Liever de valbeugel buigen dan je scheenbeen buigen.quote:Op zaterdag 15 november 2014 14:40 schreef sylvesterrr het volgende:
Afgelopen donderdag was de rijles na de eerste bocht om me klaar te maken voor de halve draai al over. Ik ging op mijn bek en de valbeugel is verbogen vanwege de stoeprand/berm.
[..]
Maar goed, ik ben blij dat ik de bochten nu wel goed gaan. Als ik nu terugdenk aan hoe ik afgelopen donderdag op mijn bek ben gegaan: waar the fuck was ik toen mee bezig?
True.quote:Op zaterdag 15 november 2014 16:41 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Liever de valbeugel buigen dan je scheenbeen buigen.
Gewoon ervoor gaan. Als je bekend met in de omgeving scheelt dat echt een hoop. Bovendien is het AVD examen 1 grote momentopname dus als je mazzel hebt is het rustig op de weg en gebeurt er weinig en heb je zo je rijbewijsje in je pocketquote:Op zondag 16 november 2014 15:28 schreef StM het volgende:
Zo, ik heb a.s. donderdag mn AVD en ik heb pas 2 lessen op de weg gehad door nogal onverwachte ziekenhuis opname een paar dagen na m'n AVB Op zich rij ik helemaal niet verkeerd volgens m'n instructeur (voordeel van 7 jaar enorm veel kilometers met de auto maken en opgegroeid zijn in de omgeving waar ik examen doe) en ik heb deze week nog 2 lessen + ruim de tijd voor het examen, maar ik ben zo zenuwachtig als de pest, want ik voel me nog totaal niet ready ervoor.
Thanks Ik heb gelukkig wel een goed tijdstip volgens mij (14:00).quote:Op zondag 16 november 2014 15:53 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Gewoon ervoor gaan. Als je bekend met in de omgeving scheelt dat echt een hoop. Bovendien is het AVD examen 1 grote momentopname dus als je mazzel hebt is het rustig op de weg en gebeurt er weinig en heb je zo je rijbewijsje in je pocket
Ik was er voor mijn gevoel he-le-maal klaar voor, maakte 1 fout in m'n examen en kon meteen met lege handen naar huis. Voorbereiding zegt dus niet alles.
Veel succes
Grappig, ik heb donderdag ook mijn AVD, maar dan om 11:40. Als ik de voorspellingen op dit moment een beetje mag geloven hebben hebben we in elk geval geen regen tijdens het examen. En over er niet ready en zenuwachtig: dat gaat mij precies net zo. Ondanks dat ik nu in totaal op 33 x 50 minuten zit aan lessen (incl. AVB), blijft het spannend en kan er altijd iets ongelukkigs voorvallen, ondanks dat je van jezelf weet dat je best goed rijd.quote:Op zondag 16 november 2014 15:28 schreef StM het volgende:
Zo, ik heb a.s. donderdag mn AVD en ik heb pas 2 lessen op de weg gehad door nogal onverwachte ziekenhuis opname een paar dagen na m'n AVB Op zich rij ik helemaal niet verkeerd volgens m'n instructeur (voordeel van 7 jaar enorm veel kilometers met de auto maken en opgegroeid zijn in de omgeving waar ik examen doe) en ik heb deze week nog 2 lessen + ruim de tijd voor het examen, maar ik ben zo zenuwachtig als de pest, want ik voel me nog totaal niet ready ervoor.
Welk probleem heb je daarmee?quote:Op zondag 16 november 2014 16:58 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Iemand nog tips voor de langzame oefeningen? Vooral met de langzame slalom heb ik problemen.
Met sturen heb ik geen probleem, de overige oefeningen gaan namelijk goed (Snelle slalom e.d.) Waar ik inderdaad problemen mee heb is het constant houden van het gas, want als mijn instructeur de motor stationair 2000 tpm laat maken, heb ik geen enkel probleem met het doen van de langzame oefeningen.quote:Op zondag 16 november 2014 18:28 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Welk probleem heb je daarmee?
Ga eens als de instructeur met pionnen aan het prutsen is zelf bochtjes maken. Probeer je bewust te worden van hoe je nou eigenlijk stuurt. Duw eens aan de linkerkant tegen het stuur aan. De motor zal heel kort naar rechts gaan en dan meteen in een linkse bocht vallen. Je stuurt als het ware tegen. Als je dat goed onder de knie hebt en je bewuster bent van hoe het werkt worden die langzame oefeningen veel makkelijker.
Heb je problemen met het stabiel houden van het gas, leg dan eens een of twee vingers op de bar-end, knoppenblokje of de remhendel. Je kunt dan het gas beter stabiel houden.
Durf je hem niet plat te leggen, vraag dan eens of je instructeur eens het achtje wil rijden met jou achterop. Dan voel je hoe schuin de motor kan en hoe hij zich dan gaat gedragen.
quote:Op zondag 16 november 2014 16:58 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Iemand nog tips voor de langzame oefeningen? Vooral met de langzame slalom heb ik problemen.
Dat had ik in het begin ook met de langzame slalom, bij mij werd dat steeds veroorzaakt doordat ik te laat terugstuurde en dus teveel stuuruitslag had. Je instructeur zal het je ongetwijfeld wel verteld hebben maar de kunst is goed voorbereid aan komen rijden (lange aanloop), rechtop zitten, knieën goed tegen de tank en goed kijken waar je heen wilt (vooruit dus). Bij het sturen kun je proberen om afwisselend één bil een klein beetje van het zadel te tillen. Mocht het gas even teveel worden.. niets van aantrekken, beetje meer remmen of beetje koppeling terug.quote:Op zondag 16 november 2014 18:44 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Waar ik inderdaad problemen mee heb is het constant houden van het gas
Bedankt, zal er morgen tijdens de les gebruik van maken! Ik moet zeggen dat ik het lastig vind om de combinatie achterrem, gas en koppeling goed te doseren. Heb afgelopen week ook laarzen aangeschaft en mee gelest, maar ik merk dat ik nu minder gevoel heb in zowel het schakelen als de achterrem. Dat komt vooral omdat het leer een stuk dikker aanvoelt dan de laarzen die ik daar in bruikleen heb gehad.quote:Op zondag 16 november 2014 19:43 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
[..]
Dat had ik in het begin ook met de langzame slalom, bij mij werd dat steeds veroorzaakt doordat ik te laat terugstuurde en dus teveel stuuruitslag had. Je instructeur zal het je ongetwijfeld wel verteld hebben maar de kunst is goed voorbereid aan komen rijden (lange aanloop), rechtop zitten, knieën goed tegen de tank en goed kijken waar je heen wilt (vooruit dus). Bij het sturen kun je proberen om afwisselend één bil een klein beetje van het zadel te tillen. Mocht het gas even teveel worden.. niets van aantrekken, beetje meer remmen of beetje koppeling terug.
Bij de halve draai en achtje is het een kwestie van een kwartje dat even moet vallen. Ineens kom je er achter dat de motor veel stabieler is als je gas geeft. Makkelijk geredeneerd, maar het gevoel moet ook mee.
Wat ook kan helpen is de pionnen net even iets ruimer zetten en dan oefenen, als het dan lukt kunnen ze weer krapper en kun je het fijnslijpen. Zo moest ik bijvoorbeeld het achtje constant blijven doen en ondertussen zetten mijn instructeur de pionnen steeds ietsje verder naar binnen. Bij de langzame slalom werkt dat ook, zet ze maar eens op 3,5 meter om te beginnen.
Ik kwam tijdens mijn AVB examen aanrijden voor de langzame slalom. Door mijn zenuwen was ik gewoon vergeten mijn voet op de rem te houden en de koppeling te laten slippen. Ik reed dus gewoon langzaam in zijn 1. Halverwege dacht ik ineens Fuck... en corrigeerde alsnog. De examinator vond dit wel cool en liet me in een keer door gaanquote:Op zondag 16 november 2014 16:58 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Iemand nog tips voor de langzame oefeningen? Vooral met de langzame slalom heb ik problemen.
Dat is vriendelijk want eigenlijk moet je hem verplicht met een slippende koppeling doen. En ik ga er vanuit dat dit vanaf het begin af aan meteen moet:quote:Op zondag 16 november 2014 21:11 schreef scoober het volgende:
[..]
Ik kwam tijdens mijn AVB examen aanrijden voor de langzame slalom. Door mijn zenuwen was ik gewoon vergeten mijn voet op de rem te houden en de koppeling te laten slippen. Ik reed dus gewoon langzaam in zijn 1. Halverwege dacht ik ineens Fuck... en corrigeerde alsnog. De examinator vond dit wel cool en liet me in een keer door gaan
quote:Langzame slalom
De verplichte oefening in het tweede cluster is de langzame slalom. Er
geldt geen richtlijn voor de snelheid. Gezien de geringe tussenafstand ligt een stapvoets tempo voor de hand.
Het gebruik van een slippende koppeling is bij deze oefening verplicht.
Van belang is verder de combinatie van juiste bediening, langzaam rijden en het behouden van de balans. Dit alles doe je natuurlijk zonder de pylonen aan te raken!
GRATZ!quote:
Uiteindelijk is het de moeite waard.quote:Op donderdag 27 november 2014 11:57 schreef Ceased2Be het volgende:
zo. AVB gepland voor 9 December, dan een goede 21 / 22 lessen erop zitten
(fijn om te weten dat het me meer lessen heeft gekost dan de pensionado waar ik eerst mee leste, maar boeien.)
Dat hoop ikquote:Op donderdag 27 november 2014 12:01 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Uiteindelijk is het de moeite waard.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |