SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handige sites:
Motor-Forum
Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen
Bijzondere verrichtingen CBR(.pdf)
Gratis theorie 5 gratis oefenexamens Wel eerst het gratis MotoPlus blad aanvragen, dan krijg je direct een toegangscode.
http://www.luiemotorfiets.nl/
Geslaagden 2009
Reintji 12-03-2009 - Neo_ 01-04-2009 - Sequencial 22-04-2009 - KleinVosje 16-06-2009 - robert-dirksen 30-07-2009 - Robin_ 31-07-2009 - -Menn0- 10-08-2009 - DABAMASTER 12-08-2009 - RemcoDelft 31-08-2009 -Pro2Call 07-09-2009 - tongytongylickylicky 09-09-2009 - keepwalking 14-09-2009 - Renedis 15-10-2009 - crossover 12-11-2009 - PeeJie_ 03-12-2009 - Gauner 03-12-2009 - TPS ??-??-2009
Geslaagden 2010
El_Thijs 23-06-2010 - Mickeys 19-07-2010 - HeetBoven 30-09-2010 - Hoogheid 23-11-2010
Geslaagden 2011
daantje1044 20-01-2011 - Anne 02-03-2011 - 12345r 08-03-2011 - CocaColaLight 10-03-2011 - beantsje 28-03-2011 - densmee 28-03-2011 - DownBusiness 07-04-2011 - Vinniiee 07-04-2011 - rene90 11-04-2011 - ArnosL 11-05-2011 - whY... 24-05-2011 - cyberterrorist 01-06-2011 - Crutch 15-06-2011 - DarkNoize 17-06-2011 - Tankiej 30-06-2011 - Rossdale 06-07-2011 - menmulder 27-07-2011 - Devvie 09-08-2011 - Yreal 10-08-2011 - Little_Miss_Naughty 10-08-2011 - TSI 08-09-2011 - mstx 13-09-2011 - Dekatria 10-10-2011 - ibaneX 01-11-2011 - lipjes 15-11-2011 - MaximumRush 19-11-2011 - Mirgeam 15-12-2011
Geslaagden 2012
Joooo-pi 08-02-2012 - t0sti 09-01-2012 - WhiteJoker 29-03-2012 - Salatrut 26-4-2012 - Gokhan03 21-05-2012 - Skv 30-05-2012 - -Trinity-14-06-2012 - weerstandje 26-06-2012 - Danger.Mouse 09-07-2012 - RainofDeath 01-08-2012 - Dimitri_ 23-08-2012 - lbeew 03-09-2012 - SilentHunterNL 04-09-2012 - Stoeltafel 07-09-2012 - hlmllp 27-09-2012 - DubbelZout 11-10-2012 - Vrieskist 19-11-2012 - einschtein 10-12-2012
Geslaagden 2013
Juicyhil 14-01-2013 - picodealion 04-04-2013 - Tunafish 08-04-2013 - muhahaha 27-05-2013 - Tommzzz 12-06-2013 - Piles 08-07-2013 - KYC 01-08-2013 - Poem 26-09-2013 - Tijgerbroodje 20-12-2013
Geslaagden 2014
Pinkdwarf 07-01-2014 - Erasmo 08-01-2014 - Scheringa 04-03-2014 - Cobratjuh 14-04-2014 - sanger 20-08-2014
Wil je er ook in staan? Maak dan even een TR () met je gegevens of aanpassingen."Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
Ja eerst een tweedehands idd.quote:Op woensdag 5 november 2014 08:22 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Tof ding, maar je gaat wel voor een tweede hands eerst denk ik?
Succes!quote:Op woensdag 5 november 2014 22:33 schreef GrumpyCat het volgende:
Hallo allemaal, na 2.5 jaar m'n autorijbewijs te hebben, begin ik morgen met een intakeles voor het A2 rijbewijs
Onderweg naar het oefenterrein op mijn bek gegaan. Gelukkig niks aan de hand.quote:Op donderdag 6 november 2014 11:05 schreef sylvesterrr het volgende:
Vanmiddag eerste echte les... Ben benieuwd.
Weten we ook weer meteen waarom stapvoets rijden onderdeel van AVB is Maar je vond het rijden zelf wel leuk?quote:Op donderdag 6 november 2014 15:28 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Onderweg naar het oefenterrein op mijn bek gegaan. Gelukkig niks aan de hand.
Bij een verkeerslicht probeerde ik met slippende koppeling achter een auto te blijven (verkeerslicht sprong net op groen toen ik aankwam). Vervolgens raakte ik uit balans waarna ik op de grond terechtkwam.
Vandaag remoefeningen (stop, noodstop en precisie), parkeren en stapvoets rijden geoefend. Stapvoets rijden is echt lastiger dan ik dacht, maar heb het kunstje inmiddels geleerd geloof ik.
Op snelheid komen voor de remoefeningen ging de eerste 10x ofzo echt mis. Of ik was te langzaam of te snel. Ook dat gaat goed nu.
Al met al heb ik in twee uurtjes al wat voortgang geboekt.
quote:Op donderdag 6 november 2014 15:39 schreef mjan het volgende:
[..]
Weten we ook weer meteen waarom stapvoets rijden onderdeel van AVB is Maar je vond het rijden zelf wel leuk?
Twintig uur, succes! Ik zou willen dat het mij daarin was geluktquote:Op donderdag 6 november 2014 15:51 schreef sylvesterrr het volgende:
En ik moet het sowieso leuk vinden. Na de proefles van vorige week heb ik direct een pakket van 20lesuren + AVB + AVD + EV afgenomen. Er is geen weg terug meer.
Na de proefles zei de instructeur dat ik waarschijnlijk 22-25 lesuren nodig heb. Ik zal dus wat losse lessen erbij moeten kopen.quote:Op donderdag 6 november 2014 16:07 schreef mjan het volgende:
[..]
Twintig uur, succes! Ik zou willen dat het mij daarin was gelukt
10? Wow... Mijn neefje had 6 lessen nodig maar reed dan ook al 12 jaar trial. Veel ervaring op de brommer ofzo?quote:Op donderdag 6 november 2014 21:49 schreef GrumpyCat het volgende:
Net de proefles gehad, ken de instructeur zelf heel goed dus was heel leuk! Na de nodige instructie de motor op. Een mooie KTM, type is me ontschoten. Een beetje rondrijden op het terrein en toen mocht ik de weg al op!
Beetje door dorpjes gereden en over 80km wegen, wat een heerlijk gevoel was dat! Het ging allemaal erg goed, en volgens mn instructeur heb ik ongeveer 10 lessen nodig
Zo hee, 6 is al helemaal weinig! Ik rij inderdaad al 3 jaar brommer, maar dat is gewoon een automaat.quote:Op vrijdag 7 november 2014 07:15 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
10? Wow... Mijn neefje had 6 lessen nodig maar reed dan ook al 12 jaar trial. Veel ervaring op de brommer ofzo?
Tja, Nederlands jeugdkampioen motor-trial dus qua AVB hoefde hij niet veel te doenquote:Op vrijdag 7 november 2014 09:00 schreef GrumpyCat het volgende:
[..]
Zo hee, 6 is al helemaal weinig! Ik rij inderdaad al 3 jaar brommer, maar dat is gewoon een automaat.
Vraag es of je instructeur je achterop neemt en wat scherpe bochtjes laat voelen. Dan ervaar je hoe schuin die kan.quote:Op zaterdag 8 november 2014 16:56 schreef sylvesterrr het volgende:
Fuck it. Ik haat bochten. Dat tegenleunen wil nog niet echt lukken.
Halve draai is gewoon 20x mislukt. Op een gegeven moment ging de instructeur bij de tweede pylon staan: "rijd mij niet aan". De halve draai is toen in 1x gelukt. Meerdere keren achterelkaar trouwens, totdat hij daar wegging.
Snelle slalom ging wel lekker overigens.
Herkenbaarquote:Op vrijdag 7 november 2014 09:57 schreef Ceased2Be het volgende:
Voordat ik op de motor stapte was de fiets het snelste soort tweewieler waar ik ooit op had gezeten Wel al 15 jaar mijn autorijbewijs, maar daar heb ik voor m'n AVB niet zo veel aan.
Auto kostte me ook veel moeite voordat dat een automatisme was... Had hier niet veel anders verwachtquote:Op maandag 10 november 2014 11:47 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Herkenbaar
Ik ben ook vrij lang bezig geweest met lessen.
Het zit allemaal in je heupen en knieen, daarmee duw je de motor naar beneden. Als je dan je lichaam waterpas houdt en de motor trekkend houdt gaat'ie zo het hoekie omquote:Op zaterdag 8 november 2014 16:56 schreef sylvesterrr het volgende:
Fuck it. Ik haat bochten. Dat tegenleunen wil nog niet echt lukken.
Halve draai is gewoon 20x mislukt. Op een gegeven moment ging de instructeur bij de tweede pylon staan: "rijd mij niet aan". De halve draai is toen in 1x gelukt. Meerdere keren achterelkaar trouwens, totdat hij daar wegging.
Snelle slalom ging wel lekker overigens.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Liever de valbeugel buigen dan je scheenbeen buigen.quote:Op zaterdag 15 november 2014 14:40 schreef sylvesterrr het volgende:
Afgelopen donderdag was de rijles na de eerste bocht om me klaar te maken voor de halve draai al over. Ik ging op mijn bek en de valbeugel is verbogen vanwege de stoeprand/berm.
[..]
Maar goed, ik ben blij dat ik de bochten nu wel goed gaan. Als ik nu terugdenk aan hoe ik afgelopen donderdag op mijn bek ben gegaan: waar the fuck was ik toen mee bezig?
True.quote:Op zaterdag 15 november 2014 16:41 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Liever de valbeugel buigen dan je scheenbeen buigen.
Gewoon ervoor gaan. Als je bekend met in de omgeving scheelt dat echt een hoop. Bovendien is het AVD examen 1 grote momentopname dus als je mazzel hebt is het rustig op de weg en gebeurt er weinig en heb je zo je rijbewijsje in je pocketquote:Op zondag 16 november 2014 15:28 schreef StM het volgende:
Zo, ik heb a.s. donderdag mn AVD en ik heb pas 2 lessen op de weg gehad door nogal onverwachte ziekenhuis opname een paar dagen na m'n AVB Op zich rij ik helemaal niet verkeerd volgens m'n instructeur (voordeel van 7 jaar enorm veel kilometers met de auto maken en opgegroeid zijn in de omgeving waar ik examen doe) en ik heb deze week nog 2 lessen + ruim de tijd voor het examen, maar ik ben zo zenuwachtig als de pest, want ik voel me nog totaal niet ready ervoor.
Thanks Ik heb gelukkig wel een goed tijdstip volgens mij (14:00).quote:Op zondag 16 november 2014 15:53 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Gewoon ervoor gaan. Als je bekend met in de omgeving scheelt dat echt een hoop. Bovendien is het AVD examen 1 grote momentopname dus als je mazzel hebt is het rustig op de weg en gebeurt er weinig en heb je zo je rijbewijsje in je pocket
Ik was er voor mijn gevoel he-le-maal klaar voor, maakte 1 fout in m'n examen en kon meteen met lege handen naar huis. Voorbereiding zegt dus niet alles.
Veel succes
Grappig, ik heb donderdag ook mijn AVD, maar dan om 11:40. Als ik de voorspellingen op dit moment een beetje mag geloven hebben hebben we in elk geval geen regen tijdens het examen. En over er niet ready en zenuwachtig: dat gaat mij precies net zo. Ondanks dat ik nu in totaal op 33 x 50 minuten zit aan lessen (incl. AVB), blijft het spannend en kan er altijd iets ongelukkigs voorvallen, ondanks dat je van jezelf weet dat je best goed rijd.quote:Op zondag 16 november 2014 15:28 schreef StM het volgende:
Zo, ik heb a.s. donderdag mn AVD en ik heb pas 2 lessen op de weg gehad door nogal onverwachte ziekenhuis opname een paar dagen na m'n AVB Op zich rij ik helemaal niet verkeerd volgens m'n instructeur (voordeel van 7 jaar enorm veel kilometers met de auto maken en opgegroeid zijn in de omgeving waar ik examen doe) en ik heb deze week nog 2 lessen + ruim de tijd voor het examen, maar ik ben zo zenuwachtig als de pest, want ik voel me nog totaal niet ready ervoor.
Welk probleem heb je daarmee?quote:Op zondag 16 november 2014 16:58 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Iemand nog tips voor de langzame oefeningen? Vooral met de langzame slalom heb ik problemen.
Met sturen heb ik geen probleem, de overige oefeningen gaan namelijk goed (Snelle slalom e.d.) Waar ik inderdaad problemen mee heb is het constant houden van het gas, want als mijn instructeur de motor stationair 2000 tpm laat maken, heb ik geen enkel probleem met het doen van de langzame oefeningen.quote:Op zondag 16 november 2014 18:28 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Welk probleem heb je daarmee?
Ga eens als de instructeur met pionnen aan het prutsen is zelf bochtjes maken. Probeer je bewust te worden van hoe je nou eigenlijk stuurt. Duw eens aan de linkerkant tegen het stuur aan. De motor zal heel kort naar rechts gaan en dan meteen in een linkse bocht vallen. Je stuurt als het ware tegen. Als je dat goed onder de knie hebt en je bewuster bent van hoe het werkt worden die langzame oefeningen veel makkelijker.
Heb je problemen met het stabiel houden van het gas, leg dan eens een of twee vingers op de bar-end, knoppenblokje of de remhendel. Je kunt dan het gas beter stabiel houden.
Durf je hem niet plat te leggen, vraag dan eens of je instructeur eens het achtje wil rijden met jou achterop. Dan voel je hoe schuin de motor kan en hoe hij zich dan gaat gedragen.
quote:Op zondag 16 november 2014 16:58 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Iemand nog tips voor de langzame oefeningen? Vooral met de langzame slalom heb ik problemen.
Dat had ik in het begin ook met de langzame slalom, bij mij werd dat steeds veroorzaakt doordat ik te laat terugstuurde en dus teveel stuuruitslag had. Je instructeur zal het je ongetwijfeld wel verteld hebben maar de kunst is goed voorbereid aan komen rijden (lange aanloop), rechtop zitten, knieën goed tegen de tank en goed kijken waar je heen wilt (vooruit dus). Bij het sturen kun je proberen om afwisselend één bil een klein beetje van het zadel te tillen. Mocht het gas even teveel worden.. niets van aantrekken, beetje meer remmen of beetje koppeling terug.quote:Op zondag 16 november 2014 18:44 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Waar ik inderdaad problemen mee heb is het constant houden van het gas
Bedankt, zal er morgen tijdens de les gebruik van maken! Ik moet zeggen dat ik het lastig vind om de combinatie achterrem, gas en koppeling goed te doseren. Heb afgelopen week ook laarzen aangeschaft en mee gelest, maar ik merk dat ik nu minder gevoel heb in zowel het schakelen als de achterrem. Dat komt vooral omdat het leer een stuk dikker aanvoelt dan de laarzen die ik daar in bruikleen heb gehad.quote:Op zondag 16 november 2014 19:43 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
[..]
Dat had ik in het begin ook met de langzame slalom, bij mij werd dat steeds veroorzaakt doordat ik te laat terugstuurde en dus teveel stuuruitslag had. Je instructeur zal het je ongetwijfeld wel verteld hebben maar de kunst is goed voorbereid aan komen rijden (lange aanloop), rechtop zitten, knieën goed tegen de tank en goed kijken waar je heen wilt (vooruit dus). Bij het sturen kun je proberen om afwisselend één bil een klein beetje van het zadel te tillen. Mocht het gas even teveel worden.. niets van aantrekken, beetje meer remmen of beetje koppeling terug.
Bij de halve draai en achtje is het een kwestie van een kwartje dat even moet vallen. Ineens kom je er achter dat de motor veel stabieler is als je gas geeft. Makkelijk geredeneerd, maar het gevoel moet ook mee.
Wat ook kan helpen is de pionnen net even iets ruimer zetten en dan oefenen, als het dan lukt kunnen ze weer krapper en kun je het fijnslijpen. Zo moest ik bijvoorbeeld het achtje constant blijven doen en ondertussen zetten mijn instructeur de pionnen steeds ietsje verder naar binnen. Bij de langzame slalom werkt dat ook, zet ze maar eens op 3,5 meter om te beginnen.
Ik kwam tijdens mijn AVB examen aanrijden voor de langzame slalom. Door mijn zenuwen was ik gewoon vergeten mijn voet op de rem te houden en de koppeling te laten slippen. Ik reed dus gewoon langzaam in zijn 1. Halverwege dacht ik ineens Fuck... en corrigeerde alsnog. De examinator vond dit wel cool en liet me in een keer door gaanquote:Op zondag 16 november 2014 16:58 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Iemand nog tips voor de langzame oefeningen? Vooral met de langzame slalom heb ik problemen.
Dat is vriendelijk want eigenlijk moet je hem verplicht met een slippende koppeling doen. En ik ga er vanuit dat dit vanaf het begin af aan meteen moet:quote:Op zondag 16 november 2014 21:11 schreef scoober het volgende:
[..]
Ik kwam tijdens mijn AVB examen aanrijden voor de langzame slalom. Door mijn zenuwen was ik gewoon vergeten mijn voet op de rem te houden en de koppeling te laten slippen. Ik reed dus gewoon langzaam in zijn 1. Halverwege dacht ik ineens Fuck... en corrigeerde alsnog. De examinator vond dit wel cool en liet me in een keer door gaan
quote:Langzame slalom
De verplichte oefening in het tweede cluster is de langzame slalom. Er
geldt geen richtlijn voor de snelheid. Gezien de geringe tussenafstand ligt een stapvoets tempo voor de hand.
Het gebruik van een slippende koppeling is bij deze oefening verplicht.
Van belang is verder de combinatie van juiste bediening, langzaam rijden en het behouden van de balans. Dit alles doe je natuurlijk zonder de pylonen aan te raken!
GRATZ!quote:
Uiteindelijk is het de moeite waard.quote:Op donderdag 27 november 2014 11:57 schreef Ceased2Be het volgende:
zo. AVB gepland voor 9 December, dan een goede 21 / 22 lessen erop zitten
(fijn om te weten dat het me meer lessen heeft gekost dan de pensionado waar ik eerst mee leste, maar boeien.)
Dat hoop ikquote:Op donderdag 27 november 2014 12:01 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Uiteindelijk is het de moeite waard.
Ik twee keer:quote:Op donderdag 27 november 2014 12:40 schreef Ceased2Be het volgende:
Ben nog nergens onderuit gegaan, dat valt me nog mee van mezelf
Och, niet druk om maken, ik zat ook op 21 lessen á 50 min. voor AVB. Bij 33 lessen AVD gedaan. Werd dus wel iets meer dan de 16 lessen die bij de intake waren genoemd.quote:Op donderdag 27 november 2014 11:57 schreef Ceased2Be het volgende:
zo. AVB gepland voor 9 December, dan een goede 21 / 22 lessen erop zitten
(fijn om te weten dat het me meer lessen heeft gekost dan de pensionado waar ik eerst mee leste, maar boeien.)
Hij crasht straks gewoon mijn motor en dan kan hij zeggen dat die krassen er al op zatenquote:Op donderdag 27 november 2014 18:58 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Je kunt beter vallen met zo'n afgetrapte les honda dan op je eerste nieuwe brommer waar je zo trots op bent
'Je had toch een rode bandit?'quote:Op donderdag 27 november 2014 19:09 schreef mjan het volgende:
[..]
Hij crasht straks gewoon mijn motor en dan kan hij zeggen dat die krassen er al op zaten
Collega adviseerde mij vandaag om een eventueel nieuw aangeschafte brommer maar eerst goed om te gooien, dan heb je de eerste kras vast gehad en doen de anderen geen pijn meerquote:Op donderdag 27 november 2014 18:58 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Je kunt beter vallen met zo'n afgetrapte les honda dan op je eerste nieuwe brommer waar je zo trots op bent
Niet te strak, maar zeker niet te los. En loop gerust 30 / 40 minuten met dat ding op je hoofd rond door de winkel terwijl je op zoek gaat naar ander spul wat je nog moet hebbenquote:Op maandag 1 december 2014 19:26 schreef Sarasi het volgende:
Er zijn nu langzaam wat leuke aanbiedingen te vinden, dus ik wil eigenlijk binnenkort ergens alvast een helm opduikelen. Iemand nog tips waar ik op moet letten?
Mag het een beetje oncomfortabel zitten in het begin (vormt die padding nog wat naar je hoofd)? En wat is het voordeel van een vizier wat in de helm wegzakt? Er is echt heel erg veel keus. Dank voor het snelle antwoord ook!quote:Op maandag 1 december 2014 19:26 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Niet te strak, maar zeker niet te los. En loop gerust 30 / 40 minuten met dat ding op je hoofd rond door de winkel terwijl je op zoek gaat naar ander spul wat je nog moet hebben
Die padding gaat niet veel doen, dus het moet eigenlijk direct comfortabel zitten. Daarom ook lang genoeg ophouden, kan goed zijn dat het na een half uurtje gewoon alsnog vervelend gaat klemmen. Niets zo vervelend als een te kleine helm (mijn leshelm was dusdanig dat ik a 45 minuten barstende koppijn had).quote:Op maandag 1 december 2014 19:30 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Mag het een beetje oncomfortabel zitten in het begin (vormt die padding nog wat naar je hoofd)? En wat is het voordeel van een vizier wat in de helm wegzakt? Er is echt heel erg veel keus. Dank voor het snelle antwoord ook!
Die C3 die ik heb is wel al een wereld van verschil als ik hem vergelijk met de leshelm. De stukken snelweg die ik heb meegepikt waren iig erg goed te doen qua ruis e.d.quote:Op maandag 1 december 2014 22:12 schreef BlackLining het volgende:
Ik heb nog nooit echt een stille helm op mijn kop gehad. Dan kun je eigenlijk beter 100 euro extra investeren voor goede otoplastieken. Meteen klaar met dat gezeik.
Dat is niet echt vergelijkbaar qua wind.quote:Op maandag 1 december 2014 19:39 schreef Sarasi het volgende:
Ik wil toch wel het liefste een integraalhelm. En een belangrijk punt is dat het niet tocht in de helm, dat kunnen mijn lenzen niet hebben. Maar dan ga ik gewoon vrolijk een tijdje rondlopen in die winkel met een helm op mijn kop.
Er is een verschil tussen windruis en het geluid alsof het constant dondert boven je hoofd. Mijn leshelm was al stukken stiller zonder doppen dan mijn eigen helm met oordoppen in ooit geweest is.quote:Op maandag 1 december 2014 22:12 schreef BlackLining het volgende:
Ik heb nog nooit echt een stille helm op mijn kop gehad. Dan kun je eigenlijk beter 100 euro extra investeren voor goede otoplastieken. Meteen klaar met dat gezeik.
doppen zijn imo zeker een aanrader. Ik heb een vrij dure helm en daar is de ruis toch ook wel behoorlijk boven de 120 km p/u.quote:Op maandag 1 december 2014 22:35 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Die C3 die ik heb is wel al een wereld van verschil als ik hem vergelijk met de leshelm. De stukken snelweg die ik heb meegepikt waren iig erg goed te doen qua ruis e.d.
Geen idee hoe dat gaat zijn als ik echt lange stukken ga rijden, misschien moet ik dan ook eens aan de goede doppen...
Hebben ze een windtunnel daar dan?quote:Op maandag 1 december 2014 19:39 schreef Sarasi het volgende:
Ik wil toch wel het liefste een integraalhelm. En een belangrijk punt is dat het niet tocht in de helm, dat kunnen mijn lenzen niet hebben. Maar dan ga ik gewoon vrolijk een tijdje rondlopen in die winkel met een helm op mijn kop.
Dat blijkt niet echt uit haar post he.quote:Op dinsdag 2 december 2014 08:38 schreef mjan het volgende:
Het gaat haar om het knellen, niet om de windruis.
Tenminste, dat hoop ik.
Uit haar losse post niet nee, maar aangezien het een reactie op Ceased is...quote:Op dinsdag 2 december 2014 08:50 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Dat blijkt niet echt uit haar post he.
Dat ja. Maar ik kan ook heel hard rennen met mijn korte beentjes.quote:Op dinsdag 2 december 2014 08:38 schreef mjan het volgende:
Het gaat haar om het knellen, niet om de windruis.
Tenminste, dat hoop ik.
Gisteren geslaagd voor AVB. Zonder onvoldoendes. Langzame slalom moest ik wel even overdoen.quote:Op donderdag 27 november 2014 12:38 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik heb 10 AVB-lessen gehad en heb aanstaande maandag mijn examen. Gaat nog spannend worden.
Eergisteren had ik eigenlijk twee uur gepland staan, evenals aanstaande zondag. De instructeur had de sleutel van de motor niet bij zich (en de andere motoren waren voor A1 en A2) waardoor die les is uitgevallen. Aanstaande zondag gaan we dus 4 á 5 uurtjes lessen. Hoop dat het genoeg is.
Voorafgaand aan het examen heb ik ook les om even erin te komen.
Tot nu toe twee keer lesuitval gehad (1x doordat ik zodanig op m'n bek ben gegaan dat de valbeugel is verbogen en 1x doordat de instructeur de sleutel niet bij zich had). Anders waren we qua planning goed uitgekomen.
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 2 december 2014 09:29 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Gisteren geslaagd voor AVB. Zonder onvoldoendes. Langzame slalom moest ik wel even overdoen.
Blijkbaar heb ik in totaal 12,5u gelest, inclusief de les voor het examen enzo. Ik dacht meer...
Gisteren ook voor het eerst op de snelweg gereden. Wow! Jammer dat het ijskoud was.
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 2 december 2014 09:29 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Gisteren geslaagd voor AVB. Zonder onvoldoendes. Langzame slalom moest ik wel even overdoen.
Blijkbaar heb ik in totaal 12,5u gelest, inclusief de les voor het examen enzo. Ik dacht meer...
Gisteren ook voor het eerst op de snelweg gereden. Wow! Jammer dat het ijskoud was.
Het enige leuke aan de snelweg zijn de op- en afritten.quote:Op dinsdag 2 december 2014 09:32 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Qua uren zit ik straks tegen de 30/35 aan (geloof ik) heb er dan een les of 22/23 opzitten (ervanuitgaande dat ik AVB dinsdag haal).
Al wel een paar keer snelweg gereden, maar dat gaat m'n hobby niet worden denk ik
Rechte stukken op de snelweg vind ik ook niks. Ook niet in de auto.quote:Op dinsdag 2 december 2014 09:32 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Qua uren zit ik straks tegen de 30/35 aan (geloof ik) heb er dan een les of 22/23 opzitten (ervanuitgaande dat ik AVB dinsdag haal).
Al wel een paar keer snelweg gereden, maar dat gaat m'n hobby niet worden denk ik
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goedmakertje voor je: ik ben tijdens een examen onderuit gegaan bij de noodstop. Ik zei tegen de instructeur al dat de voorrem niet lekker voelde tijdens het remmen. Op het examen. Ik had er al 15 lessen op zitten. Noodstop tientallen keer gedaan: altijd goed. Dus noodstop examen: BAM. In mijn ogen zat de rem muurvast. Was op een afgesloten terrein. Instructeur snapte er niks van want ik had de noodstop al tig keer gedaan. Examinator vond het al raar dat de motor zo vroeg in de vorken duikte. (Dat was ik niet.. Ik remde nml niet)quote:Op donderdag 27 november 2014 12:43 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ik twee keer:
• voor een verkeerslicht: ik probeerde met slippende koppeling aan te schuiven om niet stil hoeven te staan. BAM.
• bij het nemen van de bocht voor de aanloop voor de halve draai: ik keek naar de berm/stoeprand. BAM. Resultaat: lesuitval als gevolg van kromme valbeugel
Balen man. Leuk dat je het weer gaat oppakken.quote:Op dinsdag 2 december 2014 10:20 schreef 10minuteman het volgende:
[..]
Goedmakertje voor je: ik ben tijdens een examen onderuit gegaan bij de noodstop. Ik zei tegen de instructeur al dat de voorrem niet lekker voelde tijdens het remmen. Op het examen. Ik had er al 15 lessen op zitten. Noodstop tientallen keer gedaan: altijd goed. Dus noodstop examen: BAM. In mijn ogen zat de rem muurvast. Was op een afgesloten terrein. Instructeur snapte er niks van want ik had de noodstop al tig keer gedaan. Examinator vond het al raar dat de motor zo vroeg in de vorken duikte. (Dat was ik niet.. Ik remde nml niet)
Tot op de dag van vandaag weet ik niet of het mijn schuld was of dat de voorrem naar z'n grootje was. De rest deed het prima namelijk en altijd op die motor gelest. Ik had geen geld meer voor nieuw examen of lessen.
Maar goed dat was 6 jaar geleden. Nu is de geest en saldo weer voldoende om volgend jaar weer te beginnen en af te maken.
Motor was wel nog oke. Voorrem zat vast. Gescheurde beugels en een lekker radiator(?) Afgetrapte Honda.
