Zoals eerder vermeld, je hebt dan een vochtprobleem in de auto. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Om aan symptoom bestrijding te doen kan je een vochtvretertje in je auto laten.quote:Op dinsdag 4 november 2014 22:20 schreef Jiang153 het volgende:
Maar hoe zorgen jullie ervoor dat de passagiersramen achter niet beslaan dan. Airco en ruitverwarming pakt alles behalve die 2, dan kan ik niet over mijn schouders kijken
Ik moet de eerste keer nog meemaken dat een autoruit beslaat bij regen. Wel heb ik tientallen mensen gezien die zonder de ruiten helder te maken wegrijden. Zelfde met sneeuw en ijs.quote:Op dinsdag 4 november 2014 21:58 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Uhh wat? Jij wil mensen met beslagen ruiten een rijontzegging geven? Terwijl het iets is wat je zelf niet kiest, het kan heel snel opkomen bijvoorbeeld met regen?
Autoruiten beslaan echt wel als t flink regent, ik heb wel eens met het raam op een kier gereden in harde regen omdat ik anders volop alle blazers aan moest hebben staan om het raam schoon te houden.quote:Op dinsdag 4 november 2014 23:04 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik moet de eerste keer nog meemaken dat een autoruit beslaat bij regen. Wel heb ik tientallen mensen gezien die zonder de ruiten helder te maken wegrijden. Zelfde met sneeuw en ijs.
Wat mij betreft valt dat in dezelfde categorie als dronken gaan rijden. Je neemt zeer bewust de keuze dat je een verhoogd risico hebt om iemand dood te rijden. Helaas ziet de wet dat nog als "oops, foutje!"
in deze tijd van het jaar is het gewoon de blazers op de hoogste stand laten blazen na een km of 2 zijn de ruiten schoon. Alleen de vooruit moet ik in het begin wel even met een droge spons schoon maken. Anders zie ik niet waar ik rij.quote:Op dinsdag 4 november 2014 21:53 schreef rumiii het volgende:
Beslagen ruiten vind ik irritant.
Is de beste manier om beslagen ruiten te bestrijden de airco voor een paar minuten op de hoogste stand aan te laten?
Vreemd. Ik heb daar totaal geen last van. Ik maak de ramen, spiegels en koplampen even snel schoon met een trekker als ze nat zijn en zet de airco aan op het voorraam als ik ga rijden.quote:Op woensdag 5 november 2014 00:08 schreef WEST het volgende:
[..]
in deze tijd van het jaar is het gewoon de blazers op de hoogste stand laten blazen na een km of 2 zijn de ruiten schoon. Alleen de vooruit moet ik in het begin wel even met een droge spons schoon maken. Anders zie ik niet waar ik rij.
Typisch zo'n functie waarvan ik het nut niet snap. Ik zou het zelfs niet willen, vind het maar een enge bedoeling.quote:Op dinsdag 4 november 2014 20:48 schreef delano.888 het volgende:
[..
-"Dead lock", na het op slot zetten nog een keer, dubbel slot, alleen elektronisch nog los te krijgen en niet door aan de palletjes te trekken.
En daarom vind ik dus dat die mensen wel een paar weken hun rijbewijs in mogen leveren. Het had namelijk ook je dochter kunnen zijn die daar liep.quote:Op woensdag 5 november 2014 09:42 schreef goed_volk het volgende:
Trut had haar ramen niet schoon gemaakt, dus zag ze niets.
Dan kan je je ramen open laten staan en dan krijgen ze de deur niet open door aan t palletje te trekkenquote:Op woensdag 5 november 2014 09:39 schreef FransDeens het volgende:
[..]
Typisch zo'n functie waarvan ik het nut niet snap. Ik zou het zelfs niet willen, vind het maar een enge bedoeling.
Nou vooral die leaserijders in hun dikke bakken hebben mij verbaasd! Zo reed ik een maandje terug ook een keer in behoorlijk dichte mist.... kwamen ze me op de linkerbaan voorbij knallen met dik 100 km/u terwijl er 50/75 meter zicht was. En sommigen inderdaad zelfs zonder licht aan.quote:Op woensdag 5 november 2014 09:42 schreef goed_volk het volgende:
Er is weer een beetje mist, dus vanochtend legio vrouwen met pittige kapsels die groot licht voerden en even veel leaserijders in grijze auto zonder verlichting....
De 'leukste' vanochtend was een dame die uitparkeerde net toen ik langs reed. Trut had haar ramen niet schoon gemaakt, dus zag ze niets. Vol op de rem en toeteren, maar toch gewoon doorrijden. Het scheelde een halve cm of ze zat op mijn bumper.... Wat is dat toch met mensen...?
Ik heb er maar weinig vertrouwen in dat iemand die je ruit intikt zich laat afschrikken door een deur die niet opengaat, als je een ruit hebt ingetikt is er namelijk een opening ter grootte van een ruit.quote:Op woensdag 5 november 2014 10:16 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dus als je bijvoorbeeld in een minder goede buurt parkeert kunnen ze zelfs je raam intikken en ben je nog je auto niet kwijt![]()
Ik begrijp ook niet waarom fabrikanten er niet voor kiezen om dagrijverlichting te combineren met de achterverlichting. Bij mijn auto zijn de dagrijlichten ook dermate fel dat je bijna zou kunnen denken dat je je normale verlichting al aan hebt staan.quote:Op woensdag 5 november 2014 11:33 schreef Hartigan het volgende:
Dat is het grote nadeel en gevaar van automatische verlichting. De automobilist zet hem op auto en denkt dan dat alles in orde is, terwijl dan vaak alleen de dagrijverlichting aan staat en de achterlichten uit. In de mist zonder achterlichten rijden is uiteraard levensgevaarlijk. Automatische verlichting is imo een van de meest stompzinnige uitvindingen ooit. Althans, niet geschikt voor mensen die niet bewust nadenken over het autorijden. Ik zet mijn verlichting gewoon standaard op dimlicht. Start ik de auto, dan gaat de verlichting aan. Stop ik de auto, dan gaat het uit. Hoe simpel wil je het hebben?
Uit: Reglement nr. 48 van de Economische Commissie voor Europa van de Verenigde Naties (VN/ECE) — Uniforme voorschriften voor de goedkeuring van voertuigen wat de installatie van verlichtings- en lichtsignaalinrichtingen betreft:6.19.7.quote:Op woensdag 5 november 2014 16:00 schreef j669 het volgende:
[..]
Ik begrijp ook niet waarom fabrikanten er niet voor kiezen om dagrijverlichting te combineren met de achterverlichting. Bij mijn auto zijn de dagrijlichten ook dermate fel dat je bijna zou kunnen denken dat je je normale verlichting al aan hebt staan.
quote:Elektrische schakeling De dagrijlichten worden automatisch ingeschakeld wanneer de inrichting waarmee de motor wordt aangezet en/of afgezet zich in een zodanige stand bevindt dat de motor in werking kan zijn. De dagrijlichten worden automatisch gedoofd wanneer de mistvoorlichten of de koplichten worden ontstoken, behalve wanneer deze laatste worden gebruikt om met korte tussenpozen onderbroken lichtsignalen te geven [14].
Bovendien branden de in punt 5.11 bedoelde lichten niet wanneer de dagrijlichten ingeschakeld zijn.
En kijk eens bij nacht. Viel me toevallig vrijdag op, reed een stuk voor me een auto met waarschijnlijk smokey lampjes. Slecht, zeer slecht te zien, zeker tussen het andere verkeer.quote:Op woensdag 5 november 2014 17:25 schreef Fer het volgende:
Omdat de achterlichten niet zo belangrijk zijn als sommigen hier denken. Kijk maar eens bij schemer of donkere bewolking, vaak kun je de auto verderweg zien, dan zijn achterlichten. Behalve voor de nieuwste auto;s waar zowat de hele achterkant verlicht is.
Reed net achter een 106, die ging remmen. Ik dacht dat ie eindelijk zijn gewone lichten aandeed.quote:Op woensdag 5 november 2014 17:37 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En kijk eens bij nacht. Viel me toevallig vrijdag op, reed een stuk voor me een auto met waarschijnlijk smokey lampjes. Slecht, zeer slecht te zien, zeker tussen het andere verkeer.
Bij stadsverlichting vormt dit kennelijk weer geen probleem, want dan branden de achterlichten ook...quote:Op woensdag 5 november 2014 16:21 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Uit: Reglement nr. 48 van de Economische Commissie voor Europa van de Verenigde Naties (VN/ECE) — Uniforme voorschriften voor de goedkeuring van voertuigen wat de installatie van verlichtings- en lichtsignaalinrichtingen betreft:6.19.7.
[..]
Om eerlijk te zijn, is het gewoon domme onoplettendheid.. zelfs op de borden voor je neus staat de pijl schuin naar links, een indicatie dat je dus eerst dient over te steken..quote:Op donderdag 6 november 2014 11:45 schreef dick_laurent het volgende:
Ok, een irritatie naar mezelf EN naar deze weg
https://www.google.nl/map(...)6fbf563ec5ec8a?hl=en
Ik ben hier nu al 2X de fout in gegaandus daarom ook de irritatie naar mezelf want, ja het is stom, geef ik gewoon toe.
Maar even jullie mening... is dit niet een fucking verwarrend punt?
Als je dus komt vanaf de richting van de witte auto, en je wilt linksaf slaan.....Ik ben nu dus al 2X (het was beide keren vroeg en ik was duf, dus dat is mijn excuus) gewoon naar links gegaan in plaats van eerst door het smalle tussenstukje rechtdoor en daarna pas naar links.
Maar het is best wel een brede weg, driebaans ook....dus het voelt als je daar aankomt to-taal niet onlogisch om gewoon linksaf te slaan. Het rode niet inrijden bord zie je in dat geval pas te laat als je al daadwerkelijk de bocht hebt genomen en het dus te laat is om je fout te herstellen.
Bovendien zit er een twee richtingen fietspad voor, waar je dus eerst druk voor aan het kijken bent zodat je geen fietser schept. Dat zorgde er ook een beetje voor dat ik het gevoel had dat de weg daarna gewoon twee richting was ipv één.
Is het ook, ik gaf ook al toe dat het gewoon mijn fout was, daar hoeft geen twijfel over te bestaan.quote:Op donderdag 6 november 2014 12:00 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn, is het gewoon domme onoplettendheid.. zelfs op de borden voor je neus staat de pijl schuin naar links, een indicatie dat je dus eerst dient over te steken..
Typisch NOS berichtje van 2 regels weer, leve informatievoorzieningquote:Op donderdag 6 november 2014 15:55 schreef Spezza19 het volgende:
http://nos.nl/l/718578
Driekwart van de ondervraagden wel eens onzeker in het verkeer
Ja inderdaad, of de a2 van Utrecht naar Amsterdam let ik ook heel goed op het snelheidslimiet. Er staat 1 bordje voor de overgang van 130 naar 100 met direct een trajectcontrole.quote:Op donderdag 6 november 2014 16:47 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Typisch NOS berichtje van 2 regels weer, leve informatievoorziening
Ik ben ook wel eens tijdelijk onzeker over of ik ergens 50 of 70 mag, of 120 of 130, maar dat is snel genoeg weer opgelost en niet echt gevaarlijk ofzo.
Wat heeft die toerenteller er mee te maken?quote:Op donderdag 6 november 2014 17:03 schreef NieuweNier het volgende:
Vandaag heeft iemand in een ka echt een enorme file veroorzaakt. Die gozer had net zijn rijbewijs gehaald en heeft hem echt een stuk of 10 keer af laten slaan. Elke keer dat hij weg probeerde te rijden weer. Ook echt op super onhandige momenten, overdwars over de weg tijdens het uitparken en 3 groen cyclussen voor het stoplicht.
Zo'n ka zonder toerenteller rijdt natuurlijk minder makkelijk weg dan een diesel zoals de meeste les auto's. Maar dat is toch wel heel erg triest.
Ook echt allemaal mensen naar hem zwaaien van "wow je hebt je rijbewijs" terwijl hij niet vooruit kwam.![]()
Toen hij uiteindelijk rolde reed hij natuurlijk ook volgas. Dit soort mensen maken de verzekeringen voor jongeren duur![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |