abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 november 2014 @ 12:12:23 #251
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146528866
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:09 schreef Roomsnoes het volgende:
Aww burdie, samen piano spelen <3
Dit was een zeldzaam momentje waarop ik ook de piano mocht aanraken, meestal speelt hij alleen en mag ik me er niet mee bemoeien :').
Hij heeft wel al een goede aanslag :D :').
KuikenGuppy
  dinsdag 11 november 2014 @ 12:13:11 #252
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_146528891
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:08 schreef Burdie het volgende:

[..]

Nee, maar het gebeurt wel.

En Ewan O+.
Dat weet ik, zit even te googlen, helaas niks te vinden qua officiële cijfers want dat wordt natuurlijk ontkend :') Nou ja, ik ga me gewoon inlezen en een afweging maken voor in de toekomst wat wel en wat niet. Moet zeggen dat Lucas heel mild reageert dus zogezien ben ik niet bang dat er ineens een hele heftige reactie optreedt.

Wat gezellig zo samen achter de piano O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  dinsdag 11 november 2014 @ 12:14:13 #253
52229 Chanty
pi_146528925
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:08 schreef BlueEyes het volgende:
Mijn kind kan faken!
Viel me gisteren al op, daarnet weer.
Hij verslikte zich en hoestte. Als ik he en gossie bij elke hoest zeg, perst hij met een lach nog wat nephoestjes eruit :')
:D _O- echte man he! :+

Mijn kind slaapt gewoon alweer :') WTF?!
pi_146528949
:D Heel slim van 'm BE!

Pianospelen staat hier garant voor een ineens stille baby, maar ze gaat er niet van slapen. Lieve foto Burdie O+

Intentingen, ik weet het niet zo goed :@ vind het eng om het niet te doen maar ook eng om het wel te doen. Vanmiddag gaan we voor de eerste prikjes, ik hoop dat ze er niet te heftig op reageert.

En ik ben zo verliefd op m'n kind O+ , kiek nou:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2014 12:15:43 ]
pi_146529001
Hmm, wilde mijn post aanpassen, is alles weg.

Maar goed. Burdie en Chanty: ik wil me gaan inlezen, maar wat kom je dan veel tegen zeg.
Onder meer deze site:
http://www.skepsis.nl/blog/2013/08/mazelen-&ndash;-misverstand-1-dood-na-vaccinatie/

Het is erg ingewikkeld allemaal. Maar ik denk dat ik er toch maar op ga vertrouwen dat de voordelen opwegen tegen de nadelen. Voor mij persoonlijk gaat het dan ook niet alleen om I maar om de algehele volksgezondheid. Dat klinkt wat raar, als ik dat nu zo opschrijf, maar heeft toch te maken met het idee van een algemeen belang bij dit soort dingen. Als het echt te gevaarlijk zou zijn, zou er worden ingegrepen, daar ben ik wel van overtuigd.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_146529113
Ik kom ook uit een zwartekousenregio waar er soms ineens uitbraken van de mazelen waren. En veel vroeger natuurlijk polio. Dat kwam dan wel niet voort uit wantrouwen naar de medische wereld maar uit geloofsovertuiging, maar ik heb wel gezien wat voor ellende het kan aanrichten. Misschien neig ik daarom wel meer naar wel inenten dan niet. En ik zou het mezelf inderdaad nooit vergeven als ik niet zou laten inenten en ze toch ziek zou worden. Maar het blijft een lastig iets, en een beetje kritisch kijken naar overheidsadviezen (voedingscentrum inderdaad :') ) is nooit weg.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2014 12:20:43 ]
  dinsdag 11 november 2014 @ 12:22:59 #257
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146529206
Ik vind het vooral jammer dat ze in nederland niet/ nauwelijks de mogelijkheid aanbieden om zelf te kiezen welke vaciinaties er voor jou als ouder er wel toe doen. Ik heb er een paar tussen zitten die voor mij geen issue zijn.

En ik vind een CB niet eerlijk in het aanbieden van de vaccinatie's
Neem pneumokokken err bestaan 92 typen van deze bacterie, tegen 10 daarvan is er een vaccin.
Alle andere types tjah die kan je kind dus gewoon nog krijgen. Het rivm laat het overkomen alsof je kind zonder inenting gevaar loopt en met er niets aan de hand is.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_146529637
Razz wat een snoetje :D

Slaapboks voor L en F kennelijk Chanty!
Ben ik eindelijk een dag vrij en zat ik om 9 uur gepoetst en al klaar voor het grote mama-zoon festijn, slaapt meneer steeds na een uurtje wakker zijn.
Hij zal het wel nodig hebben na 3 dagen papageweld te hebben gehad.
Mijn rustgevende invloed O+
pi_146529679
:D faken!

En best herkenbaar hoor Kwak, echt.. Bij mij ook heel aanwezig doordat ik m'n werk nog niet af had en steeds die trouwreportages nog op m'n schouders voel.. Inmiddels in losse halve uurtjes (en gister een uurtje toen J met baby maar de Jumbo was *O*) 2 reportages afgemaakt, 4 to go!

En yup SQ: J heeft wat dagdelen gewerkt in de week dat L nog in het zkh lag maar wij thuis waren, en vanaf dat L thuis was, heeft hij z'n vakantie opgenomen. Voordeel van allebei de zomer doorwerken! Vorig jaar zaten we nu in Andalusië O+
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_146529797
Ohh Razz, cuuuuute!!

En fijn om hier even mee te lezen mbt inentingen!

(Nieuwe post ipv edit ivm verdwijnrisico op brak internet @ Ikea ;) En voeden bij Ikea: check!)
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_146529864
Bij de Ikea kan je zo lekker in een goeie stoel voeden O+
(Tenminste in A'dam)
  dinsdag 11 november 2014 @ 12:48:33 #262
52229 Chanty
pi_146529957
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:37 schreef BlueEyes het volgende:
Razz wat een snoetje :D

Slaapboks voor L en F kennelijk Chanty!
Ben ik eindelijk een dag vrij en zat ik om 9 uur gepoetst en al klaar voor het grote mama-zoon festijn, slaapt meneer steeds na een uurtje wakker zijn.
Hij zal het wel nodig hebben na 3 dagen papageweld te hebben gehad.
Mijn rustgevende invloed O+
:D t is wat met die kerels

Razz ze trekt echt zo'n oops I did it again gezicht :+
pi_146529983
Veeg me op, ons mannetje blaast nu naar zijn hapjes pap, fruit en groentehap. Wij snapten het niet 'Waar heeft ie dat blazen geleerd?'. DUH wij blazen altijd op zijn groentehap lepel als het te warm is...

Hij blaast overigens ook naar de katten, zijn speelgoed en tijdens het luier verschonen. Met van die trotse ogen, 'Zie je wat ik kan?'
pi_146530111
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 11:49 schreef Roomsnoes het volgende:
Hé, kleine stapjes he! En je moet naturlijk niets wat je niet leuk vindt. Daar schiet M ook weinig mee op.
Wat mis je uit je oude leven? Hoe zou je M daar (straks) in kunnen passen?
Als ik tv wil kijken dan lig op mijn zij op de bank met baby aan tiet. Zij blij, ik blij. Wil M los op je borst liggen, zonder doek? Dan kan je je haakwerk er bij pakken. Of naar de winkel wandelen en lekkere dingen kopen voor het avondeten, tijdschrijft meenemen (Flow al gelezen?), en een lekkere thee ofzo.

Ik doe nu (na 2,5 pas he!) in principe alles wat ik normaal ook deed, maar met lager tempo. Alleen de pianoles was een afgang. Serieus, wat dacht ik :')
Naar buiten was wel even lekker. Ook even uitgehuild bij J onderweg en verteld wat ik zo moeilijk vind.

Even in spoiler want t staat zo negatief maar zo voel ik het nu niet echt...
SPOILER: antwoord op je vragen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 8% gewijzigd door kwakz0r op 11-11-2014 13:07:31 ]
Kwak
pi_146530640
Is hij in de doek als jullie naar buiten gaan wel de hele tijd rustig, kwak?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 11 november 2014 @ 13:10:20 #266
149959 SQ
snelle trees
pi_146530667
Is J. zelf ook rustiger, kwak?
M. wordt namelijk bij haar vader ook nauwelijks rustig, maar blei is zelf ook zo gespannen er mee bezig. Zo van, baby MOET NU RUSTIG WORDEN, met als gevolg een nog harder huilende baby :') ik merk dat hoe kalmer je zelf blijft, hoe rustiger de baby is.
Ik zeg niet dat dat het probleem is hoor, dus zie dit niet als een aanval ;)

Razz, dat verbaasde hoofd O+

Pianokuiken :D O+

Blues baby kan manipuleren *O*
disclaimer
pi_146530721
Fijn dat het even lekker was om naar buiten te gaan!
Ik heb soms wel eens tegen man gezegd: er staat melk in de vriezer, alstublieft, hier is O. Ik ga in bad/een tukkie doen/drie rondjes haken/whatever. J ging dan een rondje lopen met haar. O rustig, J even alleen met puk want ja, ik zit er ook altijd maar bij :P En gelukkig is mijn man de rust zelfde, en dat heeft een fijn effect op zo'n beeb.

Grote disclaimer: ik zag het even helemaal niet zitten toen mini 4-8 weken was ofzo, dus ik herken erg veel in wat je schrijft. Het idee dat ze nooit meer weg zou gaan begon ineens te dagen, en ondanks dat ik het een fantastisch idee vond, benauwde het me ook. Ik voelde me een kluizenaar en dacht dat het nooit zou veranderen. Overdag sliep ze alleen op mij, dus we kwamen de bank niet eens af. En nu ga ik regelmatig naar cafétjes, naar de stad met metro en bus, en terug twee steile heuvels op met propvolle kinderwagen, we gaan naar babyzwemmen. Nooit gedacht dat ik daar mijn hand niet meer voor om zou draaien. Cliché maar waar: het zijn fases, en het wordt beter. (Die zouden ze op een poster af moeten drukken en gratis uit moeten delen bij ontslag uit het ziekenhuis :P)
  dinsdag 11 november 2014 @ 13:14:46 #268
149959 SQ
snelle trees
pi_146530824
En kan het zijn dat mijn baby alvast aan dr eerste sprong bezig is? (4+5). Ze wil ineens niet meer slapen, vraagt constant om de borst en wil alleen maar tegen mij aan liggen :')
disclaimer
pi_146530920
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 13:14 schreef Stormqueen het volgende:
En kan het zijn dat mijn baby alvast aan dr eerste sprong bezig is? (4+5). Ze wil ineens niet meer slapen, vraagt constant om de borst en wil alleen maar tegen mij aan liggen :')
voorsprong :P
pi_146531247
Ja, het begin is heel intensief. En wat je schrijft kwak: kunnen doen wat je zelf leuk vind/wil.. daar zit 'em wel een beetje de crux. Zo in het begin is dat lastig en moet je het hebben van kleine momentjes. Voor mij was het bijvoorbeeld al heel fijn als ik het, toen mijn vriend gewoon aan het werk was, voor elkaar kreeg om even te douchen en te zorgen dat ik zelf op gezette tijden ook wat eten en drinken binnen kreeg. En met een beetje geluk kon ik de vaatwasser in- en uitruimen. Verder draaide de dag om I. (Dat kwam ook omdat I het niet langer dan 10 minuten ergens uithield overdag, in haar wieg, wipstoel of waar dan ook. Alleen aan de borst of in de draagdoek hield ze het langer vol. En daar had ze dan, niet geheel toevallig denk ik :') , precies mij voor nodig.)

Wat ik echt heerlijk vond: met I in draagdoek de stad in en dan ergens koffie drinken. Halleluja. (Vaak dan wel make-up loos en met verfomfaaid haar, want mezelf optutten na het douchen, daar had ik ook geen tijd voor. *) .)

Het is wel een idee om, zoals Room schreef, oafspraken te maken met J.. Dat jij je even kan terugtrekken en dat hij het doet. Maar als M. echt aan het clusteren dan wel regelen is, is ook dat lastig. Dat is ook een nadeel van bv, moet ik zeggen.
pi_146531381
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 13:14 schreef Stormqueen het volgende:
Sommige baby's zitten dan permanent in een sprong. (Zie kwak.)
  dinsdag 11 november 2014 @ 13:33:42 #272
149959 SQ
snelle trees
pi_146531421
quote:
11s.gif Op dinsdag 11 november 2014 13:32 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Sommige baby's zitten dan permanent in een sprong. (Zie kwak.)
ja tuurlijk weet ik dat er andere oorzaken bestaan :') maar de omslag is zo plotseling, vandaar.
disclaimer
pi_146531690
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 13:11 schreef Roomsnoes het volgende:
Fijn dat het even lekker was om naar buiten te gaan!
Ik heb soms wel eens tegen man gezegd: er staat melk in de vriezer, alstublieft, hier is O. Ik ga in bad/een tukkie doen/drie rondjes haken/whatever. J ging dan een rondje lopen met haar. O rustig, J even alleen met puk want ja, ik zit er ook altijd maar bij :P En gelukkig is mijn man de rust zelfde, en dat heeft een fijn effect op zo'n beeb.

Grote disclaimer: ik zag het even helemaal niet zitten toen mini 4-8 weken was ofzo, dus ik herken erg veel in wat je schrijft. Het idee dat ze nooit meer weg zou gaan begon ineens te dagen, en ondanks dat ik het een fantastisch idee vond, benauwde het me ook. Ik voelde me een kluizenaar en dacht dat het nooit zou veranderen. Overdag sliep ze alleen op mij, dus we kwamen de bank niet eens af. En nu ga ik regelmatig naar cafétjes, naar de stad met metro en bus, en terug twee steile heuvels op met propvolle kinderwagen, we gaan naar babyzwemmen. Nooit gedacht dat ik daar mijn hand niet meer voor om zou draaien. Cliché maar waar: het zijn fases, en het wordt beter. (Die zouden ze op een poster af moeten drukken en gratis uit moeten delen bij ontslag uit het ziekenhuis :P)
Al hadden ze me dat op een poster gegeven dan had ik het nog niet geloofd :P Nu weet ik dat het zo is en kan ik het meer in perspectief zien. Ik kan nu ook echt genieten van samen naar de markt of zwemmen idd, terwijl ik toen alleen maar hoopte dat hij niet zou gaan huilen als ik net buiten liep. Ik had wel het grote voordeel dat het echt heerlijk weer was, dus buiten zijn was echt geen straf.

Ik voelde me overigens ook verantwoordelijk voor de baby als mijn vriend wel gewoon thuis was en die gevoelens vind ik nog steeds moeilijk aan de kant te zetten, waardoor ik soms gewoon te lang doorging terwijl hij het ook fijn vond om met Stip bezig te zijn.
pi_146531733
Ik heb gewoon geen idee van die sprongetjes eigenlijk. :@ . :P . Heb me er tot nu toe niet zo mee beziggehouden. Het eerste jaar voelt voor mij ook sowieso als een continu 'sprongetje'.
pi_146532084
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 13:10 schreef Stormqueen het volgende:
Is J. zelf ook rustiger, kwak?
M. wordt namelijk bij haar vader ook nauwelijks rustig, maar blei is zelf ook zo gespannen er mee bezig. Zo van, baby MOET NU RUSTIG WORDEN, met als gevolg een nog harder huilende baby :') ik merk dat hoe kalmer je zelf blijft, hoe rustiger de baby is.
Ik zeg niet dat dat het probleem is hoor, dus zie dit niet als een aanval ;)

Dat is hier ook een punt inderdaad. Bij m'n vriend wordt Lou echt niet rustig.
Hij liep gisteren hier ook rond met haar zodat ik even "rustig" (lees: alles snel naar binnen schuiven nu het nog lauw is) kon eten. En dan vraagt 'ie ook de hele tijd wat hij nu moet doen. Ja, gewoon rond blijven lopen :') maar als ze dan niet binnen een minuut rustig wordt, ziet hij het als faal, strest, wil wat anders doen en krijst zij inderdaad nog harder.
maar ik snap het ook wel. Ze begint meestal om 4 of 5 uur te huilen en houdt pas 8 uur op. Ik ben het ondertussen wel gewend, maar hij kan er niet mee omgaan. Het is ook wel erg lang.

Sprongetjes.. daar zitten wij al vanaf dag 2 in als het gaat om niet slapen, huilen en plakken :P Het wordt wel steeds gezelliger hoor dat plakken O+ Ze grijpt nu al gelijk naar m'n haar en houdt dat vast in d'r vuistje en tijdens een krijsaanval is dat behoorlijk vervelend met die maaiende handjes :')

Kwak, het wordt al vaak gezegd maar alleen lukt het je ook. Je groeit er echt in en ook dat meeveren wordt makkelijker :*

Ik zie Lou al weer wakker worden naast me, dus ik heb nu een minuut om m'n borst te laten zien voordat ze gaat huilen. Ik lees straks wel goed terug :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')