Heel herkenbaar. Ik ben na het lezen van het boekje er pas maanden later achter gekomen dat ik mijn deuren kan openen door gewoon de portier grepen vast te houden en deze weer op slot kan doen door m'n vinger erop te zetten. Of dat ik dus blijkbaar een harde schijf in m'n radio heb zitten waar ik muziek op kan zetten.quote:Op dinsdag 4 november 2014 20:45 schreef delano.888 het volgende:
[..]
T is toch gewoon leuk. Mijn auto heeft wat features die ik never nooit had geweten zonder het boekje te lezen. (Dingen die andere merken niet hebben)
Als het die knop is dan niet. Bij mij werkt die alleen als ik de blaasrichting niet op de voorruit heb.quote:Op dinsdag 4 november 2014 20:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Misschien staat de binnenluchtcirculatie dan wel aan?
Heb niet echt noemenswaardige opties, dus ja bj 2000 hequote:Op dinsdag 4 november 2014 20:24 schreef delano.888 het volgende:
Mensen die niet minimaal 1x de handleiding van hun auto door (willen) lezen zijn geen auto waard imo.
Dat is toch juist ook leuk, alles weten wat je auto kan.
Pics van je autoquote:Op dinsdag 4 november 2014 21:23 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Heel herkenbaar. Ik ben na het lezen van het boekje er pas maanden later achter gekomen dat ik mijn deuren kan openen door gewoon de portier grepen vast te houden en deze weer op slot kan doen door m'n vinger erop te zetten. Of dat ik dus blijkbaar een harde schijf in m'n radio heb zitten waar ik muziek op kan zetten.
M'n climate control snap ik alleen nog geen fuck van, nog geen zin gehad om dat door te lezen.
Paar minuten? Airco aan op voorruit gericht is eerder een paar seconden. Achter de draadjes aan en je hebt het belangrijkste gehad.quote:Op dinsdag 4 november 2014 21:53 schreef rumiii het volgende:
Beslagen ruiten vind ik irritant.
Is de beste manier om beslagen ruiten te bestrijden de airco voor een paar minuten op de hoogste stand aan te laten?
Uhh wat? Jij wil mensen met beslagen ruiten een rijontzegging geven? Terwijl het iets is wat je zelf niet kiest, het kan heel snel opkomen bijvoorbeeld met regen?quote:Op dinsdag 4 november 2014 21:56 schreef twiFight het volgende:
Ik vind beslagen ruiten (bij anderen) geen irritatie. Ik vind het wel levensgevaarlijk. Van mij mogen die mensen gelijk een rijontzegging van 2 weken krijgen. Je speelt met andermans levens.
Aan de binnenkant is het inderdaad snel weg. En beslaat het überhaupt niet zo snel wanneer je geen lekkages hebt.quote:Op dinsdag 4 november 2014 21:54 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Paar minuten? Airco aan op voorruit gericht is eerder een paar seconden. Achter de draadjes aan en je hebt het belangrijkste gehad.
Een auto kopen zonder scheurtjes in rubbertjes of andere gaatjes in je auto. Vocht in de winter is normaal vrij snel weg (max 1-2 minuten bij echt zwaar herfstweer) met de voor- en achterruitverwarming aan en blower op maximaal. Anders heb je echt ergens een afsluitprobleempje.quote:Op dinsdag 4 november 2014 22:20 schreef Jiang153 het volgende:
Maar hoe zorgen jullie ervoor dat de passagiersramen achter niet beslaan dan. Airco en ruitverwarming pakt alles behalve die 2, dan kan ik niet over mijn schouders kijken
Ja maar alles gaat weg behalve die 2 achterruitenquote:Op dinsdag 4 november 2014 22:31 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Een auto kopen zonder scheurtjes in rubbertjes of andere gaatjes in je auto. Vocht in de winter is normaal vrij snel weg (max 1-2 minuten bij echt zwaar herfstweer) met de voor- en achterruitverwarming aan en blower op maximaal. Anders heb je echt ergens een afsluitprobleempje.
Check vooral even je raamrubbers en of het nat is onder je vloermatten.
Zoals eerder vermeld, je hebt dan een vochtprobleem in de auto. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Om aan symptoom bestrijding te doen kan je een vochtvretertje in je auto laten.quote:Op dinsdag 4 november 2014 22:20 schreef Jiang153 het volgende:
Maar hoe zorgen jullie ervoor dat de passagiersramen achter niet beslaan dan. Airco en ruitverwarming pakt alles behalve die 2, dan kan ik niet over mijn schouders kijken
Ik moet de eerste keer nog meemaken dat een autoruit beslaat bij regen. Wel heb ik tientallen mensen gezien die zonder de ruiten helder te maken wegrijden. Zelfde met sneeuw en ijs.quote:Op dinsdag 4 november 2014 21:58 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Uhh wat? Jij wil mensen met beslagen ruiten een rijontzegging geven? Terwijl het iets is wat je zelf niet kiest, het kan heel snel opkomen bijvoorbeeld met regen?
Autoruiten beslaan echt wel als t flink regent, ik heb wel eens met het raam op een kier gereden in harde regen omdat ik anders volop alle blazers aan moest hebben staan om het raam schoon te houden.quote:Op dinsdag 4 november 2014 23:04 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik moet de eerste keer nog meemaken dat een autoruit beslaat bij regen. Wel heb ik tientallen mensen gezien die zonder de ruiten helder te maken wegrijden. Zelfde met sneeuw en ijs.
Wat mij betreft valt dat in dezelfde categorie als dronken gaan rijden. Je neemt zeer bewust de keuze dat je een verhoogd risico hebt om iemand dood te rijden. Helaas ziet de wet dat nog als "oops, foutje!"
in deze tijd van het jaar is het gewoon de blazers op de hoogste stand laten blazen na een km of 2 zijn de ruiten schoon. Alleen de vooruit moet ik in het begin wel even met een droge spons schoon maken. Anders zie ik niet waar ik rij.quote:Op dinsdag 4 november 2014 21:53 schreef rumiii het volgende:
Beslagen ruiten vind ik irritant.
Is de beste manier om beslagen ruiten te bestrijden de airco voor een paar minuten op de hoogste stand aan te laten?
Vreemd. Ik heb daar totaal geen last van. Ik maak de ramen, spiegels en koplampen even snel schoon met een trekker als ze nat zijn en zet de airco aan op het voorraam als ik ga rijden.quote:Op woensdag 5 november 2014 00:08 schreef WEST het volgende:
[..]
in deze tijd van het jaar is het gewoon de blazers op de hoogste stand laten blazen na een km of 2 zijn de ruiten schoon. Alleen de vooruit moet ik in het begin wel even met een droge spons schoon maken. Anders zie ik niet waar ik rij.
Typisch zo'n functie waarvan ik het nut niet snap. Ik zou het zelfs niet willen, vind het maar een enge bedoeling.quote:Op dinsdag 4 november 2014 20:48 schreef delano.888 het volgende:
[..
-"Dead lock", na het op slot zetten nog een keer, dubbel slot, alleen elektronisch nog los te krijgen en niet door aan de palletjes te trekken.
En daarom vind ik dus dat die mensen wel een paar weken hun rijbewijs in mogen leveren. Het had namelijk ook je dochter kunnen zijn die daar liep.quote:Op woensdag 5 november 2014 09:42 schreef goed_volk het volgende:
Trut had haar ramen niet schoon gemaakt, dus zag ze niets.
Dan kan je je ramen open laten staan en dan krijgen ze de deur niet open door aan t palletje te trekkenquote:Op woensdag 5 november 2014 09:39 schreef FransDeens het volgende:
[..]
Typisch zo'n functie waarvan ik het nut niet snap. Ik zou het zelfs niet willen, vind het maar een enge bedoeling.
Nou vooral die leaserijders in hun dikke bakken hebben mij verbaasd! Zo reed ik een maandje terug ook een keer in behoorlijk dichte mist.... kwamen ze me op de linkerbaan voorbij knallen met dik 100 km/u terwijl er 50/75 meter zicht was. En sommigen inderdaad zelfs zonder licht aan.quote:Op woensdag 5 november 2014 09:42 schreef goed_volk het volgende:
Er is weer een beetje mist, dus vanochtend legio vrouwen met pittige kapsels die groot licht voerden en even veel leaserijders in grijze auto zonder verlichting....
De 'leukste' vanochtend was een dame die uitparkeerde net toen ik langs reed. Trut had haar ramen niet schoon gemaakt, dus zag ze niets. Vol op de rem en toeteren, maar toch gewoon doorrijden. Het scheelde een halve cm of ze zat op mijn bumper.... Wat is dat toch met mensen...?
Ik heb er maar weinig vertrouwen in dat iemand die je ruit intikt zich laat afschrikken door een deur die niet opengaat, als je een ruit hebt ingetikt is er namelijk een opening ter grootte van een ruit.quote:Op woensdag 5 november 2014 10:16 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dus als je bijvoorbeeld in een minder goede buurt parkeert kunnen ze zelfs je raam intikken en ben je nog je auto niet kwijt![]()
Ik begrijp ook niet waarom fabrikanten er niet voor kiezen om dagrijverlichting te combineren met de achterverlichting. Bij mijn auto zijn de dagrijlichten ook dermate fel dat je bijna zou kunnen denken dat je je normale verlichting al aan hebt staan.quote:Op woensdag 5 november 2014 11:33 schreef Hartigan het volgende:
Dat is het grote nadeel en gevaar van automatische verlichting. De automobilist zet hem op auto en denkt dan dat alles in orde is, terwijl dan vaak alleen de dagrijverlichting aan staat en de achterlichten uit. In de mist zonder achterlichten rijden is uiteraard levensgevaarlijk. Automatische verlichting is imo een van de meest stompzinnige uitvindingen ooit. Althans, niet geschikt voor mensen die niet bewust nadenken over het autorijden. Ik zet mijn verlichting gewoon standaard op dimlicht. Start ik de auto, dan gaat de verlichting aan. Stop ik de auto, dan gaat het uit. Hoe simpel wil je het hebben?
Uit: Reglement nr. 48 van de Economische Commissie voor Europa van de Verenigde Naties (VN/ECE) — Uniforme voorschriften voor de goedkeuring van voertuigen wat de installatie van verlichtings- en lichtsignaalinrichtingen betreft:6.19.7.quote:Op woensdag 5 november 2014 16:00 schreef j669 het volgende:
[..]
Ik begrijp ook niet waarom fabrikanten er niet voor kiezen om dagrijverlichting te combineren met de achterverlichting. Bij mijn auto zijn de dagrijlichten ook dermate fel dat je bijna zou kunnen denken dat je je normale verlichting al aan hebt staan.
quote:Elektrische schakeling De dagrijlichten worden automatisch ingeschakeld wanneer de inrichting waarmee de motor wordt aangezet en/of afgezet zich in een zodanige stand bevindt dat de motor in werking kan zijn. De dagrijlichten worden automatisch gedoofd wanneer de mistvoorlichten of de koplichten worden ontstoken, behalve wanneer deze laatste worden gebruikt om met korte tussenpozen onderbroken lichtsignalen te geven [14].
Bovendien branden de in punt 5.11 bedoelde lichten niet wanneer de dagrijlichten ingeschakeld zijn.
En kijk eens bij nacht. Viel me toevallig vrijdag op, reed een stuk voor me een auto met waarschijnlijk smokey lampjes. Slecht, zeer slecht te zien, zeker tussen het andere verkeer.quote:Op woensdag 5 november 2014 17:25 schreef Fer het volgende:
Omdat de achterlichten niet zo belangrijk zijn als sommigen hier denken. Kijk maar eens bij schemer of donkere bewolking, vaak kun je de auto verderweg zien, dan zijn achterlichten. Behalve voor de nieuwste auto;s waar zowat de hele achterkant verlicht is.
Reed net achter een 106, die ging remmen. Ik dacht dat ie eindelijk zijn gewone lichten aandeed.quote:Op woensdag 5 november 2014 17:37 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En kijk eens bij nacht. Viel me toevallig vrijdag op, reed een stuk voor me een auto met waarschijnlijk smokey lampjes. Slecht, zeer slecht te zien, zeker tussen het andere verkeer.
Bij stadsverlichting vormt dit kennelijk weer geen probleem, want dan branden de achterlichten ook...quote:Op woensdag 5 november 2014 16:21 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Uit: Reglement nr. 48 van de Economische Commissie voor Europa van de Verenigde Naties (VN/ECE) — Uniforme voorschriften voor de goedkeuring van voertuigen wat de installatie van verlichtings- en lichtsignaalinrichtingen betreft:6.19.7.
[..]
Om eerlijk te zijn, is het gewoon domme onoplettendheid.. zelfs op de borden voor je neus staat de pijl schuin naar links, een indicatie dat je dus eerst dient over te steken..quote:Op donderdag 6 november 2014 11:45 schreef dick_laurent het volgende:
Ok, een irritatie naar mezelf EN naar deze weg
https://www.google.nl/map(...)6fbf563ec5ec8a?hl=en
Ik ben hier nu al 2X de fout in gegaandus daarom ook de irritatie naar mezelf want, ja het is stom, geef ik gewoon toe.
Maar even jullie mening... is dit niet een fucking verwarrend punt?
Als je dus komt vanaf de richting van de witte auto, en je wilt linksaf slaan.....Ik ben nu dus al 2X (het was beide keren vroeg en ik was duf, dus dat is mijn excuus) gewoon naar links gegaan in plaats van eerst door het smalle tussenstukje rechtdoor en daarna pas naar links.
Maar het is best wel een brede weg, driebaans ook....dus het voelt als je daar aankomt to-taal niet onlogisch om gewoon linksaf te slaan. Het rode niet inrijden bord zie je in dat geval pas te laat als je al daadwerkelijk de bocht hebt genomen en het dus te laat is om je fout te herstellen.
Bovendien zit er een twee richtingen fietspad voor, waar je dus eerst druk voor aan het kijken bent zodat je geen fietser schept. Dat zorgde er ook een beetje voor dat ik het gevoel had dat de weg daarna gewoon twee richting was ipv één.
Is het ook, ik gaf ook al toe dat het gewoon mijn fout was, daar hoeft geen twijfel over te bestaan.quote:Op donderdag 6 november 2014 12:00 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn, is het gewoon domme onoplettendheid.. zelfs op de borden voor je neus staat de pijl schuin naar links, een indicatie dat je dus eerst dient over te steken..
Typisch NOS berichtje van 2 regels weer, leve informatievoorzieningquote:Op donderdag 6 november 2014 15:55 schreef Spezza19 het volgende:
http://nos.nl/l/718578
Driekwart van de ondervraagden wel eens onzeker in het verkeer
Ja inderdaad, of de a2 van Utrecht naar Amsterdam let ik ook heel goed op het snelheidslimiet. Er staat 1 bordje voor de overgang van 130 naar 100 met direct een trajectcontrole.quote:Op donderdag 6 november 2014 16:47 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Typisch NOS berichtje van 2 regels weer, leve informatievoorziening
Ik ben ook wel eens tijdelijk onzeker over of ik ergens 50 of 70 mag, of 120 of 130, maar dat is snel genoeg weer opgelost en niet echt gevaarlijk ofzo.
Wat heeft die toerenteller er mee te maken?quote:Op donderdag 6 november 2014 17:03 schreef NieuweNier het volgende:
Vandaag heeft iemand in een ka echt een enorme file veroorzaakt. Die gozer had net zijn rijbewijs gehaald en heeft hem echt een stuk of 10 keer af laten slaan. Elke keer dat hij weg probeerde te rijden weer. Ook echt op super onhandige momenten, overdwars over de weg tijdens het uitparken en 3 groen cyclussen voor het stoplicht.
Zo'n ka zonder toerenteller rijdt natuurlijk minder makkelijk weg dan een diesel zoals de meeste les auto's. Maar dat is toch wel heel erg triest.
Ook echt allemaal mensen naar hem zwaaien van "wow je hebt je rijbewijs" terwijl hij niet vooruit kwam.![]()
Toen hij uiteindelijk rolde reed hij natuurlijk ook volgas. Dit soort mensen maken de verzekeringen voor jongeren duur![]()
Verkeer van rechts heeft in Kroatië (en Hongarije denk ik ook) op een gelijkwaardige kruising net zoveel voorrang als in Nederland en de rest van Europa. Waarom denk je dat dat niet het geval is?quote:Op donderdag 6 november 2014 17:07 schreef NieuweNier het volgende:
Ik vind het ook heel verwarrend of verkeer van rechts voorrang heeft in verschillende landen. In Nederland en Duitsland is het in idee geval zo. In België en Frankrijk volgens mij ook. In Kroatië en Hongarije weer niet. En in Spanje geen idee. Ik neem maar het zekere voor het onzekere![]()
Mwah ik kan me best voorstellen dat je op de toerenteller kijkt wanneer je net je rijbewijs hebt. Dat is toch iets van gewenning.quote:Op donderdag 6 november 2014 17:10 schreef Idanue het volgende:
[..]
Wat heeft die toerenteller er mee te maken?
Je gaat me toch niet serieus vertellen dat er mensen zijn die gaan kijken hoeveel toeren ze maken voor ze gaan rijden?![]()
(uitzondering als je doof bent natuurlijk.)
Oh kak dan zat ik dus verkeerdquote:Op donderdag 6 november 2014 17:15 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Verkeer van rechts heeft in Kroatië (en Hongarije denk ik ook) op een gelijkwaardige kruising net zoveel voorrang als in Nederland en de rest van Europa. Waarom denk je dat dat niet het geval is?
http://www.regelsverkeer.nl/verkeersregels-kroatie/
Ik kan me wel voorstellen dat het aantal gelijkwaardige kruisingen vrijwel nul is, net zoals in Groot-Brittanië. Ook daar heeft verkeer van rechts voorrang, maar bestaan er gewoonweg nauwelijks gelijkwaardige kruispunten zodat het nooit een issue is.
Waarom zou je naar de toerenteller moeten kijken? Een beetje bestuurder voelt zijn voertuig gewoon aan hoor.quote:Op donderdag 6 november 2014 17:16 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Mwah ik kan me best voorstellen dat je op de toerenteller kijkt wanneer je net je rijbewijs hebt. Dat is toch iets van gewenning.
Ikzelf kijk bij normaal wegrijden inderdaad niet op mijn toerenteller. Maar wanneer ik een stoplicht sprintje wil trekken en muziek aan heb, heb ik de toerenteller wel nodig om te kijken wanneer de motor rond de 3200 toeren maakt. Minder en je slaat af wanneer je de koppeling laat vallen, meer en je slijt je motor onnodig.
Het is trouwens wel leuk naar je toerenteller te kijken. Gewoon dat ding omhoog te zien schieten wanneer je accelereert is vet. Ik miste het ook wel toen ik een paar dagen in een Ka moest rijden.
Ik ben van mening dat al dit soort baantjes en aparte rijstroken en in aparte banen geleiden van het verkeer nutteloos en overbodig is. Het is meestal onduidelijk, onhandig en vooral schijnveiligheid.quote:Op donderdag 6 november 2014 11:45 schreef dick_laurent het volgende:
Ok, een irritatie naar mezelf EN naar deze weg
https://www.google.nl/map(...)6fbf563ec5ec8a?hl=en
Ik ben hier nu al 2X de fout in gegaandus daarom ook de irritatie naar mezelf want, ja het is stom, geef ik gewoon toe.
Maar even jullie mening... is dit niet een fucking verwarrend punt?
Als je dus komt vanaf de richting van de witte auto, en je wilt linksaf slaan.....Ik ben nu dus al 2X (het was beide keren vroeg en ik was duf, dus dat is mijn excuus) gewoon naar links gegaan in plaats van eerst door het smalle tussenstukje rechtdoor en daarna pas naar links.
Maar het is best wel een brede weg, driebaans ook....dus het voelt als je daar aankomt to-taal niet onlogisch om gewoon linksaf te slaan. Het rode niet inrijden bord zie je in dat geval pas te laat als je al daadwerkelijk de bocht hebt genomen en het dus te laat is om je fout te herstellen.
Bovendien zit er een twee richtingen fietspad voor, waar je dus eerst druk voor aan het kijken bent zodat je geen fietser schept. Dat zorgde er ook een beetje voor dat ik het gevoel had dat de weg daarna gewoon twee richting was ipv één.
Volgens mij zijn een jaar of tien geleden de regels juist uniform gemaakt in Europa, dus kan je er vanuit gaan dat rechts voorrang heeft.quote:Op donderdag 6 november 2014 17:17 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Oh kak dan zat ik dus verkeerd
Maar inderdaad in sommige landen zijn er gewoon bijna geen gelijkwaardige kruisingen en is het stopbord dus wachten of geen bord dus doorrijden.
Een oude Kroaat zei het tegen mij. Dus dat kan inderdaad de verwarring verklaren.quote:Op donderdag 6 november 2014 18:22 schreef Viezze het volgende:
[..]
Volgens mij zijn een jaar of tien geleden de regels juist uniform gemaakt in Europa, dus kan je er vanuit gaan dat rechts voorrang heeft.
Ik zag het meteenquote:Op donderdag 6 november 2014 11:45 schreef dick_laurent het volgende:
Ok, een irritatie naar mezelf EN naar deze weg
https://www.google.nl/map(...)6fbf563ec5ec8a?hl=en
Ik ben hier nu al 2X de fout in gegaandus daarom ook de irritatie naar mezelf want, ja het is stom, geef ik gewoon toe.
Maar even jullie mening... is dit niet een fucking verwarrend punt?
Als je dus komt vanaf de richting van de witte auto, en je wilt linksaf slaan.....Ik ben nu dus al 2X (het was beide keren vroeg en ik was duf, dus dat is mijn excuus) gewoon naar links gegaan in plaats van eerst door het smalle tussenstukje rechtdoor en daarna pas naar links.
Maar het is best wel een brede weg, driebaans ook....dus het voelt als je daar aankomt to-taal niet onlogisch om gewoon linksaf te slaan. Het rode niet inrijden bord zie je in dat geval pas te laat als je al daadwerkelijk de bocht hebt genomen en het dus te laat is om je fout te herstellen.
Bovendien zit er een twee richtingen fietspad voor, waar je dus eerst druk voor aan het kijken bent zodat je geen fietser schept. Dat zorgde er ook een beetje voor dat ik het gevoel had dat de weg daarna gewoon twee richting was ipv één.
Welke schade heeft zijn verzekeraar moeten vergoeden dan?quote:Op donderdag 6 november 2014 17:03 schreef NieuweNier het volgende:
Toen hij uiteindelijk rolde reed hij natuurlijk ook volgas. Dit soort mensen maken de verzekeringen voor jongeren duur![]()
Dan moet je ook gelijk naar de tweede baan gaan of anders wachten.quote:Op donderdag 6 november 2014 19:07 schreef liebherr-machinist het volgende:
Het valt me de laatste tijd weer op hoeveel koplampen verkeerd staan afgesteld, en je dus via alle spiegels weten te verblinden....
En waar ik me de laatste tijd ook veel aan erger zijn die automobilisten die achter je rijden en tegelijk met jouw gaan invoegen en dan gelijk de tweede baan op schieten en naast je komen waardoor jij die vrachtwagen voor je niet kan inhalwn..
Ik bedoelde dus jou/mij eruit trekkend waardoor hij mij blokkeert.quote:Op donderdag 6 november 2014 19:50 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Dan moet je ook gelijk naar de tweede baan gaan of anders wachten.
Dat snap ik. Maar als hij eerst achter jou reed en daarna naast je dan heb je gewoon te lang gewacht met inhalen.quote:Op donderdag 6 november 2014 20:08 schreef liebherr-machinist het volgende:
[..]
Ik bedoelde dus jou/mij eruit trekkend waardoor hij mij blokkeert.
Lang leve automatisch dimmende binnenspiegel. Briljante oplossing !quote:Op donderdag 6 november 2014 19:07 schreef liebherr-machinist het volgende:
Het valt me de laatste tijd weer op hoeveel koplampen verkeerd staan afgesteld, en je dus via alle spiegels weten te verblinden....
En waar ik me de laatste tijd ook veel aan erger zijn die automobilisten die achter je rijden en tegelijk met jouw gaan invoegen en dan gelijk de tweede baan op schieten en naast je komen waardoor jij die vrachtwagen voor je niet kan inhalwn..
Jammer alleen dat dat soort auto's ook vaak in je buitenspiegels verblindend zijn.quote:Op donderdag 6 november 2014 20:50 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Lang leve automatisch dimmende binnenspiegel. Briljante oplossing !
Ik zie het regelmatig voor me gebeuren, iemand die blijft hangen achter een vrachtwagen. Ja, ik ga dan van mijn gas af en laat ze uitlopen, levert wel eens drukkertjes op achter me, maar daarna op het gas gaan levert een hogere snelheid op bij invoegen waardoor jij wel gewoon met 120 door kan naar links en die ander nog steeds achter die vrachtwagen vast zit.quote:Op donderdag 6 november 2014 20:29 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Dat snap ik. Maar als hij eerst achter jou reed en daarna naast je dan heb je gewoon te lang gewacht met inhalen.
Ik zou het niet eens erg vinden als ze daarna maar doorrijden. Helaas maak ik vaak mee dat ze gelijk naar links gaan en het dus van mij een gevaarlijke actie zou zijn om ook naar links te gaan. Maar vervolgens blijven ze naast je hangen of halen je met een slakkengangetje in. Prima dat iemand mij er uit trekt hoor, ik wacht wel even achter die vrachtwagen. Maar rij dan wel door.quote:Op donderdag 6 november 2014 20:29 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Dat snap ik. Maar als hij eerst achter jou reed en daarna naast je dan heb je gewoon te lang gewacht met inhalen.
Laat ik het anders uitleggen:quote:Op donderdag 6 november 2014 20:29 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Dat snap ik. Maar als hij eerst achter jou reed en daarna naast je dan heb je gewoon te lang gewacht met inhalen.
Ik snap wat je bedoelt, en het overkomt mij ook regelmatig. Alleen ben ik dan de achterste auto. Voordat ik kan invoegen heb ik al gekeken en weet ik dat er in zo'n situatie er op de rechterbaan een vrachtwagen rijdt en er op de linkerbaan niks aankomt. Dus ik weet dat ik gelijk door kan naar de linkerbaan. Als jij dat ook zou doen zou er ook geen auto links van je komen staan, je voegt immers eerder in dan de auto achter je.quote:Op donderdag 6 november 2014 22:17 schreef liebherr-machinist het volgende:
[..]
Laat ik het anders uitleggen:
Hij rijd achter me we moeten invoegen de snelweg op, en de auto achter je trapt meteen zijn gaspedaal in en schiet door naar de tweede baan, terwijl jij op dat moment invoegt een lege tweede baan ziet en gelijk door wilt schuiven om meteen langs die vrachtwagen te gaan, en dus je baan ineens geblokkeerd te zien
.
quote:Op dinsdag 4 november 2014 15:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
En het zijn altijd van de schijthokken, van die mensen die maar niet begrijpen dat de ruiten van hun hondenhok juist beslaan omdat ze binnenlucht circulatie aan hebben staan...
Dan doe jij het op de nette manier 😉 ik heb het over die snuggere die eigenlijk alleen maar kijken wat er achter zich gebeurd en meteen(liefst nog over het puntstuk.heen) de snelweg opduiken en schijt hebben aan alles en iedereen. Hoe jij het doet doe ik het ook.quote:Op donderdag 6 november 2014 23:44 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt, en het overkomt mij ook regelmatig. Alleen ben ik dan de achterste auto. Voordat ik kan invoegen heb ik al gekeken en weet ik dat er in zo'n situatie er op de rechterbaan een vrachtwagen rijdt en er op de linkerbaan niks aankomt. Dus ik weet dat ik gelijk door kan naar de linkerbaan. Als jij dat ook zou doen zou er ook geen auto links van je komen staan, je voegt immers eerder in dan de auto achter je.
Echt he, als ik dat soort acties zie.... of het zoveelste bontkraagje dat het stoer vindt om op z'n achterwiel met zijn pauperscooter te rijden, dan bid ik altijd voor een 'divine intervention'.quote:Op vrijdag 7 november 2014 09:45 schreef BigSmurf het volgende:
Was zelf niet met de auto, maar gisteravond liep ik even een rondje, en zag, binnen de bebouwde kom dus, een groep scooters, de helft zonder verlichting, die met 60-70 tussen auto's door slalomde en met elkaar aan het spelen waren. Helaas geen automobilist die lakschade wilde trotseren om er eentje onderuit te tikken.
Erg ja. Die mensen denken goed bezig te zijn, maar blokkeren intussen de rotonde en brengen anderen in gevaar door hun onverwachte acties.quote:Op vrijdag 7 november 2014 14:48 schreef Nikooos het volgende:
Mensen die op een rotonde voorrang geven aan fietsers die dit niet hebben. Kom op een kort ritje naar het werk zo'n 6 rotondes tegen en met een beetje pech gebeurd het elke rotonde wel.
Tegenwoordig ga ik er gewoon rekening mee houden dat mensen dit doen, maar het is nogal vervelend als je dan opeens midden op een rotonde staat.
Ja voor je het weet ligt die fietser onder je wielen en kan je nog lappenquote:Op vrijdag 7 november 2014 14:48 schreef Nikooos het volgende:
Mensen die op een rotonde voorrang geven aan fietsers die dit niet hebben. Kom op een kort ritje naar het werk zo'n 6 rotondes tegen en met een beetje pech gebeurd het elke rotonde wel.
Tegenwoordig ga ik er gewoon rekening mee houden dat mensen dit doen, maar het is nogal vervelend als je dan opeens midden op een rotonde staat.
Dus jij gaat fietsers voorrang geven en gevaarlijke situaties creëren op een rotonde?quote:Op vrijdag 7 november 2014 14:58 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Ja voor je het weet ligt die fietser onder je wielen en kan je nog lappen
Is afhankelijk van afstand en snelheid dat die aankomt. Soms hebben ze gewoon voorrang.quote:Op vrijdag 7 november 2014 15:06 schreef Nikooos het volgende:
[..]
Dus jij gaat fietsers voorrang geven en gevaarlijke situaties creëren op een rotonde?
Daarom spreek ik in mijn bericht ook over mensen die voorrang geven aan fietsers die dit niet hebben. Op mijn route hebben fietsers op alle rotondes die ik tegenkom géén voorrang. Als je dan opeens op je rem trapt om ze toch voorrang te geven, vind ik dat nogal gevaarlijk en irriteert het mij.quote:Op vrijdag 7 november 2014 15:09 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Is afhankelijk van afstand en snelheid dat die aankomt. Soms hebben ze gewoon voorrang.
Die fietsers gooien het er hoe dan ook voor, dus ik anticipeer er gewoon op. Maar als ik hem geen voorrang geef doet diegene achter mij het wel, want ook hij wil niet lappenquote:Op vrijdag 7 november 2014 15:12 schreef Nikooos het volgende:
[..]
Daarom spreek ik in mijn bericht ook over mensen die voorrang geven aan fietsers die dit niet hebben. Op mijn route hebben fietsers op alle rotondes die ik tegenkom géén voorrang. Als je dan opeens op je rem trapt om ze toch voorrang te geven, vind ik dat nogal gevaarlijk en irriteert het mij.
Ok, misschien had ik erbij moeten zetten dat deze automobilisten stoppen voor fietsers die stil staan te wachten tot ze over kunnen steken.quote:Op vrijdag 7 november 2014 15:14 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Die fietsers gooien het er hoe dan ook voor, dus ik anticipeer er gewoon op. Maar als ik hem geen voorrang geef doet diegene achter mij het wel, want ook hij wil niet lappen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |