abonnement Unibet Coolblue
pi_146510537
Ik durf het gewoon niet. Ik speel ook te veel met het gas in de bochten (als in: ik vertraag omdat ik bang ben uit de bocht te vliegen). :') Dat terwilj ik weet dat ik juist op m'n bek zal gaan als ik te langzaam ga. :')
pi_146512961
De truc is inderdaad om snel genoeg te gaan om niet om te donderen. En het belangrijkste: kijken waar je heen wil, als je naar de grond kijkt in plaats van je rijrichting loop je ook de meeste kans om daadwerkelijk naar de grond te kletteren :P
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_146680368
Afgelopen donderdag was de rijles na de eerste bocht om me klaar te maken voor de halve draai al over. Ik ging op mijn bek en de valbeugel is verbogen vanwege de stoeprand/berm. :X

Vandaag nieuwe poging....

De rit naar het oefenterrein was een ramp. Motor is meerdere keren afgeslagen, door rood gereden (echt donkerrood!) en dergelijke. Oh, bijna een busbaan opgereden.. Was er niet echt met m'n hoofd bij. :{

We begonnen met de snelle slalom en dat ging ook niet echt goed. Pas na enkele pogingen ging dat goed en zijn we verder gegaan met de halve draai.

Het afschuinen heb ik eindelijk door. *O* Achtjes draaien ging ook goed. De langzame slalom ging wel minder goed. :@

Maar goed, ik ben blij dat ik de bochten nu wel goed gaan. Als ik nu terugdenk aan hoe ik afgelopen donderdag op mijn bek ben gegaan: waar the fuck was ik toen mee bezig? :') _O-
pi_146683414
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 14:40 schreef sylvesterrr het volgende:
Afgelopen donderdag was de rijles na de eerste bocht om me klaar te maken voor de halve draai al over. Ik ging op mijn bek en de valbeugel is verbogen vanwege de stoeprand/berm. :X

[..]

Maar goed, ik ben blij dat ik de bochten nu wel goed gaan. Als ik nu terugdenk aan hoe ik afgelopen donderdag op mijn bek ben gegaan: waar the fuck was ik toen mee bezig? :') _O-
Liever de valbeugel buigen dan je scheenbeen buigen. :+
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_146683707
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 november 2014 16:41 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Liever de valbeugel buigen dan je scheenbeen buigen. :+
True.

We zijn toen maar naar de garage gegaan om het te laten fixen. Hij had de motor de volgende ochtend nodig voor een AVB-examen. Gelukkig is ie wel zo chill dat ie de lesuren die gepland stonden niet heeft opgeschreven. :s)
pi_146710455
Zo, ik heb a.s. donderdag mn AVD en ik heb pas 2 lessen op de weg gehad door nogal onverwachte ziekenhuis opname een paar dagen na m'n AVB :{ Op zich rij ik helemaal niet verkeerd volgens m'n instructeur (voordeel van 7 jaar enorm veel kilometers met de auto maken en opgegroeid zijn in de omgeving waar ik examen doe) en ik heb deze week nog 2 lessen + ruim de tijd voor het examen, maar ik ben zo zenuwachtig als de pest, want ik voel me nog totaal niet ready ervoor. -O-
pi_146711159
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 15:28 schreef StM het volgende:
Zo, ik heb a.s. donderdag mn AVD en ik heb pas 2 lessen op de weg gehad door nogal onverwachte ziekenhuis opname een paar dagen na m'n AVB :{ Op zich rij ik helemaal niet verkeerd volgens m'n instructeur (voordeel van 7 jaar enorm veel kilometers met de auto maken en opgegroeid zijn in de omgeving waar ik examen doe) en ik heb deze week nog 2 lessen + ruim de tijd voor het examen, maar ik ben zo zenuwachtig als de pest, want ik voel me nog totaal niet ready ervoor. -O-
Gewoon ervoor gaan. Als je bekend met in de omgeving scheelt dat echt een hoop. Bovendien is het AVD examen 1 grote momentopname dus als je mazzel hebt is het rustig op de weg en gebeurt er weinig en heb je zo je rijbewijsje in je pocket ^O^

Ik was er voor mijn gevoel he-le-maal klaar voor, maakte 1 fout in m'n examen en kon meteen met lege handen naar huis. Voorbereiding zegt dus niet alles.

Veel succes ^O^
pi_146713035
Iemand nog tips voor de langzame oefeningen? Vooral met de langzame slalom heb ik problemen.
pi_146713325
Probeer niet strak door het midden te gaan maar een tikkie verder, kijk waar je hen wilt ipv naar de pionen, niet te snel willen gaan maar zorg ook dat je niet valt of zo langzaam gaat dat je niet recht blijft staan en tot slot oefenen, oefenen, oefenen :)

quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 15:53 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

Gewoon ervoor gaan. Als je bekend met in de omgeving scheelt dat echt een hoop. Bovendien is het AVD examen 1 grote momentopname dus als je mazzel hebt is het rustig op de weg en gebeurt er weinig en heb je zo je rijbewijsje in je pocket ^O^

Ik was er voor mijn gevoel he-le-maal klaar voor, maakte 1 fout in m'n examen en kon meteen met lege handen naar huis. Voorbereiding zegt dus niet alles.

Veel succes ^O^
Thanks ^O^ Ik heb gelukkig wel een goed tijdstip volgens mij (14:00).
pi_146713409
Tijdje aan het meelezen hier en dacht laat ik ook maar is wat bijdragen: 10 lessen verder en sinds een weekje m'n AVB foutloos binnen kunnen halen, had ik zelf niet gedacht :P. Nu zo snel mogelijk theorie halen en dan kan ik op voor AVD!
  zondag 16 november 2014 @ 17:53:59 #36
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_146714851
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 15:28 schreef StM het volgende:
Zo, ik heb a.s. donderdag mn AVD en ik heb pas 2 lessen op de weg gehad door nogal onverwachte ziekenhuis opname een paar dagen na m'n AVB :{ Op zich rij ik helemaal niet verkeerd volgens m'n instructeur (voordeel van 7 jaar enorm veel kilometers met de auto maken en opgegroeid zijn in de omgeving waar ik examen doe) en ik heb deze week nog 2 lessen + ruim de tijd voor het examen, maar ik ben zo zenuwachtig als de pest, want ik voel me nog totaal niet ready ervoor. -O-
Grappig, ik heb donderdag ook mijn AVD, maar dan om 11:40. Als ik de voorspellingen op dit moment een beetje mag geloven hebben hebben we in elk geval geen regen tijdens het examen. En over er niet ready en zenuwachtig: dat gaat mij precies net zo. Ondanks dat ik nu in totaal op 33 x 50 minuten zit aan lessen (incl. AVB), blijft het spannend en kan er altijd iets ongelukkigs voorvallen, ondanks dat je van jezelf weet dat je best goed rijd.

In elk geval veel succes donderdag! ^O^
pi_146716207
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 16:58 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Iemand nog tips voor de langzame oefeningen? Vooral met de langzame slalom heb ik problemen.
Welk probleem heb je daarmee?

Ga eens als de instructeur met pionnen aan het prutsen is zelf bochtjes maken. Probeer je bewust te worden van hoe je nou eigenlijk stuurt. Duw eens aan de linkerkant tegen het stuur aan. De motor zal heel kort naar rechts gaan en dan meteen in een linkse bocht vallen. Je stuurt als het ware tegen. Als je dat goed onder de knie hebt en je bewuster bent van hoe het werkt worden die langzame oefeningen veel makkelijker.

Heb je problemen met het stabiel houden van het gas, leg dan eens een of twee vingers op de bar-end, knoppenblokje of de remhendel. Je kunt dan het gas beter stabiel houden.

Durf je hem niet plat te leggen, vraag dan eens of je instructeur eens het achtje wil rijden met jou achterop. Dan voel je hoe schuin de motor kan en hoe hij zich dan gaat gedragen.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_146717088
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 18:28 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Welk probleem heb je daarmee?

Ga eens als de instructeur met pionnen aan het prutsen is zelf bochtjes maken. Probeer je bewust te worden van hoe je nou eigenlijk stuurt. Duw eens aan de linkerkant tegen het stuur aan. De motor zal heel kort naar rechts gaan en dan meteen in een linkse bocht vallen. Je stuurt als het ware tegen. Als je dat goed onder de knie hebt en je bewuster bent van hoe het werkt worden die langzame oefeningen veel makkelijker.

Heb je problemen met het stabiel houden van het gas, leg dan eens een of twee vingers op de bar-end, knoppenblokje of de remhendel. Je kunt dan het gas beter stabiel houden.

Durf je hem niet plat te leggen, vraag dan eens of je instructeur eens het achtje wil rijden met jou achterop. Dan voel je hoe schuin de motor kan en hoe hij zich dan gaat gedragen.
Met sturen heb ik geen probleem, de overige oefeningen gaan namelijk goed (Snelle slalom e.d.) Waar ik inderdaad problemen mee heb is het constant houden van het gas, want als mijn instructeur de motor stationair 2000 tpm laat maken, heb ik geen enkel probleem met het doen van de langzame oefeningen.

Ik zal het morgen proberen met de tips die je gegeven hebt, bedankt.
  zondag 16 november 2014 @ 19:43:17 #39
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_146719618
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 16:58 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Iemand nog tips voor de langzame oefeningen? Vooral met de langzame slalom heb ik problemen.
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 18:44 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Waar ik inderdaad problemen mee heb is het constant houden van het gas
Dat had ik in het begin ook met de langzame slalom, bij mij werd dat steeds veroorzaakt doordat ik te laat terugstuurde en dus teveel stuuruitslag had. Je instructeur zal het je ongetwijfeld wel verteld hebben maar de kunst is goed voorbereid aan komen rijden (lange aanloop), rechtop zitten, knieën goed tegen de tank en goed kijken waar je heen wilt (vooruit dus). Bij het sturen kun je proberen om afwisselend één bil een klein beetje van het zadel te tillen. Mocht het gas even teveel worden.. niets van aantrekken, beetje meer remmen of beetje koppeling terug.

Bij de halve draai en achtje is het een kwestie van een kwartje dat even moet vallen. Ineens kom je er achter dat de motor veel stabieler is als je gas geeft. Makkelijk geredeneerd, maar het gevoel moet ook mee.

Wat ook kan helpen is de pionnen net even iets ruimer zetten en dan oefenen, als het dan lukt kunnen ze weer krapper en kun je het fijnslijpen. Zo moest ik bijvoorbeeld het achtje constant blijven doen en ondertussen zetten mijn instructeur de pionnen steeds ietsje verder naar binnen. Bij de langzame slalom werkt dat ook, zet ze maar eens op 3,5 meter om te beginnen.
pi_146720346
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 19:43 schreef Anno1982 het volgende:

[..]

[..]

Dat had ik in het begin ook met de langzame slalom, bij mij werd dat steeds veroorzaakt doordat ik te laat terugstuurde en dus teveel stuuruitslag had. Je instructeur zal het je ongetwijfeld wel verteld hebben maar de kunst is goed voorbereid aan komen rijden (lange aanloop), rechtop zitten, knieën goed tegen de tank en goed kijken waar je heen wilt (vooruit dus). Bij het sturen kun je proberen om afwisselend één bil een klein beetje van het zadel te tillen. Mocht het gas even teveel worden.. niets van aantrekken, beetje meer remmen of beetje koppeling terug.

Bij de halve draai en achtje is het een kwestie van een kwartje dat even moet vallen. Ineens kom je er achter dat de motor veel stabieler is als je gas geeft. Makkelijk geredeneerd, maar het gevoel moet ook mee.

Wat ook kan helpen is de pionnen net even iets ruimer zetten en dan oefenen, als het dan lukt kunnen ze weer krapper en kun je het fijnslijpen. Zo moest ik bijvoorbeeld het achtje constant blijven doen en ondertussen zetten mijn instructeur de pionnen steeds ietsje verder naar binnen. Bij de langzame slalom werkt dat ook, zet ze maar eens op 3,5 meter om te beginnen.
Bedankt, zal er morgen tijdens de les gebruik van maken! Ik moet zeggen dat ik het lastig vind om de combinatie achterrem, gas en koppeling goed te doseren. Heb afgelopen week ook laarzen aangeschaft en mee gelest, maar ik merk dat ik nu minder gevoel heb in zowel het schakelen als de achterrem. Dat komt vooral omdat het leer een stuk dikker aanvoelt dan de laarzen die ik daar in bruikleen heb gehad.

Van het weekend heeft mijn vader ook een mooie Honda Transalp aangeschaft, deze motor wordt dan gedeeld tussen hem en mij. :)
  zondag 16 november 2014 @ 21:11:16 #41
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_146723864
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 16:58 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Iemand nog tips voor de langzame oefeningen? Vooral met de langzame slalom heb ik problemen.
Ik kwam tijdens mijn AVB examen aanrijden voor de langzame slalom. Door mijn zenuwen was ik gewoon vergeten mijn voet op de rem te houden en de koppeling te laten slippen. Ik reed dus gewoon langzaam in zijn 1. Halverwege dacht ik ineens Fuck... en corrigeerde alsnog. De examinator vond dit wel cool en liet me in een keer door gaan :)
pi_146730324
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 21:11 schreef scoober het volgende:

[..]

Ik kwam tijdens mijn AVB examen aanrijden voor de langzame slalom. Door mijn zenuwen was ik gewoon vergeten mijn voet op de rem te houden en de koppeling te laten slippen. Ik reed dus gewoon langzaam in zijn 1. Halverwege dacht ik ineens Fuck... en corrigeerde alsnog. De examinator vond dit wel cool en liet me in een keer door gaan :)
Dat is vriendelijk ;) want eigenlijk moet je hem verplicht met een slippende koppeling doen. En ik ga er vanuit dat dit vanaf het begin af aan meteen moet:

quote:
Langzame slalom
De verplichte oefening in het tweede cluster is de langzame slalom. Er
geldt geen richtlijn voor de snelheid. Gezien de geringe tussenafstand ligt een stapvoets tempo voor de hand.

Het gebruik van een slippende koppeling is bij deze oefening verplicht.
Van belang is verder de combinatie van juiste bediening, langzaam rijden en het behouden van de balans. Dit alles doe je natuurlijk zonder de pylonen aan te raken!
pi_146754755
Net terug van de rijles, en ik moet zeggen dat de tips geholpen hebben. De langzame oefeningen gingen een heel stuk beter nu! :)
pi_146839907
Geslaagd! :D
pi_146840148
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 13:44 schreef Anno1982 het volgende:
Geslaagd! :D
GRATZ!
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_147051047
zo. AVB gepland voor 9 December, dan een goede 21 / 22 lessen erop zitten :D
(fijn om te weten dat het me meer lessen heeft gekost dan de pensionado waar ik eerst mee leste, maar boeien.)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_147051132
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 11:57 schreef Ceased2Be het volgende:
zo. AVB gepland voor 9 December, dan een goede 21 / 22 lessen erop zitten :D
(fijn om te weten dat het me meer lessen heeft gekost dan de pensionado waar ik eerst mee leste, maar boeien.)
Uiteindelijk is het de moeite waard.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_147051625
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 12:01 schreef Tunafish het volgende:

[..]

Uiteindelijk is het de moeite waard.
Dat hoop ik :D
Hoef iig niet ver te zoeken voor een buddy om mee te rijden; de bandit van mijn vrouw staat amper stil :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_147052072
Ik heb 10 AVB-lessen gehad en heb aanstaande maandag mijn examen. Gaat nog spannend worden.

Eergisteren had ik eigenlijk twee uur gepland staan, evenals aanstaande zondag. De instructeur had de sleutel van de motor niet bij zich (en de andere motoren waren voor A1 en A2) waardoor die les is uitgevallen. Aanstaande zondag gaan we dus 4 á 5 uurtjes lessen. Hoop dat het genoeg is. :@

Voorafgaand aan het examen heb ik ook les om even erin te komen.

Tot nu toe twee keer lesuitval gehad (1x doordat ik zodanig op m'n bek ben gegaan dat de valbeugel is verbogen en 1x doordat de instructeur de sleutel niet bij zich had). Anders waren we qua planning goed uitgekomen. :P
pi_147052158
Ben nog nergens onderuit gegaan, dat valt me nog mee van mezelf :D
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')