Leugens zeg ik je! Leugens!!quote:Op zondag 9 november 2014 20:40 schreef BlueEyes het volgende:
een peuter??
En E is voor mijn gevoel ook nog mini
Die winkel mijdt ik liever, veel te leuke dingen daar..quote:Op zondag 9 november 2014 20:57 schreef kwakz0r het volgende:
Ja dat dekentje ben ik echt verliefd op( en t mannetje eronder ook
) het is van fresk, heb m bij jut en juul in leiden gekocht (had een cadeaubon en dit was een van de weinige betaalbare dingen daar
maar zó leuk allemaal!!)
Zat dat vroeger in dat zijstraatje van de Haarlemmerstraat richting de Dirgos? Daar zat namelijk ook een tof kinderwinkeltje (waarvan ik de naam dus niet meer weet) maar die is weg zag ik laatst.quote:Op zondag 9 november 2014 20:57 schreef kwakz0r het volgende:
Ja dat dekentje ben ik echt verliefd op( en t mannetje eronder ook
) het is van fresk, heb m bij jut en juul in leiden gekocht (had een cadeaubon en dit was een van de weinige betaalbare dingen daar
maar zó leuk allemaal!!)
Hmmm nee, die ken ik niet. Dit zit aan de Nieuwe Rijn, het stukjr bij de Griek en Terpentijn (voorbij de Beschuitsteeg/sns bank/bakker Jacobs, richting de Hooigracht).quote:Op zondag 9 november 2014 21:09 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Zat dat vroeger in dat zijstraatje van de Haarlemmerstraat richting de Dirgos? Daar zat namelijk ook een tof kinderwinkeltje (waarvan ik de naam dus niet meer weet) maar die is weg zag ik laatst.
quote:Op zondag 9 november 2014 21:31 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Hmmm nee, die ken ik niet. Dit zit aan de Nieuwe Rijn, het stukjr bij de Griek en Terpentijn (voorbij de Beschuitsteeg/sns bank/bakker Jacobs, richting de Hooigracht).
Zit op die hoek daar richting de Korevaarstraat/Breestraat nu ook een Franse bakker met lekker desembrood en fijn stokbrood enzo.
Mijn laatste rondje stad was alleen maar die hoek: kinderwinkel, gevukd speculaas bij bakker jacobs, stokbrood bij de fransman, thee en uitrusten bij Anne en Max, pavé kooen bij t Vlaams Broodhuys en weer naar huis toe. Moe dat ik was van die vier winkels en een uurtje theedrinken!
Maar ikzo van Leiden. Mis t soms echt na drie jaar Den Haag...
Ja die, die is net open! (Ben er een week of twee voor de bevalling geweest). Ik had een broodcraving dus ben alle bakkers afgeweest in die hoekquote:Op zondag 9 november 2014 21:33 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]Welk frans bakkertje bedoel jij dan? Er zit er 1e net na de brug, in de straat van Anne&Max maar ik dacht dat die pas net open was
Gelukkig is het maar 10 min treinen toch![]()
Gelukkig. Hier ben ik ineens ook de pineut. Kom aan het eind van de middag thuis en begin toch te rillen, kon amper op mijn benen staan. Koorts en voel me alsof geraakt door een vrachtwagen. I heeft nergens last van, thank God.quote:
Ja klopt, het winkeltje is verhuisd inderdaad!quote:Op zondag 9 november 2014 21:09 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Zat dat vroeger in dat zijstraatje van de Haarlemmerstraat richting de Dirgos? Daar zat namelijk ook een tof kinderwinkeltje (waarvan ik de naam dus niet meer weet) maar die is weg zag ik laatst.
Normaal slaapt ie van 19:00 tot 07:00, we hebben hem dus echt uit zijn slaap gehaald....hoe voorzichtig we ook deden etc, hij werd wakker. Maar wellicht heeft het tandje wat eraan komt en zijn verkoudheid het verergerd. MAAR zo'n dag en nacht zijn wel weer een bevestiging hoe makkelijk hij eigenlijk is. Wij vonden hem zondag niet te genieten terwijl mijn broer die even op bezoek kwam zoiets had van 'hoezo, hij is toch niet sjago?'quote:Op maandag 10 november 2014 09:59 schreef Razztwizzle het volgende:
Geppie, wat fijn van de goede nachtkwam het door het buikslapen denk je? Ik hoop zo voor jullie dat dit doorzet na de zware tijd die jullie gehad hebben.
Soesa, wij hadden precies dezelfde tijden vannacht, wat een toeval. Ze besloot wel bij de nachtvoeding ineens enorm te gaan poepen
en na het verschonen was ze natuurlijk klaarwakker, dus heel veel slaap heb ik niet gehad
maar goed, ik had nog wat reserve.
Poeh Sun, dat lijkt mij ook heel lastig hoor! Ik hoef A. gelukkig tot september volgend jaar nergens heen te brengen omdat de beide oma's komen oppassen. Maar zelfs dan lijkt een hele dag naar m'n werk gaan me (nu nog) heel stom. Maar je kleinje heeft het straks vast heel fijn bij de gastouder
. En natuurlijk komt er geen vervreemding, jij bent de mama, dat komt echt goed!
Exode, zou het echt aan het slapen bij anderen liggen? Ik heb met mijn pukkie nog niet echt een idee hoe gauw kinderen overprikkeld zijn of wat voor invloed zo'n uitstapje heeft.. gaat dat zo snel?
Wat fijn, hopelijk zet het door!quote:Op maandag 10 november 2014 08:03 schreef geppie het volgende:
Wat een lieverdje Kwak en idd tof dekentje!
Razz en Franny hopelijk knappen jullie snel op...
Limone wel thuis!
Rijst lekker geslapen zonder mini in huis?
Ik zou het denk ik even aankijken Sun, als je het over poosje nog zo voelt kun je altijd osv opnemen, toch?
Hier eindelijk weer een succesvolle nacht; geslapen van 23.30 tot 7![]()
jammer genoeg viel ik zelf pas om 1.30 uur in slaap en om 6 uur was ik weer wakker
kun je een keer slapen...
Ik zou me door één keer echt niet tegen laten houden om het nog eens zo te doen. Wat je zegt, misschien had hij last van tandjes en was hij anders ook aan het spoken geweest.quote:Op maandag 10 november 2014 09:29 schreef exode het volgende:
Geweldig dekentje Kwak!
Zo....wij hebben een vermoeiende zaterdagnacht en volledige zondag achter de rug en dat was onze eigen schuld:
Zaterdag met hummeltje naar vrienden geweest waar we een etentje hadden. Hem op bed gelegd om 19:00 zoals thuis, alles zoals thuis. Ging perfect, viel meteen in slaap etc. Om 00:30 gingen we naar huis, mannetje in maxi cosi overgeheveld. Wakker...met zo'n zielig huiltje. 15 minuten later thuis. Tijdje gewiegd etc, op bed gelegd. Uiteindelijk istie om 02:00 weer in slaap gevallen na heel wat gewieg en getroost. Om 05:30 wakker....klaarwakker. Naast mij in bed gelegd en gelukkig in slaap gevallen tot 07:30. Rest van de dag was ie volledig ontregeld. Veel huilen, niet willen spelen. Was even heftig. MAAR ik denk dat het extra erg was omdat er wederom een tandje (nummer 7) aankomt, lichte koorts gisterenmiddag en heerlijk stinkende poep.
We twijfelen of we dit nog eens moeten doen....volgende keer toch maar thuis op bed en schoonvader op onze bank denk ik.
Hij is nogal snel afgeleidquote:Op maandag 10 november 2014 10:24 schreef Stormqueen het volgende:
Waarom moet er een dooky voor als ze slapen? Ik kan zelf niet zeggen dat ik er behoefte aan heb iig
Dat is waar....ik voel me soms al een kluizenaar, wij vonden het ideaal dat we zo toch lekker met vrienden kunnen afspreken. Pfffff, al die keuzes en denken wat nou het beste voor hem is. Maar goed, dat hoef ik hier niet te vertellen.quote:Op maandag 10 november 2014 10:23 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik zou me door één keer echt niet tegen laten houden om het nog eens zo te doen. Wat je zegt, misschien had hij last van tandjes en was hij anders ook aan het spoken geweest.
Dookies ben ik zelf geen fan van omdat het zo afschermt. Vooral in de zomer wordt het stuk wagen onder de kap dan een soort broedoven.
Wij nemen kuiken gewoon overal mee naar toe (mits geschikt voor kinderen natuurlijk) of we geven er een draai aan zodat het kan. En het is natuurlijk een kip-ei discussie, want of kuiken nou zo makkelijk is omdat hij overal mee naartoe gaat, of dat hij overal mee naartoe kan omdat hij zo makkelijk is... als je het nooit doet, geef je hem ook niet de kans het te leren.quote:Op maandag 10 november 2014 10:32 schreef exode het volgende:
[..]
Dat is waar....ik voel me soms al een kluizenaar, wij vonden het ideaal dat we zo toch lekker met vrienden kunnen afspreken. Pfffff, al die keuzes en denken wat nou het beste voor hem is. Maar goed, dat hoef ik hier niet te vertellen.
Het slapen daar ging gewoon heel goed, het was meer de onderbreking van slaap geloof ik...quote:Op maandag 10 november 2014 10:36 schreef Burdie het volgende:
[..]
Wij nemen kuiken gewoon overal mee naar toe (mits geschikt voor kinderen natuurlijk) of we geven er een draai aan zodat het kan. En het is natuurlijk een kip-ei discussie, want of kuiken nou zo makkelijk is omdat hij overal mee naartoe gaat, of dat hij overal mee naartoe kan omdat hij zo makkelijk is... als je het nooit doet, geef je hem ook niet de kans het te leren.
(En nu ben ik benieuwd hoeveel mensen hier over gaan struikelenzal ik vast koffie klaar zetten?)
Mag ik +1 doen ipv struikelen?quote:Op maandag 10 november 2014 10:36 schreef Burdie het volgende:
[..]
Wij nemen kuiken gewoon overal mee naar toe (mits geschikt voor kinderen natuurlijk) of we geven er een draai aan zodat het kan. En het is natuurlijk een kip-ei discussie, want of kuiken nou zo makkelijk is omdat hij overal mee naartoe gaat, of dat hij overal mee naartoe kan omdat hij zo makkelijk is... als je het nooit doet, geef je hem ook niet de kans het te leren.
(En nu ben ik benieuwd hoeveel mensen hier over gaan struikelenzal ik vast koffie klaar zetten?)
+2quote:Op maandag 10 november 2014 10:36 schreef Burdie het volgende:
[..]
Wij nemen S vanaf het begin af aan ook overal mee naar toe. Gaat altijd goed.quote:Op maandag 10 november 2014 10:36 schreef Burdie het volgende:
[..]
Verzin ff wat anders danquote:Op maandag 10 november 2014 10:49 schreef Burdie het volgende:
Jullie weten wel een potentiële maandagochtendrel vakkundig de kop in te drukken he.
Ik zat daar laatst nog over te twijfelen, maar pannenkoeken kunnen in principe dus gewoon al? Ik weet dat ei idd mag, maar twijfelde over de melk.quote:Op maandag 10 november 2014 11:01 schreef Burdie het volgende:
Uit etenwe zijn zaterdag nog bij een pannenkoekenrestaurant geweest. Waar kuiken uiteraard pasta at, want pannenkoeken zijn maar meh
.
Wij eten graag hier: http://www.dubbel-op.nl/quote:Op maandag 10 november 2014 11:12 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ik zat daar laatst nog over te twijfelen, maar pannenkoeken kunnen in principe dus gewoon al? Ik weet dat ei idd mag, maar twijfelde over de melk.
Maar dat lijkt me idd ook wel eens leuk! We hebben laatst op terugreis van onze vakantie bij de Ikea gegeten met meneer en hij vond het zo interessant daar
Hey dat is vlakbijquote:Op maandag 10 november 2014 11:16 schreef Burdie het volgende:
[..]
Wij eten graag hier: http://www.dubbel-op.nl/
Daar kan je in de buurt ook heerlijk wandelen, dus eerst lekker wandelen en daarna bunkeren.
Ik snap idd niet dat mensen de wagen er helemaal mee afsluitenquote:Op maandag 10 november 2014 10:23 schreef Burdie het volgende:
Dookies ben ik zelf geen fan van omdat het zo afschermt. Vooral in de zomer wordt het stuk wagen onder de kap dan een soort broedoven.
+3 op deze matige relpogingquote:Op maandag 10 november 2014 10:36 schreef Burdie het volgende:
[..]
quote:Op maandag 10 november 2014 11:39 schreef Skittles het volgende:
En de katZaterdag de borstkolf binnengekregen en gisteren voor het eerst uitgeprobeerd. Weer terug in de doos gedaan en op tafel gezet. Werd ik vandaag wakker en loop ik naar de huiskamer.. doos kapot gevreten en hij heeft de slangen gesloopt
Maar Chanty, je bent daar toch op goede voet weg gegaan? Is even bellen met je ex-werkgever dan niet een makkelijkere oplossingquote:Op maandag 10 november 2014 12:22 schreef Chanty het volgende:
Geppie wat fijn van de goede nacht
Pffff ik voel me gewoon misselijk van de zenuwen. Net gezien dat bij mijn oude werkgever DE vacature online staat van de functie die ik zoooo graag wil. En ik word dus al misselijk bij de gedachte dat ik de brief moet schrijven. En dat eisenlijstje… pfffff schaap met vijf poten, daar voldoe ik dus niet aan. Maar ik MOET die baan echt hebben
Ja en ik weet ook dat ik in t voordeel ben omdat ze me kennen. Maar die eisen voldoe ik niet aan. En bellen heeft geen zin. Heb sowieso nog volop contact en moet net als iedereen een brief schrijvenquote:Op maandag 10 november 2014 12:50 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
Maar Chanty, je bent daar toch op goede voet weg gegaan? Is even bellen met je ex-werkgever dan niet een makkelijkere oplossing
De eerste keer dat ik werd aangenomen voldeed Ik ook niet aan de eisen iddquote:Op maandag 10 november 2014 13:03 schreef Twinkle20 het volgende:
Chanty houd in je achterhoofd dat ze tegenwoordig voor een 'simpele' LBO functie al iemand van 18 jaar willen met HBO/WO en 25 jaar werkervaring. Het wordt momenteel helemaal uit zijn verband getrokken als je het mij vraagt. Gewoon reageren! Je zult de eerste niet zijn waarbij de functie eisen totaal niet strookt met hetgeen de kandidaat heeft.
Waardeert ze foto's Ikke?quote:Op maandag 10 november 2014 13:28 schreef ikke_84 het volgende:
Even een vraag voor mama's van prematuurtjes. (Of iedereen die er ervaring mee heeft)
Mijn schoonzusje is na een zwangerschap van 27+2 bevallen en ik vroeg me af of er iets is wat ik haar kan geven waar ze wat aan heeft.ik zag een heel mooi kraamboek speciaal voor prematuren zou dat wat zijn (ook voor een stukje verwerking?) Ik heb al een pakje en romper in maat 44 gekocht ook al kan hij dat nog lang niet aan.
Ovenschotels, fruitmandjes, het huis schoonmaken, het meenemen van de strijk of boodschappen.quote:Op maandag 10 november 2014 13:28 schreef ikke_84 het volgende:
Even een vraag voor mama's van prematuurtjes. (Of iedereen die er ervaring mee heeft)
Mijn schoonzusje is na een zwangerschap van 27+2 bevallen en ik vroeg me af of er iets is wat ik haar kan geven waar ze wat aan heeft.ik zag een heel mooi kraamboek speciaal voor prematuren zou dat wat zijn (ook voor een stukje verwerking?) Ik heb al een pakje en romper in maat 44 gekocht ook al kan hij dat nog lang niet aan.
We zijn ook juist aan het twijfelen geslagen omdat ie normaal niet zo 'moeilijk' is. Slaapt inderdaad overal, vindt alles goed, is niet zo snel onder de indruk van veranderingen. Net zoals wachten op eten of zo, hij is net de dalai lama wat betreft geduld.quote:Op maandag 10 november 2014 13:12 schreef Twinkle20 het volgende:
Wij nemen B ook overal mee naartoe en tot nu toe pikt ie het allemaal prima. Net wat Burdie zegt: of we nu een gemakkelijke baby hebben doordat we hem overal mee naartoe sjouwen of andersom, nobody knows. Ik denk wel dat een 2e (of 3e, 4e, 100e voor mijn part) gewoon meer mee moet veren en minder rust krijgt dan een 1e kindje. D sliep hier altijd in bedje, nooit in de box. Maar ze sliep ergens anders ook nooit, dat kon niet. Bijvoorbeeld ook niet in mijn armen. B kunnen we overal droppen, die slaapt toch wel. Desondanks is het een goed slapertje. Gisteren zijn we al getrakteerd op een nacht van 22.30 - 8.15 en vandaag leek ie dat te gaan herhalen. Ware het niet dat ik hem om 8 uur uit bed moest trekken omdat ik zelf naar school moest. En Djen is altijd al een mega goede slaper geweest (behalve periodes van ziek zijn/tandjesleed etc natuurlijk).
Skittles... Dan kan je je kat wel even achter het behang plakken he
![]()
Geppie... Ik hoop voor jullie dat het vanaf nu alleen maar beter wordt!
Exode .. Ik weet niet of het daar echt aan ligt, dat je hem wakker gemaakt hebt omdat jullie moesten gaan. Wie weet was er nog wel een andere oorzaak van het ontregelen.
Het ene kindje is het andere kindje natuurlijk niet. Maar bij Djen zijn we op een gegeven moment gewoon weer onze dingen gaan doen. Dus naar vrienden eten en zulks en haar daar te slapen leggen. 's Avonds weer uit dat bed halen en naar huis rijden. En ze sliep thuis altijd weer prima in. Ik voel me echt gezegend als ik soms jullie verhalen hoor.
Oww en ik zie nu pas de Sinterklaas smilies![]()
![]()
![]()
![]()
.. Te leuk
quote:Op maandag 10 november 2014 13:45 schreef Loj het volgende:
[..]
Ovenschotels, fruitmandjes, het huis schoonmaken, het meenemen van de strijk of boodschappen.
Zij hebben daar vast geen tijd voor/ geen zin in.
Dit waren de dingen waar je mij toen blij mee maakte.
Ik vond kleding op t moment zelf erg confronterend, maar was daar later heel blij mee..
+1quote:Op maandag 10 november 2014 14:27 schreef Burdie het volgende:
Ik zou lekker op de bank blijven zitten, Loj
regeldagje? hij is ook ongeveer twee weken toch?quote:Op maandag 10 november 2014 14:51 schreef Cheiron het volgende:
Onze kleine man heeft besloten dat slapen stom is, en om de 2 uur willen eten een top ritme is. Ben benieuwd hoe lang hij dat vol denkt te houden
Sicher! Heel bijzonder (en ook best een beetje emotioneel.quote:Op maandag 10 november 2014 08:47 schreef Burdie het volgende:
[..]
Wow. Goed moment om in Berlijn te zijn geweest, lijkt me.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoewel niet zo gepland toen we boekten. We gingen gewoon op familiebezoek. M. heeft haar Duitse verjaardag gevierd en we hebben veel geslapen. Vroeger toen we nog hardcore reisden, deden we altijd een dagje een bed-in. Gingen we in onze hotelkamer in bed slechte films kijken, bier drinken en chips kanen. Het blijkt dat M. ook een bedmens is! Wel natuurlijk de ingrediënten aangepast naar poezenfilmpjes, melk en croissantjes.![]()
quote:Op maandag 10 november 2014 14:58 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
regeldagje? hij is ook ongeveer twee weken toch?
die van mij slaapt net, mag ik hem straks weer wakker maken om naar het cb te gaan voor de hoortest
maar heb besloten dat ik deze week schijt ga hebben aan mijn zenuwen en controledwang. als hij slaapt slaapt hij, als hij wakker is is hij wakker, en als hij wil eten wil hij eten. vandaag CB, morgen huisbezoek jeugdverpleegkundige in de ochtend, donderdag wil ik naar t bv spreekuur en vrijdag ga ik met de kleine man in de auto naar Leiden, mijn Masterdiploma ophalen op de Uni en dan naar mijn werk om die te laten zien voor mijn dossier zodat mijn vaste contract in orde gemaakt kan worden. (en ook een beetje om de kleine meneer te showen als hij een beetje happy is)
ik zie wel wanneer hij wil eten, we zoeken wel een plekje.
vind naar Leiden rijden nog wel spannend, hij zit achterin en het is toch meer dan een half uur... hoop dat hij niet heel hard gaat huilen ofzo...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |