abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146476756
Welkom in het babytopic! *O*

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :s)

[ Bericht 17% gewijzigd door Mabawa. op 09-11-2014 20:46:53 ]
pi_146476935
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 20:40 schreef BlueEyes het volgende:
:o een peuter??

En E is voor mijn gevoel ook nog mini :@
Leugens zeg ik je! Leugens!! :{w
pi_146476954
Jup, beentjes opgetrokken, af em toe overstrekken, en lage "auorgh" huiltjes en gillen afgewisseld. Gelukkig duurde het niet zo heel lang en is hij net op J's schoot in slaap gevallen en nu weer in bed.

En kiek nou, wat een charmer met zijn lachstuipjes!
Kwak
pi_146477008
Ahh kijk 'm nou met z'n rimpelvingertjes! O+
pi_146477093
Ooh wat een minitje O+

(Ha! Dat mag ik zeggen met m'n dikke beer)
pi_146477117
Oh Kwak! Je hebt een mooie gebakken O+

Vlees en yoghurt staan hier eigenlijk nog niet op het menu :@ Ik vind vlees zo'n stap en een toetje eten we zelf nooit en ik denk dat hij al wel voldoende zuivel binnen krijgt met roomboter op brood en z'n flessen. Of is yoghurt ook nog ergens anders voor? Hij dronk vandaag wel voor het eerst uit een rietjesbeker. Tuitbekers snapt hij niet maar dit ging meteen goed :)
pi_146477143
Kwak O+ En wat een tof dekentje.
  † In Memoriam † zondag 9 november 2014 @ 20:54:03 #8
37843 lady-wrb
kortaf
pi_146477261
wat een echt jongenskoppie kwakz0r O+
pi_146477379
Ja dat dekentje ben ik echt verliefd op O+ ( en t mannetje eronder ook :P ) het is van fresk, heb m bij jut en juul in leiden gekocht (had een cadeaubon en dit was een van de weinige betaalbare dingen daar :X maar zó leuk allemaal!!)
Kwak
  zondag 9 november 2014 @ 21:03:51 #10
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_146477647
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 20:57 schreef kwakz0r het volgende:
Ja dat dekentje ben ik echt verliefd op O+ ( en t mannetje eronder ook :P ) het is van fresk, heb m bij jut en juul in leiden gekocht (had een cadeaubon en dit was een van de weinige betaalbare dingen daar :X maar zó leuk allemaal!!)
Die winkel mijdt ik liever, veel te leuke dingen daar.. O+

En mijn E. is niet mini :P
Mijn grote meis is al bijna 7.5 maand *;
En vlees is maar een klein stukje hoor, gepureerd met groente en bataat gaat dat heel aardig hier.. :)

En ze kriigt het ook niet elke dag hoor..
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_146477839
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 20:57 schreef kwakz0r het volgende:
Zat dat vroeger in dat zijstraatje van de Haarlemmerstraat richting de Dirgos? Daar zat namelijk ook een tof kinderwinkeltje (waarvan ik de naam dus niet meer weet) maar die is weg zag ik laatst.
  zondag 9 november 2014 @ 21:29:57 #12
149959 SQ
snelle trees
pi_146478743
Doh, wat een humpie, kwak O+
disclaimer
pi_146478828
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 21:09 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Zat dat vroeger in dat zijstraatje van de Haarlemmerstraat richting de Dirgos? Daar zat namelijk ook een tof kinderwinkeltje (waarvan ik de naam dus niet meer weet) maar die is weg zag ik laatst.
Hmmm nee, die ken ik niet. Dit zit aan de Nieuwe Rijn, het stukjr bij de Griek en Terpentijn (voorbij de Beschuitsteeg/sns bank/bakker Jacobs, richting de Hooigracht).

Zit op die hoek daar richting de Korevaarstraat/Breestraat nu ook een Franse bakker met lekker desembrood en fijn stokbrood enzo. O+

Mijn laatste rondje stad was alleen maar die hoek: kinderwinkel, gevukd speculaas bij bakker jacobs, stokbrood bij de fransman, thee en uitrusten bij Anne en Max, meergranen pavé kopen bij t Vlaams Broodhuys en weer naar huis toe. Moe dat ik was van die vier winkels en een uurtje theedrinken!

Maar ik O+ zo van Leiden. Mis t soms echt na drie jaar Den Haag...
Kwak
pi_146478830
Volgens mij wel Nikki! Toen ik daar om de hoek woonde zat daar idd een kinderwinkel, maar ja, toen had ik nog niets met kinderen :')

Kwak, wat lief O+

Hier is de koorts weg *O* Bij F ook *O*
pi_146478909
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 21:31 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Hmmm nee, die ken ik niet. Dit zit aan de Nieuwe Rijn, het stukjr bij de Griek en Terpentijn (voorbij de Beschuitsteeg/sns bank/bakker Jacobs, richting de Hooigracht).

Zit op die hoek daar richting de Korevaarstraat/Breestraat nu ook een Franse bakker met lekker desembrood en fijn stokbrood enzo. O+

Mijn laatste rondje stad was alleen maar die hoek: kinderwinkel, gevukd speculaas bij bakker jacobs, stokbrood bij de fransman, thee en uitrusten bij Anne en Max, pavé kooen bij t Vlaams Broodhuys en weer naar huis toe. Moe dat ik was van die vier winkels en een uurtje theedrinken!

Maar ik O+ zo van Leiden. Mis t soms echt na drie jaar Den Haag...
O+ Welk frans bakkertje bedoel jij dan? Er zit er 1e net na de brug, in de straat van Anne&Max maar ik dacht dat die pas net open was :?

Gelukkig is het maar 10 min treinen toch ;)
pi_146479029
Die baby in de OP moet wel gefotosjopt zijn toch?? :o
pi_146479140
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 21:33 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

O+ Welk frans bakkertje bedoel jij dan? Er zit er 1e net na de brug, in de straat van Anne&Max maar ik dacht dat die pas net open was :?

Gelukkig is het maar 10 min treinen toch ;)
Ja die, die is net open! (Ben er een week of twee voor de bevalling geweest). Ik had een broodcraving dus ben alle bakkers afgeweest in die hoek :')

Ja het is dichtbij, maar merk dat ik er weinig meer kom. In t centrum van DH kom ik ook weinig overigens, we zitten toch wat aan de rand en ik werk in een buitenwijk dus kom vaker in Rijswijk in de Bogaard...
Kwak
pi_146479574
Wij waren er afgelopen zaterdag, koffie & quiches gegeten aan het tafeltje er voor O+ Zijn ze al langer open dan ik dacht! :)
pi_146479811
Ik heb even op de webshop geklikt. Ik denk dat het wel die winkel is, maar dat ze inderdaad verhuisd zijn. Het was toen een heel klein winkeltje, nu ziet het er wat groter uit. En nog even tof. O+

Amsel die baby in de OP was me nog niet opgevallen. Ik ben alleen bang dat ie niet geshopt is. :X
pi_146480601
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 21:31 schreef Fazzoletti het volgende:

Hier is de koorts weg *O* Bij F ook *O*
Gelukkig. Hier ben ik ineens ook de pineut. Kom aan het eind van de middag thuis en begin toch te rillen, kon amper op mijn benen staan. Koorts en voel me alsof geraakt door een vrachtwagen. I heeft nergens last van, thank God.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_146480863
Buh rot Franny, goed uitzieken voordat de schoolbacterieën je nog zieker maken :*

Hier heb ik de diarreechachacha. Bijzonder ironisch als je net een spuitluier van je dochter staat te verschonen en je je man moet roepen dat hij NU moet komen omdat je zelf anders het toilet niet meer haalt :') .
pi_146480890
Kwak, je mannetje O+
pi_146480912
Sterkte voor de zieke mama's :*
Kwak
  zondag 9 november 2014 @ 22:16:48 #24
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_146481079
Beterschap allen te saam .. :*

Hier is moppie uit logeren, dus het is stil in huis.. :{

Ik ga maar een oogje toedoen, morgen om 07:00 uur gaat de wekker weer!
Bohhhh :X
pi_146481219
Razz en Franny beterschap. :*
pi_146481469
Thanks, en jij ook Razz!

M. is een schatje, Kwak. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 9 november 2014 @ 22:29:20 #27
149959 SQ
snelle trees
pi_146481825
Beterschap meiden :*
disclaimer
pi_146482071
Beterschap ladies!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  maandag 10 november 2014 @ 04:17:58 #29
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_146488597
Halloo!

Haallooooo haaallooooo haaaaalloooooooooo haaaaaaallooooooooooo :+

Wat een stilte hier!
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_146488633
:W Maar dan omgekeerd: ik ga nu het kind wakker maken omdat we zo naar huis vliegen. :O
  maandag 10 november 2014 @ 04:34:37 #31
52229 Chanty
pi_146488646
Goede vlucht! Waar ben je geweest? :)
pi_146488681
Hi!
De fles van 23.45 viel zodanig niet lekker dat het eerste deel van de nacht een krampjesfeestje werd :-/ Om iets voor 2 zijn we in slaap gevallen met L bovenop en later naast papa.. Maar ik heb vervolgens wel bijna 3u als een blok geslapen en zit nu onze net-weer-wakkere uk te voeden, niet verkeerd :)
pi_146488692
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 04:34 schreef Chanty het volgende:
Goede vlucht! Waar ben je geweest? :)
Dank! Berlijn. *O*
pi_146488984
Oeh, dat is vast tof geweest Limone!

Beterschap Razz en Franny!

Ik wilde ook slapen, maar Stip vond dat niet nodig :O Ik kan me niet voorstellen dat hij honger heeft, maar hij is alweer een paar dagen wakker als wij naar bed willen rond 11 uur en dan weer om 5. Klinkt luxe, maar je went best snel weer aan meer slaap :@
pi_146489063
Wel thuis Limone!

En Chanty was gewoon alleen vannacht! Dat komt ook niet vaak voor!

Dot, het zal wel een faaaaaaaaaase zijn, maarja. Daar hebben jullie nu weinig aan :')

En vandaag begint mijn werk weer. Ik heb se laatste weken gezegd dat ik er weer zin in heb. Heb ik ook, maar toch valt het me zwaar om kleine uk minder te gaan zien. De bedoeling is dat ik gewoon 30 u pw werk. Ik ben sws elke dinsdag vrij, dus ik heb al bedacht dat als ze wat ouder is om op die dag iets leuks te doen samen.
Er komen ook de vervelendste dingen bij me op. Dat ze van me vervreemd ofzo :/

Misschien dan toch maar ouderschapverlof opnemen?
pi_146489508
Wat een lieverdje Kwak en idd tof dekentje!

Razz en Franny hopelijk knappen jullie snel op...

Limone wel thuis!

Rijst lekker geslapen zonder mini in huis?

Ik zou het denk ik even aankijken Sun, als je het over poosje nog zo voelt kun je altijd osv opnemen, toch?

Hier eindelijk weer een succesvolle nacht; geslapen van 23.30 tot 7 :D *O* jammer genoeg viel ik zelf pas om 1.30 uur in slaap en om 6 uur was ik weer wakker :') kun je een keer slapen...
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  maandag 10 november 2014 @ 08:24:44 #37
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_146489685
Geppie wat heerlijk! Wat zal dat fijn voor jullie zijn zeg. Merk je al verandering bij A? Ik vind het altijd wel intrigerend dat ze baby's zo in een schema kunnen krijgen.

Sun, 30 uur is best pittig denk ik. Ik zou gewoon nu al je vrije dinsdag aangrijpen op echt te besteden aan je meisje en het huishouden te laten voor wat het is. De kinderboerderij of het bos kan ze nu al leuk vinden! Ik probeer mijn vrije dagen ook gewoon echt vrij te houden voor mijn meisje (s). Speeltuin, kinderboerderij, bos, strand, op bezoek bij oma etc. Ik lever niet voor niets salaris in :)

Lieve foto Kwak!

Wat fijn Razz, dat ze fv ook prima vond, gelukkig maar :). En ja, die fvpoep ruikt heel anders hè :D. Hoe is het nu met jou?

Franny, beterschap!

Limoen, Berlijn, wat tof! Goede reis terug!

JM, rot van de krampjes. Hopelijk ging de rest van de nacht zonder kramp voorbij?

Mijn baby is niet zo happy vandaag. In de nacht begint ze nu ook te snotteren en slapen gaat overdag even heeeeeel moeilijk. Morgen, als peuter weg is, maar kijken of het boven in bed beter gaat. Ze wordt echt heel verdrietig als ik haar in bed leg, en dat terwijl ze duidelijk moe is en in de doek zo slaapt. Ze huilt nu ook meer dan ik gewend ben van dr dus ze voelt zich niet fijn. De nacht ging trouwens wel goed, 2200 - 0200 - 0600 (en de wekker om 0615).

Oh, en ze mag volgende week al gaan wennen op het kdv :o
  maandag 10 november 2014 @ 08:47:28 #38
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146489986
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 04:54 schreef Limone het volgende:

[..]

Dank! Berlijn. *O*
Wow. Goed moment om in Berlijn te zijn geweest, lijkt me O+.
KuikenGuppy
pi_146490480
Idd Tante da's ook precies mijn idee. Leuke dingetjes doen samen :D Hoeveel werk jij per week?

Ik zat trouwens net spulletjes bij elkaar te verzamelen wat de gastouder nodig heeft voor uk. Terwijl ik dat deed stond ik gewoon bijna te janken (dat wordt straks nog wat als ik r wegbreng) :/ Normaal ben zo nuchter als wat, maar als je een kindje hebt gekregen, lijkt het wel alsof dat compleet verdwenen is.
pi_146490535
Ik vergeet Geppie helemaal! Wat een supergoed nieuws meid! Zijn jullie nu toch doorgegaan met het buikslapen?

Fingers crossed dat het zo blijft!
pi_146490617
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 21:09 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Ja klopt, het winkeltje is verhuisd inderdaad!
pi_146490678
Geweldig dekentje Kwak!

Zo....wij hebben een vermoeiende zaterdagnacht en volledige zondag achter de rug en dat was onze eigen schuld:

Zaterdag met hummeltje naar vrienden geweest waar we een etentje hadden. Hem op bed gelegd om 19:00 zoals thuis, alles zoals thuis. Ging perfect, viel meteen in slaap etc. Om 00:30 gingen we naar huis, mannetje in maxi cosi overgeheveld. Wakker...met zo'n zielig huiltje. 15 minuten later thuis. Tijdje gewiegd etc, op bed gelegd. Uiteindelijk istie om 02:00 weer in slaap gevallen na heel wat gewieg en getroost. Om 05:30 wakker....klaarwakker. Naast mij in bed gelegd en gelukkig in slaap gevallen tot 07:30. Rest van de dag was ie volledig ontregeld. Veel huilen, niet willen spelen. Was even heftig. MAAR ik denk dat het extra erg was omdat er wederom een tandje (nummer 7) aankomt, lichte koorts gisterenmiddag en heerlijk stinkende poep.

We twijfelen of we dit nog eens moeten doen....volgende keer toch maar thuis op bed en schoonvader op onze bank denk ik.
pi_146490980
Geppie wat fijn dat jullie zo'n goede nacht gehad hebben. Jammer dat je zelf zo lang wakker was, maargoed. Ik hoop dat deze lijn doorzet. :*
pi_146491258
Geppie, wat fijn van de goede nacht ^O^ kwam het door het buikslapen denk je? Ik hoop zo voor jullie dat dit doorzet na de zware tijd die jullie gehad hebben.

Soesa, wij hadden precies dezelfde tijden vannacht, wat een toeval :D . Ze besloot wel bij de nachtvoeding ineens enorm te gaan poepen }:| en na het verschonen was ze natuurlijk klaarwakker, dus heel veel slaap heb ik niet gehad :') maar goed, ik had nog wat reserve.

Poeh Sun, dat lijkt mij ook heel lastig hoor! Ik hoef A. gelukkig tot september volgend jaar nergens heen te brengen omdat de beide oma's komen oppassen. Maar zelfs dan lijkt een hele dag naar m'n werk gaan me (nu nog) heel stom :{ . Maar je kleinje heeft het straks vast heel fijn bij de gastouder :* . En natuurlijk komt er geen vervreemding, jij bent de mama, dat komt echt goed!

Exode, zou het echt aan het slapen bij anderen liggen? Ik heb met mijn pukkie nog niet echt een idee hoe gauw kinderen overprikkeld zijn of wat voor invloed zo'n uitstapje heeft.. gaat dat zo snel?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2014 10:00:38 ]
pi_146491405
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 09:59 schreef Razztwizzle het volgende:
Geppie, wat fijn van de goede nacht ^O^ kwam het door het buikslapen denk je? Ik hoop zo voor jullie dat dit doorzet na de zware tijd die jullie gehad hebben.

Soesa, wij hadden precies dezelfde tijden vannacht, wat een toeval :D . Ze besloot wel bij de nachtvoeding ineens enorm te gaan poepen }:| en na het verschonen was ze natuurlijk klaarwakker, dus heel veel slaap heb ik niet gehad :') maar goed, ik had nog wat reserve.

Poeh Sun, dat lijkt mij ook heel lastig hoor! Ik hoef A. gelukkig tot september volgend jaar nergens heen te brengen omdat de beide oma's komen oppassen. Maar zelfs dan lijkt een hele dag naar m'n werk gaan me (nu nog) heel stom :{ . Maar je kleinje heeft het straks vast heel fijn bij de gastouder :* . En natuurlijk komt er geen vervreemding, jij bent de mama, dat komt echt goed!

Exode, zou het echt aan het slapen bij anderen liggen? Ik heb met mijn pukkie nog niet echt een idee hoe gauw kinderen overprikkeld zijn of wat voor invloed zo'n uitstapje heeft.. gaat dat zo snel?
Normaal slaapt ie van 19:00 tot 07:00, we hebben hem dus echt uit zijn slaap gehaald....hoe voorzichtig we ook deden etc, hij werd wakker. Maar wellicht heeft het tandje wat eraan komt en zijn verkoudheid het verergerd. MAAR zo'n dag en nacht zijn wel weer een bevestiging hoe makkelijk hij eigenlijk is. Wij vonden hem zondag niet te genieten terwijl mijn broer die even op bezoek kwam zoiets had van 'hoezo, hij is toch niet sjago?'

We denken de volgende keer wel 2 keer na of we het zo weer doen. Hoe doen anderen dat? Ben wel benieuwd.
pi_146491449
Geppie jeeej!
Nu de lijn doorzetten hoop ik.
Wanneer ging je werken deze week?

Ik had gisteren met mijn vriend berekend dat in 10 dagen ik er 7 werken moet en dus maar 3 dagen helemaal met mijn jochie heb.
En daar werd ik niet blij van.
Gelukkig heeft hij wel 5 dagen met papa daarin gehad (handig ook weekend werken).
En dat is te merken aan hem, bij thuiskomst is papa nu de hit en niet meer ikzelf.
Morgen op mijn vrije dag maar even verandering in brengen >:)
Dan woensdag nog 1 dagje werken en ga ik 4 dagen jongetje knuffelen en weer mama-gek maken.
pi_146491552
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 08:03 schreef geppie het volgende:
Wat een lieverdje Kwak en idd tof dekentje!

Razz en Franny hopelijk knappen jullie snel op...

Limone wel thuis!

Rijst lekker geslapen zonder mini in huis?

Ik zou het denk ik even aankijken Sun, als je het over poosje nog zo voelt kun je altijd osv opnemen, toch?

Hier eindelijk weer een succesvolle nacht; geslapen van 23.30 tot 7 :D *O* jammer genoeg viel ik zelf pas om 1.30 uur in slaap en om 6 uur was ik weer wakker :') kun je een keer slapen...
Wat fijn, hopelijk zet het door!
pi_146491608
Een een praktische vraag :)

Heeft iemand ervaring met de wintereditie van Dooky? Wij hebben de gewone en die bevalt goed, de winter editiie houdt kou etc tegen geven ze aan. Ik vind het heerlijk om lekker te wandelen met ons mannetje ook zo in de winter. Vaak is hij het eerste half uur wakker en valt daarna in slaap, dus een dooky is sowieso handig. Trappelzak in de wandelwagen is al aanwezig net zoals uiteraard handschoenen, muts etc maar dit zou de wind enzo tegenhouden.
  maandag 10 november 2014 @ 10:23:24 #49
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146491814
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 09:29 schreef exode het volgende:
Geweldig dekentje Kwak!

Zo....wij hebben een vermoeiende zaterdagnacht en volledige zondag achter de rug en dat was onze eigen schuld:

Zaterdag met hummeltje naar vrienden geweest waar we een etentje hadden. Hem op bed gelegd om 19:00 zoals thuis, alles zoals thuis. Ging perfect, viel meteen in slaap etc. Om 00:30 gingen we naar huis, mannetje in maxi cosi overgeheveld. Wakker...met zo'n zielig huiltje. 15 minuten later thuis. Tijdje gewiegd etc, op bed gelegd. Uiteindelijk istie om 02:00 weer in slaap gevallen na heel wat gewieg en getroost. Om 05:30 wakker....klaarwakker. Naast mij in bed gelegd en gelukkig in slaap gevallen tot 07:30. Rest van de dag was ie volledig ontregeld. Veel huilen, niet willen spelen. Was even heftig. MAAR ik denk dat het extra erg was omdat er wederom een tandje (nummer 7) aankomt, lichte koorts gisterenmiddag en heerlijk stinkende poep.

We twijfelen of we dit nog eens moeten doen....volgende keer toch maar thuis op bed en schoonvader op onze bank denk ik.
Ik zou me door één keer echt niet tegen laten houden om het nog eens zo te doen. Wat je zegt, misschien had hij last van tandjes en was hij anders ook aan het spoken geweest.

Dookies ben ik zelf geen fan van omdat het zo afschermt. Vooral in de zomer wordt het stuk wagen onder de kap dan een soort broedoven.
KuikenGuppy
  maandag 10 november 2014 @ 10:24:37 #50
149959 SQ
snelle trees
pi_146491845
Waarom moet er een dooky voor als ze slapen? Ik kan zelf niet zeggen dat ik er behoefte aan heb iig :D
disclaimer
  maandag 10 november 2014 @ 10:25:06 #51
149959 SQ
snelle trees
pi_146491855
En even een hele grote *O* voor Geppie!
disclaimer
  maandag 10 november 2014 @ 10:25:32 #52
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_146491862
Even een vraag; kan reflux ook pas na een paar weken zorgen voor pijn bij een baby? Er wordt me hier toch gespuugd en gehuild momenteel :{
pi_146491979
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 10:24 schreef Stormqueen het volgende:
Waarom moet er een dooky voor als ze slapen? Ik kan zelf niet zeggen dat ik er behoefte aan heb iig :D
Hij is nogal snel afgeleid :) Hij houdt ALLES in de gaten. Ik moet eerlijk bekennen dat we het al lang niet meer hebben uitgeprobeerd, maar zonder dooky sliep hij niet in de wagen en het hield de zon van zijn gezicht in de zomer.
pi_146492011
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 10:23 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik zou me door één keer echt niet tegen laten houden om het nog eens zo te doen. Wat je zegt, misschien had hij last van tandjes en was hij anders ook aan het spoken geweest.

Dookies ben ik zelf geen fan van omdat het zo afschermt. Vooral in de zomer wordt het stuk wagen onder de kap dan een soort broedoven.
Dat is waar....ik voel me soms al een kluizenaar, wij vonden het ideaal dat we zo toch lekker met vrienden kunnen afspreken. Pfffff, al die keuzes en denken wat nou het beste voor hem is. Maar goed, dat hoef ik hier niet te vertellen.
  maandag 10 november 2014 @ 10:36:16 #55
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146492076
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 10:32 schreef exode het volgende:

[..]

Dat is waar....ik voel me soms al een kluizenaar, wij vonden het ideaal dat we zo toch lekker met vrienden kunnen afspreken. Pfffff, al die keuzes en denken wat nou het beste voor hem is. Maar goed, dat hoef ik hier niet te vertellen.
Wij nemen kuiken gewoon overal mee naar toe (mits geschikt voor kinderen natuurlijk) of we geven er een draai aan zodat het kan. En het is natuurlijk een kip-ei discussie, want of kuiken nou zo makkelijk is omdat hij overal mee naartoe gaat, of dat hij overal mee naartoe kan omdat hij zo makkelijk is... als je het nooit doet, geef je hem ook niet de kans het te leren.

(En nu ben ik benieuwd hoeveel mensen hier over gaan struikelen :Y) zal ik vast koffie klaar zetten?)
KuikenGuppy
pi_146492155
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 10:36 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wij nemen kuiken gewoon overal mee naar toe (mits geschikt voor kinderen natuurlijk) of we geven er een draai aan zodat het kan. En het is natuurlijk een kip-ei discussie, want of kuiken nou zo makkelijk is omdat hij overal mee naartoe gaat, of dat hij overal mee naartoe kan omdat hij zo makkelijk is... als je het nooit doet, geef je hem ook niet de kans het te leren.

(En nu ben ik benieuwd hoeveel mensen hier over gaan struikelen :Y) zal ik vast koffie klaar zetten?)
Het slapen daar ging gewoon heel goed, het was meer de onderbreking van slaap geloof ik...

Wij krijgen ook van iedereen te horen dat we zo relaxt en makkelijk met hem zijn. Geen moederkloek die constant op hem zitten bij wijze van spreken. Ook met oppassen etc, hij vindt alles goed. Het is net zijn andere moeder: is niet snel onder de indruk en kijkt de kat uit de boom. Ik ben ervan overtuigt dat het deels door ons komt en deels door zijn karakter.

Ik heb zelf ook in de instelling: als je het niet probeert, weet je het niet. En we hebben uiteraard de afspraak: als het niet gaat, gaan we meteen naar huis. Hij gaat voor....
pi_146492251
quote:

[..]

Mag ik +1 doen ipv struikelen? ;)
  maandag 10 november 2014 @ 10:46:59 #58
149959 SQ
snelle trees
pi_146492307
quote:

[..]

+2 :D c_/
disclaimer
  maandag 10 november 2014 @ 10:49:30 #59
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146492376
Jullie weten wel een potentiële maandagochtendrel vakkundig de kop in te drukken he :{w.
KuikenGuppy
pi_146492429
Ik zie hier ook geen reden in om te rellen. :D .

Hmm, ik baal ervan. Net als Soesa schrijft, is mijn vrije dag in de week, de maandag, belangrijk voor me om te genieten van I. Maar in plaats daarvan lig ik in bed en is mijn vriend met haar op stap.
  maandag 10 november 2014 @ 10:53:23 #61
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146492457
Vader-dochterdagje O+.
Ik kan me voorstellen dat je er van baalt hoor Franny, beterschap :*.
KuikenGuppy
pi_146492505
quote:

[..]

Wij nemen S vanaf het begin af aan ook overal mee naar toe. Gaat altijd goed.
Ze slaapt gelukkig overal :z
En als ze niet slaapt dan speelt ze wat of zit ze bij iemand op schoot.
pi_146492518
Ze zijn wel heel leuk samen, ja. Ze heeft echt zoveel pret met hem.
pi_146492536
quote:
12s.gif Op maandag 10 november 2014 10:49 schreef Burdie het volgende:
Jullie weten wel een potentiële maandagochtendrel vakkundig de kop in te drukken he :{w.
Verzin ff wat anders dan :')
pi_146492602
Beterschap Franny!

En fijn van de goede nacht Geppie *O*
pi_146492606
Wij gaan nooit ergens heen :') Vrienden komen meestal naar ons (was ook al zo voor Stip ;)) en uit eten doen we sporadisch... Als we naar onze ouders gaan kan hij daar gewoon blijven slapen als het nodig is, want ze hebben allebei een ledikantje staan en dat gaat altijd prima.

Kan helaas dus niet meerellen, maar vanwege andere redenen :P
  maandag 10 november 2014 @ 11:01:52 #67
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146492645
Uit eten O+ we zijn zaterdag nog bij een pannenkoekenrestaurant geweest. Waar kuiken uiteraard pasta at, want pannenkoeken zijn maar meh :').
KuikenGuppy
pi_146492781
Wat fijn, de goede nacht voor Geppie!

Tweede deel van onze nacht was ook prima, en J is vandaag overdag nog vrij, dus we staan net pas op :) Nog lekker chill 2 afleveringen Downton Abbey gekeken O+

Wij zijn nog weinig op pad geweest, maar hopen dat wel weer te gaan doen, met schildpad! We gaan vanzelf merken wat hij wel/niet tof vindt (en ik ben wel van de makkelijk-door-meenemen-afdeling geloof ik :))
pi_146492849
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 11:01 schreef Burdie het volgende:
Uit eten O+ we zijn zaterdag nog bij een pannenkoekenrestaurant geweest. Waar kuiken uiteraard pasta at, want pannenkoeken zijn maar meh :').
Ik zat daar laatst nog over te twijfelen, maar pannenkoeken kunnen in principe dus gewoon al? Ik weet dat ei idd mag, maar twijfelde over de melk.

Maar dat lijkt me idd ook wel eens leuk! We hebben laatst op terugreis van onze vakantie bij de Ikea gegeten met meneer en hij vond het zo interessant daar O+
  maandag 10 november 2014 @ 11:16:11 #70
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146492913
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 11:12 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ik zat daar laatst nog over te twijfelen, maar pannenkoeken kunnen in principe dus gewoon al? Ik weet dat ei idd mag, maar twijfelde over de melk.

Maar dat lijkt me idd ook wel eens leuk! We hebben laatst op terugreis van onze vakantie bij de Ikea gegeten met meneer en hij vond het zo interessant daar O+
Wij eten graag hier: http://www.dubbel-op.nl/
Daar kan je in de buurt ook heerlijk wandelen, dus eerst lekker wandelen en daarna bunkeren :9.
KuikenGuppy
pi_146492959
Oei beterschap zieke mama's!
Krampjes zijn waardeloos. Die van ons heeft het nu ook vaker heb ik het idee. Hebben jullie ook dat je na of tijdens de voeding het hoort borrelen in de buik van je baby?

Vannacht was waardeloos. Nu 3 nachten heeft man geen flesje gegeven op mijn verzoek. Ik lek dan nauwelijks, dus ook wel fijn. Maar hij blijft nu telkens klaarwakker na de borst pff. Op mijn buik erna wil soms helpen maar ben dus tijden bezig zo. Toch maar flesje vanavond. Hij poepte ook het aankleedkussen vol en plaste het rond. Die van ons heeft trouwens bijna altijd iets van poep in zijn luier...

Hij is ineens nu met 4 weken en 2 dagen veel meer wakker, ook overdag, maar wel gapen... Tijd om overdag in zijn kamer te leggen voor de rust, nee toch? Nu nog beneden in reiswieg, heel soms box. Oh en lachen is ineens aan de orde, vorige week al wat, nu duidelijk! :D
pi_146493118
Pas bij een Italiaans restaurant met hem gaan lucnhen. Eigen boterham mee, drinken mee. Geweldig, hele verhalen hield ie in zijn kinderstoel. Speelgoed vloog af en toe door de ruimte maar ja dat gebeurt thuis ook als hij aan tafel zit.

Leuk om te lezen hoe andere mama's (en papa's) het doen, geeft me toch een wat minder schuldgevoel over zaterdag. :@
pi_146493127
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 11:16 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wij eten graag hier: http://www.dubbel-op.nl/
Daar kan je in de buurt ook heerlijk wandelen, dus eerst lekker wandelen en daarna bunkeren :9.
Hey dat is vlakbij :D goede tip!
  maandag 10 november 2014 @ 11:31:00 #74
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146493254
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 10:23 schreef Burdie het volgende:
Ik snap idd niet dat mensen de wagen er helemaal mee afsluiten :D
Wij gebruiken het meer als een afdakje idee. Geen zon op het kind wel frisse lucht. O+

Ik kies er altijd heel bewust voor om de kinderen mee te nemen als dat kan.
En baby's gaan een stuk makkelijker mee dan grote (zeker in de doek) ;)
Zaterdag nog een housewarming feestje gehad en R. was ook mee.
Heeft daar lekker bij mij in de doek geslapen en toen hij dat zat was is Pax lekker buiten met hem in de tula gaan wandelen *O*
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_146493257
fijn dat je een goede nacht had Geppie!

wij gaan vandaag voor t eerst op avontuur: met de bus naar het consultatiebureau voor de hoortest. In de stad, dus misschien pikken we nog een rondje marks en spencers mee... ik vind t vet spannend. ben van plan hem te voeden vlak voor we weggaan, maar misschien raakt ie bij t cb wel overstuur ofzo en moet ik m voor t eerst wildvoeden... heb geen probleem met mn tiet te voorschijn halen in t openbaar, maar t lukt me gewoon nog niet zo goed zonder honderd kussens om me heen enzo :@

hij slaapt nu lief in de doek, denk dat hij zo wel wakker wordt voor eten, dan kan hij nog net een rondje tukken voor we weggaan...

(baby slaapt hier vanaf dag 1 in zijn wiegje, hij ligt uberhaupt nooit in de box, want wakker vindt hij dat niet leuk, en slapen wil ik graag dat hij in zijn wiegje blijft doen, of wanneer overstuur in de doek)
Kwak
pi_146493472
Wat heb je toch een leuk mannetje Kwak O+

Beterschap Razz en Franny :*

*O* Geppie wat fijn!!

Soesa :* Van reflux bij baby's weet ik niets, dus weet ook niet of dat na een paar weken pas kan opduiken.

Slapen is hier echt alleen 's nachts in haar eigen bedje. De rest van de dag ligt ze op of naast mij, anders raakt ze in paniek en ik ben allang blij als ze slaapt overdag.

En de kat }:| Zaterdag de borstkolf binnengekregen en gisteren voor het eerst uitgeprobeerd. Weer terug in de doos gedaan en op tafel gezet. Werd ik vandaag wakker en loop ik naar de huiskamer.. doos kapot gevreten en hij heeft de slangen gesloopt :(
pi_146493708
quote:

[..]

+3 op deze matige relpoging ;)
We proberen altijd of iets kan met F. Lukt het niet dan gaat we, of 1 van ons met hem weg :)

Franny & Razz, beterschap! :*
Zelf had ik iets te vroeg gejuicht :{ na een zweetnacht met bonkend hoofd weer wakker geworden :{ Vandaag dus toch nog een dagje thuis helaas, werd net om 11 uur weer wakker :X

Skittles, stoute kat :( Wat naar dat ook de onderdelen kapot zijn :'(
pi_146493764
Oh en Geppie, wat fijn van de goede nacht! *O* Hopelijk zet het zo door en kun je er volgende keer wel optimaal gebruik van maken :*

Hilmo, lief he dat lachen O+

JM, lekker slapen doet een mens goed! :*
  maandag 10 november 2014 @ 11:57:56 #79
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146493907
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 11:39 schreef Skittles het volgende:
En de kat }:| Zaterdag de borstkolf binnengekregen en gisteren voor het eerst uitgeprobeerd. Weer terug in de doos gedaan en op tafel gezet. Werd ik vandaag wakker en loop ik naar de huiskamer.. doos kapot gevreten en hij heeft de slangen gesloopt :(
-O- wat balen zeg!
KuikenGuppy
  maandag 10 november 2014 @ 12:22:11 #80
52229 Chanty
pi_146494449
Geppie wat fijn van de goede nacht :)

Pffff ik voel me gewoon misselijk van de zenuwen. Net gezien dat bij mijn oude werkgever DE vacature online staat van de functie die ik zoooo graag wil. En ik word dus al misselijk bij de gedachte dat ik de brief moet schrijven. En dat eisenlijstje… pfffff schaap met vijf poten, daar voldoe ik dus niet aan. Maar ik MOET die baan echt hebben ;(
pi_146495101
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 12:22 schreef Chanty het volgende:
Geppie wat fijn van de goede nacht :)

Pffff ik voel me gewoon misselijk van de zenuwen. Net gezien dat bij mijn oude werkgever DE vacature online staat van de functie die ik zoooo graag wil. En ik word dus al misselijk bij de gedachte dat ik de brief moet schrijven. En dat eisenlijstje… pfffff schaap met vijf poten, daar voldoe ik dus niet aan. Maar ik MOET die baan echt hebben ;(
Maar Chanty, je bent daar toch op goede voet weg gegaan? Is even bellen met je ex-werkgever dan niet een makkelijkere oplossing ;)
  maandag 10 november 2014 @ 12:58:31 #82
52229 Chanty
pi_146495278
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 12:50 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Maar Chanty, je bent daar toch op goede voet weg gegaan? Is even bellen met je ex-werkgever dan niet een makkelijkere oplossing ;)
Ja en ik weet ook dat ik in t voordeel ben omdat ze me kennen. Maar die eisen voldoe ik niet aan. En bellen heeft geen zin. Heb sowieso nog volop contact en moet net als iedereen een brief schrijven
pi_146495381
Chanty houd in je achterhoofd dat ze tegenwoordig voor een 'simpele' LBO functie al iemand van 18 jaar willen met HBO/WO en 25 jaar werkervaring. Het wordt momenteel helemaal uit zijn verband getrokken als je het mij vraagt. Gewoon reageren! Je zult de eerste niet zijn waarbij de functie eisen totaal niet strookt met hetgeen de kandidaat heeft. :Y
pi_146495501
Gewoon doen hoor Chanty! (Ga je uiteraard ook doen, ook zonder onze aanmoedigingen :+ ) die eisenlijsten zie ik altijd maar meer als wensenlijsten, ze durven gewoon veel te vragen tegenwoordig. maar je hebt een mooie ingang dat ze je al kennen denk ik :Y

nou, dat middagslaapje werd niks hier. krampjes en gillen, en nu aan t chillen op schoot bij papa. ik ben zo niet geschikt voor dat soort momenten, ik ben benieuwd hoe t gaat als J weer aan t werk is.
Kwak
pi_146495595
Wij nemen B ook overal mee naartoe en tot nu toe pikt ie het allemaal prima. Net wat Burdie zegt: of we nu een gemakkelijke baby hebben doordat we hem overal mee naartoe sjouwen of andersom, nobody knows. Ik denk wel dat een 2e (of 3e, 4e, 100e voor mijn part) gewoon meer mee moet veren en minder rust krijgt dan een 1e kindje. D sliep hier altijd in bedje, nooit in de box. Maar ze sliep ergens anders ook nooit, dat kon niet. Bijvoorbeeld ook niet in mijn armen. B kunnen we overal droppen, die slaapt toch wel. Desondanks is het een goed slapertje. Gisteren zijn we al getrakteerd op een nacht van 22.30 - 8.15 en vandaag leek ie dat te gaan herhalen. Ware het niet dat ik hem om 8 uur uit bed moest trekken omdat ik zelf naar school moest. En Djen is altijd al een mega goede slaper geweest (behalve periodes van ziek zijn/tandjesleed etc natuurlijk).

Skittles :( ... Dan kan je je kat wel even achter het behang plakken he :(

Geppie *O* ... Ik hoop voor jullie dat het vanaf nu alleen maar beter wordt!

Exode .. Ik weet niet of het daar echt aan ligt, dat je hem wakker gemaakt hebt omdat jullie moesten gaan. Wie weet was er nog wel een andere oorzaak van het ontregelen.

Het ene kindje is het andere kindje natuurlijk niet. Maar bij Djen zijn we op een gegeven moment gewoon weer onze dingen gaan doen. Dus naar vrienden eten en zulks en haar daar te slapen leggen. 's Avonds weer uit dat bed halen en naar huis rijden. En ze sliep thuis altijd weer prima in. Ik voel me echt gezegend als ik soms jullie verhalen hoor.

Oww en ik zie nu pas de Sinterklaas smilies :D <O) oO/ oO/ 8} .. Te leuk :D
  maandag 10 november 2014 @ 13:28:18 #86
52229 Chanty
pi_146495983
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 13:03 schreef Twinkle20 het volgende:
Chanty houd in je achterhoofd dat ze tegenwoordig voor een 'simpele' LBO functie al iemand van 18 jaar willen met HBO/WO en 25 jaar werkervaring. Het wordt momenteel helemaal uit zijn verband getrokken als je het mij vraagt. Gewoon reageren! Je zult de eerste niet zijn waarbij de functie eisen totaal niet strookt met hetgeen de kandidaat heeft. :Y
De eerste keer dat ik werd aangenomen voldeed Ik ook niet aan de eisen idd
pi_146495995
Even een vraag voor mama's van prematuurtjes. (Of iedereen die er ervaring mee heeft)
Mijn schoonzusje is na een zwangerschap van 27+2 bevallen en ik vroeg me af of er iets is wat ik haar kan geven waar ze wat aan heeft.ik zag een heel mooi kraamboek speciaal voor prematuren zou dat wat zijn (ook voor een stukje verwerking?) Ik heb al een pakje en romper in maat 44 gekocht ook al kan hij dat nog lang niet aan.
  maandag 10 november 2014 @ 13:37:42 #88
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_146496271
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 13:28 schreef ikke_84 het volgende:
Even een vraag voor mama's van prematuurtjes. (Of iedereen die er ervaring mee heeft)
Mijn schoonzusje is na een zwangerschap van 27+2 bevallen en ik vroeg me af of er iets is wat ik haar kan geven waar ze wat aan heeft.ik zag een heel mooi kraamboek speciaal voor prematuren zou dat wat zijn (ook voor een stukje verwerking?) Ik heb al een pakje en romper in maat 44 gekocht ook al kan hij dat nog lang niet aan.
Waardeert ze foto's Ikke?
Ik vind de stichting EarlyBirds heel erg mooi! O+ Misschien niet voor nu, maar wel als het kindje wat stabieler is..

En verder sterkte met alles, wat vroeg zeg! :*
pi_146496475
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 13:28 schreef ikke_84 het volgende:
Ovenschotels, fruitmandjes, het huis schoonmaken, het meenemen van de strijk of boodschappen.
Zij hebben daar vast geen tijd voor/ geen zin in.
Dit waren de dingen waar je mij toen blij mee maakte.
Ik vond kleding op t moment zelf erg confronterend, maar was daar later heel blij mee..
pi_146496514
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 13:12 schreef Twinkle20 het volgende:
Wij nemen B ook overal mee naartoe en tot nu toe pikt ie het allemaal prima. Net wat Burdie zegt: of we nu een gemakkelijke baby hebben doordat we hem overal mee naartoe sjouwen of andersom, nobody knows. Ik denk wel dat een 2e (of 3e, 4e, 100e voor mijn part) gewoon meer mee moet veren en minder rust krijgt dan een 1e kindje. D sliep hier altijd in bedje, nooit in de box. Maar ze sliep ergens anders ook nooit, dat kon niet. Bijvoorbeeld ook niet in mijn armen. B kunnen we overal droppen, die slaapt toch wel. Desondanks is het een goed slapertje. Gisteren zijn we al getrakteerd op een nacht van 22.30 - 8.15 en vandaag leek ie dat te gaan herhalen. Ware het niet dat ik hem om 8 uur uit bed moest trekken omdat ik zelf naar school moest. En Djen is altijd al een mega goede slaper geweest (behalve periodes van ziek zijn/tandjesleed etc natuurlijk).

Skittles :( ... Dan kan je je kat wel even achter het behang plakken he :(

Geppie *O* ... Ik hoop voor jullie dat het vanaf nu alleen maar beter wordt!

Exode .. Ik weet niet of het daar echt aan ligt, dat je hem wakker gemaakt hebt omdat jullie moesten gaan. Wie weet was er nog wel een andere oorzaak van het ontregelen.

Het ene kindje is het andere kindje natuurlijk niet. Maar bij Djen zijn we op een gegeven moment gewoon weer onze dingen gaan doen. Dus naar vrienden eten en zulks en haar daar te slapen leggen. 's Avonds weer uit dat bed halen en naar huis rijden. En ze sliep thuis altijd weer prima in. Ik voel me echt gezegend als ik soms jullie verhalen hoor.

Oww en ik zie nu pas de Sinterklaas smilies :D <O) oO/ oO/ 8} .. Te leuk :D
We zijn ook juist aan het twijfelen geslagen omdat ie normaal niet zo 'moeilijk' is. Slaapt inderdaad overal, vindt alles goed, is niet zo snel onder de indruk van veranderingen. Net zoals wachten op eten of zo, hij is net de dalai lama wat betreft geduld.

Maar inderdaad we kunnen er maar op 1 manier achterkomen: nog een keer proberen.
pi_146496954
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 13:45 schreef Loj het volgende:

[..]

Ovenschotels, fruitmandjes, het huis schoonmaken, het meenemen van de strijk of boodschappen.
Zij hebben daar vast geen tijd voor/ geen zin in.
Dit waren de dingen waar je mij toen blij mee maakte.
Ik vond kleding op t moment zelf erg confronterend, maar was daar later heel blij mee..
^O^
Dat is waar wat je zegt, had ik helemaal niet overna gedacht dat dat confronterend is |:(
Eigenlijk is het ondersteunen en alles zo makkelijk mogelijk maken nu dus het belangrijkste. Eten en was wordt al door haar ouders geregeld. Een fruitmand met allemaal lekkere sapjes enz is wel een heel leuk idee

Earlybirds ^O^
pi_146497016
Voor het eerst in 5 weken zit ik alleen op de bank en liggen m'n twee kinderen boven te slapen!!

Dus ik ga schoonmaken :')

Oh en een afspraak met de huisarts gemaakt voor z'n teentje. Ik ben benieuwd :)
  maandag 10 november 2014 @ 14:27:26 #93
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146497708
Ik zou lekker op de bank blijven zitten, Loj :D
KuikenGuppy
  maandag 10 november 2014 @ 14:34:31 #94
149959 SQ
snelle trees
pi_146497979
quote:
10s.gif Op maandag 10 november 2014 14:27 schreef Burdie het volgende:
Ik zou lekker op de bank blijven zitten, Loj :D
+1 :D
Skittles ook al een kutkat :( zeer frustrerend!

Ik heb mezelf net bij de kaasjuwelier getrakteerd op hele dure kaas :') rozewolkhormonen O+
disclaimer
pi_146498600
Onze kleine man heeft besloten dat slapen stom is, en om de 2 uur willen eten een top ritme is. Ben benieuwd hoe lang hij dat vol denkt te houden ;)
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_146498852
Chanty, ik herken dat, dat je iets zo graag wilt, dat je er helemaal hyper en zenuwachtig van wordt. Succes met solliciteren!

Skittles, wat balen van je kolf! Die krengen zijn ook niet bepaald goedkoop.

Exode, kan een keertje gebeuren toch, dat je kind vanwege een tandje of zo niet lekker in z'n vel zat? Soms weet je het gewoon ook niet. Je kunt er niet veel conclusies aan verbinden volgens mij.

Mijn vriend vertelde net dat I weer in een 'frustratie-fase' zit: ze probeert zich aan van alles op te trekken, maar wat ze wil lukt nog niet. Kan me herinneren dat we ook zo'n fase had vlak voordat ze ging tijgeren.
pi_146498869
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 14:51 schreef Cheiron het volgende:
Onze kleine man heeft besloten dat slapen stom is, en om de 2 uur willen eten een top ritme is. Ben benieuwd hoe lang hij dat vol denkt te houden ;)
regeldagje? hij is ook ongeveer twee weken toch?

die van mij slaapt net, mag ik hem straks weer wakker maken om naar het cb te gaan voor de hoortest :')

maar heb besloten dat ik deze week schijt ga hebben aan mijn zenuwen en controledwang. als hij slaapt slaapt hij, als hij wakker is is hij wakker, en als hij wil eten wil hij eten. vandaag CB, morgen huisbezoek jeugdverpleegkundige in de ochtend, donderdag wil ik naar t bv spreekuur en vrijdag ga ik met de kleine man in de auto naar Leiden, mijn Masterdiploma ophalen op de Uni en dan naar mijn werk om die te laten zien voor mijn dossier zodat mijn vaste contract in orde gemaakt kan worden. (en ook een beetje om de kleine meneer te showen als hij een beetje happy is)

ik zie wel wanneer hij wil eten, we zoeken wel een plekje.

vind naar Leiden rijden nog wel spannend, hij zit achterin en het is toch meer dan een half uur... hoop dat hij niet heel hard gaat huilen ofzo...
Kwak
pi_146498890
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 08:47 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wow. Goed moment om in Berlijn te zijn geweest, lijkt me O+.
Sicher! Heel bijzonder (en ook best een beetje emotioneel. :@ )

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoewel niet zo gepland toen we boekten. We gingen gewoon op familiebezoek. M. heeft haar Duitse verjaardag gevierd en we hebben veel geslapen. Vroeger toen we nog hardcore reisden, deden we altijd een dagje een bed-in. Gingen we in onze hotelkamer in bed slechte films kijken, bier drinken en chips kanen. Het blijkt dat M. ook een bedmens is! Wel natuurlijk de ingrediënten aangepast naar poezenfilmpjes, melk en croissantjes. ;)
pi_146499548
Gaaf, Limone!
  maandag 10 november 2014 @ 15:17:55 #100
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_146499623
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 14:58 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

regeldagje? hij is ook ongeveer twee weken toch?

die van mij slaapt net, mag ik hem straks weer wakker maken om naar het cb te gaan voor de hoortest :')

maar heb besloten dat ik deze week schijt ga hebben aan mijn zenuwen en controledwang. als hij slaapt slaapt hij, als hij wakker is is hij wakker, en als hij wil eten wil hij eten. vandaag CB, morgen huisbezoek jeugdverpleegkundige in de ochtend, donderdag wil ik naar t bv spreekuur en vrijdag ga ik met de kleine man in de auto naar Leiden, mijn Masterdiploma ophalen op de Uni en dan naar mijn werk om die te laten zien voor mijn dossier zodat mijn vaste contract in orde gemaakt kan worden. (en ook een beetje om de kleine meneer te showen als hij een beetje happy is)

ik zie wel wanneer hij wil eten, we zoeken wel een plekje.

vind naar Leiden rijden nog wel spannend, hij zit achterin en het is toch meer dan een half uur... hoop dat hij niet heel hard gaat huilen ofzo...
^O^ You go Kwak! Meeste kindjes vallen heel snel in slaap in de auto, hopelijk doet M dat ook :Y.

Cheiron, ik zou gewoon lekker meegaan in wat je baby wilt en je nog helemaal niet druk maken km wat voor ritme dan ook.

Ik ben hier een beetje aan het bedenken wat er in hemelsnaam aan de hand is met mijn baby :@ . Ze is echt binnen 1 dag van een baby die overal en heel makkelijk slaapt en amper huilt in een ontevreden meisje veranderd dat alleen maar in de doek wil slapen. Nu ligt ze weer in bed te slapen maar na 15 minuten hoor ik haar alweer wakker worden. Ze huilt ook echt heel klagerige, echt sneu ;(
pi_146499679
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 15:17 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

^O^ You go Kwak! Meeste kindjes vallen heel snel in slaap in de auto, hopelijk doet M dat ook :Y.

Cheiron, ik zou gewoon lekker meegaan in wat je baby wilt en je nog helemaal niet druk maken km wat voor ritme dan ook.

Ik ben hier een beetje aan het bedenken wat er in hemelsnaam aan de hand is met mijn baby :@ . Ze is echt binnen 1 dag van een baby die overal en heel makkelijk slaapt en amper huilt in een ontevreden meisje veranderd dat alleen maar in de doek wil slapen. Nu ligt ze weer in bed te slapen maar na 15 minuten hoor ik haar alweer wakker worden. Ze huilt ook echt heel klagerige, echt sneu ;(
hoeveel weken is ze nu Soesa? Is t niet een sprongetje of regeldagen ofzo? Misschien t hoogtepunt van krampjes?

met 6 weken hebben ze toch de huilpiek, krampjestoppunt, regeldagen en soms nog naweeen van t eerste sprongetje?
Kwak
  maandag 10 november 2014 @ 15:22:07 #102
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_146499782
Ze is bijna 8 weken... dat gedoe rond 6 weken is de starter van dit alles geweest ;(

Nouja. Gaat wel weer over. Donderdag ging het allemaal wel weer heel goed btw dus waar klaag ik over. De nachten gaan ook goed (dan wel in haar bed gek genoeg) en eenmaal in de doek slaapt ze als een roos. Als ze 18 is wil ze dit vast niet meer :+. Als ze nou m'n eerste kindje was geweest had ik het ook niet erg gevonden maar er is nu nog iemand die wel eens wat aandacht wenst.

Komt goed ^O^

[ Bericht 63% gewijzigd door Tante_Soesa op 10-11-2014 15:27:55 ]
pi_146499958
Ik meende juist dat de top qua huilen rond de 8 weken zit? :@
  maandag 10 november 2014 @ 15:28:29 #104
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_146499990
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 15:27 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik meende juist dat de top qua huilen rond de 8 weken zit? :@
Dat gevoel heb ik nu ook :+ maar afaik is dat echt met 6 weken :Y
pi_146500047
De top hier zat bij 10 weken geloof ik :')

Wacht, dit helpt niet :@

Ik lees alles bij, maar even veel te druk om te reageren.
Wel lekker aan het genieten van mijn baby O+
  maandag 10 november 2014 @ 15:36:57 #106
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_146500238
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 15:30 schreef Dyre het volgende:
De top hier zat bij 10 weken geloof ik :')

Wacht, dit helpt niet :@

Ik lees alles bij, maar even veel te druk om te reageren.
Wel lekker aan het genieten van mijn baby O+
:D

Nouja, fijn om te weten dat de top ook op een ander moment kan plaatsvinden :P

En lekker genieten O+
pi_146500258
En ojah: alles wordt beter O+

Nee echt :D
nu denk je: flikker op met je advies waar ik nu niets aan heb, maar straks denk je: verrek, iedereen heeft gelijk :P
  maandag 10 november 2014 @ 15:42:13 #108
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_146500412
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 15:37 schreef Dyre het volgende:
En ojah: alles wordt beter O+

Nee echt :D
nu denk je: flikker op met je advies waar ik nu niets aan heb, maar straks denk je: verrek, iedereen heeft gelijk :P
I know :Y. Ik heb net mn 2-jarige na 3 uur slapen maar uit bed gehaald, ze zei: 'wil nog niet wakker worden mama' O+
pi_146502102
Aaw Soesa! Lekker dicht tegen je aan houden (als daar ruimte voor is), dan is het vast snel voorbij. Sneu zeg voor jullie!
Lekker zo'n bedpeuter! O+
(Als het echt te gortig wordt denk dan: What would Michelle Duggar do? Daar word ik heel zen van. :') ;) )
pi_146503158
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 16:29 schreef Limone het volgende:
Aaw Soesa! Lekker dicht tegen je aan houden (als daar ruimte voor is), dan is het vast snel voorbij. Sneu zeg voor jullie!
Lekker zo'n bedpeuter! O+
(Als het echt te gortig wordt denk dan: What would Michelle Duggar do? Daar word ik heel zen van. :') ;) )
Die zou dr man op zoeken en een nieuwe maken, want deze is defect :')

Sterkte Soesa!
pi_146504632
Achter het behang willen plakken van die kutkat was op dat moment zelfs nog zacht uitgedrukt O-)
Ik heb naar de slangen gekeken en hij heeft alleen zitten kauwen en slopen aan de uiteindes. Die heb ik nu met een mesje afgesneden en de slangen zijn nu wel een stuk korter, maar volgens mij werkt het nog! :)

Gaaf Limone! En wat een mooie foto's O+

Toppunt van huilen.. ik hoop dat we die met 3 weken + 5 dagen nu wel gehad hebben :+
pi_146505430
Uitje naar cb en stad geslaagd!

Baby's oren doen het, mochten even wegen en hij was 4010 gram! *O* 230 gram erbij deze week sinds de kraam weg is.

(Nu hopen dat er niet alleen maar 230 gram onuitgepoepte poep in hem zit... :') )

Heb m gevoed op t cb op een houten stoel zonder kussens *O*

Daarna de food hall van marks en sparks leeggekocht, de bus overleefd en hij was zo zoet in de kinderwagen. O+

Had J wel echt nodig alleen...voor tillem en de bus en trappen
... -O-
Kwak
  maandag 10 november 2014 @ 18:25:43 #113
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_146506069
Lekker hoor, om te horen dat je kind goed aankomt. Toch een gevoel dat je iets goed doet.

Weet niet of dit ook de plek is voor aanbiedingen, maar aangezien iedereen hier luierdoekjes zal gebruiken: http://www.bol.com/nl/p/p(...)ks/9200000024753993/
  maandag 10 november 2014 @ 18:53:24 #114
149959 SQ
snelle trees
pi_146507149
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 18:25 schreef Cheiron het volgende:
Lekker hoor, om te horen dat je kind goed aankomt. Toch een gevoel dat je iets goed doet.

Weet niet of dit ook de plek is voor aanbiedingen, maar aangezien iedereen hier luierdoekjes zal gebruiken: http://www.bol.com/nl/p/p(...)ks/9200000024753993/
het suffe is dat de jumbo huismerk doekjes nog steeds de helft kosten ondanks aanbieding :')
disclaimer
  maandag 10 november 2014 @ 18:53:53 #115
149959 SQ
snelle trees
pi_146507160
Fijn dat M. goed groeit kwak! *O*
disclaimer
pi_146507980
Ja heel blij mee. Maak me nog steeds wat zorgen om t gebrek aan poep, mar de toenemende krampjes (twee keer per dag een uurtje of wat nu) horen ook gewoon bij de ontwikkeling na twee weken, poep of niet.

Vandaag lijkt wel een regeldag zeg... Hij is alle tijd dat we thuis zijn an t clusteren -O- ik zit meer met de tieten bloot dan ingepakt :7
Kwak
pi_146507986
Inventief Skittles! En kutkat wilde natuurlijk ook wat van die lekkere melk. :9

Jee voor M.! *G* en voor jou Kwak!
  maandag 10 november 2014 @ 19:32:02 #118
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_146508578
Fijn Kwak!

--

Knuf voor Soesa en mini!

--

Ik lees zo even verder bij. Zo, verder bij gelezen!

Beterschap voor Franny en Razz!

--

Jeeeeej voor Geppie!

--

Ik wil even roepen: M. is vandaag al weer 11 maand oud! Huuuuuu! w/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 15% gewijzigd door ProjSkippy op 10-11-2014 19:44:18 ]
pi_146509034
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 18:53 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

het suffe is dat de jumbo huismerk doekjes nog steeds de helft kosten ondanks aanbieding :')
De lidl doekjes zijn ook erg fijn. Die zijn wat groter, dus meer veegoppervlak.

Wehkamp heeft trouwens weer maandboxen Pampers in de aanbieding.

Fijn dat hij goed groeit kwak! Hij wil alleen graag nog harder groeien ;)
  maandag 10 november 2014 @ 19:55:30 #120
149959 SQ
snelle trees
pi_146509516
wat een dotje, skip O+
Heeft ze nou een Molo flamingo shirtje aan? :9

Mijn man is de baby uit gaan laten, ze bleef maar krijsen. Maf hoe ze dan stil zijn zodra je die kinderwagen in beweging zet :')
disclaimer
pi_146509594
Kwak, wat stoer van je!mijn eerste CB bezoek staat pas over een week of wat gepland, benieuwd hoe dat gaat, die controle. Moet alleen heen en hij krijgt dan prikjes.

Goed van die tip van lidl doekjes, gaan we ook proberen. ^O^
Net mijn baby opgemeten, 60 cm, wow. Vandaag contact opgenomen met fysio, ik loop verkeerd en denk dat mijn bekken wat verweekt is ofzo, het voelt best instabiel. 9 pond baby die eruit is gedrukt kan dat best veroorzaakt hebben. Osteopaat ook nog maar naar laten kijken. En gekeken naar cursus baby massage. 4 sessies bij je thuis voor 50 euro is ergG goedkoop geloof ik, maar ziet er wel betrouwbaar uit.
  maandag 10 november 2014 @ 20:01:32 #122
149959 SQ
snelle trees
pi_146509737
Hilmo, je bekken is sowieso verweekt door de hormonen he :) Wel goed om er even mee naar de fysio te gaan!
En jij hebt ook al zo'n reuzenkint :D
Als dit zo doorgaat past ze over twee maanden niet meer in de kinderwagenbak, ben benieuwd wat de officiële meting vrijdag gaat aangeven _O-
disclaimer
pi_146509890
Kwak, heerlijk hè lekker er even tussenuit :) En fijn dat het zo goed ging onderweg en met M zelf. Dat moet je vast een dosis vertrouwen geven :)

En bijna een verjaardag Proj!

Luierdoekjes heb ik van kruidvat. Zijn fijn, maar ik vind ze een typische geur hebben. Niet vies, alleen typisch :P

En N. is voor het eerst voor het echie naar gastouder geweest terwijl ik en vriend aan het werk waren. Ging allemaal goed! En ze sliep gewoon een uur bij haar... Ik weet niet wat ik mis doe, want bij mij slaapt ze 30 min max :') Maargoed, ben maar al re blij dat het goed ging, dat geeft vertrouwen voor de komende dagen :)

Oja SQ bizar hè? Misschien valt ze zo wel lekker in slaap in de bak :)
pi_146509925
Inderdaad SQ! Onze baby's zijn echt groot hihi. Wij hadden een grote kinderwagenbak gekozen gelukkig *)

Hebben jullie al over anticonceptie nagedacht? Heb zo'n folder gekregen, blijft niet enorm veel over met bv. Ga voor de pil zonder oestrogeen, wil geen onderhuidse dingen of prikken. Deze week dokter maar eens bellen voor een afspraak.

Fijn Sun! Dat is een opsteker dat het daar zo goed ging!
pi_146510038
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 20:06 schreef Hilmo het volgende:
Inderdaad SQ! Onze baby's zijn echt groot hihi. Wij hadden een grote kinderwagenbak gekozen gelukkig *)

Hebben jullie al over anticonceptie nagedacht? Heb zo'n folder gekregen, blijft niet enorm veel over met bv. Ga voor de pil zonder oestrogeen, wil geen onderhuidse dingen of prikken. Deze week dokter maar eens bellen voor een afspraak.
Ik heb m gehad in de tijd dat ik bv gaf. Je mag m alleen gebruiken als je volledige bv geeft volgens huisarts. Ik vond m trouwens reteduur; ik was voor 3 maanden bijna 25 euro kwijt
  maandag 10 november 2014 @ 20:09:13 #126
149959 SQ
snelle trees
pi_146510051
ik ga voor rubbers, dat is de zeven jaar hiervoor ook prima gegaan :Y \
ik heb vannacht weer een seksdroom gehad en de gedachte aan seks maakt me niet meer huillacherig, dus wellicht dat ik ooit weer seks ga hebben :')

Fijn dat het zo goed ging bij de gastouder Sun! Dat maakt het weer gaan werken misschien nèt iets makkelijker!
disclaimer
pi_146510128
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 20:08 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik heb m gehad in de tijd dat ik bv gaf. Je mag m alleen gebruiken als je volledige bv geeft volgens huisarts. Ik vond m trouwens reteduur; ik was voor 3 maanden bijna 25 euro kwijt
Ben benieuwd hoe dat zit, hoor ik dan ook wel. Maar ik geef volledig bv dus dat zit wel goed. Gewone pil heb ik nog thuis voor daarna. Al weet ik niet of migraine daardoor kwam. Hoopte dat deze pil beter is. Nog een reden om snel en veel in te slaan, ben door eigen risico heen hihi dus zou vergoed moeten worden ;)
Al moet ik trouwens niet aan seks denken :{
pi_146510469
Ik vond het op zich wel een fijne pil maar nadeeltje vond ik wel dat ik de eerste 2 a 3 weken last van bloedingen had (wat trouwens veel voorkomt). Niet veel, maar wel genoeg om elke dag inlegkruisjes te moeten gebruiken.
pi_146510666
De geur van verbrand rubber :9

Skips wat een lekkerbekkie!!

Skittles je kat }:|
en wat een dijk van een opbrengst (uit ander topic)

Franny en Fazz weer wat opgeknapt?

Kwak goed gedaan! En super voornemen ook

Sun weer aan het werk en goed slapende dochter *O*

Euhm... en verder weet ik t niet mobiel!

Ga eerst maar eens een gedicht zwoegen bij SS en dan de allerslechtste chauffeur van NL kijken.

En oooh, morgen uitslapen O+
  maandag 10 november 2014 @ 20:30:55 #130
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_146510864
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 19:55 schreef Stormqueen het volgende:
wat een dotje, skip O+
Heeft ze nou een Molo flamingo shirtje aan? :9

Mijn man is de baby uit gaan laten, ze bleef maar krijsen. Maf hoe ze dan stil zijn zodra je die kinderwagen in beweging zet :')
Jup jup! Een van m'n favorieten. O+

Knuf voor jouw M!

--

Huuuuu Blue, de slechtste chauffeur. Ik kan dat programma zó slecht hebben. Maar ik kijk wel altijd. :')
  maandag 10 november 2014 @ 20:34:33 #131
149959 SQ
snelle trees
pi_146511004
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 20:30 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

Jup jup! Een van m'n favorieten. O+

Knuf voor jouw M!

--

Huuuuu Blue, de slechtste chauffeur. Ik kan dat programma zó slecht hebben. Maar ik kijk wel altijd. :')
Mijn M. is jaloers :D
(alhoewel het arme kind al zoveel flamingokleren heeft dat ze die beesten waarschijnlijk de rest van dr leven vervloekt :'))
disclaimer
pi_146514060
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 19:32 schreef ProjSkippy het volgende:
Fijn Kwak!

--

Knuf voor Soesa en mini!

--

Ik lees zo even verder bij. Zo, verder bij gelezen!

Beterschap voor Franny en Razz!

--

Jeeeeej voor Geppie!

--

Ik wil even roepen: M. is vandaag al weer 11 maand oud! Huuuuuu! w/

SPOILER
Huuh jij bent toch net pas bevallen? :+ :o
  maandag 10 november 2014 @ 21:46:38 #133
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_146514160
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 20:06 schreef Hilmo het volgende:
Hebben jullie al over anticonceptie nagedacht?
De kraamzorg begon er over in de eerste week. Ik dacht nog even terug aan de bevalling en had alle anticonceptie die ik voorlopig nodig heb meteen paraat ;)

Trouwens, wat is jullie ervaring met "vochtige" poep? Ik twijfel behoorlijk of onze C. nu diarree heeft of niet. Het is dunner dan het was, maar niet super-waterig.
  maandag 10 november 2014 @ 21:49:15 #134
149959 SQ
snelle trees
pi_146514267
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 21:46 schreef Cheiron het volgende:

[..]

De kraamzorg begon er over in de eerste week. Ik dacht nog even terug aan de bevalling en had alle anticonceptie die ik voorlopig nodig heb meteen paraat ;)

Trouwens, wat is jullie ervaring met "vochtige" poep? Ik twijfel behoorlijk of onze C. nu diarree heeft of niet. Het is dunner dan het was, maar niet super-waterig.
baby's hebben altijd vloeibare poep ;)
disclaimer
  maandag 10 november 2014 @ 21:51:12 #135
149959 SQ
snelle trees
pi_146514360
Oh, en dat je baby al een uur huilt en niks helpt en dat er dan ineens een boer uit komt waar papa jaloers op zou zijn :')
disclaimer
pi_146514727
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 21:51 schreef Stormqueen het volgende:
Oh, en dat je baby al een uur huilt en niks helpt en dat er dan ineens een boer uit komt waar papa jaloers op zou zijn :')
Herkenbaar _O- of een scheet waarbij je elkaar aankijkt van "was jij dat?"
pi_146514990
Nou die van mij huilt al twee uur en niks is goed. Hoe trek ik zo'n boer er precies uit :') ?

Waar is mijn rustige goed slapende baby gebleven.. Of komt die weer terug na de 8 weken sprong?

(Vreselijk dat boek, maar toch.. Ik blijf er wel naar pakken als ze huilerige dagen heeft en het klopt steeds..)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2014 22:06:56 ]
  maandag 10 november 2014 @ 22:08:32 #138
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146515081
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 21:46 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Je vrouw is in principe meteen weer vruchtbaar. Je zou niet de eerste zijn die veel sneller dan gepland aan een tweede begint... ;).

Hier overigens voorlopig ook gewoon de good old rubbers.
KuikenGuppy
pi_146515212
Ze deed vanmiddag wel ineens iets wat ze helemaal nog niet hoort te doen :o

SPOILER
Ze schrok er zelf geloof ik van en moest er ook heel hard van huilen :')
pi_146515402
De verloskundige ging hier heel streng kijken toen ik zei dat we weer condooms wilden gaan gebruiken.

Want dat was toch echt niet zo veilig en ik mag ECHT niet zwanger worden het eerste jaar.

Ik werd er helemaal sip van, want ik wil geen hormonale anticonceptie meer eigenlijk want reageer slecht op de progestageen daarin en ik wil echt geen spiraaltje. Was geneigd te zeggen "nou, ik heb wel gewoon geen seks meer de rest van mijn leven".
Kwak
pi_146515456
Razz! Je A'tje! :O
Kwak
  maandag 10 november 2014 @ 22:17:33 #142
149959 SQ
snelle trees
pi_146515508
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 22:15 schreef kwakz0r het volgende:
De verloskundige ging hier heel streng kijken toen ik zei dat we weer condooms wilden gaan gebruiken.

Want dat was toch echt niet zo veilig en ik mag ECHT niet zwanger worden het eerste jaar.

Ik werd er helemaal sip van, want ik wil geen hormonale anticonceptie meer eigenlijk want reageer slecht op de progestageen daarin en ik wil echt geen spiraaltje. Was geneigd te zeggen "nou, ik heb wel gewoon geen seks meer de rest van mijn leven".
ik heb zeven jaar alleen met condooms gebatst zonder 1 keer zwanger te raken. En we weten allemaal dat dat niét aan mijn vruchtbaarheid ligt :+ :')

En Razzbaby O+
disclaimer
pi_146516067
De kraamhulp zei aan het eind van de kraamweek "je moet vast nog niet aan seks denken, maar we moeten het toch nog even over anticonceptie hebben" - en toen dacht ik " :@ O-) *) "
  maandag 10 november 2014 @ 22:32:30 #144
149959 SQ
snelle trees
pi_146516169
Geilaard :9~
disclaimer
pi_146516493
Als m'n vriendinnen opscheppen hoe voorlijk hun baby's zijn gooi ik die er altijd even in. Leuk dat jouw kind met 3 maanden al kan koprollen, maar ík heb tenminste alweer seks, ha! :+
pi_146517120
Oh, die A, Razz! Dat is inderdaad ook wel even schrikken!

Ik voel me gelukkig weer een stuk beter. Het was even kort maar heel krachtig. Man, wat voelde ik me beroerd, gisteravond en vannacht.

ProjSkip, wat een mooi meisje. :) .

Ik ben nog steeds niet ongesteld geworden sinds de bevalling. Ben wel benieuwd hoe lang dat nog gaat duren.
  maandag 10 november 2014 @ 23:49:06 #147
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_146519293
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 22:06 schreef Razztwizzle het volgende:
Nou die van mij huilt al twee uur en niks is goed. Hoe trek ik zo'n boer er precies uit :') ?

Waar is mijn rustige goed slapende baby gebleven.. Of komt die weer terug na de 8 weken sprong?

(Vreselijk dat boek, maar toch.. Ik blijf er wel naar pakken als ze huilerige dagen heeft en het klopt steeds..)
:o het is dus toch gewoon de leeftijd/sprong? Ik mis die baby ook namelijk :D

En rollen :o. Ik heb hier van Kyara (geloof ik) ooit eens geleerd dat, als ze op deze leeftijd zich omgooien, ze dat doen omdat ze zich niet prettig voelden op hun buik. Het is dan keer een reflex dan echt bewust omrollen. Maar toch, je moet het maar kunnen :7 ! Knap!
pi_146519999
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 19:42 schreef Dot. het volgende:

[..]

De lidl doekjes zijn ook erg fijn.

Wehkamp heeft trouwens weer maandboxen Pampers in de aanbieding.

ik ontlurk even :@

Kruitvat luiers zijn nu ook in de aanbieding
8 cent per luier. 7,49 per pak, 56 luiers per pak en derde pak gratis. Dus 168 luiers voor 14,95. Buiten de aanbieding zijn ze 0,13 cent per luier. Merk aanbiedingen lijken altijd leuk, maar zijn bijna nooit goedkoper dan de huismerken.

Dus wel een aanrader, zijn prima luiers. ( althans als ik anderen mag geloven, heb het zelf nog niet getest maar ik heb ze al wel in huis )
Is vind ik ook zo met de doekjes van de Etos. :)
Born to Lose, but Built to Win.
  dinsdag 11 november 2014 @ 02:25:19 #149
149959 SQ
snelle trees
pi_146522180
Fijn dat je je weer beter voelt Franny!
disclaimer
  dinsdag 11 november 2014 @ 03:24:17 #150
52229 Chanty
pi_146522584
M. O+

en verder ben ik t alweer kwijt. Had voor t slapen gaan bijgelezen maar alleen M. Is blijven hangen.

Ben erachter dat ik licht autistisch ben mbt was ophangen. Hebben een droogtoren en een horizontaal rek. Mijn man hielp me met ophangen. Eerst hing hij de spuugdoekjes aan het horizontale rek. Dus gezegd dat alle baby spullen op de toren moeten. En dan moeten de hydrofielen aan het bovenste rek en die moeten met een rechte vouw in het midden hangen. En toen mijn man een handdoek van Lucas aan het onderste rek hing moest ik ook ingrijpen want grote dingen moeten wel op het horizontale rek :') :D mijn man heeft het toen maar opgegeven.
pi_146522699
Gnorf Chanty :D Ik zou het ook opgeven dan :') maar ik ben enorm systeemloos qua was. De handdoeken liggen hier op drie manieren gevouwen in de kast.

Soesa, dat klinkt logisch! A. vindt op haar buik liggen helemaal niet leuk. Maar we oefenen het maar wel braaf voor haar nek. Op het kleed vindt ze het wel leuker dan in de box geloof ik, want in de box begint ze meteen te piepen en op het kleed bewondert ze eerst de kleurtjes en zet dan pas een keel op :') .

Hier eindelijk geen stuwing meer na het vervangen van de avondvoeding door FV. Zit te twijfelen welke voeding ik nu zal vervangen, die van rond 9:00 of die van rond 12:00. Alle voorbeeldschema's voor het afbouwen van BV zijn weer anders.
pi_146522719
Nachtvoeden! Onrustige avond (2x gevoed), daarna 21.30 - 1.00 - 5.00 O+

A van Razz die rolt, woah! (Reflex of niet, toch een toffe feature!) En zou het zo simpel kunnen zijn als de voor jou 'handigste' voeding nu vervangen? Weet niet goed wat evt andere criteria zouden moeten zijn obv waarvan je kunt kiezen..

Chanty: was-autisten united! Hier 1 rekje, zo'n toren, en daar moet nou eenmaal alles gesorteerd en netjes op (deels praktisch; dan past er het meest op, maar ook zeker deels belangrijk in mijn hoofd)

Anticonceptie: met veel moeite door ivf zwanger, dus ik denk dat we de gok eerst wel kunnen wagen ;)

En J heeft voor het eerst weer gewerkt, de avond. Vond ik enorm spannend, en er is een vriendin komen mommy-sitten :) En ze heeft gekookt, vindt ze fantastisch om te doen en kan zo ook heel goed, heeeerlijk stoofpotje gegeten waarvan nu nog 2x2 porties over zijn O+

En gister eerste begeleidingsgesprek gehad, dat was fijn. Ondanks dat het op het moment dat de sociaal psychiatrisch vpk (dat steekt ergens wel, dat ik nu dus in een psychiatrisch traject zit, aargh.. Maargoed, dit is de plek waar ze zo snel passende begeleiding konden bieden) er was eigenlijk prima ging, was het goed om te praten over wat er 'mis' gaat op moeilijke momenten en wat me dan kan helpen om daar doorheen te komen. (Op die momenten is de angst voor pnd heel erg groot, dat maakt 't heel zwaar om dan 'in de situatie' te blijven ipv overspoeld te worden door de (hopelijk/waarschijnlijk irreële) angst). Normaal helpt J me om door zo'n bui heen te komen, maar als hij op z'n werk is moet ik het natuurlijk zelluf doen :)
pi_146522947
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 00:14 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]

ik ontlurk even :@

Kruitvat luiers zijn nu ook in de aanbieding
8 cent per luier. 7,49 per pak, 56 luiers per pak en derde pak gratis. Dus 168 luiers voor 14,95. Buiten de aanbieding zijn ze 0,13 cent per luier. Merk aanbiedingen lijken altijd leuk, maar zijn bijna nooit goedkoper dan de huismerken.

Dus wel een aanrader, zijn prima luiers. ( althans als ik anderen mag geloven, heb het zelf nog niet getest maar ik heb ze al wel in huis )
Is vind ik ook zo met de doekjes van de Etos. :)
Dit! Al moet je zelf bij Kruidvat ook goed opletten, want soms is de 2+1 actie met midpakken per luier alsnog duurder dan een jumbopak tegen de volle prijs.
Onze jongens zitten nu in maat 4 en dan is de 2+1 actie helemaal niet zo ontzettend aantrekkelijk. Bij het jumbopak kosten de luiers standaard 14 cent per stuk en in de actie geloof ik 13 .
pi_146523268
JM, wat lief van je vriendin! En hopelijk helpt de begeleiding je als het moeilijk wordt. Je vriend klinkt heel lief trouwens, snap goed dat het spannend is dat hij weer gaat werken. Maar je kan het hoor! Je kent je kleintje al heel goed nu, en de liefde voor hem spat van je posts af, dus dat komt vast goed :* !

Qua voedingen: de volgende die ik vervang mag in ieder geval niet direct voor of na de vorige zitten i.v.m. stuwing. Dus niet de vroege avondvoeding en ook niet de nachtvoeding. Ik neig naar die van rond 9/10u (al is dat altijd gokken met voeden op verzoek en een baby die niet aan schema's doet :') ).
pi_146523340
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 07:07 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Dit! Al moet je zelf bij Kruidvat ook goed opletten, want soms is de 2+1 actie met midpakken per luier alsnog duurder dan een jumbopak tegen de volle prijs.
Onze jongens zitten nu in maat 4 en dan is de 2+1 actie helemaal niet zo ontzettend aantrekkelijk. Bij het jumbopak kosten de luiers standaard 14 cent per stuk en in de actie geloof ik 13 .
Ik vond Kruidvat niet zo fijn in kleinere maten, dus we hebben het hier bij Pamper gehouden sindsdien. Ik heb wel laatst een proefverpakking van de Aldi meegenomen, maar die was nog te groot. AH vond ik helemaal geen fijne luiers, daar hebben we het pak niet eens opgemaakt.

Rollende A! Knap zeg :) verder las ik nog seks voor Amsel :P Ik ga pas weer aan ac als we geen kinderen meer willen, want ik wil graag een Implanon ivm de hormonen en die is gelijk voor 3 jaar.

Klinkt gezellig Mariska, je mommysitter :D en fijn dat je toch snel terecht kan, ook al is het een ander traject :*

En meer kan ik me niet herinneren :@
pi_146523345
Razz, mocht het toch wat lastig zijn, (vond ik wel) kan je ook gewoon fv geven en voor stuwingen kolven. Zo heb ik het gedaan.
pi_146523394
Over AC gesproken :

Huisartsen dreigen volgend jaar geen spiraaltjes meer te plaatsen bij vrouwen. Dat meldt de Volkskrant. Huisartsen krijgen nu nog 55 euro per spiraaltje, terwijl dat volgend jaar naar 18 euro wordt teruggebracht.

Dat zeggen de Landelijke Huisartsen Vereniging en de Vereniging Praktijkhoudende Huisartsen. Hun leden zijn verontwaardigd: vroeger werden spiraaltjes vooral gezet door gynaecologen, maar om geld te besparen zijn huisartsen jarenlang aangemoedigd deze zorg over te nemen.

Veel huisartsen melden vrouwen daarom weer te gaan verwijzen naar het ziekenhuis, dat rond de 500 euro vraagt. De artsen winden zich op over het lage bedrag per spiraaltje.

'Dit is zo'n omgekeerde prikkel', zegt vicevoorzitter Bram Stegeman van de LHV. 'Het is een idiote gedachte dat je iets kunt stimuleren door er minder voor te betalen. Ook goedwillende huisartsen zullen straks zeggen: ja, ik ben gekke Henkie niet. Wij hebben veel huisartsen die nu zeggen: dan doe ik het niet meer. Dit is gedoemd te mislukken. Wij kunnen het niet uitleggen.
pi_146523443
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 07:07 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

goed dat je het zegt! Dan let ik daar tzt ook op.

Dot. Wat vindt je niet fijn aan ze? Ik heb nog geen persoonlijke luier ervaring dus ik ben wel benieuwd :)
pi_146523463
Vraagje: wat te doen bij een dreigende smetplek? A.'s halsplooi is rood (ondanks het elke keer minutieus afdrogen }:| ) maar wel droog en dicht. Insmeren met iets of zo laten?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2014 08:25:25 ]
pi_146523466
LT, GM heeft ik geloof vorige week in baby voor dummy's topic gevraagd welke luiers iedereen heeft. Misschien haal je daar ook wat info uit :)
pi_146523489
quote:
5s.gif Op dinsdag 11 november 2014 08:25 schreef Razztwizzle het volgende:
Vraagje: wat te doen bij een dreigende smetplek? A.'s halsplooi is rood (ondanks het elke keer minutieus afdrogen }:| ) maar wel droog en dicht. Insmeren met iets of zo laten?
Nee, niets bijzonders mee doen. Smeren kan het volgens mij ook juist erger maken. Denk dat het moet 'ademen'. Wat ik deed: regelmatig met een nat doekje even schoonmaken en dan goed deppen met hydrofiel.
pi_146523539
Ik heb me toch maar een dagje ziek gemeld voor school. Voel me nog te brak om een hele dag les te kunnen geven. Maar voel me nu ook schuldig. :') .
pi_146523617
Herkenbaar Franny! Met die ene dag zonder les slagen ze ook wel voor hun examen hoor ;) . Je zal er voornamelijk zelf last van hebben qua planning en lesstof, dat merk ik tenminste altijd :{ .

OK - drooghouden it is. Behalve dat ze krijst alsof ik haar wil vermoorden als ik daar bij wil (ook als het niet smet, het is een rotplek!

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2014 08:36:58 ]
pi_146523697
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 08:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
LT, GM heeft ik geloof vorige week in baby voor dummy's topic gevraagd welke luiers iedereen heeft. Misschien haal je daar ook wat info uit :)
dankje!
pi_146523816
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 08:23 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]

goed dat je het zegt! Dan let ik daar tzt ook op.

Dot. Wat vindt je niet fijn aan ze? Ik heb nog geen persoonlijke luier ervaring dus ik ben wel benieuwd :)
Hij lekte door, ook in een grotere maat. Maar je kunt bij de Kruidvat een gratis pak ophalen als je zo'n pas aanvraagt en zegt dat je zwanger bent, dus dan kun je het ook uitproberen :)
pi_146523869
Ik had me echt zo graag ziekgemeld vandaag :O
Gisteren om 20:00 zelf naar m'n bed gegaan, daarna baby naast me gehad om 22:00, 0:15, 2:00, 3:30, 5:00 en als laatste om 6:15. Toen zou m'n wekker eigenlijk gaan maar heb haar maar even naast me gehad.
Door het gejank vannacht werd maxi ook wakker en zij was om 5:00 klaarwakker ;(
Gelukkig uiteindelijk wel weer kunnen laten slapen, maar zelf het gevoel niet te hebben geslapen :')
Maar ik krijg altijd het gevoel dat je niet mag klagen over dit soort kutnachten want ik heb toch zelf voor kindjes gekozen enzo :')
Maar it has to staaaaaaaaahp! Ze komt elke nacht al 2-3 keer en dan zo'n nacht erbij :')
Wat doe ik dan fout?? Zou er wat met mn melk zijn ofzo? Lijkt me niet, ze heeft echt megavolle plasluiers.
Had ik al :O gedaan?
Tralalalaaa
pi_146524008
Goed uitzieken Franny :*

Rollende A. :o Wel sneu dat ze er zelf zo van schrok :')

Sun, je 1e werkdag weer gehad :s) Fijn dat het goed ging bij de go!

Ik had echt een mega fail gisteren, kind is van bed afgevallen :X Ik had hem toch echt goed met z'n hoofd in het midden van het bed gelegd maar blijkbaar kan hij nu in 30 sec zichzelf meerdere keren om z'n as kantelen }:| Het is gelukkig geen hoog bed, en het huilen leek vooral van schrik te zijn :@

Verder gaat het gelukkig wel weer oke, ben vandaag weer begonnen met werken :)
pi_146524182
Het lijkt me niet dat jij iets fout doet, TAP! Sommige kindjes zijn gewoon zo, denk ik. Of er is iets, zoals reflux, krampen, e.d. Maar als ik naar de tijden kijk dan lijkt het een ritme te zijn van om de 2/3 uur voeding. Is ze wel tevreden na een voeding? Of huilt ze ook veel?

Razz, ja, dat vinden ze vaak niet leuk he, juist als jij het wel even vind 'moeten'. Hier verzet I zich alsof ze wordt gemarteld als ik alleen even haar snoetje schoon wil vegen na het eten. Echt totaal dramaqueen dan. :') .

En klopt wat de planning betreft. Ik had een proefwerk in een klas 3 vandaag dat nog zou meetellen voor het eerste rapport. Dat ga ik nu niet meer redden.
pi_146524266
Nou overdag doet ze het prima met 3-4 uur tussen voedingen. En gisteren huilde ze alleen als ze moe was. Overdag dan in ieder geval... 's Nachts is het gewoon boos huilen vooral, het is niet krijsen alsof er iets mis is maar gewoon hard klagen eigenlijk. En dan gaat ze zich omdraaien (zelfs met slaapzak aan en maakt niet uit hoe ik haar instop) en ze wil niet op haar buik slapen :')
Ohja en na een voeding valt ze gewoon in slaap en laat ze vanzelf m'n tepel los.

Ik snap het gewoon niet.... de tijd dat ze overdag niet wilde slapen of amper sliep, sliep ze wel 'door', en nu slaapt ze overdag redelijk en is ze 's nachts aan het spoken :') Is het gewoon een faaaaaaase??
Tralalalaaa
pi_146524304
Fazz, is mij ook eens overkomen. Kind uit bed gevallen. Tjonge, wat een schrik. Ik was er een week een beetje extra emotioneel van. :'( . ;) .

TAP, misschien is ze aan het regelen of clusteren 's nachts? Als dat zo is, dan is het inderdaad een faaaaase.
pi_146524326
Skip wat een schatje heb je daar en alweer bijna baby-af!

Sun wat fijn dat het goed ging bij gastouder!

Razz wat een snelle henkie! Bij mijn oudste strooide ik wat maizena op smetplekjes, dat hielp altijd wel net zoals bij kapotte billen in de tandjesfase!

Chanty; hier ook wat eigenaardig qua was ophangen maar dat komt omdat ik niet strijk dus dan moet het wel netjes opgehangen worden. Man snapt er ook niks van o|O

JM wat een lieve vriendin en fijn van je gesprek!
Franny hopelijk trek je lekker bij en laat die schuldgevoelens van je afglijden.

TAP klinkt als een helse nacht! Sterkte vandaag.
Fazz succes op je werk weer!

Ik ben zo gelukkig, weer een goede nacht; geslapen van 22.30 tot 05.30 en na de fles weer terug in bed waar ze nog heerlijk ligt te pitten!
Gisteren is ze voor het eerst naar het kdv geweest en ze heeft het hartstikke goed gedaan. Wel even gehuild tussendoor maar een uur en nog eens twee uur geslapen *O* Geeft de burger weer moed!
Oudste had vrij ivm studiedag dus we zijn met haar gaan zwemmen en lunchen. Daarna nog snel een lampion in elkaar geflanst :7
Eindelijk in rustig vaarwater...
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  dinsdag 11 november 2014 @ 09:23:00 #172
149959 SQ
snelle trees
pi_146524386
Oh tap, pittig nachtje zeg :X sterkte vandaag!

Fazz :o dat is schrikken ja! Gelukkig geen schade :*

Mariska, is je man al die tijd thuis geweest joh :o kan me voorstellen dat het dan extra spannend is nu hij weer gaat werken. Fijn dat je lieve vrienden hebt :*

Ik had de wekker gezet om 8:45 zodat ik om 9:00 de deur open kon doen voor de poets en dan weer verder kon slapen (madame was erg lang wakker steeds vannacht :() maar nog geen poets gezien -O-. Baby ligt wel nog lekker te ronken tegen me aan O+

Spekvingertjes O+

[ Bericht 3% gewijzigd door SQ op 11-11-2014 09:36:59 ]
disclaimer
pi_146524396
Wow, dat klinkt goed, geppie!! Wat een verademing.
  dinsdag 11 november 2014 @ 09:23:44 #174
149959 SQ
snelle trees
pi_146524400
Oh Geppie wat fijn zeg, eindelijk! Ik ben zo blij voor je!
disclaimer
pi_146524424
Dat klinkt heel goed geppie!!! Wat superfijn!
Tralalalaaa
  dinsdag 11 november 2014 @ 09:47:35 #176
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146524937
Lol, de jeugdarts op het CB gaf ons groot gelijk dat we de 11 maanden inenting willen overslaan :')!

Nu verder bijlezen.
KuikenGuppy
pi_146524962
Sq O+ dat frummelsnoetje ook

Geppie wouw! Fijn voor jullie
  dinsdag 11 november 2014 @ 09:53:59 #178
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146525102
Beterschap Franny :*. Ben je alleen thuis nu? I wel naar de opvang?

TAP, kan je man niet een keer een nachtje overnemen, of wil ze nog steeds geen flesje? -O- Kuiken ging ook een tijdje terug naar nachtvoedingen toen hij overdag beter ging slapen, dat ging ook gelukkig weer over. Je weet het toch niet he, met die kleintjes... Ik denk altijd maar zo: over 16 jaar is het een puisterige puber die het liefst een gat in de dag ligt te ronken :'). Ergens tussen nu en dan komt het dus goed. ( ;) ) :*.

Fijn, Geppie!

SpekM O+.

Kuiken is ook een spekkie, de 10 kilo voorbij *O*. Verder was het CB ook erg tevreden, dus een blije en trotse mama hier O+!
KuikenGuppy
pi_146525201
Wat fijn Geppie!

Noh dat koppie SQ!

Spannend Maris, J. gaat donderdag weer voor t eerst werken. Ik ben nu echt aan het oefenen met dingen alleen doen :@ voelt zo suf maar ik heb dat echt nodig...

Hier een goede nacht. 1u en 5u gevoed *O* . Wel veeeeel geclusterd overdag. Van 11 tot half 3 en van 5 tot 8 s avonds, terwijl ik m tussendoor op t cb ook nog gevoed had.

Oh en huisbezoek cb ging niey door, zaten we dan, klaar en aangekleed om 9 uur :') nu moet ik er donderdag heen... Alleen want J werkt... In de stad met de bus. Ik denk dat ik m lekker in de draagdoek doe, voel me nog zo onhandig met de wagen buiten...
Kwak
  dinsdag 11 november 2014 @ 09:58:07 #180
149959 SQ
snelle trees
pi_146525206
Spekkuiken! :D fijn dat het een positief bezoek was. Waarom wil je de inentingen skippen?
disclaimer
  dinsdag 11 november 2014 @ 10:07:10 #181
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146525438
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 09:58 schreef Stormqueen het volgende:
Spekkuiken! :D fijn dat het een positief bezoek was. Waarom wil je de inentingen skippen?
Omdat die inenting in onze optiek maar weinig toegevoegde waarde heeft. Ik zat daar helemaal strijdbaar te wezen, gaf ze me gelijk _O-.
KuikenGuppy
pi_146525539
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 19:57 schreef Hilmo het volgende:
Kwak, wat stoer van je!mijn eerste CB bezoek staat pas over een week of wat gepland, benieuwd hoe dat gaat, die controle. Moet alleen heen en hij krijgt dan prikjes.

Goed van die tip van lidl doekjes, gaan we ook proberen. ^O^
Net mijn baby opgemeten, 60 cm, wow. Vandaag contact opgenomen met fysio, ik loop verkeerd en denk dat mijn bekken wat verweekt is ofzo, het voelt best instabiel. 9 pond baby die eruit is gedrukt kan dat best veroorzaakt hebben. Osteopaat ook nog maar naar laten kijken. En gekeken naar cursus baby massage. 4 sessies bij je thuis voor 50 euro is ergG goedkoop geloof ik, maar ziet er wel betrouwbaar uit.
Waar woon je? Ik ben zelf masseur en ken wel een aantal masseurs die babymassage cursussen geven. ( ik in principe ook, maar wegens tijdsgebrek even niet)
pi_146525583
Hee Burdie, ik zat te kijken naar het inentingsprogramma zoals dat in het boekje van I staat, maar daar is de 11 maanden prik dezelfde als de 4 maanden prik. Zo'n cocktail. En de prik die daarna komt is juist tegen bof e.d. dus ook niet iets om makkelijk over te slaan. Begrijp dus niet helemaal om welke prik het dan gaat?
pi_146525627
Ik lees hier dat de Kruidvat luiers weer in de aanbieding zijn, check, morgen weer bezoekje Kruidvat. Wij gebruiken sinds het mannetje 2 maanden is, de Kruidvat luiers, prima! Alleen de nachtluier is Pampers, die van het Kruidvat hield 12 uur slapen en plassen niet.
  dinsdag 11 november 2014 @ 10:15:46 #185
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146525642
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 november 2014 10:12 schreef Franny_G het volgende:
Hee Burdie, ik zat te kijken naar het inentingsprogramma zoals dat in het boekje van I staat, maar daar is de 11 maanden prik dezelfde als de 4 maanden prik. Zo'n cocktail. En de prik die daarna komt is juist tegen bof e.d. dus ook niet iets om makkelijk over te slaan. Begrijp dus niet helemaal om welke prik het dan gaat?
Klopt, het is een herhalingscocktail die qua beschermingsgraad niet heel veel toevoegt (cijfers etc. kun je terug vinden in de bijsluiters op lareb.nl)
KuikenGuppy
pi_146525692
Ah oke, bedankt Burdie!
  dinsdag 11 november 2014 @ 10:19:17 #187
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146525731
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 10:14 schreef exode het volgende:
Ik lees hier dat de Kruidvat luiers weer in de aanbieding zijn, check, morgen weer bezoekje Kruidvat. Wij gebruiken sinds het mannetje 2 maanden is, de Kruidvat luiers, prima! Alleen de nachtluier is Pampers, die van het Kruidvat hield 12 uur slapen en plassen niet.
Ik heb ook net weer zes pakken ingeslagen :9.
KuikenGuppy
  dinsdag 11 november 2014 @ 10:19:24 #188
52229 Chanty
pi_146525734
Oh ja kwakzor! Wat ik me afvroeg, mag jij al autorijden met je KS?? Bij mij zeiden ze 6 weken geen auto rijden ivm verzekering. Ik zou anders even je verzekering bellen en vragen want volgens mij lopen de adviezen uiteen. Maar je wilt niet dat er iets gebeurt en dat het je wordt aangerekend.

Razz hier liggen de handdoeken ook op allerlei manieren opgevouwen in de kast en mijn kledingkast is een chaos. Ik ben heel selectief autistisch :+ Wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met een wasophangtik :+

Franny beterschap! Hopelijk ben je morgen weer helemaal fit.

TAP je mag best klagen over pittige nachten. Natuurlijk hoort het er ook wel bij maar dat betekent niet dat je er niet minder van mag balen. En je doet niks verkeerd, je hebt gewoon pech :* En als ik jou was zou ik echt even een dagje vrij nemen/ ziek melden om bij te slapen, dan kun je de wereld misschien ook weer wat beter aan.

Drama's bij bepaalde handelingen check! Maar hier werkt het serieus als ik in de maneschijn ga zingen. Dan kan ik ineens wel de prut uit zijn oogjes vegen en houdt hij zich stil als ik zijn nageltjes knip _O_ Misschien kun je eens kijken waar ze rustig of vrolijk van wordt Razz en dat proberen te combineren met het schoonmaken?

Geppie wat fijn van je goede nacht *O*

JM :* Heel goed dat alles zo snel in werking is gezet en je je ei kwijt kunt.

Hahaha SQ wat een spekkie :D

Burdie apart dat de arts het dus ook onzin vindt. Ik zal tzt maar eens gaan polsen wat ze hier erover zeggen en me inlezen. Als het niet hoeft, dan liever geen prikjes natuurlijk. En 10+ kilo *O*
pi_146525809
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 10:19 schreef Chanty het volgende:
Oh ja kwakzor! Wat ik me afvroeg, mag jij al autorijden met je KS?? Bij mij zeiden ze 6 weken geen auto rijden ivm verzekering. Ik zou anders even je verzekering bellen en vragen want volgens mij lopen de adviezen uiteen. Maar je wilt niet dat er iets gebeurt en dat het je wordt aangerekend.

Razz hier liggen de handdoeken ook op allerlei manieren opgevouwen in de kast en mijn kledingkast is een chaos. Ik ben heel selectief autistisch :+ Wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met een wasophangtik :+

Franny beterschap! Hopelijk ben je morgen weer helemaal fit.

TAP je mag best klagen over pittige nachten. Natuurlijk hoort het er ook wel bij maar dat betekent niet dat je er niet minder van mag balen. En je doet niks verkeerd, je hebt gewoon pech :* En als ik jou was zou ik echt even een dagje vrij nemen/ ziek melden om bij te slapen, dan kun je de wereld misschien ook weer wat beter aan.

Drama's bij bepaalde handelingen check! Maar hier werkt het serieus als ik in de maneschijn ga zingen. Dan kan ik ineens wel de prut uit zijn oogjes vegen en houdt hij zich stil als ik zijn nageltjes knip _O_ Misschien kun je eens kijken waar ze rustig of vrolijk van wordt Razz en dat proberen te combineren met het schoonmaken?

Geppie wat fijn van je goede nacht *O*

JM :* Heel goed dat alles zo snel in werking is gezet en je je ei kwijt kunt.

Hahaha SQ wat een spekkie :D

Burdie apart dat de arts het dus ook onzin vindt. Ik zal tzt maar eens gaan polsen wat ze hier erover zeggen en me inlezen. Als het niet hoeft, dan liever geen prikjes natuurlijk. En 10+ kilo *O*
Bij mij zeiden ze twee weken (gek, zelfde ziekenhuis :? ). Heb Gegoogled en lees dat de verzekering meestal aanhoudt "wanneer de arts het weer verantwoord vindt" en sommigen "wanneer je geen pijnstilling meer neemt" (nou dat doe ik al een week niet meer...)

Zal Interpolis zo even bellen.
Kwak
pi_146525893
Dat handje, SQ!

Ik zou ook lekker M in de draagdoek doen, kwak. Vind het in drukke stad en tram/bus ook zoveel fijner dan een wagen! Als je het tenminste fysiek ook trekt natuurlijk.
  dinsdag 11 november 2014 @ 10:28:27 #191
52229 Chanty
pi_146525949
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 10:22 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Bij mij zeiden ze twee weken (gek, zelfde ziekenhuis :? ). Heb Gegoogled en lees dat de verzekering meestal aanhoudt "wanneer de arts het weer verantwoord vindt" en sommigen "wanneer je geen pijnstilling meer neemt" (nou dat doe ik al een week niet meer...)

Zal Interpolis zo even bellen.
Vreemd :') Ik vroeg het toen ik na 4 weken de nacontrole had nog eens en toen zeiden ze weer 6 weken ivm verzekering terwijl ik me toen wel goed genoeg voelde om weer te rijden. Van iemand anders hoorde ik ook dat ze na twee weken weer mocht rijden. Anders zeker doen hoor als jij je goed genoeg voelt en de verzekering aanhoudt wat de arts zegt. Die 6 weken geen auto mogen rijden vond ik echt vreselijk :')
pi_146526001
Ik mocht ook 6 weken niet rijden, wat een feest was het toen ik de 6 weken voorbij was.
Echt zo'n gevalletje hallo wereld hier kom ik!

10+ kuiken *O*
Dat van die 11 mnd prik maar eens even in mijn achterhoofd houden trouwens.
pi_146526035
Mijn verzekering zei 2 maanden...
Idd even bellen, dan weet je het zeker :)
pi_146526101
Als t 6 weken is hebben we echt een probleem want vriendje heeft nog steeds geen rijbewijs :')

Heb gebeld, word teruggebeld (moet allemaal via de Rabo als tussenpersoon).

Ben overigens alleen WA verzekerd met de auto dus misschien zou ik de gok er wel op wagen :@ of ben ik nu enorm dom en gaat het om je zorgverzekering?
Kwak
  dinsdag 11 november 2014 @ 10:37:45 #195
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146526193
Het is trouwens niet mijn bedoeling anderen aan te zetten tot het skippen van inentingen hoor... :@. Wij zijn gewoon heel kritisch over wat we onze zoon al dan niet toedienen. Ik vind het ook een heel moeilijke beslissing, want zowel aan wel inenten als niet inenten zitten voordelen en nadelen. Het is een persoonlijke afweging.
KuikenGuppy
  dinsdag 11 november 2014 @ 10:38:26 #196
52229 Chanty
pi_146526216
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 10:34 schreef kwakz0r het volgende:
Als t 6 weken is hebben we echt een probleem want vriendje heeft nog steeds geen rijbewijs :')

Heb gebeld, word teruggebeld (moet allemaal via de Rabo als tussenpersoon).

Ben overigens alleen WA verzekerd met de auto dus misschien zou ik de gok er wel op wagen :@ of ben ik nu enorm dom en gaat het om je zorgverzekering?
Nee het gaat om je WA. Maar ik zou de gok niet nemen als het niet mag. Als je iemand invalide rijdt en ze rekenen het je aan…. :X
pi_146526272
Ja nu komen er ineens allemaal recalcitrante moeders het cb binnenwandelen die geen prikken meer willen voor hun kind, Burdie! ;) .

Ik zal me er ook wel een beetje in verdiepen, en dat had ik eerlijk gezegd niet gedaan als jij er niet over had geschreven, maar het kan best dat ik het wel gewoon doe. Ook omdat I tot nu toe nooit last heeft gehad van de inentingen.
  dinsdag 11 november 2014 @ 10:41:00 #198
52229 Chanty
pi_146526276
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 10:37 schreef Burdie het volgende:
Het is trouwens niet mijn bedoeling anderen aan te zetten tot het skippen van inentingen hoor... :@. Wij zijn gewoon heel kritisch over wat we onze zoon al dan niet toedienen. Ik vind het ook een heel moeilijke beslissing, want zowel aan wel inenten als niet inenten zitten voordelen en nadelen. Het is een persoonlijke afweging.
Ik wilde er sowieso al induiken. Ik ben op zich voorstander van inenten maar eigenlijk alleen omdat ik gewend ben dat we dat doen :') Ik heb er nooit over nagedacht waarom je het niet zou doen en eigenlijk is dat wel een beetje dom schapengedrag. Nou denk ik niet dat ik (op basis van wat ik tot nu toe gelezen heb) tot de niet-inenten-brigade ga horen, maar wat meer achtergrond hebben is niet verkeerd. Zeker als er inentingen zijn waarvan het nut niet is bewezen.
pi_146526342
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 10:37 schreef Burdie het volgende:
Je zet mij niet aan tot het skippen!
Voor er weer disclaimers moeten komen :')

Het is voor mij gewoon iets om over na te denken en in te lezen en dan zelf kritisch zijn en een keus maken.
Gebeurt wel vaker met dingen die ik hier in OUD lees, gezonde nieuwsgierigheid en dan dingen op te zoeken en te bekijken wat het voor mij kan betekenen.
pi_146526429
Ik heb het inenten wel echt uitgezocht voor de eerste prik. Het voelt nog steeds niet goed, maar niet inenten voelt ook niet goed. Inenten is eigenlijk best wel...troep, maar als je niet inent is de kans aanwezig dat onze man al die ziektes krijgt en dat zie ik dan ook weer niet zitten. Pffff.

Ik heb zelf oa op de site http://www.vaccinvrij.nl/ gekeken.
  dinsdag 11 november 2014 @ 10:48:02 #201
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146526468
Lastig he exode...
KuikenGuppy
pi_146526521
Ik ben ook niet zo kritisch op inentingen, maar doe ze ook omdat we dichtbij een gebied wonen waar vanwege religie niet wordt geënt. Maar ik las laatst in Wij oid dat de pneumokokken enting die als laatst is toegevoegd aan het programma (als ik het me goed herinner) er ook voor heeft gezorgd dat er minder oorontstekingen zijn bij jonge kinderen. Dat vind ik wel fijn om te lezen, want mijn vriend heeft heel vaak oorontstekingen gehad als kind en heeft mede daardoor nu last van tinnitus en hyperacusis.

Ik moet wel zeggen dat ik het lastig vind om neutrale informatie te vinden over inentingen. Het zijn zulke sterke kampen.
pi_146526523
Zo is het leven als moeder krijg ik steeds te horen. Keuzes, keuzes, keuzes...ik probeer maar zoveel mogelijk op gevoel af te gaan. Maar die inentingen wil ik maar niet teveel meer over nadenken.
pi_146526589
Inenten vond ik ook lastig. We doen het wel, want ik ben in principe zeker voor, maar ze moet nu bijv voor de 14 mnd en die splits ik wel. Zo kan haar lijf zich concentreren op een inenting per keer.
Home is where the O+ is...
pi_146526734
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 10:49 schreef exode het volgende:
Zo is het leven als moeder krijg ik steeds te horen. Keuzes, keuzes, keuzes...ik probeer maar zoveel mogelijk op gevoel af te gaan. Maar die inentingen wil ik maar niet teveel meer over nadenken.
Ik krijg echt de kriebels van die website die je net postte :X Dat bedoel ik overigens precies met sterke kampen, het is allemaal heel zwart-wit.
pi_146526840
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 10:57 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ik krijg echt de kriebels van die website die je net postte :X Dat bedoel ik overigens precies met sterke kampen, het is allemaal heel zwart-wit.
Ja he...Ik snap het ook wel, de medicijnen industrie en dus ook de inentingen willen verkopen, verkopen, verkopen en de tegenstanders zijn vaak (sorry...) geitenwollen sokken types die het een moord vinden als je een mug doodslaat. Dat botst nogal...

Maar kritisch kijken en bewust kiezen is wel goed. Ik wilde niet klakkeloos inenten zonder dat ik wist wat, waar, waarom en hoe. Maar dat is meer omdat ik altijd alles wil weten, een sterkte en een zwakte denk ik.
pi_146526844
Ik krijg ook nogal kriebels van de aluhoedjes brigade :X (niet dat ik jou daar toe reken burdie :+ )
Kwak
pi_146526933
Dit is toch wel potentieel relmateriaal!
pi_146526966
Ik ben een beetje van het andere kamp ;) Heb gewerkt voor het RIVM waar het rijksvaccinatieprogramma vandaan komt en heb met eigen ogen gezien wat ziektes als kinkhoest en tetanus kunnen doen zonder vaccinatie.

Ik zou het mezelf nooit vergeven als L dood zou gaan aan een ziekte waar we gewoon een vaccin voor hebben :o
Je sluit daar niets met 100% mee uit, dus garanties geeft het nooit, maar ik perk er wel het risico aanzienlijk mee in.

Maar ik snap ook goed de andere kant van het verhaal: ouders die liever geen 'rotzooi' in willen laten spuiten. Polio bijvoorbeeld komt al járen niet meer voor in Nederland (dankzij de vaccinaties ;)), dus waarom zou je daar nog tegen vaccineren? Hoe groot is de kans dat polio wordt geïmporteerd?

Al moet ik wel zeggen dat beide kanten op een vrij agressieve manier hun mening op kunnen dringen zeg.

Rellen *O*
pi_146526979
Ik ben gewoon een brave volger. Heb niet de neiging te denken dat mijn intellect of kritische blik scherper zijn dan die van de medische wereld :7

Bovendien is de beschermende werking van een vaccinatie ook deels afhankelijk van het percentage ingeente kinderen. Het beschermt zelfs de arme kinderen van de aluhoedjesbrigade :+
Kwak
pi_146526984
Oef, vaccinaties. Mijnes heeft vorige week haar eerste set gekregen. En ik volg gewoon het programma hier. Heb net zitten vergelijken, en de enige prik die ze hier niet standaard krijgen, maar in NL wel, is de meningokokken C. Misschien dat we die zelf wel toevoegen.
Ik vond het wel heel "vreemd" om zo'n chemisch goedje mijn gezonde kind in te spuiten. Maar ik ben geen arts, geen bioingenieur of weet ik wat, dus ik heb gewoon eerlijk naar mezelf toegegeven dat ik niet genoeg weet om anders te doen dan wat er aangeraden wordt. En als ik de bijwerkingen lees van die ziektes, dan bedank ik daar het liefst voor. Hier is het bijna hip om nee te zeggen tegen vaccinaties. Dat vind ik dan weer eng.
(Verder is dit interessant leesvoer. Geen waarheid, maar een kant van de zaak)

Oh en hoi :W
Wij zijn druk. Maar het gaat goed. De eerste schaterlach is een feit. De eerste zwemles ook. Ze vond het echt fantastisch <3 Daarna doodmoe, dus van 22-08.20 geslapen. Luiwammes van me O+
pi_146526994
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 11:06 schreef kwakz0r het volgende:
Ik ben gewoon een brave volger. Heb niet de neiging te denken dat mijn intellect of kritische blik scherper zijn dan die van de medische wereld :7
En dit ja, haha. Ik kan en weet veel. Van heel andere dingen :P
pi_146527055
Ik ben kritisch tov de medische wereld maar dat is meer door prive dingen, dingen die over het hoofd werden gezien door de zogenaamde 'kenners'.

Maar inderdaad de aluhoedjes brigade is ook kriebelverhogend.

@Dyre: dat is wat voor ons de doorslag gaf, zonder inentingen is er gewoon een risico, een risico die ik liever niet loop. Ik ken wel mensen die inentingen hebben uitgesteld door baby een dreumes was.
pi_146527057
Het punt voor mij is nu dat ik heb gemerkt dat er wel vaker vanuit de overheid adviezen en richtlijnen e.d. worden gesteld die volgens mij niet helemaal juist zijn. Denk aan het 'vier maanden bijvoeding-advies'. Of het Voedingscentrum. Of de dingen die zelfs artsen op het cb zeggen over bv die soms niet kloppen. Daardoor heb ik nu wel steeds meer een soort wantrouwen, en het idee dat ik echt zelf verantwoordelijkheid moet nemen, in het me verdiepen in hoe het allemaal zit.
  dinsdag 11 november 2014 @ 11:09:42 #215
149959 SQ
snelle trees
pi_146527058
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 11:06 schreef kwakz0r het volgende:

+1. :D
Ik kreeg vorige week wel al haar inentingskaarten binnen. Was een heel boekwerk! En dat moeten ze allemaal in mijn baby prikken ;( :')
disclaimer
pi_146527130
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 november 2014 10:19 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik heb ook net weer zes pakken ingeslagen :9.
Dus jij bent er zo een, die alle pakken wegjat voor m'n neus :P ;)
Kwam om half 10 (winkel gaat om 9 uur open) waren de twee maten, die ik wou hebben, er al niet meer :')
pi_146527211
Klaagpost: heel fijn hoor, dat hij tijdens de zeuruurtjes innde ochtend wel slaapt in de doek. Maar ik loop nu dus al een uur langzaam rondjes door t huis en ik begin me wat te vervelen op onze 75 m2. :')

Huishoudelijke klusjes doen heeft weinig zin want bijna alles is netjes en bukken vindt hij ook 'niet ok!'. En ik heb zelf niet zo'n puf om naar buiten te gaan (en waarheen dan?)

Meh. Maar t knuffelt wel fijn zo met je kindje dicht op je O+
Kwak
pi_146527259
Met dit weer is toch wel echt lekker om een frisse neus te halen. Even rondje door de buurt?
  dinsdag 11 november 2014 @ 11:17:54 #219
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146527264
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 11:13 schreef Loj het volgende:

[..]

Dus jij bent er zo een, die alle pakken wegjat voor m'n neus :P ;)
Kwam om half 10 (winkel gaat om 9 uur open) waren de twee maten, die ik wou hebben, er al niet meer :')
Dit was ook alles wat er nog lag hoor :').
KuikenGuppy
  dinsdag 11 november 2014 @ 11:22:00 #220
149959 SQ
snelle trees
pi_146527389
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 11:15 schreef kwakz0r het volgende:
Klaagpost: heel fijn hoor, dat hij tijdens de zeuruurtjes innde ochtend wel slaapt in de doek. Maar ik loop nu dus al een uur langzaam rondjes door t huis en ik begin me wat te vervelen op onze 75 m2. :')

Huishoudelijke klusjes doen heeft weinig zin want bijna alles is netjes en bukken vindt hij ook 'niet ok!'. En ik heb zelf niet zo'n puf om naar buiten te gaan (en waarheen dan?)

Meh. Maar t knuffelt wel fijn zo met je kindje dicht op je O+
meeveren ;) ik zit ook al een uur met baby op schoot op de bank terwijl ik best zou willen ontbijten :')
disclaimer
pi_146527428
Herkenbaar Kwak ;)

Inentingen doe ik gewoon...
Bij dreumes kreeg ik van de ka juist het advies om de inentingen wel op tijd te doen.. En eigenlijk heeft hij er nooit echt last van gehad (beetje verhoging).
Misschien heeft Js er straks wel veel last van, dan kan ik altijd nog anders beslissen :)
pi_146527472
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 11:17 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dit was ook alles wat er nog lag hoor :').
En niet eens 3 pakken laten liggen voor mij :P
pi_146527478
Zorg dat je eerst je eigen eten/ drinken/ telefoon/ krantje/boek/ tijdschrift en alles klaar ligt en dan pas instaleren!! ;)

Ik ga straks ook eens lekker een ronde buiten doen met de doek O+
pi_146527517
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 11:22 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

meeveren ;) ik zit ook al een uur met baby op schoot op de bank terwijl ik best zou willen ontbijten :')
Kan de poets niet helpen? Of is ze niet meer gekomen?

Ik realiseerde me vaak pas te laat dat ik wel naar buiten kon en liep dan dus nog met pyjama aan en baby in de doek :') Maar staand/wiebelend kun je ook koken, bakken, strijken, tv kijken, boek lezen, was vouwen, keukenkastjes opnieuw inrichten, afwassen ;)
  dinsdag 11 november 2014 @ 11:31:27 #225
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_146527673
Ik ben zo blij dat ik mag zitten van Suze als ze slaapt in de doek :D. Wij hebben net ook 1,5 buiten gelopen. Lekker koud O+.

Ze dronk net aan de borst, liet even los, kijkt omhoog en lacht naar me O+. Nu moppert ze in de box terwijl ik maar alvast lunch, preparation is key :')
pi_146527709
Ok zal ik een bekentenis doen? Ik HAAT staan en lopen. Ik krijg er rugpijn van en zere poten en knieeen en vind er bovendien NIKS aan. Wat een nutteloze bezigheid is lopen.... Wandelen :r

Dus ja, geen wonder dat ik zo dik ben :')

Maar misschien loop ik zo toch wel even naar het park met J en de baby. Hertjes kijken vind ik wel leuk. Hopen dat hij niet halverwege wakker wordt met honger :')

(Ik ben niet goed in meeveren. Ik voel me echt een slechte moeder als ik die gevoelens heb, maar ik wil gewoon mijn oude leven soms even terug :@ )
Kwak
pi_146527810
Baby op schoot op de bank lijkt me beter/fijner, maar dan gaat hij huilen en niet slapen. Maar goed, ben al op weg naar buiten.
Kwak
pi_146528060
Kwak, het 'in dienst staan van' wat er in het prille begin is, en zeker met borstvoeding, kan ook heel beklemmend voelen. Maar, daar is ie weerrrr 8-) het wordt echt beter! :Y Even naar buiten is altijd fijn, en bedenk je ook he, M is er pas net! :* Je zal zien dat de komende maanden, je vanzelf ook weer meer vrijheid krijgt. :)

quote:
2s.gif Op dinsdag 11 november 2014 11:09 schreef Franny_G het volgende:
Het punt voor mij is nu dat ik heb gemerkt dat er wel vaker vanuit de overheid adviezen en richtlijnen e.d. worden gesteld die volgens mij niet helemaal juist zijn. Denk aan het 'vier maanden bijvoeding-advies'. Of het Voedingscentrum. Of de dingen die zelfs artsen op het cb zeggen over bv die soms niet kloppen. Daardoor heb ik nu wel steeds meer een soort wantrouwen, en het idee dat ik echt zelf verantwoordelijkheid moet nemen, in het me verdiepen in hoe het allemaal zit.
+1, dan wantrouwen heb ik ook :{ Echt he, ignorance is bliss, maar daar is het nu te laat voor :'( :+
  dinsdag 11 november 2014 @ 11:48:00 #229
149959 SQ
snelle trees
pi_146528107
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 11:25 schreef Dot. het volgende:

[..]

Kan de poets niet helpen? Of is ze niet meer gekomen?

Ik realiseerde me vaak pas te laat dat ik wel naar buiten kon en liep dan dus nog met pyjama aan en baby in de doek :') Maar staand/wiebelend kun je ook koken, bakken, strijken, tv kijken, boek lezen, was vouwen, keukenkastjes opnieuw inrichten, afwassen ;)
de poets hangt al te vaak boven de box, ze moet ook schoonmaken :@ maar stofzuigen was magie, want ze slaapt, hosanna!
Nu geniet ik van een gigantische fruitsmoothie :Y)
disclaimer
  dinsdag 11 november 2014 @ 11:49:13 #230
149959 SQ
snelle trees
pi_146528149
Kwak :*

Oh en Soes, wanneer ging ze echt lachen? Ik kan niet wachten O+
disclaimer
pi_146528152
Hé, kleine stapjes he! En je moet naturlijk niets wat je niet leuk vindt. Daar schiet M ook weinig mee op.
Wat mis je uit je oude leven? Hoe zou je M daar (straks) in kunnen passen?
Als ik tv wil kijken dan lig op mijn zij op de bank met baby aan tiet. Zij blij, ik blij. Wil M los op je borst liggen, zonder doek? Dan kan je je haakwerk er bij pakken. Of naar de winkel wandelen en lekkere dingen kopen voor het avondeten, tijdschrijft meenemen (Flow al gelezen?), en een lekkere thee ofzo.

Ik doe nu (na 2,5 pas he!) in principe alles wat ik normaal ook deed, maar met lager tempo. Alleen de pianoles was een afgang. Serieus, wat dacht ik :')
  dinsdag 11 november 2014 @ 11:50:11 #232
149959 SQ
snelle trees
pi_146528180
Vond ze je pianospel maar niks, room? :D
disclaimer
  dinsdag 11 november 2014 @ 11:50:59 #233
52229 Chanty
pi_146528204
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 11:05 schreef Dyre het volgende:
Ik ben een beetje van het andere kamp ;) Heb gewerkt voor het RIVM waar het rijksvaccinatieprogramma vandaan komt en heb met eigen ogen gezien wat ziektes als kinkhoest en tetanus kunnen doen zonder vaccinatie.

Ik zou het mezelf nooit vergeven als L dood zou gaan aan een ziekte waar we gewoon een vaccin voor hebben :o
Je sluit daar niets met 100% mee uit, dus garanties geeft het nooit, maar ik perk er wel het risico aanzienlijk mee in.

Maar ik snap ook goed de andere kant van het verhaal: ouders die liever geen 'rotzooi' in willen laten spuiten. Polio bijvoorbeeld komt al járen niet meer voor in Nederland (dankzij de vaccinaties ;)), dus waarom zou je daar nog tegen vaccineren? Hoe groot is de kans dat polio wordt geïmporteerd?

Al moet ik wel zeggen dat beide kanten op een vrij agressieve manier hun mening op kunnen dringen zeg.

Rellen *O*
Dat is inderdaad precies ook mijn gedachte: wat als…. En ik vraag me ook af hoe mensen die helemaal niet inenten daarmee omgaan.

En wat anderen zeggen: het is een beetje alles of niets en dat gaat voor mij sowieso niet op. Maar wellicht zijn er vaccinaties die niet nodig zijn. Griepvaccinatie (om even een andere dwarsstraat te noemen) heb ik bv ook een keer mogen halen toen ik nog ambtenaar was. Niet gedaan want ik geloof er niet zo in. Wellicht nog goed voor hele kwetsbare groepen, maar niet voor mij: jong en gezond. Toch zijn er genoeg mensen die hem wel gewoon klakkeloos halen omdat ze er recht op hebben.

:D Kwak dat is tenminste eerlijk. Serie kijken of zo? En als je gaat zitten rechtop op een stoel en blijft wiebelen?

Hier een enorme mopperkont vandaag. Hij heeft al drie keer de hik gehad vanochtend (en ik nu voor de twee keer; het is besmettelijk) en ligt inmiddels voor de derde keer in bed omdat ik het idee heb dat hij gewoon nog steeds moe is en daarom zo moppert. Zo anders ook maar in een doek zetten en naar buiten.
  dinsdag 11 november 2014 @ 11:51:04 #234
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146528208
Het schijnt dat het geluid van de stofzuiger lijkt op het geluid van bloed dat door de navelstreng gaat. Daarom worden heel jonge babies vaak rustig van de stofzuiger (maar ook bijv. van de afzuigkap).
KuikenGuppy
pi_146528220
Nee, man. Eerste les ook echt, haha. Ze huilt haast nooit he. |:(
  dinsdag 11 november 2014 @ 11:52:34 #236
149959 SQ
snelle trees
pi_146528250
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 11:51 schreef Burdie het volgende:
Het schijnt dat het geluid van de stofzuiger lijkt op het geluid van bloed dat door de navelstreng gaat. Daarom worden heel jonge babies vaak rustig van de stofzuiger (maar ook bijv. van de afzuigkap).
ik voorzie een zeer stofvrij huis de komende acht weken :')
disclaimer
pi_146528291
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 11:48 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

de poets hangt al te vaak boven de box, ze moet ook schoonmaken :@ maar stofzuigen was magie, want ze slaapt, hosanna!
Nu geniet ik van een gigantische fruitsmoothie :Y)
Oh, ik bedoelde ook meer dat ze eten voor je kan pakken :)
  dinsdag 11 november 2014 @ 11:54:54 #238
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146528305
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 11:50 schreef Chanty het volgende:
Dat is inderdaad precies ook mijn gedachte: wat als…. En ik vraag me ook af hoe mensen die helemaal niet inenten daarmee omgaan.
Het wat-als kan twee kanten op,natuurlijk. Ik zou mezelf ook nooit vergeven als mijn kind overlijdt na een BMR vaccinatie (ja, dat komt voor. In Japan hebben ze daarom BMR uit het vaccinatieprogramma gehaald).
KuikenGuppy
pi_146528327
Zo fijn om mee te lezen tussen het werken door O+
Concentratievermogen :')
  dinsdag 11 november 2014 @ 11:55:53 #240
149959 SQ
snelle trees
pi_146528330
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 11:54 schreef Dot. het volgende:

[..]

Oh, ik bedoelde ook meer dat ze eten voor je kan pakken :)
oh zo! :D ja, dat kan ik de volgende keer wel vragen ja :P

Stofzuiger is uit, oogjes zijn weer open :')
disclaimer
pi_146528383
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 11:52 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik voorzie een zeer stofvrij huis de komende acht weken :')
Er zijn ook apps voor ;) En Ewan het Droomschaap heeft ook een stofzuigerstand. White noise heeft bij ons best een tijdje aangestaan 's nachts.

Kwak, het is heel herkenbaar :) Wat mij dan wel hielp was om het even uit te spreken dat ik het best zwaar vond en mezelf voornemen dat ik echt iets 'leuks' ging doen later/morgen/volgende week zonder baby. Maar als dat moment dan kwam dan wilde ik hem niet alleen laten en vond ik het weer heel gezellig dat hij er was :)
  dinsdag 11 november 2014 @ 11:58:28 #242
52229 Chanty
pi_146528408
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 11:54 schreef Burdie het volgende:

[..]

Het wat-als kan twee kanten op,natuurlijk. Ik zou mezelf ook nooit vergeven als mijn kind overlijdt na een BMR vaccinatie (ja, dat komt voor. In Japan hebben ze daarom BMR uit het vaccinatieprogramma gehaald).
Gebeurt dat zo vaak? :{
  dinsdag 11 november 2014 @ 12:00:31 #243
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_146528468
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 11:49 schreef Stormqueen het volgende:
Kwak :*

Oh en Soes, wanneer ging ze echt lachen? Ik kan niet wachten O+
Toen ze 5 weken was! Te lief O+
  dinsdag 11 november 2014 @ 12:06:42 #244
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146528650
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 11:51 schreef Roomsnoes het volgende:
Nee, man. Eerste les ook echt, haha. Ze huilt haast nooit he. |:(
Ik mag ook geen piano meer spelen van kuiken, maar dat komt hierdoor:

SPOILER
KuikenGuppy
pi_146528697
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 11:51 schreef Burdie het volgende:
Vaatwasser deed bij ons ook wonderen....wandelwagen bak op de grond voor de vaatwasser en mijnheer was weg.
  dinsdag 11 november 2014 @ 12:08:12 #246
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146528707
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 11:58 schreef Chanty het volgende:

[..]

Gebeurt dat zo vaak? :{
Nee, maar het gebeurt wel.

En Ewan O+.
KuikenGuppy
pi_146528727
Mijn kind kan faken!
Viel me gisteren al op, daarnet weer.
Hij verslikte zich en hoestte. Als ik he en gossie bij elke hoest zeg, perst hij met een lach nog wat nephoestjes eruit :')
pi_146528765

[ Bericht 100% gewijzigd door Franny_G op 11-11-2014 12:10:33 ]
pi_146528770
Aww burdie, samen piano spelen <3
pi_146528854
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:08 schreef BlueEyes het volgende:
Mijn kind kan faken!
Hij verslikte zich en hoestte. Als ik he en gossie bij elke hoest zeg, perst hij met een lach nog wat nephoestjes eruit :')
Hihi! Herkenbaar, hij kan hier neplachen, nephoesten en nephuilen. :)
  dinsdag 11 november 2014 @ 12:12:23 #251
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146528866
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:09 schreef Roomsnoes het volgende:
Aww burdie, samen piano spelen <3
Dit was een zeldzaam momentje waarop ik ook de piano mocht aanraken, meestal speelt hij alleen en mag ik me er niet mee bemoeien :').
Hij heeft wel al een goede aanslag :D :').
KuikenGuppy
  dinsdag 11 november 2014 @ 12:13:11 #252
52229 Chanty
pi_146528891
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:08 schreef Burdie het volgende:

[..]

Nee, maar het gebeurt wel.

En Ewan O+.
Dat weet ik, zit even te googlen, helaas niks te vinden qua officiële cijfers want dat wordt natuurlijk ontkend :') Nou ja, ik ga me gewoon inlezen en een afweging maken voor in de toekomst wat wel en wat niet. Moet zeggen dat Lucas heel mild reageert dus zogezien ben ik niet bang dat er ineens een hele heftige reactie optreedt.

Wat gezellig zo samen achter de piano O+
  dinsdag 11 november 2014 @ 12:14:13 #253
52229 Chanty
pi_146528925
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:08 schreef BlueEyes het volgende:
Mijn kind kan faken!
:D _O- echte man he! :+

Mijn kind slaapt gewoon alweer :') WTF?!
pi_146528949
:D Heel slim van 'm BE!

Pianospelen staat hier garant voor een ineens stille baby, maar ze gaat er niet van slapen. Lieve foto Burdie O+

Intentingen, ik weet het niet zo goed :@ vind het eng om het niet te doen maar ook eng om het wel te doen. Vanmiddag gaan we voor de eerste prikjes, ik hoop dat ze er niet te heftig op reageert.

En ik ben zo verliefd op m'n kind O+ , kiek nou:
SPOILER

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2014 12:15:43 ]
pi_146529001
Hmm, wilde mijn post aanpassen, is alles weg.

Maar goed. Burdie en Chanty: ik wil me gaan inlezen, maar wat kom je dan veel tegen zeg.
Onder meer deze site:
http://www.skepsis.nl/blog/2013/08/mazelen-&ndash;-misverstand-1-dood-na-vaccinatie/

Het is erg ingewikkeld allemaal. Maar ik denk dat ik er toch maar op ga vertrouwen dat de voordelen opwegen tegen de nadelen. Voor mij persoonlijk gaat het dan ook niet alleen om I maar om de algehele volksgezondheid. Dat klinkt wat raar, als ik dat nu zo opschrijf, maar heeft toch te maken met het idee van een algemeen belang bij dit soort dingen. Als het echt te gevaarlijk zou zijn, zou er worden ingegrepen, daar ben ik wel van overtuigd.
pi_146529113
Ik kom ook uit een zwartekousenregio waar er soms ineens uitbraken van de mazelen waren. En veel vroeger natuurlijk polio. Dat kwam dan wel niet voort uit wantrouwen naar de medische wereld maar uit geloofsovertuiging, maar ik heb wel gezien wat voor ellende het kan aanrichten. Misschien neig ik daarom wel meer naar wel inenten dan niet. En ik zou het mezelf inderdaad nooit vergeven als ik niet zou laten inenten en ze toch ziek zou worden. Maar het blijft een lastig iets, en een beetje kritisch kijken naar overheidsadviezen (voedingscentrum inderdaad :') ) is nooit weg.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2014 12:20:43 ]
  dinsdag 11 november 2014 @ 12:22:59 #257
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146529206
Ik vind het vooral jammer dat ze in nederland niet/ nauwelijks de mogelijkheid aanbieden om zelf te kiezen welke vaciinaties er voor jou als ouder er wel toe doen. Ik heb er een paar tussen zitten die voor mij geen issue zijn.

En ik vind een CB niet eerlijk in het aanbieden van de vaccinatie's
Neem pneumokokken err bestaan 92 typen van deze bacterie, tegen 10 daarvan is er een vaccin.
Alle andere types tjah die kan je kind dus gewoon nog krijgen. Het rivm laat het overkomen alsof je kind zonder inenting gevaar loopt en met er niets aan de hand is.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_146529637
Razz wat een snoetje :D

Slaapboks voor L en F kennelijk Chanty!
Ben ik eindelijk een dag vrij en zat ik om 9 uur gepoetst en al klaar voor het grote mama-zoon festijn, slaapt meneer steeds na een uurtje wakker zijn.
Hij zal het wel nodig hebben na 3 dagen papageweld te hebben gehad.
Mijn rustgevende invloed O+
pi_146529679
:D faken!

En best herkenbaar hoor Kwak, echt.. Bij mij ook heel aanwezig doordat ik m'n werk nog niet af had en steeds die trouwreportages nog op m'n schouders voel.. Inmiddels in losse halve uurtjes (en gister een uurtje toen J met baby maar de Jumbo was *O*) 2 reportages afgemaakt, 4 to go!

En yup SQ: J heeft wat dagdelen gewerkt in de week dat L nog in het zkh lag maar wij thuis waren, en vanaf dat L thuis was, heeft hij z'n vakantie opgenomen. Voordeel van allebei de zomer doorwerken! Vorig jaar zaten we nu in Andalusië O+
pi_146529797
Ohh Razz, cuuuuute!!

En fijn om hier even mee te lezen mbt inentingen!

(Nieuwe post ipv edit ivm verdwijnrisico op brak internet @ Ikea ;) En voeden bij Ikea: check!)
pi_146529864
Bij de Ikea kan je zo lekker in een goeie stoel voeden O+
(Tenminste in A'dam)
  dinsdag 11 november 2014 @ 12:48:33 #262
52229 Chanty
pi_146529957
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:37 schreef BlueEyes het volgende:
Razz wat een snoetje :D

Slaapboks voor L en F kennelijk Chanty!
Ben ik eindelijk een dag vrij en zat ik om 9 uur gepoetst en al klaar voor het grote mama-zoon festijn, slaapt meneer steeds na een uurtje wakker zijn.
Hij zal het wel nodig hebben na 3 dagen papageweld te hebben gehad.
Mijn rustgevende invloed O+
:D t is wat met die kerels

Razz ze trekt echt zo'n oops I did it again gezicht :+
pi_146529983
Veeg me op, ons mannetje blaast nu naar zijn hapjes pap, fruit en groentehap. Wij snapten het niet 'Waar heeft ie dat blazen geleerd?'. DUH wij blazen altijd op zijn groentehap lepel als het te warm is...

Hij blaast overigens ook naar de katten, zijn speelgoed en tijdens het luier verschonen. Met van die trotse ogen, 'Zie je wat ik kan?'
pi_146530111
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 11:49 schreef Roomsnoes het volgende:
Hé, kleine stapjes he! En je moet naturlijk niets wat je niet leuk vindt. Daar schiet M ook weinig mee op.
Wat mis je uit je oude leven? Hoe zou je M daar (straks) in kunnen passen?
Als ik tv wil kijken dan lig op mijn zij op de bank met baby aan tiet. Zij blij, ik blij. Wil M los op je borst liggen, zonder doek? Dan kan je je haakwerk er bij pakken. Of naar de winkel wandelen en lekkere dingen kopen voor het avondeten, tijdschrijft meenemen (Flow al gelezen?), en een lekkere thee ofzo.

Ik doe nu (na 2,5 pas he!) in principe alles wat ik normaal ook deed, maar met lager tempo. Alleen de pianoles was een afgang. Serieus, wat dacht ik :')
Naar buiten was wel even lekker. Ook even uitgehuild bij J onderweg en verteld wat ik zo moeilijk vind.

Even in spoiler want t staat zo negatief maar zo voel ik het nu niet echt...
SPOILER: antwoord op je vragen

[ Bericht 8% gewijzigd door kwakz0r op 11-11-2014 13:07:31 ]
Kwak
pi_146530640
Is hij in de doek als jullie naar buiten gaan wel de hele tijd rustig, kwak?
  dinsdag 11 november 2014 @ 13:10:20 #266
149959 SQ
snelle trees
pi_146530667
Is J. zelf ook rustiger, kwak?
M. wordt namelijk bij haar vader ook nauwelijks rustig, maar blei is zelf ook zo gespannen er mee bezig. Zo van, baby MOET NU RUSTIG WORDEN, met als gevolg een nog harder huilende baby :') ik merk dat hoe kalmer je zelf blijft, hoe rustiger de baby is.
Ik zeg niet dat dat het probleem is hoor, dus zie dit niet als een aanval ;)

Razz, dat verbaasde hoofd O+

Pianokuiken :D O+

Blues baby kan manipuleren *O*
disclaimer
pi_146530721
Fijn dat het even lekker was om naar buiten te gaan!
Ik heb soms wel eens tegen man gezegd: er staat melk in de vriezer, alstublieft, hier is O. Ik ga in bad/een tukkie doen/drie rondjes haken/whatever. J ging dan een rondje lopen met haar. O rustig, J even alleen met puk want ja, ik zit er ook altijd maar bij :P En gelukkig is mijn man de rust zelfde, en dat heeft een fijn effect op zo'n beeb.

Grote disclaimer: ik zag het even helemaal niet zitten toen mini 4-8 weken was ofzo, dus ik herken erg veel in wat je schrijft. Het idee dat ze nooit meer weg zou gaan begon ineens te dagen, en ondanks dat ik het een fantastisch idee vond, benauwde het me ook. Ik voelde me een kluizenaar en dacht dat het nooit zou veranderen. Overdag sliep ze alleen op mij, dus we kwamen de bank niet eens af. En nu ga ik regelmatig naar cafétjes, naar de stad met metro en bus, en terug twee steile heuvels op met propvolle kinderwagen, we gaan naar babyzwemmen. Nooit gedacht dat ik daar mijn hand niet meer voor om zou draaien. Cliché maar waar: het zijn fases, en het wordt beter. (Die zouden ze op een poster af moeten drukken en gratis uit moeten delen bij ontslag uit het ziekenhuis :P)
  dinsdag 11 november 2014 @ 13:14:46 #268
149959 SQ
snelle trees
pi_146530824
En kan het zijn dat mijn baby alvast aan dr eerste sprong bezig is? (4+5). Ze wil ineens niet meer slapen, vraagt constant om de borst en wil alleen maar tegen mij aan liggen :')
disclaimer
pi_146530920
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 13:14 schreef Stormqueen het volgende:
En kan het zijn dat mijn baby alvast aan dr eerste sprong bezig is? (4+5). Ze wil ineens niet meer slapen, vraagt constant om de borst en wil alleen maar tegen mij aan liggen :')
voorsprong :P
pi_146531247
Ja, het begin is heel intensief. En wat je schrijft kwak: kunnen doen wat je zelf leuk vind/wil.. daar zit 'em wel een beetje de crux. Zo in het begin is dat lastig en moet je het hebben van kleine momentjes. Voor mij was het bijvoorbeeld al heel fijn als ik het, toen mijn vriend gewoon aan het werk was, voor elkaar kreeg om even te douchen en te zorgen dat ik zelf op gezette tijden ook wat eten en drinken binnen kreeg. En met een beetje geluk kon ik de vaatwasser in- en uitruimen. Verder draaide de dag om I. (Dat kwam ook omdat I het niet langer dan 10 minuten ergens uithield overdag, in haar wieg, wipstoel of waar dan ook. Alleen aan de borst of in de draagdoek hield ze het langer vol. En daar had ze dan, niet geheel toevallig denk ik :') , precies mij voor nodig.)

Wat ik echt heerlijk vond: met I in draagdoek de stad in en dan ergens koffie drinken. Halleluja. (Vaak dan wel make-up loos en met verfomfaaid haar, want mezelf optutten na het douchen, daar had ik ook geen tijd voor. *) .)

Het is wel een idee om, zoals Room schreef, oafspraken te maken met J.. Dat jij je even kan terugtrekken en dat hij het doet. Maar als M. echt aan het clusteren dan wel regelen is, is ook dat lastig. Dat is ook een nadeel van bv, moet ik zeggen.
pi_146531381
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 13:14 schreef Stormqueen het volgende:
Sommige baby's zitten dan permanent in een sprong. (Zie kwak.)
  dinsdag 11 november 2014 @ 13:33:42 #272
149959 SQ
snelle trees
pi_146531421
quote:
11s.gif Op dinsdag 11 november 2014 13:32 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Sommige baby's zitten dan permanent in een sprong. (Zie kwak.)
ja tuurlijk weet ik dat er andere oorzaken bestaan :') maar de omslag is zo plotseling, vandaar.
disclaimer
pi_146531690
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 13:11 schreef Roomsnoes het volgende:
Fijn dat het even lekker was om naar buiten te gaan!
Ik heb soms wel eens tegen man gezegd: er staat melk in de vriezer, alstublieft, hier is O. Ik ga in bad/een tukkie doen/drie rondjes haken/whatever. J ging dan een rondje lopen met haar. O rustig, J even alleen met puk want ja, ik zit er ook altijd maar bij :P En gelukkig is mijn man de rust zelfde, en dat heeft een fijn effect op zo'n beeb.

Grote disclaimer: ik zag het even helemaal niet zitten toen mini 4-8 weken was ofzo, dus ik herken erg veel in wat je schrijft. Het idee dat ze nooit meer weg zou gaan begon ineens te dagen, en ondanks dat ik het een fantastisch idee vond, benauwde het me ook. Ik voelde me een kluizenaar en dacht dat het nooit zou veranderen. Overdag sliep ze alleen op mij, dus we kwamen de bank niet eens af. En nu ga ik regelmatig naar cafétjes, naar de stad met metro en bus, en terug twee steile heuvels op met propvolle kinderwagen, we gaan naar babyzwemmen. Nooit gedacht dat ik daar mijn hand niet meer voor om zou draaien. Cliché maar waar: het zijn fases, en het wordt beter. (Die zouden ze op een poster af moeten drukken en gratis uit moeten delen bij ontslag uit het ziekenhuis :P)
Al hadden ze me dat op een poster gegeven dan had ik het nog niet geloofd :P Nu weet ik dat het zo is en kan ik het meer in perspectief zien. Ik kan nu ook echt genieten van samen naar de markt of zwemmen idd, terwijl ik toen alleen maar hoopte dat hij niet zou gaan huilen als ik net buiten liep. Ik had wel het grote voordeel dat het echt heerlijk weer was, dus buiten zijn was echt geen straf.

Ik voelde me overigens ook verantwoordelijk voor de baby als mijn vriend wel gewoon thuis was en die gevoelens vind ik nog steeds moeilijk aan de kant te zetten, waardoor ik soms gewoon te lang doorging terwijl hij het ook fijn vond om met Stip bezig te zijn.
pi_146531733
Ik heb gewoon geen idee van die sprongetjes eigenlijk. :@ . :P . Heb me er tot nu toe niet zo mee beziggehouden. Het eerste jaar voelt voor mij ook sowieso als een continu 'sprongetje'.
pi_146532084
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 13:10 schreef Stormqueen het volgende:
Is J. zelf ook rustiger, kwak?
M. wordt namelijk bij haar vader ook nauwelijks rustig, maar blei is zelf ook zo gespannen er mee bezig. Zo van, baby MOET NU RUSTIG WORDEN, met als gevolg een nog harder huilende baby :') ik merk dat hoe kalmer je zelf blijft, hoe rustiger de baby is.
Ik zeg niet dat dat het probleem is hoor, dus zie dit niet als een aanval ;)

Dat is hier ook een punt inderdaad. Bij m'n vriend wordt Lou echt niet rustig.
Hij liep gisteren hier ook rond met haar zodat ik even "rustig" (lees: alles snel naar binnen schuiven nu het nog lauw is) kon eten. En dan vraagt 'ie ook de hele tijd wat hij nu moet doen. Ja, gewoon rond blijven lopen :') maar als ze dan niet binnen een minuut rustig wordt, ziet hij het als faal, strest, wil wat anders doen en krijst zij inderdaad nog harder.
maar ik snap het ook wel. Ze begint meestal om 4 of 5 uur te huilen en houdt pas 8 uur op. Ik ben het ondertussen wel gewend, maar hij kan er niet mee omgaan. Het is ook wel erg lang.

Sprongetjes.. daar zitten wij al vanaf dag 2 in als het gaat om niet slapen, huilen en plakken :P Het wordt wel steeds gezelliger hoor dat plakken O+ Ze grijpt nu al gelijk naar m'n haar en houdt dat vast in d'r vuistje en tijdens een krijsaanval is dat behoorlijk vervelend met die maaiende handjes :')

Kwak, het wordt al vaak gezegd maar alleen lukt het je ook. Je groeit er echt in en ook dat meeveren wordt makkelijker :*

Ik zie Lou al weer wakker worden naast me, dus ik heb nu een minuut om m'n borst te laten zien voordat ze gaat huilen. Ik lees straks wel goed terug :@
  dinsdag 11 november 2014 @ 13:57:43 #276
149959 SQ
snelle trees
pi_146532289
Skittles, ik gnorkte zo hard om "alles snel naar binnen harken nu het nog lauw is" _O- het is zó herkenbaar :') al huilt de mijne niet zo extreem veel hoor. Maar wel áltijd onder etenstijd :')

Ik heb de gele babybijbel er even bij gepakt en het lijkt toch idd het eerste sprongetje te zijn, ik herken alle symptomen :D
Ik heb nu classic fm opgezet en ze slaapt weer even O+
disclaimer
  dinsdag 11 november 2014 @ 14:02:50 #277
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146532452
Wat een jeukwoord is dat toch he. Sprongetje. :').

Voor een kindje in zijn bedje, met een beertje en een flesje met zijn melkje en een speentje, die een slaapje doet in zijn pyjamaatje, zonder sokjes maar met slaapzakje, en morgen naar de winkeltjes, samen met een collegaatje van het baantje van zijn moedertje O+.
Zo'n kind heeft een sprongetje.

:7.
KuikenGuppy
  dinsdag 11 november 2014 @ 14:04:37 #278
149959 SQ
snelle trees
pi_146532534
Jonge burd, laat me nou nog ff acclimatiseren in het moederschap voordat ik alles met scepsis overgiet :{w
disclaimer
pi_146532544
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 13:57 schreef Stormqueen het volgende:
Skittles, ik gnorkte zo hard om "alles snel naar binnen harken nu het nog lauw is" _O- het is zó herkenbaar :') al huilt de mijne niet zo extreem veel hoor. Maar wel áltijd onder etenstijd :')

Ik heb de gele babybijbel er even bij gepakt en het lijkt toch idd het eerste sprongetje te zijn, ik herken alle symptomen :D
_O- classic fm is ook slaapverwekkend :D
pi_146532721
Hoe gaan jullie de nachten in de winter aanpakken? Mijnheer ligt in een slaapzak, overdag nu een herfstslaapzak van de hema, winterslaapzak die we gekregen hebben. Maar is dat warm genoeg als het 's nachts vriest? Dekentje is niet echt een optie....hij gaat zijn hele bed door.
pi_146532736
Ik doe ook niets met sprongetjes hoor, zelf heb ik ook weleens m'n dag niet dus waarom zou hij dat niet ook mogen :+

F is op het moment DRUK. Ik kon gisteren niet eens z'n deken instoppen omdat hij zo druk aan het draaien/schoppen was in z'n slaapzak :X . Liggend spelen is echt niet leuk meer, zitten ZITTEN ja! En als hij omvalt graag meteen rechtop zetten, anders is het heel hard brullen! Oja, en een flesje kv tussendoor, dacht het niet }:| *zucht* O+ Zou dit ook een sprongetje zijn? :s)
  dinsdag 11 november 2014 @ 14:13:21 #282
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146532882
Klinkt wel als een sprongetje, Fazz :P.

Het is ook niet dat ik niks met die theorie heb verder, want het blijkt wel vaak te kloppen. Het is soms wel net iets meer dan 'je dag niet hebben'. Wij noemen het zelf meestal een groeispurt. En het is vaak ook wel logisch, dan is je baby bezig met iets nieuws te leren, en daarvoor heeft 'ie energie nodig (extra drinken) en misschien wat frustratie omdat het nog niet helemaal lukt (hangerig/huilerig).
KuikenGuppy
  dinsdag 11 november 2014 @ 14:14:28 #283
149959 SQ
snelle trees
pi_146532929
Dan noemen we het vort "spurt", ook mooi :s)
disclaimer
  dinsdag 11 november 2014 @ 14:14:53 #284
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146532945
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 14:09 schreef exode het volgende:
Hoe gaan jullie de nachten in de winter aanpakken? Mijnheer ligt in een slaapzak, overdag nu een herfstslaapzak van de hema, winterslaapzak die we gekregen hebben. Maar is dat warm genoeg als het 's nachts vriest? Dekentje is niet echt een optie....hij gaat zijn hele bed door.
Vriest het op zijn kamertje ook dan? ;)
KuikenGuppy
  dinsdag 11 november 2014 @ 14:15:58 #285
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_146532995
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 14:09 schreef exode het volgende:
Als het echt koud is gewoon een warme pyjama en winterslaapzak? Das hartstikke warm.
pi_146533035
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 14:14 schreef Burdie het volgende:

[..]

Vriest het op zijn kamertje ook dan? ;)
Ik hoop het niet ;)
Maar zijn andere mama is nogal een koukleum en die maakt zich zorgen.
Ik zal eens rondkijken voor een warme pj voor het jochie.
  dinsdag 11 november 2014 @ 14:19:17 #287
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_146533125
quote:

Hier ook bijna continu klassieke muziek op :+ slaapt ze wel lekker rustig van.

Net terug van CB, ze is nu 4430 gram en 55 cm. Lengte en gewicht beide op/vlak boven gemiddeld. Longen zijn nog steeds schoon gelukkig.

Ik moest ook lachen Skittles om je nu het lauw is :') Wij hebben nu een baby die niet aan huiluurtjes doet, maar herinner het me levendig van S1 :')
  dinsdag 11 november 2014 @ 14:21:53 #288
149959 SQ
snelle trees
pi_146533237
Netjes, spees! En fijn dat de longen schoon zijn, al ben je daar natuurlijk niet echt mee geholpen.
disclaimer
  dinsdag 11 november 2014 @ 14:34:19 #289
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_146533824
Mijn kind pakt net zelf een speeltje :o

Fijn Spees, for what it's worth
pi_146534009
quote:

Etenstijd heeft iets magisch waarvan ze in huilen uitbarsten :D Het maakt ook geen reet uit of het nou om 5 uur of 7 uur is.. :P
En wat een schattig spekje heb je toch O+

Razz, wat een grote ogen kan ze opzetten zeg :D

Geppie wat fijn! Lekker in rustig vaarwater!

Over inenten is al veel gezegd, dus ik doe lui een +1 op Kwak.

Kuiken op de piano O+

Hahaha Blue, wat een faker jouw mannetje :D

Exode, misschien een idee om wat uit te proberen en dan in het nekje voelen of het warm genoeg is of zelfs te warm?

Goed gegroeid en aangekomen Spees! Fijn dat de longen nog steeds schoon zijn. Neemt de snot al wel af of komt er nog steeds geen einde aan?

Soesa :o wat snel!
  dinsdag 11 november 2014 @ 14:46:21 #291
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_146534381
Uhuh! Ik keek even niet en toen...

Helaas bewogen door moederlijk enthousiasme :P

en ja, het shirt is nu echt te kort :')

Razz, wat cute O+

Huilen/wakker tijdens eten check!

Plakbaby, check!
  dinsdag 11 november 2014 @ 14:47:46 #292
149959 SQ
snelle trees
pi_146534434
Nopje, doe ff normaal jij :D :o
disclaimer
  dinsdag 11 november 2014 @ 14:48:31 #293
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_146534462
Check ook dat geconcentreerde hoofd :7
  dinsdag 11 november 2014 @ 14:50:18 #294
149959 SQ
snelle trees
pi_146534536
ja :D En ze heeft ook een speknek O+
disclaimer
pi_146534565
Ja, mooi! :D . En dat shirtje kan echt niet meer! :D . ;) .
  dinsdag 11 november 2014 @ 14:51:29 #296
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_146534589
Oh, yes, spekjes all over :Y) . Na elke badsessie 'klaagt' mijn man over de extra bijgekomen plooien O+
  dinsdag 11 november 2014 @ 14:55:15 #297
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_146534742
Shirtje was wel omhoog gekropen hier hoor ;)

SPOILER
  dinsdag 11 november 2014 @ 14:59:37 #298
52229 Chanty
pi_146534940
Oeh is dat de uil in ring van de hema? Groot succes hier!

Groeien de vingernageltjes van jullie baby ook zo hard? Ik kan echt twee keer per week knippen/ vijlen!

Net even naar de kinderboerderij geweest. Lucas bekijkt altijd alles met een pokerface. Vraag me af of hij het wel leuk vindt om naar het bos of de kinderboerderij te gaan :')
pi_146535976
Mag ik hier even geheel offtopic mijn ongenoegen spuien over de klantenservice van Wehkamp? Grrrrrr.
pi_146536086
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 14:46 schreef Tante_Soesa het volgende:
Uhuh! Ik keek even niet en toen...

[ link | afbeelding ]

Helaas bewogen door moederlijk enthousiasme :P

en ja, het shirt is nu echt te kort :')

Razz, wat cute O+

Huilen/wakker tijdens eten check!

Plakbaby, check!

Naveltruitje *O*
Het begin van het afzetten tegen je ouders als meisje-zijnde
pi_146536190
Skittles herkenbaar de lauwe prak, had het hier laatst nog neergezet
(En ook dat wordt beter :') )

Chanty dat heet geconcentreerd alles in zich opnemen.

Franny oei, wurgneigingen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')