Gelukkig zijn rijscholen verzekerd. Maar ik was iedergeval wel een nieuwe val ervaring rijker. Positief naar kijken.
Het zal in beide gevallen ongeveer net zo koud zijn, examens kunnen wel herplant worden mocht het gaan sneeuwen/ijzelen.quote:Op dinsdag 2 december 2014 12:07 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Balen man. Leuk dat je het weer gaat oppakken.
Ik twijfel over AVD. Het is buiten ijskoud en de vorstperiode is weer in zicht.. Voor je het week gaan veel rijlessen niet door maar het AVD-examen wel...
Iemand advies? Mijn instructeur raadt aan om medio februari af te rijden. Maar als ik het wil kan het ook medio januari. Dit jaar lukt sowieso niet meer.
Bedankt. Ja js toch een soort droom wat ik wil afvinken.quote:Op dinsdag 2 december 2014 12:07 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Balen man. Leuk dat je het weer gaat oppakken.
Ik twijfel over AVD. Het is buiten ijskoud en de vorstperiode is weer in zicht.. Voor je het week gaan veel rijlessen niet door maar het AVD-examen wel...
Iemand advies? Mijn instructeur raadt aan om medio februari af te rijden. Maar als ik het wil kan het ook medio januari. Dit jaar lukt sowieso niet meer.
Het gaat mij er meer om dat ik wil voorkomen dat ik straks een examen heb gepland voor bijvoorbeeld 15 januari en dat 50% van de lessen ervoor is uitgevallen wegens sneeuw/ijzel. Als de weeromstandigheden dan uitgerekend op 15 januari gunstig zijn dan gaat het examen wel vrolijk door...quote:Op dinsdag 2 december 2014 12:10 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Het zal in beide gevallen ongeveer net zo koud zijn, examens kunnen wel herplant worden mocht het gaan sneeuwen/ijzelen.
Ik wil mijn rijbewijs medio februari.quote:Op dinsdag 2 december 2014 12:14 schreef 10minuteman het volgende:
[..]
Ik ga rond maart beginnen. Vlak voor de lente is het wat gunstiger weer.
Dat misschien een idee?
Dan ga je toch voor februari? Zit heel januari nog tussen, kunnen er flink wat lessen uitvallen en heb je ook direct meer ervaring met rijden in de winter. Best handig, tenzij je een mooiweerrijder gaat wordenquote:Op dinsdag 2 december 2014 12:21 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Het gaat mij er meer om dat ik wil voorkomen dat ik straks een examen heb gepland voor bijvoorbeeld 15 januari en dat 50% van de lessen ervoor is uitgevallen wegens sneeuw/ijzel. Als de weeromstandigheden dan uitgerekend op 15 januari gunstig zijn dan gaat het examen wel vrolijk door...
[..]
Ik wil mijn rijbewijs medio februari.
Mooiweerrijdersquote:Op dinsdag 2 december 2014 13:44 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Dan ga je toch voor februari? Zit heel januari nog tussen, kunnen er flink wat lessen uitvallen en heb je ook direct meer ervaring met rijden in de winter. Best handig, tenzij je een mooiweerrijder gaat worden
quote:
Wanhoop in levende lijvequote:Op woensdag 3 december 2014 18:35 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En nu een motor? Al iets op het oog?
BMW K100 kopen?
Dank allen, f650 staat al in de garagequote:Op woensdag 3 december 2014 18:35 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En nu een motor? Al iets op het oog?
BMW K100 kopen?
Oh dus u bent al bejaard? Dan kan zo'n K100 er ook nog wel bij. Ding heeft zelfs reflectietape achterop dus dat lijkt me perfect. Voor ¤750 mag ie wegquote:Op woensdag 3 december 2014 18:55 schreef A4papier het volgende:
[..]
Dank allen, f650 staat al in de garage
Dat gaat je gewoon lukken.quote:Op donderdag 4 december 2014 12:51 schreef Ceased2Be het volgende:
Morgenmiddag extra rijles, dan zaterdag regulier en dinsdag nog voor m'n AVB.
Zou er toch wel mee moeten lukken zou je zeggen
Thanks! En voor Sinterklaas 2015 is het strevenquote:Op dinsdag 9 december 2014 17:15 schreef Dekatria het volgende:
Proficiat C2B, weer een stukkie dichterbij al een datum voor je afrijden?
Feli!quote:Op dinsdag 9 december 2014 18:32 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Ook vandaag mijn AVB gehaald. Oefeningen gingen wel goed, moest alleen de technische stopproef overdoen, omdat mijn aanloop te kort was. Al met al erg blij.
De snelle slalom vind ik de makkelijkste oefening die er is.quote:Op dinsdag 9 december 2014 16:17 schreef Ceased2Be het volgende:
AVB gehaald!
Ging niet helemaal vlekkeloos (alle oefeningen in de les ervoor gingen beter).
2 onderdelen fout gedaan (waaronder de snelle slalom... die heb ik nog nooit fout gedaan ) maar niet in dezelfde groep, dus gewoon geslaagd.
Mijn instructeur zei dat ik gruwelijke mazzel heb gehad en dat we het er verder niet meer over gingen hebben.
En jij ook gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 9 december 2014 18:32 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Ook vandaag mijn AVB gehaald. Oefeningen gingen wel goed, moest alleen de technische stopproef overdoen, omdat mijn aanloop te kort was. Al met al erg blij.
De les ervoor deed ik hem 8x achter elkaar foutloosquote:Op dinsdag 9 december 2014 20:04 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
De snelle slalom vind ik de makkelijkste oefening die er is.
Gefeli!
Ik heb bovenstaand ook meegemaakt, de les voor het examen ineens een andere instructeur.. Vond dat het anders moest, gewoon op mijn eigen manier gereden en gaan met die banaan. Met vertrouwen / zekerheid rijden, dan komt het goed.quote:Op woensdag 10 december 2014 13:56 schreef El_Liberaliste het volgende:
Morgen heb ik examen verkeersdeelname en ben ik hopelijk klaar.
Mijn instructeur vond dat ik goed reed de afgelopen tijd, gaf wat tips hier en daar en zei dat ik goed op schema lig. Vandaag, mijn laatste les, had ik een andere instructeur en die was veel kritischer: zei dat ik absoluut niet zou slagen, dat er diverse dingen beter moesten etc. Onder andere dat ik vlotter moest rijden, direct bij het in/uitvoegen de eerste gelegenheid moest pakken (bij het eerste 'blokje' uitvoegen) en dat bochten meer vloeiend moesten.
Dat niet alles perfect gaat is logisch als je onervaren bent, maar ik schrik er wel van dat de ene instructeur alarmerend veel kritischer is dan de andere.
Heeft er nog iemand tips voor morgen? Weet iemand uit ervaring welke zaken het allerbelangrijkst zijn, of wat de grootste valkuilen zijn waardoor je kunt zakken?
Ik rij in Amsterdam.
Gewoon flauw van die instructeur. Gewoon lekker rijden man.quote:Op woensdag 10 december 2014 13:56 schreef El_Liberaliste het volgende:
Morgen heb ik examen verkeersdeelname en ben ik hopelijk klaar.
Mijn instructeur vond dat ik goed reed de afgelopen tijd, gaf wat tips hier en daar en zei dat ik goed op schema lig. Vandaag, mijn laatste les, had ik een andere instructeur en die was veel kritischer: zei dat ik absoluut niet zou slagen, dat er diverse dingen beter moesten etc. Onder andere dat ik vlotter moest rijden, direct bij het in/uitvoegen de eerste gelegenheid moest pakken (bij het eerste 'blokje' uitvoegen) en dat bochten meer vloeiend moesten.
Dat niet alles perfect gaat is logisch als je onervaren bent, maar ik schrik er wel van dat de ene instructeur alarmerend veel kritischer is dan de andere.
Heeft er nog iemand tips voor morgen? Weet iemand uit ervaring welke zaken het allerbelangrijkst zijn, of wat de grootste valkuilen zijn waardoor je kunt zakken?
Ik rij in Amsterdam.
Hm, ik heb geleerd bij invoegen pas doen als je daadwerkelijk wil gaan verplaatsen en bij uitvoegen wel al eerder je knippertje aan.quote:Op woensdag 10 december 2014 17:06 schreef sylvesterrr het volgende:
Heb laatst trouwens wel een discussie gehad met m'n instructeur toen ik de snelweg op ging. Ik ben in de auto gewend dat ik bij een zijdelijkse verplaatsing m'n richtingaanwijzer pas aanzet wanneer ik heb gekeken en het veilig acht om opzij te gaan.
Hij vindt dat ik op de motor moet aangeven dat ik straks opzij wil. Op de invoegstrook moet ik de richtingaanwijzer direct aanzetten zodat het verkeer er rekening mee kan houden dat ik straks wil invoegen.
Dat is ook wat ik heb geleerd met de autorijlessen.quote:Op woensdag 10 december 2014 17:11 schreef mjan het volgende:
[..]
Hm, ik heb geleerd bij invoegen pas doen als je daadwerkelijk wil gaan verplaatsen en bij uitvoegen wel al eerder je knippertje aan.
quote:Op woensdag 10 december 2014 15:34 schreef Nero22 het volgende:
In de stad gewoon gas op die giechel. Ik voeg ook altijd zo snel mogelijk in. Snelheid maken lukt op de invoegstrook wel, en dan zo snel mogelijk de baan op.
* Nero22 rijdt zelf ook in Amsterdam
Succes.
quote:Op woensdag 10 december 2014 15:49 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
Ik heb bovenstaand ook meegemaakt, de les voor het examen ineens een andere instructeur.. Vond dat het anders moest, gewoon op mijn eigen manier gereden en gaan met die banaan. Met vertrouwen / zekerheid rijden, dan komt het goed.
Maak gebruik van de mogelijkheden van de motor
Thanks voor jullie reacties. Ik ga sowieso van alle kritiek uit, ongeacht van welke instructeur, alleen blijkt wel dat de één dus op totaal andere dingen let dan de andere...quote:Op woensdag 10 december 2014 16:36 schreef 10minuteman het volgende:
[..]
Gewoon flauw van die instructeur. Gewoon lekker rijden man.
Die filmpjes had ik toen ook gevonden ja. Zijn erg nuttig!quote:Op woensdag 10 december 2014 17:25 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
[..]
[..]
Thanks voor jullie reacties. Ik ga sowieso van alle kritiek uit, ongeacht van welke instructeur, alleen blijkt wel dat de één dus op totaal andere dingen let dan de andere...
Op Youtube heb ik een aantal zinvolle filmpjes ontdekt, een soort dashcamfilmpjes met feedback vanuit de auto van de instructeur.
Nero, rij je toevallig ook bij ANWB Sloterdijk?
Volgens mij geeft de ANWB alleen motorrijlessen, en niet voor de brommer.quote:Op woensdag 10 december 2014 17:25 schreef El_Liberaliste het volgende:
Nero, rij je toevallig ook bij ANWB Sloterdijk?
quote:Op woensdag 10 december 2014 17:28 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Volgens mij geeft de ANWB alleen motorrijlessen, en niet voor de brommer.
Jij kan het weten héquote:Op woensdag 10 december 2014 17:28 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Is overigens niet waar wat je zegt.
quote:Op woensdag 10 december 2014 17:28 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Volgens mij geeft de ANWB alleen motorrijlessen, en niet voor de brommer.
Gefeli!quote:Op donderdag 11 december 2014 22:13 schreef El_Liberaliste het volgende:
Geslaagd!
Weliswaar met de hakken over de sloot, maar ik wist mijn gekluns op de snelweg te compenseren met goed rijgedrag in drukke situaties binnen de bebouwde kom.
Scheelt een hoop poen en tijd om alles in 1 keer te halen, al was het kantje boord..
Daar hoef ik niet voor te gaan, maar om alvast A2 te lessen en dan als ik jarig ben overstappen.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 17:43 schreef sylvesterrr het volgende:
Als je in juni 24 wordt is het mijns inziens wel zonde om nu voor je A2 te gaan.
Wil je je AVB wel voor die tijd halen? Want als ik het me goed herinner kan je met een A2 AVB niet afrijden voor A.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 17:46 schreef Miniem het volgende:
[..]
Daar hoef ik niet voor te gaan, maar om alvast A2 te lessen en dan als ik jarig ben overstappen.
Of kan zoiets niet?
Dat kan, maar dan krijg je voor je examen een andere motor dan je gewend bent dus reken nog wel wat lessen erbij om aan die motor te wennen. Zeker AVB vereist echt wel wat feeling voor de fiets waar je op zit.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 17:46 schreef Miniem het volgende:
[..]
Daar hoef ik niet voor te gaan, maar om alvast A2 te lessen en dan als ik jarig ben overstappen.
Of kan zoiets niet?
Vraag eens of je rijschool het toestaat om op volvermogen te lessen als je 23 bent. Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat rijscholen met een eigen AVB terrein dat wel zullen doen. AVB halen zodra je 24 wordt, daarna door op de weg.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 17:11 schreef Miniem het volgende:
Ik ben momenteel 23 maar wil mijn rijbewijs onbeperkt vermogen gaan halen.
Ik heb 0,0 ervaring met motorrijden maar zou het liefst al deze zomer mijn rijbewijs hebben zodat ik lekker kan genieten van het weer.
Is het dan aan te raden nu te gaan lessen in een lichtere categorie of pas in juni beginnen wanneer ik 24 ben en dan zien wanneer ik klaar ben?
Ook ervaringen met motorrijscholen omgeving Breda?
Antwoord:quote:
Dus conclusie? Het type is hetzelfde, maar A2 is begrenst haal ik uit zijn antwoord?quote:
Heb ik hem daarvoor verteld, maar dat vond ik ook niet helemaal duidelijk. Hij zei dat ik met theorie kan beginnen en als het beter weer wordt beginnen met praktijklessen. Geen idee of dat dan A2 of A is. En als het A2 is of het dezelfde motoren zijn.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 11:15 schreef Sarasi het volgende:
Het lijkt me handiger als je hem het hele verhaal vertelt, dan weet hij waar je vraag vandaan komt en kun je met hem overleggen wat handig is.
Ik heb me aangemeld voor rijlessen, hopelijk kan ik in februari starten.
"Beste meneer X,quote:Op dinsdag 20 januari 2015 11:19 schreef Miniem het volgende:
[..]
Heb ik hem daarvoor verteld, maar dat vond ik ook niet helemaal duidelijk. Hij zei dat ik met theorie kan beginnen en als het beter weer wordt beginnen met praktijklessen. Geen idee of dat dan A2 of A is. En als het A2 is of het dezelfde motoren zijn.
Maar de vraag is volgens mij of je ook al mag lessen op een onbegrensde motor op je 23e, zodat je daags na je verjaardag meteen kunt afrijden.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 18:49 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Als je A onbegrensd wil, moet je ná je 24e verjaardag examen (zowel avb als avd) doen op een onbegrensde motor.
Offroad training? Bij je rijlessen? Tof. Is dat verplicht, of wat moet ik me er bij voorstellen?quote:Op woensdag 28 januari 2015 14:38 schreef theclansman het volgende:
28-2 theorie en 2 uur offroad training. Dan op 13-3 en 14-3 2x8 uur les en als het goed is praktijk examen. Gaat iets anders hier in Ireland met het behalen ervan maar wel enorm veel zin in. Totale kosten 600¤
ja is verplicht hier ook niet echt een idee wat het is. Of het door het zand rijden is of gewoon onverharde/slechte wegen is. Waar er nog al wat van Zijn hier in ierlandquote:Op woensdag 28 januari 2015 14:56 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Offroad training? Bij je rijlessen? Tof. Is dat verplicht, of wat moet ik me er bij voorstellen?
Vetquote:Op woensdag 28 januari 2015 14:38 schreef theclansman het volgende:
28-2 theorie en 2 uur offroad training. Dan op 13-3 en 14-3 2x8 uur les en als het goed is praktijk examen. Gaat iets anders hier in Ireland met het behalen ervan maar wel enorm veel zin in. Totale kosten 600¤
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 2 februari 2015 19:34 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Iemand die nog voor z'n theorie moet?
V&A / [TK] Theorie- en oefenboek + CD MOTORIk heb net vorige week theorieboeken aangeschaft.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Your opinion of me is none of my business.
Ik voel je pijnquote:Op maandag 2 februari 2015 19:38 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik heb net vorige week theorieboeken aangeschaft.
Al een examendatum trouwens?quote:Op maandag 2 februari 2015 19:38 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik heb net vorige week theorieboeken aangeschaft.
Nee, wacht even m'n eerste rijles af, de 20e. Maar ik ben drie keer opgegaan voor m'n autotheorie en dit keer wil ik het graag in één keer halen, dus ik ben alvast begonnen.quote:Op maandag 2 februari 2015 19:57 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Al een examendatum trouwens?
Ik heb zo'n oefenexamenboek ja. Maar ik had voor m'n autotheorie gewoon niet echt geleerd, dus daar ligt de winst.quote:Op maandag 2 februari 2015 21:55 schreef sylvesterrr het volgende:
Veel oefenexamens maken (en de antwoorden goed doornemen!) ...
Online oefenexamens. Ik heb geloof ik iets van 20 euro betaald voor een stuk of 13 oefenexamens.quote:Op maandag 2 februari 2015 21:59 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik heb zo'n oefenexamenboek ja. Maar ik had voor m'n autotheorie gewoon niet echt geleerd, dus daar ligt de winst.
Heb wel genoeg aan dat boek.quote:Op maandag 2 februari 2015 22:00 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Online oefenexamens. Ik heb geloof ik iets van 20 euro betaald voor een stuk of 13 oefenexamens.
Nice.quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:49 schreef theclansman het volgende:
Zondag naar een Honda cb 500 kijken😃 aardig wat theorie geoefend ondertussen was wel even opletten in het begin omdat ze hier natuurlijk aan de andere Kant van de weg rijden met vragen op welke Baan je moet Gaan rijden zat ik steeds fout in het begin
Ben jij al een feestje aan het plannen voor de verjaardag van je kleine?quote:
Ik ga naar Boedapest? Maar niet met de brommer, hahaquote:Op donderdag 12 februari 2015 11:20 schreef mjan het volgende:
[..]
Ben jij al een feestje aan het plannen voor de verjaardag van je kleine?
Leuke motoren om mee te beginnen. Ik wacht met mijn aankoop, de verleiding om te rijden kan ik dan niet aan.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 20:11 schreef Sarasi het volgende:
Ik heb zondag een GS500H gekocht voor als ik het pasje binnen heb. Morgen derde rijles, gaat helemaal goedkomen.
Haha, hij staat hier voorlopig nog niet voor de deur. En dan nog heb ik echt geen verleiding erop te klimmen nog hoor. Wel om eraan te sleutelen! Met het remblokje voor is wat hulp wel prettig, maar het luchtfilter wil ik zelf proberen schoon te maken. Ik heb echt nul ervaring met klussen.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 21:28 schreef Disker91 het volgende:
[..]
Leuke motoren om mee te beginnen. Ik wacht met mijn aankoop, de verleiding om te rijden kan ik dan niet aan.
Wel je theorie in één keer halen he.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 22:35 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Haha, hij staat hier voorlopig nog niet voor de deur. En dan nog heb ik echt geen verleiding erop te klimmen nog hoor. Wel om eraan te sleutelen! Met het remblokje voor is wat hulp wel prettig, maar het luchtfilter wil ik zelf proberen schoon te maken. Ik heb echt nul ervaring met klussen.
18 maart! Gaat helemaal goed komen.quote:
Dat gaat je lukken.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 22:35 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Haha, hij staat hier voorlopig nog niet voor de deur. En dan nog heb ik echt geen verleiding erop te klimmen nog hoor. Wel om eraan te sleutelen! Met het remblokje voor is wat hulp wel prettig, maar het luchtfilter wil ik zelf proberen schoon te maken. Ik heb echt nul ervaring met klussen.
Nope, nog niet. Tijdens mijn laatste les tegen een lantaarnpaal gereden ook, dus toen durfde ik er niet meer naar te vragen. Zal vrijdag eens navragen, want de langzame slalom ging wel prima woensdag.quote:Op woensdag 11 maart 2015 09:47 schreef mjan het volgende:
[..]
Dat gaat je lukken.
Ook al een AVB-datum?
okéquote:Op woensdag 18 maart 2015 13:03 schreef mitchelll0181 het volgende:
Wil ook motor rijden.. Heb geen zin om die theorie te halen .. Gedoe allemaal..
en nu?quote:Op woensdag 18 maart 2015 13:03 schreef mitchelll0181 het volgende:
Wil ook motor rijden.. Heb geen zin om die theorie te halen .. Gedoe allemaal..
Dat heeft niemand volgens mijquote:Op woensdag 18 maart 2015 13:03 schreef mitchelll0181 het volgende:
Wil ook motor rijden.. Heb geen zin om die theorie te halen .. Gedoe allemaal..
Eens. Ik ben in een warme augustus begonnen, lekker soppen in je motorpakquote:Op woensdag 18 maart 2015 15:10 schreef Dekatria het volgende:
Ik ben destijds ook begonnen in Oktober, veel beter inderdaad. Anders moet je gaan AVB'en als het 25+ is ga je helemaal kapot op de motor.
quote:Op woensdag 18 maart 2015 14:14 schreef Sarasi het volgende:
Ik heb net m'n theorie gehaald! In één keer.
Gewoon zo snel mogelijk beginnen?quote:Op woensdag 18 maart 2015 14:20 schreef Miniem het volgende:
Feli!
Twijfel nog steeds om te beginnen met motorrijden/lessen dit jaar. Ik verjaar in juni en kan dan voor de hoogste klasse. Echter in juli ben ik 2 weken weg, augustus 1 week. En om in september te beginnen lijkt me ook niet ideaal met het slechter wordende weer.
Jullie suggesties?
Hehe, knap staaltje target fixation?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 15:42 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Nope, nog niet. Tijdens mijn laatste les tegen een lantaarnpaal gereden ook, dus toen durfde ik er niet meer naar te vragen. Zal vrijdag eens navragen, want de langzame slalom ging wel prima woensdag.
Hij had de halve draai zo opgesteld dat de kijkpylon (waar ik uit moest komen) ongeveer 1 a 2 meter naast een lantaarnpaal stond. Achteraf natuurlijk niet echt handig, maar er stond een scheepscontainer in de weg, we moesten uitwijken met de oefening en toen hebben we daar allebei even niet aan gedacht. Bocht iets te ruim genomen nog, dus ik kwam buiten de pylon uit, en toen was daar opeens een lantaarnpaal, die ik inderdaad vervolgens onmogelijk kon ontwijken.quote:Op woensdag 18 maart 2015 15:38 schreef mjan het volgende:
[..]
Hehe, knap staaltje target fixation?
Gefeliciteerd met je theorie!
Z1000?quote:Op donderdag 19 maart 2015 09:50 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
Whoehoe eerste motor gekocht.
Het heeft even geduurd, maar daar is 'ie dan:
[ afbeelding ]
Tof gevoel hé zo'n ding onder je reetquote:Op donderdag 19 maart 2015 20:10 schreef Aiciu het volgende:
Vandaag mijn proefles gehad, maar wat een heerlijk gevoel zeg.
Binnenkort maar eens echt gaan lessen
Jemig, dat als eerste motor...quote:Op donderdag 19 maart 2015 09:50 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
Whoehoe eerste motor gekocht.
Het heeft even geduurd, maar daar is 'ie dan:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 19 maart 2015 19:38 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Z1000?
Nou ja. Veel plezier ermee. Succes met de 150pk in bedwang houden
Heb wel wat proefritten gemaakt, maar deze vond ik echt heel fijn rijden en reageren.quote:Op donderdag 19 maart 2015 21:53 schreef thenxero het volgende:
[..]
Jemig, dat als eerste motor...
Wel mooi ding, daar niet van
Maar per ongeluk iets te veel gas geven is vervelender op een 150pk fiets dan op een 50pk fietsquote:Op vrijdag 20 maart 2015 09:53 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
Heb wel wat proefritten gemaakt, maar deze vond ik echt heel fijn rijden en reageren.
Met name ook het bochtenwerk.
En omdat ik toch in het heuvelland woon en in no-time in de Ardennen of de Eiffel zit vond ik dat wel belangrijk.
En ach, zoals mijn rij-instructeur tijdens mijn lessen al zei: een motor kan 80pk of 150 pk hebben, het gaat erom hoe jij met het gashendeltje omgaat.
Wierenga is volgens mij wel goed. Bruinsma is natuurlijk de bekendste en heel fijn als je flexibel wilt lessen. Ze hebben een eigen oefenterrein maar dat betekent ook dat je soms met (veel) meer dan 2 tegelijkertijd aan het lessen bent en dus niet de aandacht krijgt die je ergens anders wel krijgt. Je kunt flexibel inplannen omdat ze meerdere instructeurs hebben maar dat is natuurlijk ook weer een nadeel.quote:Op maandag 23 maart 2015 18:17 schreef Piggen het volgende:
Zijn er ervaringen met motorrijscholen in Utrecht?
Ik heb besloten dat ik mijn motorrijbewijs wil halen, maar waar is nog te bepalen. Met Google kom ik wel de grotere rijscholen tegen, maar wellicht zijn er ook ervaringen met kleinere rijscholen. Wierenga ziet er qua slagingspercentage wel goed uit en ik zie in een oud topic op Motor-forum wat goede ervaringen, maar ik weet verder niet hoe dat nu zou zijn
Zowel Bruinsma als Wierenga vind ik niks. Ervaringen kan je wel teruglezen in het vorige deel denk ik.quote:Op maandag 23 maart 2015 18:17 schreef Piggen het volgende:
Zijn er ervaringen met motorrijscholen in Utrecht?
Ik heb besloten dat ik mijn motorrijbewijs wil halen, maar waar is nog te bepalen. Met Google kom ik wel de grotere rijscholen tegen, maar wellicht zijn er ook ervaringen met kleinere rijscholen. Wierenga ziet er qua slagingspercentage wel goed uit en ik zie in een oud topic op Motor-forum wat goede ervaringen, maar ik weet verder niet hoe dat nu zou zijn
Alleen hopen dat ze beter les kunnen geven dan schrijven, en ze er niet té lang uit zijn geweest.quote:We zijn er een tijdje uit geweest....... maar..... TWIN IS BACK!!!
Hoe heerlijk het is om te touren op de motor. Hoe fijn het is om niet in de file hoeven te staan ..... !
Fijn allemaal ..... maar wat zijn nu de eigenlijk de grootste voordelen van motorrijden?
Motorrijden is dus sportief en leuk. Maar motorrijden is ook veel goedkoper dan autorijden. De verzekering en wegenbelasting zijn goedkoper en het brandstof verbruik is lager en je hebt bijna altijd parkeerplek!!!.
We zijn er dus uit dat motorrijden leuk en voordelig is. Nu is het mooie dat motorrijles ook nog eens veel goedkoper is als autorijles.
Dus ja dan ....... dan houdt onderstaand pakket je vast ook niet meer tegen.
Denk niet dat de kosten bij BL en mij nou echt zitten in het laten doen van onderhoudquote:Op woensdag 25 maart 2015 07:37 schreef Erasmo het volgende:
Mits je klein onderhoud zelf kan doen scheelt het zeker.
Nou ja, Bandits willen wel behoorlijk wat aandacht ja zou een waar fortuin kosten om dat ding elke paarduizend km naar de dealer te rollen. Maar goed, die ouwe fietsen zijn nog vrij eenvoudig zelf te onderhouden.quote:Op woensdag 25 maart 2015 07:43 schreef mjan het volgende:
[..]
Denk niet dat de kosten bij BL en mij nou echt zitten in het laten doen van onderhoud
Maar goed, natuurlijk wel sterk afhankelijk van soort motor en auto die je vergelijkt.
Laarzen is verplicht vanuit de rijschool. Handschoenen wil je echt zelf hebben. De rest kun je eventueel later pakken.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Wat hebben jullie al direct aangeschaft? Alleen handschoenen, schoenen en helm? Of de hele mikmak al?
Ik rijd bij Oosterveld en ben erg tevreden. Ik kan het goed vinden met mijn instructeur. Bij Severijn ben ik ook wezen kijken en dat leek me ook een prima rijschool, maar het klikte net iets beter bij Oosterveld. Als ik jou was, zou ik bij de rijscholen die je interessant lijken, gewoon even langs gaan. Dat heb ik ook gedaan (wel even mailen/bellen voor een afspraak). Dan kun je even kennis maken.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:44 schreef emotionalism het volgende:
Ik ben van plan om (misschien samen met mijn vriendin) motorlessen te gaan nemen.
Ik heb 3 rijscholen waarvan ik denk, misschien zijn die wat. Oosterpoort (vanwege eigen AVB terrein enz)
Rijschool Vink
en TIPTOP
hebben jullie misschien nog tips voor regio groningen?
Ik ben opzich wel overtuigt dat ik een motorbewijs wil maar mijn vriendin nog niet helemaal waar kan ik een beetje goedkoop een try the bike krijgen waar je ook echt wat aan hebt?
@sarisa, waar les jij?
Uhm nog niks maar ga dit weekend naar Duitsland even kijken naar schoenen en handschoenen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Wat hebben jullie al direct aangeschaft? Alleen handschoenen, schoenen en helm? Of de hele mikmak al?
Oosterveld zit ik wel aan te denken om een try the bike te doen. Aangezien je daar 3 uur bezig bent tegenover 2 uur van andere scholen voor dezelfde prijs.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:35 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik rijd bij Oosterveld en ben erg tevreden. Ik kan het goed vinden met mijn instructeur. Bij Severijn ben ik ook wezen kijken en dat leek me ook een prima rijschool, maar het klikte net iets beter bij Oosterveld. Als ik jou was, zou ik bij de rijscholen die je interessant lijken, gewoon even langs gaan. Dat heb ik ook gedaan (wel even mailen/bellen voor een afspraak). Dan kun je even kennis maken.
En ik heb na één les een compleet pak aangeschaft, helm had ik daarvoor al. Na de tweede les heb ik mijn motor gekocht.
Oh shit ja ik bedoel Oosterpoort. dommmmmquote:Op donderdag 26 maart 2015 16:10 schreef Sarasi het volgende:
Wat, volgens mij heb je een andere rijschool in je hoofd? Oosterveld zit gewoon in Groningen, hebben geen eigen AVB terrein, maar daarvoor rijd je dus naar een parkeerplaats. Lessen duren daar 90 minuten. Niks met Assen ofzo hoor, en volgens mij hebben die ook geen speciale try the bike acties.
Kalsbeek in Zwolle is ook een prima motorzaak trouwens, die hebben (in ieder geval voor dames) een stuk meer dan Motorplaza. Laarzen met rits kreeg ik ook niet dicht, dus nu heb ik klitteband.
Dat zijn dus twee verschillende rijscholen ja.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:30 schreef emotionalism het volgende:
[..]
Oh shit ja ik bedoel Oosterpoort. dommmmm
Ja met een rits idd, die kreeg ik ook niet dicht.
Laarzen. Bij aanvang AVD ook helm, handschoenen en col. Een dag na het zakken voor AVD ook het pak gekocht. Voor de lessen heb ik dus enkel het oortje en het hesje nodig. Oh, en de lesmotor uiteraard.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Wat hebben jullie al direct aangeschaft? Alleen handschoenen, schoenen en helm? Of de hele mikmak al?
Voor kleding kan je ook nog kijken bij Motoport Leek. Ze hebben een redelijk groot aanbod en kundige verkopers die goed advies geven, is mijn ervaring.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:30 schreef emotionalism het volgende:
[..]
Oh shit ja ik bedoel Oosterpoort. dommmmm
Ja met een rits idd, die kreeg ik ook niet dicht.
Ik heb één les van 90min per week momenteel, omdat de instructeur waar ik bij wil lessen het behoorlijk druk heeft.quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:05 schreef emotionalism het volgende:
Hoe vaak lessen jullie? ik was van plan minimaal 2 blokken van 2uur per week.
Dan ben je wel zo door je lessenpakketje heen trouwens....
Heb je voor jezelf het gevoel dat je het wel sneller zou kunnen/willen?quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:15 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik heb één les van 90min per week momenteel, omdat de instructeur waar ik bij wil lessen het behoorlijk druk heeft.
Op zich niet zo erg dat je snel door je lessenpakketje heen bent, mits de rijschool tijdig examens aanvraagt (of vooraf enkele examens heeft ingekocht).. Het is pas zuur als je klaar bent voor het examen en je nog eens vijf weken moet wachten...quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:05 schreef emotionalism het volgende:
Hoe vaak lessen jullie? ik was van plan minimaal 2 blokken van 2uur per week.
Dan ben je wel zo door je lessenpakketje heen trouwens....
Mwah, ik heb het zelf ook best druk. Sneller willen, ja, absoluut. Ik vind het veel te leuk om elke keer een week te wachten, eigenlijk. Aan de andere kant vind ik het wel fijn dat oefeningen zo ook de tijd krijgen om in te zinken en anderhalf uur vind ik ook absoluut zat per keer. De laatste tien minuten is altijd even doorbijten hier.quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:17 schreef emotionalism het volgende:
[..]
Heb je voor jezelf het gevoel dat je het wel sneller zou kunnen/willen?
Waarom Duitsland? Is dat een stuk goedkoper?quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:07 schreef emotionalism het volgende:
[..]
Uhm nog niks maar ga dit weekend naar Duitsland even kijken naar schoenen en handschoenen.
Ik was afgelopen weekend al even bij motoplaza in Groningen even oriënteren wat er allemaal is.
Zo kwam ik er b.v. achter dat ik heel veel laarzen helemaal niet aan pas omdat die niet over mijn kuiten kunnen omdat ik nogal een stevige kerel ben. En dat die halve schoen/motorschoen ook niet echt handig is om mee te beginnen.
[..]
Oosterveld zit ik wel aan te denken om een try the bike te doen. Aangezien je daar 3 uur bezig bent tegenover 2 uur van andere scholen voor dezelfde prijs.
Het nadeel dat ze voor AVB helemaal in Assen zitten. Lessen kan ook gewoon vanuit Groningen gok ik.
Een pak en helm aanschaffen zie ik het nut nog niet echt van in helemaal niet omdat ik komende maanden waarschijnlijk flink wat af ga vallen en dan zou het allemaal veel te groot zitten.
Handschoenen lijken me het meest prioriteit te hebben inderdaad. Nog iets waar ik op moet letten?quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:34 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Laarzen is verplicht vanuit de rijschool. Handschoenen wil je echt zelf hebben. De rest kun je eventueel later pakken.
Klopt. Voor nu gaat het wel, maar verwacht ook eind juni nog bezig te zijn. Ik vond het nu al redelijk smerig toen ik een helm van de motor school opzette en ik geconfronteerd werd met de geuren van mijn voorgangers.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:54 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Laarzen. Bij aanvang AVD ook helm, handschoenen en col. Een dag na het zakken voor AVD ook het pak gekocht. Voor de lessen heb ik dus enkel het oortje en het hesje nodig. Oh, en de lesmotor uiteraard.
Vooral nu het zonnetje begint te schijnen zullen de pakken, helmen, handschoenen enzo niet meer zo fris zijn. Wat dat betreft ben ik blij dat ik in november ben begonnen: weinig zweet en weinig lessen (dus weinig gebruik van het materiaal).
Duitsland kan goedkoper zijn ja.quote:Op zondag 29 maart 2015 11:48 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Waarom Duitsland? Is dat een stuk goedkoper?
Dus eerst het examen al ingepland? Dan moet je zelf ook flexibel zijn als je meer lessen nodig hebt dan gepland dus...quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:39 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Op zich niet zo erg dat je snel door je lessenpakketje heen bent, mits de rijschool tijdig examens aanvraagt (of vooraf enkele examens heeft ingekocht).. Het is pas zuur als je klaar bent voor het examen en je nog eens vijf weken moet wachten...
Wij hebben bij zowel AVB als AVD gewoon naar het examen toe gewerkt.
Kan..quote:
Koop zomerhandschoenen. Dat is hooguit nog een paar weken even bikkelen met AVD lesjes, maar anders zweet je je op je examen de tering en dat leidt af. Oh en ga er even mee op een motor zitten bij het passen. Zitten ze niet te strak als je de hendel vastpakt, kun je de knopjes nog vinden, etc.quote:Op zondag 29 maart 2015 11:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Handschoenen lijken me het meest prioriteit te hebben inderdaad. Nog iets waar ik op moet letten?
Ja, flexibiliteit moet dan van beide kanten komen.quote:Op zondag 29 maart 2015 11:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dus eerst het examen al ingepland? Dan moet je zelf ook flexibel zijn als je meer lessen nodig hebt dan gepland dus...
Het lijkt mij alleen interessant als je in het grensgebied woont.quote:Op zondag 29 maart 2015 11:51 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Kan..
Ook echt de moeite om daarvoor een dik uur te rijden?
Goede tips, bedankt.quote:Op zondag 29 maart 2015 11:55 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Koop zomerhandschoenen. Dat is hooguit nog een paar weken even bikkelen met AVD lesjes, maar anders zweet je je op je examen de tering en dat leidt af. Oh en ga er even mee op een motor zitten bij het passen. Zitten ze niet te strak als je de hendel vastpakt, kun je de knopjes nog vinden, etc.
Als ik jou was zou ik ook motorlaarzen kopen, want die kun je waarschijnlijk niet lenen van je rijschool. En het is fijn om direct te wennen aan het feit dat je eigenlijk de koppeling en de rem amper nog voelt met die dingen aan. Een helm zou ik ook zelf willen hebben, vanwege het angstzweet van alle andere lessers inderdaad. Een helm moet in het begin goed krap zitten; als je kauwbewegingen maakt moet je wang tussen je tanden zitten. Maar er mogen geen drukpunten in de helm zitten, dus loop er rustig een halfuurtje mee rond in de winkel. Bij Motorplaza vinden ze dat geen probleem, weet ik uit ervaring.
Handig als je daarin flexibel bent. Ik zie voor mezelf geen mogelijkheden om intensiever te lessen. Maar heb ook weer niet echt zin om weken lang te moeten wachten voor ik op examen mag...quote:Op zondag 29 maart 2015 11:55 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ja, flexibiliteit moet dan van beide kanten komen.
Maar het kan ook anders:
Stel dat de instructeur denkt dat je 12 lessen nodig hebt, dan plan je het examen zodanig dat je 15 lessen kan nemen. Rond les 8/9 kan je besluiten om minder intensief te lessen.
Ik rijd al een paar weken met zomerhandschoenen, en de enige keer dat dat echt koud was, was toen het binnen één les hagelde, sneeuwde en regende. Al verklaarde mijn instructeur me wel voor gek dat ik gisterochtend ook gewoon anderhalf uur AVD les met zomerhandschoenen deed, maar ik had nergens last van.quote:Op zondag 29 maart 2015 12:45 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Goede tips, bedankt.
Als het in het begin echt te koud is, dan pak ik ze nog wel even van de rijschool.
Woensdag heb ik mijn eerste 'echte' les (proefles al gehad vorige week). Naderhand maar eens een winkel inlopen en wat proberen.
Zoals ik zei: voldoende ruimte inplannen voor aantal benodigde lessen (verwacht) + 3. Dan kan je op een gegeven moment minder intensief gaan lessen als het goed gaat. En dan uiteraard hopen dat je niet meer lessen nodig hebt.quote:Op zondag 29 maart 2015 12:46 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Handig als je daarin flexibel bent. Ik zie voor mezelf geen mogelijkheden om intensiever te lessen. Maar heb ook weer niet echt zin om weken lang te moeten wachten voor ik op examen mag...
Ja voor sommige dingen wel ja.quote:Op zondag 29 maart 2015 11:48 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Waarom Duitsland? Is dat een stuk goedkoper?
He haarlem! waar les je?quote:Op zondag 29 maart 2015 14:21 schreef sylvesterrr het volgende:
AVD-les gehad. Wat een k*t weer. Ik ben bijna in een greppel beland... Ik stond met de voorband bijna in het
Mooi ding! En beginnen met een viercilinder japanner (niet-supersport) hoeft geen probleem te zijn.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 09:53 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
[..]
[..]
En ach, zoals mijn rij-instructeur tijdens mijn lessen al zei: een motor kan 80pk of 150 pk hebben, het gaat erom hoe jij met het gashendeltje omgaat.
Ik alleen schoenen, rest heb ik allemaal geleend totdat ik mijn rijbewijs haalde..quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Wat hebben jullie al direct aangeschaft? Alleen handschoenen, schoenen en helm? Of de hele mikmak al?
Ik had alles lekker goedkoop ingekocht op de motorbeurs . Was een paar weken later bij Gebben Motoren. Alles wat ik gekocht had was daar ook, ik heb mooi totaal 400 euro bespaardquote:Op vrijdag 3 april 2015 01:42 schreef koekjestrommel1 het volgende:
[..]
Ik alleen schoenen, rest heb ik allemaal geleend totdat ik mijn rijbewijs haalde..
Thanks.quote:Op donderdag 2 april 2015 15:09 schreef BertV het volgende:
[..]
Mooi ding! En beginnen met een viercilinder japanner (niet-supersport) hoeft geen probleem te zijn.
Zelfs zoiets als een Blackbird laat zich rijden als een GVR.
Als beginner voel je je echt niet fijn op een Ducati 996 oid.
Feli!quote:Op woensdag 8 april 2015 19:34 schreef GrumpyCat het volgende:
Zo, vandaag even AVB gehaald! Zeer vriendelijke examinator. Ik moest inparkeren,langzaam+snelle slalom, uitwijk, 8tje, nood en precisiestop.
Gelijk datum geprikt voor AVD, 6 mei
Laarzen en een helm. Zeker qua helm moet je gewoon spul hebben wat niet 'wel OK' zit, maar echt goed zit. De rest heb ik in het begin geleend van de rijschool.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Wat hebben jullie al direct aangeschaft? Alleen handschoenen, schoenen en helm? Of de hele mikmak al?
Op lagere snelheden merk je het idd niet zo maar op snelweg snelheden moet je wel countersteer toepassen omdat het gyroscopisch effect van je wielen dan zo groot is dat je dat ding van zijn leven niet een bocht omkrijgt met alleen je lichaam.quote:Op woensdag 8 april 2015 20:06 schreef Nero22 het volgende:
Ik snap dat hele gebeuren omtrent counter steering niet zo. Ik snap het principe wel, maar of ik er nou echt bewust mee bezig ben, nee. Heb het idee dat da wel "automatisch" gaat, want op de fiets doe je het ook wel een beetje.
[..]
Feli!
Dan nog gaat dat redelijk automatisch.quote:Op dinsdag 14 april 2015 09:59 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Op lagere snelheden merk je het idd niet zo maar op snelweg snelheden moet je wel countersteer toepassen omdat het gyroscopisch effect van je wielen dan zo groot is dat je dat ding van zijn leven niet een bocht omkrijgt met alleen je lichaam.
Merk ik ook wel duidelijk ja. Als ik mijn stuur vast pak aan de uiteinden ga ik een stuk makkelijker bochten door.quote:Op dinsdag 14 april 2015 13:20 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dan nog gaat dat redelijk automatisch.
Maar toch, als je daadwerkelijk weet wat het is en hoe het werkt, kun je het bewust toepassen en zo veel strakkere en scherpere bochten rijden.
Ik merk het op mijn fiets zeker. Met een stuur van 82cm heb je een schitterende hefboom, kun je machtig mooie bochtjes mee maken
quote:Op dinsdag 14 april 2015 13:50 schreef Sarasi het volgende:
Zaterdagochtend weer rijles, bij een andere rijschool. Ben benieuwd of het wat is.
Yes. Je mag de gs500 niet houden hoor.quote:
Redelijk oud helaas; 2010.quote:Op zondag 12 april 2015 12:12 schreef Erasmo het volgende:
In de piratenbaai drijven wat oefenexamens
Nice dude, mocht ook wel inmiddels!quote:
snapjetochquote:Op woensdag 15 april 2015 16:34 schreef chiren het volgende:
Gewoon altijdgeslaagd.nl snap je toch open je ogen wordt wakker de overheid naait je in je kont!
quote:Op donderdag 16 april 2015 15:28 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Said van altijdgeslaagd.nl is een toffe gast!
Wat een triest mannetje.quote:Op vrijdag 17 april 2015 10:39 schreef chiren het volgende:
Said snapjetoch op z'n best
Op 45 secs mooiste stukje.
Top! Als je met een goed gevoel de les begint scheelt dat al een hele hoop. Had ook lang de voorkeur voor één kant, maar na 2 lessen was dat wel verdwenen (zoals met mijn linkervoet aan de grond i.p.v. rechts, kwam doordat ik dat altijd met het fietsen deed).quote:Op zaterdag 18 april 2015 20:34 schreef Sarasi het volgende:
Nieuwe rijschool voelt fijner! Ben nog wel bang voor de draai rechtsom, maar die linksom gaat perfect, dus dat komt wel. Was aan het einde van de les al een stuk minder bang dan in het begin. En ik merkte dat ik inmiddels ook gewoon het gas dicht draai als er iets fout gaat, in plaats van open. Dan moet je wel opeens steppend door die halve draai, maar je rijdt in ieder geval nergens tegenaan. Dus dat zelfvertrouwen komt vast binnenkort wel helemaal terug. Gewoon blijven oefenen.
Had ik ook ja...de draai naar rechts is enger dan die naar links!quote:Op zaterdag 25 april 2015 19:27 schreef Catch22- het volgende:
Vandaag omgevallen tijdens de les bij halve draai. Aandrijving liet ik wegvallen.
Woensdag avb en daarvoor nog 3 uur les. Alle andere dingen gingen wel goed. Alleen even halve draai en achtjes oefenen.
Met rechts, zit je dan een beetje te kloten met het gas? Dat gevoel had ik namelijk soms wel, nooit gevallen met de halve draai zelf, maar was wel wat moeilijker in het begin. Ik pleurde bij het uitrijden uit een vak omdat mijn hand van de koppeling gliptequote:Op zaterdag 25 april 2015 19:27 schreef Catch22- het volgende:
Vandaag omgevallen tijdens de les bij halve draai. Aandrijving liet ik wegvallen.
Woensdag avb en daarvoor nog 3 uur les. Alle andere dingen gingen wel goed. Alleen even halve draai en achtjes oefenen.
Gewoon lekker snel opstappen en doorgaan . Niet over nadenken (behalve onthouden wat je fout deed natuurlijk ).quote:Op zondag 26 april 2015 21:44 schreef Catch22- het volgende:
Was wel linksom, remmen wou wel, gas was te laf.
Heb me niet bezeerd en het overkomt iedereen wel een keer, maar echt leuk is het niet.
Wees blij, ik ben es op straat omgevallen. Stond te wachten voor rotonde. *omkukelt*quote:Op zaterdag 25 april 2015 19:27 schreef Catch22- het volgende:
Vandaag omgevallen tijdens de les bij halve draai. Aandrijving liet ik wegvallen.
Woensdag avb en daarvoor nog 3 uur les. Alle andere dingen gingen wel goed. Alleen even halve draai en achtjes oefenen.
daarna ging het ook al beter.quote:Op zondag 26 april 2015 21:46 schreef Disker91 het volgende:
[..]
Gewoon lekker snel opstappen en doorgaan . Niet over nadenken (behalve onthouden wat je fout deed natuurlijk ).
Bij mij is het standaard altijd 2 uur (1 uur doet hij niet), ik rij alleen 20 min naar het AVB terrein. Ik vond het nooit te lang, kon lekker mijn eigen ding doen en oefenen. Mijn AVB wel in één keer gehaald.quote:Op zondag 26 april 2015 21:49 schreef Catch22- het volgende:
[..]
daarna ging het ook al beter.
Hebben jullie ook lessen van twee uur? Ik vind t wat lang voor alleen avb oefeningen (met 2*10 minuten naar t terrein rijden).
BURN THE WITCHquote:
Tssk, dat was toen ik net bezig was met avb.quote:Op maandag 27 april 2015 21:49 schreef fs180 het volgende:
[..]
BURN THE WITCH
succes alle lessers, geniet van de zon
quote:Op maandag 27 april 2015 21:44 schreef Marco001 het volgende:
Zo, contact gelegd met een rijschool. Nu nog even mijn werkrooster afwachten en dan de eerste les inplannen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |