Zo, een goede chaffeur zie ik.quote:Op dinsdag 4 november 2014 09:43 schreef NieuweNier het volgende:
Het is gewoon nodig een goede balans te vinden tussen afslaan en je koppeling oproken. Sommige mensen rijden met idioot veel gas weg en laten de koppeling over twee seconden aangrijpen. Dan slaat hij niet af maar verslijt je je auto wel.
Ik probeer met geen of zo min mogelijk gas weg te rijden. Als je dan ff te snel wilt optrekken en niet genoeg gas geeft tijdens het los laten schieten van de koppeling sla je af. (Gebeurd een paar keer per jaar)
Lees dan meteen het eerste stukje. Heel zelden afslaan is beter dan altijd met onnodig veel gas erbii wegrijden.quote:
Daar had ik het niet over, maar het benadrukken dat het 'zelden gebeurt'.quote:Op dinsdag 4 november 2014 10:23 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Lees dan meteen het eerste stukje. Heel zelden afslaan is beter dan altijd met onnodig veel gas erbii wegrijden.
Ik begrijp je niet. Aan de andere kant hoef ik je geflame ook niet te begrijpenquote:Op dinsdag 4 november 2014 10:24 schreef Rastislav het volgende:
[..]
Daar had ik het niet over, maar het benadrukken dat het 'zelden gebeurt'.
Mja, tis een beginners ding denk ik. Ik heb mijn auto in het begin (net na behalen rijbewijs meteen deze auto gekocht) denk ik een keer of 5 laten afslaan in een periode van zo'n twee maanden.quote:Op dinsdag 4 november 2014 09:30 schreef twiFight het volgende:
Hangt wat van de auto af. Versleten auto's willen nog wel eens apart zijn, maar ik heb de afgelopen ~2 jaar ik denk een stuk of 15-20 verschillende auto's gereden en eigenlijk maar bij één de auto een paar keer laten afslaan. Bij alle andere auto's rij je zo weg, die kunnen best wat hebben.
En als ze nog moeite heeft dan moet ze gewoon een keer naar een industrieterrein en 1-2 uur lang het wegrijden oefenen. Practice is the best teacher, en zo.
Die lange streep die tussen de spitsstrook en de rest van de rijbanen ligt.quote:Op dinsdag 4 november 2014 15:02 schreef spiritusbus het volgende:
Vandaag heb ik weer een paar kilometer rechts lang in kunnen halen op de spitsstrook. Waarom zijn mensen bang om daar te rijden??
Dat en "oeh eng, straks rij ik achter een vrachtwagen en kom ik niet naar de volgende baan"quote:Op dinsdag 4 november 2014 15:04 schreef TwisterNederland het volgende:
[..]
Die lange streep die tussen de spitsstrook en de rest van de rijbanen ligt.
Maar goed, als jij daar een seconde of 30 achter zit dan zou er toch een lampje moeten gaan branden bij de rij instructeur? Van wat ik op de weg zie is de helft van de instructeurs totaal niet bezig met les geven. Vaak zitten ze met de telefoon te spelen, te bellen of iets anders.quote:Op dinsdag 4 november 2014 16:26 schreef twiFight het volgende:
Met continu corrigeren of ingrijpen leert een leerling het ook niet. Het hele punt is nu juist dat hij dat zelf moet weten; er zit immers later ook geen instructeur naast 'm. Van ingrijpen worden mensen lui. "Als ik het fout doe dan hoor ik het wel." Ik heb liever dat instructeurs mensen opleiden om na te denken in het verkeer. Zo had betreffende leerling die stoet moeten zien in zijn spiegels en moeten gaan nadenken of zijn snelheid wel klopt.
Waarom blijf je dan 2 minuten stilstaan als er niks aankomt??quote:Op zondag 2 november 2014 12:16 schreef twiFight het volgende:
Welke randmongool programmeert trouwens stoplichten? Die mag van mij gelijk aan het Zyklon-B. Sta je als enige bij een kruispunt, blijft het rood. Kun je 2 minuten wachten. Komen er van de andere kanten wat auto's aankakken, die krijgen allemaal eerst groen en dan pas mag ik weer.
Of bij een andere, kom je aanrijden, niemand in de buurt, licht gaat op rood. Vervolgens sta je 0,1 seconde stil en gaat hij weer op groen. Lekker voor het milieu ook.
Ik begrijp het wel. In utrecht rij ik ook niet graag door rood. Onwijs veel flitsers bij de stoplichten, sommige verborgen, bijvoorbeeld. En de stoplichten staan er niet voor de lol, soms is het heel onoverzichtelijk. Bijvoorbeeld dat er in een bocht uit 6 richtingen verkeer kan komen, onder andere veel onverlichte fietsers.quote:Op dinsdag 4 november 2014 18:24 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Waarom blijf je dan 2 minuten stilstaan als er niks aankomt??
Immers, als er geen verkeerslichten zouden staan, zou je ook kijken of er iets aankomt en dan oversteken.
Mijn rij-instructeur zou dat echt niet toestaan, ik moest zeker op de linkerstrook van de snelweg minimaal 125 op de teller rijden. Is geen kwestie van de hele tijd ingrijpen, maar van gewoon meteen met het verkeer meerijden.quote:Op dinsdag 4 november 2014 16:26 schreef twiFight het volgende:
Met continu corrigeren of ingrijpen leert een leerling het ook niet. Het hele punt is nu juist dat hij dat zelf moet weten; er zit immers later ook geen instructeur naast 'm. Van ingrijpen worden mensen lui. "Als ik het fout doe dan hoor ik het wel." Ik heb liever dat instructeurs mensen opleiden om na te denken in het verkeer. Zo had betreffende leerling die stoet moeten zien in zijn spiegels en moeten gaan nadenken of zijn snelheid wel klopt.
Je bedoelt die knop met dat draai tekentje? Nooit gebruikt weet niet eens wat het is, maar mijn ramen beslaan nogquote:Op dinsdag 4 november 2014 15:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat en "oeh eng, straks rij ik achter een vrachtwagen en kom ik niet naar de volgende baan"
En het zijn altijd van de schijthokken, van die mensen die maar niet begrijpen dat de ruiten van hun hondenhok juist beslaan omdat ze binnenlucht circulatie aan hebben staan...
Even een vochtvangertje in je auto laten zitten voor een paar dagen.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:52 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Je bedoelt die knop met dat draai tekentje? Nooit gebruikt weet niet eens wat het is, maar mijn ramen beslaan nog
Dan moet ik weer de airco aanzetten en gaat 80% weg behalve de achterruiten bij de passagier
Misschien staat de binnenluchtcirculatie dan wel aan?quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:52 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Je bedoelt die knop met dat draai tekentje? Nooit gebruikt weet niet eens wat het is, maar mijn ramen beslaan nog
Dan moet ik weer de airco aanzetten en gaat 80% weg behalve de achterruiten bij de passagier
Omdat je niet door rood rijdt.quote:Op dinsdag 4 november 2014 18:24 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Waarom blijf je dan 2 minuten stilstaan als er niks aankomt??
Hoe kan er nou een knop op je dashboard zitten waarvan je niet weet wat-ie doet?quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:52 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Je bedoelt die knop met dat draai tekentje? Nooit gebruikt weet niet eens wat het is
Qua bediening zijn de meeste auto's bijna precies hetzelfde. Licht heeft draaiknoppen of een stokje aan het stuur, mistlampen is aan het rondje trekken of een knopje indrukken, cruise control zijn knoppen of zo'n stokje, etc.quote:Op dinsdag 4 november 2014 20:24 schreef delano.888 het volgende:
Mensen die niet minimaal 1x de handleiding van hun auto door (willen) lezen zijn geen auto waard imo.
Dat is toch juist ook leuk, alles weten wat je auto kan.
T is toch gewoon leuk. Mijn auto heeft wat features die ik never nooit had geweten zonder het boekje te lezen. (Dingen die andere merken niet hebben)quote:Op dinsdag 4 november 2014 20:43 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Qua bediening zijn de meeste auto's bijna precies hetzelfde. Licht heeft draaiknoppen of een stokje aan het stuur, mistlampen is aan het rondje trekken of een knopje indrukken, cruise control zijn knoppen of zo'n stokje, etc.
Ik heb nog nooit zo'n boekje doorgelezen. Nooit nodig gehad. (Alhoewel het toegegeven wel handig geweest zou zijn toen mijn tomtom dood was en ik de ingebouwde navigatie een kwartier lang niet begreep)
Nu ben ik benieuwdquote:Op dinsdag 4 november 2014 20:45 schreef delano.888 het volgende:
[..]
T is toch gewoon leuk. Mijn auto heeft wat features die ik never nooit had geweten zonder het boekje te lezen. (Dingen die andere merken niet hebben)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |