Max start gewicht is 200 tonquote:Op dinsdag 11 november 2014 13:58 schreef tharealmb het volgende:
[..]
Zeg dan niks, een discussie zonder argumenten is geen discussie...
Ik zeg ook niet dat ik exact weet hoe het zit. Ik ben geen professor in de explosiekunde. Maar als je ziet hoeveel moeite een auto heeft met een simpele betonnen muur.... that's all i'm saying.
Maar probeer eens met diezelfde auto tegen twee betonnen palen aan te rijden. Dat geeft een ander effect.quote:Op dinsdag 11 november 2014 13:58 schreef tharealmb het volgende:
[..]
Zeg dan niks, een discussie zonder argumenten is geen discussie...
Ik zeg ook niet dat ik exact weet hoe het zit. Ik ben geen professor in de explosiekunde. Maar als je ziet hoeveel moeite een auto heeft met een simpele betonnen muur.... that's all i'm saying.
Iemand hierboven ergens (dit topic, of het vorige) heeft de formule geplaatst waarmee dit 'makkelijk' na te rekenen is ja.quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:02 schreef ems. het volgende:
Ik ben geen groot wiskundige maar dergelijke zaken vallen trouwens toch gewoon uit te rekenen? Hoeveel kracht er nodig is om een bepaald materiaal te doorboren met een ander materiaal?
Of althans, ik meende zoiets op te vangen toen ik nog op school zat en druk bezig was wiskunde te negeren en met meisjes te praten
Oh dankje. Handige adviesquote:Op dinsdag 11 november 2014 13:52 schreef tharealmb het volgende:
[..]
Volgens mij valt ook de kracht van die onderdelen (massa x snelheid) in het niet, met de kracht die een gebouw kan hebben... Deze zullen er echt niet doorheen knallen. Only in Hollywood.
En geef mij maar het aluminium scherpe zwaard. een zwaar massief stalen zwaard ben je altijd langzamer mee
Ik zie een gat van 1 a 2 verdiepingen, dat verder niet echt doorgedrongen lijkt....quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:05 schreef theguyver het volgende:
[ afbeelding ]
Dit was nog een houten vliegtuig, een b25 tegen het empire state building.
En zelfs dat laat een groot gapend gat achter..
Zo zijn er wel meer in het verleden geweest, de snelheid de massa het laat gewoon erg veel schade achter.
Hoe groot denk je dat dit vliegtuig was en hoe snel het vloog en hoeveel dit verschilde van de 767 die zich in het WTC boorde en hoeveel verschil dit maakt?quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:08 schreef tharealmb het volgende:
[..]
Ik zie een gat van 1 a 2 verdiepingen, dat verder niet echt doorgedrongen lijkt....
het gat was 5 bij 5 meter... dat is niet echt groot te noemen. En het gat wat na de crash in het WTC zat was groter...
Dat is dus de vraag daar komt bij dat de constructie van het WTC heel anders is als het Empire state building. gezien het aantal jaar verschil. Maar het is vast te berekenen.....quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:09 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Hoe groot denk je dat dit vliegtuig was en hoe snel het vloog en hoeveel dit verschilde van de 767 die zich in het WTC boorde en hoeveel verschil dit maakt?
Op zich heb je niet eens zoveel technische gegeven/kennis nodig om te bedenken dat een vliegtuig uit 1945 minder groot is en minder snel gaat dan een Boeing 767 uit grofweg 2000.quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:10 schreef tharealmb het volgende:
[..]
Dat is dus de vraag daar komt bij dat de constructie van het WTC heel anders is als het Empire state building. gezien het aantal jaar verschil. Maar het is vast te berekenen.....
Klopt. Tot op zekere hoogte valt het uit te rekenen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:02 schreef ems. het volgende:
Ik ben geen groot wiskundige maar dergelijke zaken vallen trouwens toch gewoon uit te rekenen? Hoeveel kracht er nodig is om een bepaald materiaal te doorboren met een ander materiaal?
Of althans, ik meende zoiets op te vangen toen ik nog op school zat en druk bezig was wiskunde te negeren en met meisjes te praten
Topsnelheid is 913 km/uur op 11km hoogte. Op die paar honderd meter die de twin towers staan is de luchtdichtheid veel hoger waardoor ze waarschijnlijk niet zo snel kunnen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:14 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Op zich heb je niet eens zoveel technische gegeven/kennis nodig om te bedenken dat een vliegtuig uit 1945 minder groot is en minder snel gaat dan een Boeing 767 uit grofweg 2000.
B-25 had bijvoorbeeld een topsnelheid van 425 KPH. Een Boeing 767 grofweg 850KPH.
http://www.ara.com/Projects/SVO/NIST_WTC.htmquote:Op dinsdag 11 november 2014 14:14 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Klopt. Tot op zekere hoogte valt het uit te rekenen.
Omdat hij dus door de eerste 'rij' heengaat, daarbij deze doorbreekt, maar daarmee wel steeds meer snelheid (en dus kracht!) verliest. Daardoor kwam dat kreng er ook niet weer aan de andere kant uit.quote:
Ik kan dat ook niet narekenen. Maar hoe weet je dat de bron gelijk heeft? Ik zeg niet dat de bron ongelijk heeft, maar ik ken die programma's en weet hoe makkelijk het is om dingen te manipuleren.quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:15 schreef tharealmb het volgende:
[..]
http://www.ara.com/Projects/SVO/NIST_WTC.htm
daar staat een berekening op met de verwachtte schade. Ik kan het zelf niet narekenen, en tja je kan de bron in twijfel trekken. Maar de animatie laat wel goed zien wat er met het vliegtuig gebeurd. Die spat en heeeeel veel stukjes. Wat volgens mij ook logisch is. Het vliegtuig knalt niet tegen 1 stalen balkje op, maar rijen dik aan staal, op meerdere plekken...
zie video's voor de animatie trouwens.
dat was het punt wat ik probeerde te maken ja. dat zie je ook in de simulatie van de site.quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:16 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Omdat hij dus door de eerste 'rij' heengaat, daarbij deze doorbreekt, maar daarmee wel steeds meer snelheid (en dus kracht!) verliest. Daardoor kwam dat kreng er ook niet weer aan de andere kant uit.
Water functioneert in dat geval ook als een massief stalen plaat door de verdeelde kracht.quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:21 schreef tharealmb het volgende:
Daarnaast zie je ook dat als een vliegtuig op het water klapt, er ook vrij weinig van overblijft
Je verhaal klopt, maar een hol vliegtuig komt zowel in 90 graden als "recht" niet heel ver lijkt mij. Het verschil zit hem namelijk in het breekpunt van het materiaal in dit geval volgens mij. het vliegtuig kreukt gewoon in omdat het niet massief is...quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:25 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Water functioneert in dat geval ook als een massief stalen plaat door de verdeelde kracht.
Vergelijk het eens (nee, probeer het niet uit, dat is pijnlijk been there, done that, bij mijn eerste sprong ooit) met van de hoge duikplank springen.
Als je duikt en jezelf uitstrekt, armen vooruit, dan komt AL je kracht op dat ene puntje te staan, je handen, daarna je armen, je hoofd, en snijd je als het ware door het water heen. Als je naar beneden springt en plat op je rug eindigt dan nou ja, geloof me, dat doet pijn. Het voelt dan zowat alsof je op een betonnen vloer valt, en pas als je afgeremd bent (door het water) zink je.
IN het geval van een vliegtuig die naar beneden gaat gaat dit eigenlijk (vrijwel) nooit gepaard met een 90-graden duikvlucht. Dat ding komt altijd met een groot deel van het oppervlakte (de buik) op het water terecht. Dan wordt de kracht over een veel groter oppervlak verdeelt wat de kracht per vierkante centimeter/meter een stuk kleiner en kan het dus niet zo makkelijk door een solide oppervlak 'snijden'.
Dat is wel een heel vreemde vergelijking Als je zo kijkt, zou een kreukelzone in een auto dus ook niet werken..... en die wordt wel degelijk in elkaar gedrukt.quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:37 schreef motorbloempje het volgende:
Het zogenaamd 'hol' zijn van dat vliegtuig (dus dat er mensen in kunnen) is hier totaal niet relevant, zie ook het voorbeeldfilmpje met de aardappel en het rietje:
Jij kan een blikje weegt minder dan een vliegtuig en jij kunt dat blikje niet met 800kph tegen een muur slingerenquote:Op dinsdag 11 november 2014 14:47 schreef tharealmb het volgende:
[..]
Dat is wel een heel vreemde vergelijking Als je zo kijkt, zou een kreukelzone in een auto dus ook niet werken..... en die wordt wel degelijk in elkaar gedrukt.
Als ik een blikje tegen de muur sla, gaat die echt wel plat. Als ik hem maar hard genoeg wegschiet knalt die echt el uit elkaar.
Doe ik hetzelfde met een gevuld blikje, gebeurt er toch wat anders...
Want een vliegtuig is niet klein ten opzichte van een wolkenkrabber? Klein vs groot maakt niet eens zo veel uit. Waar het om gaat zijn dingen als de druk die uit wordt geoefend.quote:Op dinsdag 11 november 2014 13:56 schreef tharealmb het volgende:
[..]
Dan heb je het toch vaak over iets zeer kleins tegen iets veel groters En dan ook nog op een plaat dus 1 object. Voeg hier meerdere objecten aan toe en het stopt al veel sneller....
Mods van andere subforums zijn hier gewoon users .quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:00 schreef tharealmb het volgende:
[..]
Ja i know. FOK! staat er bekend om Maar ik hoopte er nog een nuttige reactie uit te trekken, want met argumenten ben ik zeker wel te overtuigen.... Maar zelfs van een MOD'je kan ik niet teveel verwachten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |