Thanks! En voor Sinterklaas 2015 is het strevenquote:Op dinsdag 9 december 2014 17:15 schreef Dekatria het volgende:
Proficiat C2B, weer een stukkie dichterbij al een datum voor je afrijden?
Feli!quote:Op dinsdag 9 december 2014 18:32 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Ook vandaag mijn AVB gehaald. Oefeningen gingen wel goed, moest alleen de technische stopproef overdoen, omdat mijn aanloop te kort was. Al met al erg blij.
De snelle slalom vind ik de makkelijkste oefening die er is.quote:Op dinsdag 9 december 2014 16:17 schreef Ceased2Be het volgende:
AVB gehaald!
Ging niet helemaal vlekkeloos (alle oefeningen in de les ervoor gingen beter).
2 onderdelen fout gedaan (waaronder de snelle slalom... die heb ik nog nooit fout gedaan ) maar niet in dezelfde groep, dus gewoon geslaagd.
Mijn instructeur zei dat ik gruwelijke mazzel heb gehad en dat we het er verder niet meer over gingen hebben.
En jij ook gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 9 december 2014 18:32 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Ook vandaag mijn AVB gehaald. Oefeningen gingen wel goed, moest alleen de technische stopproef overdoen, omdat mijn aanloop te kort was. Al met al erg blij.
De les ervoor deed ik hem 8x achter elkaar foutloosquote:Op dinsdag 9 december 2014 20:04 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
De snelle slalom vind ik de makkelijkste oefening die er is.
Gefeli!
Ik heb bovenstaand ook meegemaakt, de les voor het examen ineens een andere instructeur.. Vond dat het anders moest, gewoon op mijn eigen manier gereden en gaan met die banaan. Met vertrouwen / zekerheid rijden, dan komt het goed.quote:Op woensdag 10 december 2014 13:56 schreef El_Liberaliste het volgende:
Morgen heb ik examen verkeersdeelname en ben ik hopelijk klaar.
Mijn instructeur vond dat ik goed reed de afgelopen tijd, gaf wat tips hier en daar en zei dat ik goed op schema lig. Vandaag, mijn laatste les, had ik een andere instructeur en die was veel kritischer: zei dat ik absoluut niet zou slagen, dat er diverse dingen beter moesten etc. Onder andere dat ik vlotter moest rijden, direct bij het in/uitvoegen de eerste gelegenheid moest pakken (bij het eerste 'blokje' uitvoegen) en dat bochten meer vloeiend moesten.
Dat niet alles perfect gaat is logisch als je onervaren bent, maar ik schrik er wel van dat de ene instructeur alarmerend veel kritischer is dan de andere.
Heeft er nog iemand tips voor morgen? Weet iemand uit ervaring welke zaken het allerbelangrijkst zijn, of wat de grootste valkuilen zijn waardoor je kunt zakken?
Ik rij in Amsterdam.
Gewoon flauw van die instructeur. Gewoon lekker rijden man.quote:Op woensdag 10 december 2014 13:56 schreef El_Liberaliste het volgende:
Morgen heb ik examen verkeersdeelname en ben ik hopelijk klaar.
Mijn instructeur vond dat ik goed reed de afgelopen tijd, gaf wat tips hier en daar en zei dat ik goed op schema lig. Vandaag, mijn laatste les, had ik een andere instructeur en die was veel kritischer: zei dat ik absoluut niet zou slagen, dat er diverse dingen beter moesten etc. Onder andere dat ik vlotter moest rijden, direct bij het in/uitvoegen de eerste gelegenheid moest pakken (bij het eerste 'blokje' uitvoegen) en dat bochten meer vloeiend moesten.
Dat niet alles perfect gaat is logisch als je onervaren bent, maar ik schrik er wel van dat de ene instructeur alarmerend veel kritischer is dan de andere.
Heeft er nog iemand tips voor morgen? Weet iemand uit ervaring welke zaken het allerbelangrijkst zijn, of wat de grootste valkuilen zijn waardoor je kunt zakken?
Ik rij in Amsterdam.
Hm, ik heb geleerd bij invoegen pas doen als je daadwerkelijk wil gaan verplaatsen en bij uitvoegen wel al eerder je knippertje aan.quote:Op woensdag 10 december 2014 17:06 schreef sylvesterrr het volgende:
Heb laatst trouwens wel een discussie gehad met m'n instructeur toen ik de snelweg op ging. Ik ben in de auto gewend dat ik bij een zijdelijkse verplaatsing m'n richtingaanwijzer pas aanzet wanneer ik heb gekeken en het veilig acht om opzij te gaan.
Hij vindt dat ik op de motor moet aangeven dat ik straks opzij wil. Op de invoegstrook moet ik de richtingaanwijzer direct aanzetten zodat het verkeer er rekening mee kan houden dat ik straks wil invoegen.
Dat is ook wat ik heb geleerd met de autorijlessen.quote:Op woensdag 10 december 2014 17:11 schreef mjan het volgende:
[..]
Hm, ik heb geleerd bij invoegen pas doen als je daadwerkelijk wil gaan verplaatsen en bij uitvoegen wel al eerder je knippertje aan.
quote:Op woensdag 10 december 2014 15:34 schreef Nero22 het volgende:
In de stad gewoon gas op die giechel. Ik voeg ook altijd zo snel mogelijk in. Snelheid maken lukt op de invoegstrook wel, en dan zo snel mogelijk de baan op.
* Nero22 rijdt zelf ook in Amsterdam
Succes.
quote:Op woensdag 10 december 2014 15:49 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
Ik heb bovenstaand ook meegemaakt, de les voor het examen ineens een andere instructeur.. Vond dat het anders moest, gewoon op mijn eigen manier gereden en gaan met die banaan. Met vertrouwen / zekerheid rijden, dan komt het goed.
Maak gebruik van de mogelijkheden van de motor
Thanks voor jullie reacties. Ik ga sowieso van alle kritiek uit, ongeacht van welke instructeur, alleen blijkt wel dat de één dus op totaal andere dingen let dan de andere...quote:Op woensdag 10 december 2014 16:36 schreef 10minuteman het volgende:
[..]
Gewoon flauw van die instructeur. Gewoon lekker rijden man.
Die filmpjes had ik toen ook gevonden ja. Zijn erg nuttig!quote:Op woensdag 10 december 2014 17:25 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
[..]
[..]
Thanks voor jullie reacties. Ik ga sowieso van alle kritiek uit, ongeacht van welke instructeur, alleen blijkt wel dat de één dus op totaal andere dingen let dan de andere...
Op Youtube heb ik een aantal zinvolle filmpjes ontdekt, een soort dashcamfilmpjes met feedback vanuit de auto van de instructeur.
Nero, rij je toevallig ook bij ANWB Sloterdijk?
Volgens mij geeft de ANWB alleen motorrijlessen, en niet voor de brommer.quote:Op woensdag 10 december 2014 17:25 schreef El_Liberaliste het volgende:
Nero, rij je toevallig ook bij ANWB Sloterdijk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |