abonnement Unibet Coolblue
pi_146434354
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 16:03 schreef Zon het volgende:

[..]

Heel New York is op een laag rots gebouwd. In Central Park kun je dat zien, daar hebben ze de bovengrondse rotsen niet weggehaald.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bedrock

[ afbeelding ]
Misschien liep ik iets te hard van stapel, persoonlijk kan ik me ook niet voorstellen dat het World Trade Center is opgeblazen door een mini nuke. Lijkt me een te riskante en ingewikkelde operatie en ik zie het nut er niet van in. De core columns en supporting columns kun je op tal van andere manieren vernietigen. Iets waar ik eerder in geloof.
We must question the story logic of having an all-knowing all-powerful God, who creates faulty Humans, and then blames them for his own mistakes.
  zaterdag 8 november 2014 @ 18:07:05 #202
433749 Konijntjuh
Wie wilt er een slokje van mij
pi_146437004
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 13:49 schreef Tingo het volgende:

Dan even voorstellen wat zou gebeuren met 3mm dik alu vleugels als ze crashen tegen 35cm2 staal balken.
Het idee dat die 911 vliegtuigen zijn door al de stalen balken in zulke enorme gebouwen is gewoon belachelijk imo.
Als mensen willen de officiele verklaringen en beelden blijven geloven dan moeten ze 't zelf weten natuurlijk.
De 35cm2 is geprofileerd staal meestal is dit een balk in de vorm van een H, dus je moet niet denken dat dit een staalbalk is van 5cmx7cm.aan dikte is. Het zou wel kunnen dat de Hprofielbalk maar rondom 3,5 cm in dikte is, Maar ik vind dat maar een smal balkje 7x5 overigens meestal heb je Hprofielen van 25x30 cm

Ook zijn de vliegtuigen hun vleugels geprofileerd dus 2 platen van 3mm Alu en daartussen heb je profiel balken van Alu om de vleugels hun stevigheid te geven.

Ik weet niet of iemand van hier je kan verwijzen naar duidelijke Bouwkundige tekeningen van de de twee twin towers, en dus geen architecten tekeningen of idiote schetsjes die een idiote hypothese moeten ondersteunen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Konijntjuh op 08-11-2014 18:19:21 ]
Hoe stout is Konijntjuh!
pi_146437520
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 18:07 schreef Konijntjuh het volgende:

[..]

De 35cm2 is geprofileerd staal meestal is dit een balk in de vorm van H, dus je moet niet denken dat dit een staalbalk is van 5cmx7cm.aan dikte is.

Ook zijn de vliegtuigen hun vleugels geprofileerd dus 2 platen van 3mm Alu en daartussen heb je profiel balken van Alu om de vleugels hun stevigheid te geven.

Ik weet niet of iemand van hier je kan verwijzen naar duidelijke Bouwkundige tekeningen van de de twee twin towers, en dus geen architecten tekeningen of idiote schetsjes die een idiote hypothese moeten ondersteunen.
Dikte van de staal balken was rond 5cm en er waren 43 balken per kant van de gebouwen als ik 't goed hebt.Bouwtekeningen heb ik al gezien 'n tijdje terug en zijn makkelijk te vinden.
Ik denk dat de videos van vleugel schade zijn self-explanatory.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  zaterdag 8 november 2014 @ 18:23:52 #204
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_146437560
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 13:49 schreef Tingo het volgende:

[..]

Airplane wing is cut off by wooden telephone pole

Two Ryanair Planes Collide on Ground at Dublin Airport Runway

Dan even voorstellen wat zou gebeuren met 3mm dik alu vleugels als ze crashen tegen 35cm2 staal balken.
Het idee dat die 911 vliegtuigen zijn door al de stalen balken in zulke enorme gebouwen is gewoon belachelijk imo.
Als mensen willen de officiele verklaringen en beelden blijven geloven dan moeten ze 't zelf weten natuurlijk.
Het probleem is dat je dagelijks leven intuitie vrij waardeloos is om dergelijke dingen in te schatten. The Mythbusters blijven een mooie bron van voorbeelden voor dit soort dingen, zoals bijvoorbeeld de aflevering waarbij ze een pingpong bal dwars door een tafeltennis batje schoten. Geef iets genoeg snelheid en er gebeuren 'rare' dingen.

Maar dit heb ik je al een keer verteld :)
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_146437909
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 16:32 schreef Being het volgende:

[..]

Misschien liep ik iets te hard van stapel, persoonlijk kan ik me ook niet voorstellen dat het World Trade Center is opgeblazen door een mini nuke. Lijkt me een te riskante en ingewikkelde operatie en ik zie het nut er niet van in. De core columns en supporting columns kun je op tal van andere manieren vernietigen. Iets waar ik eerder in geloof.
Ik denk dat conventionele explosieven zijn gebruikt en dat de torens waren leeg,dus de daders hadden makkelijk tijd om alles te riggen.Waarschijnlijk ook bommen om 'n 'impact' hole te maken en 'n military smokescreen gebruikt.
De 'live' beelden zijn CGI,imo.Kijk weer na de originele TV beelden van de dag.Twas 'n 'clear,sunny,bright,beautiful day in New York' maar de 'live' TV beelden ziet eruit als heel veel oranje/bruine smog in de lucht en de achtergronden bewegen. En alle beelden van alle zenders waren bijna of precies hetzelfde.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tingo op 08-11-2014 18:41:48 ]
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_146438032
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 18:23 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Het probleem is dat je dagelijks leven intuitie vrij waardeloos is om dergelijke dingen in te schatten. The Mythbusters blijven een mooie bron van voorbeelden voor dit soort dingen, zoals bijvoorbeeld de aflevering waarbij ze een pingpong bal dwars door een tafeltennis batje schoten. Geef iets genoeg snelheid en er gebeuren 'rare' dingen.

Maar dit heb ik je al een keer verteld :)
Mythbusters.
Science.
Entertainment.

En mijne/onze 'dagelijks leven intuitie' is 'vrij waardeloos'.
Dag.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  zaterdag 8 november 2014 @ 18:44:53 #207
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_146438154
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 18:40 schreef Tingo het volgende:

[..]

Mythbusters.
Science.
Entertainment.

En mijne/onze 'dagelijks leven intuitie' is 'vrij waardeloos'.
Dag.
Jep, die is behoorlijk waardeloos om dergelijke dingen in te schatten.
Kijk maar:
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_146438179
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 18:36 schreef Tingo het volgende:

[..]
De 'live' beelden zijn CGI,imo.Kijk weer na de originele TV beelden van de dag.Twas 'n 'clear,sunny,bright,beautiful day in New York' maar de 'live' TV beelden ziet eruit als heel veel oranje/bruine smog in de lucht

Ik wilde het nog gaan uitleggen ook maar besefte me toen dat je toch niet over de mentale capaciteiten beschikt om die uitleg te begrijpen. Hoe denk je dat die smog daar kwam? Is er misschien een verband tussen de smog en instortende torens en flammen?

Ben je op de hoogte van hoe vuur werkt? En weet je waar rook vandaan komt?
Conscience do cost.
pi_146438991
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 18:44 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Jep, die is behoorlijk waardeloos om dergelijke dingen in te schatten.
Kijk maar:
Misschien moet je komen met iets meer 'wetenschappelijk' ipv van persoonllijk.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_146439556
quote:
Op zaterdag 8 november 2014 19:12 schreef Tingo het volgende:
Misschien moet je komen met iets meer 'wetenschappelijk' ipv van persoonllijk.
Dan wordt dat afgeserveerd als 'gemompel over kenetic (sic) energy'. :{w
pi_146439869
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 13:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

[..]

_O_
Wat een idioten. De piloten van Gloster Meteors die V1's neerhaalden zaten allemaal in het complot?
En waarom zetten ze dan de Gloster Meteor, de snelste jager die ze hadden, in Engeland in ipv aan het West-Europese front? Dat was om alvast de moonhoax voor te bereiden of zo?
in a crowd you lose humanity
pi_146440258
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 14:02 schreef kalinhos het volgende:

Een verdwaald verkeersvliegtuigje, met weinig benzine onderweg naar de landingsbaan ja. Niet een volgeladen Boeing.

De torens waren gebouwd om de impact van een Boeing 707 te weerstaan. Daarbij gingen ze overigens wel uit van een vliegtuig dat niet veel brandstof aan boord had. Scenario was volgens mij dat het door mist/laaghangende bewolking een navigatiefout maakte en te laag aanvloog.

Een 707 is overigens flink kleiner dan de 767 die in de toren vloog.
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 8 november 2014 @ 21:20:01 #213
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_146443742
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 19:12 schreef Tingo het volgende:

[..]

Misschien moet je komen met iets meer 'wetenschappelijk' ipv van persoonllijk.
Misschien moet jij eens met inhoudelijk commentaar komen...
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zondag 9 november 2014 @ 09:38:30 #214
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_146455519
http://www.ninefornews.nl(...)-ben-je-enorm-naief/

:o

Het probleem is dat er op deze aardbol 2 soorten mensen zijn; Massa en Individu!

Een Individu in in staat de waarheid, in zijn eentje, te doorgronden!

De Massa zal nooit achter de waarheid komen. omdat zij helemaal vast zitten in de
volledig voorgeprogrammeerde Matrix Fantasiewereld. Deze mensen zijn ook niet in staat de
waarheid te accepteren. Sterker nog ze zullen vechten om “hun wereld” te kunnen behouden.

De Massa (98% van de mensen) moet dus worden wakker geschud door de Individuen (2%
van de mensen)

Dat wordt een onmogelijke opdracht!
helemaal mee eens

Aphex Twin *O*

Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  zondag 9 november 2014 @ 10:59:13 #215
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_146456573
Nog een mooi voorbeeld van dingen die tegen de intuitie in gaan:
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_146456697
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 09:38 schreef controlaltdelete het volgende:
http://www.ninefornews.nl(...)-ben-je-enorm-naief/

:o

Het probleem is dat er op deze aardbol 2 soorten mensen zijn; Massa en Individu!

Een Individu in in staat de waarheid, in zijn eentje, te doorgronden!

De Massa zal nooit achter de waarheid komen. omdat zij helemaal vast zitten in de
volledig voorgeprogrammeerde Matrix Fantasiewereld. Deze mensen zijn ook niet in staat de
waarheid te accepteren. Sterker nog ze zullen vechten om “hun wereld” te kunnen behouden.

De Massa (98% van de mensen) moet dus worden wakker geschud door de Individuen (2%
van de mensen)

Dat wordt een onmogelijke opdracht!
helemaal mee eens

Aphex Twin *O*

De auteur behoort uiteraard tot die 2 procent.

Alu hoedjes voelen zichzelf altijd heel speciaal.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_146456988
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 19:48 schreef Wombcat het volgende:

[..]

De torens waren gebouwd om de impact van een Boeing 707 te weerstaan. Daarbij gingen ze overigens wel uit van een vliegtuig dat niet veel brandstof aan boord had. Scenario was volgens mij dat het door mist/laaghangende bewolking een navigatiefout maakte en te laag aanvloog.

Een 707 is overigens flink kleiner dan de 767 die in de toren vloog.
Waarom zullen ze de torens ontwerpen om 'n impact van 'n lege vliegtuig te weerstaan,is 't niet mogelijk dat 'n vol geladen vliegtuig kan crashen of zo?

Een 707 was ietsjes kleiner,niet flink kleiner.
Het maakt niet uit - waarschijnlik kon je 10 vliegtuigen tegen de gebouwen vliegen en de torens zouden blijven staan....de dunne,kwetsbaar vleugels zullen zeker niet door de staal balken snijden.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  zondag 9 november 2014 @ 11:25:29 #218
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_146457043
quote:
10s.gif Op zondag 9 november 2014 11:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De auteur behoort uiteraard tot die 2 procent.

Alu hoedjes voelen zichzelf altijd heel speciaal.
Auteur? :{ Het betreft een uitspraak Richard James :O
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  zondag 9 november 2014 @ 11:31:04 #219
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_146457149
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 11:22 schreef Tingo het volgende:

[..]

Waarom zullen ze de torens ontwerpen om 'n impact van 'n lege vliegtuig te weerstaan,is 't niet mogelijk dat 'n vol geladen vliegtuig kan crashen of zo?

Een 707 was ietsjes kleiner,niet flink kleiner.
Het maakt niet uit - waarschijnlik kon je 10 vliegtuigen tegen de gebouwen vliegen en de torens zouden blijven staan....de dunne,kwetsbaar vleugels zullen zeker niet door de staal balken snijden.
De man die het WTC ontworpen heeft, deelt je mening alvast niet.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  zondag 9 november 2014 @ 11:31:40 #220
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_146457164
De massa bestaat overigens niet.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_146457240
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 21:20 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Misschien moet jij eens met inhoudelijk commentaar komen...
De videos van de vleugel schade zijn self-explanatory.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_146457288
quote:
6s.gif Op zaterdag 8 november 2014 19:30 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Dan wordt dat afgeserveerd als 'gemompel over kenetic (sic) energy'. :{w
Kinetic. Thanks. Ik heb 'n probleempje met I's en E's af en toe.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_146457329
quote:
Op zondag 9 november 2014 11:37 schreef Tingo het volgende:
Kinetic. Thanks. Ik heb 'n probleempje met I's en E's af en toe.
Zoals gewoonlijk weer geheel bezijden het punt. ;(
Lijkt me niet het enige probleempje wat je hebt.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2014 11:40:34 ]
pi_146457331
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 11:31 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

De man die het WTC ontworpen heeft, deelt je mening alvast niet.
Oh.
Misschien denkt hij ook dat alu vleugels kan zowiezo door stalen baken snijden.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  zondag 9 november 2014 @ 11:42:15 #225
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_146457388
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 11:39 schreef Tingo het volgende:

[..]

Oh.
Misschien denkt hij ook dat alu vleugels kan zowiezo door stalen baken snijden.
Daar kan 'ie het mee doen!
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_146457399
quote:
6s.gif Op zondag 9 november 2014 11:39 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Zoals gewoonlijk weer geheel bezijden het punt. ;(
[small]Lijkt me niet het enige probleempje wat je hebt.[/small]
Cheap shot anyone? :)
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_146457440
quote:
Op zondag 9 november 2014 11:42 schreef Tingo het volgende:
Cheap shot anyone? :)
Merely stating the obvious.
pi_146457543
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 11:25 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Auteur? :{ Het betreft een uitspraak Richard James :O
En hoe verandert dat iets aan mijn post?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator zondag 9 november 2014 @ 13:04:28 #229
249559 crew  Lavenderr
pi_146459876
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 11:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En hoe verandert dat iets aan mijn post?
Nee dat verandert niets aan jouw post. Maar je weet hoe hier soms geredeneerd wordt.
pi_146461295
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 11:22 schreef Tingo het volgende:

[..]

Waarom zullen ze de torens ontwerpen om 'n impact van 'n lege vliegtuig te weerstaan,is 't niet mogelijk dat 'n vol geladen vliegtuig kan crashen of zo?

Het scenario waar men rekening mee hield was dat een vliegtuig dat wilde landen op het nabijgelegen vliegveld in mist en laaghangende bewolking een navigatiefout maakte en te laag aanvloog.
Aangezien verkeersvliegtuigen volgeladen met brandstof eigenlijk nooit laag vliegen, vond men het niet nodig om daarmee rekening te houden.

Gewicht Boeing 707-320 (grootste type in 1960 toen het WTC werd gebouwd): 141.000 kg
Boeing 767-200ER: 181.000 kg
Ja, dat is inderdaad maar een klein verschil. :N
in a crowd you lose humanity
pi_146463347
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 13:40 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Het scenario waar men rekening mee hield was dat een vliegtuig dat wilde landen op het nabijgelegen vliegveld in mist en laaghangende bewolking een navigatiefout maakte en te laag aanvloog.
Aangezien verkeersvliegtuigen volgeladen met brandstof eigenlijk nooit laag vliegen, vond men het niet nodig om daarmee rekening te houden.

Gewicht Boeing 707-320 (grootste type in 1960 toen het WTC werd gebouwd): 141.000 kg
Boeing 767-200ER: 181.000 kg
Ja, dat is inderdaad maar een klein verschil. :N
De maat van de vleugels maakt geen reet uit- alu gaat toch niet door stalen balken snijden.
Ik heb niet erg veel zin meer in discussie over vliegtuigen,heb ik genoeg gedaan over de jaren, want imo er waren geen vliegtuigen.
De video met de vleugel schade zegt genoeg imo.Ik snap niet hoe mensen blijven ontkennen.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_146464128

stond zelfs op

https://www.metabunk.org/(...)etrate-the-wtc.3326/

Zie ook de rest van de youtubefilmpjes op die pagina over hoe iets 'hols' (lucht is zelfs niet 'leeg', dus kerosine al helemaal niet) makkelijk door iets solides kan boren.
Ja doei.
  zondag 9 november 2014 @ 15:08:54 #233
433749 Konijntjuh
Wie wilt er een slokje van mij
pi_146464236
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 14:39 schreef Tingo het volgende:

[..]

De maat van de vleugels maakt geen reet uit- alu gaat toch niet door stalen balken snijden.
Ik heb niet erg veel zin meer in discussie over vliegtuigen,heb ik genoeg gedaan over de jaren, want imo er waren geen vliegtuigen.
De video met de vleugel schade zegt genoeg imo.Ik snap niet hoe mensen blijven ontkennen.
Volgens mij zeg ook niemand dat de vleugels door staal zijn gesneden. Ik heb alleen gezegd een vleugel is geen 3mm dik aan Alu plaat maar bestaat uit twee platen (die weer uit meerdere delen bestaan.) en die met elkaar verbonden zijn door middel van profielen om de vleugel stevigheid te geven.

Het maakt wel een verschil of een 3mm Alu plaat met een snelheid van x km/per uur tegen een 35cm2 stalenbalk of een vleugel.

Daarbij een vliegtuig vliegt niet met 0 km/per uur met zijn gewicht in een toren, dus het maakt wel degelijk uit of een vliegtuig 140.000 kg of 181.000 kg weegt
Hoe stout is Konijntjuh!
  zondag 9 november 2014 @ 15:11:40 #234
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_146464318
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 14:39 schreef Tingo het volgende:

[..]

De maat van de vleugels maakt geen reet uit- alu gaat toch niet door stalen balken snijden.
Ik heb niet erg veel zin meer in discussie over vliegtuigen,heb ik genoeg gedaan over de jaren, want imo er waren geen vliegtuigen.
De video met de vleugel schade zegt genoeg imo.Ik snap niet hoe mensen blijven ontkennen.
Newton, biiiiaaaatch. Bij de inslag van de vliegtuigen draait het om 2 dingen: de impuls die het vliegtuig kan overbrengen op de gevelkolommen, en de druk die op de gevelkolommen komt te staan door de impact van het vliegtuig. Als beide grootheden groter zijn dan wat de gevelkolommen kunnen hebben, vliegt het vliegtuig het WTC in.

Voor de impuls geldt:

I=m*dv=rho*A*L*v

Waarin m de massa van het vliegtuig is, v de snelheid van het vliegtuig, rho de dichtheid van het vliegtuigmateriaal, A het contactoppervlak van het vliegtuig met de gevelkolom en L de 'diepte' van het vliegtuig. Aangezien een vliegtuig een nogal varierend profiel heeft, is het het eenvoudigste om deze berekening te maken met een onderdeel van een vliegtuig die je kunt beschouwen als een object met homogene eigenschappen. De turbine bijv, of de brandstof.

De druk p volgt uit de impulsvergelijking:

F=I/dt=(rho*A*L*v)/dt=(rho*A*L*v)/(L/v)=rho*A*v^2

p=F/A=rho*A*v^2/A=rho*v^2

De volgende gegevens zijn nodig om dit sommetje op te lossen:
- de snelheid van het vliegtuig
- de dichtheid, diepte en de hoogte van het betreffende vliegtuigonderdeel
- de breedte van een gevelkolom
- de maximaal toelaatbare druk en maximaal toelaatbare impuls van een gevelkolom.

Aan jou de schone taak om die gegevens op te zoeken, dan wil ik het sommetje wel voor je oplossen.
pi_146465568
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 15:08 schreef Konijntjuh het volgende:

[..]

Volgens mij zeg ook niemand dat de vleugels door staal zijn gesneden. Ik heb alleen gezegd een vleugel is geen 3mm dik aan Alu plaat maar bestaat uit twee platen (die weer uit meerdere delen bestaan.) en die met elkaar verbonden zijn door middel van profielen om de vleugel stevigheid te geven.

Het maakt wel een verschil of een 3mm Alu plaat met een snelheid van x km/per uur tegen een 35cm2 stalenbalk of een vleugel.

Daarbij een vliegtuig vliegt niet met 0 km/per uur met zijn gewicht in een toren, dus het maakt wel degelijk uit of een vliegtuig 140.000 kg of 181.000 kg weegt
Ik denk niet dat 'n dunne alu cylinder kan door stalen balken.Die ding zou exploderen aan 't buitenkant van 't gebouw en niet helemaal binnen slaan zoals we zien in de beelden van de dag.imo.Ik denk er is genoeg al overgesproken.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_146465936
quote:
4s.gif Op zondag 9 november 2014 15:11 schreef Terecht het volgende:

[..]

Newton, biiiiaaaatch. Bij de inslag van de vliegtuigen draait het om 2 dingen: de impuls die het vliegtuig kan overbrengen op de gevelkolommen, en de druk die op de gevelkolommen komt te staan door de impact van het vliegtuig. Als beide grootheden groter zijn dan wat de gevelkolommen kunnen hebben, vliegt het vliegtuig het WTC in.

Voor de impuls geldt:

I=m*dv=rho*A*L*v

Waarin m de massa van het vliegtuig is, v de snelheid van het vliegtuig, rho de dichtheid van het vliegtuigmateriaal, A het contactoppervlak van het vliegtuig met de gevelkolom en L de 'diepte' van het vliegtuig. Aangezien een vliegtuig een nogal varierend profiel heeft, is het het eenvoudigste om deze berekening te maken met een onderdeel van een vliegtuig die je kunt beschouwen als een object met homogene eigenschappen. De turbine bijv, of de brandstof.

De druk p volgt uit de impulsvergelijking:

F=I/dt=(rho*A*L*v)/dt=(rho*A*L*v)/(L/v)=rho*A*v^2

p=F/A=rho*A*v^2/A=rho*v^2

De volgende gegevens zijn nodig om dit sommetje op te lossen:
- de snelheid van het vliegtuig
- de dichtheid, diepte en de hoogte van het betreffende vliegtuigonderdeel
- de breedte van een gevelkolom
- de maximaal toelaatbare druk en maximaal toelaatbare impuls van een gevelkolom.

Aan jou de schone taak om die gegevens op te zoeken, dan wil ik het sommetje wel voor je oplossen.
betamannen, zo aantrekkelijk :9

Maar denk je nou echt dat je die gegevens krijgt?
Ja doei.
pi_146466089
quote:
4s.gif Op zondag 9 november 2014 15:11 schreef Terecht het volgende:

[..]

Newton, biiiiaaaatch. Bij de inslag van de vliegtuigen draait het om 2 dingen: de impuls die het vliegtuig kan overbrengen op de gevelkolommen, en de druk die op de gevelkolommen komt te staan door de impact van het vliegtuig. Als beide grootheden groter zijn dan wat de gevelkolommen kunnen hebben, vliegt het vliegtuig het WTC in.

Voor de impuls geldt:

I=m*dv=rho*A*L*v

Waarin m de massa van het vliegtuig is, v de snelheid van het vliegtuig, rho de dichtheid van het vliegtuigmateriaal, A het contactoppervlak van het vliegtuig met de gevelkolom en L de 'diepte' van het vliegtuig. Aangezien een vliegtuig een nogal varierend profiel heeft, is het het eenvoudigste om deze berekening te maken met een onderdeel van een vliegtuig die je kunt beschouwen als een object met homogene eigenschappen. De turbine bijv, of de brandstof.

De druk p volgt uit de impulsvergelijking:

F=I/dt=(rho*A*L*v)/dt=(rho*A*L*v)/(L/v)=rho*A*v^2

p=F/A=rho*A*v^2/A=rho*v^2

De volgende gegevens zijn nodig om dit sommetje op te lossen:
- de snelheid van het vliegtuig
- de dichtheid, diepte en de hoogte van het betreffende vliegtuigonderdeel
- de breedte van een gevelkolom
- de maximaal toelaatbare druk en maximaal toelaatbare impuls van een gevelkolom.

Aan jou de schone taak om die gegevens op te zoeken, dan wil ik het sommetje wel voor je oplossen.
ik denk dat de video met de telegraph pole door de vleugels is veel eenvoudiger. Maar bedankt in iedere geval.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  zondag 9 november 2014 @ 16:45:12 #238
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_146467345
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 16:04 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

betamannen, zo aantrekkelijk :9
B-) .
quote:
Maar denk je nou echt dat je die gegevens krijgt?
Nee, want dit sommetje post ik al een aantal jaar als de discussie over de vliegtuigimpacts weer eens voorbij komt. :') Reacties die ik heb gekregen: "ik heb niet zo'n zin om iets uit te rekenen", "dit is geen wetenschappelijk forum", "wat doe je nou stoer dan?".
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 16:10 schreef Tingo het volgende:

[..]

ik denk dat de video met de telegraph pole door de vleugels is veel eenvoudiger. Maar bedankt in iedere geval.
Om te generaliseren aan de hand van één videootje lijkt me niet erg verstandig. theguyver liet een paar topics terug nog een reeks incidenten zien waarbij vliegtuigen wel met succes gebouwen in waren gevlogen (link: BNW / 9/11 #82: Feiten (foto's en video's) vs verhalen). Kennelijk hangt het van de omstandigheden af, zoals ook op te maken is uit de hoeveelheid variabelen die nodig zijn om het sommetje dat ik je voorgelegd hebt uit te rekenen. Dus laten we de vliegtuiginslagen in de twin towers als geval op zich bekijken en gewoon eens uitrekenen of zoiets mogelijk zou kunnen zijn ja dan nee. Hoeveel moeite kan het zijn? Ik kom je nog tegemoet ook: jij zoekt de gegevens op, ik maak het sommetje. Stel dat uit de resultaten blijkt dat we een factor 2 tekort komen om de vliegtuigen het WTC te laten doorboren, dan hebben we een scoop van wereldbetekenis te pakken!

PS: dat al die ingenieurs in pakweg Iran, Irak, Afghanistan, Saoedi-Arabie, etc nog niet op het idee zijn gekomen om dit gewoon eens uit te rekenen om te kijken of de aanslagen wel zo verlopen zijn als de Amerikaanse overheid beweert, is toch een vrij opmerkelijke zaak vind je niet? Als JIJ al op je klompen kunt aanvoelen dat dit onmogelijk is, dan moeten mensen die er écht verstand van hebben dat toch al helemaal in de smiezen hebben?
  zondag 9 november 2014 @ 16:54:31 #239
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_146467674
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 11:22 schreef Tingo het volgende:

[..]

Waarom zullen ze de torens ontwerpen om 'n impact van 'n lege vliegtuig te weerstaan,is 't niet mogelijk dat 'n vol geladen vliegtuig kan crashen of zo?

Een 707 was ietsjes kleiner,niet flink kleiner.
Het maakt niet uit - waarschijnlik kon je 10 vliegtuigen tegen de gebouwen vliegen en de torens zouden blijven staan....de dunne,kwetsbaar vleugels zullen zeker niet door de staal balken snijden.
Dit is sowieso nogal een raar argument. Er wordt dan gezegt dat de torens een impact van een 707 konden overleven. Wat ik daar zo raar aan vind, dat hebben ze ook! Waarom is dat nou precies een argument dat het allemaal nep/anders zou zijn? Ze hebben een veel hardere klap overleeft dan de theoretische klap waar ze bij het ontwerpen naar gekeken hebben.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zondag 9 november 2014 @ 16:55:18 #240
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_146467702
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 11:35 schreef Tingo het volgende:

[..]

De videos van de vleugel schade zijn self-explanatory.
Dat mag je toch echt eens zelf uitleggen, waarom een dergelijke lage snelheid botsing relevant is.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zondag 9 november 2014 @ 16:57:41 #241
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_146467832
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 15:53 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ik denk niet dat 'n dunne alu cylinder kan door stalen balken.Die ding zou exploderen aan 't buitenkant van 't gebouw en niet helemaal binnen slaan zoals we zien in de beelden van de dag.imo.Ik denk er is genoeg al overgesproken.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_146469616
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 16:55 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat mag je toch echt eens zelf uitleggen, waarom een dergelijke lage snelheid botsing relevant is.
Voor mij gaat 't meer op de zwakte van de vleugels tegen 'n paar houten paal in vergelijking met 20 of zo veel sterkere stalen balken.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  zondag 9 november 2014 @ 18:15:46 #243
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_146470822
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 17:39 schreef Tingo het volgende:

[..]

Voor mij gaat 't meer op de zwakte van de vleugels tegen 'n paar houten paal in vergelijking met 20 of zo veel sterkere stalen balken.
Heb je de schade die een vogel aan een vliegtuig kan doen wel eens goed bekeken?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_146471376
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 18:15 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Heb je de schade die een vogel aan een vliegtuig kan doen wel eens goed bekeken?
Ja en daarom kan ik 'n beetje voorstellen wat zou gebeuren als 'n vleigtuig tegen 20 of zo stalen balken knalt.In vergelijking met de gebouwen zijn vleigtuigen heel zwak.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  zondag 9 november 2014 @ 18:40:56 #245
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_146471817
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 18:30 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ja en daarom kan ik 'n beetje voorstellen wat zou gebeuren als 'n vleigtuig tegen 20 of zo stalen balken knalt.In vergelijking met de gebouwen zijn vleigtuigen heel zwak.
Stel ik schiet een aardappel met een flinke vaart (zeg een paar 100 km/h) tegen een stuk kippengaas. Denk je dat de aardappel dan niet door het gaas weet te komen? Dat is ongeveer waar het hier op neer komt, een zachter snel-bewegend object (vliegtuig/vogel/aardappel) tegen een niet-solide harde constructie (WTC toren/vliegtuig/kippengaas).

Of in jouw woorden, in vergelijking met een vliegtuig is een vogel heel zwak. Toch doet die vogel flink wat schade.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_146471982
Ja doei.
  zondag 9 november 2014 @ 18:54:24 #247
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_146472397
quote:
Zie je wel hoe zwak zo'n vliegtuig is!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Moderator zondag 9 november 2014 @ 19:01:37 #248
249559 crew  Lavenderr
pi_146472695
quote:
8s.gif Op zondag 9 november 2014 18:54 schreef Copycat het volgende:

[..]

Zie je wel hoe zwak zo'n vliegtuig is!
Oh help ja. Zo wordt het straks uitgelegd.
pi_146473048
Maarreh? Als er geen vliegtuig was, hoe verklaar je dan de vliegtuigmotor die een paar blocks verderop gevonden was? Hebben ze die er ff in een onbewaakt moment snel neergelegd of zo?
in a crowd you lose humanity
pi_146475436
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 19:01 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Oh help ja. Zo wordt het straks uitgelegd.
Stel dan als de collisie was met 20 vliegende stalen balken met 't zelfde snelheid als de vogel.Ik denk niet dat de vliegtuig zal door de balken snijden.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')