Maar goed, als jij daar een seconde of 30 achter zit dan zou er toch een lampje moeten gaan branden bij de rij instructeur? Van wat ik op de weg zie is de helft van de instructeurs totaal niet bezig met les geven. Vaak zitten ze met de telefoon te spelen, te bellen of iets anders.quote:Op dinsdag 4 november 2014 16:26 schreef twiFight het volgende:
Met continu corrigeren of ingrijpen leert een leerling het ook niet. Het hele punt is nu juist dat hij dat zelf moet weten; er zit immers later ook geen instructeur naast 'm. Van ingrijpen worden mensen lui. "Als ik het fout doe dan hoor ik het wel." Ik heb liever dat instructeurs mensen opleiden om na te denken in het verkeer. Zo had betreffende leerling die stoet moeten zien in zijn spiegels en moeten gaan nadenken of zijn snelheid wel klopt.
Waarom blijf je dan 2 minuten stilstaan als er niks aankomt??quote:Op zondag 2 november 2014 12:16 schreef twiFight het volgende:
Welke randmongool programmeert trouwens stoplichten? Die mag van mij gelijk aan het Zyklon-B. Sta je als enige bij een kruispunt, blijft het rood. Kun je 2 minuten wachten. Komen er van de andere kanten wat auto's aankakken, die krijgen allemaal eerst groen en dan pas mag ik weer.
Of bij een andere, kom je aanrijden, niemand in de buurt, licht gaat op rood. Vervolgens sta je 0,1 seconde stil en gaat hij weer op groen. Lekker voor het milieu ook.
Ik begrijp het wel. In utrecht rij ik ook niet graag door rood. Onwijs veel flitsers bij de stoplichten, sommige verborgen, bijvoorbeeld. En de stoplichten staan er niet voor de lol, soms is het heel onoverzichtelijk. Bijvoorbeeld dat er in een bocht uit 6 richtingen verkeer kan komen, onder andere veel onverlichte fietsers.quote:Op dinsdag 4 november 2014 18:24 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Waarom blijf je dan 2 minuten stilstaan als er niks aankomt??
Immers, als er geen verkeerslichten zouden staan, zou je ook kijken of er iets aankomt en dan oversteken.
Mijn rij-instructeur zou dat echt niet toestaan, ik moest zeker op de linkerstrook van de snelweg minimaal 125 op de teller rijden. Is geen kwestie van de hele tijd ingrijpen, maar van gewoon meteen met het verkeer meerijden.quote:Op dinsdag 4 november 2014 16:26 schreef twiFight het volgende:
Met continu corrigeren of ingrijpen leert een leerling het ook niet. Het hele punt is nu juist dat hij dat zelf moet weten; er zit immers later ook geen instructeur naast 'm. Van ingrijpen worden mensen lui. "Als ik het fout doe dan hoor ik het wel." Ik heb liever dat instructeurs mensen opleiden om na te denken in het verkeer. Zo had betreffende leerling die stoet moeten zien in zijn spiegels en moeten gaan nadenken of zijn snelheid wel klopt.
Je bedoelt die knop met dat draai tekentje? Nooit gebruikt weet niet eens wat het is, maar mijn ramen beslaan nogquote:Op dinsdag 4 november 2014 15:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat en "oeh eng, straks rij ik achter een vrachtwagen en kom ik niet naar de volgende baan"
En het zijn altijd van de schijthokken, van die mensen die maar niet begrijpen dat de ruiten van hun hondenhok juist beslaan omdat ze binnenlucht circulatie aan hebben staan...
Even een vochtvangertje in je auto laten zitten voor een paar dagen.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:52 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Je bedoelt die knop met dat draai tekentje? Nooit gebruikt weet niet eens wat het is, maar mijn ramen beslaan nog
Dan moet ik weer de airco aanzetten en gaat 80% weg behalve de achterruiten bij de passagier
Misschien staat de binnenluchtcirculatie dan wel aan?quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:52 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Je bedoelt die knop met dat draai tekentje? Nooit gebruikt weet niet eens wat het is, maar mijn ramen beslaan nog
Dan moet ik weer de airco aanzetten en gaat 80% weg behalve de achterruiten bij de passagier
Omdat je niet door rood rijdt.quote:Op dinsdag 4 november 2014 18:24 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Waarom blijf je dan 2 minuten stilstaan als er niks aankomt??
Hoe kan er nou een knop op je dashboard zitten waarvan je niet weet wat-ie doet?quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:52 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Je bedoelt die knop met dat draai tekentje? Nooit gebruikt weet niet eens wat het is
Qua bediening zijn de meeste auto's bijna precies hetzelfde. Licht heeft draaiknoppen of een stokje aan het stuur, mistlampen is aan het rondje trekken of een knopje indrukken, cruise control zijn knoppen of zo'n stokje, etc.quote:Op dinsdag 4 november 2014 20:24 schreef delano.888 het volgende:
Mensen die niet minimaal 1x de handleiding van hun auto door (willen) lezen zijn geen auto waard imo.
Dat is toch juist ook leuk, alles weten wat je auto kan.
T is toch gewoon leuk. Mijn auto heeft wat features die ik never nooit had geweten zonder het boekje te lezen. (Dingen die andere merken niet hebben)quote:Op dinsdag 4 november 2014 20:43 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Qua bediening zijn de meeste auto's bijna precies hetzelfde. Licht heeft draaiknoppen of een stokje aan het stuur, mistlampen is aan het rondje trekken of een knopje indrukken, cruise control zijn knoppen of zo'n stokje, etc.
Ik heb nog nooit zo'n boekje doorgelezen. Nooit nodig gehad. (Alhoewel het toegegeven wel handig geweest zou zijn toen mijn tomtom dood was en ik de ingebouwde navigatie een kwartier lang niet begreep)
Nu ben ik benieuwdquote:Op dinsdag 4 november 2014 20:45 schreef delano.888 het volgende:
[..]
T is toch gewoon leuk. Mijn auto heeft wat features die ik never nooit had geweten zonder het boekje te lezen. (Dingen die andere merken niet hebben)
Nee, Saab.quote:Op dinsdag 4 november 2014 20:47 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Nu ben ik benieuwd![]()
Rij je toevallig Frans? Of iets fancy als een S klasse?
Ja ik heb een verlichte parkeergarage onder m'n gebouw.... dus al had ik dat gehad was het niet echt nuttig geweestquote:Op dinsdag 4 november 2014 20:48 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Nee, Saab.
-Bijvoorbeeld "Follow me home" bij het thuiskomen even aan de lichtstalk trekken, vervolgens de auto op slot doen dan heb je 30 seconden koplampen verlichting (zodat je makkelijk je huis binnenkomt).
Ik zou zo graag adaptive cruise control willen. Of auto pilot van tesla.quote:Op dinsdag 4 november 2014 21:06 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja ik heb een verlichte parkeergarage onder m'n gebouw.... dus al had ik dat gehad was het niet echt nuttig geweest![]()
Maar wel geinige feature verder. Er zijn denk ik weinig electronische snufjes waarvan ik denk, oeh die wou ik dat mijn auto had.
Nou, misschien hill hold control, voor die lastige hellingen als je op vakantie bent....maar ja ook zonder komt het wel goed.
Dat is eigenlijk uitgevonden om achter mensen te kunnen rijden, die geen snelheid weten te houden.quote:Op dinsdag 4 november 2014 21:09 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ik zou zo graag adaptive cruise control willen.
Heel herkenbaar. Ik ben na het lezen van het boekje er pas maanden later achter gekomen dat ik mijn deuren kan openen door gewoon de portier grepen vast te houden en deze weer op slot kan doen door m'n vinger erop te zetten. Of dat ik dus blijkbaar een harde schijf in m'n radio heb zitten waar ik muziek op kan zetten.quote:Op dinsdag 4 november 2014 20:45 schreef delano.888 het volgende:
[..]
T is toch gewoon leuk. Mijn auto heeft wat features die ik never nooit had geweten zonder het boekje te lezen. (Dingen die andere merken niet hebben)
Als het die knop is dan niet. Bij mij werkt die alleen als ik de blaasrichting niet op de voorruit heb.quote:Op dinsdag 4 november 2014 20:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Misschien staat de binnenluchtcirculatie dan wel aan?
Heb niet echt noemenswaardige opties, dus ja bj 2000 hequote:Op dinsdag 4 november 2014 20:24 schreef delano.888 het volgende:
Mensen die niet minimaal 1x de handleiding van hun auto door (willen) lezen zijn geen auto waard imo.
Dat is toch juist ook leuk, alles weten wat je auto kan.
Pics van je autoquote:Op dinsdag 4 november 2014 21:23 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Heel herkenbaar. Ik ben na het lezen van het boekje er pas maanden later achter gekomen dat ik mijn deuren kan openen door gewoon de portier grepen vast te houden en deze weer op slot kan doen door m'n vinger erop te zetten. Of dat ik dus blijkbaar een harde schijf in m'n radio heb zitten waar ik muziek op kan zetten.
M'n climate control snap ik alleen nog geen fuck van, nog geen zin gehad om dat door te lezen.
Paar minuten? Airco aan op voorruit gericht is eerder een paar seconden. Achter de draadjes aan en je hebt het belangrijkste gehad.quote:Op dinsdag 4 november 2014 21:53 schreef rumiii het volgende:
Beslagen ruiten vind ik irritant.
Is de beste manier om beslagen ruiten te bestrijden de airco voor een paar minuten op de hoogste stand aan te laten?
Uhh wat? Jij wil mensen met beslagen ruiten een rijontzegging geven? Terwijl het iets is wat je zelf niet kiest, het kan heel snel opkomen bijvoorbeeld met regen?quote:Op dinsdag 4 november 2014 21:56 schreef twiFight het volgende:
Ik vind beslagen ruiten (bij anderen) geen irritatie. Ik vind het wel levensgevaarlijk. Van mij mogen die mensen gelijk een rijontzegging van 2 weken krijgen. Je speelt met andermans levens.
Aan de binnenkant is het inderdaad snel weg. En beslaat het überhaupt niet zo snel wanneer je geen lekkages hebt.quote:Op dinsdag 4 november 2014 21:54 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Paar minuten? Airco aan op voorruit gericht is eerder een paar seconden. Achter de draadjes aan en je hebt het belangrijkste gehad.
Een auto kopen zonder scheurtjes in rubbertjes of andere gaatjes in je auto. Vocht in de winter is normaal vrij snel weg (max 1-2 minuten bij echt zwaar herfstweer) met de voor- en achterruitverwarming aan en blower op maximaal. Anders heb je echt ergens een afsluitprobleempje.quote:Op dinsdag 4 november 2014 22:20 schreef Jiang153 het volgende:
Maar hoe zorgen jullie ervoor dat de passagiersramen achter niet beslaan dan. Airco en ruitverwarming pakt alles behalve die 2, dan kan ik niet over mijn schouders kijken
Ja maar alles gaat weg behalve die 2 achterruitenquote:Op dinsdag 4 november 2014 22:31 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Een auto kopen zonder scheurtjes in rubbertjes of andere gaatjes in je auto. Vocht in de winter is normaal vrij snel weg (max 1-2 minuten bij echt zwaar herfstweer) met de voor- en achterruitverwarming aan en blower op maximaal. Anders heb je echt ergens een afsluitprobleempje.
Check vooral even je raamrubbers en of het nat is onder je vloermatten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |