Aha. Ach met al dat gekloot in ons belastingstelsel heb ik mezelf maar voorgenomen me er niet te druk over te maken. Ik zie de blauwe envelop wel tegemoet.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 11:50 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Volgens mij werd deze regeling gecompenseerd met een belastingverlaging voor de middeninkomens.
Ik weet het niet precies meer want het is vrij lang geleden aangekondigd. Misschien dat daarom iedereen nu zo verontwaardigd zit te doen.
Wat is in deze een topinkomen?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 11:50 schreef eriksd het volgende:
[..]
De bovenste, want de heffings- en arbeidskorting zijn met ingang van 2014 niet omlaag gegaan voor lage inkomens. Alleen de topinkomens hebben die eu700 te verwachten.
Het is kwalijk dat het al een jaar bekend is en er al die tijd blijkbaar niets gebeurd is. Nalatigheid gecreeerd door de overheid afschuiven op de bevolking is triest. Stel het dan een jaar uit ofzo.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 11:52 schreef Stranger het volgende:
[..]
Er is hier inderdaad al veel ophef over geweest eind 2013/begin 2014. Toen werd er ook al gesproken van een 'foutenregen' in de VA en werd iedereen aangeraden hun VA te controleren en aan te passen, omdat ze anders bij de definitieve aanslag een tegenslag konden verwachten. Daarom kan er hier ook niet gesproken worden van een 'onaangename verrassing', maar meer van laksheid.
Maar ja, als de titel niet schreeuwerig genoeg is bereikt het de 'De fik erin'-tokkies niet.
Van enkele tientjes tot een paar honderd euro over het algemeen. Met een gemiddelde van 150 las ik.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 11:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Bericht rept immers over miljoenen Nederlanders die een naheffing tegemoet kunnen zien.
Tussen 300 en 700 euro, dacht ik te hebben opgevangen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 11:59 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Van enkele tientjes tot een paar honderd euro over het algemeen. Met een gemiddelde van 150 las ik.
http://www.telegraaf.nl/d(...)50_naheffing___.htmlquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tussen 300 en 700 euro, dacht ik te hebben opgevangen.
Soep wordt waarschijnlijk niet zo heet gegeten, was mijn eerste gedachte.
Nu alleen nog even afwachten tot Kwiebus aankondigt zich iets verrekend te hebben.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:00 schreef Gunner het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/d(...)50_naheffing___.html
Helder. Dank.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:00 schreef Gunner het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/d(...)50_naheffing___.html
De man heeft wel een 'moeilijke' tijdquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:02 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Nu alleen nog even afwachten tot Kwiebus aankondigt zich iets verrekend te hebben.
http://www.volkskrant.nl/(...)d-150-euro~a3779842/quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tussen 300 en 700 euro, dacht ik te hebben opgevangen.
Soep wordt waarschijnlijk niet zo heet gegeten, was mijn eerste gedachte.
Met de opbrengst moet de naheffing van de EU worden betaald, zo begreep ik van Bettie en raptorix.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:04 schreef 99.999 het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)d-150-euro~a3779842/
Wat van deze klats geld? Dus toch? 99.999 waar ben je?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Met de opbrengst moet de naheffing van de EU worden betaald, zo begreep ik van Bettie en raptorix.
Die suggestie werd gewekt door tamelijk domme users.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:08 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Wat van deze klats geld? Dus toch? 99.999 waar ben je?
Dan nog de niet financiele zaken zoals lekker uitslapen, geen werkstress, veel vrije tijd, etcquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 10:03 schreef Skv het volgende:
[..]
Stel je voor dat je een uitkering hebt. Je hebt dan direct voor alles recht op uitkeringen en toeslagen, recht op sociale huurwoning met huurtoeslag, zorgtoeslag, maximale heffingskorting, stadspas etc. Beetje aan auto's sleutelen levert je als je het handig doet 2000 per maand op. Dan heb je 3.000 te besteden en bijna geen uitgaven. Fucking hell.
Wou al zeggen, het zou wel dom zijn het volk te melden dat het wel zo is.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die suggestie werd gewekt door tamelijk domme users.
Het is natuurlijk niet echt zo.
Ssst Koos, haal dat complot nu niet omver.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die suggestie werd gewekt door tamelijk domme users.
Het is natuurlijk niet echt zo.
Ah, je denkt werkelijk dat het echter wel zo is?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:10 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Wou al zeggen, het zou wel dom zijn het volk te melden dat het wel zo is.
Voorlopig niet hoop ik, we hebben net een decennium van instabiele prutskabinetten met het CDA erin achter de rug.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:09 schreef Nintex het volgende:
Prutskabinet, wanneer gaat de oppositie dat eens omduwen
Het is ook helemaal niet nodig. We hoeven ook helemaal niet te bezuinigen als gevolg van die naheffing.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:10 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Wou al zeggen, het zou wel dom zijn het volk te melden dat het wel zo is.
Ik denk niet dat het zo is, ik denk ook niet dat het niet zo is.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:10 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ah, je denkt werkelijk dat het echter wel zo is?
En dan? Krijgen we weer nieuwe prutsers die alles willen veranderen dus weer allemaal kinderziektes, fouten, immense kosten, etc. om erachter te komen dat het toch niet werkt...quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:09 schreef Nintex het volgende:
Prutskabinet, wanneer gaat de oppositie dat eens omduwen
Omdat de media alleen berichten over dingen die verkeerd gaan?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:13 schreef ssebass het volgende:
[..]
En dan? Krijgen we weer nieuwe prutsers die alles willen veranderen dus weer allemaal kinderziektes, fouten, immense kosten, etc. om erachter te komen dat het toch niet werkt...
Hoe kan het toch dat er iedere keer weer alleen maar incapabele mensen zitten? Ik hoor alleen maar over fouten, uit de hand gelopen kosten, gefaalde projecten, etc. Al jaren lang ongeacht de partijen die aan de macht zijn.
Maar het geldt toch niet alleen voor mensen die voorlopige aanslagen hebben gehad? Ik had begrepen dat de loonbelastingtabellen ook niet kloppen, zodat er te weinig loonheffing is ingehouden wat straks bij de aangifte inkomstenbelasting gecorrigeerd wordt, dus ook bij degenen die niet op voorlopige aanslag betalen of een voorlopige teruggave krijgen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 11:52 schreef Stranger het volgende:
[..]
Er is hier inderdaad al veel ophef over geweest eind 2013/begin 2014. Toen werd er ook al gesproken van een 'foutenregen' in de VA en werd iedereen aangeraden hun VA te controleren en aan te passen, omdat ze anders bij de definitieve aanslag een tegenslag konden verwachten. Daarom kan er hier ook niet gesproken worden van een 'onaangename verrassing', maar meer van laksheid.
Maar ja, als de titel niet schreeuwerig genoeg is bereikt het de 'De fik erin'-tokkies niet.
Dat speelt vast mee. Neemt niet weg dat er op elk gebied toch wel steeds blunders te melden zijn. Mijn persoonlijke ervaring is dan ook dat ik steeds meer moet betalen en er steeds minder voor terug zie. Daar ben ik vast niet de enige in als werkende Nederlander.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:14 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Omdat de media alleen berichten over dingen die verkeerd gaan?
Zal ik je zeggen hoe dat echt zit?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:13 schreef ssebass het volgende:
[..]
En dan? Krijgen we weer nieuwe prutsers die alles willen veranderen dus weer allemaal kinderziektes, fouten, immense kosten, etc. om erachter te komen dat het toch niet werkt...
Hoe kan het toch dat er iedere keer weer alleen maar incapabele mensen zitten? Ik hoor alleen maar over fouten, uit de hand gelopen kosten, gefaalde projecten, etc. Al jaren lang ongeacht de partijen die aan de macht zijn.
Ik zie er best veel voor terug, falende ict projecten bij de overheid, falende prestige projecten als de HSL, de Betuwelijn, de Carpoolstrook op de A1, etc etc etcquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:17 schreef ssebass het volgende:
[..]
Dat speelt vast mee. Neemt niet weg dat er op elk gebied toch wel steeds blunders te melden zijn. Mijn persoonlijke ervaring is dan ook dat ik steeds meer moet betalen en er steeds minder voor terug zie. Daar ben ik vast niet de enige in als werkende Nederlander.
Onderzoek naar gedaan?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:18 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Zal ik je zeggen hoe dat echt zit.
Projecten die enorm groot zijn zijn bijna niet meer te besturen (Nederland)
Van alle IT projecten van meer dan 100 manjaar, slaagt er maar iets van 1%. Bedenk zelf maar waarom die overheidsprojecten vaak falen.
Kijk ik verwachtte al deze vraag dus ja dat heb ikquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Onderzoek naar gedaan?
Vertel!
Precies, JSF, veelvuldige invoering van de ov-chipkaart, falende vogelaar wijken, etc. Net als gemeenten die kunnen er ook wat van. Grote kosten in Amsterdam voor onderzoek dat er op dagen met regen minder mensen op het terras zitten, 5 gefinancierde tuba verenigingen (oid), enorme kosten om een logo te veranderen (wat uiteindelijk resulteerde in een nieuwe logo met als enige verschil een extra enter...).quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik zie er best veel voor terug, falende ict projecten bij de overheid, falende prestige projecten als de HSL, de Betuwelijn, de Carpoolstrook op de A1, etc etc etc
Er is zeker wat gebeurd, ze hadden namelijk een waarschuwing gegeven. De veranderde regel was volgens mij nodig om geen gat in de begroting te krijgen, zodat een boete van de EU afgewend kon worden. Uitstellen ging niet. De nalatigheid is de actie van de burger. Lekker wachten, jezelf rijk rekenen ondanks de waarschuwing en nu zeiken op die overheid dat het anders zou moeten regelen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 11:57 schreef Sylv3se het volgende:
[..]
Het is kwalijk dat het al een jaar bekend is en er al die tijd blijkbaar niets gebeurd is. Nalatigheid gecreeerd door de overheid afschuiven op de bevolking is triest. Stel het dan een jaar uit ofzo.
Ja, bijna niemand in Nederland krijgt vakantiegeld of heeft een 13e maand...quote:Voor een enkeling - vooral voor diegenen die vakantiegeld krijgen, een bonus of een eindejaarsuitkering - kan de heffing oplopen tot 700 euro.
De tabellen waren vorig jaar al bekend en zijn niet veranderd dus ik neem aan dat elk commercieel bedrijf dat salarissoftware maakt dit gewoon netjes heeft geimpelementeerd in hun pakket voor 2014.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:17 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Maar het geldt toch niet alleen voor mensen die voorlopige aanslagen hebben gehad? Ik had begrepen dat de loonbelastingtabellen ook niet kloppen, zodat er te weinig loonheffing is ingehouden wat straks bij de aangifte inkomstenbelasting gecorrigeerd wordt, dus ook bij degenen die niet op voorlopige aanslag betalen of een voorlopige teruggave krijgen.
quote:Geen rekening gehouden met bijzondere beloningen
Hebt u in 2014 loon of een uitkering ontvangen? En hebt u ook vakantiegeld of een andere bijzondere beloning ontvangen? Dan heeft uw werkgever of uitkeringsinstantie niet altijd rekening kunnen houden met de aanpassing van de algemene heffingskorting.
Uw werkgever of uitkeringsinstantie houdt belasting in op uw loon of uitkering. Deze belasting heet loonheffing. Werkgevers of uitkeringsinstanties houden loonheffing in volgens tabellen die wij vaststellen. Zij houden daarbij al rekening met het inkomensafhankelijk worden van de algemene heffingskorting.
Hebt u in 2014 een bijzondere beloning gehad? Dan konden werkgevers of uitkeringsinstanties hier niet op de juiste manier belasting op inhouden. Zij moeten belasting inhouden op uw bijzondere beloning volgens de tabel bijzondere beloningen. Ook die tabel wordt door ons vastgesteld . Hierin is geen rekening gehouden met de aanpassing van de algemene heffingskorting.
Ik dacht dat vakantiegeld verplicht was? Volgens mij krijgen zelfs uitkeringtrekkers vakantiegeld.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:39 schreef AchJa het volgende:
Uit de Volkskrant:
[..]
Ja, bijna niemand in Nederland krijgt vakantiegeld of heeft een 13e maand...![]()
Inderdaad. Veel belastingen omhoog (btw, assurantiebelasting) en dan toch nog een stevige naheffing. Lekker bezig mannen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 13:30 schreef Terrorizer het volgende:
Gewoon iedereen een jaar lang hun poep inhouden en niks uitgeven voor de naheffing. Dat zal de economie goed doen.
Niemand weet immers hoe hoog de naheffing zal zijn.
Je hebt het begrotingstekort even gemist?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 13:42 schreef ssebass het volgende:
[..]
Inderdaad. Veel belastingen omhoog (btw, assurantiebelasting) en dan toch nog een stevige naheffing. Lekker bezig mannen.
Dat lijkt me sterk, de meeste mensen zien het dagelijks op hun bankrekeningquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 13:44 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je hebt het begrotingstekort even gemist?
Dalende uitgaven werkt ook. Ik ben allang blij als straks het ambtenarenrecht is afgeschaft en de slome donders onder de ambtenaren er na matig presteren gewoon uit kunnen worden geflikkerd.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 13:44 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je hebt het begrotingstekort even gemist?
Dan krijgen we nog meer van dat gespuis op FOK!...quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 13:47 schreef Skv het volgende:
[..]
Dalende uitgaven werkt ook. Ik ben allang blij als straks het ambtenarenrecht is afgeschaft en de slome donders onder de ambtenaren er na matig presteren gewoon uit kunnen worden geflikkerd.
Het zal van de combinatie moeten komen. Met enkel bezuinigen of enkel belastingen verhogen red je het niet in de gewenste tijd.quote:
Stimuleer dan dat mensen gaan werken. Als je harder werkt en meer verdient mag je ook een stuk meer afdragen, terwijl je ook alle voordeeltjes als toeslagen e.d. niet hebt. Maakt de kloof wel erg groot.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 13:50 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het zal van de combinatie moeten komen. Met enkel bezuinigen of enkel belastingen verhogen red je het niet in de gewenste tijd.
Ja precies. Schijnbaar is het voor een "enkeling"...quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 13:41 schreef ssebass het volgende:
[..]
Ik dacht dat vakantiegeld verplicht was? Volgens mij krijgen zelfs uitkeringtrekkers vakantiegeld.
Geweldig idee, het verlagen van de belasting op arbeid is ook wel waar men op inzet. Maar het effect daarvan op de begroting heb je niet op hele korte termijn.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 13:51 schreef Skv het volgende:
[..]
Stimuleer dan dat mensen gaan werken. Als je harder werkt en meer verdient mag je ook een stuk meer afdragen, terwijl je ook alle voordeeltjes als toeslagen e.d. niet hebt. Maakt de kloof wel erg groot.
Wat een toeval. Ik werk bij een leverancier en ben druk met het berekenen van enkele viaducten voor SAA. Dus dat is dan wel weer mijn boterham. Maar ik heb met wat voorzichtige getallen gerekend. Ik kom ver boven die 150 uit. Fijn hard werken!quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 13:48 schreef Skv het volgende:
Hoewel apparaatskosten natuurlijk in het niet vallen bij sommige hobbyprojecten als de aanleg/verbreding van een snelweg of het bouwen van een brug.
Zoals de SAA, en dan met name het stuk bij Amsterdam-ZuidOost. Even een kilometer of drie tunnel bouwen zodat de Bijlmer een mooi park krijgt. http://www.rijkswaterstaa(...)am_almere/index.aspx
Miljarden kost die ellende. En het is nog niet eens nodig ook vanwege de enorm tegenvallende groei van Almere. Die groei van 150.000 man halen ze echt never nooit niet. Dus het toenemende verkeersaanbod richting Amsterdam zal ook enorm tegenvallen, waardoor die hele SAA operatie al een stuk minder nodig is.
Versobering van de heffingskorting is al een eerste goede stap.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 13:56 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Geweldig idee, het verlagen van de belasting op arbeid is ook wel waar men op inzet. Maar het effect daarvan op de begroting heb je niet op hele korte termijn.
http://www.dichtbij.nl/am(...)ng-a9-wel-nodig.aspxquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:06 schreef Ordos20 het volgende:
[..]
Wat een toeval. Ik werk bij een leverancier en ben druk met het berekenen van enkele viaducten voor SAA. Dus dat is dan wel weer mijn boterham. Maar ik heb met wat voorzichtige getallen gerekend. Ik kom ver boven die 150 uit. Fijn hard werken!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |