Misschien liep ik iets te hard van stapel, persoonlijk kan ik me ook niet voorstellen dat het World Trade Center is opgeblazen door een mini nuke. Lijkt me een te riskante en ingewikkelde operatie en ik zie het nut er niet van in. De core columns en supporting columns kun je op tal van andere manieren vernietigen. Iets waar ik eerder in geloof.quote:Op vrijdag 7 november 2014 16:03 schreef Zon het volgende:
[..]
Heel New York is op een laag rots gebouwd. In Central Park kun je dat zien, daar hebben ze de bovengrondse rotsen niet weggehaald.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bedrock
[ afbeelding ]
De 35cm2 is geprofileerd staal meestal is dit een balk in de vorm van een H, dus je moet niet denken dat dit een staalbalk is van 5cmx7cm.aan dikte is. Het zou wel kunnen dat de Hprofielbalk maar rondom 3,5 cm in dikte is, Maar ik vind dat maar een smal balkje 7x5 overigens meestal heb je Hprofielen van 25x30 cmquote:Op zaterdag 8 november 2014 13:49 schreef Tingo het volgende:
Dan even voorstellen wat zou gebeuren met 3mm dik alu vleugels als ze crashen tegen 35cm2 staal balken.
Het idee dat die 911 vliegtuigen zijn door al de stalen balken in zulke enorme gebouwen is gewoon belachelijk imo.
Als mensen willen de officiele verklaringen en beelden blijven geloven dan moeten ze 't zelf weten natuurlijk.
Dikte van de staal balken was rond 5cm en er waren 43 balken per kant van de gebouwen als ik 't goed hebt.Bouwtekeningen heb ik al gezien 'n tijdje terug en zijn makkelijk te vinden.quote:Op zaterdag 8 november 2014 18:07 schreef Konijntjuh het volgende:
[..]
De 35cm2 is geprofileerd staal meestal is dit een balk in de vorm van H, dus je moet niet denken dat dit een staalbalk is van 5cmx7cm.aan dikte is.
Ook zijn de vliegtuigen hun vleugels geprofileerd dus 2 platen van 3mm Alu en daartussen heb je profiel balken van Alu om de vleugels hun stevigheid te geven.
Ik weet niet of iemand van hier je kan verwijzen naar duidelijke Bouwkundige tekeningen van de de twee twin towers, en dus geen architecten tekeningen of idiote schetsjes die een idiote hypothese moeten ondersteunen.
Het probleem is dat je dagelijks leven intuitie vrij waardeloos is om dergelijke dingen in te schatten. The Mythbusters blijven een mooie bron van voorbeelden voor dit soort dingen, zoals bijvoorbeeld de aflevering waarbij ze een pingpong bal dwars door een tafeltennis batje schoten. Geef iets genoeg snelheid en er gebeuren 'rare' dingen.quote:Op zaterdag 8 november 2014 13:49 schreef Tingo het volgende:
[..]
Airplane wing is cut off by wooden telephone pole
Two Ryanair Planes Collide on Ground at Dublin Airport Runway
Dan even voorstellen wat zou gebeuren met 3mm dik alu vleugels als ze crashen tegen 35cm2 staal balken.
Het idee dat die 911 vliegtuigen zijn door al de stalen balken in zulke enorme gebouwen is gewoon belachelijk imo.
Als mensen willen de officiele verklaringen en beelden blijven geloven dan moeten ze 't zelf weten natuurlijk.
Ik denk dat conventionele explosieven zijn gebruikt en dat de torens waren leeg,dus de daders hadden makkelijk tijd om alles te riggen.Waarschijnlijk ook bommen om 'n 'impact' hole te maken en 'n military smokescreen gebruikt.quote:Op zaterdag 8 november 2014 16:32 schreef Being het volgende:
[..]
Misschien liep ik iets te hard van stapel, persoonlijk kan ik me ook niet voorstellen dat het World Trade Center is opgeblazen door een mini nuke. Lijkt me een te riskante en ingewikkelde operatie en ik zie het nut er niet van in. De core columns en supporting columns kun je op tal van andere manieren vernietigen. Iets waar ik eerder in geloof.
Mythbusters.quote:Op zaterdag 8 november 2014 18:23 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Het probleem is dat je dagelijks leven intuitie vrij waardeloos is om dergelijke dingen in te schatten. The Mythbusters blijven een mooie bron van voorbeelden voor dit soort dingen, zoals bijvoorbeeld de aflevering waarbij ze een pingpong bal dwars door een tafeltennis batje schoten. Geef iets genoeg snelheid en er gebeuren 'rare' dingen.
Maar dit heb ik je al een keer verteld
Jep, die is behoorlijk waardeloos om dergelijke dingen in te schatten.quote:Op zaterdag 8 november 2014 18:40 schreef Tingo het volgende:
[..]
Mythbusters.
Science.
Entertainment.
En mijne/onze 'dagelijks leven intuitie' is 'vrij waardeloos'.
Dag.
Ik wilde het nog gaan uitleggen ook maar besefte me toen dat je toch niet over de mentale capaciteiten beschikt om die uitleg te begrijpen. Hoe denk je dat die smog daar kwam? Is er misschien een verband tussen de smog en instortende torens en flammen?quote:Op zaterdag 8 november 2014 18:36 schreef Tingo het volgende:
[..]
De 'live' beelden zijn CGI,imo.Kijk weer na de originele TV beelden van de dag.Twas 'n 'clear,sunny,bright,beautiful day in New York' maar de 'live' TV beelden ziet eruit als heel veel oranje/bruine smog in de lucht
Misschien moet je komen met iets meer 'wetenschappelijk' ipv van persoonllijk.quote:Op zaterdag 8 november 2014 18:44 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Jep, die is behoorlijk waardeloos om dergelijke dingen in te schatten.
Kijk maar:
Dan wordt dat afgeserveerd als 'gemompel over kenetic (sic) energy'.quote:Op zaterdag 8 november 2014 19:12 schreef Tingo het volgende:
Misschien moet je komen met iets meer 'wetenschappelijk' ipv van persoonllijk.
Wat een idioten. De piloten van Gloster Meteors die V1's neerhaalden zaten allemaal in het complot?quote:
De torens waren gebouwd om de impact van een Boeing 707 te weerstaan. Daarbij gingen ze overigens wel uit van een vliegtuig dat niet veel brandstof aan boord had. Scenario was volgens mij dat het door mist/laaghangende bewolking een navigatiefout maakte en te laag aanvloog.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:02 schreef kalinhos het volgende:
Een verdwaald verkeersvliegtuigje, met weinig benzine onderweg naar de landingsbaan ja. Niet een volgeladen Boeing.
Misschien moet jij eens met inhoudelijk commentaar komen...quote:Op zaterdag 8 november 2014 19:12 schreef Tingo het volgende:
[..]
Misschien moet je komen met iets meer 'wetenschappelijk' ipv van persoonllijk.
De auteur behoort uiteraard tot die 2 procent.quote:Op zondag 9 november 2014 09:38 schreef controlaltdelete het volgende:
http://www.ninefornews.nl(...)-ben-je-enorm-naief/
Het probleem is dat er op deze aardbol 2 soorten mensen zijn; Massa en Individu!
Een Individu in in staat de waarheid, in zijn eentje, te doorgronden!
De Massa zal nooit achter de waarheid komen. omdat zij helemaal vast zitten in de
volledig voorgeprogrammeerde Matrix Fantasiewereld. Deze mensen zijn ook niet in staat de
waarheid te accepteren. Sterker nog ze zullen vechten om “hun wereld” te kunnen behouden.
De Massa (98% van de mensen) moet dus worden wakker geschud door de Individuen (2%
van de mensen)
Dat wordt een onmogelijke opdracht! helemaal mee eens
Aphex Twin
Waarom zullen ze de torens ontwerpen om 'n impact van 'n lege vliegtuig te weerstaan,is 't niet mogelijk dat 'n vol geladen vliegtuig kan crashen of zo?quote:Op zaterdag 8 november 2014 19:48 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De torens waren gebouwd om de impact van een Boeing 707 te weerstaan. Daarbij gingen ze overigens wel uit van een vliegtuig dat niet veel brandstof aan boord had. Scenario was volgens mij dat het door mist/laaghangende bewolking een navigatiefout maakte en te laag aanvloog.
Een 707 is overigens flink kleiner dan de 767 die in de toren vloog.
Auteur? Het betreft een uitspraak Richard Jamesquote:Op zondag 9 november 2014 11:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De auteur behoort uiteraard tot die 2 procent.
Alu hoedjes voelen zichzelf altijd heel speciaal.
De man die het WTC ontworpen heeft, deelt je mening alvast niet.quote:Op zondag 9 november 2014 11:22 schreef Tingo het volgende:
[..]
Waarom zullen ze de torens ontwerpen om 'n impact van 'n lege vliegtuig te weerstaan,is 't niet mogelijk dat 'n vol geladen vliegtuig kan crashen of zo?
Een 707 was ietsjes kleiner,niet flink kleiner.
Het maakt niet uit - waarschijnlik kon je 10 vliegtuigen tegen de gebouwen vliegen en de torens zouden blijven staan....de dunne,kwetsbaar vleugels zullen zeker niet door de staal balken snijden.
De videos van de vleugel schade zijn self-explanatory.quote:Op zaterdag 8 november 2014 21:20 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Misschien moet jij eens met inhoudelijk commentaar komen...
Kinetic. Thanks. Ik heb 'n probleempje met I's en E's af en toe.quote:Op zaterdag 8 november 2014 19:30 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Dan wordt dat afgeserveerd als 'gemompel over kenetic (sic) energy'.
Zoals gewoonlijk weer geheel bezijden het punt.quote:Op zondag 9 november 2014 11:37 schreef Tingo het volgende:
Kinetic. Thanks. Ik heb 'n probleempje met I's en E's af en toe.
Oh.quote:Op zondag 9 november 2014 11:31 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
De man die het WTC ontworpen heeft, deelt je mening alvast niet.
Daar kan 'ie het mee doen!quote:Op zondag 9 november 2014 11:39 schreef Tingo het volgende:
[..]
Oh.
Misschien denkt hij ook dat alu vleugels kan zowiezo door stalen baken snijden.
Cheap shot anyone?quote:Op zondag 9 november 2014 11:39 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Zoals gewoonlijk weer geheel bezijden het punt.
[small]Lijkt me niet het enige probleempje wat je hebt.[/small]
En hoe verandert dat iets aan mijn post?quote:Op zondag 9 november 2014 11:25 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Auteur? Het betreft een uitspraak Richard James
Nee dat verandert niets aan jouw post. Maar je weet hoe hier soms geredeneerd wordt.quote:Op zondag 9 november 2014 11:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En hoe verandert dat iets aan mijn post?
Het scenario waar men rekening mee hield was dat een vliegtuig dat wilde landen op het nabijgelegen vliegveld in mist en laaghangende bewolking een navigatiefout maakte en te laag aanvloog.quote:Op zondag 9 november 2014 11:22 schreef Tingo het volgende:
[..]
Waarom zullen ze de torens ontwerpen om 'n impact van 'n lege vliegtuig te weerstaan,is 't niet mogelijk dat 'n vol geladen vliegtuig kan crashen of zo?
De maat van de vleugels maakt geen reet uit- alu gaat toch niet door stalen balken snijden.quote:Op zondag 9 november 2014 13:40 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het scenario waar men rekening mee hield was dat een vliegtuig dat wilde landen op het nabijgelegen vliegveld in mist en laaghangende bewolking een navigatiefout maakte en te laag aanvloog.
Aangezien verkeersvliegtuigen volgeladen met brandstof eigenlijk nooit laag vliegen, vond men het niet nodig om daarmee rekening te houden.
Gewicht Boeing 707-320 (grootste type in 1960 toen het WTC werd gebouwd): 141.000 kg
Boeing 767-200ER: 181.000 kg
Ja, dat is inderdaad maar een klein verschil.
Volgens mij zeg ook niemand dat de vleugels door staal zijn gesneden. Ik heb alleen gezegd een vleugel is geen 3mm dik aan Alu plaat maar bestaat uit twee platen (die weer uit meerdere delen bestaan.) en die met elkaar verbonden zijn door middel van profielen om de vleugel stevigheid te geven.quote:Op zondag 9 november 2014 14:39 schreef Tingo het volgende:
[..]
De maat van de vleugels maakt geen reet uit- alu gaat toch niet door stalen balken snijden.
Ik heb niet erg veel zin meer in discussie over vliegtuigen,heb ik genoeg gedaan over de jaren, want imo er waren geen vliegtuigen.
De video met de vleugel schade zegt genoeg imo.Ik snap niet hoe mensen blijven ontkennen.
Newton, biiiiaaaatch. Bij de inslag van de vliegtuigen draait het om 2 dingen: de impuls die het vliegtuig kan overbrengen op de gevelkolommen, en de druk die op de gevelkolommen komt te staan door de impact van het vliegtuig. Als beide grootheden groter zijn dan wat de gevelkolommen kunnen hebben, vliegt het vliegtuig het WTC in.quote:Op zondag 9 november 2014 14:39 schreef Tingo het volgende:
[..]
De maat van de vleugels maakt geen reet uit- alu gaat toch niet door stalen balken snijden.
Ik heb niet erg veel zin meer in discussie over vliegtuigen,heb ik genoeg gedaan over de jaren, want imo er waren geen vliegtuigen.
De video met de vleugel schade zegt genoeg imo.Ik snap niet hoe mensen blijven ontkennen.
Ik denk niet dat 'n dunne alu cylinder kan door stalen balken.Die ding zou exploderen aan 't buitenkant van 't gebouw en niet helemaal binnen slaan zoals we zien in de beelden van de dag.imo.Ik denk er is genoeg al overgesproken.quote:Op zondag 9 november 2014 15:08 schreef Konijntjuh het volgende:
[..]
Volgens mij zeg ook niemand dat de vleugels door staal zijn gesneden. Ik heb alleen gezegd een vleugel is geen 3mm dik aan Alu plaat maar bestaat uit twee platen (die weer uit meerdere delen bestaan.) en die met elkaar verbonden zijn door middel van profielen om de vleugel stevigheid te geven.
Het maakt wel een verschil of een 3mm Alu plaat met een snelheid van x km/per uur tegen een 35cm2 stalenbalk of een vleugel.
Daarbij een vliegtuig vliegt niet met 0 km/per uur met zijn gewicht in een toren, dus het maakt wel degelijk uit of een vliegtuig 140.000 kg of 181.000 kg weegt
betamannen, zo aantrekkelijkquote:Op zondag 9 november 2014 15:11 schreef Terecht het volgende:
[..]
Newton, biiiiaaaatch. Bij de inslag van de vliegtuigen draait het om 2 dingen: de impuls die het vliegtuig kan overbrengen op de gevelkolommen, en de druk die op de gevelkolommen komt te staan door de impact van het vliegtuig. Als beide grootheden groter zijn dan wat de gevelkolommen kunnen hebben, vliegt het vliegtuig het WTC in.
Voor de impuls geldt:
I=m*dv=rho*A*L*v
Waarin m de massa van het vliegtuig is, v de snelheid van het vliegtuig, rho de dichtheid van het vliegtuigmateriaal, A het contactoppervlak van het vliegtuig met de gevelkolom en L de 'diepte' van het vliegtuig. Aangezien een vliegtuig een nogal varierend profiel heeft, is het het eenvoudigste om deze berekening te maken met een onderdeel van een vliegtuig die je kunt beschouwen als een object met homogene eigenschappen. De turbine bijv, of de brandstof.
De druk p volgt uit de impulsvergelijking:
F=I/dt=(rho*A*L*v)/dt=(rho*A*L*v)/(L/v)=rho*A*v^2
p=F/A=rho*A*v^2/A=rho*v^2
De volgende gegevens zijn nodig om dit sommetje op te lossen:
- de snelheid van het vliegtuig
- de dichtheid, diepte en de hoogte van het betreffende vliegtuigonderdeel
- de breedte van een gevelkolom
- de maximaal toelaatbare druk en maximaal toelaatbare impuls van een gevelkolom.
Aan jou de schone taak om die gegevens op te zoeken, dan wil ik het sommetje wel voor je oplossen.
ik denk dat de video met de telegraph pole door de vleugels is veel eenvoudiger. Maar bedankt in iedere geval.quote:Op zondag 9 november 2014 15:11 schreef Terecht het volgende:
[..]
Newton, biiiiaaaatch. Bij de inslag van de vliegtuigen draait het om 2 dingen: de impuls die het vliegtuig kan overbrengen op de gevelkolommen, en de druk die op de gevelkolommen komt te staan door de impact van het vliegtuig. Als beide grootheden groter zijn dan wat de gevelkolommen kunnen hebben, vliegt het vliegtuig het WTC in.
Voor de impuls geldt:
I=m*dv=rho*A*L*v
Waarin m de massa van het vliegtuig is, v de snelheid van het vliegtuig, rho de dichtheid van het vliegtuigmateriaal, A het contactoppervlak van het vliegtuig met de gevelkolom en L de 'diepte' van het vliegtuig. Aangezien een vliegtuig een nogal varierend profiel heeft, is het het eenvoudigste om deze berekening te maken met een onderdeel van een vliegtuig die je kunt beschouwen als een object met homogene eigenschappen. De turbine bijv, of de brandstof.
De druk p volgt uit de impulsvergelijking:
F=I/dt=(rho*A*L*v)/dt=(rho*A*L*v)/(L/v)=rho*A*v^2
p=F/A=rho*A*v^2/A=rho*v^2
De volgende gegevens zijn nodig om dit sommetje op te lossen:
- de snelheid van het vliegtuig
- de dichtheid, diepte en de hoogte van het betreffende vliegtuigonderdeel
- de breedte van een gevelkolom
- de maximaal toelaatbare druk en maximaal toelaatbare impuls van een gevelkolom.
Aan jou de schone taak om die gegevens op te zoeken, dan wil ik het sommetje wel voor je oplossen.
.quote:
Nee, want dit sommetje post ik al een aantal jaar als de discussie over de vliegtuigimpacts weer eens voorbij komt. Reacties die ik heb gekregen: "ik heb niet zo'n zin om iets uit te rekenen", "dit is geen wetenschappelijk forum", "wat doe je nou stoer dan?".quote:Maar denk je nou echt dat je die gegevens krijgt?
Om te generaliseren aan de hand van één videootje lijkt me niet erg verstandig. theguyver liet een paar topics terug nog een reeks incidenten zien waarbij vliegtuigen wel met succes gebouwen in waren gevlogen (link: BNW / 9/11 #82: Feiten (foto's en video's) vs verhalen). Kennelijk hangt het van de omstandigheden af, zoals ook op te maken is uit de hoeveelheid variabelen die nodig zijn om het sommetje dat ik je voorgelegd hebt uit te rekenen. Dus laten we de vliegtuiginslagen in de twin towers als geval op zich bekijken en gewoon eens uitrekenen of zoiets mogelijk zou kunnen zijn ja dan nee. Hoeveel moeite kan het zijn? Ik kom je nog tegemoet ook: jij zoekt de gegevens op, ik maak het sommetje. Stel dat uit de resultaten blijkt dat we een factor 2 tekort komen om de vliegtuigen het WTC te laten doorboren, dan hebben we een scoop van wereldbetekenis te pakken!quote:Op zondag 9 november 2014 16:10 schreef Tingo het volgende:
[..]
ik denk dat de video met de telegraph pole door de vleugels is veel eenvoudiger. Maar bedankt in iedere geval.
Dit is sowieso nogal een raar argument. Er wordt dan gezegt dat de torens een impact van een 707 konden overleven. Wat ik daar zo raar aan vind, dat hebben ze ook! Waarom is dat nou precies een argument dat het allemaal nep/anders zou zijn? Ze hebben een veel hardere klap overleeft dan de theoretische klap waar ze bij het ontwerpen naar gekeken hebben.quote:Op zondag 9 november 2014 11:22 schreef Tingo het volgende:
[..]
Waarom zullen ze de torens ontwerpen om 'n impact van 'n lege vliegtuig te weerstaan,is 't niet mogelijk dat 'n vol geladen vliegtuig kan crashen of zo?
Een 707 was ietsjes kleiner,niet flink kleiner.
Het maakt niet uit - waarschijnlik kon je 10 vliegtuigen tegen de gebouwen vliegen en de torens zouden blijven staan....de dunne,kwetsbaar vleugels zullen zeker niet door de staal balken snijden.
Dat mag je toch echt eens zelf uitleggen, waarom een dergelijke lage snelheid botsing relevant is.quote:Op zondag 9 november 2014 11:35 schreef Tingo het volgende:
[..]
De videos van de vleugel schade zijn self-explanatory.
quote:Op zondag 9 november 2014 15:53 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ik denk niet dat 'n dunne alu cylinder kan door stalen balken.Die ding zou exploderen aan 't buitenkant van 't gebouw en niet helemaal binnen slaan zoals we zien in de beelden van de dag.imo.Ik denk er is genoeg al overgesproken.
Voor mij gaat 't meer op de zwakte van de vleugels tegen 'n paar houten paal in vergelijking met 20 of zo veel sterkere stalen balken.quote:Op zondag 9 november 2014 16:55 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat mag je toch echt eens zelf uitleggen, waarom een dergelijke lage snelheid botsing relevant is.
Heb je de schade die een vogel aan een vliegtuig kan doen wel eens goed bekeken?quote:Op zondag 9 november 2014 17:39 schreef Tingo het volgende:
[..]
Voor mij gaat 't meer op de zwakte van de vleugels tegen 'n paar houten paal in vergelijking met 20 of zo veel sterkere stalen balken.
Ja en daarom kan ik 'n beetje voorstellen wat zou gebeuren als 'n vleigtuig tegen 20 of zo stalen balken knalt.In vergelijking met de gebouwen zijn vleigtuigen heel zwak.quote:Op zondag 9 november 2014 18:15 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Heb je de schade die een vogel aan een vliegtuig kan doen wel eens goed bekeken?
Stel ik schiet een aardappel met een flinke vaart (zeg een paar 100 km/h) tegen een stuk kippengaas. Denk je dat de aardappel dan niet door het gaas weet te komen? Dat is ongeveer waar het hier op neer komt, een zachter snel-bewegend object (vliegtuig/vogel/aardappel) tegen een niet-solide harde constructie (WTC toren/vliegtuig/kippengaas).quote:Op zondag 9 november 2014 18:30 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ja en daarom kan ik 'n beetje voorstellen wat zou gebeuren als 'n vleigtuig tegen 20 of zo stalen balken knalt.In vergelijking met de gebouwen zijn vleigtuigen heel zwak.
Zie je wel hoe zwak zo'n vliegtuig is!quote:
Oh help ja. Zo wordt het straks uitgelegd.quote:Op zondag 9 november 2014 18:54 schreef Copycat het volgende:
[..]
Zie je wel hoe zwak zo'n vliegtuig is!
Stel dan als de collisie was met 20 vliegende stalen balken met 't zelfde snelheid als de vogel.Ik denk niet dat de vliegtuig zal door de balken snijden.quote:Op zondag 9 november 2014 19:01 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Oh help ja. Zo wordt het straks uitgelegd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |