Het is ook raar hoe dat soort mensen überhaupt een rijbewijs gehaald hebben.quote:Op vrijdag 7 november 2014 16:54 schreef BigSmurf het volgende:
Automobilisten die vol in de ankers gaan voor welke verkeersdeelnemer dan ook waar die geen voorrang hebben, mogen van mij per direct hun rijbewijs inleveren. Anticiperen of niet, zwakke verkeersdeelnemer of niet, je gaat gewoon niet vol op de rem om iemand die geen voorrang heeft voor te laten.
Dat ging vanmiddag nog bijna mis op weg naar huis. voor een turborotonde liet iemand op de rechter strook een fietser voor die bijna overhoop gereden werd door de meneer op de linker strook. Die zag het niet aankomen en wou gewoon de rotonde oprijden.quote:Op vrijdag 7 november 2014 16:54 schreef BigSmurf het volgende:
Automobilisten die vol in de ankers gaan voor welke verkeersdeelnemer dan ook waar die geen voorrang hebben, mogen van mij per direct hun rijbewijs inleveren. Anticiperen of niet, zwakke verkeersdeelnemer of niet, je gaat gewoon niet vol op de rem om iemand die geen voorrang heeft voor te laten.
Oh ja daar ga ik niet voor wachten hoor als ze stilstaanquote:Op vrijdag 7 november 2014 15:16 schreef Nikooos het volgende:
[..]
Ok, misschien had ik erbij moeten zetten dat deze automobilisten stoppen voor fietsers die stil staan te wachten tot ze over kunnen steken.
Maar volgens mij is de berichtwisseling tussen jou en mij nogal stroef. Ik laat even in het midden waar dat precies door komt, maar ik ga deze conversatie in ieder geval staken.
DUS richtingaanwijzer aan is raar, is niet verplicht dus ook niet vanzelfsprekend.quote:Op zaterdag 8 november 2014 06:46 schreef Ridocar het volgende:
Vannacht op een rotonde. Ik neem de rotonde driekwart, dus richtingaanwijzer naar links aan. Komt een Caddy-achtig ding half de rotonde op en ziet dan pas dat ik eraan kom. Beide op de rem, Caddy-ding komt halverwege de rotonde tot stilstand.
Daarna gewoon doorgereden, want tegenpartij ging een stukje achteruit. Verder geen punt ofzo, maar wel opvallend.
Ik weet zeker dat een dashcammer gewoon in de zijkant was gereden.
Dus als een fietser zomaar oversteekt moet je hem doodrijden ipv remmen zodat diegene achter je niet hoeft op te lettenquote:Op vrijdag 7 november 2014 16:54 schreef BigSmurf het volgende:
Automobilisten die vol in de ankers gaan voor welke verkeersdeelnemer dan ook waar die geen voorrang hebben, mogen van mij per direct hun rijbewijs inleveren. Anticiperen of niet, zwakke verkeersdeelnemer of niet, je gaat gewoon niet vol op de rem om iemand die geen voorrang heeft voor te laten.
Dat staat er nietquote:Op zaterdag 8 november 2014 11:55 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dus als een fietser zomaar oversteekt moet je hem doodrijden ipv remmen zodat diegene achter je niet hoeft op te letten
Behalve een slechte troll ben je ook nog eens een slechte lezer.quote:Op zaterdag 8 november 2014 11:55 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dus als een fietser zomaar oversteekt moet je hem doodrijden ipv remmen zodat diegene achter je niet hoeft op te letten
"Anticiperen of niet, zwakke verkeersdeelnemer of niet, je gaat gewoon niet vol op de rem om iemand die geen voorrang heeft voor te laten."quote:Op zaterdag 8 november 2014 12:45 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Behalve een slechte troll ben je ook nog eens een slechte lezer.
Dat begrijp ik eigenlijk ook wel. Als je op die rechterbaan blijft hangen, kom je achter allemaal vrachtwagens. Het is veel chiller op de linkerbaan in te voegen. Zeker op de a2 ofzo waar je vanwege links plakkers echt 5 banen naar links moet om in te halen.quote:Op zaterdag 8 november 2014 12:41 schreef daNpy het volgende:
[..]
Zelf vind ik het opvallend dat er maar weinig mensen zijn die dubbele invoegstroken fatsoenlijk kunnen gebruiken. Hierbij komt de linker invoegstrook als eerste uit op de rechterbaan van de hoofdweg. Mensen op de rechterstrook moeten dus gewoon wachten tot de linker strook uit is gefaseerd en door blijven rijden. De invoegstrook is dan vaak nog een km lang.
Maar nee, men moet en zal over de kleiner wordende invoegstrook óók naar links, en zich per sé tussen het verkeer op de hoofdbaan frotten
Als je op de linker invoegstrook rijdt moet je ook eerst de rechterrijstrook op bij het invoegen, voor je door kunt naar de linker rijstrook, dus zie het verschil niet.quote:Op zaterdag 8 november 2014 12:50 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dat begrijp ik eigenlijk ook wel. Als je op die rechterbaan blijft hangen, kom je achter allemaal vrachtwagens. Het is veel chiller op de linkerbaan in te voegen. Zeker op de a2 ofzo waar je vanwege links plakkers echt 5 banen naar links moet om in te halen.
Ik zit de laatste tijd een stuk vaker op de fiets. Als ik bewust voor de rotonde stop om de automobilist(die er eerder op zit dan ik) "voorrang" te verlenen, stoppen ze soms nog midden op de rotonde, en staan ze te kijken naar mij terwijl ik stil staquote:Op vrijdag 7 november 2014 14:48 schreef Nikooos het volgende:
Mensen die op een rotonde voorrang geven aan fietsers die dit niet hebben. Kom op een kort ritje naar het werk zo'n 6 rotondes tegen en met een beetje pech gebeurd het elke rotonde wel.
Tegenwoordig ga ik er gewoon rekening mee houden dat mensen dit doen, maar het is nogal vervelend als je dan opeens midden op een rotonde staat.
Haha oh je bedoelde van die invoegstroken waarbij er niet 1 strook een rijbaan wordt en permanent zal doorgaan?quote:Op zaterdag 8 november 2014 13:14 schreef swollywood het volgende:
[..]
Als je op de linker invoegstrook rijdt moet je ook eerst de rechterrijstrook op bij het invoegen, voor je door kunt naar de linker rijstrook, dus zie het verschil niet.
Op de linkerbaan wil ik niet invoegen, dat is spookrijden.
Gewoon om aan te geven dat ik duidelijk maakte waar ik naartoe zou gaan.quote:Op zaterdag 8 november 2014 08:31 schreef vannelle het volgende:
[..]
DUS richtingaanwijzer aan is raar, is niet verplicht dus ook niet vanzelfsprekend.
Dit topic (en alle vorige) staan vol met merk-type auto en typen bestuurders, en nu maak jij er opeens een punt van? Dus hebben we het voortaan over auto, bromfiets, bus, lekker neutraal enzo?quote:Caddy-achtig ding vind ik ook een rare opmerking, wat als het een BMW was geweest? Zelfde situatie toch? Maar nee, moet weer denigrerend. Volgend jaar in het groene boekje: Caddy-achtig ding.
Eerlijk gezegd kon het me niet zoveel schelen. Ik had een aanrijding voorkomen en dat was volgens mij de bedoeling. Tegenpartij in Caddy-geval, oh sorry, andere auto kon ook gewoon doorrijden, aangezien deze al voor mij op de rotonde stond.quote:maar je hebt je gelijk gehaald want dat ding ging achteruit, gefeliciteerd.
Ik heb het over het Baddrivers-topic, waar users het al eens zijn over standaardgedrag van sommige dashcamgebruikers. Lurk maar mee.quote:maar hoe komt het dat je zo zeker weet dat iemand met een dashcam er een aanrijding van zou hebben gemaakt?
jij kon stoppen, heeft een dashcam invloed op de remweg dan?
If not vind ik dit maar eenrare uitspraak.
Aan de hand van de snelheid waarmee tegenpartij de rotonde naderde zag ik al dat het niet goed zou gaan als ik gewoon door zou rijden. Mag ik mijzelf dan niet een keertje een veer in m'n kont steken?quote:Aan de andere kant, je bent zo zeker van jezelf. Misschien snap ik je evt. verklaring wel niet.
Zag je het aankomen? Waarom anticipeer je niet? Je kunt toch gewoon "zien" wat anderen van plan zijn?
Niet dat jij zegt dat je het kunt maar veken, waaronder ik, kunnen dat wel.
De dag dat ik het niet meer kan zien is de dag dat ik m'n rijbewijs in zal leveren. Maar voorlopig ben ik er nog.quote:Kan ook zijn dat je het niet zag, wat zegt dat over jou als verkeersdeelnemer?
Voor zover ik weet zitten er gewoon onderbroken strepen tussen de twee invoegstroken, dus mag je ook gewoon van de rechterinvoegstrook naar de linkerinvoegstrook. Uiteraard is dit een aparte handeling en niet gelijk ook de invoegmanoeuvre (als je goed rijdt).quote:Op zaterdag 8 november 2014 12:41 schreef daNpy het volgende:
[..]
Zelf vind ik het opvallend dat er maar weinig mensen zijn die dubbele invoegstroken fatsoenlijk kunnen gebruiken. Hierbij komt de linker invoegstrook als eerste uit op de rechterbaan van de hoofdweg. Mensen op de rechterstrook moeten dus gewoon wachten tot de linker strook uit is gefaseerd en door blijven rijden.
En die combinatie is vaak ook onbeheerst.quote:Op zaterdag 8 november 2014 18:25 schreef twiFight het volgende:
maar het ergert mij als mensen opgefokt, zenuwachtig en gehaast invoegen
Slecht idee, dan gaan al die mafkezen inhalen terwijl het eigenlijk niet kanquote:Op zaterdag 8 november 2014 19:00 schreef Spezza19 het volgende:
En dan midden op de strook... Niet even ruimte maken voor de snellere auto...
Stoer hoor, simpele ziel.quote:Op zaterdag 8 november 2014 19:00 schreef Spezza19 het volgende:
Vlak daarna, scooter van rechts die GEEN voorrang had, die hem even tussen mij en mijn voorligger gooit... Dus ik kon uitwijken... Het is dat ik eten in mijn auto had, anders had ik hem overhoop gereden...
quote:
quote:Voor rellen, trollen, schelden en het steeds maar uitlokken van een verdediging bij degene die een irritatie post, wordt in dit topic vanaf heden niet meer gewaarschuwd, maar worden er streng notes uitgedeeld die tot een ban kunnen leiden. Kun je je niet gedragen of beheersen? Klik dan gerust dit topic weg
Klopt, maar die invoegstrook is dan minder dan 1 auto breed, oftewel ze kunnen nergens heen dan nog verder naar links schuiven, de hoofdrijbaan op. En daar rijdt dus net verkeer dat in is gevoegd vanaf de rechter invoegstrookquote:Op zaterdag 8 november 2014 18:25 schreef twiFight het volgende:
[..]
Voor zover ik weet zitten er gewoon onderbroken strepen tussen de twee invoegstroken, dus mag je ook gewoon van de rechterinvoegstrook naar de linkerinvoegstrook. Uiteraard is dit een aparte handeling en niet gelijk ook de invoegmanoeuvre (als je goed rijdt).
Precies.quote:Op zaterdag 8 november 2014 19:08 schreef CapnIzzy het volgende:
[..]
Slecht idee, dan gaan al die mafkezen inhalen terwijl het eigenlijk niet kan
Handig. Zit je weer met schade en is het ook nog te hopen dat de scooter verzekerd is.. ja dan kan je hem beter goed overhoop rijden he?quote:Op zaterdag 8 november 2014 19:00 schreef Spezza19 het volgende:
Scooter rijders
Net 1 die op de autobaan reed... En dan midden op de strook... Niet even ruimte maken voor de snellere auto...
Vlak daarna, scooter van rechts die GEEN voorrang had, die hem even tussen mij en mijn voorligger gooit... Dus ik kon uitwijken... Het is dat ik eten in mijn auto had, anders had ik hem overhoop gereden...
Vaak zit er dan ook al een doorgetrokken streep rechts van de onderbroken streep, en mag je alleen naar rechts en niet een baantje naar links.quote:Op zaterdag 8 november 2014 19:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
Klopt, maar die invoegstrook is dan minder dan 1 auto breed, oftewel ze kunnen nergens heen dan nog verder naar links schuiven, de hoofdrijbaan op. En daar rijdt dus net verkeer dat in is gevoegd vanaf de rechter invoegstrook
Ze moeten in het midden rijden. Anders worden ze afgesneden door agressieve automobilisten.quote:Op zaterdag 8 november 2014 19:00 schreef Spezza19 het volgende:
Scooter rijders
Net 1 die op de autobaan reed... En dan midden op de strook... Niet even ruimte maken voor de snellere auto...
Vlak daarna, scooter van rechts die GEEN voorrang had, die hem even tussen mij en mijn voorligger gooit... Dus ik kon uitwijken... Het is dat ik eten in mijn auto had, anders had ik hem overhoop gereden...
Ze moeten gewoon weer terug naar het fietspad...quote:Op zaterdag 8 november 2014 22:57 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ze moeten in het midden rijden. Anders worden ze afgesneden door agressieve automobilisten.
Wel klachtwaardig zijn scooters die rechts inhalen. Really
Ik moet toegeven dat ik ze soms ook irritant vind. Maar wanneer ze debiel opgevoerd over het fietspad gaan ofzo. Niet wanneer ze zich gewoon aan de verkeersregels houden op de rijbaan.quote:Op zaterdag 8 november 2014 23:16 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon weer terug naar het fietspad...
En dan wil de overheid die 25km/h hokken ook naar de autobaan verhuizen
Eigenlijk is het gewoon een ongewenste vervoersgroep... Fietsers willen ze niet hebben, automobilisten ook niet....
Zegt genoeg
Ik zeg niet dat het verstandig is dat te doen in de auto. Ik zeg dat het debiel is dat appen en zuipen achter het stuur voor je eigen leven even gevaarlijk is als nuchter scooter rijden.quote:Op zondag 9 november 2014 00:04 schreef Maegrim het volgende:
ja daar sloop je alleen anderen mee, boeie
Scooters rijden officieel nooit 50, die mogen maar 45. Dus rijd ik helemaal niet te hard als ik 50 wil rijden. Scooters moeten ofwel legaal naar 50/55 ofwel terug naar 40 en moven naar het fietspad. En wie zegt trouwens dat een scooter niet minder hard kan rijden? Mijn auto haalt ook 200+, rijd ik toch ook niet in de stad? Waarom zou je een scooterrijder niet gewoon een maximale snelheid van 30 geven op het fietspad binnen bebouwde kom?quote:Op zondag 9 november 2014 00:03 schreef NieuweNier het volgende:
Ik bedoel waar horen scooters die 50km/u gaan tussen, waarmee is het snelheidsverschil het kleinste? Met de fietsers die 20km/u gaan of met de auto's die ook 50km/u horen te gaan. Dat wij te hard willen rijden kunnen we natuurlijk niet afschuiven op scooters.
Grappig dat je dit nu zegt, gezien je posthistorie. Verklaart ook meteen een hoop, je was dus zelf zo'n debiel scooterfiguur en dat heb je in het begin heel erg doorgezet in de auto. En wat nou, proberen je dood te rijden. Wat verwacht je van mij, als ik op een voorrangsweg rijd, dat ik ga stoppen voor een scooter die met 50 uit een 30 zone komt? Ik stop toch ook niet voor auto's die geen voorrang hebben? Of voor voetvangers die geen voorrang hebben (tenzij ze dit heel expliciet nemen).quote:Op zondag 9 november 2014 00:03 schreef NieuweNier het volgende:
Ik ga zelf ook nooit meer met de scooter. Auto's proberen je echt continu dood te rijden. En je hebt niet de snelheid ze te ontwijken zoals met een motor. Scooters zijn daardoor ook echt oprecht idioot gevaarlijk, met een 23 keer groter risico op een fataal ongeluk. Dat is meer dan tijdens het autorijden constant, iedere seconde dat je in de auto zit, appen. Of dronken rijden
Scooters allemaal 30 laten rijden gaat het natuurlijk niet worden. Je kan dan net zo goed beargumenteren dat auto's 40 moeten rijden in de stad om zich aan te passen aan scooters. Zowiezo, als je naar een random winkel gaat om een scooter te kopen rijdt hij waarschijnlijk 60.quote:Op zondag 9 november 2014 00:45 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Scooters rijden officieel nooit 50, die mogen maar 45. Dus rijd ik helemaal niet te hard als ik 50 wil rijden. Scooters moeten ofwel legaal naar 50/55 ofwel terug naar 40 en moven naar het fietspad. En wie zegt trouwens dat een scooter niet minder hard kan rijden? Mijn auto haalt ook 200+, rijd ik toch ook niet in de stad? Waarom zou je een scooterrijder niet gewoon een maximale snelheid van 30 geven op het fietspad binnen bebouwde kom?
[..]
Grappig dat je dit nu zegt, gezien je posthistorie. Verklaart ook meteen een hoop, je was dus zelf zo'n debiel scooterfiguur en dat heb je in het begin heel erg doorgezet in de auto. En wat nou, proberen je dood te rijden. Wat verwacht je van mij, als ik op een voorrangsweg rijd, dat ik ga stoppen voor een scooter die met 50 uit een 30 zone komt? Ik stop toch ook niet voor auto's die geen voorrang hebben? Of voor voetvangers die geen voorrang hebben (tenzij ze dit heel expliciet nemen).
En het feit dat je met een scooter een x keer grotere kans hebt op een fataal ongeluk dan motoren, zou dat niet toevallig ook een beetje (heel heel heel erg) liggen aan de berijders? Als ik zie hoe scootergevallen, ik noem ze altijd scootersjonnies, door een stad jagen. Mij nog willen inhalen terwijl ik al aan het optrekken ben bij een stoplicht en zo moet ritsen (en dan binnendoor komen, dus tussen twee auto's die naar 50 optrekken door), etc., dit alles zonder helm met een omgechipte snorscooter met 50+. Wat dat betreft zijn Nederlandse scooterrijders voor het overgrote deel praktijkvoorbeelden van het Darwinisme.
Okee, je schrijft het zo dat het zo lijkt, je hebt het namelijk over motoren en komt vervolgens dat scooters daardoor oprecht gevaarlijker zijn en 23x meer kans hebben op een fataal ongeluk.quote:Op zondag 9 november 2014 01:07 schreef NieuweNier het volgende:
Verder zeg ik nergens dat je op de scooter een hoger risico hebt dan op een motor. Ik zeg dat je risico te overlijden hoger is dan op de fiets of in de auto. De precieze statistiek van motorongelukken weet ik niet, maat laten we even eerlijk zijn, het is veel gevaarlijker dan autorijden of fietsen.
quote:Op zondag 9 november 2014 00:03 schreef NieuweNier het volgende:
Auto's proberen je echt continu dood te rijden. En je hebt niet de snelheid ze te ontwijken zoals met een motor. Scooters zijn daardoor ook echt oprecht idioot gevaarlijk, met een 23 keer groter risico op een fataal ongeluk.
Schrijf dat dan ook niet.quote:Op zondag 9 november 2014 01:07 schreef NieuweNier het volgende:
Ik heb ook geen scooter gereden voordat ik auto reed. Ik was begonnen met mijn rijbewijs, ging autorijden, en dacht dat het slimmer was met de scooter te gaan om parkeergeld te besparen. Maar dat is het voor mij niet waard. Het scooter petje ben ik niet. Ik ben eerder een onwijs brave kakker.
Zie je, je impliceert dat je voorheen wel per scooter reisde.quote:Op zondag 9 november 2014 00:03 schreef NieuweNier het volgende:
Ik ga zelf ook nooit meer met de scooter.
quote:Op zondag 9 november 2014 01:07 schreef NieuweNier het volgende:
Scooters allemaal 30 laten rijden gaat het natuurlijk niet worden. Je kan dan net zo goed beargumenteren dat auto's 40 moeten rijden in de stad om zich aan te passen aan scooters. Zowiezo, als je naar een random winkel gaat om een scooter te kopen rijdt hij waarschijnlijk 60.
Doe is lezen. Ik zeg dat mijn auto ook 200+ haalt en dat ik deze snelheid toch nooit rijd in de stad. Ik stel nergens dat het overal illegaal is om 200 te rijden of een auto te bezitten die 200 haalt. Echter, strikt naar de letter van de wet, mag een scooter niet harder lopen dan 45, net als een vrachtwagen niet harder mag dan 80. En toch loopt de vrachtwagen geen 80 in de stad. Ik zie dan ook geen enkel probleem erin om scooterrijders terug te zetten op het fietspad en een vmax van 30 in te stellen. Doen we met auto's in woonwijken toch ook?quote:Op zondag 9 november 2014 01:07 schreef NieuweNier het volgende:
Overigens mag je met je auto zeker wel 200 rijden: op de autobahn, waar dat volgens de wet mag. Staat er een bordje onbeperkt dan mag je zo hard als je zelf als veilig inschat. Staat er een bordje dan mag je 50. Als iemand fan daadwerkelijk 50 rijdt moet je daarmee leven. Een scooter op de snelweg is natuurlijk een ander verhaal.
Je ontkent wat je net zelf bevestigd in 1 alinea... Chapeau.quote:Op zondag 9 november 2014 01:07 schreef NieuweNier het volgende:
Lekker generaliserend ook weer. Als je me geen voorrang geeft waar ik daar geen recht op heb probeer je me inderdaad niet dood te rijden. Ik zeg nergens dat ik verwacht zomaar voor een auto te kunnen springen. Dat doe ik op de fiets en scooter niet. Zelfs als je voorrang hebt ben je te kwetsbaar om voorrang te nemen. Dat in tegenstelling tot de auto waar voorrang nemen, zowel als je daar recht op hebt maar het moet claimen als wanneer het je even beter uit komt, niet meteen Russisch roulette op je eigen leven is.
Ik rijd eigenlijk altijd 50-55 op de teller en ervaar dat eigenlijk totaal niet als dusdanig. Overigens, weet je wat er in de verkeerswet staat? Dat de plaats op de weg rechts is (bestuurders dienen zoveel als mogelijk rechts te houden). Nergens staat dat je vanwege veiligheid niet rechts moet houden.quote:Op zondag 9 november 2014 01:07 schreef NieuweNier het volgende:
Maar veel automobilisten proberen harder dan 50 te rijden in de bebouwde kom. Dan gaan ze je inhalen terwijl er op de andere baan verkeer aan komt, en naar rechts je van de weg duwen. Of als een debiel bumperkleven ofzo. Automobilisten willen dat je rechts rijdt zoals een fietser, terwijl vanwege de veiligheid je volgens de wet in het midden moet rijden. Zoals je kan zien aan Spezza19 levert dat frustraties op. Frustraties die zich uiten in aggresief, gevaarlijk, gedrag.
Ben je dronken?quote:Op zondag 9 november 2014 01:38 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Okee, je schrijft het zo dat het zo lijkt, je hebt het namelijk over motoren en komt vervolgens dat scooters daardoor oprecht gevaarlijker zijn en 23x meer kans hebben op een fataal ongeluk.![]()
[..]
[..]
Schrijf dat dan ook niet.![]()
[..]
Zie je, je impliceert dat je voorheen wel per scooter reisde.
[..]
[..]
Doe is lezen. Ik zeg dat mijn auto ook 200+ haalt en dat ik deze snelheid toch nooit rijd in de stad. Ik stel nergens dat het overal illegaal is om 200 te rijden of een auto te bezitten die 200 haalt. Echter, strikt naar de letter van de wet, mag een scooter niet harder lopen dan 45, net als een vrachtwagen niet harder mag dan 80. En toch loopt de vrachtwagen geen 80 in de stad. Ik zie dan ook geen enkel probleem erin om scooterrijders terug te zetten op het fietspad en een vmax van 30 in te stellen. Doen we met auto's in woonwijken toch ook?
[..]
Je ontkent wat je net zelf bevestigd in 1 alinea... Chapeau.
[..]
Ik rijd eigenlijk altijd 50-55 op de teller en ervaar dat eigenlijk totaal niet als dusdanig. Overigens, weet je wat er in de verkeerswet staat? Dat de plaats op de weg rechts is (bestuurders dienen zoveel als mogelijk rechts te houden). Nergens staat dat je vanwege veiligheid niet rechts moet houden.
Scooterrijders betalen helemaal geen wegenbelasting, alleen als ze ook nog een auto hebben naast de scooter.quote:Op zondag 9 november 2014 01:57 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Zowel de automobilist als de scooterrijder betaald belasting en heeft dus gewoon recht van de weg gebruik de maken.
Ja, we gaan er harder mee rijden, maken ze geluidloos, en dan doen we minder aan bescherming; dát gaat werkenquote:Op zondag 9 november 2014 10:48 schreef BigSmurf het volgende:
Ik ben normaal gesproken echt geen verbod- en milieufreak, verre van, maar scooters met verbrandingsmotor zijn voor mij een uitzondering. Verbieden, van de weg trekken, en alleen nog elektrische scooters toestaan die minimaal 55 kunnen (!) rijden. En alleen op de weg toelaten. Zijn ze fietsers niet tot last, auto's minder tot last door hogere snelheid dan nu, en de omgeving niet tot last door beperking van teringherrie en fijnstofstank. Bestuurder zelf de verantwoordelijkheid geven voor helm of geen helm, zijn we van die discussie ook af. Klaar.
We gaan ze net als autorijdend Nederland voor 100% betuttelen, dat komt de zelf verantwoordelijkheid, het zelf nadenken en de zelfredzaamheid ten goede.quote:Op zondag 9 november 2014 11:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja, we gaan er harder mee rijden, maken ze geluidloos, en dan doen we minder aan bescherming; dát gaat werken
Sja, helaas zijn we van het regeltjes verzinnen hier in Nederland, wat doe je eraan? Veiligheid dit, veiligheid dat, je wordt er soms helemaal debiel vanquote:Op zondag 9 november 2014 12:03 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
We gaan ze net als autorijdend Nederland voor 100% betuttelen, dat komt de zelf verantwoordelijkheid, het zelf nadenken en de zelfredzaamheid ten goede.
Harder kunnen =\ moeten. Net als met een auto. Binnen de bebouwde kom rijden ze gewoon de snelheid van de auto's (30 en 50). Die snelheid van 45 km/h op de rijbaan (even ervan uitgaande dat ze zich daaraan houden) is gewoon een vervelend compromis. En geluidloos, tsja, een Tesla en Prius hoor je ook vaak genoeg niet. What's the difference? Die godvergeten tiefusherrie en de stank van al die brommers en scooters vind ik ontelbaar keer irritanter.quote:Op zondag 9 november 2014 11:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja, we gaan er harder mee rijden, maken ze geluidloos, en dan doen we minder aan bescherming; dát gaat werken
Ze zijn juist de rijbaan op geknikkerd (waar ze imo ook niet thuishoren; I'm with you on that), om onze heilige fietsertjes te beschermen. Maar een Auto valt nog een beetje op qua omvang, een brommertje zie je heel snel over het hoofd, en sneller rijden gaat dat niet verbeteren.quote:Op zondag 9 november 2014 12:28 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Harder kunnen =\ moeten. Net als met een auto. Binnen de bebouwde kom rijden ze gewoon de snelheid van de auto's (30 en 50). Die snelheid van 45 km/h op de rijbaan (even ervan uitgaande dat ze zich daaraan houden) is gewoon een vervelend compromis. En geluidloos, tsja, een Tesla en Prius hoor je ook vaak genoeg niet. What's the difference? Die godvergeten tiefusherrie en de stank van al die brommers en scooters vind ik ontelbaar keer irritanter.
Die helm kan je over twisten, maar, net als met autogordels, vind ik dat mensen het lekker zelf moeten weten. Als je dan een klapper maakt moet je zelf op de blaren zitten. Al dat betuttel om maar het aantal doden omlaag te krijgen heeft ergens een grens hoor. En die is mijns inziens al lang en breed overschreden wanneer je boetes uit gaat delen wanneer je alleen jezelf in een gevaarlijkere positie brengt.
quote:Op zondag 9 november 2014 12:52 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Gordelplicht vind ik ook een beetje bull, en die draag ik ook heel vaak niet; alleen als ik vind dat ik hem nodig heb (slecht weer, slecht zicht, gladheid) doe ik dat kutding om.
Een helm vind ik een ander verhaal, omdat je niet in een cocon zit als je je op 2 wielen voortbeweegt, en bestrating, in wat voor vorm dan ook, komt erg hard aan op je schedel.
Het gaat mij om de noodzaak; tevens heb ik in mijn leven al diverse keren een aanrijdinkje gehad met lagere snelheid, en nog nooit had ik achteraf het idee dat een gordel me ergens van had kunnen redden, want ik heb nog nooit een schrammetje opgelopen. Een crashtest dummy heeft het stuur niet vast, zet zich niet schrap met zijn benen, en is alleen een domme plumpudding die toevallig op dezelfde stoel zit als een bestuurder.. Op je smoel gaan met een tweewieler is bijna nooit zonder schade aan lijf en/of leden achteraf.quote:Op zondag 9 november 2014 13:17 schreef dick_laurent het volgende:
[..]en rijden zonder gordel vind je wel "kunnen"?
Het is overigens inderdaad volledig je eigen verantwoordelijkheid om hem niet om te doen... Mij heb je dr totaal niet mee als je zelfs bij een botsing met lage snelheid graag je kop door de voorruit wil rammen.
No way dat je jezelf kan tegenhouden bij een ongeluk. Bij een ongeluk met 50km/u tegen een boom of muur ofzo heb je een deacceleratie van 50g. Dat betekend dat je lichaam die normaal 80kg weegt nu ineens 4000kg weegt. Dat kan je echt niet houden.quote:Op zondag 9 november 2014 13:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het gaat mij om de noodzaak; tevens heb ik in mijn leven al diverse keren een aanrijdinkje gehad met lagere snelheid, en nog nooit had ik achteraf het idee dat een gordel me ergens van had kunnen redden, want ik heb nog nooit een schrammetje opgelopen. Een crashtest dummy heeft het stuur niet vast, zet zich niet schrap met zijn benen, en is alleen een domme plumpudding die toevallig op dezelfde stoel zit als een bestuurder.. Op je smoel gaan met een tweewieler is bijna nooit zonder schade aan lijf en/of leden achteraf.
APK muss sein; dat gaat over de veiligheid van mensen om je heen; ken je nog dat TV programma vroeger waarin ze wekelijks het 'wrak van de weg' hadden?quote:Op zondag 9 november 2014 14:04 schreef opgebaarde het volgende:
Maar wat vind je van de APK keuring, kentekens, airbags, kreukelzone etc etc. Neem aan dat je hier ook geen noodzaak in ziet en dit ook een beetje bull vindt?
Een slecht onderhouden auto is ook gevaarlijk voor de andere inzittenden en mogelijk voor anderen op de weg. Een gordel of helm niet dragen is alleen gevaarlijk voor degene die hem niet omdoet. Pretty big difference.quote:Op zondag 9 november 2014 14:04 schreef opgebaarde het volgende:
Maar wat vind je van de APK keuring, kentekens, airbags, kreukelzone etc etc. Neem aan dat je hier ook geen noodzaak in ziet en dit ook een beetje bull vindt?
Als je met 50 tegen een boom of muur terecht komt, heb je denk ik zitten snurken of niet?quote:Op zondag 9 november 2014 14:18 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
No way dat je jezelf kan tegenhouden bij een ongeluk. Bij een ongeluk met 50km/u tegen een boom of muur ofzo heb je een deacceleratie van 50g. Dat betekend dat je lichaam die normaal 80kg weegt nu ineens 4000kg weegt. Dat kan je echt niet houden.
Wanneer je een ongeluk hebt is het beter een plofzak te zijn. Door alles aan te spannen beschadig je alles. Ontspannen raak je veel minder snel gewond. Daardoor raken dronken automobilisten bijvoorbeeld ook minder snel gewond in eenzelfde ongeluk.
Dat gezegd hebbende is het inderdaad volledig eigen keuze. We hoeven niet overal voor beschermd te worden.
APK en onderhoud zijn 2 verschillende dingen hequote:Op zondag 9 november 2014 14:27 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Een slecht onderhouden auto is ook gevaarlijk voor de andere inzittenden en mogelijk voor anderen op de weg. Een gordel of helm niet dragen is alleen gevaarlijk voor degene die hem niet omdoet. Pretty big difference.
Ik schoof het even op één hoop. De kern is hetzelfde.quote:Op zondag 9 november 2014 14:28 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
APK en onderhoud zijn 2 verschillende dingen heMaar idd, daar zit hem wel het grote verschil.
Goed puntquote:Op zondag 9 november 2014 14:27 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Een slecht onderhouden auto is ook gevaarlijk voor de andere inzittenden en mogelijk voor anderen op de weg. Een gordel of helm niet dragen is alleen gevaarlijk voor degene die hem niet omdoet. Pretty big difference.
Ha nu je het zegt, dat is lang geledenquote:Op zondag 9 november 2014 14:25 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
APK muss sein; dat gaat over de veiligheid van mensen om je heen; ken je nog dat TV programma vroeger waarin ze wekelijks het 'wrak van de weg' hadden?![]()
Even een vraag, wat vind jij van de Amerikaanse mentaliteit (de zelfredzaamheid en absolute vrijheid). Dit is op geen enkele manier een diss of iets dergelijks, ben erg benieuwd naar jouw idee en filosofie en dit lijkt misschien op dit vlak meer op de niet-Europese manier van levenquote:De rest van de veiligheidsshit is min of meer eigen keuze; ik heb jarenlang in yanken gereden zonder plofzakken, zonder ABS, met rommelremmetjes, en de 'kreukelzone' eindigde bij het chassis, en ik leef nog steeds. Ik heb sinds Maart dit jaar voor het eerst een auto met ABS en plofbags, en zonder die shit had ik hem ook gewoon gekocht.
Veiligheid begint met je normaal gedragen en fatsoenlijk autorijden. Als je je zodanig op de weg en in je auto gedraagt dat je een verhoogd risico loopt, is het inderdaad raadzaam om jezelf te beschermen inderdaad, maar voor mijzelf, die 90% van de tijd op zo goed als verlaten snelwegen met 110-120 naar zijn werk hobbelt op tijden dat anderen liggen te maffen of al aan de warme prak zitten, ben ik niet zo benauwd.
Dit is PTA, dus daar gaan we hier niet dieper op in, but I could live that wayquote:Op zondag 9 november 2014 14:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ha nu je het zegt, dat is lang geleden
[..]
Even een vraag, wat vind jij van de Amerikaanse mentaliteit (de zelfredzaamheid en absolute vrijheid). Dit is op geen enkele manier een diss of iets dergelijks, ben erg benieuwd naar jouw idee en filosofie en dit lijkt misschien op dit vlak meer op de niet-Europese manier van leven
Haha klopt. Daarom ben ik het volledig met je eens dat het eigen verantwoordelijkheid moet zijn.quote:Op zondag 9 november 2014 14:28 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als je met 50 tegen een boom of muur terecht komt, heb je denk ik zitten snurken of niet?
Daarom doen we tegenwoordig e-smoken, hoef je niet te draaien, geen as meer in de auto, stinkt niet, scheelt een hoop brandgaatjes; de voordelen zijn eindeloosquote:Op zondag 9 november 2014 14:58 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Haha klopt. Daarom ben ik het volledig met je eens dat het eigen verantwoordelijkheid moet zijn.
Je mag bijvoorbeeld ook roken van de overheid. En dat is veel gevaarlijker dan zonder gordel rijden
Milieuquote:Op zondag 9 november 2014 10:48 schreef BigSmurf het volgende:
Ik ben normaal gesproken echt geen verbod- en milieufreak, verre van, maar scooters met verbrandingsmotor zijn voor mij een uitzondering. Verbieden, van de weg trekken, en alleen nog elektrische scooters toestaan die minimaal 55 kunnen (!) rijden. En alleen op de weg toelaten. Zijn ze fietsers niet tot last, auto's minder tot last door hogere snelheid dan nu, en de omgeving niet tot last door beperking van teringherrie en fijnstofstank. Bestuurder zelf de verantwoordelijkheid geven voor helm of geen helm, zijn we van die discussie ook af. Klaar.
4 takt brommers van tegenwoordig heb ik niet zoveel moeite mee.quote:Op zondag 9 november 2014 10:48 schreef BigSmurf het volgende:
Ik ben normaal gesproken echt geen verbod- en milieufreak, verre van, maar scooters met verbrandingsmotor zijn voor mij een uitzondering. Verbieden, van de weg trekken, en alleen nog elektrische scooters toestaan die minimaal 55 kunnen (!) rijden. En alleen op de weg toelaten. Zijn ze fietsers niet tot last, auto's minder tot last door hogere snelheid dan nu, en de omgeving niet tot last door beperking van teringherrie en fijnstofstank. Bestuurder zelf de verantwoordelijkheid geven voor helm of geen helm, zijn we van die discussie ook af. Klaar.
Die race geluidquote:Op zondag 9 november 2014 16:08 schreef blup het volgende:
[..]
4 takt brommers van tegenwoordig heb ik niet zoveel moeite mee.
Die knetterende 2takt troep wel
Daar zeg je wat, in vele steden geld een millieuzone voor oude auto's en of vrachtauto's dit terwijl bewezen is dat scooters en brommers meer fijnstof uitstoten en juist daar stikt het ervan in de grote steden eigenlijk krom zoiets.quote:Op zondag 9 november 2014 10:48 schreef BigSmurf het volgende:
Ik ben normaal gesproken echt geen verbod- en milieufreak, verre van, maar scooters met verbrandingsmotor zijn voor mij een uitzondering. Verbieden, van de weg trekken, en alleen nog elektrische scooters toestaan die minimaal 55 kunnen (!) rijden. En alleen op de weg toelaten. Zijn ze fietsers niet tot last, auto's minder tot last door hogere snelheid dan nu, en de omgeving niet tot last door beperking van teringherrie en fijnstofstank. Bestuurder zelf de verantwoordelijkheid geven voor helm of geen helm, zijn we van die discussie ook af. Klaar.
Exacto! super krom als je het mij vraagt.quote:Op maandag 10 november 2014 10:21 schreef liebherr-machinist het volgende:
[..]
Daar zeg je wat, in vele steden geld een millieuzone voor oude auto's en of vrachtauto's dit terwijl bewezen is dat scooters en brommers meer fijnstof uitstoten en juist daar stikt het ervan in de grote steden eigenlijk krom zoiets.
Almere hoort officieel niet bij de randstad 😜, geintje. Ze zijn nu momenteel op de a1 bezig met verbreden verleggen, en aan het bakkelijen over de a27. Dat wordt nog steeds tegengehouden door diverse partijen.quote:Op maandag 10 november 2014 10:43 schreef Tijn het volgende:
Waarom heeft de A27 tussen Almere en Utrecht nog steeds maar twee rijstroken?Ik dacht dat ze overal in de randstad naar 3+ wilden?
Vorig jaar waren ze rond Hilversum aan het werk aan de A27, toen dacht ik dat de verbreding eindelijk ging gebeuren... Bleek uiteindelijk dat ze een ecoduct aan het bouwen warenquote:Op maandag 10 november 2014 10:56 schreef liebherr-machinist het volgende:
[..]
Almere hoort officieel niet bij de randstad 😜, geintje. Ze zijn nu momenteel op de a1 bezig met verbreden verleggen, en aan het bakkelijen over de a27. Dat wordt nog steeds tegengehouden door diverse partijen.
Klopt. Er zijn al grote steden elders op de wereld waar scooters met verbrandingsmotortje geweerd of ontmoedigd worden. De luchtkwaliteit is daar lokaal echt enorm verbeterd. Maar nee, we gaan lokale bewoners en ondernemers pesten die met hun diesel uit 2000 niet meer in de binnenstad mogen komen. Dat zet natuurlijk echt zoden aan de dijk.quote:Op maandag 10 november 2014 10:21 schreef liebherr-machinist het volgende:
[..]
Daar zeg je wat, in vele steden geld een millieuzone voor oude auto's en of vrachtauto's dit terwijl bewezen is dat scooters en brommers meer fijnstof uitstoten en juist daar stikt het ervan in de grote steden eigenlijk krom zoiets.
Juist en die mensen die hun auto door al die regels en parkeer tarieven niet meer kunnen betalen kopen (snor)scooters, kijk ik ben van mening de weg is van iedereen maar we moeten elkaar wel accepteren en waarderen. Ik erger me eigen ook dood aan scooters maar ze horen er nu eenmaal bij.quote:Op maandag 10 november 2014 11:18 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Klopt. Er zijn al grote steden elders op de wereld waar scooters met verbrandingsmotortje geweerd of ontmoedigd worden. De luchtkwaliteit is daar lokaal echt enorm verbeterd. Maar nee, we gaan lokale bewoners en ondernemers pesten die met hun diesel uit 2000 niet meer in de binnenstad mogen komen. Dat zet natuurlijk echt zoden aan de dijk.
het probleem van de bestuurders waardoor de irritaties ontstaan is de leeftijd van die irritante bestuurders, maar daar doe je weinig aan. ik bedoel ik ben ook jong geweest en scheurde met een opgevoerde puch overal dwars doorheen. Ik denk dat de "volwassen" automobilist zich dat moet beseffenquote:Op maandag 10 november 2014 12:22 schreef twiFight het volgende:
Nederland heeft de ballen niet voor een beleid dat zoden aan de dijk zet. M.i. zijn scooters de eerste keus bij een doelgroep om electrische voertuigen te verplichten. De nadelen die bij auto's opgaan gaan bij scooters bijna niet op, omdat die niet voor lange afstanden gebruikt worden. Maar heel Nederland zal huilen als een 4 jarig meisje als de regering dat doet. De genoemde nadelen gaan meestal niet over wel/niet elektrische scooters, maar over het rijgedrag van de bestuurder. Dan moet je gewoon de bestuurder aanpakken en niet de scooter.
Nee dat heb je helemaal verkeerd.. niemand heeft hier nooit zijn/haar scooter opgevoerd naar 80km/u en als een debiel rondgejakkerd. Net als dat iedereen netjes verlichting op de fiets had als schoolganger.. Ja, vroeger was iedereen heel netjes en gehoorzaamquote:Op maandag 10 november 2014 12:48 schreef liebherr-machinist het volgende:
[..]
het probleem van de bestuurders waardoor de irritaties ontstaan is de leeftijd van die irritante bestuurders, maar daar doe je weinig aan. ik bedoel ik ben ook jong geweest en scheurde met een opgevoerde puch overal dwars doorheen. Ik denk dat de "volwassen" automobilist zich dat moet beseffen
Wijsheid komt met de jaren, zegt men.quote:Op maandag 10 november 2014 14:26 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Nee dat heb je helemaal verkeerd.. niemand heeft hier nooit zijn/haar scooter opgevoerd naar 80km/u en als een debiel rondgejakkerd. Net als dat iedereen netjes verlichting op de fiets had als schoolganger.. Ja, vroeger was iedereen heel netjes en gehoorzaam
Ik heb dat inderdaad nooit gedaan. Heb überhaupt nooit en brommer/scooter gehad, zou mijn rijbewijs krijgen als ik keurig boetevrij naar de middelbare zou blijven fietsen (en niet zou roken/drugs gebruiken). Dus ja, P_B had in zijn schoolkluis keurig een reservesetje lampjes zitten (weliswaar wel door moeders gekocht, maarja), voor het geval dat zijn echte verlichting ermee stopte en heeft zijn hele middelbare school tijd keurig gefietst met verlichting indien nodig.quote:Op maandag 10 november 2014 14:26 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Nee dat heb je helemaal verkeerd.. niemand heeft hier nooit zijn/haar scooter opgevoerd naar 80km/u en als een debiel rondgejakkerd. Net als dat iedereen netjes verlichting op de fiets had als schoolganger.. Ja, vroeger was iedereen heel netjes en gehoorzaam
Dit dus. En dat vergeet men hier soms gemakshalve. Iedereen is jong geweest en heeft stomme dingen gedaan in het verkeer. Maar soms lijkt het hier wel de KLB van PTA met een belerend vingertje.quote:Op maandag 10 november 2014 15:07 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Wijsheid komt met de jaren, zegt men.
Maar het betekent niet dat het uiten van deze scooterirritaties niet mag. Die jijbak-kaart is in deze context zo makkelijk getrokken.quote:Op maandag 10 november 2014 15:33 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Dit dus. En dat vergeet men hier soms gemakshalve. Iedereen is jong geweest en heeft stomme dingen gedaan in het verkeer. Maar soms lijkt het hier wel de KLB van PTA met een belerend vingertje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |