SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handige sites:
Motor-Forum
Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen
Bijzondere verrichtingen CBR(.pdf)
Gratis theorie 5 gratis oefenexamens Wel eerst het gratis MotoPlus blad aanvragen, dan krijg je direct een toegangscode.
http://www.luiemotorfiets.nl/![]()
Geslaagden 2009
![]()
Reintji 12-03-2009 - Neo_ 01-04-2009 - Sequencial 22-04-2009 - KleinVosje 16-06-2009 - robert-dirksen 30-07-2009 - Robin_ 31-07-2009 - -Menn0- 10-08-2009 - DABAMASTER 12-08-2009 - RemcoDelft 31-08-2009 -Pro2Call 07-09-2009 - tongytongylickylicky 09-09-2009 - keepwalking 14-09-2009 - Renedis 15-10-2009 - crossover 12-11-2009 - PeeJie_ 03-12-2009 - Gauner 03-12-2009 - TPS ??-??-2009![]()
Geslaagden 2010
![]()
![]()
El_Thijs 23-06-2010 - Mickeys 19-07-2010 - HeetBoven 30-09-2010 - Hoogheid 23-11-2010![]()
Geslaagden 2011
![]()
![]()
daantje1044 20-01-2011 - Anne 02-03-2011 - 12345r 08-03-2011 - CocaColaLight 10-03-2011 - beantsje 28-03-2011 - densmee 28-03-2011 - DownBusiness 07-04-2011 - Vinniiee 07-04-2011 - rene90 11-04-2011 - ArnosL 11-05-2011 - whY... 24-05-2011 - cyberterrorist 01-06-2011 - Crutch 15-06-2011 - DarkNoize 17-06-2011 - Tankiej 30-06-2011 - Rossdale 06-07-2011 - menmulder 27-07-2011 - Devvie 09-08-2011 - Yreal 10-08-2011 - Little_Miss_Naughty 10-08-2011 - TSI 08-09-2011 - mstx 13-09-2011 - Dekatria 10-10-2011 - ibaneX 01-11-2011 - lipjes 15-11-2011 - MaximumRush 19-11-2011 - Mirgeam 15-12-2011![]()
Geslaagden 2012
![]()
Joooo-pi 08-02-2012 - t0sti 09-01-2012 - WhiteJoker 29-03-2012 - Salatrut 26-4-2012 - Gokhan03 21-05-2012 - Skv 30-05-2012 - -Trinity-14-06-2012 - weerstandje 26-06-2012 - Danger.Mouse 09-07-2012 - RainofDeath 01-08-2012 - Dimitri_ 23-08-2012 - lbeew 03-09-2012 - SilentHunterNL 04-09-2012 - Stoeltafel 07-09-2012 - hlmllp 27-09-2012 - DubbelZout 11-10-2012 - Vrieskist 19-11-2012 - einschtein 10-12-2012![]()
Geslaagden 2013
![]()
Juicyhil 14-01-2013 - picodealion 04-04-2013 - Tunafish 08-04-2013 - muhahaha 27-05-2013 - Tommzzz 12-06-2013 - Piles 08-07-2013 - KYC 01-08-2013 - Poem 26-09-2013 - Tijgerbroodje 20-12-2013![]()
Geslaagden 2014
![]()
Pinkdwarf 07-01-2014 - Erasmo 08-01-2014 - Scheringa 04-03-2014 - Cobratjuh 14-04-2014 - sanger 20-08-2014
Wil je er ook in staan? Maak dan even een TR () met je gegevens of aanpassingen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
Ja eerst een tweedehands idd.quote:Op woensdag 5 november 2014 08:22 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Tof ding, maar je gaat wel voor een tweede hands eerst denk ik?
Succes!quote:Op woensdag 5 november 2014 22:33 schreef GrumpyCat het volgende:
Hallo allemaal, na 2.5 jaar m'n autorijbewijs te hebben, begin ik morgen met een intakeles voor het A2 rijbewijs
Onderweg naar het oefenterrein op mijn bek gegaan.quote:Op donderdag 6 november 2014 11:05 schreef sylvesterrr het volgende:
Vanmiddag eerste echte les... Ben benieuwd.
Weten we ook weer meteen waarom stapvoets rijden onderdeel van AVB isquote:Op donderdag 6 november 2014 15:28 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Onderweg naar het oefenterrein op mijn bek gegaan.Gelukkig niks aan de hand.
Bij een verkeerslicht probeerde ik met slippende koppeling achter een auto te blijven (verkeerslicht sprong net op groen toen ik aankwam). Vervolgens raakte ik uit balans waarna ik op de grond terechtkwam.
Vandaag remoefeningen (stop, noodstop en precisie), parkeren en stapvoets rijden geoefend. Stapvoets rijden is echt lastiger dan ik dacht, maar heb het kunstje inmiddels geleerd geloof ik.
Op snelheid komen voor de remoefeningen ging de eerste 10x ofzo echt mis.Of ik was te langzaam of te snel.
Ook dat gaat goed nu.
Al met al heb ik in twee uurtjes al wat voortgang geboekt.
quote:Op donderdag 6 november 2014 15:39 schreef mjan het volgende:
[..]
Weten we ook weer meteen waarom stapvoets rijden onderdeel van AVB isMaar je vond het rijden zelf wel leuk?
Twintig uur, succes! Ik zou willen dat het mij daarin was geluktquote:Op donderdag 6 november 2014 15:51 schreef sylvesterrr het volgende:
En ik moet het sowieso leuk vinden. Na de proefles van vorige week heb ik direct een pakket van 20lesuren + AVB + AVD + EV afgenomen.Er is geen weg terug meer.
Na de proefles zei de instructeur dat ik waarschijnlijk 22-25 lesuren nodig heb. Ik zal dus wat losse lessen erbij moeten kopen.quote:Op donderdag 6 november 2014 16:07 schreef mjan het volgende:
[..]
Twintig uur, succes! Ik zou willen dat het mij daarin was gelukt
10? Wow... Mijn neefje had 6 lessen nodig maar reed dan ook al 12 jaar trial. Veel ervaring op de brommer ofzo?quote:Op donderdag 6 november 2014 21:49 schreef GrumpyCat het volgende:
Net de proefles gehad, ken de instructeur zelf heel goed dus was heel leuk! Na de nodige instructie de motor op. Een mooie KTM, type is me ontschoten. Een beetje rondrijden op het terrein en toen mocht ik de weg al op!
Beetje door dorpjes gereden en over 80km wegen, wat een heerlijk gevoel was dat! Het ging allemaal erg goed, en volgens mn instructeur heb ik ongeveer 10 lessen nodig![]()
Zo hee, 6 is al helemaal weinig! Ik rij inderdaad al 3 jaar brommer, maar dat is gewoon een automaat.quote:Op vrijdag 7 november 2014 07:15 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
10? Wow... Mijn neefje had 6 lessen nodig maar reed dan ook al 12 jaar trial. Veel ervaring op de brommer ofzo?
Tja, Nederlands jeugdkampioen motor-trial dus qua AVB hoefde hij niet veel te doenquote:Op vrijdag 7 november 2014 09:00 schreef GrumpyCat het volgende:
[..]
Zo hee, 6 is al helemaal weinig! Ik rij inderdaad al 3 jaar brommer, maar dat is gewoon een automaat.
Vraag es of je instructeur je achterop neemt en wat scherpe bochtjes laat voelen. Dan ervaar je hoe schuin die kan.quote:Op zaterdag 8 november 2014 16:56 schreef sylvesterrr het volgende:
Fuck it. Ik haat bochten.Dat tegenleunen wil nog niet echt lukken.
Halve draai is gewoon 20x mislukt. Op een gegeven moment ging de instructeur bij de tweede pylon staan: "rijd mij niet aan". De halve draai is toen in 1x gelukt.Meerdere keren achterelkaar trouwens, totdat hij daar wegging.
Snelle slalom ging wel lekker overigens.
Herkenbaarquote:Op vrijdag 7 november 2014 09:57 schreef Ceased2Be het volgende:
Voordat ik op de motor stapte was de fiets het snelste soort tweewieler waar ik ooit op had gezetenWel al 15 jaar mijn autorijbewijs, maar daar heb ik voor m'n AVB niet zo veel aan.
Auto kostte me ook veel moeite voordat dat een automatisme was... Had hier niet veel anders verwachtquote:Op maandag 10 november 2014 11:47 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Herkenbaar
Ik ben ook vrij lang bezig geweest met lessen.
Het zit allemaal in je heupen en knieen, daarmee duw je de motor naar beneden. Als je dan je lichaam waterpas houdt en de motor trekkend houdt gaat'ie zo het hoekie omquote:Op zaterdag 8 november 2014 16:56 schreef sylvesterrr het volgende:
Fuck it. Ik haat bochten.Dat tegenleunen wil nog niet echt lukken.
Halve draai is gewoon 20x mislukt. Op een gegeven moment ging de instructeur bij de tweede pylon staan: "rijd mij niet aan". De halve draai is toen in 1x gelukt.Meerdere keren achterelkaar trouwens, totdat hij daar wegging.
Snelle slalom ging wel lekker overigens.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Liever de valbeugel buigen dan je scheenbeen buigen.quote:Op zaterdag 15 november 2014 14:40 schreef sylvesterrr het volgende:
Afgelopen donderdag was de rijles na de eerste bocht om me klaar te maken voor de halve draai al over. Ik ging op mijn bek en de valbeugel is verbogen vanwege de stoeprand/berm.
[..]
Maar goed, ik ben blij dat ik de bochten nu wel goed gaan. Als ik nu terugdenk aan hoe ik afgelopen donderdag op mijn bek ben gegaan: waar the fuck was ik toen mee bezig?![]()
True.quote:Op zaterdag 15 november 2014 16:41 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Liever de valbeugel buigen dan je scheenbeen buigen.
Gewoon ervoor gaan. Als je bekend met in de omgeving scheelt dat echt een hoop. Bovendien is het AVD examen 1 grote momentopname dus als je mazzel hebt is het rustig op de weg en gebeurt er weinig en heb je zo je rijbewijsje in je pocketquote:Op zondag 16 november 2014 15:28 schreef StM het volgende:
Zo, ik heb a.s. donderdag mn AVD en ik heb pas 2 lessen op de weg gehad door nogal onverwachte ziekenhuis opname een paar dagen na m'n AVBOp zich rij ik helemaal niet verkeerd volgens m'n instructeur (voordeel van 7 jaar enorm veel kilometers met de auto maken en opgegroeid zijn in de omgeving waar ik examen doe) en ik heb deze week nog 2 lessen + ruim de tijd voor het examen, maar ik ben zo zenuwachtig als de pest, want ik voel me nog totaal niet ready ervoor.
Thanksquote:Op zondag 16 november 2014 15:53 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Gewoon ervoor gaan. Als je bekend met in de omgeving scheelt dat echt een hoop. Bovendien is het AVD examen 1 grote momentopname dus als je mazzel hebt is het rustig op de weg en gebeurt er weinig en heb je zo je rijbewijsje in je pocket
Ik was er voor mijn gevoel he-le-maal klaar voor, maakte 1 fout in m'n examen en kon meteen met lege handen naar huis. Voorbereiding zegt dus niet alles.
Veel succes
Grappig, ik heb donderdag ook mijn AVD, maar dan om 11:40. Als ik de voorspellingen op dit moment een beetje mag geloven hebben hebben we in elk geval geen regen tijdens het examen. En over er niet ready en zenuwachtig: dat gaat mij precies net zo. Ondanks dat ik nu in totaal op 33 x 50 minuten zit aan lessen (incl. AVB), blijft het spannend en kan er altijd iets ongelukkigs voorvallen, ondanks dat je van jezelf weet dat je best goed rijd.quote:Op zondag 16 november 2014 15:28 schreef StM het volgende:
Zo, ik heb a.s. donderdag mn AVD en ik heb pas 2 lessen op de weg gehad door nogal onverwachte ziekenhuis opname een paar dagen na m'n AVBOp zich rij ik helemaal niet verkeerd volgens m'n instructeur (voordeel van 7 jaar enorm veel kilometers met de auto maken en opgegroeid zijn in de omgeving waar ik examen doe) en ik heb deze week nog 2 lessen + ruim de tijd voor het examen, maar ik ben zo zenuwachtig als de pest, want ik voel me nog totaal niet ready ervoor.
Welk probleem heb je daarmee?quote:Op zondag 16 november 2014 16:58 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Iemand nog tips voor de langzame oefeningen? Vooral met de langzame slalom heb ik problemen.
Met sturen heb ik geen probleem, de overige oefeningen gaan namelijk goed (Snelle slalom e.d.) Waar ik inderdaad problemen mee heb is het constant houden van het gas, want als mijn instructeur de motor stationair 2000 tpm laat maken, heb ik geen enkel probleem met het doen van de langzame oefeningen.quote:Op zondag 16 november 2014 18:28 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Welk probleem heb je daarmee?
Ga eens als de instructeur met pionnen aan het prutsen is zelf bochtjes maken. Probeer je bewust te worden van hoe je nou eigenlijk stuurt. Duw eens aan de linkerkant tegen het stuur aan. De motor zal heel kort naar rechts gaan en dan meteen in een linkse bocht vallen. Je stuurt als het ware tegen. Als je dat goed onder de knie hebt en je bewuster bent van hoe het werkt worden die langzame oefeningen veel makkelijker.
Heb je problemen met het stabiel houden van het gas, leg dan eens een of twee vingers op de bar-end, knoppenblokje of de remhendel. Je kunt dan het gas beter stabiel houden.
Durf je hem niet plat te leggen, vraag dan eens of je instructeur eens het achtje wil rijden met jou achterop. Dan voel je hoe schuin de motor kan en hoe hij zich dan gaat gedragen.
quote:Op zondag 16 november 2014 16:58 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Iemand nog tips voor de langzame oefeningen? Vooral met de langzame slalom heb ik problemen.
Dat had ik in het begin ook met de langzame slalom, bij mij werd dat steeds veroorzaakt doordat ik te laat terugstuurde en dus teveel stuuruitslag had. Je instructeur zal het je ongetwijfeld wel verteld hebben maar de kunst is goed voorbereid aan komen rijden (lange aanloop), rechtop zitten, knieën goed tegen de tank en goed kijken waar je heen wilt (vooruit dus). Bij het sturen kun je proberen om afwisselend één bil een klein beetje van het zadel te tillen. Mocht het gas even teveel worden.. niets van aantrekken, beetje meer remmen of beetje koppeling terug.quote:Op zondag 16 november 2014 18:44 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Waar ik inderdaad problemen mee heb is het constant houden van het gas
Bedankt, zal er morgen tijdens de les gebruik van maken! Ik moet zeggen dat ik het lastig vind om de combinatie achterrem, gas en koppeling goed te doseren. Heb afgelopen week ook laarzen aangeschaft en mee gelest, maar ik merk dat ik nu minder gevoel heb in zowel het schakelen als de achterrem. Dat komt vooral omdat het leer een stuk dikker aanvoelt dan de laarzen die ik daar in bruikleen heb gehad.quote:Op zondag 16 november 2014 19:43 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
[..]
Dat had ik in het begin ook met de langzame slalom, bij mij werd dat steeds veroorzaakt doordat ik te laat terugstuurde en dus teveel stuuruitslag had. Je instructeur zal het je ongetwijfeld wel verteld hebben maar de kunst is goed voorbereid aan komen rijden (lange aanloop), rechtop zitten, knieën goed tegen de tank en goed kijken waar je heen wilt (vooruit dus). Bij het sturen kun je proberen om afwisselend één bil een klein beetje van het zadel te tillen. Mocht het gas even teveel worden.. niets van aantrekken, beetje meer remmen of beetje koppeling terug.
Bij de halve draai en achtje is het een kwestie van een kwartje dat even moet vallen. Ineens kom je er achter dat de motor veel stabieler is als je gas geeft. Makkelijk geredeneerd, maar het gevoel moet ook mee.
Wat ook kan helpen is de pionnen net even iets ruimer zetten en dan oefenen, als het dan lukt kunnen ze weer krapper en kun je het fijnslijpen. Zo moest ik bijvoorbeeld het achtje constant blijven doen en ondertussen zetten mijn instructeur de pionnen steeds ietsje verder naar binnen. Bij de langzame slalom werkt dat ook, zet ze maar eens op 3,5 meter om te beginnen.
Ik kwam tijdens mijn AVB examen aanrijden voor de langzame slalom. Door mijn zenuwen was ik gewoon vergeten mijn voet op de rem te houden en de koppeling te laten slippen. Ik reed dus gewoon langzaam in zijn 1. Halverwege dacht ik ineens Fuck... en corrigeerde alsnog. De examinator vond dit wel cool en liet me in een keer door gaanquote:Op zondag 16 november 2014 16:58 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Iemand nog tips voor de langzame oefeningen? Vooral met de langzame slalom heb ik problemen.
Dat is vriendelijkquote:Op zondag 16 november 2014 21:11 schreef scoober het volgende:
[..]
Ik kwam tijdens mijn AVB examen aanrijden voor de langzame slalom. Door mijn zenuwen was ik gewoon vergeten mijn voet op de rem te houden en de koppeling te laten slippen. Ik reed dus gewoon langzaam in zijn 1. Halverwege dacht ik ineens Fuck... en corrigeerde alsnog. De examinator vond dit wel cool en liet me in een keer door gaan
quote:Langzame slalom
De verplichte oefening in het tweede cluster is de langzame slalom. Er
geldt geen richtlijn voor de snelheid. Gezien de geringe tussenafstand ligt een stapvoets tempo voor de hand.
Het gebruik van een slippende koppeling is bij deze oefening verplicht.
Van belang is verder de combinatie van juiste bediening, langzaam rijden en het behouden van de balans. Dit alles doe je natuurlijk zonder de pylonen aan te raken!
GRATZ!quote:
Uiteindelijk is het de moeite waard.quote:Op donderdag 27 november 2014 11:57 schreef Ceased2Be het volgende:
zo. AVB gepland voor 9 December, dan een goede 21 / 22 lessen erop zitten
(fijn om te weten dat het me meer lessen heeft gekost dan de pensionado waar ik eerst mee leste, maar boeien.)
Dat hoop ikquote:Op donderdag 27 november 2014 12:01 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Uiteindelijk is het de moeite waard.
Ik twee keer:quote:Op donderdag 27 november 2014 12:40 schreef Ceased2Be het volgende:
Ben nog nergens onderuit gegaan, dat valt me nog mee van mezelf
Och, niet druk om maken, ik zat ook op 21 lessen á 50 min. voor AVB. Bij 33 lessen AVD gedaan. Werd dus wel iets meer dan de 16 lessen die bij de intake waren genoemd.quote:Op donderdag 27 november 2014 11:57 schreef Ceased2Be het volgende:
zo. AVB gepland voor 9 December, dan een goede 21 / 22 lessen erop zitten
(fijn om te weten dat het me meer lessen heeft gekost dan de pensionado waar ik eerst mee leste, maar boeien.)
Hij crasht straks gewoon mijn motor en dan kan hij zeggen dat die krassen er al op zatenquote:Op donderdag 27 november 2014 18:58 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Je kunt beter vallen met zo'n afgetrapte les honda dan op je eerste nieuwe brommer waar je zo trots op bent
'Je had toch een rode bandit?'quote:Op donderdag 27 november 2014 19:09 schreef mjan het volgende:
[..]
Hij crasht straks gewoon mijn motor en dan kan hij zeggen dat die krassen er al op zaten
Collega adviseerde mij vandaag om een eventueel nieuw aangeschafte brommer maar eerst goed om te gooien, dan heb je de eerste kras vast gehad en doen de anderen geen pijn meerquote:Op donderdag 27 november 2014 18:58 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Je kunt beter vallen met zo'n afgetrapte les honda dan op je eerste nieuwe brommer waar je zo trots op bent
Niet te strak, maar zeker niet te los. En loop gerust 30 / 40 minuten met dat ding op je hoofd rond door de winkel terwijl je op zoek gaat naar ander spul wat je nog moet hebbenquote:Op maandag 1 december 2014 19:26 schreef Sarasi het volgende:
Er zijn nu langzaam wat leuke aanbiedingen te vinden, dus ik wil eigenlijk binnenkort ergens alvast een helm opduikelen. Iemand nog tips waar ik op moet letten?
Mag het een beetje oncomfortabel zitten in het begin (vormt die padding nog wat naar je hoofd)? En wat is het voordeel van een vizier wat in de helm wegzakt? Er is echt heel erg veel keus.quote:Op maandag 1 december 2014 19:26 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Niet te strak, maar zeker niet te los. En loop gerust 30 / 40 minuten met dat ding op je hoofd rond door de winkel terwijl je op zoek gaat naar ander spul wat je nog moet hebben
Die padding gaat niet veel doen, dus het moet eigenlijk direct comfortabel zitten. Daarom ook lang genoeg ophouden, kan goed zijn dat het na een half uurtje gewoon alsnog vervelend gaat klemmen. Niets zo vervelend als een te kleine helm (mijn leshelm was dusdanig dat ik a 45 minuten barstende koppijn had).quote:Op maandag 1 december 2014 19:30 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Mag het een beetje oncomfortabel zitten in het begin (vormt die padding nog wat naar je hoofd)? En wat is het voordeel van een vizier wat in de helm wegzakt? Er is echt heel erg veel keus.Dank voor het snelle antwoord ook!
Die C3 die ik heb is wel al een wereld van verschil als ik hem vergelijk met de leshelm. De stukken snelweg die ik heb meegepikt waren iig erg goed te doen qua ruis e.d.quote:Op maandag 1 december 2014 22:12 schreef BlackLining het volgende:
Ik heb nog nooit echt een stille helm op mijn kop gehad. Dan kun je eigenlijk beter 100 euro extra investeren voor goede otoplastieken. Meteen klaar met dat gezeik.
Dat is niet echt vergelijkbaar qua wind.quote:Op maandag 1 december 2014 19:39 schreef Sarasi het volgende:
Ik wil toch wel het liefste een integraalhelm. En een belangrijk punt is dat het niet tocht in de helm, dat kunnen mijn lenzen niet hebben. Maar dan ga ik gewoon vrolijk een tijdje rondlopen in die winkel met een helm op mijn kop.
Er is een verschil tussen windruis en het geluid alsof het constant dondert boven je hoofd. Mijn leshelm was al stukken stiller zonder doppen dan mijn eigen helm met oordoppen in ooit geweest is.quote:Op maandag 1 december 2014 22:12 schreef BlackLining het volgende:
Ik heb nog nooit echt een stille helm op mijn kop gehad. Dan kun je eigenlijk beter 100 euro extra investeren voor goede otoplastieken. Meteen klaar met dat gezeik.
doppen zijn imo zeker een aanrader. Ik heb een vrij dure helm en daar is de ruis toch ook wel behoorlijk boven de 120 km p/u.quote:Op maandag 1 december 2014 22:35 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Die C3 die ik heb is wel al een wereld van verschil als ik hem vergelijk met de leshelm. De stukken snelweg die ik heb meegepikt waren iig erg goed te doen qua ruis e.d.
Geen idee hoe dat gaat zijn als ik echt lange stukken ga rijden, misschien moet ik dan ook eens aan de goede doppen...
Hebben ze een windtunnel daar dan?quote:Op maandag 1 december 2014 19:39 schreef Sarasi het volgende:
Ik wil toch wel het liefste een integraalhelm. En een belangrijk punt is dat het niet tocht in de helm, dat kunnen mijn lenzen niet hebben. Maar dan ga ik gewoon vrolijk een tijdje rondlopen in die winkel met een helm op mijn kop.
Dat blijkt niet echt uit haar post he.quote:Op dinsdag 2 december 2014 08:38 schreef mjan het volgende:
Het gaat haar om het knellen, niet om de windruis.
Tenminste, dat hoop ik.
Uit haar losse post niet nee, maar aangezien het een reactie op Ceased is...quote:Op dinsdag 2 december 2014 08:50 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Dat blijkt niet echt uit haar post he.
Dat ja. Maar ik kan ook heel hard rennen met mijn korte beentjes.quote:Op dinsdag 2 december 2014 08:38 schreef mjan het volgende:
Het gaat haar om het knellen, niet om de windruis.
Tenminste, dat hoop ik.
Gisteren geslaagd voor AVB. Zonder onvoldoendes. Langzame slalom moest ik wel even overdoen.quote:Op donderdag 27 november 2014 12:38 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik heb 10 AVB-lessen gehad en heb aanstaande maandag mijn examen. Gaat nog spannend worden.
Eergisteren had ik eigenlijk twee uur gepland staan, evenals aanstaande zondag. De instructeur had de sleutel van de motor niet bij zich (en de andere motoren waren voor A1 en A2) waardoor die les is uitgevallen. Aanstaande zondag gaan we dus 4 á 5 uurtjes lessen. Hoop dat het genoeg is.
Voorafgaand aan het examen heb ik ook les om even erin te komen.
Tot nu toe twee keer lesuitval gehad (1x doordat ik zodanig op m'n bek ben gegaan dat de valbeugel is verbogen en 1x doordat de instructeur de sleutel niet bij zich had). Anders waren we qua planning goed uitgekomen.
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 2 december 2014 09:29 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Gisteren geslaagd voor AVB. Zonder onvoldoendes. Langzame slalom moest ik wel even overdoen.
Blijkbaar heb ik in totaal 12,5u gelest, inclusief de les voor het examen enzo. Ik dacht meer...
Gisteren ook voor het eerst op de snelweg gereden. Wow!Jammer dat het ijskoud was.
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 2 december 2014 09:29 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Gisteren geslaagd voor AVB. Zonder onvoldoendes. Langzame slalom moest ik wel even overdoen.
Blijkbaar heb ik in totaal 12,5u gelest, inclusief de les voor het examen enzo. Ik dacht meer...
Gisteren ook voor het eerst op de snelweg gereden. Wow!Jammer dat het ijskoud was.
Het enige leuke aan de snelweg zijn de op- en afritten.quote:Op dinsdag 2 december 2014 09:32 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Qua uren zit ik straks tegen de 30/35 aan (geloof ik) heb er dan een les of 22/23 opzitten (ervanuitgaande dat ik AVB dinsdag haal).
Al wel een paar keer snelweg gereden, maar dat gaat m'n hobby niet worden denk ik
Rechte stukken op de snelweg vind ik ook niks. Ook niet in de auto.quote:Op dinsdag 2 december 2014 09:32 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Qua uren zit ik straks tegen de 30/35 aan (geloof ik) heb er dan een les of 22/23 opzitten (ervanuitgaande dat ik AVB dinsdag haal).
Al wel een paar keer snelweg gereden, maar dat gaat m'n hobby niet worden denk ik
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goedmakertje voor je: ik ben tijdens een examen onderuit gegaan bij de noodstop. Ik zei tegen de instructeur al dat de voorrem niet lekker voelde tijdens het remmen. Op het examen. Ik had er al 15 lessen op zitten. Noodstop tientallen keer gedaan: altijd goed. Dus noodstop examen: BAM. In mijn ogen zat de rem muurvast. Was op een afgesloten terrein. Instructeur snapte er niks van want ik had de noodstop al tig keer gedaan. Examinator vond het al raar dat de motor zo vroeg in de vorken duikte. (Dat was ik niet.. Ik remde nml niet)quote:Op donderdag 27 november 2014 12:43 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ik twee keer:
• voor een verkeerslicht: ik probeerde met slippende koppeling aan te schuiven om niet stil hoeven te staan. BAM.
• bij het nemen van de bocht voor de aanloop voor de halve draai: ik keek naar de berm/stoeprand. BAM. Resultaat: lesuitval als gevolg van kromme valbeugel
Balen man. Leuk dat je het weer gaat oppakken.quote:Op dinsdag 2 december 2014 10:20 schreef 10minuteman het volgende:
[..]
Goedmakertje voor je: ik ben tijdens een examen onderuit gegaan bij de noodstop. Ik zei tegen de instructeur al dat de voorrem niet lekker voelde tijdens het remmen. Op het examen. Ik had er al 15 lessen op zitten. Noodstop tientallen keer gedaan: altijd goed. Dus noodstop examen: BAM. In mijn ogen zat de rem muurvast. Was op een afgesloten terrein. Instructeur snapte er niks van want ik had de noodstop al tig keer gedaan. Examinator vond het al raar dat de motor zo vroeg in de vorken duikte. (Dat was ik niet.. Ik remde nml niet)
Tot op de dag van vandaag weet ik niet of het mijn schuld was of dat de voorrem naar z'n grootje was. De rest deed het prima namelijk en altijd op die motor gelest. Ik had geen geld meer voor nieuw examen of lessen.
Maar goed dat was 6 jaar geleden. Nu is de geest en saldo weer voldoende om volgend jaar weer te beginnen en af te maken.
Motor was wel nog oke. Voorrem zat vast. Gescheurde beugels en een lekker radiator(?) Afgetrapte Honda.
Gelukkig zijn rijscholen verzekerd. Maar ik was iedergeval wel een nieuwe val ervaring rijker. Positief naar kijken.
Het zal in beide gevallen ongeveer net zo koud zijn, examens kunnen wel herplant worden mocht het gaan sneeuwen/ijzelen.quote:Op dinsdag 2 december 2014 12:07 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Balen man. Leuk dat je het weer gaat oppakken.
Ik twijfel over AVD. Het is buiten ijskoud en de vorstperiode is weer in zicht.. Voor je het week gaan veel rijlessen niet door maar het AVD-examen wel...
Iemand advies? Mijn instructeur raadt aan om medio februari af te rijden. Maar als ik het wil kan het ook medio januari. Dit jaar lukt sowieso niet meer.
Bedankt. Ja js toch een soort droom wat ik wil afvinken.quote:Op dinsdag 2 december 2014 12:07 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Balen man. Leuk dat je het weer gaat oppakken.
Ik twijfel over AVD. Het is buiten ijskoud en de vorstperiode is weer in zicht.. Voor je het week gaan veel rijlessen niet door maar het AVD-examen wel...
Iemand advies? Mijn instructeur raadt aan om medio februari af te rijden. Maar als ik het wil kan het ook medio januari. Dit jaar lukt sowieso niet meer.
Het gaat mij er meer om dat ik wil voorkomen dat ik straks een examen heb gepland voor bijvoorbeeld 15 januari en dat 50% van de lessen ervoor is uitgevallen wegens sneeuw/ijzel. Als de weeromstandigheden dan uitgerekend op 15 januari gunstig zijn dan gaat het examen wel vrolijk door...quote:Op dinsdag 2 december 2014 12:10 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Het zal in beide gevallen ongeveer net zo koud zijn, examens kunnen wel herplant worden mocht het gaan sneeuwen/ijzelen.
Ik wil mijn rijbewijs medio februari.quote:Op dinsdag 2 december 2014 12:14 schreef 10minuteman het volgende:
[..]
Ik ga rond maart beginnen. Vlak voor de lente is het wat gunstiger weer.
Dat misschien een idee?
Dan ga je toch voor februari? Zit heel januari nog tussen, kunnen er flink wat lessen uitvallen en heb je ook direct meer ervaring met rijden in de winter. Best handig, tenzij je een mooiweerrijder gaat wordenquote:Op dinsdag 2 december 2014 12:21 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Het gaat mij er meer om dat ik wil voorkomen dat ik straks een examen heb gepland voor bijvoorbeeld 15 januari en dat 50% van de lessen ervoor is uitgevallen wegens sneeuw/ijzel. Als de weeromstandigheden dan uitgerekend op 15 januari gunstig zijn dan gaat het examen wel vrolijk door...
[..]
Ik wil mijn rijbewijs medio februari.
Mooiweerrijdersquote:Op dinsdag 2 december 2014 13:44 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Dan ga je toch voor februari? Zit heel januari nog tussen, kunnen er flink wat lessen uitvallen en heb je ook direct meer ervaring met rijden in de winter. Best handig, tenzij je een mooiweerrijder gaat worden
quote:
Wanhoop in levende lijvequote:Op woensdag 3 december 2014 18:35 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En nu een motor? Al iets op het oog?
BMW K100 kopen?![]()
Dank allen, f650 staat al in de garagequote:Op woensdag 3 december 2014 18:35 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En nu een motor? Al iets op het oog?
BMW K100 kopen?![]()
Oh dus u bent al bejaard? Dan kan zo'n K100 er ook nog wel bij. Ding heeft zelfs reflectietape achterop dus dat lijkt me perfect. Voor ¤750 mag ie wegquote:Op woensdag 3 december 2014 18:55 schreef A4papier het volgende:
[..]
Dank allen, f650 staat al in de garage
Dat gaat je gewoon lukken.quote:Op donderdag 4 december 2014 12:51 schreef Ceased2Be het volgende:
Morgenmiddag extra rijles, dan zaterdag regulier en dinsdag nog voor m'n AVB.
Zou er toch wel mee moeten lukken zou je zeggen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |