abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146475499
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 19:09 schreef Wombcat het volgende:
Maarreh? Als er geen vliegtuig was, hoe verklaar je dan de vliegtuigmotor die een paar blocks verderop gevonden was? Hebben ze die er ff in een onbewaakt moment snel neergelegd of zo?
De fotos zijn fake(imo)
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_146475644
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 20:10 schreef Tingo het volgende:

[..]

De fotos zijn fake(imo)
Denk je niet dat er getuigen zijn die die motor daadwerkelijk daar gezien hebben? Of zijn dat weer crisisacteurs?

Overigens wel lekker makkelijk: alles wat niet in je straatje past is fake.
  zondag 9 november 2014 @ 20:52:47 #253
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_146477204
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 20:08 schreef Tingo het volgende:

[..]

Stel dan als de collisie was met 20 vliegende stalen balken met 't zelfde snelheid als de vogel.Ik denk niet dat de vliegtuig zal door de balken snijden.
Wat denk jij wat er in het geval aardappel vs kippengaas gebeurt?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_146477294
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 20:52 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Wat denk jij wat er in het geval aardappel vs kippengaas gebeurt?
Ik denk dat je 'n beter voorbeeldje kunnen geven.
Misschien 'n alu blik met 'n beetje luchtdrukte binnen, tegen 'n vierkanten kooi met stalen hekken.
Edit:Misschien ook met leuke kleine vleugeltjes erop.

[ Bericht 5% gewijzigd door Tingo op 09-11-2014 21:04:38 ]
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  zondag 9 november 2014 @ 21:14:24 #255
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_146478032
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 20:54 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ik denk dat je 'n beter voorbeeldje kunnen geven.
Misschien 'n alu blik met 'n beetje luchtdrukte binnen, tegen 'n vierkanten kooi met stalen hekken.
Edit:Misschien ook met leuke kleine vleugeltjes erop.
Ook dat hebben de mythbusters al eens gedaan :) Sodablikjes door de voorruit van een auto schieten, bijvoorbeeld.
Maar waarom is mijn voorbeeld niet goed dan? Het is iets zachters tegen een open hardere constructie. Is precies de vergelijking die je zelf eerder gebruikten.
Onikaan ni ov dovah
pi_146478456
Met water kun je staal en andere harde materialen snijden
http://www.stako.nl/snijtechnieken/waterstraal-snijden.html
(er wordt dan wel zand of een dergelijk materiaal aan toegevoegd, maar dan nog)

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2014 21:25:08 ]
pi_146478616
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 21:14 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Ook dat hebben de mythbusters al eens gedaan :) Sodablikjes door de voorruit van een auto schieten, bijvoorbeeld.
Maar waarom is mijn voorbeeld niet goed dan? Het is iets zachters tegen een open hardere constructie. Is precies de vergelijking die je zelf eerder gebruikten.
Mass en gewicht natuurlijk.

In additie op de voorbeeldje...in de stalen kooi kan je ook kleine betonnen vloeren doen.
Ik denk niet dat de alublikje zal door de stalen hekken.
pi_146478640
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 21:23 schreef Wombcat het volgende:
Met water kun je staal en andere harde materialen snijden
http://www.stako.nl/snijtechnieken/waterstraal-snijden.html
(er wordt dan wel zand of een dergelijk materiaal aan toegevoegd, maar dan nog)
Daar gaat 't niet om.
pi_146478781
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 21:27 schreef Tingo het volgende:

[..]

Daar gaat 't niet om.
Jawel, daar gaat het wel om: onder de juiste omstandigheden kan iets zachts iets hards snijden.
  zondag 9 november 2014 @ 21:31:23 #260
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_146478811
quote:

[..]

In additie op de voorbeeldje...in de stalen kooi kan je ook kleine betonnen vloeren doen.
Dan maak je er toch een kleine aardappel van. Thx, nu geef je eigenlijk toe dat er geen verschil is :)
Onikaan ni ov dovah
pi_146478950
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 21:30 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Jawel, daar gaat het wel om: onder de juiste omstandigheden kan iets zachts iets hards snijden.
Dat gaat 't niet om.Ik snap hoe waterdrukte kan door iets hards.
pi_146478976
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 21:34 schreef Tingo het volgende:

[..]

Dat gaat 't niet om.Ik snap hoe waterdrukte kan door iets hards.
Nou, dan kan aluminium met hoge snelheid toch ook door iets hards?
Zelfde principe.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2014 21:35:30 ]
pi_146479020
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 21:31 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dan maak je er toch een kleine aardappel van. Thx, nu geef je eigenlijk toe dat er geen verschil is :)
Hoezo?
pi_146479158
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 21:35 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Nou, dan kan aluminium met hoge snelheid toch ook door iets hards?
Zelfde principe.
Waarom breng je nou water in de equation?
Ik denk dat dit discussie 'n beetje afgelopen is.
pi_146479196
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 21:38 schreef Tingo het volgende:

[..]

Waarom breng je nou water in de equation?

Als voorbeeld hoe iets zachts door iets hards kan snijden.
  zondag 9 november 2014 @ 21:48:24 #266
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_146479617
quote:

[..]

Proefjes bedenken is leuk hoor, zie mijn post aan het begin van het topic, maar waarom het niet gewoon uitrekenen? Is dat soms te abstract voor je? Of ben je bang dat het sommetje je ongelijk zal geven? Want een proefopstelling in elkaar knutselen ga je toch niet doen namelijk, dus hoef je ook niet bang te zijn dat je mening op de proef gesteld gaat worden. Btw, de snelheid is van doorslaggevender belang dan de massa.
  zondag 9 november 2014 @ 21:51:09 #267
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_146479748
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 21:36 schreef Tingo het volgende:

[..]

Hoezo?
Jij zegt dat de massa het probleem is. Dat is simpel op te lossen door minder massa te gebruiken, en is er dus geen probleem meer.

Tot je een nieuwe verzint.
Onikaan ni ov dovah
pi_146480131
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 21:51 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Jij zegt dat de massa het probleem is. Dat is simpel op te lossen door minder massa te gebruiken, en is er dus geen probleem meer.

Tot je een nieuwe verzint.
Ik geeft 'n simpel voorbeeldje van alu en staal en jullie hebben t over aardappelen zeppelinnen,kippengaas en water.
Brilliant!Nu snap ik wat beter over hoe sommige wetenschappers komen bij z'n wonderbaarlijke ontdekkingen.Zeer bedankt inderdaad.
pi_146480198
:')
Ja doei.
  zondag 9 november 2014 @ 22:05:14 #270
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_146480495
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 21:58 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ik geeft 'n simpel voorbeeldje van alu en staal en jullie hebben t over aardappelen zeppelinnen,kippengaas en water.
Brilliant!Nu snap ik wat beter over hoe sommige wetenschappers komen bij z'n wonderbaarlijke ontdekkingen.Zeer bedankt inderdaad.
Kerel, je krijgt meerdere zeer simpele voorbeelden die precies de redenatie van jou gebruiken, dus met dit hooghartige gepraat maak je jezelf weer lekker belachelijk :')
Onikaan ni ov dovah
  Moderator zondag 9 november 2014 @ 22:15:49 #271
249559 crew  Lavenderr
pi_146481031
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 21:58 schreef Tingo het volgende:

[..]

Oh man |:(
pi_146481429
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 22:05 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Kerel, je krijgt meerdere zeer simpele voorbeelden die precies de redenatie van jou gebruiken, dus met dit hooghartige gepraat maak je jezelf weer lekker belachelijk :')
-weg-

[ Bericht 7% gewijzigd door Lavenderr op 09-11-2014 22:32:27 ]
  zondag 9 november 2014 @ 22:25:21 #273
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_146481596
Hier is het soda-filmpje trouwens nog:
Onikaan ni ov dovah
  zondag 9 november 2014 @ 22:27:12 #274
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_146481713
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 22:22 schreef Tingo het volgende:

[..]

edit
Je hebt geen argumenten meer, dus je gaat op de persoonlijke beledigende toer, Duidelijk...
Je enige probleem met mijn voorbeeld was massa, wat makkelijk op te lossen is. Wat een butt-hurt komt daardoor boven zeg...

[ Bericht 8% gewijzigd door Lavenderr op 09-11-2014 22:32:57 ]
Onikaan ni ov dovah
  zondag 9 november 2014 @ 22:52:18 #275
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_146483156
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 22:25 schreef ATuin-hek het volgende:
Hier is het soda-filmpje trouwens nog:
Pingpong bal VS varken..
pinp pong bal wint..
Nou ja... hij vliegt er niet door heen maar doet erg veel schade..
En wat weegt een pingpong balletje? 5 gram?
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zondag 9 november 2014 @ 22:57:55 #276
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_146483412
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 22:52 schreef theguyver het volgende:

[..]

Pingpong bal VS varken..
pinp pong bal wint..
Nou ja... hij vliegt er niet door heen maar doet erg veel schade..
En wat weegt een pingpong balletje? 5 gram?
I know ;) Kijk maar een pagina of wat terug. Had dat voorbeeld en filmpje al geplaatst. Maarja, volgens Tingo was dat Mythbusters en dus niet te vertrouwen oid.
Onikaan ni ov dovah
  zondag 9 november 2014 @ 23:13:19 #277
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_146484073
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 22:57 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

I know ;) Kijk maar een pagina of wat terug. Had dat voorbeeld en filmpje al geplaatst. Maarja, volgens Tingo was dat Mythbusters en dus niet te vertrouwen oid.
Ja en een stoel in een muur en een paaltje door een stenen stoeprand etc, dat hebben we allemaal meer dan eens gehad.
Maar goed, Dan wil ik graag een filmpje zien waarbij een vliegtuig als een stuiterbal tegen een muur aan kletterd omdat dit te hard is...
een filmpje of foto vind ik al meer dan zat!

Zoeits als dit maar dan met een passagiers vliegtuig!

Maar meer zoiets als dit waarbij dan wel het vliegtuig en gebouw nog intact is!
pi_146484828
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 22:27 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Je hebt geen argumenten meer, dus je gaat op de persoonlijke beledigende toer, Duidelijk...
Je enige probleem met mijn voorbeeld was massa, wat makkelijk op te lossen is. Wat een butt-hurt komt daardoor boven zeg...
Het gaat over alu en staal praten en jij probeert de discussie te afleiden met totaal irrelevant voorbeeldjes.
Als je wil gepraat over aardappellen en kippengaas dan kan je beter bij Boeren New World.
En dan kom je met TV science linkjes.
  zondag 9 november 2014 @ 23:42:35 #279
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_146485043
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 23:35 schreef Tingo het volgende:

[..]

Het gaat over alu en staal praten en jij probeert de discussie te afleiden met totaal irrelevant voorbeeldjes.
Als je wil gepraat over aardappellen en kippengaas dan kan je beter bij Boeren New World.
Het gebouw is niet een groot masief blok staal, een vliegtuig ook niet.
er zijn zoveel aspecten waarbij rekening gehouden moet worden, als je exact wil weten wat er gebeurd met een vliegtuig wat tegen een gebouw aan knalt, waarbij massa en snelheid alsnog voor kunnen zorgen dat een vliegtuig door een gebouw dringt, dus ipv van al die vergelijkingen die wij aan geven.

Geef maar een voorbeeld waarbij een groot vliegtuig, geen kleintje tegen een gebouw aanvliegt en het gebouw is niet beschadigd en het vliegtuig wel.

Als het klopt wat jij zegt moet dat toch geen probleem zijn..
pi_146485255
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 23:42 schreef theguyver het volgende:

[..]

Het gebouw is niet een groot masief blok staal, een vliegtuig ook niet.
er zijn zoveel aspecten waarbij rekening gehouden moet worden, als je exact wil weten wat er gebeurd met een vliegtuig wat tegen een gebouw aan knalt, waarbij massa en snelheid alsnog voor kunnen zorgen dat een vliegtuig door een gebouw dringt, dus ipv van al die vergelijkingen die wij aan geven.

Geef maar een voorbeeld waarbij een groot vliegtuig, geen kleintje tegen een gebouw aanvliegt en het gebouw is niet beschadigd en het vliegtuig wel.

Als het klopt wat jij zegt moet dat toch geen probleem zijn..
Genoeg uitleg is er al,denk ik.
  zondag 9 november 2014 @ 23:52:09 #281
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_146485391
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 23:48 schreef Tingo het volgende:

[..]

Genoeg uitleg is er al,denk ik.
Nee, niet echt!
show me...
Bedoel er storten per jaar een aardig aantal vliegtuigen neer, Helaas gebeurt dat!
Een aantal stort ook op een gebouw, dus met jou logica, gebouw, heel vliegtuig... stukjes of van het gebouw af, want het is niet steig genoeg dat het er doorheen kan.

Een goeie baksteen wint het van aluminium toch... dus dit is dan ook fake..
Dus moet het niet zo moeilijk zijn dat je kan aantonen dat een vliegtuig niet een gebouw kan invliegen!
pi_146485425
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 23:52 schreef theguyver het volgende:

[..]

Nee, niet echt!
show me...
Bedoel er storten per jaar een aardig aantal vliegtuigen neer, Helaas gebeurt dat!
Een aantal stort ook op een gebouw, dus met jou logica, gebouw, heel vliegtuig... stukjes of van het gebouw af, want het is niet steig genoeg dat het er doorheen kan.

[ afbeelding ]

Een goeie baksteen wint het van aluminium toch... dus dit is dan ook fake..
Dus moet het niet zo moeilijk zijn dat je kan aantonen dat een vliegtuig niet een gebouw kan invliegen!
Voor mij wel.
  maandag 10 november 2014 @ 00:18:26 #283
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_146486137
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 23:53 schreef Tingo het volgende:

[..]

Voor mij wel.
oke iets anders.

De zwakke plek op dit stuk metaal is de las.
Als er druk word uitgeoefend op dit stuk metaal zou hij bij de las afbreken.

De punten waar de metalen frames op elkaar bevestigd zijn zijn ook precies de zwakke plekken waar het afbrak.

kaatsrecht afgeknapt precies op de las, de zwakke plek.
Metaal is sterk ja, maar het heeft wel zwakke plekken op de verbinding stukken, en ja ook metaal kan krom!
  maandag 10 november 2014 @ 00:21:02 #284
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_146486199
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 23:53 schreef Tingo het volgende:

[..]

Voor mij wel.
ow... je kan het dus gewoon niet aantonen... in feite!
je gelooft het maar ook al is het nog nergens voorgekomen..
Dus jij gelooft niet iets wat wel kan maar wel iets wat niet kan, begrijp ik het zo goed?
  maandag 10 november 2014 @ 08:15:41 #285
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_146489593
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 23:35 schreef Tingo het volgende:

[..]

Gaat het concept van een simpel voorbeeld door middel van een analogie je echt boven de pet? Dat heeft niets met afleiden te maken en is al zeker niet irrelevant!
Onikaan ni ov dovah
pi_146489624
Analoog kan natuurlijk ook niet meer in dit digitale tijdperk.
pi_146493905
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 08:15 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Gaat het concept van een simpel voorbeeld door middel van een analogie je echt boven de pet? Dat heeft niets met afleiden te maken en is al zeker niet irrelevant!
Oh dus in de 'wetenschappelijk' gemeenschap, als ze moeten onderzoek doen van alu en staal, ze gebruiken aardappellen en kippengaas als voorbeelden.
Misschien doen ze dat soort dingen vaker want het gaat meer op wat voor conclusies je moet bereiken en niet hoe je kom bij de conclusies.
Bad science.
You should be ashamed of yourself.
  maandag 10 november 2014 @ 12:09:34 #288
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_146494153
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 11:57 schreef Tingo het volgende:

[..]

Oh dus in de 'wetenschappelijk' gemeenschap, als ze moeten onderzoek doen van alu en staal, ze gebruiken aardappellen en kippengaas als voorbeelden.
Misschien doen ze dat soort dingen vaker want het gaat meer op wat voor conclusies je moet bereiken en niet hoe je kom bij de conclusies.
Bad science.
You should be ashamed of yourself.
En het enige wat jij kan bedenken als probleem met dat voorbeeld is de massa. Een probleem wat zo simpel op te lossen is dat ik de term probleem niet echt valide meer vind. Dan kan je best proberen mij af te leiden van je eigen gebrek aan kennis en verstand van zaken. Daar ga ik echter niet intrappen.
Onikaan ni ov dovah
pi_146495562
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 12:09 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

En het enige wat jij kan bedenken als probleem met dat voorbeeld is de massa. Een probleem wat zo simpel op te lossen is dat ik de term probleem niet echt valide meer vind. Dan kan je best proberen mij af te leiden van je eigen gebrek aan kennis en verstand van zaken. Daar ga ik echter niet intrappen.
Nee - ik heb 'n probleem met jouwe voorbeeldje want aardappellen en kippengaas hebben helemaal niks te maken met wat we hebben probeerd om te discussieren - ALU en STAAL.

Anyhoos - zeer bedankt voor je niet-zo-wetenschappelijk input - nu heb ik nog meer reden om 'het wetenschap' niet te vertrouwen.
Ik maak me echt zorgen over de toekomst van 't Nederlandse Wetenschap.
-edit-

[ Bericht 1% gewijzigd door Lavenderr op 10-11-2014 13:20:03 ]
  maandag 10 november 2014 @ 13:25:37 #290
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_146495924
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 13:11 schreef Tingo het volgende:

[..]

Nee - ik heb 'n probleem met jouwe voorbeeldje want aardappellen en kippengaas hebben helemaal niks te maken met wat we hebben probeerd om te discussieren - ALU en STAAL.

Anyhoos - zeer bedankt voor je niet-zo-wetenschappelijk input - nu heb ik nog meer reden om 'het wetenschap' niet te vertrouwen.
-edit-
Tingo, denk nou eens goed na. Dit is de vergelijking waar het om gaat:

Een aluminium vliegtuig (zachter) vliegt met grote snelheid tegen een open stalen (harder) raamwerk.

vs.

Een (kleine) aardappel (zachter) vliegt met grote snelheid tegen een open metalen (harder) raamwerk.

Leg mij nou eens uit wat daar mis mee is. Dat vraag ik je nu al meerdere keren, maar je komt niet verder dan zeggen dat het mis is, gevolgd door wat beledigende opmerkingen.
Onikaan ni ov dovah
  maandag 10 november 2014 @ 13:32:51 #291
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_146496112
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 13:25 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Tingo, denk nou eens goed na. Dit is de vergelijking waar het om gaat:

Een aluminium vliegtuig (zachter) vliegt met grote snelheid tegen een open stalen (harder) raamwerk.

vs.

Een (kleine) aardappel (zachter) vliegt met grote snelheid tegen een open metalen (harder) raamwerk.

Leg mij nou eens uit wat daar mis mee is. Dat vraag ik je nu al meerdere keren, maar je komt niet verder dan zeggen dat het mis is, gevolgd door wat beledigende opmerkingen.
Die des te vermakelijker zijn omdat ze geuit worden door iemand die nergens op kan bogen.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_146496900
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 13:11 schreef Tingo het volgende:

[..]

Jij vertrouwd op één dag gemiddeld zo'n 1000 tot 3000 keer in wetenschap. Jammer dat je dat zelf niet kan begrijpen.
Conscience do cost.
pi_146504279
quote:
8s.gif Op zondag 9 november 2014 18:54 schreef Copycat het volgende:

[..]

Zie je wel hoe zwak zo'n vliegtuig is!
Birds colliding with planes
https://www.google.nl/sea(...)M_mgfgJ&ved=0CC4QsAQ

Ik weet nog steeds niet hoe ik moet fotos plaatsen maar anyhoos,in de link er zijn veel van de vogels die waren nog heel of gewoon ’n beetje plat naar 'n ongelukje,maar de vliegtuigen hadden toch heel veel schade....dus,als de vliegtuig knalt tegen iets zwaarder ,zoals ’n skydiver in ’n armoured suit :) of ’n vliegende staal balk met ’t zelfde snelheid als de vogel (rond 50mph) wat zal gebeuren denk je?
Meer schade denk ik.
Of denk je dat de vliegtuig zal door de vliegende stalen balk snijden (zoals wat we hebben gezien in de CGI beelden van 911)
  maandag 10 november 2014 @ 19:13:57 #294
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_146507870
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 17:32 schreef Tingo het volgende:

[..]

Birds colliding with planes
https://www.google.nl/sea(...)M_mgfgJ&ved=0CC4QsAQ

Ik weet nog steeds niet hoe ik moet fotos plaatsen maar anyhoos,in de link er zijn veel van de vogels die waren nog heel of gewoon ’n beetje plat naar 'n ongelukje,maar de vliegtuigen hadden toch heel veel schade....dus,als de vliegtuig knalt tegen iets zwaarder ,zoals ’n skydiver in ’n armoured suit :) of ’n vliegende staal balk met ’t zelfde snelheid als de vogel (rond 50mph) wat zal gebeuren denk je?
Meer schade denk ik.
Of denk je dat de vliegtuig zal door de vliegende stalen balk snijden (zoals wat we hebben gezien in de CGI beelden van 911)
Het is echt zo grappig dat je niet doorhebt dat dit juist mooi laat zien dat iets zachters prima door wat harders kan vliegen :D
Onikaan ni ov dovah
  maandag 10 november 2014 @ 19:15:14 #295
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_146507915
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 19:13 schreef ATuin-hek het volgende:

Het is echt zo grappig dat je niet doorhebt dat dit juist mooi laat zien dat iets zachters prima door wat harders kan vliegen :D
Ik zat ook met mijn ogen te knipperen.
Eigenlijk is het best pijnlijk, dit onvermogen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 10 november 2014 @ 20:34:41 #296
433749 Konijntjuh
Wie wilt er een slokje van mij
pi_146511010
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 00:18 schreef theguyver het volgende:

[..]

oke iets anders.

[ afbeelding ]
De zwakke plek op dit stuk metaal is de las.
Als er druk word uitgeoefend op dit stuk metaal zou hij bij de las afbreken.
[ afbeelding ]

De punten waar de metalen frames op elkaar bevestigd zijn zijn ook precies de zwakke plekken waar het afbrak.

[ afbeelding ]

kaatsrecht afgeknapt precies op de las, de zwakke plek.
Metaal is sterk ja, maar het heeft wel zwakke plekken op de verbinding stukken, en ja ook metaal kan krom!
Dank je voor de informatie, ik dacht namelijk zelf dat het (staal) skelet van de Twin Towers verbonden was met een bout en moer verbinding..

Is de zwart wit foto overigens van de opbouw van een van de twin towers,Want zo te zien zijn de de liggende profiel balken aan elkaar genageld met een plaatje. Ik durf het niet met alle zekerheid te zeggen. Uit de vloer op de foto zou je ook kunnen denken dat deze diende als stortvloer, maar ook dit durf ik niet met alle zekerheid te zeggen

Even over de laatste foto sta daar nu ook een vrouw op ?

[ Bericht 3% gewijzigd door Konijntjuh op 10-11-2014 20:50:57 ]
Hoe stout is Konijntjuh!
  maandag 10 november 2014 @ 20:51:31 #297
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_146511763
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 20:34 schreef Konijntjuh het volgende:

[..]

Dank je voor de informatie, ik dacht namelijk zelf dat het (staal) skelet van de Twin Towers verbonden was met een bout en moer verbinding..

Is de zwart wit foto overigens van de opbouw van een van de twin towers,Want zo te zien zijn de de liggende profiel balken aan elkaar genageld met een plaatje. Ik durf het niet met alle zekerheid te zeggen. Uit de vloer op de foto zou je ook kunnen denken dat deze diende als stortvloer, maar ook dit durf ik niet met alle zekerheid te zeggen
Las en bout en moer, als ik het goed heb, maar dan maakt het alsnog weinig uit de verbinding is het zwakste stuk; ook al zit het op een goeie manier verbonden.
Een enorme klap zorgt er alsnog voor dat het op dat punt breekt en niet de metalen balk zelf, Aan de bovenkant zie je wel veel dat het metaal naar binnen gebogen is, maar dat komt ook puur door de klap.

Het gaat er dus niet om of aluminium door staal kan maar of een object van aluminium een stalen las bout verbinding door kan breken, Met een grote massa en snelheid kan dat gewoon,
Een gebouw is niet 1 masief stalen constructie, er zijn gewoon veel meer aspecten waar je rekening mmee moet houden en niet alleen dit, zie het stukje van A-tuinhek ;)

En ja die foto is van de bouw ergens begin jaren 70"
  maandag 10 november 2014 @ 20:57:12 #298
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_146511957
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 20:34 schreef Konijntjuh het volgende:

[..]

Even over de laatste foto sta daar nu ook een vrouw op ?
Ja, Vermdoedelijk is het deze vrouw.

pi_146524711
Nogmaals:
Dus,als de vliegtuig (met 500mph snelheid) knalt tegen iets zwaardere dan 'n vogel ,zoals ’n skydiver in ’n armoured suit :) of ’n vliegende staal balk met ’t zelfde snelheid als de vogel (rond 50mph) wat zal gebeuren denk je?
Meer schade denk je?
  dinsdag 11 november 2014 @ 09:53:10 #300
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_146525084
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 09:38 schreef Tingo het volgende:
Nogmaals:
Dus,als de vliegtuig (met 500mph snelheid) knalt tegen iets zwaardere dan 'n vogel ,zoals ’n skydiver in ’n armoured suit :) of ’n vliegende staal balk met ’t zelfde snelheid als de vogel (rond 50mph) wat zal gebeuren denk je?
Meer schade denk je?
Is dat waar de verwarring vandaan komt? Denk je dat de vliegtuigen grotendeels intact blijven als ze door de gevel vliegen?
Onikaan ni ov dovah
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')