abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146523489
quote:
5s.gif Op dinsdag 11 november 2014 08:25 schreef Razztwizzle het volgende:
Vraagje: wat te doen bij een dreigende smetplek? A.'s halsplooi is rood (ondanks het elke keer minutieus afdrogen }:| ) maar wel droog en dicht. Insmeren met iets of zo laten?
Nee, niets bijzonders mee doen. Smeren kan het volgens mij ook juist erger maken. Denk dat het moet 'ademen'. Wat ik deed: regelmatig met een nat doekje even schoonmaken en dan goed deppen met hydrofiel.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_146523539
Ik heb me toch maar een dagje ziek gemeld voor school. Voel me nog te brak om een hele dag les te kunnen geven. Maar voel me nu ook schuldig. :') .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_146523617
Herkenbaar Franny! Met die ene dag zonder les slagen ze ook wel voor hun examen hoor ;) . Je zal er voornamelijk zelf last van hebben qua planning en lesstof, dat merk ik tenminste altijd :{ .

OK - drooghouden it is. Behalve dat ze krijst alsof ik haar wil vermoorden als ik daar bij wil (ook als het niet smet, het is een rotplek!

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2014 08:36:58 ]
pi_146523697
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 08:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
LT, GM heeft ik geloof vorige week in baby voor dummy's topic gevraagd welke luiers iedereen heeft. Misschien haal je daar ook wat info uit :)
dankje!
Born to Lose, but Built to Win.
pi_146523816
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 08:23 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]

goed dat je het zegt! Dan let ik daar tzt ook op.

Dot. Wat vindt je niet fijn aan ze? Ik heb nog geen persoonlijke luier ervaring dus ik ben wel benieuwd :)
Hij lekte door, ook in een grotere maat. Maar je kunt bij de Kruidvat een gratis pak ophalen als je zo'n pas aanvraagt en zegt dat je zwanger bent, dus dan kun je het ook uitproberen :)
pi_146523869
Ik had me echt zo graag ziekgemeld vandaag :O
Gisteren om 20:00 zelf naar m'n bed gegaan, daarna baby naast me gehad om 22:00, 0:15, 2:00, 3:30, 5:00 en als laatste om 6:15. Toen zou m'n wekker eigenlijk gaan maar heb haar maar even naast me gehad.
Door het gejank vannacht werd maxi ook wakker en zij was om 5:00 klaarwakker ;(
Gelukkig uiteindelijk wel weer kunnen laten slapen, maar zelf het gevoel niet te hebben geslapen :')
Maar ik krijg altijd het gevoel dat je niet mag klagen over dit soort kutnachten want ik heb toch zelf voor kindjes gekozen enzo :')
Maar it has to staaaaaaaaahp! Ze komt elke nacht al 2-3 keer en dan zo'n nacht erbij :')
Wat doe ik dan fout?? Zou er wat met mn melk zijn ofzo? Lijkt me niet, ze heeft echt megavolle plasluiers.
Had ik al :O gedaan?
Tralalalaaa
pi_146524008
Goed uitzieken Franny :*

Rollende A. :o Wel sneu dat ze er zelf zo van schrok :')

Sun, je 1e werkdag weer gehad :s) Fijn dat het goed ging bij de go!

Ik had echt een mega fail gisteren, kind is van bed afgevallen :X Ik had hem toch echt goed met z'n hoofd in het midden van het bed gelegd maar blijkbaar kan hij nu in 30 sec zichzelf meerdere keren om z'n as kantelen }:| Het is gelukkig geen hoog bed, en het huilen leek vooral van schrik te zijn :@

Verder gaat het gelukkig wel weer oke, ben vandaag weer begonnen met werken :)
pi_146524182
Het lijkt me niet dat jij iets fout doet, TAP! Sommige kindjes zijn gewoon zo, denk ik. Of er is iets, zoals reflux, krampen, e.d. Maar als ik naar de tijden kijk dan lijkt het een ritme te zijn van om de 2/3 uur voeding. Is ze wel tevreden na een voeding? Of huilt ze ook veel?

Razz, ja, dat vinden ze vaak niet leuk he, juist als jij het wel even vind 'moeten'. Hier verzet I zich alsof ze wordt gemarteld als ik alleen even haar snoetje schoon wil vegen na het eten. Echt totaal dramaqueen dan. :') .

En klopt wat de planning betreft. Ik had een proefwerk in een klas 3 vandaag dat nog zou meetellen voor het eerste rapport. Dat ga ik nu niet meer redden.
pi_146524266
Nou overdag doet ze het prima met 3-4 uur tussen voedingen. En gisteren huilde ze alleen als ze moe was. Overdag dan in ieder geval... 's Nachts is het gewoon boos huilen vooral, het is niet krijsen alsof er iets mis is maar gewoon hard klagen eigenlijk. En dan gaat ze zich omdraaien (zelfs met slaapzak aan en maakt niet uit hoe ik haar instop) en ze wil niet op haar buik slapen :')
Ohja en na een voeding valt ze gewoon in slaap en laat ze vanzelf m'n tepel los.

Ik snap het gewoon niet.... de tijd dat ze overdag niet wilde slapen of amper sliep, sliep ze wel 'door', en nu slaapt ze overdag redelijk en is ze 's nachts aan het spoken :') Is het gewoon een faaaaaaase??
Tralalalaaa
pi_146524304
Fazz, is mij ook eens overkomen. Kind uit bed gevallen. Tjonge, wat een schrik. Ik was er een week een beetje extra emotioneel van. :'( . ;) .

TAP, misschien is ze aan het regelen of clusteren 's nachts? Als dat zo is, dan is het inderdaad een faaaaase.
pi_146524326
Skip wat een schatje heb je daar en alweer bijna baby-af!

Sun wat fijn dat het goed ging bij gastouder!

Razz wat een snelle henkie! Bij mijn oudste strooide ik wat maizena op smetplekjes, dat hielp altijd wel net zoals bij kapotte billen in de tandjesfase!

Chanty; hier ook wat eigenaardig qua was ophangen maar dat komt omdat ik niet strijk dus dan moet het wel netjes opgehangen worden. Man snapt er ook niks van o|O

JM wat een lieve vriendin en fijn van je gesprek!
Franny hopelijk trek je lekker bij en laat die schuldgevoelens van je afglijden.

TAP klinkt als een helse nacht! Sterkte vandaag.
Fazz succes op je werk weer!

Ik ben zo gelukkig, weer een goede nacht; geslapen van 22.30 tot 05.30 en na de fles weer terug in bed waar ze nog heerlijk ligt te pitten!
Gisteren is ze voor het eerst naar het kdv geweest en ze heeft het hartstikke goed gedaan. Wel even gehuild tussendoor maar een uur en nog eens twee uur geslapen *O* Geeft de burger weer moed!
Oudste had vrij ivm studiedag dus we zijn met haar gaan zwemmen en lunchen. Daarna nog snel een lampion in elkaar geflanst :7
Eindelijk in rustig vaarwater...
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  dinsdag 11 november 2014 @ 09:23:00 #172
149959 SQ
snelle trees
pi_146524386
Oh tap, pittig nachtje zeg :X sterkte vandaag!

Fazz :o dat is schrikken ja! Gelukkig geen schade :*

Mariska, is je man al die tijd thuis geweest joh :o kan me voorstellen dat het dan extra spannend is nu hij weer gaat werken. Fijn dat je lieve vrienden hebt :*

Ik had de wekker gezet om 8:45 zodat ik om 9:00 de deur open kon doen voor de poets en dan weer verder kon slapen (madame was erg lang wakker steeds vannacht :() maar nog geen poets gezien -O-. Baby ligt wel nog lekker te ronken tegen me aan O+

Spekvingertjes O+

[ Bericht 3% gewijzigd door SQ op 11-11-2014 09:36:59 ]
disclaimer
pi_146524396
Wow, dat klinkt goed, geppie!! Wat een verademing.
  dinsdag 11 november 2014 @ 09:23:44 #174
149959 SQ
snelle trees
pi_146524400
Oh Geppie wat fijn zeg, eindelijk! Ik ben zo blij voor je!
disclaimer
pi_146524424
Dat klinkt heel goed geppie!!! Wat superfijn!
Tralalalaaa
  dinsdag 11 november 2014 @ 09:47:35 #176
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146524937
Lol, de jeugdarts op het CB gaf ons groot gelijk dat we de 11 maanden inenting willen overslaan :')!

Nu verder bijlezen.
KuikenGuppy
pi_146524962
Sq O+ dat frummelsnoetje ook

Geppie wouw! Fijn voor jullie
  dinsdag 11 november 2014 @ 09:53:59 #178
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146525102
Beterschap Franny :*. Ben je alleen thuis nu? I wel naar de opvang?

TAP, kan je man niet een keer een nachtje overnemen, of wil ze nog steeds geen flesje? -O- Kuiken ging ook een tijdje terug naar nachtvoedingen toen hij overdag beter ging slapen, dat ging ook gelukkig weer over. Je weet het toch niet he, met die kleintjes... Ik denk altijd maar zo: over 16 jaar is het een puisterige puber die het liefst een gat in de dag ligt te ronken :'). Ergens tussen nu en dan komt het dus goed. ( ;) ) :*.

Fijn, Geppie!

SpekM O+.

Kuiken is ook een spekkie, de 10 kilo voorbij *O*. Verder was het CB ook erg tevreden, dus een blije en trotse mama hier O+!
KuikenGuppy
pi_146525201
Wat fijn Geppie!

Noh dat koppie SQ!

Spannend Maris, J. gaat donderdag weer voor t eerst werken. Ik ben nu echt aan het oefenen met dingen alleen doen :@ voelt zo suf maar ik heb dat echt nodig...

Hier een goede nacht. 1u en 5u gevoed *O* . Wel veeeeel geclusterd overdag. Van 11 tot half 3 en van 5 tot 8 s avonds, terwijl ik m tussendoor op t cb ook nog gevoed had.

Oh en huisbezoek cb ging niey door, zaten we dan, klaar en aangekleed om 9 uur :') nu moet ik er donderdag heen... Alleen want J werkt... In de stad met de bus. Ik denk dat ik m lekker in de draagdoek doe, voel me nog zo onhandig met de wagen buiten...
Kwak
  dinsdag 11 november 2014 @ 09:58:07 #180
149959 SQ
snelle trees
pi_146525206
Spekkuiken! :D fijn dat het een positief bezoek was. Waarom wil je de inentingen skippen?
disclaimer
  dinsdag 11 november 2014 @ 10:07:10 #181
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146525438
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 09:58 schreef Stormqueen het volgende:
Spekkuiken! :D fijn dat het een positief bezoek was. Waarom wil je de inentingen skippen?
Omdat die inenting in onze optiek maar weinig toegevoegde waarde heeft. Ik zat daar helemaal strijdbaar te wezen, gaf ze me gelijk _O-.
KuikenGuppy
pi_146525539
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 19:57 schreef Hilmo het volgende:
Kwak, wat stoer van je!mijn eerste CB bezoek staat pas over een week of wat gepland, benieuwd hoe dat gaat, die controle. Moet alleen heen en hij krijgt dan prikjes.

Goed van die tip van lidl doekjes, gaan we ook proberen. ^O^
Net mijn baby opgemeten, 60 cm, wow. Vandaag contact opgenomen met fysio, ik loop verkeerd en denk dat mijn bekken wat verweekt is ofzo, het voelt best instabiel. 9 pond baby die eruit is gedrukt kan dat best veroorzaakt hebben. Osteopaat ook nog maar naar laten kijken. En gekeken naar cursus baby massage. 4 sessies bij je thuis voor 50 euro is ergG goedkoop geloof ik, maar ziet er wel betrouwbaar uit.
Waar woon je? Ik ben zelf masseur en ken wel een aantal masseurs die babymassage cursussen geven. ( ik in principe ook, maar wegens tijdsgebrek even niet)
pi_146525583
Hee Burdie, ik zat te kijken naar het inentingsprogramma zoals dat in het boekje van I staat, maar daar is de 11 maanden prik dezelfde als de 4 maanden prik. Zo'n cocktail. En de prik die daarna komt is juist tegen bof e.d. dus ook niet iets om makkelijk over te slaan. Begrijp dus niet helemaal om welke prik het dan gaat?
pi_146525627
Ik lees hier dat de Kruidvat luiers weer in de aanbieding zijn, check, morgen weer bezoekje Kruidvat. Wij gebruiken sinds het mannetje 2 maanden is, de Kruidvat luiers, prima! Alleen de nachtluier is Pampers, die van het Kruidvat hield 12 uur slapen en plassen niet.
  dinsdag 11 november 2014 @ 10:15:46 #185
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146525642
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 november 2014 10:12 schreef Franny_G het volgende:
Hee Burdie, ik zat te kijken naar het inentingsprogramma zoals dat in het boekje van I staat, maar daar is de 11 maanden prik dezelfde als de 4 maanden prik. Zo'n cocktail. En de prik die daarna komt is juist tegen bof e.d. dus ook niet iets om makkelijk over te slaan. Begrijp dus niet helemaal om welke prik het dan gaat?
Klopt, het is een herhalingscocktail die qua beschermingsgraad niet heel veel toevoegt (cijfers etc. kun je terug vinden in de bijsluiters op lareb.nl)
KuikenGuppy
pi_146525692
Ah oke, bedankt Burdie!
  dinsdag 11 november 2014 @ 10:19:17 #187
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146525731
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 10:14 schreef exode het volgende:
Ik lees hier dat de Kruidvat luiers weer in de aanbieding zijn, check, morgen weer bezoekje Kruidvat. Wij gebruiken sinds het mannetje 2 maanden is, de Kruidvat luiers, prima! Alleen de nachtluier is Pampers, die van het Kruidvat hield 12 uur slapen en plassen niet.
Ik heb ook net weer zes pakken ingeslagen :9.
KuikenGuppy
  dinsdag 11 november 2014 @ 10:19:24 #188
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_146525734
Oh ja kwakzor! Wat ik me afvroeg, mag jij al autorijden met je KS?? Bij mij zeiden ze 6 weken geen auto rijden ivm verzekering. Ik zou anders even je verzekering bellen en vragen want volgens mij lopen de adviezen uiteen. Maar je wilt niet dat er iets gebeurt en dat het je wordt aangerekend.

Razz hier liggen de handdoeken ook op allerlei manieren opgevouwen in de kast en mijn kledingkast is een chaos. Ik ben heel selectief autistisch :+ Wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met een wasophangtik :+

Franny beterschap! Hopelijk ben je morgen weer helemaal fit.

TAP je mag best klagen over pittige nachten. Natuurlijk hoort het er ook wel bij maar dat betekent niet dat je er niet minder van mag balen. En je doet niks verkeerd, je hebt gewoon pech :* En als ik jou was zou ik echt even een dagje vrij nemen/ ziek melden om bij te slapen, dan kun je de wereld misschien ook weer wat beter aan.

Drama's bij bepaalde handelingen check! Maar hier werkt het serieus als ik in de maneschijn ga zingen. Dan kan ik ineens wel de prut uit zijn oogjes vegen en houdt hij zich stil als ik zijn nageltjes knip _O_ Misschien kun je eens kijken waar ze rustig of vrolijk van wordt Razz en dat proberen te combineren met het schoonmaken?

Geppie wat fijn van je goede nacht *O*

JM :* Heel goed dat alles zo snel in werking is gezet en je je ei kwijt kunt.

Hahaha SQ wat een spekkie :D

Burdie apart dat de arts het dus ook onzin vindt. Ik zal tzt maar eens gaan polsen wat ze hier erover zeggen en me inlezen. Als het niet hoeft, dan liever geen prikjes natuurlijk. En 10+ kilo *O*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_146525809
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 10:19 schreef Chanty het volgende:
Oh ja kwakzor! Wat ik me afvroeg, mag jij al autorijden met je KS?? Bij mij zeiden ze 6 weken geen auto rijden ivm verzekering. Ik zou anders even je verzekering bellen en vragen want volgens mij lopen de adviezen uiteen. Maar je wilt niet dat er iets gebeurt en dat het je wordt aangerekend.

Razz hier liggen de handdoeken ook op allerlei manieren opgevouwen in de kast en mijn kledingkast is een chaos. Ik ben heel selectief autistisch :+ Wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met een wasophangtik :+

Franny beterschap! Hopelijk ben je morgen weer helemaal fit.

TAP je mag best klagen over pittige nachten. Natuurlijk hoort het er ook wel bij maar dat betekent niet dat je er niet minder van mag balen. En je doet niks verkeerd, je hebt gewoon pech :* En als ik jou was zou ik echt even een dagje vrij nemen/ ziek melden om bij te slapen, dan kun je de wereld misschien ook weer wat beter aan.

Drama's bij bepaalde handelingen check! Maar hier werkt het serieus als ik in de maneschijn ga zingen. Dan kan ik ineens wel de prut uit zijn oogjes vegen en houdt hij zich stil als ik zijn nageltjes knip _O_ Misschien kun je eens kijken waar ze rustig of vrolijk van wordt Razz en dat proberen te combineren met het schoonmaken?

Geppie wat fijn van je goede nacht *O*

JM :* Heel goed dat alles zo snel in werking is gezet en je je ei kwijt kunt.

Hahaha SQ wat een spekkie :D

Burdie apart dat de arts het dus ook onzin vindt. Ik zal tzt maar eens gaan polsen wat ze hier erover zeggen en me inlezen. Als het niet hoeft, dan liever geen prikjes natuurlijk. En 10+ kilo *O*
Bij mij zeiden ze twee weken (gek, zelfde ziekenhuis :? ). Heb Gegoogled en lees dat de verzekering meestal aanhoudt "wanneer de arts het weer verantwoord vindt" en sommigen "wanneer je geen pijnstilling meer neemt" (nou dat doe ik al een week niet meer...)

Zal Interpolis zo even bellen.
Kwak
pi_146525893
Dat handje, SQ!

Ik zou ook lekker M in de draagdoek doen, kwak. Vind het in drukke stad en tram/bus ook zoveel fijner dan een wagen! Als je het tenminste fysiek ook trekt natuurlijk.
  dinsdag 11 november 2014 @ 10:28:27 #191
52229 Chanty
pi_146525949
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 10:22 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Bij mij zeiden ze twee weken (gek, zelfde ziekenhuis :? ). Heb Gegoogled en lees dat de verzekering meestal aanhoudt "wanneer de arts het weer verantwoord vindt" en sommigen "wanneer je geen pijnstilling meer neemt" (nou dat doe ik al een week niet meer...)

Zal Interpolis zo even bellen.
Vreemd :') Ik vroeg het toen ik na 4 weken de nacontrole had nog eens en toen zeiden ze weer 6 weken ivm verzekering terwijl ik me toen wel goed genoeg voelde om weer te rijden. Van iemand anders hoorde ik ook dat ze na twee weken weer mocht rijden. Anders zeker doen hoor als jij je goed genoeg voelt en de verzekering aanhoudt wat de arts zegt. Die 6 weken geen auto mogen rijden vond ik echt vreselijk :')
pi_146526001
Ik mocht ook 6 weken niet rijden, wat een feest was het toen ik de 6 weken voorbij was.
Echt zo'n gevalletje hallo wereld hier kom ik!

10+ kuiken *O*
Dat van die 11 mnd prik maar eens even in mijn achterhoofd houden trouwens.
pi_146526035
Mijn verzekering zei 2 maanden...
Idd even bellen, dan weet je het zeker :)
pi_146526101
Als t 6 weken is hebben we echt een probleem want vriendje heeft nog steeds geen rijbewijs :')

Heb gebeld, word teruggebeld (moet allemaal via de Rabo als tussenpersoon).

Ben overigens alleen WA verzekerd met de auto dus misschien zou ik de gok er wel op wagen :@ of ben ik nu enorm dom en gaat het om je zorgverzekering?
Kwak
  dinsdag 11 november 2014 @ 10:37:45 #195
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146526193
Het is trouwens niet mijn bedoeling anderen aan te zetten tot het skippen van inentingen hoor... :@. Wij zijn gewoon heel kritisch over wat we onze zoon al dan niet toedienen. Ik vind het ook een heel moeilijke beslissing, want zowel aan wel inenten als niet inenten zitten voordelen en nadelen. Het is een persoonlijke afweging.
KuikenGuppy
  dinsdag 11 november 2014 @ 10:38:26 #196
52229 Chanty
pi_146526216
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 10:34 schreef kwakz0r het volgende:
Als t 6 weken is hebben we echt een probleem want vriendje heeft nog steeds geen rijbewijs :')

Heb gebeld, word teruggebeld (moet allemaal via de Rabo als tussenpersoon).

Ben overigens alleen WA verzekerd met de auto dus misschien zou ik de gok er wel op wagen :@ of ben ik nu enorm dom en gaat het om je zorgverzekering?
Nee het gaat om je WA. Maar ik zou de gok niet nemen als het niet mag. Als je iemand invalide rijdt en ze rekenen het je aan…. :X
pi_146526272
Ja nu komen er ineens allemaal recalcitrante moeders het cb binnenwandelen die geen prikken meer willen voor hun kind, Burdie! ;) .

Ik zal me er ook wel een beetje in verdiepen, en dat had ik eerlijk gezegd niet gedaan als jij er niet over had geschreven, maar het kan best dat ik het wel gewoon doe. Ook omdat I tot nu toe nooit last heeft gehad van de inentingen.
  dinsdag 11 november 2014 @ 10:41:00 #198
52229 Chanty
pi_146526276
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 10:37 schreef Burdie het volgende:
Het is trouwens niet mijn bedoeling anderen aan te zetten tot het skippen van inentingen hoor... :@. Wij zijn gewoon heel kritisch over wat we onze zoon al dan niet toedienen. Ik vind het ook een heel moeilijke beslissing, want zowel aan wel inenten als niet inenten zitten voordelen en nadelen. Het is een persoonlijke afweging.
Ik wilde er sowieso al induiken. Ik ben op zich voorstander van inenten maar eigenlijk alleen omdat ik gewend ben dat we dat doen :') Ik heb er nooit over nagedacht waarom je het niet zou doen en eigenlijk is dat wel een beetje dom schapengedrag. Nou denk ik niet dat ik (op basis van wat ik tot nu toe gelezen heb) tot de niet-inenten-brigade ga horen, maar wat meer achtergrond hebben is niet verkeerd. Zeker als er inentingen zijn waarvan het nut niet is bewezen.
pi_146526342
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 10:37 schreef Burdie het volgende:
Je zet mij niet aan tot het skippen!
Voor er weer disclaimers moeten komen :')

Het is voor mij gewoon iets om over na te denken en in te lezen en dan zelf kritisch zijn en een keus maken.
Gebeurt wel vaker met dingen die ik hier in OUD lees, gezonde nieuwsgierigheid en dan dingen op te zoeken en te bekijken wat het voor mij kan betekenen.
pi_146526429
Ik heb het inenten wel echt uitgezocht voor de eerste prik. Het voelt nog steeds niet goed, maar niet inenten voelt ook niet goed. Inenten is eigenlijk best wel...troep, maar als je niet inent is de kans aanwezig dat onze man al die ziektes krijgt en dat zie ik dan ook weer niet zitten. Pffff.

Ik heb zelf oa op de site http://www.vaccinvrij.nl/ gekeken.
  dinsdag 11 november 2014 @ 10:48:02 #201
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146526468
Lastig he exode...
KuikenGuppy
pi_146526521
Ik ben ook niet zo kritisch op inentingen, maar doe ze ook omdat we dichtbij een gebied wonen waar vanwege religie niet wordt geënt. Maar ik las laatst in Wij oid dat de pneumokokken enting die als laatst is toegevoegd aan het programma (als ik het me goed herinner) er ook voor heeft gezorgd dat er minder oorontstekingen zijn bij jonge kinderen. Dat vind ik wel fijn om te lezen, want mijn vriend heeft heel vaak oorontstekingen gehad als kind en heeft mede daardoor nu last van tinnitus en hyperacusis.

Ik moet wel zeggen dat ik het lastig vind om neutrale informatie te vinden over inentingen. Het zijn zulke sterke kampen.
pi_146526523
Zo is het leven als moeder krijg ik steeds te horen. Keuzes, keuzes, keuzes...ik probeer maar zoveel mogelijk op gevoel af te gaan. Maar die inentingen wil ik maar niet teveel meer over nadenken.
pi_146526589
Inenten vond ik ook lastig. We doen het wel, want ik ben in principe zeker voor, maar ze moet nu bijv voor de 14 mnd en die splits ik wel. Zo kan haar lijf zich concentreren op een inenting per keer.
Home is where the O+ is...
pi_146526734
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 10:49 schreef exode het volgende:
Zo is het leven als moeder krijg ik steeds te horen. Keuzes, keuzes, keuzes...ik probeer maar zoveel mogelijk op gevoel af te gaan. Maar die inentingen wil ik maar niet teveel meer over nadenken.
Ik krijg echt de kriebels van die website die je net postte :X Dat bedoel ik overigens precies met sterke kampen, het is allemaal heel zwart-wit.
pi_146526840
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 10:57 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ik krijg echt de kriebels van die website die je net postte :X Dat bedoel ik overigens precies met sterke kampen, het is allemaal heel zwart-wit.
Ja he...Ik snap het ook wel, de medicijnen industrie en dus ook de inentingen willen verkopen, verkopen, verkopen en de tegenstanders zijn vaak (sorry...) geitenwollen sokken types die het een moord vinden als je een mug doodslaat. Dat botst nogal...

Maar kritisch kijken en bewust kiezen is wel goed. Ik wilde niet klakkeloos inenten zonder dat ik wist wat, waar, waarom en hoe. Maar dat is meer omdat ik altijd alles wil weten, een sterkte en een zwakte denk ik.
pi_146526844
Ik krijg ook nogal kriebels van de aluhoedjes brigade :X (niet dat ik jou daar toe reken burdie :+ )
Kwak
pi_146526933
Dit is toch wel potentieel relmateriaal!
pi_146526966
Ik ben een beetje van het andere kamp ;) Heb gewerkt voor het RIVM waar het rijksvaccinatieprogramma vandaan komt en heb met eigen ogen gezien wat ziektes als kinkhoest en tetanus kunnen doen zonder vaccinatie.

Ik zou het mezelf nooit vergeven als L dood zou gaan aan een ziekte waar we gewoon een vaccin voor hebben :o
Je sluit daar niets met 100% mee uit, dus garanties geeft het nooit, maar ik perk er wel het risico aanzienlijk mee in.

Maar ik snap ook goed de andere kant van het verhaal: ouders die liever geen 'rotzooi' in willen laten spuiten. Polio bijvoorbeeld komt al járen niet meer voor in Nederland (dankzij de vaccinaties ;)), dus waarom zou je daar nog tegen vaccineren? Hoe groot is de kans dat polio wordt geïmporteerd?

Al moet ik wel zeggen dat beide kanten op een vrij agressieve manier hun mening op kunnen dringen zeg.

Rellen *O*
pi_146526979
Ik ben gewoon een brave volger. Heb niet de neiging te denken dat mijn intellect of kritische blik scherper zijn dan die van de medische wereld :7

Bovendien is de beschermende werking van een vaccinatie ook deels afhankelijk van het percentage ingeente kinderen. Het beschermt zelfs de arme kinderen van de aluhoedjesbrigade :+
Kwak
pi_146526984
Oef, vaccinaties. Mijnes heeft vorige week haar eerste set gekregen. En ik volg gewoon het programma hier. Heb net zitten vergelijken, en de enige prik die ze hier niet standaard krijgen, maar in NL wel, is de meningokokken C. Misschien dat we die zelf wel toevoegen.
Ik vond het wel heel "vreemd" om zo'n chemisch goedje mijn gezonde kind in te spuiten. Maar ik ben geen arts, geen bioingenieur of weet ik wat, dus ik heb gewoon eerlijk naar mezelf toegegeven dat ik niet genoeg weet om anders te doen dan wat er aangeraden wordt. En als ik de bijwerkingen lees van die ziektes, dan bedank ik daar het liefst voor. Hier is het bijna hip om nee te zeggen tegen vaccinaties. Dat vind ik dan weer eng.
(Verder is dit interessant leesvoer. Geen waarheid, maar een kant van de zaak)

Oh en hoi :W
Wij zijn druk. Maar het gaat goed. De eerste schaterlach is een feit. De eerste zwemles ook. Ze vond het echt fantastisch <3 Daarna doodmoe, dus van 22-08.20 geslapen. Luiwammes van me O+
pi_146526994
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 11:06 schreef kwakz0r het volgende:
Ik ben gewoon een brave volger. Heb niet de neiging te denken dat mijn intellect of kritische blik scherper zijn dan die van de medische wereld :7
En dit ja, haha. Ik kan en weet veel. Van heel andere dingen :P
pi_146527055
Ik ben kritisch tov de medische wereld maar dat is meer door prive dingen, dingen die over het hoofd werden gezien door de zogenaamde 'kenners'.

Maar inderdaad de aluhoedjes brigade is ook kriebelverhogend.

@Dyre: dat is wat voor ons de doorslag gaf, zonder inentingen is er gewoon een risico, een risico die ik liever niet loop. Ik ken wel mensen die inentingen hebben uitgesteld door baby een dreumes was.
pi_146527057
Het punt voor mij is nu dat ik heb gemerkt dat er wel vaker vanuit de overheid adviezen en richtlijnen e.d. worden gesteld die volgens mij niet helemaal juist zijn. Denk aan het 'vier maanden bijvoeding-advies'. Of het Voedingscentrum. Of de dingen die zelfs artsen op het cb zeggen over bv die soms niet kloppen. Daardoor heb ik nu wel steeds meer een soort wantrouwen, en het idee dat ik echt zelf verantwoordelijkheid moet nemen, in het me verdiepen in hoe het allemaal zit.
  dinsdag 11 november 2014 @ 11:09:42 #215
149959 SQ
snelle trees
pi_146527058
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 11:06 schreef kwakz0r het volgende:

+1. :D
Ik kreeg vorige week wel al haar inentingskaarten binnen. Was een heel boekwerk! En dat moeten ze allemaal in mijn baby prikken ;( :')
disclaimer
pi_146527130
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 november 2014 10:19 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik heb ook net weer zes pakken ingeslagen :9.
Dus jij bent er zo een, die alle pakken wegjat voor m'n neus :P ;)
Kwam om half 10 (winkel gaat om 9 uur open) waren de twee maten, die ik wou hebben, er al niet meer :')
pi_146527211
Klaagpost: heel fijn hoor, dat hij tijdens de zeuruurtjes innde ochtend wel slaapt in de doek. Maar ik loop nu dus al een uur langzaam rondjes door t huis en ik begin me wat te vervelen op onze 75 m2. :')

Huishoudelijke klusjes doen heeft weinig zin want bijna alles is netjes en bukken vindt hij ook 'niet ok!'. En ik heb zelf niet zo'n puf om naar buiten te gaan (en waarheen dan?)

Meh. Maar t knuffelt wel fijn zo met je kindje dicht op je O+
Kwak
pi_146527259
Met dit weer is toch wel echt lekker om een frisse neus te halen. Even rondje door de buurt?
  dinsdag 11 november 2014 @ 11:17:54 #219
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146527264
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 11:13 schreef Loj het volgende:

[..]

Dus jij bent er zo een, die alle pakken wegjat voor m'n neus :P ;)
Kwam om half 10 (winkel gaat om 9 uur open) waren de twee maten, die ik wou hebben, er al niet meer :')
Dit was ook alles wat er nog lag hoor :').
KuikenGuppy
  dinsdag 11 november 2014 @ 11:22:00 #220
149959 SQ
snelle trees
pi_146527389
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 11:15 schreef kwakz0r het volgende:
Klaagpost: heel fijn hoor, dat hij tijdens de zeuruurtjes innde ochtend wel slaapt in de doek. Maar ik loop nu dus al een uur langzaam rondjes door t huis en ik begin me wat te vervelen op onze 75 m2. :')

Huishoudelijke klusjes doen heeft weinig zin want bijna alles is netjes en bukken vindt hij ook 'niet ok!'. En ik heb zelf niet zo'n puf om naar buiten te gaan (en waarheen dan?)

Meh. Maar t knuffelt wel fijn zo met je kindje dicht op je O+
meeveren ;) ik zit ook al een uur met baby op schoot op de bank terwijl ik best zou willen ontbijten :')
disclaimer
pi_146527428
Herkenbaar Kwak ;)

Inentingen doe ik gewoon...
Bij dreumes kreeg ik van de ka juist het advies om de inentingen wel op tijd te doen.. En eigenlijk heeft hij er nooit echt last van gehad (beetje verhoging).
Misschien heeft Js er straks wel veel last van, dan kan ik altijd nog anders beslissen :)
pi_146527472
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 11:17 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dit was ook alles wat er nog lag hoor :').
En niet eens 3 pakken laten liggen voor mij :P
pi_146527478
Zorg dat je eerst je eigen eten/ drinken/ telefoon/ krantje/boek/ tijdschrift en alles klaar ligt en dan pas instaleren!! ;)

Ik ga straks ook eens lekker een ronde buiten doen met de doek O+
pi_146527517
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 11:22 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

meeveren ;) ik zit ook al een uur met baby op schoot op de bank terwijl ik best zou willen ontbijten :')
Kan de poets niet helpen? Of is ze niet meer gekomen?

Ik realiseerde me vaak pas te laat dat ik wel naar buiten kon en liep dan dus nog met pyjama aan en baby in de doek :') Maar staand/wiebelend kun je ook koken, bakken, strijken, tv kijken, boek lezen, was vouwen, keukenkastjes opnieuw inrichten, afwassen ;)
  dinsdag 11 november 2014 @ 11:31:27 #225
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_146527673
Ik ben zo blij dat ik mag zitten van Suze als ze slaapt in de doek :D. Wij hebben net ook 1,5 buiten gelopen. Lekker koud O+.

Ze dronk net aan de borst, liet even los, kijkt omhoog en lacht naar me O+. Nu moppert ze in de box terwijl ik maar alvast lunch, preparation is key :')
pi_146527709
Ok zal ik een bekentenis doen? Ik HAAT staan en lopen. Ik krijg er rugpijn van en zere poten en knieeen en vind er bovendien NIKS aan. Wat een nutteloze bezigheid is lopen.... Wandelen :r

Dus ja, geen wonder dat ik zo dik ben :')

Maar misschien loop ik zo toch wel even naar het park met J en de baby. Hertjes kijken vind ik wel leuk. Hopen dat hij niet halverwege wakker wordt met honger :')

(Ik ben niet goed in meeveren. Ik voel me echt een slechte moeder als ik die gevoelens heb, maar ik wil gewoon mijn oude leven soms even terug :@ )
Kwak
pi_146527810
Baby op schoot op de bank lijkt me beter/fijner, maar dan gaat hij huilen en niet slapen. Maar goed, ben al op weg naar buiten.
Kwak
pi_146528060
Kwak, het 'in dienst staan van' wat er in het prille begin is, en zeker met borstvoeding, kan ook heel beklemmend voelen. Maar, daar is ie weerrrr 8-) het wordt echt beter! :Y Even naar buiten is altijd fijn, en bedenk je ook he, M is er pas net! :* Je zal zien dat de komende maanden, je vanzelf ook weer meer vrijheid krijgt. :)

quote:
2s.gif Op dinsdag 11 november 2014 11:09 schreef Franny_G het volgende:
Het punt voor mij is nu dat ik heb gemerkt dat er wel vaker vanuit de overheid adviezen en richtlijnen e.d. worden gesteld die volgens mij niet helemaal juist zijn. Denk aan het 'vier maanden bijvoeding-advies'. Of het Voedingscentrum. Of de dingen die zelfs artsen op het cb zeggen over bv die soms niet kloppen. Daardoor heb ik nu wel steeds meer een soort wantrouwen, en het idee dat ik echt zelf verantwoordelijkheid moet nemen, in het me verdiepen in hoe het allemaal zit.
+1, dan wantrouwen heb ik ook :{ Echt he, ignorance is bliss, maar daar is het nu te laat voor :'( :+
  dinsdag 11 november 2014 @ 11:48:00 #229
149959 SQ
snelle trees
pi_146528107
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 11:25 schreef Dot. het volgende:

[..]

Kan de poets niet helpen? Of is ze niet meer gekomen?

Ik realiseerde me vaak pas te laat dat ik wel naar buiten kon en liep dan dus nog met pyjama aan en baby in de doek :') Maar staand/wiebelend kun je ook koken, bakken, strijken, tv kijken, boek lezen, was vouwen, keukenkastjes opnieuw inrichten, afwassen ;)
de poets hangt al te vaak boven de box, ze moet ook schoonmaken :@ maar stofzuigen was magie, want ze slaapt, hosanna!
Nu geniet ik van een gigantische fruitsmoothie :Y)
disclaimer
  dinsdag 11 november 2014 @ 11:49:13 #230
149959 SQ
snelle trees
pi_146528149
Kwak :*

Oh en Soes, wanneer ging ze echt lachen? Ik kan niet wachten O+
disclaimer
pi_146528152
Hé, kleine stapjes he! En je moet naturlijk niets wat je niet leuk vindt. Daar schiet M ook weinig mee op.
Wat mis je uit je oude leven? Hoe zou je M daar (straks) in kunnen passen?
Als ik tv wil kijken dan lig op mijn zij op de bank met baby aan tiet. Zij blij, ik blij. Wil M los op je borst liggen, zonder doek? Dan kan je je haakwerk er bij pakken. Of naar de winkel wandelen en lekkere dingen kopen voor het avondeten, tijdschrijft meenemen (Flow al gelezen?), en een lekkere thee ofzo.

Ik doe nu (na 2,5 pas he!) in principe alles wat ik normaal ook deed, maar met lager tempo. Alleen de pianoles was een afgang. Serieus, wat dacht ik :')
  dinsdag 11 november 2014 @ 11:50:11 #232
149959 SQ
snelle trees
pi_146528180
Vond ze je pianospel maar niks, room? :D
disclaimer
  dinsdag 11 november 2014 @ 11:50:59 #233
52229 Chanty
pi_146528204
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 11:05 schreef Dyre het volgende:
Ik ben een beetje van het andere kamp ;) Heb gewerkt voor het RIVM waar het rijksvaccinatieprogramma vandaan komt en heb met eigen ogen gezien wat ziektes als kinkhoest en tetanus kunnen doen zonder vaccinatie.

Ik zou het mezelf nooit vergeven als L dood zou gaan aan een ziekte waar we gewoon een vaccin voor hebben :o
Je sluit daar niets met 100% mee uit, dus garanties geeft het nooit, maar ik perk er wel het risico aanzienlijk mee in.

Maar ik snap ook goed de andere kant van het verhaal: ouders die liever geen 'rotzooi' in willen laten spuiten. Polio bijvoorbeeld komt al járen niet meer voor in Nederland (dankzij de vaccinaties ;)), dus waarom zou je daar nog tegen vaccineren? Hoe groot is de kans dat polio wordt geïmporteerd?

Al moet ik wel zeggen dat beide kanten op een vrij agressieve manier hun mening op kunnen dringen zeg.

Rellen *O*
Dat is inderdaad precies ook mijn gedachte: wat als…. En ik vraag me ook af hoe mensen die helemaal niet inenten daarmee omgaan.

En wat anderen zeggen: het is een beetje alles of niets en dat gaat voor mij sowieso niet op. Maar wellicht zijn er vaccinaties die niet nodig zijn. Griepvaccinatie (om even een andere dwarsstraat te noemen) heb ik bv ook een keer mogen halen toen ik nog ambtenaar was. Niet gedaan want ik geloof er niet zo in. Wellicht nog goed voor hele kwetsbare groepen, maar niet voor mij: jong en gezond. Toch zijn er genoeg mensen die hem wel gewoon klakkeloos halen omdat ze er recht op hebben.

:D Kwak dat is tenminste eerlijk. Serie kijken of zo? En als je gaat zitten rechtop op een stoel en blijft wiebelen?

Hier een enorme mopperkont vandaag. Hij heeft al drie keer de hik gehad vanochtend (en ik nu voor de twee keer; het is besmettelijk) en ligt inmiddels voor de derde keer in bed omdat ik het idee heb dat hij gewoon nog steeds moe is en daarom zo moppert. Zo anders ook maar in een doek zetten en naar buiten.
  dinsdag 11 november 2014 @ 11:51:04 #234
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146528208
Het schijnt dat het geluid van de stofzuiger lijkt op het geluid van bloed dat door de navelstreng gaat. Daarom worden heel jonge babies vaak rustig van de stofzuiger (maar ook bijv. van de afzuigkap).
KuikenGuppy
pi_146528220
Nee, man. Eerste les ook echt, haha. Ze huilt haast nooit he. |:(
  dinsdag 11 november 2014 @ 11:52:34 #236
149959 SQ
snelle trees
pi_146528250
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 11:51 schreef Burdie het volgende:
Het schijnt dat het geluid van de stofzuiger lijkt op het geluid van bloed dat door de navelstreng gaat. Daarom worden heel jonge babies vaak rustig van de stofzuiger (maar ook bijv. van de afzuigkap).
ik voorzie een zeer stofvrij huis de komende acht weken :')
disclaimer
pi_146528291
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 11:48 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

de poets hangt al te vaak boven de box, ze moet ook schoonmaken :@ maar stofzuigen was magie, want ze slaapt, hosanna!
Nu geniet ik van een gigantische fruitsmoothie :Y)
Oh, ik bedoelde ook meer dat ze eten voor je kan pakken :)
  dinsdag 11 november 2014 @ 11:54:54 #238
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146528305
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 11:50 schreef Chanty het volgende:
Dat is inderdaad precies ook mijn gedachte: wat als…. En ik vraag me ook af hoe mensen die helemaal niet inenten daarmee omgaan.
Het wat-als kan twee kanten op,natuurlijk. Ik zou mezelf ook nooit vergeven als mijn kind overlijdt na een BMR vaccinatie (ja, dat komt voor. In Japan hebben ze daarom BMR uit het vaccinatieprogramma gehaald).
KuikenGuppy
pi_146528327
Zo fijn om mee te lezen tussen het werken door O+
Concentratievermogen :')
  dinsdag 11 november 2014 @ 11:55:53 #240
149959 SQ
snelle trees
pi_146528330
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 11:54 schreef Dot. het volgende:

[..]

Oh, ik bedoelde ook meer dat ze eten voor je kan pakken :)
oh zo! :D ja, dat kan ik de volgende keer wel vragen ja :P

Stofzuiger is uit, oogjes zijn weer open :')
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')