abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 november 2014 @ 10:48:02 #201
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146526468
Lastig he exode...
KuikenGuppy
pi_146526521
Ik ben ook niet zo kritisch op inentingen, maar doe ze ook omdat we dichtbij een gebied wonen waar vanwege religie niet wordt geėnt. Maar ik las laatst in Wij oid dat de pneumokokken enting die als laatst is toegevoegd aan het programma (als ik het me goed herinner) er ook voor heeft gezorgd dat er minder oorontstekingen zijn bij jonge kinderen. Dat vind ik wel fijn om te lezen, want mijn vriend heeft heel vaak oorontstekingen gehad als kind en heeft mede daardoor nu last van tinnitus en hyperacusis.

Ik moet wel zeggen dat ik het lastig vind om neutrale informatie te vinden over inentingen. Het zijn zulke sterke kampen.
pi_146526523
Zo is het leven als moeder krijg ik steeds te horen. Keuzes, keuzes, keuzes...ik probeer maar zoveel mogelijk op gevoel af te gaan. Maar die inentingen wil ik maar niet teveel meer over nadenken.
pi_146526589
Inenten vond ik ook lastig. We doen het wel, want ik ben in principe zeker voor, maar ze moet nu bijv voor de 14 mnd en die splits ik wel. Zo kan haar lijf zich concentreren op een inenting per keer.
Home is where the O+ is...
pi_146526734
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 10:49 schreef exode het volgende:
Zo is het leven als moeder krijg ik steeds te horen. Keuzes, keuzes, keuzes...ik probeer maar zoveel mogelijk op gevoel af te gaan. Maar die inentingen wil ik maar niet teveel meer over nadenken.
Ik krijg echt de kriebels van die website die je net postte :X Dat bedoel ik overigens precies met sterke kampen, het is allemaal heel zwart-wit.
pi_146526840
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 10:57 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ik krijg echt de kriebels van die website die je net postte :X Dat bedoel ik overigens precies met sterke kampen, het is allemaal heel zwart-wit.
Ja he...Ik snap het ook wel, de medicijnen industrie en dus ook de inentingen willen verkopen, verkopen, verkopen en de tegenstanders zijn vaak (sorry...) geitenwollen sokken types die het een moord vinden als je een mug doodslaat. Dat botst nogal...

Maar kritisch kijken en bewust kiezen is wel goed. Ik wilde niet klakkeloos inenten zonder dat ik wist wat, waar, waarom en hoe. Maar dat is meer omdat ik altijd alles wil weten, een sterkte en een zwakte denk ik.
pi_146526844
Ik krijg ook nogal kriebels van de aluhoedjes brigade :X (niet dat ik jou daar toe reken burdie :+ )
Kwak
pi_146526933
Dit is toch wel potentieel relmateriaal!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_146526966
Ik ben een beetje van het andere kamp ;) Heb gewerkt voor het RIVM waar het rijksvaccinatieprogramma vandaan komt en heb met eigen ogen gezien wat ziektes als kinkhoest en tetanus kunnen doen zonder vaccinatie.

Ik zou het mezelf nooit vergeven als L dood zou gaan aan een ziekte waar we gewoon een vaccin voor hebben :o
Je sluit daar niets met 100% mee uit, dus garanties geeft het nooit, maar ik perk er wel het risico aanzienlijk mee in.

Maar ik snap ook goed de andere kant van het verhaal: ouders die liever geen 'rotzooi' in willen laten spuiten. Polio bijvoorbeeld komt al jįren niet meer voor in Nederland (dankzij de vaccinaties ;)), dus waarom zou je daar nog tegen vaccineren? Hoe groot is de kans dat polio wordt geļmporteerd?

Al moet ik wel zeggen dat beide kanten op een vrij agressieve manier hun mening op kunnen dringen zeg.

Rellen *O*
pi_146526979
Ik ben gewoon een brave volger. Heb niet de neiging te denken dat mijn intellect of kritische blik scherper zijn dan die van de medische wereld :7

Bovendien is de beschermende werking van een vaccinatie ook deels afhankelijk van het percentage ingeente kinderen. Het beschermt zelfs de arme kinderen van de aluhoedjesbrigade :+
Kwak
pi_146526984
Oef, vaccinaties. Mijnes heeft vorige week haar eerste set gekregen. En ik volg gewoon het programma hier. Heb net zitten vergelijken, en de enige prik die ze hier niet standaard krijgen, maar in NL wel, is de meningokokken C. Misschien dat we die zelf wel toevoegen.
Ik vond het wel heel "vreemd" om zo'n chemisch goedje mijn gezonde kind in te spuiten. Maar ik ben geen arts, geen bioingenieur of weet ik wat, dus ik heb gewoon eerlijk naar mezelf toegegeven dat ik niet genoeg weet om anders te doen dan wat er aangeraden wordt. En als ik de bijwerkingen lees van die ziektes, dan bedank ik daar het liefst voor. Hier is het bijna hip om nee te zeggen tegen vaccinaties. Dat vind ik dan weer eng.
(Verder is dit interessant leesvoer. Geen waarheid, maar een kant van de zaak)

Oh en hoi :W
Wij zijn druk. Maar het gaat goed. De eerste schaterlach is een feit. De eerste zwemles ook. Ze vond het echt fantastisch <3 Daarna doodmoe, dus van 22-08.20 geslapen. Luiwammes van me O+
pi_146526994
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 11:06 schreef kwakz0r het volgende:
Ik ben gewoon een brave volger. Heb niet de neiging te denken dat mijn intellect of kritische blik scherper zijn dan die van de medische wereld :7
En dit ja, haha. Ik kan en weet veel. Van heel andere dingen :P
pi_146527055
Ik ben kritisch tov de medische wereld maar dat is meer door prive dingen, dingen die over het hoofd werden gezien door de zogenaamde 'kenners'.

Maar inderdaad de aluhoedjes brigade is ook kriebelverhogend.

@Dyre: dat is wat voor ons de doorslag gaf, zonder inentingen is er gewoon een risico, een risico die ik liever niet loop. Ik ken wel mensen die inentingen hebben uitgesteld door baby een dreumes was.
pi_146527057
Het punt voor mij is nu dat ik heb gemerkt dat er wel vaker vanuit de overheid adviezen en richtlijnen e.d. worden gesteld die volgens mij niet helemaal juist zijn. Denk aan het 'vier maanden bijvoeding-advies'. Of het Voedingscentrum. Of de dingen die zelfs artsen op het cb zeggen over bv die soms niet kloppen. Daardoor heb ik nu wel steeds meer een soort wantrouwen, en het idee dat ik echt zelf verantwoordelijkheid moet nemen, in het me verdiepen in hoe het allemaal zit.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 11 november 2014 @ 11:09:42 #215
149959 SQ
snelle trees
pi_146527058
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 11:06 schreef kwakz0r het volgende:

+1. :D
Ik kreeg vorige week wel al haar inentingskaarten binnen. Was een heel boekwerk! En dat moeten ze allemaal in mijn baby prikken ;( :')
disclaimer
pi_146527130
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 november 2014 10:19 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik heb ook net weer zes pakken ingeslagen :9.
Dus jij bent er zo een, die alle pakken wegjat voor m'n neus :P ;)
Kwam om half 10 (winkel gaat om 9 uur open) waren de twee maten, die ik wou hebben, er al niet meer :')
pi_146527211
Klaagpost: heel fijn hoor, dat hij tijdens de zeuruurtjes innde ochtend wel slaapt in de doek. Maar ik loop nu dus al een uur langzaam rondjes door t huis en ik begin me wat te vervelen op onze 75 m2. :')

Huishoudelijke klusjes doen heeft weinig zin want bijna alles is netjes en bukken vindt hij ook 'niet ok!'. En ik heb zelf niet zo'n puf om naar buiten te gaan (en waarheen dan?)

Meh. Maar t knuffelt wel fijn zo met je kindje dicht op je O+
Kwak
pi_146527259
Met dit weer is toch wel echt lekker om een frisse neus te halen. Even rondje door de buurt?
  dinsdag 11 november 2014 @ 11:17:54 #219
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146527264
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 11:13 schreef Loj het volgende:

[..]

Dus jij bent er zo een, die alle pakken wegjat voor m'n neus :P ;)
Kwam om half 10 (winkel gaat om 9 uur open) waren de twee maten, die ik wou hebben, er al niet meer :')
Dit was ook alles wat er nog lag hoor :').
KuikenGuppy
  dinsdag 11 november 2014 @ 11:22:00 #220
149959 SQ
snelle trees
pi_146527389
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 11:15 schreef kwakz0r het volgende:
Klaagpost: heel fijn hoor, dat hij tijdens de zeuruurtjes innde ochtend wel slaapt in de doek. Maar ik loop nu dus al een uur langzaam rondjes door t huis en ik begin me wat te vervelen op onze 75 m2. :')

Huishoudelijke klusjes doen heeft weinig zin want bijna alles is netjes en bukken vindt hij ook 'niet ok!'. En ik heb zelf niet zo'n puf om naar buiten te gaan (en waarheen dan?)

Meh. Maar t knuffelt wel fijn zo met je kindje dicht op je O+
meeveren ;) ik zit ook al een uur met baby op schoot op de bank terwijl ik best zou willen ontbijten :')
disclaimer
pi_146527428
Herkenbaar Kwak ;)

Inentingen doe ik gewoon...
Bij dreumes kreeg ik van de ka juist het advies om de inentingen wel op tijd te doen.. En eigenlijk heeft hij er nooit echt last van gehad (beetje verhoging).
Misschien heeft Js er straks wel veel last van, dan kan ik altijd nog anders beslissen :)
pi_146527472
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 11:17 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dit was ook alles wat er nog lag hoor :').
En niet eens 3 pakken laten liggen voor mij :P
pi_146527478
Zorg dat je eerst je eigen eten/ drinken/ telefoon/ krantje/boek/ tijdschrift en alles klaar ligt en dan pas instaleren!! ;)

Ik ga straks ook eens lekker een ronde buiten doen met de doek O+
pi_146527517
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 11:22 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

meeveren ;) ik zit ook al een uur met baby op schoot op de bank terwijl ik best zou willen ontbijten :')
Kan de poets niet helpen? Of is ze niet meer gekomen?

Ik realiseerde me vaak pas te laat dat ik wel naar buiten kon en liep dan dus nog met pyjama aan en baby in de doek :') Maar staand/wiebelend kun je ook koken, bakken, strijken, tv kijken, boek lezen, was vouwen, keukenkastjes opnieuw inrichten, afwassen ;)
  dinsdag 11 november 2014 @ 11:31:27 #225
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_146527673
Ik ben zo blij dat ik mag zitten van Suze als ze slaapt in de doek :D. Wij hebben net ook 1,5 buiten gelopen. Lekker koud O+.

Ze dronk net aan de borst, liet even los, kijkt omhoog en lacht naar me O+. Nu moppert ze in de box terwijl ik maar alvast lunch, preparation is key :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')