abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146456317
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 01:57 schreef NieuweNier het volgende:

[..]


Zowel de automobilist als de scooterrijder betaald belasting en heeft dus gewoon recht van de weg gebruik de maken.
Scooterrijders betalen helemaal geen wegenbelasting, alleen als ze ook nog een auto hebben naast de scooter. :')
  zondag 9 november 2014 @ 10:48:15 #202
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_146456399
Ik ben normaal gesproken echt geen verbod- en milieufreak, verre van, maar scooters met verbrandingsmotor zijn voor mij een uitzondering. Verbieden, van de weg trekken, en alleen nog elektrische scooters toestaan die minimaal 55 kunnen (!) rijden. En alleen op de weg toelaten. Zijn ze fietsers niet tot last, auto's minder tot last door hogere snelheid dan nu, en de omgeving niet tot last door beperking van teringherrie en fijnstofstank. Bestuurder zelf de verantwoordelijkheid geven voor helm of geen helm, zijn we van die discussie ook af. Klaar.
  zondag 9 november 2014 @ 11:50:59 #203
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_146457631
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 10:48 schreef BigSmurf het volgende:
Ik ben normaal gesproken echt geen verbod- en milieufreak, verre van, maar scooters met verbrandingsmotor zijn voor mij een uitzondering. Verbieden, van de weg trekken, en alleen nog elektrische scooters toestaan die minimaal 55 kunnen (!) rijden. En alleen op de weg toelaten. Zijn ze fietsers niet tot last, auto's minder tot last door hogere snelheid dan nu, en de omgeving niet tot last door beperking van teringherrie en fijnstofstank. Bestuurder zelf de verantwoordelijkheid geven voor helm of geen helm, zijn we van die discussie ook af. Klaar.
Ja, we gaan er harder mee rijden, maken ze geluidloos, en dan doen we minder aan bescherming; dát gaat werken 8)7
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  FOK!fotograaf zondag 9 november 2014 @ 12:03:20 #204
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_146457914
quote:
3s.gif Op zondag 9 november 2014 11:50 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ja, we gaan er harder mee rijden, maken ze geluidloos, en dan doen we minder aan bescherming; dát gaat werken 8)7
We gaan ze net als autorijdend Nederland voor 100% betuttelen, dat komt de zelf verantwoordelijkheid, het zelf nadenken en de zelfredzaamheid ten goede. 8)7
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 9 november 2014 @ 12:12:38 #205
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_146458124
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 12:03 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

We gaan ze net als autorijdend Nederland voor 100% betuttelen, dat komt de zelf verantwoordelijkheid, het zelf nadenken en de zelfredzaamheid ten goede. 8)7
Sja, helaas zijn we van het regeltjes verzinnen hier in Nederland, wat doe je eraan? Veiligheid dit, veiligheid dat, je wordt er soms helemaal debiel van o|O
Ik ben er ook geen voorstander van, maar brommers rijden al jarenlang verplicht met een helm op, en om nou bibeko gewoon domweg de snelheid bijna te verdubbelen en ze tegelijkertijd zelf te laten beslissen of ze daar wel- of geen helm bij dragen is wel héél erg de kat op het spek binden he, dat riekt naar genocide :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 9 november 2014 @ 12:28:10 #206
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_146458536
quote:
3s.gif Op zondag 9 november 2014 11:50 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ja, we gaan er harder mee rijden, maken ze geluidloos, en dan doen we minder aan bescherming; dát gaat werken 8)7
Harder kunnen =\ moeten. Net als met een auto. Binnen de bebouwde kom rijden ze gewoon de snelheid van de auto's (30 en 50). Die snelheid van 45 km/h op de rijbaan (even ervan uitgaande dat ze zich daaraan houden) is gewoon een vervelend compromis. En geluidloos, tsja, een Tesla en Prius hoor je ook vaak genoeg niet. What's the difference? Die godvergeten tiefusherrie en de stank van al die brommers en scooters vind ik ontelbaar keer irritanter.

Die helm kan je over twisten, maar, net als met autogordels, vind ik dat mensen het lekker zelf moeten weten. Als je dan een klapper maakt moet je zelf op de blaren zitten. Al dat betuttel om maar het aantal doden omlaag te krijgen heeft ergens een grens hoor. En die is mijns inziens al lang en breed overschreden wanneer je boetes uit gaat delen wanneer je alleen jezelf in een gevaarlijkere positie brengt.
  zondag 9 november 2014 @ 12:52:15 #207
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_146459399
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 12:28 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Harder kunnen =\ moeten. Net als met een auto. Binnen de bebouwde kom rijden ze gewoon de snelheid van de auto's (30 en 50). Die snelheid van 45 km/h op de rijbaan (even ervan uitgaande dat ze zich daaraan houden) is gewoon een vervelend compromis. En geluidloos, tsja, een Tesla en Prius hoor je ook vaak genoeg niet. What's the difference? Die godvergeten tiefusherrie en de stank van al die brommers en scooters vind ik ontelbaar keer irritanter.

Die helm kan je over twisten, maar, net als met autogordels, vind ik dat mensen het lekker zelf moeten weten. Als je dan een klapper maakt moet je zelf op de blaren zitten. Al dat betuttel om maar het aantal doden omlaag te krijgen heeft ergens een grens hoor. En die is mijns inziens al lang en breed overschreden wanneer je boetes uit gaat delen wanneer je alleen jezelf in een gevaarlijkere positie brengt.
Ze zijn juist de rijbaan op geknikkerd (waar ze imo ook niet thuishoren; I'm with you on that), om onze heilige fietsertjes te beschermen. Maar een Auto valt nog een beetje op qua omvang, een brommertje zie je heel snel over het hoofd, en sneller rijden gaat dat niet verbeteren.
Gordelplicht vind ik ook een beetje bull, en die draag ik ook heel vaak niet; alleen als ik vind dat ik hem nodig heb (slecht weer, slecht zicht, gladheid) doe ik dat kutding om. Het argument dat 'de maatschappij' dan jouw voortandjes moet betalen als je bij een aanrijding een hap uit je stuur neemt is ook al een beetje achterhaald, want onze ziektekosten komen al een tijdje niet meer uit de grote pot, getuige de rekeningen die ik maandelijks krijg voor mijn verzekeringspremie.
Een helm vind ik een ander verhaal, omdat je niet in een cocon zit als je je op 2 wielen voortbeweegt, en bestrating, in wat voor vorm dan ook, komt erg hard aan op je schedel.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator zondag 9 november 2014 @ 13:17:01 #208
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_146460423
quote:
14s.gif Op zondag 9 november 2014 12:52 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Gordelplicht vind ik ook een beetje bull, en die draag ik ook heel vaak niet; alleen als ik vind dat ik hem nodig heb (slecht weer, slecht zicht, gladheid) doe ik dat kutding om.
Een helm vind ik een ander verhaal, omdat je niet in een cocon zit als je je op 2 wielen voortbeweegt, en bestrating, in wat voor vorm dan ook, komt erg hard aan op je schedel.
:') en rijden zonder gordel vind je wel "kunnen"?

Het is overigens inderdaad volledig je eigen verantwoordelijkheid om hem niet om te doen... Mij heb je dr totaal niet mee als je zelfs bij een botsing met lage snelheid graag je kop door de voorruit wil rammen.

  zondag 9 november 2014 @ 13:23:58 #209
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_146460680
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 13:17 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

:') en rijden zonder gordel vind je wel "kunnen"?

Het is overigens inderdaad volledig je eigen verantwoordelijkheid om hem niet om te doen... Mij heb je dr totaal niet mee als je zelfs bij een botsing met lage snelheid graag je kop door de voorruit wil rammen.

Het gaat mij om de noodzaak; tevens heb ik in mijn leven al diverse keren een aanrijdinkje gehad met lagere snelheid, en nog nooit had ik achteraf het idee dat een gordel me ergens van had kunnen redden, want ik heb nog nooit een schrammetje opgelopen. Een crashtest dummy heeft het stuur niet vast, zet zich niet schrap met zijn benen, en is alleen een domme plumpudding die toevallig op dezelfde stoel zit als een bestuurder.. Op je smoel gaan met een tweewieler is bijna nooit zonder schade aan lijf en/of leden achteraf.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_146462098
Maar wat vind je van de APK keuring, kentekens, airbags, kreukelzone etc etc. Neem aan dat je hier ook geen noodzaak in ziet en dit ook een beetje bull vindt?
  zondag 9 november 2014 @ 14:18:41 #211
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146462672
quote:
14s.gif Op zondag 9 november 2014 13:23 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Het gaat mij om de noodzaak; tevens heb ik in mijn leven al diverse keren een aanrijdinkje gehad met lagere snelheid, en nog nooit had ik achteraf het idee dat een gordel me ergens van had kunnen redden, want ik heb nog nooit een schrammetje opgelopen. Een crashtest dummy heeft het stuur niet vast, zet zich niet schrap met zijn benen, en is alleen een domme plumpudding die toevallig op dezelfde stoel zit als een bestuurder.. Op je smoel gaan met een tweewieler is bijna nooit zonder schade aan lijf en/of leden achteraf.
No way dat je jezelf kan tegenhouden bij een ongeluk. Bij een ongeluk met 50km/u tegen een boom of muur ofzo heb je een deacceleratie van 50g. Dat betekend dat je lichaam die normaal 80kg weegt nu ineens 4000kg weegt. Dat kan je echt niet houden.

Wanneer je een ongeluk hebt is het beter een plofzak te zijn. Door alles aan te spannen beschadig je alles. Ontspannen raak je veel minder snel gewond. Daardoor raken dronken automobilisten bijvoorbeeld ook minder snel gewond in eenzelfde ongeluk.

Dat gezegd hebbende is het inderdaad volledig eigen keuze. We hoeven niet overal voor beschermd te worden.
  zondag 9 november 2014 @ 14:25:26 #212
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_146462933
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 14:04 schreef opgebaarde het volgende:
Maar wat vind je van de APK keuring, kentekens, airbags, kreukelzone etc etc. Neem aan dat je hier ook geen noodzaak in ziet en dit ook een beetje bull vindt?
APK muss sein; dat gaat over de veiligheid van mensen om je heen; ken je nog dat TV programma vroeger waarin ze wekelijks het 'wrak van de weg' hadden? :|W

De rest van de veiligheidsshit is min of meer eigen keuze; ik heb jarenlang in yanken gereden zonder plofzakken, zonder ABS, met rommelremmetjes, en de 'kreukelzone' eindigde bij het chassis, en ik leef nog steeds. Ik heb sinds Maart dit jaar voor het eerst een auto met ABS en plofbags, en zonder die shit had ik hem ook gewoon gekocht.
Veiligheid begint met je normaal gedragen en fatsoenlijk autorijden. Als je je zodanig op de weg en in je auto gedraagt dat je een verhoogd risico loopt, is het inderdaad raadzaam om jezelf te beschermen inderdaad, maar voor mijzelf, die 90% van de tijd op zo goed als verlaten snelwegen met 110-120 naar zijn werk hobbelt op tijden dat anderen liggen te maffen of al aan de warme prak zitten, ben ik niet zo benauwd.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 9 november 2014 @ 14:27:22 #213
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_146463006
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 14:04 schreef opgebaarde het volgende:
Maar wat vind je van de APK keuring, kentekens, airbags, kreukelzone etc etc. Neem aan dat je hier ook geen noodzaak in ziet en dit ook een beetje bull vindt?
Een slecht onderhouden auto is ook gevaarlijk voor de andere inzittenden en mogelijk voor anderen op de weg. Een gordel of helm niet dragen is alleen gevaarlijk voor degene die hem niet omdoet. Pretty big difference.
  zondag 9 november 2014 @ 14:28:04 #214
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_146463025
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 14:18 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

No way dat je jezelf kan tegenhouden bij een ongeluk. Bij een ongeluk met 50km/u tegen een boom of muur ofzo heb je een deacceleratie van 50g. Dat betekend dat je lichaam die normaal 80kg weegt nu ineens 4000kg weegt. Dat kan je echt niet houden.

Wanneer je een ongeluk hebt is het beter een plofzak te zijn. Door alles aan te spannen beschadig je alles. Ontspannen raak je veel minder snel gewond. Daardoor raken dronken automobilisten bijvoorbeeld ook minder snel gewond in eenzelfde ongeluk.

Dat gezegd hebbende is het inderdaad volledig eigen keuze. We hoeven niet overal voor beschermd te worden.
Als je met 50 tegen een boom of muur terecht komt, heb je denk ik zitten snurken of niet? :?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 9 november 2014 @ 14:28:36 #215
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_146463046
quote:
4s.gif Op zondag 9 november 2014 14:27 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Een slecht onderhouden auto is ook gevaarlijk voor de andere inzittenden en mogelijk voor anderen op de weg. Een gordel of helm niet dragen is alleen gevaarlijk voor degene die hem niet omdoet. Pretty big difference.
APK en onderhoud zijn 2 verschillende dingen he ;) Maar idd, daar zit hem wel het grote verschil.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 9 november 2014 @ 14:29:59 #216
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_146463095
quote:
14s.gif Op zondag 9 november 2014 14:28 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

APK en onderhoud zijn 2 verschillende dingen he ;) Maar idd, daar zit hem wel het grote verschil.
Ik schoof het even op één hoop. De kern is hetzelfde. :P
pi_146463244
quote:
4s.gif Op zondag 9 november 2014 14:27 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Een slecht onderhouden auto is ook gevaarlijk voor de andere inzittenden en mogelijk voor anderen op de weg. Een gordel of helm niet dragen is alleen gevaarlijk voor degene die hem niet omdoet. Pretty big difference.
Goed punt
pi_146463326
quote:
14s.gif Op zondag 9 november 2014 14:25 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

APK muss sein; dat gaat over de veiligheid van mensen om je heen; ken je nog dat TV programma vroeger waarin ze wekelijks het 'wrak van de weg' hadden? :|W
Ha nu je het zegt, dat is lang geleden :D

quote:
De rest van de veiligheidsshit is min of meer eigen keuze; ik heb jarenlang in yanken gereden zonder plofzakken, zonder ABS, met rommelremmetjes, en de 'kreukelzone' eindigde bij het chassis, en ik leef nog steeds. Ik heb sinds Maart dit jaar voor het eerst een auto met ABS en plofbags, en zonder die shit had ik hem ook gewoon gekocht.
Veiligheid begint met je normaal gedragen en fatsoenlijk autorijden. Als je je zodanig op de weg en in je auto gedraagt dat je een verhoogd risico loopt, is het inderdaad raadzaam om jezelf te beschermen inderdaad, maar voor mijzelf, die 90% van de tijd op zo goed als verlaten snelwegen met 110-120 naar zijn werk hobbelt op tijden dat anderen liggen te maffen of al aan de warme prak zitten, ben ik niet zo benauwd.
Even een vraag, wat vind jij van de Amerikaanse mentaliteit (de zelfredzaamheid en absolute vrijheid). Dit is op geen enkele manier een diss of iets dergelijks, ben erg benieuwd naar jouw idee en filosofie en dit lijkt misschien op dit vlak meer op de niet-Europese manier van leven
  zondag 9 november 2014 @ 14:40:48 #219
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_146463375
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 14:38 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ha nu je het zegt, dat is lang geleden :D

[..]

Even een vraag, wat vind jij van de Amerikaanse mentaliteit (de zelfredzaamheid en absolute vrijheid). Dit is op geen enkele manier een diss of iets dergelijks, ben erg benieuwd naar jouw idee en filosofie en dit lijkt misschien op dit vlak meer op de niet-Europese manier van leven
Dit is PTA, dus daar gaan we hier niet dieper op in, but I could live that way :Y
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 9 november 2014 @ 14:58:55 #220
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146463921
quote:
14s.gif Op zondag 9 november 2014 14:28 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Als je met 50 tegen een boom of muur terecht komt, heb je denk ik zitten snurken of niet? :?
Haha klopt. Daarom ben ik het volledig met je eens dat het eigen verantwoordelijkheid moet zijn.

Je mag bijvoorbeeld ook roken van de overheid. En dat is veel gevaarlijker dan zonder gordel rijden ;)
  zondag 9 november 2014 @ 15:03:32 #221
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_146464055
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 14:58 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Haha klopt. Daarom ben ik het volledig met je eens dat het eigen verantwoordelijkheid moet zijn.

Je mag bijvoorbeeld ook roken van de overheid. En dat is veel gevaarlijker dan zonder gordel rijden ;)
Daarom doen we tegenwoordig e-smoken, hoef je niet te draaien, geen as meer in de auto, stinkt niet, scheelt een hoop brandgaatjes; de voordelen zijn eindeloos :7
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 9 november 2014 @ 16:03:31 #222
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_146465899
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 10:48 schreef BigSmurf het volgende:
Ik ben normaal gesproken echt geen verbod- en milieufreak, verre van, maar scooters met verbrandingsmotor zijn voor mij een uitzondering. Verbieden, van de weg trekken, en alleen nog elektrische scooters toestaan die minimaal 55 kunnen (!) rijden. En alleen op de weg toelaten. Zijn ze fietsers niet tot last, auto's minder tot last door hogere snelheid dan nu, en de omgeving niet tot last door beperking van teringherrie en fijnstofstank. Bestuurder zelf de verantwoordelijkheid geven voor helm of geen helm, zijn we van die discussie ook af. Klaar.
Milieu :')_!
Irene is bae <3
  zondag 9 november 2014 @ 16:08:51 #223
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_146466033
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 10:48 schreef BigSmurf het volgende:
Ik ben normaal gesproken echt geen verbod- en milieufreak, verre van, maar scooters met verbrandingsmotor zijn voor mij een uitzondering. Verbieden, van de weg trekken, en alleen nog elektrische scooters toestaan die minimaal 55 kunnen (!) rijden. En alleen op de weg toelaten. Zijn ze fietsers niet tot last, auto's minder tot last door hogere snelheid dan nu, en de omgeving niet tot last door beperking van teringherrie en fijnstofstank. Bestuurder zelf de verantwoordelijkheid geven voor helm of geen helm, zijn we van die discussie ook af. Klaar.
4 takt brommers van tegenwoordig heb ik niet zoveel moeite mee.
Die knetterende 2takt troep wel
  zondag 9 november 2014 @ 20:21:46 #224
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_146475902
quote:
7s.gif Op zondag 9 november 2014 16:08 schreef blup het volgende:

[..]

4 takt brommers van tegenwoordig heb ik niet zoveel moeite mee.
Die knetterende 2takt troep wel
Die race geluid :9~

Ik had zelfs eerst een giannelli reverse eronder omdat de standaard uitlaat lek was
Irene is bae <3
pi_146491620
Zit vol verbazing de discussie te lezen tussen scooter rijders en automobilisten, beide hebben sterke punten. Maar als ik er over nadenk en kijk hoe het er bij ons in de stad er af en toe aan toe gaat. De maximale snelhijd is 50 of 30 (situatie afhankelijk) maar wat gebeurd er de auto kan niet harder san 30-40 ivm met drukte, dan komen de scooter rijders je links en recht voorbij met volgens mij het idee ik mag 45 en ga 45 rijden. Dat brengt zeer veel iritaties met zich mee. Zeker in eem stad waar je als automobilist ogen en oren te kort komt omdat fietsers,voetgangers en noem maar op overal vandaan kunnen komen en denken overal voorang te hebben
..
pi_146491750
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 10:48 schreef BigSmurf het volgende:
Ik ben normaal gesproken echt geen verbod- en milieufreak, verre van, maar scooters met verbrandingsmotor zijn voor mij een uitzondering. Verbieden, van de weg trekken, en alleen nog elektrische scooters toestaan die minimaal 55 kunnen (!) rijden. En alleen op de weg toelaten. Zijn ze fietsers niet tot last, auto's minder tot last door hogere snelheid dan nu, en de omgeving niet tot last door beperking van teringherrie en fijnstofstank. Bestuurder zelf de verantwoordelijkheid geven voor helm of geen helm, zijn we van die discussie ook af. Klaar.
Daar zeg je wat, in vele steden geld een millieuzone voor oude auto's en of vrachtauto's dit terwijl bewezen is dat scooters en brommers meer fijnstof uitstoten en juist daar stikt het ervan in de grote steden eigenlijk krom zoiets.
  Moderator maandag 10 november 2014 @ 10:39:16 #227
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_146492133
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 10:21 schreef liebherr-machinist het volgende:

[..]

Daar zeg je wat, in vele steden geld een millieuzone voor oude auto's en of vrachtauto's dit terwijl bewezen is dat scooters en brommers meer fijnstof uitstoten en juist daar stikt het ervan in de grote steden eigenlijk krom zoiets.
Exacto! super krom als je het mij vraagt.

vieze vieze gore stinkscooters, bwehg! Vanmorgen weer een aantal die voor me reden en ik die er half misselijk achteraan mocht fietsen :r
  maandag 10 november 2014 @ 10:43:02 #228
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_146492215
Waarom heeft de A27 tussen Almere en Utrecht nog steeds maar twee rijstroken? :( Ik dacht dat ze overal in de randstad naar 3+ wilden? :?
pi_146492542
quote:
8s.gif Op maandag 10 november 2014 10:43 schreef Tijn het volgende:
Waarom heeft de A27 tussen Almere en Utrecht nog steeds maar twee rijstroken? :( Ik dacht dat ze overal in de randstad naar 3+ wilden? :?
Almere hoort officieel niet bij de randstad 😜, geintje. Ze zijn nu momenteel op de a1 bezig met verbreden verleggen, en aan het bakkelijen over de a27. Dat wordt nog steeds tegengehouden door diverse partijen.
  maandag 10 november 2014 @ 11:00:43 #230
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_146492625
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 10:56 schreef liebherr-machinist het volgende:

[..]

Almere hoort officieel niet bij de randstad 😜, geintje. Ze zijn nu momenteel op de a1 bezig met verbreden verleggen, en aan het bakkelijen over de a27. Dat wordt nog steeds tegengehouden door diverse partijen.
Vorig jaar waren ze rond Hilversum aan het werk aan de A27, toen dacht ik dat de verbreding eindelijk ging gebeuren... Bleek uiteindelijk dat ze een ecoduct aan het bouwen waren 8)7

Het is echt elke dag dikke file daar, ik snap niet waarom daar niemand iets aan doet.
  maandag 10 november 2014 @ 11:18:27 #231
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_146492955
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 10:21 schreef liebherr-machinist het volgende:

[..]

Daar zeg je wat, in vele steden geld een millieuzone voor oude auto's en of vrachtauto's dit terwijl bewezen is dat scooters en brommers meer fijnstof uitstoten en juist daar stikt het ervan in de grote steden eigenlijk krom zoiets.
Klopt. Er zijn al grote steden elders op de wereld waar scooters met verbrandingsmotortje geweerd of ontmoedigd worden. De luchtkwaliteit is daar lokaal echt enorm verbeterd. Maar nee, we gaan lokale bewoners en ondernemers pesten die met hun diesel uit 2000 niet meer in de binnenstad mogen komen. Dat zet natuurlijk echt zoden aan de dijk.
pi_146493409
quote:
13s.gif Op maandag 10 november 2014 11:18 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Klopt. Er zijn al grote steden elders op de wereld waar scooters met verbrandingsmotortje geweerd of ontmoedigd worden. De luchtkwaliteit is daar lokaal echt enorm verbeterd. Maar nee, we gaan lokale bewoners en ondernemers pesten die met hun diesel uit 2000 niet meer in de binnenstad mogen komen. Dat zet natuurlijk echt zoden aan de dijk.
Juist en die mensen die hun auto door al die regels en parkeer tarieven niet meer kunnen betalen kopen (snor)scooters, kijk ik ben van mening de weg is van iedereen maar we moeten elkaar wel accepteren en waarderen. Ik erger me eigen ook dood aan scooters maar ze horen er nu eenmaal bij.
  maandag 10 november 2014 @ 12:22:09 #233
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_146494448
Nederland heeft de ballen niet voor een beleid dat zoden aan de dijk zet. M.i. zijn scooters de eerste keus bij een doelgroep om electrische voertuigen te verplichten. De nadelen die bij auto's opgaan gaan bij scooters bijna niet op, omdat die niet voor lange afstanden gebruikt worden. Maar heel Nederland zal huilen als een 4 jarig meisje als de regering dat doet. De genoemde nadelen gaan meestal niet over wel/niet elektrische scooters, maar over het rijgedrag van de bestuurder. Dan moet je gewoon de bestuurder aanpakken en niet de scooter.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_146494567
Mensen die eerst inene gaan remmen en dan pas - op het allerlaatste moment - hun knipperlicht aanzetten ten teken dat ze af willen slaan.
pi_146495046
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 12:22 schreef twiFight het volgende:
Nederland heeft de ballen niet voor een beleid dat zoden aan de dijk zet. M.i. zijn scooters de eerste keus bij een doelgroep om electrische voertuigen te verplichten. De nadelen die bij auto's opgaan gaan bij scooters bijna niet op, omdat die niet voor lange afstanden gebruikt worden. Maar heel Nederland zal huilen als een 4 jarig meisje als de regering dat doet. De genoemde nadelen gaan meestal niet over wel/niet elektrische scooters, maar over het rijgedrag van de bestuurder. Dan moet je gewoon de bestuurder aanpakken en niet de scooter.
het probleem van de bestuurders waardoor de irritaties ontstaan is de leeftijd van die irritante bestuurders, maar daar doe je weinig aan. ik bedoel ik ben ook jong geweest en scheurde met een opgevoerde puch overal dwars doorheen. Ik denk dat de "volwassen" automobilist zich dat moet beseffen
pi_146497664
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 12:48 schreef liebherr-machinist het volgende:

[..]

het probleem van de bestuurders waardoor de irritaties ontstaan is de leeftijd van die irritante bestuurders, maar daar doe je weinig aan. ik bedoel ik ben ook jong geweest en scheurde met een opgevoerde puch overal dwars doorheen. Ik denk dat de "volwassen" automobilist zich dat moet beseffen
Nee dat heb je helemaal verkeerd.. niemand heeft hier nooit zijn/haar scooter opgevoerd naar 80km/u en als een debiel rondgejakkerd. Net als dat iedereen netjes verlichting op de fiets had als schoolganger.. Ja, vroeger was iedereen heel netjes en gehoorzaam :Y
pi_146499254
quote:
7s.gif Op maandag 10 november 2014 14:26 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Nee dat heb je helemaal verkeerd.. niemand heeft hier nooit zijn/haar scooter opgevoerd naar 80km/u en als een debiel rondgejakkerd. Net als dat iedereen netjes verlichting op de fiets had als schoolganger.. Ja, vroeger was iedereen heel netjes en gehoorzaam :Y
Wijsheid komt met de jaren, zegt men.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  FOK!fotograaf maandag 10 november 2014 @ 15:11:03 #238
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_146499368
quote:
7s.gif Op maandag 10 november 2014 14:26 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Nee dat heb je helemaal verkeerd.. niemand heeft hier nooit zijn/haar scooter opgevoerd naar 80km/u en als een debiel rondgejakkerd. Net als dat iedereen netjes verlichting op de fiets had als schoolganger.. Ja, vroeger was iedereen heel netjes en gehoorzaam :Y
Ik heb dat inderdaad nooit gedaan. Heb überhaupt nooit en brommer/scooter gehad, zou mijn rijbewijs krijgen als ik keurig boetevrij naar de middelbare zou blijven fietsen (en niet zou roken/drugs gebruiken). Dus ja, P_B had in zijn schoolkluis keurig een reservesetje lampjes zitten (weliswaar wel door moeders gekocht, maarja), voor het geval dat zijn echte verlichting ermee stopte en heeft zijn hele middelbare school tijd keurig gefietst met verlichting indien nodig.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_146500142
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 15:07 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Wijsheid komt met de jaren, zegt men.
Dit dus. En dat vergeet men hier soms gemakshalve. Iedereen is jong geweest en heeft stomme dingen gedaan in het verkeer. Maar soms lijkt het hier wel de KLB van PTA met een belerend vingertje. :s)
pi_146501196
quote:
7s.gif Op maandag 10 november 2014 15:33 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Dit dus. En dat vergeet men hier soms gemakshalve. Iedereen is jong geweest en heeft stomme dingen gedaan in het verkeer. Maar soms lijkt het hier wel de KLB van PTA met een belerend vingertje. :s)
Maar het betekent niet dat het uiten van deze scooterirritaties niet mag. Die jijbak-kaart is in deze context zo makkelijk getrokken.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  maandag 10 november 2014 @ 16:27:34 #241
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_146502018
Ik heb die dingen inderdaad nooit gedaan. Ook nooit een brommer of scooter gehad.
Maar mijn punt blijft staan. Het feit dat 90% van die mensen als idioten rijdt (en dat is incl. de senioren) en je ze met een electrische scooter misschien nog minder snel opmerkt zou m.i. geen argument moeten zijn tegen electrische scooters. Normaal rijden in het verkeer is een taak van de bestuurder, niet van de scooter. En het is ook een taak van de fietser en automobilist om op te letten. Een fietser die met 30 km/u gaat hoor je ook niet aankomen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  Moderator maandag 10 november 2014 @ 16:30:19 #242
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
  maandag 10 november 2014 @ 16:33:45 #243
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_146502259
Brommers/scooters gewoon verbeiden.

9/10 keer zijn het gewoon mongolen die niet kunnen rijden en dan doodleuk met een gangetje van 50-60 achter je komen rijden op 1 meter afstand. 8)7
pi_146502616


:')
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_146504052
quote:
Inderdaad :')-waardig
  maandag 10 november 2014 @ 17:28:29 #246
379089 Bami-Powner
Saffraanexpert
pi_146504129
quote:
_O_
Ik drink geen kraantjeswater.
  maandag 10 november 2014 @ 18:36:27 #247
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146506455
Mijn irritatie voor vandaag: mensen die het roetfilter uit hun auto halen. Ik bedoel dat ding zit er niet voor niks :')
pi_146507956
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 15:07 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Wijsheid komt met de jaren, zegt men.
Nou ja wijsheid......
We verliezen onze wilde haren.
pi_146508239
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 18:36 schreef NieuweNier het volgende:
Mijn irritatie voor vandaag: mensen die het roetfilter uit hun auto halen. Ik bedoel dat ding zit er niet voor niks :')
Dat het roetfilter er niet voor niets zit ben ik met je eens.
Maar nu de praktijk van alle dag: alles gaat goed zolang er nergens een defect is of afwijkende waarde wordt gemeten. Wijkt er ergens een sensor af, dan heb je kans dat de software als een malloot blijft proberen om te regenereren met een flink verhoogd verbruik, een stijgend oliepeil en een flink risico op een op hol slaande motor als gevolg.
Zelfs de dealers kunnen vaak deze fout niet vinden. Ik weet toevallig van een lease-auto waar 3 motoren op hol geslagen zijn en waar de dealer 3 maal een nieuwe motor monteerde, maar verder het probleem niet kon/wilde repareren. Toen de auto daarna in prive handen kwam, wilde de eigenaar best de auto laten repareren. Alleen, de dealer kon het niet. Toen is op advies van een aantal professionals (waaronder mij) maar het roetfilter verwijderd.
pi_146513574
Vandaag kon ik niet naar rechts.

Ik reed over de linkerstrook, een middenplakker inhalen. Natuurlijk begon de middenplakker gas bij te geven, zodra ik er bijna langs was. Nou ja, snelheid even tot 110 (gps) verhogen en snel voor hem invoegen. En dan wat.

Rechts was leeg, dus eigenlijk zou ik naar rechts moeten gaan. Maar ja, dan kun je alweer aanvoelen dat de middenplakker jouw weer gaat inhalen, met 1km verschil of nog erger naast jij blijven rijden met dezelfde snelheid. Vervolgens zit jij weer klem als je zelf moet inhalen.

Dilemma, ongewild zelf een middenplakker geworden.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')