet echt doorgedrongen lijkt.... het gat was 5 bij 5 meter... dat is niet echt groot te noemen. En het gat wat na de crash in het WTC zat was groter...
Hoe groot denk je dat dit vliegtuig was en hoe snel het vloog en hoeveel dit verschilde van de 767 die zich in het WTC boorde en hoeveel verschil dit maakt?
Hoe groot denk je dat dit vliegtuig was en hoe snel het vloog en hoeveel dit verschilde van de 767 die zich in het WTC boorde en hoeveel verschil dit maakt?
Dat is dus de vraag daar komt bij dat de constructie van het WTC heel anders is als het Empire state building. gezien het aantal jaar verschil. Maar het is vast te berekenen.....
Dat is dus de vraag daar komt bij dat de constructie van het WTC heel anders is als het Empire state building. gezien het aantal jaar verschil. Maar het is vast te berekenen.....
Op zich heb je niet eens zoveel technische gegeven/kennis nodig om te bedenken dat een vliegtuig uit 1945 minder groot is en minder snel gaat dan een Boeing 767 uit grofweg 2000.
B-25 had bijvoorbeeld een topsnelheid van 425 KPH. Een Boeing 767 grofweg 850KPH.
Op dinsdag 11 november 2014 14:02 schreef ems. het volgende: Ik ben geen groot wiskundige maar dergelijke zaken vallen trouwens toch gewoon uit te rekenen? Hoeveel kracht er nodig is om een bepaald materiaal te doorboren met een ander materiaal?
Of althans, ik meende zoiets op te vangen toen ik nog op school zat en druk bezig was wiskunde te negeren en met meisjes te praten
Klopt. Tot op zekere hoogte valt het uit te rekenen.
Op zich heb je niet eens zoveel technische gegeven/kennis nodig om te bedenken dat een vliegtuig uit 1945 minder groot is en minder snel gaat dan een Boeing 767 uit grofweg 2000.
B-25 had bijvoorbeeld een topsnelheid van 425 KPH. Een Boeing 767 grofweg 850KPH.
Topsnelheid is 913 km/uur op 11km hoogte. Op die paar honderd meter die de twin towers staan is de luchtdichtheid veel hoger waardoor ze waarschijnlijk niet zo snel kunnen.
daar staat een berekening op met de verwachtte schade. Ik kan het zelf niet narekenen, en tja je kan de bron in twijfel trekken. Maar de animatie laat wel goed zien wat er met het vliegtuig gebeurd. Die spat en heeeeel veel stukjes. Wat volgens mij ook logisch is. Het vliegtuig knalt niet tegen 1 stalen balkje op, maar rijen dik aan staal, op meerdere plekken...
Omdat hij dus door de eerste 'rij' heengaat, daarbij deze doorbreekt, maar daarmee wel steeds meer snelheid (en dus kracht!) verliest. Daardoor kwam dat kreng er ook niet weer aan de andere kant uit.
daar staat een berekening op met de verwachtte schade. Ik kan het zelf niet narekenen, en tja je kan de bron in twijfel trekken. Maar de animatie laat wel goed zien wat er met het vliegtuig gebeurd. Die spat en heeeeel veel stukjes. Wat volgens mij ook logisch is. Het vliegtuig knalt niet tegen 1 stalen balkje op, maar rijen dik aan staal, op meerdere plekken...
zie video's voor de animatie trouwens.
Ik kan dat ook niet narekenen. Maar hoe weet je dat de bron gelijk heeft? Ik zeg niet dat de bron ongelijk heeft, maar ik ken die programma's en weet hoe makkelijk het is om dingen te manipuleren.
Omdat hij dus door de eerste 'rij' heengaat, daarbij deze doorbreekt, maar daarmee wel steeds meer snelheid (en dus kracht!) verliest. Daardoor kwam dat kreng er ook niet weer aan de andere kant uit.
dat was het punt wat ik probeerde te maken ja. dat zie je ook in de simulatie van de site.
En of dit klopt: goede vraag. Ik kan deze bron niet controleren. Maar dit ziet er logischer, en geloofwaardiger uit, dan een stapel kartonnen dozen zoals ik in het vorige topic tegenkwam. Daarnaast zie je ook dat als een vliegtuig op het water klapt, er ook vrij weinig van overblijft, en ook in heel veel stukjes klapt. En dat het vliegtuig nooit echt heel "diep" komt. In tegenstelling tot iets kleins wat op dezelfde snelheid gaat.
En dit bedrijf rekent vooral dit soort simulaties door. voor allerlei omstandigheden.
Op dinsdag 11 november 2014 14:21 schreef tharealmb het volgende: Daarnaast zie je ook dat als een vliegtuig op het water klapt, er ook vrij weinig van overblijft
Water functioneert in dat geval ook als een massief stalen plaat door de verdeelde kracht. Vergelijk het eens (nee, probeer het niet uit, dat is pijnlijk been there, done that, bij mijn eerste sprong ooit) met van de hoge duikplank springen.
Als je duikt en jezelf uitstrekt, armen vooruit, dan komt AL je kracht op dat ene puntje te staan, je handen, daarna je armen, je hoofd, en snijd je als het ware door het water heen. Als je naar beneden springt en plat op je rug eindigt dan nou ja, geloof me, dat doet pijn. Het voelt dan zowat alsof je op een betonnen vloer valt, en pas als je afgeremd bent (door het water) zink je.
IN het geval van een vliegtuig die naar beneden gaat gaat dit eigenlijk (vrijwel) nooit gepaard met een 90-graden duikvlucht. Dat ding komt altijd met een groot deel van het oppervlakte (de buik) op het water terecht. Dan wordt de kracht over een veel groter oppervlak verdeelt wat de kracht per vierkante centimeter/meter een stuk kleiner en kan het dus niet zo makkelijk door een solide oppervlak 'snijden'.
Water functioneert in dat geval ook als een massief stalen plaat door de verdeelde kracht. Vergelijk het eens (nee, probeer het niet uit, dat is pijnlijk been there, done that, bij mijn eerste sprong ooit) met van de hoge duikplank springen.
Als je duikt en jezelf uitstrekt, armen vooruit, dan komt AL je kracht op dat ene puntje te staan, je handen, daarna je armen, je hoofd, en snijd je als het ware door het water heen. Als je naar beneden springt en plat op je rug eindigt dan nou ja, geloof me, dat doet pijn. Het voelt dan zowat alsof je op een betonnen vloer valt, en pas als je afgeremd bent (door het water) zink je.
IN het geval van een vliegtuig die naar beneden gaat gaat dit eigenlijk (vrijwel) nooit gepaard met een 90-graden duikvlucht. Dat ding komt altijd met een groot deel van het oppervlakte (de buik) op het water terecht. Dan wordt de kracht over een veel groter oppervlak verdeelt wat de kracht per vierkante centimeter/meter een stuk kleiner en kan het dus niet zo makkelijk door een solide oppervlak 'snijden'.
Je verhaal klopt, maar een hol vliegtuig komt zowel in 90 graden als "recht" niet heel ver lijkt mij. Het verschil zit hem namelijk in het breekpunt van het materiaal in dit geval volgens mij. het vliegtuig kreukt gewoon in omdat het niet massief is...
Maar wie verwacht nu dan dat het vliegtuig er WEL aan de andere kant had moeten uitkomen? of dat het gat groter had moeten zijn?
Het zogenaamd 'hol' zijn van dat vliegtuig (dus dat er mensen in kunnen) is hier totaal niet relevant, zie ook het voorbeeldfilmpje met de aardappel en het rietje:
Op dinsdag 11 november 2014 14:37 schreef motorbloempje het volgende: Het zogenaamd 'hol' zijn van dat vliegtuig (dus dat er mensen in kunnen) is hier totaal niet relevant, zie ook het voorbeeldfilmpje met de aardappel en het rietje:
Dat is wel een heel vreemde vergelijking Als je zo kijkt, zou een kreukelzone in een auto dus ook niet werken..... en die wordt wel degelijk in elkaar gedrukt. Als ik een blikje tegen de muur sla, gaat die echt wel plat. Als ik hem maar hard genoeg wegschiet knalt die echt el uit elkaar.
Doe ik hetzelfde met een gevuld blikje, gebeurt er toch wat anders...
Dat is wel een heel vreemde vergelijking Als je zo kijkt, zou een kreukelzone in een auto dus ook niet werken..... en die wordt wel degelijk in elkaar gedrukt. Als ik een blikje tegen de muur sla, gaat die echt wel plat. Als ik hem maar hard genoeg wegschiet knalt die echt el uit elkaar.
Doe ik hetzelfde met een gevuld blikje, gebeurt er toch wat anders...
Jij kan een blikje weegt minder dan een vliegtuig en jij kunt dat blikje niet met 800kph tegen een muur slingeren
Daarbij is al meerdere malen herhaald dat, als je het hebt over massieve oppervlakten en hun materiaalsoort daarvan, bij dit specifieke geval, het WTC geen massieve betonnen of stalen plaat was, en dat de breukschade van het vliegtuig op de stalen balken voornamelijk op de zwakkere punten te vinden was. Natuurlijk speelt materiaal een rol, en vliegt iets makkelijker door een satijnen laken dan door een kooiconstructie van staal! Maar het gaat hier inet om een solide betonnenmuur, maar op een aan elkaar gelaste kooiconstructie!
Maargoed, ik ga me nu weer even met wetenschappelijke zaken bezighouden hier op de uni Atuinhek mag 't overnemen. Of Fogel! Fijne (na)middag!
Dan heb je het toch vaak over iets zeer kleins tegen iets veel groters En dan ook nog op een plaat dus 1 object. Voeg hier meerdere objecten aan toe en het stopt al veel sneller....
Want een vliegtuig is niet klein ten opzichte van een wolkenkrabber? Klein vs groot maakt niet eens zo veel uit. Waar het om gaat zijn dingen als de druk die uit wordt geoefend.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography Onikaan ni ov dovah
Ja i know. FOK! staat er bekend om Maar ik hoopte er nog een nuttige reactie uit te trekken, want met argumenten ben ik zeker wel te overtuigen.... Maar zelfs van een MOD'je kan ik niet teveel verwachten
Mods van andere subforums zijn hier gewoon users .