Ik heb er maar weinig vertrouwen in dat iemand die je ruit intikt zich laat afschrikken door een deur die niet opengaat, als je een ruit hebt ingetikt is er namelijk een opening ter grootte van een ruit.quote:Op woensdag 5 november 2014 10:16 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dus als je bijvoorbeeld in een minder goede buurt parkeert kunnen ze zelfs je raam intikken en ben je nog je auto niet kwijt![]()
Ik begrijp ook niet waarom fabrikanten er niet voor kiezen om dagrijverlichting te combineren met de achterverlichting. Bij mijn auto zijn de dagrijlichten ook dermate fel dat je bijna zou kunnen denken dat je je normale verlichting al aan hebt staan.quote:Op woensdag 5 november 2014 11:33 schreef Hartigan het volgende:
Dat is het grote nadeel en gevaar van automatische verlichting. De automobilist zet hem op auto en denkt dan dat alles in orde is, terwijl dan vaak alleen de dagrijverlichting aan staat en de achterlichten uit. In de mist zonder achterlichten rijden is uiteraard levensgevaarlijk. Automatische verlichting is imo een van de meest stompzinnige uitvindingen ooit. Althans, niet geschikt voor mensen die niet bewust nadenken over het autorijden. Ik zet mijn verlichting gewoon standaard op dimlicht. Start ik de auto, dan gaat de verlichting aan. Stop ik de auto, dan gaat het uit. Hoe simpel wil je het hebben?
Uit: Reglement nr. 48 van de Economische Commissie voor Europa van de Verenigde Naties (VN/ECE) — Uniforme voorschriften voor de goedkeuring van voertuigen wat de installatie van verlichtings- en lichtsignaalinrichtingen betreft:6.19.7.quote:Op woensdag 5 november 2014 16:00 schreef j669 het volgende:
[..]
Ik begrijp ook niet waarom fabrikanten er niet voor kiezen om dagrijverlichting te combineren met de achterverlichting. Bij mijn auto zijn de dagrijlichten ook dermate fel dat je bijna zou kunnen denken dat je je normale verlichting al aan hebt staan.
quote:Elektrische schakeling De dagrijlichten worden automatisch ingeschakeld wanneer de inrichting waarmee de motor wordt aangezet en/of afgezet zich in een zodanige stand bevindt dat de motor in werking kan zijn. De dagrijlichten worden automatisch gedoofd wanneer de mistvoorlichten of de koplichten worden ontstoken, behalve wanneer deze laatste worden gebruikt om met korte tussenpozen onderbroken lichtsignalen te geven [14].
Bovendien branden de in punt 5.11 bedoelde lichten niet wanneer de dagrijlichten ingeschakeld zijn.
En kijk eens bij nacht. Viel me toevallig vrijdag op, reed een stuk voor me een auto met waarschijnlijk smokey lampjes. Slecht, zeer slecht te zien, zeker tussen het andere verkeer.quote:Op woensdag 5 november 2014 17:25 schreef Fer het volgende:
Omdat de achterlichten niet zo belangrijk zijn als sommigen hier denken. Kijk maar eens bij schemer of donkere bewolking, vaak kun je de auto verderweg zien, dan zijn achterlichten. Behalve voor de nieuwste auto;s waar zowat de hele achterkant verlicht is.
Reed net achter een 106, die ging remmen. Ik dacht dat ie eindelijk zijn gewone lichten aandeed.quote:Op woensdag 5 november 2014 17:37 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En kijk eens bij nacht. Viel me toevallig vrijdag op, reed een stuk voor me een auto met waarschijnlijk smokey lampjes. Slecht, zeer slecht te zien, zeker tussen het andere verkeer.
Bij stadsverlichting vormt dit kennelijk weer geen probleem, want dan branden de achterlichten ook...quote:Op woensdag 5 november 2014 16:21 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Uit: Reglement nr. 48 van de Economische Commissie voor Europa van de Verenigde Naties (VN/ECE) — Uniforme voorschriften voor de goedkeuring van voertuigen wat de installatie van verlichtings- en lichtsignaalinrichtingen betreft:6.19.7.
[..]
Om eerlijk te zijn, is het gewoon domme onoplettendheid.. zelfs op de borden voor je neus staat de pijl schuin naar links, een indicatie dat je dus eerst dient over te steken..quote:Op donderdag 6 november 2014 11:45 schreef dick_laurent het volgende:
Ok, een irritatie naar mezelf EN naar deze weg
https://www.google.nl/map(...)6fbf563ec5ec8a?hl=en
Ik ben hier nu al 2X de fout in gegaandus daarom ook de irritatie naar mezelf want, ja het is stom, geef ik gewoon toe.
Maar even jullie mening... is dit niet een fucking verwarrend punt?
Als je dus komt vanaf de richting van de witte auto, en je wilt linksaf slaan.....Ik ben nu dus al 2X (het was beide keren vroeg en ik was duf, dus dat is mijn excuus) gewoon naar links gegaan in plaats van eerst door het smalle tussenstukje rechtdoor en daarna pas naar links.
Maar het is best wel een brede weg, driebaans ook....dus het voelt als je daar aankomt to-taal niet onlogisch om gewoon linksaf te slaan. Het rode niet inrijden bord zie je in dat geval pas te laat als je al daadwerkelijk de bocht hebt genomen en het dus te laat is om je fout te herstellen.
Bovendien zit er een twee richtingen fietspad voor, waar je dus eerst druk voor aan het kijken bent zodat je geen fietser schept. Dat zorgde er ook een beetje voor dat ik het gevoel had dat de weg daarna gewoon twee richting was ipv één.
Is het ook, ik gaf ook al toe dat het gewoon mijn fout was, daar hoeft geen twijfel over te bestaan.quote:Op donderdag 6 november 2014 12:00 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn, is het gewoon domme onoplettendheid.. zelfs op de borden voor je neus staat de pijl schuin naar links, een indicatie dat je dus eerst dient over te steken..
Typisch NOS berichtje van 2 regels weer, leve informatievoorzieningquote:Op donderdag 6 november 2014 15:55 schreef Spezza19 het volgende:
http://nos.nl/l/718578
Driekwart van de ondervraagden wel eens onzeker in het verkeer
Ja inderdaad, of de a2 van Utrecht naar Amsterdam let ik ook heel goed op het snelheidslimiet. Er staat 1 bordje voor de overgang van 130 naar 100 met direct een trajectcontrole.quote:Op donderdag 6 november 2014 16:47 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Typisch NOS berichtje van 2 regels weer, leve informatievoorziening
Ik ben ook wel eens tijdelijk onzeker over of ik ergens 50 of 70 mag, of 120 of 130, maar dat is snel genoeg weer opgelost en niet echt gevaarlijk ofzo.
Wat heeft die toerenteller er mee te maken?quote:Op donderdag 6 november 2014 17:03 schreef NieuweNier het volgende:
Vandaag heeft iemand in een ka echt een enorme file veroorzaakt. Die gozer had net zijn rijbewijs gehaald en heeft hem echt een stuk of 10 keer af laten slaan. Elke keer dat hij weg probeerde te rijden weer. Ook echt op super onhandige momenten, overdwars over de weg tijdens het uitparken en 3 groen cyclussen voor het stoplicht.
Zo'n ka zonder toerenteller rijdt natuurlijk minder makkelijk weg dan een diesel zoals de meeste les auto's. Maar dat is toch wel heel erg triest.
Ook echt allemaal mensen naar hem zwaaien van "wow je hebt je rijbewijs" terwijl hij niet vooruit kwam.![]()
Toen hij uiteindelijk rolde reed hij natuurlijk ook volgas. Dit soort mensen maken de verzekeringen voor jongeren duur![]()
Verkeer van rechts heeft in Kroatië (en Hongarije denk ik ook) op een gelijkwaardige kruising net zoveel voorrang als in Nederland en de rest van Europa. Waarom denk je dat dat niet het geval is?quote:Op donderdag 6 november 2014 17:07 schreef NieuweNier het volgende:
Ik vind het ook heel verwarrend of verkeer van rechts voorrang heeft in verschillende landen. In Nederland en Duitsland is het in idee geval zo. In België en Frankrijk volgens mij ook. In Kroatië en Hongarije weer niet. En in Spanje geen idee. Ik neem maar het zekere voor het onzekere![]()
Mwah ik kan me best voorstellen dat je op de toerenteller kijkt wanneer je net je rijbewijs hebt. Dat is toch iets van gewenning.quote:Op donderdag 6 november 2014 17:10 schreef Idanue het volgende:
[..]
Wat heeft die toerenteller er mee te maken?
Je gaat me toch niet serieus vertellen dat er mensen zijn die gaan kijken hoeveel toeren ze maken voor ze gaan rijden?![]()
(uitzondering als je doof bent natuurlijk.)
Oh kak dan zat ik dus verkeerdquote:Op donderdag 6 november 2014 17:15 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Verkeer van rechts heeft in Kroatië (en Hongarije denk ik ook) op een gelijkwaardige kruising net zoveel voorrang als in Nederland en de rest van Europa. Waarom denk je dat dat niet het geval is?
http://www.regelsverkeer.nl/verkeersregels-kroatie/
Ik kan me wel voorstellen dat het aantal gelijkwaardige kruisingen vrijwel nul is, net zoals in Groot-Brittanië. Ook daar heeft verkeer van rechts voorrang, maar bestaan er gewoonweg nauwelijks gelijkwaardige kruispunten zodat het nooit een issue is.
Waarom zou je naar de toerenteller moeten kijken? Een beetje bestuurder voelt zijn voertuig gewoon aan hoor.quote:Op donderdag 6 november 2014 17:16 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Mwah ik kan me best voorstellen dat je op de toerenteller kijkt wanneer je net je rijbewijs hebt. Dat is toch iets van gewenning.
Ikzelf kijk bij normaal wegrijden inderdaad niet op mijn toerenteller. Maar wanneer ik een stoplicht sprintje wil trekken en muziek aan heb, heb ik de toerenteller wel nodig om te kijken wanneer de motor rond de 3200 toeren maakt. Minder en je slaat af wanneer je de koppeling laat vallen, meer en je slijt je motor onnodig.
Het is trouwens wel leuk naar je toerenteller te kijken. Gewoon dat ding omhoog te zien schieten wanneer je accelereert is vet. Ik miste het ook wel toen ik een paar dagen in een Ka moest rijden.
Ik ben van mening dat al dit soort baantjes en aparte rijstroken en in aparte banen geleiden van het verkeer nutteloos en overbodig is. Het is meestal onduidelijk, onhandig en vooral schijnveiligheid.quote:Op donderdag 6 november 2014 11:45 schreef dick_laurent het volgende:
Ok, een irritatie naar mezelf EN naar deze weg
https://www.google.nl/map(...)6fbf563ec5ec8a?hl=en
Ik ben hier nu al 2X de fout in gegaandus daarom ook de irritatie naar mezelf want, ja het is stom, geef ik gewoon toe.
Maar even jullie mening... is dit niet een fucking verwarrend punt?
Als je dus komt vanaf de richting van de witte auto, en je wilt linksaf slaan.....Ik ben nu dus al 2X (het was beide keren vroeg en ik was duf, dus dat is mijn excuus) gewoon naar links gegaan in plaats van eerst door het smalle tussenstukje rechtdoor en daarna pas naar links.
Maar het is best wel een brede weg, driebaans ook....dus het voelt als je daar aankomt to-taal niet onlogisch om gewoon linksaf te slaan. Het rode niet inrijden bord zie je in dat geval pas te laat als je al daadwerkelijk de bocht hebt genomen en het dus te laat is om je fout te herstellen.
Bovendien zit er een twee richtingen fietspad voor, waar je dus eerst druk voor aan het kijken bent zodat je geen fietser schept. Dat zorgde er ook een beetje voor dat ik het gevoel had dat de weg daarna gewoon twee richting was ipv één.
Volgens mij zijn een jaar of tien geleden de regels juist uniform gemaakt in Europa, dus kan je er vanuit gaan dat rechts voorrang heeft.quote:Op donderdag 6 november 2014 17:17 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Oh kak dan zat ik dus verkeerd
Maar inderdaad in sommige landen zijn er gewoon bijna geen gelijkwaardige kruisingen en is het stopbord dus wachten of geen bord dus doorrijden.
Een oude Kroaat zei het tegen mij. Dus dat kan inderdaad de verwarring verklaren.quote:Op donderdag 6 november 2014 18:22 schreef Viezze het volgende:
[..]
Volgens mij zijn een jaar of tien geleden de regels juist uniform gemaakt in Europa, dus kan je er vanuit gaan dat rechts voorrang heeft.
Ik zag het meteenquote:Op donderdag 6 november 2014 11:45 schreef dick_laurent het volgende:
Ok, een irritatie naar mezelf EN naar deze weg
https://www.google.nl/map(...)6fbf563ec5ec8a?hl=en
Ik ben hier nu al 2X de fout in gegaandus daarom ook de irritatie naar mezelf want, ja het is stom, geef ik gewoon toe.
Maar even jullie mening... is dit niet een fucking verwarrend punt?
Als je dus komt vanaf de richting van de witte auto, en je wilt linksaf slaan.....Ik ben nu dus al 2X (het was beide keren vroeg en ik was duf, dus dat is mijn excuus) gewoon naar links gegaan in plaats van eerst door het smalle tussenstukje rechtdoor en daarna pas naar links.
Maar het is best wel een brede weg, driebaans ook....dus het voelt als je daar aankomt to-taal niet onlogisch om gewoon linksaf te slaan. Het rode niet inrijden bord zie je in dat geval pas te laat als je al daadwerkelijk de bocht hebt genomen en het dus te laat is om je fout te herstellen.
Bovendien zit er een twee richtingen fietspad voor, waar je dus eerst druk voor aan het kijken bent zodat je geen fietser schept. Dat zorgde er ook een beetje voor dat ik het gevoel had dat de weg daarna gewoon twee richting was ipv één.
Welke schade heeft zijn verzekeraar moeten vergoeden dan?quote:Op donderdag 6 november 2014 17:03 schreef NieuweNier het volgende:
Toen hij uiteindelijk rolde reed hij natuurlijk ook volgas. Dit soort mensen maken de verzekeringen voor jongeren duur![]()
Dan moet je ook gelijk naar de tweede baan gaan of anders wachten.quote:Op donderdag 6 november 2014 19:07 schreef liebherr-machinist het volgende:
Het valt me de laatste tijd weer op hoeveel koplampen verkeerd staan afgesteld, en je dus via alle spiegels weten te verblinden....
En waar ik me de laatste tijd ook veel aan erger zijn die automobilisten die achter je rijden en tegelijk met jouw gaan invoegen en dan gelijk de tweede baan op schieten en naast je komen waardoor jij die vrachtwagen voor je niet kan inhalwn..
Ik bedoelde dus jou/mij eruit trekkend waardoor hij mij blokkeert.quote:Op donderdag 6 november 2014 19:50 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Dan moet je ook gelijk naar de tweede baan gaan of anders wachten.
Dat snap ik. Maar als hij eerst achter jou reed en daarna naast je dan heb je gewoon te lang gewacht met inhalen.quote:Op donderdag 6 november 2014 20:08 schreef liebherr-machinist het volgende:
[..]
Ik bedoelde dus jou/mij eruit trekkend waardoor hij mij blokkeert.
Lang leve automatisch dimmende binnenspiegel. Briljante oplossing !quote:Op donderdag 6 november 2014 19:07 schreef liebherr-machinist het volgende:
Het valt me de laatste tijd weer op hoeveel koplampen verkeerd staan afgesteld, en je dus via alle spiegels weten te verblinden....
En waar ik me de laatste tijd ook veel aan erger zijn die automobilisten die achter je rijden en tegelijk met jouw gaan invoegen en dan gelijk de tweede baan op schieten en naast je komen waardoor jij die vrachtwagen voor je niet kan inhalwn..
Jammer alleen dat dat soort auto's ook vaak in je buitenspiegels verblindend zijn.quote:Op donderdag 6 november 2014 20:50 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Lang leve automatisch dimmende binnenspiegel. Briljante oplossing !
Ik zie het regelmatig voor me gebeuren, iemand die blijft hangen achter een vrachtwagen. Ja, ik ga dan van mijn gas af en laat ze uitlopen, levert wel eens drukkertjes op achter me, maar daarna op het gas gaan levert een hogere snelheid op bij invoegen waardoor jij wel gewoon met 120 door kan naar links en die ander nog steeds achter die vrachtwagen vast zit.quote:Op donderdag 6 november 2014 20:29 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Dat snap ik. Maar als hij eerst achter jou reed en daarna naast je dan heb je gewoon te lang gewacht met inhalen.
Ik zou het niet eens erg vinden als ze daarna maar doorrijden. Helaas maak ik vaak mee dat ze gelijk naar links gaan en het dus van mij een gevaarlijke actie zou zijn om ook naar links te gaan. Maar vervolgens blijven ze naast je hangen of halen je met een slakkengangetje in. Prima dat iemand mij er uit trekt hoor, ik wacht wel even achter die vrachtwagen. Maar rij dan wel door.quote:Op donderdag 6 november 2014 20:29 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Dat snap ik. Maar als hij eerst achter jou reed en daarna naast je dan heb je gewoon te lang gewacht met inhalen.
Laat ik het anders uitleggen:quote:Op donderdag 6 november 2014 20:29 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Dat snap ik. Maar als hij eerst achter jou reed en daarna naast je dan heb je gewoon te lang gewacht met inhalen.
Ik snap wat je bedoelt, en het overkomt mij ook regelmatig. Alleen ben ik dan de achterste auto. Voordat ik kan invoegen heb ik al gekeken en weet ik dat er in zo'n situatie er op de rechterbaan een vrachtwagen rijdt en er op de linkerbaan niks aankomt. Dus ik weet dat ik gelijk door kan naar de linkerbaan. Als jij dat ook zou doen zou er ook geen auto links van je komen staan, je voegt immers eerder in dan de auto achter je.quote:Op donderdag 6 november 2014 22:17 schreef liebherr-machinist het volgende:
[..]
Laat ik het anders uitleggen:
Hij rijd achter me we moeten invoegen de snelweg op, en de auto achter je trapt meteen zijn gaspedaal in en schiet door naar de tweede baan, terwijl jij op dat moment invoegt een lege tweede baan ziet en gelijk door wilt schuiven om meteen langs die vrachtwagen te gaan, en dus je baan ineens geblokkeerd te zien
.
quote:Op dinsdag 4 november 2014 15:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
En het zijn altijd van de schijthokken, van die mensen die maar niet begrijpen dat de ruiten van hun hondenhok juist beslaan omdat ze binnenlucht circulatie aan hebben staan...
Dan doe jij het op de nette manier 😉 ik heb het over die snuggere die eigenlijk alleen maar kijken wat er achter zich gebeurd en meteen(liefst nog over het puntstuk.heen) de snelweg opduiken en schijt hebben aan alles en iedereen. Hoe jij het doet doe ik het ook.quote:Op donderdag 6 november 2014 23:44 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt, en het overkomt mij ook regelmatig. Alleen ben ik dan de achterste auto. Voordat ik kan invoegen heb ik al gekeken en weet ik dat er in zo'n situatie er op de rechterbaan een vrachtwagen rijdt en er op de linkerbaan niks aankomt. Dus ik weet dat ik gelijk door kan naar de linkerbaan. Als jij dat ook zou doen zou er ook geen auto links van je komen staan, je voegt immers eerder in dan de auto achter je.
Echt he, als ik dat soort acties zie.... of het zoveelste bontkraagje dat het stoer vindt om op z'n achterwiel met zijn pauperscooter te rijden, dan bid ik altijd voor een 'divine intervention'.quote:Op vrijdag 7 november 2014 09:45 schreef BigSmurf het volgende:
Was zelf niet met de auto, maar gisteravond liep ik even een rondje, en zag, binnen de bebouwde kom dus, een groep scooters, de helft zonder verlichting, die met 60-70 tussen auto's door slalomde en met elkaar aan het spelen waren. Helaas geen automobilist die lakschade wilde trotseren om er eentje onderuit te tikken.
Erg ja. Die mensen denken goed bezig te zijn, maar blokkeren intussen de rotonde en brengen anderen in gevaar door hun onverwachte acties.quote:Op vrijdag 7 november 2014 14:48 schreef Nikooos het volgende:
Mensen die op een rotonde voorrang geven aan fietsers die dit niet hebben. Kom op een kort ritje naar het werk zo'n 6 rotondes tegen en met een beetje pech gebeurd het elke rotonde wel.
Tegenwoordig ga ik er gewoon rekening mee houden dat mensen dit doen, maar het is nogal vervelend als je dan opeens midden op een rotonde staat.
Ja voor je het weet ligt die fietser onder je wielen en kan je nog lappenquote:Op vrijdag 7 november 2014 14:48 schreef Nikooos het volgende:
Mensen die op een rotonde voorrang geven aan fietsers die dit niet hebben. Kom op een kort ritje naar het werk zo'n 6 rotondes tegen en met een beetje pech gebeurd het elke rotonde wel.
Tegenwoordig ga ik er gewoon rekening mee houden dat mensen dit doen, maar het is nogal vervelend als je dan opeens midden op een rotonde staat.
Dus jij gaat fietsers voorrang geven en gevaarlijke situaties creëren op een rotonde?quote:Op vrijdag 7 november 2014 14:58 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Ja voor je het weet ligt die fietser onder je wielen en kan je nog lappen
Is afhankelijk van afstand en snelheid dat die aankomt. Soms hebben ze gewoon voorrang.quote:Op vrijdag 7 november 2014 15:06 schreef Nikooos het volgende:
[..]
Dus jij gaat fietsers voorrang geven en gevaarlijke situaties creëren op een rotonde?
Daarom spreek ik in mijn bericht ook over mensen die voorrang geven aan fietsers die dit niet hebben. Op mijn route hebben fietsers op alle rotondes die ik tegenkom géén voorrang. Als je dan opeens op je rem trapt om ze toch voorrang te geven, vind ik dat nogal gevaarlijk en irriteert het mij.quote:Op vrijdag 7 november 2014 15:09 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Is afhankelijk van afstand en snelheid dat die aankomt. Soms hebben ze gewoon voorrang.
Die fietsers gooien het er hoe dan ook voor, dus ik anticipeer er gewoon op. Maar als ik hem geen voorrang geef doet diegene achter mij het wel, want ook hij wil niet lappenquote:Op vrijdag 7 november 2014 15:12 schreef Nikooos het volgende:
[..]
Daarom spreek ik in mijn bericht ook over mensen die voorrang geven aan fietsers die dit niet hebben. Op mijn route hebben fietsers op alle rotondes die ik tegenkom géén voorrang. Als je dan opeens op je rem trapt om ze toch voorrang te geven, vind ik dat nogal gevaarlijk en irriteert het mij.
Ok, misschien had ik erbij moeten zetten dat deze automobilisten stoppen voor fietsers die stil staan te wachten tot ze over kunnen steken.quote:Op vrijdag 7 november 2014 15:14 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Die fietsers gooien het er hoe dan ook voor, dus ik anticipeer er gewoon op. Maar als ik hem geen voorrang geef doet diegene achter mij het wel, want ook hij wil niet lappen
Het is ook raar hoe dat soort mensen überhaupt een rijbewijs gehaald hebben.quote:Op vrijdag 7 november 2014 16:54 schreef BigSmurf het volgende:
Automobilisten die vol in de ankers gaan voor welke verkeersdeelnemer dan ook waar die geen voorrang hebben, mogen van mij per direct hun rijbewijs inleveren. Anticiperen of niet, zwakke verkeersdeelnemer of niet, je gaat gewoon niet vol op de rem om iemand die geen voorrang heeft voor te laten.
Dat ging vanmiddag nog bijna mis op weg naar huis. voor een turborotonde liet iemand op de rechter strook een fietser voor die bijna overhoop gereden werd door de meneer op de linker strook. Die zag het niet aankomen en wou gewoon de rotonde oprijden.quote:Op vrijdag 7 november 2014 16:54 schreef BigSmurf het volgende:
Automobilisten die vol in de ankers gaan voor welke verkeersdeelnemer dan ook waar die geen voorrang hebben, mogen van mij per direct hun rijbewijs inleveren. Anticiperen of niet, zwakke verkeersdeelnemer of niet, je gaat gewoon niet vol op de rem om iemand die geen voorrang heeft voor te laten.
Oh ja daar ga ik niet voor wachten hoor als ze stilstaanquote:Op vrijdag 7 november 2014 15:16 schreef Nikooos het volgende:
[..]
Ok, misschien had ik erbij moeten zetten dat deze automobilisten stoppen voor fietsers die stil staan te wachten tot ze over kunnen steken.
Maar volgens mij is de berichtwisseling tussen jou en mij nogal stroef. Ik laat even in het midden waar dat precies door komt, maar ik ga deze conversatie in ieder geval staken.
DUS richtingaanwijzer aan is raar, is niet verplicht dus ook niet vanzelfsprekend.quote:Op zaterdag 8 november 2014 06:46 schreef Ridocar het volgende:
Vannacht op een rotonde. Ik neem de rotonde driekwart, dus richtingaanwijzer naar links aan. Komt een Caddy-achtig ding half de rotonde op en ziet dan pas dat ik eraan kom. Beide op de rem, Caddy-ding komt halverwege de rotonde tot stilstand.
Daarna gewoon doorgereden, want tegenpartij ging een stukje achteruit. Verder geen punt ofzo, maar wel opvallend.
Ik weet zeker dat een dashcammer gewoon in de zijkant was gereden.
Dus als een fietser zomaar oversteekt moet je hem doodrijden ipv remmen zodat diegene achter je niet hoeft op te lettenquote:Op vrijdag 7 november 2014 16:54 schreef BigSmurf het volgende:
Automobilisten die vol in de ankers gaan voor welke verkeersdeelnemer dan ook waar die geen voorrang hebben, mogen van mij per direct hun rijbewijs inleveren. Anticiperen of niet, zwakke verkeersdeelnemer of niet, je gaat gewoon niet vol op de rem om iemand die geen voorrang heeft voor te laten.
Dat staat er nietquote:Op zaterdag 8 november 2014 11:55 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dus als een fietser zomaar oversteekt moet je hem doodrijden ipv remmen zodat diegene achter je niet hoeft op te letten
Behalve een slechte troll ben je ook nog eens een slechte lezer.quote:Op zaterdag 8 november 2014 11:55 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dus als een fietser zomaar oversteekt moet je hem doodrijden ipv remmen zodat diegene achter je niet hoeft op te letten
"Anticiperen of niet, zwakke verkeersdeelnemer of niet, je gaat gewoon niet vol op de rem om iemand die geen voorrang heeft voor te laten."quote:Op zaterdag 8 november 2014 12:45 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Behalve een slechte troll ben je ook nog eens een slechte lezer.
Dat begrijp ik eigenlijk ook wel. Als je op die rechterbaan blijft hangen, kom je achter allemaal vrachtwagens. Het is veel chiller op de linkerbaan in te voegen. Zeker op de a2 ofzo waar je vanwege links plakkers echt 5 banen naar links moet om in te halen.quote:Op zaterdag 8 november 2014 12:41 schreef daNpy het volgende:
[..]
Zelf vind ik het opvallend dat er maar weinig mensen zijn die dubbele invoegstroken fatsoenlijk kunnen gebruiken. Hierbij komt de linker invoegstrook als eerste uit op de rechterbaan van de hoofdweg. Mensen op de rechterstrook moeten dus gewoon wachten tot de linker strook uit is gefaseerd en door blijven rijden. De invoegstrook is dan vaak nog een km lang.
Maar nee, men moet en zal over de kleiner wordende invoegstrook óók naar links, en zich per sé tussen het verkeer op de hoofdbaan frotten
Als je op de linker invoegstrook rijdt moet je ook eerst de rechterrijstrook op bij het invoegen, voor je door kunt naar de linker rijstrook, dus zie het verschil niet.quote:Op zaterdag 8 november 2014 12:50 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dat begrijp ik eigenlijk ook wel. Als je op die rechterbaan blijft hangen, kom je achter allemaal vrachtwagens. Het is veel chiller op de linkerbaan in te voegen. Zeker op de a2 ofzo waar je vanwege links plakkers echt 5 banen naar links moet om in te halen.
Ik zit de laatste tijd een stuk vaker op de fiets. Als ik bewust voor de rotonde stop om de automobilist(die er eerder op zit dan ik) "voorrang" te verlenen, stoppen ze soms nog midden op de rotonde, en staan ze te kijken naar mij terwijl ik stil staquote:Op vrijdag 7 november 2014 14:48 schreef Nikooos het volgende:
Mensen die op een rotonde voorrang geven aan fietsers die dit niet hebben. Kom op een kort ritje naar het werk zo'n 6 rotondes tegen en met een beetje pech gebeurd het elke rotonde wel.
Tegenwoordig ga ik er gewoon rekening mee houden dat mensen dit doen, maar het is nogal vervelend als je dan opeens midden op een rotonde staat.
Haha oh je bedoelde van die invoegstroken waarbij er niet 1 strook een rijbaan wordt en permanent zal doorgaan?quote:Op zaterdag 8 november 2014 13:14 schreef swollywood het volgende:
[..]
Als je op de linker invoegstrook rijdt moet je ook eerst de rechterrijstrook op bij het invoegen, voor je door kunt naar de linker rijstrook, dus zie het verschil niet.
Op de linkerbaan wil ik niet invoegen, dat is spookrijden.
Gewoon om aan te geven dat ik duidelijk maakte waar ik naartoe zou gaan.quote:Op zaterdag 8 november 2014 08:31 schreef vannelle het volgende:
[..]
DUS richtingaanwijzer aan is raar, is niet verplicht dus ook niet vanzelfsprekend.
Dit topic (en alle vorige) staan vol met merk-type auto en typen bestuurders, en nu maak jij er opeens een punt van? Dus hebben we het voortaan over auto, bromfiets, bus, lekker neutraal enzo?quote:Caddy-achtig ding vind ik ook een rare opmerking, wat als het een BMW was geweest? Zelfde situatie toch? Maar nee, moet weer denigrerend. Volgend jaar in het groene boekje: Caddy-achtig ding.
Eerlijk gezegd kon het me niet zoveel schelen. Ik had een aanrijding voorkomen en dat was volgens mij de bedoeling. Tegenpartij in Caddy-geval, oh sorry, andere auto kon ook gewoon doorrijden, aangezien deze al voor mij op de rotonde stond.quote:maar je hebt je gelijk gehaald want dat ding ging achteruit, gefeliciteerd.
Ik heb het over het Baddrivers-topic, waar users het al eens zijn over standaardgedrag van sommige dashcamgebruikers. Lurk maar mee.quote:maar hoe komt het dat je zo zeker weet dat iemand met een dashcam er een aanrijding van zou hebben gemaakt?
jij kon stoppen, heeft een dashcam invloed op de remweg dan?
If not vind ik dit maar eenrare uitspraak.
Aan de hand van de snelheid waarmee tegenpartij de rotonde naderde zag ik al dat het niet goed zou gaan als ik gewoon door zou rijden. Mag ik mijzelf dan niet een keertje een veer in m'n kont steken?quote:Aan de andere kant, je bent zo zeker van jezelf. Misschien snap ik je evt. verklaring wel niet.
Zag je het aankomen? Waarom anticipeer je niet? Je kunt toch gewoon "zien" wat anderen van plan zijn?
Niet dat jij zegt dat je het kunt maar veken, waaronder ik, kunnen dat wel.
De dag dat ik het niet meer kan zien is de dag dat ik m'n rijbewijs in zal leveren. Maar voorlopig ben ik er nog.quote:Kan ook zijn dat je het niet zag, wat zegt dat over jou als verkeersdeelnemer?
Voor zover ik weet zitten er gewoon onderbroken strepen tussen de twee invoegstroken, dus mag je ook gewoon van de rechterinvoegstrook naar de linkerinvoegstrook. Uiteraard is dit een aparte handeling en niet gelijk ook de invoegmanoeuvre (als je goed rijdt).quote:Op zaterdag 8 november 2014 12:41 schreef daNpy het volgende:
[..]
Zelf vind ik het opvallend dat er maar weinig mensen zijn die dubbele invoegstroken fatsoenlijk kunnen gebruiken. Hierbij komt de linker invoegstrook als eerste uit op de rechterbaan van de hoofdweg. Mensen op de rechterstrook moeten dus gewoon wachten tot de linker strook uit is gefaseerd en door blijven rijden.
En die combinatie is vaak ook onbeheerst.quote:Op zaterdag 8 november 2014 18:25 schreef twiFight het volgende:
maar het ergert mij als mensen opgefokt, zenuwachtig en gehaast invoegen
Slecht idee, dan gaan al die mafkezen inhalen terwijl het eigenlijk niet kanquote:Op zaterdag 8 november 2014 19:00 schreef Spezza19 het volgende:
En dan midden op de strook... Niet even ruimte maken voor de snellere auto...
Stoer hoor, simpele ziel.quote:Op zaterdag 8 november 2014 19:00 schreef Spezza19 het volgende:
Vlak daarna, scooter van rechts die GEEN voorrang had, die hem even tussen mij en mijn voorligger gooit... Dus ik kon uitwijken... Het is dat ik eten in mijn auto had, anders had ik hem overhoop gereden...
quote:
quote:Voor rellen, trollen, schelden en het steeds maar uitlokken van een verdediging bij degene die een irritatie post, wordt in dit topic vanaf heden niet meer gewaarschuwd, maar worden er streng notes uitgedeeld die tot een ban kunnen leiden. Kun je je niet gedragen of beheersen? Klik dan gerust dit topic weg
Klopt, maar die invoegstrook is dan minder dan 1 auto breed, oftewel ze kunnen nergens heen dan nog verder naar links schuiven, de hoofdrijbaan op. En daar rijdt dus net verkeer dat in is gevoegd vanaf de rechter invoegstrookquote:Op zaterdag 8 november 2014 18:25 schreef twiFight het volgende:
[..]
Voor zover ik weet zitten er gewoon onderbroken strepen tussen de twee invoegstroken, dus mag je ook gewoon van de rechterinvoegstrook naar de linkerinvoegstrook. Uiteraard is dit een aparte handeling en niet gelijk ook de invoegmanoeuvre (als je goed rijdt).
Precies.quote:Op zaterdag 8 november 2014 19:08 schreef CapnIzzy het volgende:
[..]
Slecht idee, dan gaan al die mafkezen inhalen terwijl het eigenlijk niet kan
Handig. Zit je weer met schade en is het ook nog te hopen dat de scooter verzekerd is.. ja dan kan je hem beter goed overhoop rijden he?quote:Op zaterdag 8 november 2014 19:00 schreef Spezza19 het volgende:
Scooter rijders
Net 1 die op de autobaan reed... En dan midden op de strook... Niet even ruimte maken voor de snellere auto...
Vlak daarna, scooter van rechts die GEEN voorrang had, die hem even tussen mij en mijn voorligger gooit... Dus ik kon uitwijken... Het is dat ik eten in mijn auto had, anders had ik hem overhoop gereden...
Vaak zit er dan ook al een doorgetrokken streep rechts van de onderbroken streep, en mag je alleen naar rechts en niet een baantje naar links.quote:Op zaterdag 8 november 2014 19:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
Klopt, maar die invoegstrook is dan minder dan 1 auto breed, oftewel ze kunnen nergens heen dan nog verder naar links schuiven, de hoofdrijbaan op. En daar rijdt dus net verkeer dat in is gevoegd vanaf de rechter invoegstrook
Ze moeten in het midden rijden. Anders worden ze afgesneden door agressieve automobilisten.quote:Op zaterdag 8 november 2014 19:00 schreef Spezza19 het volgende:
Scooter rijders
Net 1 die op de autobaan reed... En dan midden op de strook... Niet even ruimte maken voor de snellere auto...
Vlak daarna, scooter van rechts die GEEN voorrang had, die hem even tussen mij en mijn voorligger gooit... Dus ik kon uitwijken... Het is dat ik eten in mijn auto had, anders had ik hem overhoop gereden...
Ze moeten gewoon weer terug naar het fietspad...quote:Op zaterdag 8 november 2014 22:57 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ze moeten in het midden rijden. Anders worden ze afgesneden door agressieve automobilisten.
Wel klachtwaardig zijn scooters die rechts inhalen. Really
Ik moet toegeven dat ik ze soms ook irritant vind. Maar wanneer ze debiel opgevoerd over het fietspad gaan ofzo. Niet wanneer ze zich gewoon aan de verkeersregels houden op de rijbaan.quote:Op zaterdag 8 november 2014 23:16 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon weer terug naar het fietspad...
En dan wil de overheid die 25km/h hokken ook naar de autobaan verhuizen
Eigenlijk is het gewoon een ongewenste vervoersgroep... Fietsers willen ze niet hebben, automobilisten ook niet....
Zegt genoeg
Ik zeg niet dat het verstandig is dat te doen in de auto. Ik zeg dat het debiel is dat appen en zuipen achter het stuur voor je eigen leven even gevaarlijk is als nuchter scooter rijden.quote:Op zondag 9 november 2014 00:04 schreef Maegrim het volgende:
ja daar sloop je alleen anderen mee, boeie
Scooters rijden officieel nooit 50, die mogen maar 45. Dus rijd ik helemaal niet te hard als ik 50 wil rijden. Scooters moeten ofwel legaal naar 50/55 ofwel terug naar 40 en moven naar het fietspad. En wie zegt trouwens dat een scooter niet minder hard kan rijden? Mijn auto haalt ook 200+, rijd ik toch ook niet in de stad? Waarom zou je een scooterrijder niet gewoon een maximale snelheid van 30 geven op het fietspad binnen bebouwde kom?quote:Op zondag 9 november 2014 00:03 schreef NieuweNier het volgende:
Ik bedoel waar horen scooters die 50km/u gaan tussen, waarmee is het snelheidsverschil het kleinste? Met de fietsers die 20km/u gaan of met de auto's die ook 50km/u horen te gaan. Dat wij te hard willen rijden kunnen we natuurlijk niet afschuiven op scooters.
Grappig dat je dit nu zegt, gezien je posthistorie. Verklaart ook meteen een hoop, je was dus zelf zo'n debiel scooterfiguur en dat heb je in het begin heel erg doorgezet in de auto. En wat nou, proberen je dood te rijden. Wat verwacht je van mij, als ik op een voorrangsweg rijd, dat ik ga stoppen voor een scooter die met 50 uit een 30 zone komt? Ik stop toch ook niet voor auto's die geen voorrang hebben? Of voor voetvangers die geen voorrang hebben (tenzij ze dit heel expliciet nemen).quote:Op zondag 9 november 2014 00:03 schreef NieuweNier het volgende:
Ik ga zelf ook nooit meer met de scooter. Auto's proberen je echt continu dood te rijden. En je hebt niet de snelheid ze te ontwijken zoals met een motor. Scooters zijn daardoor ook echt oprecht idioot gevaarlijk, met een 23 keer groter risico op een fataal ongeluk. Dat is meer dan tijdens het autorijden constant, iedere seconde dat je in de auto zit, appen. Of dronken rijden
Scooters allemaal 30 laten rijden gaat het natuurlijk niet worden. Je kan dan net zo goed beargumenteren dat auto's 40 moeten rijden in de stad om zich aan te passen aan scooters. Zowiezo, als je naar een random winkel gaat om een scooter te kopen rijdt hij waarschijnlijk 60.quote:Op zondag 9 november 2014 00:45 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Scooters rijden officieel nooit 50, die mogen maar 45. Dus rijd ik helemaal niet te hard als ik 50 wil rijden. Scooters moeten ofwel legaal naar 50/55 ofwel terug naar 40 en moven naar het fietspad. En wie zegt trouwens dat een scooter niet minder hard kan rijden? Mijn auto haalt ook 200+, rijd ik toch ook niet in de stad? Waarom zou je een scooterrijder niet gewoon een maximale snelheid van 30 geven op het fietspad binnen bebouwde kom?
[..]
Grappig dat je dit nu zegt, gezien je posthistorie. Verklaart ook meteen een hoop, je was dus zelf zo'n debiel scooterfiguur en dat heb je in het begin heel erg doorgezet in de auto. En wat nou, proberen je dood te rijden. Wat verwacht je van mij, als ik op een voorrangsweg rijd, dat ik ga stoppen voor een scooter die met 50 uit een 30 zone komt? Ik stop toch ook niet voor auto's die geen voorrang hebben? Of voor voetvangers die geen voorrang hebben (tenzij ze dit heel expliciet nemen).
En het feit dat je met een scooter een x keer grotere kans hebt op een fataal ongeluk dan motoren, zou dat niet toevallig ook een beetje (heel heel heel erg) liggen aan de berijders? Als ik zie hoe scootergevallen, ik noem ze altijd scootersjonnies, door een stad jagen. Mij nog willen inhalen terwijl ik al aan het optrekken ben bij een stoplicht en zo moet ritsen (en dan binnendoor komen, dus tussen twee auto's die naar 50 optrekken door), etc., dit alles zonder helm met een omgechipte snorscooter met 50+. Wat dat betreft zijn Nederlandse scooterrijders voor het overgrote deel praktijkvoorbeelden van het Darwinisme.
Okee, je schrijft het zo dat het zo lijkt, je hebt het namelijk over motoren en komt vervolgens dat scooters daardoor oprecht gevaarlijker zijn en 23x meer kans hebben op een fataal ongeluk.quote:Op zondag 9 november 2014 01:07 schreef NieuweNier het volgende:
Verder zeg ik nergens dat je op de scooter een hoger risico hebt dan op een motor. Ik zeg dat je risico te overlijden hoger is dan op de fiets of in de auto. De precieze statistiek van motorongelukken weet ik niet, maat laten we even eerlijk zijn, het is veel gevaarlijker dan autorijden of fietsen.
quote:Op zondag 9 november 2014 00:03 schreef NieuweNier het volgende:
Auto's proberen je echt continu dood te rijden. En je hebt niet de snelheid ze te ontwijken zoals met een motor. Scooters zijn daardoor ook echt oprecht idioot gevaarlijk, met een 23 keer groter risico op een fataal ongeluk.
Schrijf dat dan ook niet.quote:Op zondag 9 november 2014 01:07 schreef NieuweNier het volgende:
Ik heb ook geen scooter gereden voordat ik auto reed. Ik was begonnen met mijn rijbewijs, ging autorijden, en dacht dat het slimmer was met de scooter te gaan om parkeergeld te besparen. Maar dat is het voor mij niet waard. Het scooter petje ben ik niet. Ik ben eerder een onwijs brave kakker.
Zie je, je impliceert dat je voorheen wel per scooter reisde.quote:Op zondag 9 november 2014 00:03 schreef NieuweNier het volgende:
Ik ga zelf ook nooit meer met de scooter.
quote:Op zondag 9 november 2014 01:07 schreef NieuweNier het volgende:
Scooters allemaal 30 laten rijden gaat het natuurlijk niet worden. Je kan dan net zo goed beargumenteren dat auto's 40 moeten rijden in de stad om zich aan te passen aan scooters. Zowiezo, als je naar een random winkel gaat om een scooter te kopen rijdt hij waarschijnlijk 60.
Doe is lezen. Ik zeg dat mijn auto ook 200+ haalt en dat ik deze snelheid toch nooit rijd in de stad. Ik stel nergens dat het overal illegaal is om 200 te rijden of een auto te bezitten die 200 haalt. Echter, strikt naar de letter van de wet, mag een scooter niet harder lopen dan 45, net als een vrachtwagen niet harder mag dan 80. En toch loopt de vrachtwagen geen 80 in de stad. Ik zie dan ook geen enkel probleem erin om scooterrijders terug te zetten op het fietspad en een vmax van 30 in te stellen. Doen we met auto's in woonwijken toch ook?quote:Op zondag 9 november 2014 01:07 schreef NieuweNier het volgende:
Overigens mag je met je auto zeker wel 200 rijden: op de autobahn, waar dat volgens de wet mag. Staat er een bordje onbeperkt dan mag je zo hard als je zelf als veilig inschat. Staat er een bordje dan mag je 50. Als iemand fan daadwerkelijk 50 rijdt moet je daarmee leven. Een scooter op de snelweg is natuurlijk een ander verhaal.
Je ontkent wat je net zelf bevestigd in 1 alinea... Chapeau.quote:Op zondag 9 november 2014 01:07 schreef NieuweNier het volgende:
Lekker generaliserend ook weer. Als je me geen voorrang geeft waar ik daar geen recht op heb probeer je me inderdaad niet dood te rijden. Ik zeg nergens dat ik verwacht zomaar voor een auto te kunnen springen. Dat doe ik op de fiets en scooter niet. Zelfs als je voorrang hebt ben je te kwetsbaar om voorrang te nemen. Dat in tegenstelling tot de auto waar voorrang nemen, zowel als je daar recht op hebt maar het moet claimen als wanneer het je even beter uit komt, niet meteen Russisch roulette op je eigen leven is.
Ik rijd eigenlijk altijd 50-55 op de teller en ervaar dat eigenlijk totaal niet als dusdanig. Overigens, weet je wat er in de verkeerswet staat? Dat de plaats op de weg rechts is (bestuurders dienen zoveel als mogelijk rechts te houden). Nergens staat dat je vanwege veiligheid niet rechts moet houden.quote:Op zondag 9 november 2014 01:07 schreef NieuweNier het volgende:
Maar veel automobilisten proberen harder dan 50 te rijden in de bebouwde kom. Dan gaan ze je inhalen terwijl er op de andere baan verkeer aan komt, en naar rechts je van de weg duwen. Of als een debiel bumperkleven ofzo. Automobilisten willen dat je rechts rijdt zoals een fietser, terwijl vanwege de veiligheid je volgens de wet in het midden moet rijden. Zoals je kan zien aan Spezza19 levert dat frustraties op. Frustraties die zich uiten in aggresief, gevaarlijk, gedrag.
Ben je dronken?quote:Op zondag 9 november 2014 01:38 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Okee, je schrijft het zo dat het zo lijkt, je hebt het namelijk over motoren en komt vervolgens dat scooters daardoor oprecht gevaarlijker zijn en 23x meer kans hebben op een fataal ongeluk.![]()
[..]
[..]
Schrijf dat dan ook niet.![]()
[..]
Zie je, je impliceert dat je voorheen wel per scooter reisde.
[..]
[..]
Doe is lezen. Ik zeg dat mijn auto ook 200+ haalt en dat ik deze snelheid toch nooit rijd in de stad. Ik stel nergens dat het overal illegaal is om 200 te rijden of een auto te bezitten die 200 haalt. Echter, strikt naar de letter van de wet, mag een scooter niet harder lopen dan 45, net als een vrachtwagen niet harder mag dan 80. En toch loopt de vrachtwagen geen 80 in de stad. Ik zie dan ook geen enkel probleem erin om scooterrijders terug te zetten op het fietspad en een vmax van 30 in te stellen. Doen we met auto's in woonwijken toch ook?
[..]
Je ontkent wat je net zelf bevestigd in 1 alinea... Chapeau.
[..]
Ik rijd eigenlijk altijd 50-55 op de teller en ervaar dat eigenlijk totaal niet als dusdanig. Overigens, weet je wat er in de verkeerswet staat? Dat de plaats op de weg rechts is (bestuurders dienen zoveel als mogelijk rechts te houden). Nergens staat dat je vanwege veiligheid niet rechts moet houden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |