Aziaten gaan haten.quote:
Was echt het eerste wat me opviel. Tering ik kan me hier blind op starenquote:Op woensdag 29 oktober 2014 00:19 schreef H0D3NPYL het volgende:
Het irriteert me dat 1 sinterklaas de andere kant op kijkt. GVD
ocd spotted!quote:Op woensdag 29 oktober 2014 00:19 schreef H0D3NPYL het volgende:
Die piet viel me niet eens op. Nu irriteer ik me helemaalquote:Op woensdag 29 oktober 2014 00:21 schreef GhpH het volgende:
[..]
Was echt het eerste wat me opviel. Tering ik kan me hier blind op staren
En iemand heeft een piet uit een lager schap gepakt
O het is in Leiden? Morgen is er niks meer over van dit pieten, enkel een bruine breiquote:Op woensdag 29 oktober 2014 00:26 schreef mapima het volgende:
[..]
neewas bloedprikken en liep toen die Kruidvat bij leiden cs in
Wat is er mis met jou? Jij vind deze pieten leuk? Dit is wat de Nederlandse regering is, een grote tyfusbende.quote:
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 00:36 schreef Rockiejj het volgende:
Morgen maar even de Kruidvat op Leiden CS mollen. Het "per ongeluk" vallen vind ik wel een goed idee.
Of het is witte chocolaquote:Op woensdag 29 oktober 2014 00:37 schreef Flitskikker het volgende:
Wedden dat als je het papiertje eraf haalt, ze gewoon hartstikke donkerbruin zijn.
Van binnen is Zwarte Piet altijd wit!quote:Op woensdag 29 oktober 2014 00:37 schreef Flitskikker het volgende:
Wedden dat als je het papiertje eraf haalt, ze gewoon hartstikke donkerbruin zijn.
Ja dat kan ik zelf natuurlijk niet doen..quote:Op woensdag 29 oktober 2014 00:38 schreef mapima het volgende:
Als de Pieten bij die Kruidvat echt gemold worden komen er dan ook pics?
Oef dit word een date, ik voel hete seks aankomen.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 00:39 schreef mapima het volgende:
[..]
heb tot 3 uur college en moet om 5 werken... Miss heb ik heel even tijd om 4 uur
Gewoon morgen met een heel fokteam naar die Kruidvat gaan.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 00:39 schreef Rockiejj het volgende:
[..]
Ja dat kan ik zelf natuurlijk niet doen..
"Oh sorry, sorry, sorry dat ik over uw kut gekleurde Zwarte Pieten ben gestruikeld, echt 1000 maal excuses, echt!!"
"Nee geen probleem meneer"
"Mooi, even een foto maken!"
FOK! Knokploeg inschakelen. Hele rekken door die zaakquote:Op woensdag 29 oktober 2014 00:40 schreef mapima het volgende:
[..]
Gewoon morgen met een heel fokteam naar die Kruidvat gaan.
Mensen die zich druk maken over geld.. Geld, geld geld..quote:Op woensdag 29 oktober 2014 00:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
Vreemd.. Ik maak me thans iets meer zorgen over die 'naheffing' van 26 miljard dan zwarte pieten die niet meer zwart zijn.
Niet zozeer dat geld, dan wel de gevolgen voor een hele hoop mensen.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 00:42 schreef Rockiejj het volgende:
[..]
Mensen die zich druk maken over geld.. Geld, geld geld..
Ja, kan je je druk over maken, ga je het kunnen veranderen?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 00:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet zozeer dat geld, dan wel de gevolgen voor een hele hoop mensen.
... ga jij ervoor zorgen dat zwarte piet weer zwart wordt?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 00:43 schreef Rockiejj het volgende:
[..]
Ja, kan je je druk over maken, ga je het kunnen veranderen?
gewoon bij de bus hoor?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 00:41 schreef Rockiejj het volgende:
Er zit niet eens een Kruidvat op Leiden CS..
Ik val ook over gekleurde pieten. Maar dan niet letterlijk...quote:Op woensdag 29 oktober 2014 00:29 schreef admiraal_anaal het volgende:
Hier is een grote dikke tokkie (vrouwelijk type met snor, shaggie, fleece trui, housebroek) toevallig geheel per ongeluk over het schap met gekleurde pieten gevallen![]()
waardoor alles stuk ging
Ja.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 00:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... ga jij ervoor zorgen dat zwarte piet weer zwart wordt?
Die is aan het sjorrenquote:Op woensdag 29 oktober 2014 00:19 schreef H0D3NPYL het volgende:
Geile heese vrouwenstemmenquote:Op woensdag 29 oktober 2014 00:52 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Als ze die kutreclames nou eens weg deden
Watquote:Op woensdag 29 oktober 2014 00:17 schreef SebbeSwensje het volgende:
Als ze eenmaal voor dumpprijzen worden aangeboden na 5 september ga je zeker niet klagen he, dikkerdje.
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:46 schreef Djeez het volgende:
[pic] Woede om gekleurde Pieten bij Kruidvat
En vrijdag op CNN!quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:53 schreef mapima het volgende:
[..]morgen nog publicatie in de volkskrant.
aandachtshoerrrrrrrrrrrr.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:04 schreef mapima het volgende:
Ik heb zonet dit bericht geplaatst op de Facebookpagina van Kruidvat NL, ben benieuwd naar de reactie...
Gisteren kwam ik tot mijn verbazing chocolade tegen met een wikkel eromheen met een gekleurde piet erop. Ik kan begrijpen dat U op grond van de maatschappelijke discussie over zwarte piet, en beleidsveranderingen van andere winkelketens keuzes moet maken, maar heeft U wel rekening gehouden met de relatief grote kans dat men uit protest geen gekleurde chocoladepieten zal kopen en U dan met een flinke hoeveelheid niet-verkochte chocolade zal zitten? Terwijl er mensen zijn die honger moeten lijden en bijna nooit te kans krijgen om te genieten van iets zoets, wordt er dus voedsel verspild.
quote:
Sorry hoor maar ik vind het niet normaal dat als je de tv aan zet mensen met eten naar elkaar zitten te gooien terwijl er gewoon in Nederland al gezinnen zijn die niet eens voldoende eten voor zichzelf kunnen aanschaffen.quote:
Ga loempia`s bakken met je spleet.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:06 schreef mapima het volgende:
[..]
Sorry hoor maar ik vind het niet normaal dat als je de tv aan zet mensen met eten naar elkaar zitten te gooien terwijl er gewoon in Nederland al gezinnen zijn die niet eens voldoende eten voor zichzelf kunnen aanschaffen.
Hey leuk. Je bent blondtquote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:04 schreef mapima het volgende:
Ik heb zonet dit bericht geplaatst op de Facebookpagina van Kruidvat NL, ben benieuwd naar de reactie...
Gisteren kwam ik tot mijn verbazing chocolade tegen met een wikkel eromheen met een gekleurde piet erop. Ik kan begrijpen dat U op grond van de maatschappelijke discussie over zwarte piet, en beleidsveranderingen van andere winkelketens keuzes moet maken, maar heeft U wel rekening gehouden met de relatief grote kans dat men uit protest geen gekleurde chocoladepieten zal kopen en U dan met een flinke hoeveelheid niet-verkochte chocolade zal zitten? Terwijl er mensen zijn die honger moeten lijden en bijna nooit te kans krijgen om te genieten van iets zoets, wordt er dus voedsel verspild.
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 00:29 schreef admiraal_anaal het volgende:
Hier is een grote dikke tokkie (vrouwelijk type met snor, shaggie, fleece trui, housebroek) toevallig geheel per ongeluk over het schap met gekleurde pieten gevallen![]()
waardoor alles stuk ging
INDERDAAD IS TOCH ZIELIG VOOR MANNEN DIE OP HEM LIJKEN EN WAAR KINDEREN NAAR ROEPEN DAT HIJ DE SINT ISquote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:15 schreef Deuce92 het volgende:
Waarom is Sinterklaas blank? Vieze racisten.
Mensen maken er zelf gewoon van dat het racisme is, net als bij de zwarte Pieten.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:37 schreef MutedFaith het volgende:
En als de Aziaten en Indianen nou gaan zeiken over de gele en rode pieten.. Krijgen we dan volgend jaar alleen nog groene, paarse en blauwe?
Ja joh, zo comfortabel op een paard en super rijk dat hij gewoon alle kindjes cadeautjes kan kopen. Wat een zwartmakerijquote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:37 schreef mapima het volgende:
[..]
INDERDAAD IS TOCH ZIELIG VOOR MANNEN DIE OP HEM LIJKEN EN WAAR KINDEREN NAAR ROEPEN DAT HIJ DE SINT IS
TJONGE JONGE HOE KAN DIT IN NEDERLAND GEBEUREN DISCRIMINATIE MENSEN
Wat een voorbeeld.quote:
Wat!?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 00:17 schreef SebbeSwensje het volgende:
Als ze eenmaal voor dumpprijzen worden aangeboden na 5 september ga je zeker niet klagen he, dikkerdje.
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:46 schreef Djeez het volgende:
[pic] Woede om gekleurde Pieten bij Kruidvat
Ja zeker.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:48 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Nee, Kruidvat is lekker bezig wil je zeggen
Jajajajaja foutje, bedankt.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:49 schreef Zorro het volgende:
[..]
Wat!?
Dan pas? Belachelijk, dan zijn ze allang bedorven, ik eis kamervragen
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:51 schreef joopsmerma het volgende:
TS is blijkbaar 12 jaar oud. Gekleurde chocopieten lagen al in de winkels vanaf begin jaren 80. Al meer dan 30 jaar dus. Wat een gezeur om niks.
Volgens mij hebben juist alle mensen die tégen Zwarte Piet zijn een te laag IQ. Waaronder jij dus blijkbaar. Kun jij ook niets aan doen natuurlijk, maar dat gezeur over Zwarte Piet wordt nu wel heel irritant.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:50 schreef peterkailey het volgende:
[..]
Ja zeker.
Misschien een onpopulaire mening maar alle mensen die zo extreem pro zwarte Piet zijn hebben volgens mij gewoon een te laag IQ.
Omdat als ik mezelf als gele piet smink het hele spel wat ik met mijn buurjongentje speel voorbij is? Het mooie van de zwarte smink is juist dat je dan onherkenbaar bent, met geel of blauw zie je alle contouren. Kinderen zijn echt niet zo dom dat zij niks doorhebben.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:42 schreef Dastan het volgende:
Kun je precies uitleggen waarom dit zo erg is zonder drogredenen als een beroep op traditie en een hellend vlak te gebruiken?
Prutwinkel idd, ga steeds vaker naar de Etos. Volk bij de Kruidvat is ook niet fijn.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:43 schreef TheMechanic het volgende:
Bedankt voor de klacht.
Wordt geen kruitvat meer dus, alhoewel ik toch al nooit kwam in die stinkwinkel.
Wat heeft dat te maken met de chocoladepieten van Kruidvat?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:53 schreef mapima het volgende:
[..]
Omdat als ik mezelf als gele piet smink het hele spel wat ik met mijn buurjongentje speel voorbij is? Het mooie van de zwarte smink is juist dat je dan onherkenbaar bent, met geel of blauw zie je alle contouren. Kinderen zijn echt niet zo dom dat zij niks doorhebben.
Als jij rationeel kon denken en causale verbanden inzag keek je er heel anders naar. Maar goed, men hoeft uiteraard geen gelijk te krijgen om het te hebbenquote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:52 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Volgens mij hebben juist alle mensen die tégen Zwarte Piet zijn een te laag IQ. Waaronder jij dus blijkbaar. Kun jij ook niets aan doen natuurlijk, maar dat gezeur over Zwarte Piet wordt nu wel heel irritant.
Met zo een mening zou ik ook onherkenbaar willen zijnquote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:53 schreef mapima het volgende:
[..]
Omdat als ik mezelf als gele piet smink het hele spel wat ik met mijn buurjongentje speel voorbij is? Het mooie van de zwarte smink is juist dat je dan onherkenbaar bent, met geel of blauw zie je alle contouren. Kinderen zijn echt niet zo dom dat zij niks doorhebben.
Dan zou jij daar juist moeten shoppen.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:53 schreef mapima het volgende:
[..]
Prutwinkel idd, ga steeds vaker naar de Etos. Volk bij de Kruidvat is ook niet fijn.
Ik zie inderdaad geen causaal verband tussen racisme en Zwarte Piet, omdat dat voor mij en 99% van de bevolking compleet los staat van elkaar. Dat willen figuren zoals jij niet begrijpen, waardoor deze hele non-discussie het gevolg is.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:54 schreef peterkailey het volgende:
[..]
Als jij rationeel kon denken en causale verbanden inzag keek je er heel anders naar. Maar goed, men hoeft uiteraard geen gelijk te krijgen om het te hebben
Dat is ook geen causaal verband slimmerik dat is gewoon een normaal verband.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:57 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ik zie inderdaad geen causaal verband tussen racisme en Zwarte Piet, omdat dat voor mij en 99% van de bevolking compleet los staat van elkaar. Dat willen figuren zoals jij niet begrijpen, waardoor deze hele non-discussie het gevolg is.
Ik vind dat je kinderen gewoon kind moet laten blijven en het niet moet verpesten door herkenbare pieten (geel, blauw etc) te gebruiken, dan hebben ze al heel snel door dat sinterklaas niet bestaat en het allemaal een spel is. Alsjeblieft zeg, het mooie is juist dat kinderen in een sprookje geloven. (en bezig waren met " braaf zijn", maar je mag niet eens meer zeggen dat als je stout bent geweest je dan een manderijn krijgt of zo)quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:54 schreef peterkailey het volgende:
[..]
Met zo een mening zou ik ook onherkenbaar willen zijn
De wereld bestaat eenmaal uit zwakzinnigen, maar wat is eerlijk. Vraag dat eens af.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:57 schreef tijnhet het volgende:
Iedereen die een uitgesproken mening heeft vóór of tégen zwarte piet is zwakzinnig. Eisen om zwarte piet te veranderen is zwakzinnig, zeiken over gekleurde pieten is zwakzinnig, en het er constant over blijven hebben is zwakzinnig. Is dit nou echt een issue? Hoe kan dit?
Ik zie dit causaal verband: een grote groep Nederlanders heeft problemen met Zwarte Piet als karikatuur en daarom wordt er gepleit voor het veranderen van zijn huidskleur.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:57 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ik zie inderdaad geen causaal verband tussen racisme en Zwarte Piet, omdat dat voor mij en 99% van de bevolking compleet los staat van elkaar. Dat willen figuren zoals jij niet begrijpen, waardoor deze hele non-discussie het gevolg is.
Man, had dan eerder gezegd dat je een trol bent, dan had ik helemaal niet op je gereageerdquote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:00 schreef peterkailey het volgende:
[..]
Dat is ook geen causaal verband slimmerik dat is gewoon een normaal verband.
Wat jij niet begrijpt is dat als jij, forum vriend met autistische trekjes, vriendelijk een meisje over haar bovenbeen wrijft dat voor jou onschuldig kan zijn maar voor het meisje als intimiderend gezien kan worden.
Wedden dat je over een paar weken gewoon weer boodschappen gaat doen bij het Kruidvat? Als je alle winkels gaat boycotten die Zwarte Piet weren kan je bijna nergens meer terecht.quote:
Begging the question. Hoezo "eerlijk"? Waar heb je het over?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:01 schreef peterkailey het volgende:
[..]
De wereld bestaat eenmaal uit zwakzinnigen, maar wat is eerlijk. Vraag dat eens af.
Of je doet ze een juten zak over het hoofd met gaatjes, de sunddune Piet. Heb je nog een grotere kans dat ze er niet achter komen.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:00 schreef mapima het volgende:
[..]
Ik vind dat je kinderen gewoon kind moet laten blijven en het niet moet verpesten door herkenbare pieten (geel, blauw etc) te gebruiken, dan hebben ze al heel snel door dat sinterklaas niet bestaat en het allemaal een spel is. Alsjeblieft zeg, het mooie is juist dat kinderen in een sprookje geloven. (en bezig waren met " braaf zijn", maar je mag niet eens meer zeggen dat als je stout bent geweest je dan een manderijn krijgt of zo)
Dat is in ieder geval al beter dan de gekleurde pieten, daarmee weet je namelijk zeker dat je nooit meer in je eigen buurt voor piet kan spelen.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:05 schreef peterkailey het volgende:
[..]
Of je doet ze een juten zak over het hoofd met gaatjes, de sunddune Piet. Heb je nog een grotere kans dat ze er niet achter komen.
Dat is handig, gewoon je kop in het zand steken als een struisvogel. Zegt weer wat over je capaciteiten.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:02 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Man, had dan eerder gezegd dat je een trol bent, dan had ik helemaal niet op je gereageerd
Nou, toedels
Eerlijk naar mensen toe. Hoe het er nu voor staat redeneert iedereen in kampen en de enige die naar een gezamenlijke oplossing zoekt is verbazingwekkend genoeg de regering en wat losse groepjes slimme mensen.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:03 schreef tijnhet het volgende:
[..]
Begging the question. Hoezo "eerlijk"? Waar heb je het over?
(hihi, hoho, straks ben ik zelf zwakzinnig)
Het klinkt alsof je zwartmakerij negatief vindt. Is er soms iets mis met de kleur zwart? Vieze racist.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:43 schreef peterkailey het volgende:
[..]
Ja joh, zo comfortabel op een paard en super rijk dat hij gewoon alle kindjes cadeautjes kan kopen. Wat een zwartmakerij
Grote groep? Tis een klein groepje van paar honderd mensen, daarnaast zijn er een paar 1000 meelopers, want politiek correct, racisme. (En dat laatste is niet eens het gevalquote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:01 schreef Dastan het volgende:
[..]
Ik zie dit causaal verband: een grote groep Nederlanders heeft problemen met Zwarte Piet als karikatuur en daarom wordt er gepleit voor het veranderen van zijn huidskleur.
Nogmaals, ik kan geen geldig argument bedenken voor het krampachtig in stand houden van Zwarte Piet zoals die nu is. Het sinterklaasfeest is door de tijd heen sowieso altijd aan verandering onderhevig geweest en dit lijkt me een goede volgende stap.
Dien het idee in zou ik zeggen.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:05 schreef mapima het volgende:
[..]
Dat is in ieder geval al beter dan de gekleurde pieten, daarmee weet je namelijk zeker dat je nooit meer in je eigen buurt voor piet kan spelen.
Als het slechts een paar honderd mensen waren geweest, had de discussie niet zo'n omvangrijke vorm aangenomen.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:08 schreef spoorrails het volgende:
[..]
Grote groep? Tis een klein groepje van paar honderd mensen, daarnaast zijn er een paar 1000 meelopers, want politiek correct, racisme. (En dat laatste is niet eens het geval)
Nee hoor, maar wel met de overduidelijke link tussen hiërarchie en blank en zwart. Pro zwarte pieten bagatelliseren iets met dezelfde fout die jullie maken. Laat zien hoe bekrompen de denkwijze is.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:08 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Het klinkt alsof je zwartmakerij negatief vindt? Is er soms iets mis met de kleur zwart? Vieze racist.
Hoezo, 'jullie'? Jij bent lekker aan het generaliseren. Vieze racist.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:10 schreef peterkailey het volgende:
[..]
Nee hoor, maar wel met de overduidelijke link tussen hiërarchie en blank en zwart. Pro zwarte pieten ontkennen iets met dezelfde fout die jullie maken. Laat zien hoe bekrompen de denkwijze is.
Denk je dat ik geld uit ga geven aan gekleurde pieten?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:10 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Heb je er al een gekocht om te kijken?
Jullie mbt pro zwarte Pieten. Maar goed ik generaliseer jou er nu wel bij, met je hersenloze geschreeuw.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:10 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Hoezo, 'jullie'? Jij bent lekker aan het generaliseren. Vieze racist.
Alsof alle mensen die hersenloos schreeuwen pro zwarte piet zijn. Tjonge jonge jonge, het houdt werkelijk niet op.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:13 schreef peterkailey het volgende:
[..]
Jullie mbt pro zwarte Pieten. Maar goed ik generaliseer jou er nu wel bij, met je hersenloze geschreeuw.
Waarom niet? Omdat ze gekleurd zijn? Schandalig!quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:11 schreef mapima het volgende:
[..]
Denk je dat ik geld uit ga geven aan gekleurde pieten?
Was trouwens sarcasme voor het geval dat je het niet door hadquote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:08 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Het klinkt alsof je zwartmakerij negatief vindt. Is er soms iets mis met de kleur zwart? Vieze racist.
Nee maar jouw mening is duidelijk dus is het dubbel zo obvious.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:14 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Alsof alle mensen die hersenloos schreeuwen pro zwarte piet zijn. Tjonge jonge jonge, het houdt werkelijk niet op.
Niet normaal dat sommige mensen dit probleem zo bagatelliseren. Waar gaat ons land heen?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:15 schreef peterkailey het volgende:
[..]
Was trouwens sarcasme voor het geval dat je het niet door had
Eentje stiekem in je tas stoppen (niemand die ze mist) of in de winkel even openpielen.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:11 schreef mapima het volgende:
[..]
Denk je dat ik geld uit ga geven aan gekleurde pieten?
Wat is mijn mening dan? Volgens mij heb ik die hier nog niet prijsgegeven.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:15 schreef peterkailey het volgende:
[..]
Nee maar jouw mening is duidelijk dus is het dubbel zo obvious.
Moet wel lachen om je posts, dat doe je in ieder geval goed
Mensen zoals jou moeten ze lekker een scheepscontainer geven op de zee.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:15 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Niet normaal dat sommige mensen dit probleem zo bagatelliseren. Waar gaat ons land heen?
Je impliceert genoeg.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:16 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Wat is mijn mening dan? Volgens mij heb ik die hier nog niet prijsgegeven.
Mensen zoals ik? Waarop doel je dan?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:16 schreef peterkailey het volgende:
[..]
Mensen zoals jou moeten ze lekker een schipcontainer geven op de zee.
Voordat je een oplossing moet gaan zoeken, moet er eerst van een probleem sprake zijn. Is er een probleem? Hoe groot is dit probleem? Berust het op feiten (zwarte piet als werkelijk racistische gevoelens oproepend bijvoorbeeld), of op een misinterpretatie? En hoe wil je daar dan mee om gaan?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:07 schreef peterkailey het volgende:
[..]
Eerlijk naar mensen toe. Hoe het er nu voor staat redeneert iedereen in kampen en de enige die naar een gezamenlijke oplossing zoekt is verbazingwekkend genoeg de regering en wat losse groepjes slimme mensen.
Op jou.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:17 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Mensen zoals ik? Waarop doel je dan?
Bepaalde aspecten van mijn persoonlijkheid? Of heb je het hier over oppervlakkigere dingen, zoals bijvoorbeeld mijn huidskleur? Bah bah bah...quote:
http://www.telegraaf.nl/t(...)klaasjournaal__.htmlquote:Op 5 december mogen kinderen en leerkrachten geen schmink dragen. Dat staat in een handleiding voor onderwijzers die te vinden is op de site van Schooltv. "Belachelijk," vindt PVV-Kamerlid De Graaf. En volgens CDA'er Madeleine van Toorenburg mag het document "rechtstreeks de prullenbak in".
Er is hier geen sprake van misinterpretatie. Het feest geeft een duidelijke boodschap die stamt uit vroegere tijden. Sinterklaas is blank (of Turks) en gebruikt zwarte slaafjes voor het werk. Kan je wel leuk gaan zeggen dat ze ervoor kiezen of dat ze oorspronkelijk duiveltjes waren, maar alsnog worden ze als zwart gepresenteerd wat het schuwe beeld over donkere mensen van vroeger beklemtoond.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:17 schreef tijnhet het volgende:
[..]
Voordat je een oplossing moet gaan zoeken, moet er eerst van een probleem sprake zijn. Is er een probleem? Hoe groot is dit probleem? Berust het op feiten (zwarte piet als werkelijk racistische gevoelens oproepend bijvoorbeeld), of op een misinterpretatie? En hoe wil je daar dan mee om gaan?
Ik vind het bizar dat alleen maar gillen dat je je gekwetst voelt meteen betekent dat er ook maar iets moet gaan veranderen. Ieder mens of groep heeft het recht zich te laten horen, maar dat is toch totaal wat anders dan dat er direct ingegrepen moet worden, alleen omdat iemand zich gekwetst voelt? Dat iedereen altijd maar in alle opzichten tevreden moet zijn? Dat gaat niet eens! Jammer voor hen die een pesthekel hebben aan het lawaai van de moskee-gebedsoproep, of die het smerig vinden om homo's in het openbaar handjes vast te zien houden of - god forbid - te zien zoenen. Jammer voor joden in hindoe-landen die zich gekwetst voelen door de hakenkruizen op hun heilige tempels.
Prima dat ze zich gekwetst voelen en prima dat ernaar geluisterd wordt, maar zo snel als er tot "er moet iets gebeuren" wordt 'beslist' vind ik bizar. En bijna zwakzinnig. (Die Quincy heeft overigens volgens mij écht autistische trekken, zal het niet zwakzinnig noemen, maar tering wat een tunnelvisie heeft dat ding.)
De dingen die je zegt.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:18 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Bepaalde aspecten van mijn persoonlijkheid? Of heb je het hier over oppervlakkigere dingen, zoals bijvoorbeeld mijn huidskleur? Bah bah bah...
Heb ik dan geen recht op een mening? Nou nou nou zeg. Het moet écht niet gekker worden in Nederland.quote:
Ja zeker, en mijn mening over jouw mening is dat je gewoon zit te trollen en dingen uit z'n verband trekt, vandaar de zeecontainer.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:23 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Heb ik dan geen recht op een mening? Nou nou nou zeg. Het moet écht niet gekker worden in Nederland.
Dus omdat mijn mening niet overeen komt met die van jou ben ik aan het trollen? Poe poe poe zeg. Ik kan dit dus echt niet meer hebben hè.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:24 schreef peterkailey het volgende:
[..]
Ja zeker, en mijn mening over jouw mening is dat je gewoon zit te trollen en dingen uit z'n verband trekt, vandaar de zeecontainer.
http://www.schooltvwebsho(...)handleiding_2014.pdfquote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:19 schreef Flitskikker het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
http://www.telegraaf.nl/t(...)klaasjournaal__.html
Het bestaan van de historische roots van die figuur is iets anders dan het nog steeds aanwezig zijn van een associatie. Als ik zwarte piet zie, zie ik geen slaaf, denk ik geen slaaf; sterker nog, ik denk niet eens aan een zwart iemand. Ik zie gewoon zwarte piet, en da's een leuk, energiek en gezellig iemand. En dat schijnt dus zo te zijn voor pak 'm beet 95% van de bevolking, kinderen incluis. Dat er racisten bestaan die zwarte mensen zwarte piet noemen om ze te jennen, betekent niet dat dat is hoe men zwarte piet normaal gesproken ziet. Dat probleem zit in de racisten, niet in zwarte piet. Het misverstand is dat gekleurde mensen bij wie het slavenverleden gevoelig ligt, en die niet bekend zijn met zwarte piet, in hem nog steeds de figuur van de slaaf terug zien waarop hij qua uiterlijk gebaseerd is. Zouden ze zwarte piet zien zoals de rest van Nederland, dan zouden ze weten dat dat verband er in onze hoofden helemaal niet is, en dat Piet gewoon leuk is. Het is dus alleen een verschil van interpretatie, en een misverstand om te denken dat wij hun interpretatie ook zien, maar verzwijgen. Wij ervaren die interpretatie gewoon echt niet, daar zouden we moeite voor moeten doen, en dat maakt zwarte piet voor ons ook niet tot een racistisch figuur.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:22 schreef peterkailey het volgende:
[..]
Er is hier geen sprake van misinterpretatie. Het feest geeft een duidelijke boodschap die stamt uit vroegere tijden. Sinterklaas is blank (of Turks) en gebruikt zwarte slaafjes voor het werk. Kan je wel leuk gaan zeggen dat ze ervoor kiezen of dat ze oorspronkelijk duiveltjes waren, maar alsnog worden ze als zwart gepresenteerd wat het schuwe beeld over donkere mensen van vroeger beklemtoond.
Dat daar jaren niet openlijk iets van gezegd is is wat anders. Zo ging het ook met slavernij.
Inderdaad, de vraag is alleen waar je dan wel kleding kan kopen zonder kinderarbeid. Dure merken laten hun kleding ook door kinderhandjes in elkaar zetten.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:19 schreef joopsmerma het volgende:
Wat ik zelf veel erger vind is dat winkels kleren verkopen die in elkaar zijn gezet door kinderen van soms 8 jaar oud. Kinderen die eigenlijk buiten zouden moeten spelen en naar school zouden moeten gaan, maar dat niet kunnen omdat de familie anders niet genoeg te eten heeft.
Die kleren worden gewoon in Nederland verkocht in grote winkels, waar wij allemaal ons geld aan uitgeven. Ik heb wel eens een topic hierover voorbij zien komen op FOK, maar dat werd dan toch vooral gezien als gezeur. Raar eigenlijk.
Goed verwoord.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:30 schreef tijnhet het volgende:
[..]
Het bestaan van de historische roots van die figuur is iets anders dan het nog steeds aanwezig zijn van een associatie. Als ik zwarte piet zie, zie ik geen slaaf, denk ik geen slaaf; sterker nog, ik denk niet eens aan een zwart iemand. Ik zie gewoon zwarte piet, en da's een leuk, energiek en gezellig iemand. En dat schijnt dus zo te zijn voor pak 'm beet 95% van de bevolking, kinderen incluis. Dat er racisten bestaan die zwarte mensen zwarte piet noemen om ze te jennen, betekent niet dat dat is hoe men zwarte piet normaal gesproken ziet. Dat probleem zit in de racisten, niet in zwarte piet. Het misverstand is dat gekleurde mensen bij wie het slavenverleden gevoelig ligt, en die niet bekend zijn met zwarte piet, in hem nog steeds de figuur van de slaaf terug zien waarop hij qua uiterlijk gebaseerd is. Zouden ze zwarte piet zien zoals de rest van Nederland, dan zouden ze weten dat dat verband er in onze hoofden helemaal niet is, en dat Piet gewoon leuk is. Het is dus alleen een verschil van interpretatie, en een misverstand om te denken dat wij hun interpretatie ook zien, maar verzwijgen. Wij ervaren die interpretatie gewoon echt niet, daar zouden we moeite voor moeten doen, en dat maakt zwarte piet voor ons ook niet tot een racistisch figuur.
Daarom misverstand.
"Je hebt je net zo goed uitgedost als je leerlingen in deze periode: ongeschminkt maar in een pietenpak."quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:29 schreef mapima het volgende:
[..]
http://www.schooltvwebsho(...)handleiding_2014.pdf
Is het eigenlijk de bedoeling dat die leraar als leraar komt die "voor de leuk" dat pakje aantrekt, of dat de leraar een zwarte piet is?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:35 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
"Je hebt je net zo goed uitgedost als je leerlingen in deze periode: ongeschminkt maar in een pietenpak."
Zo zien die kinderen toch meteen dat het de leraar is.
Beide denk ik, maar dat tweede is nu niet echt meer mogelijk.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:37 schreef mapima het volgende:
[..]
Is het eigenlijk de bedoeling dat die leraar als leraar komt die "voor de leuk" dat pakje aantrekt, of dat de leraar een zwarte piet is?
Ik ga een feest beginnen dat hitlerklaas heet. We doen hem een hakenkruis pakje aan, een mooi dun snorretje onder z'n neus z'n haren netjes in een scheiding. Vervolgens zeggen we dat het de paralelle universum variant is van onze Hitler zodat we een andere associatie krijgen. Deze hitlerklaas geeft cadeautjes aan alle lieve arische kindjes inclusief de buitenlandse die we toch al grotendeels hebben geïmporteerd voor de wat mindere baantjes, en als je stout bent neemt hij je mee naar Duitsland.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:30 schreef tijnhet het volgende:
[..]
Het bestaan van de historische roots van die figuur is iets anders dan het nog steeds aanwezig zijn van een associatie. Als ik zwarte piet zie, zie ik geen slaaf, denk ik geen slaaf; sterker nog, ik denk niet eens aan een zwart iemand. Ik zie gewoon zwarte piet, en da's een leuk, energiek en gezellig iemand. En dat schijnt dus zo te zijn voor pak 'm beet 95% van de bevolking, kinderen incluis. Dat er racisten bestaan die zwarte mensen zwarte piet noemen om ze te jennen, betekent niet dat dat is hoe men zwarte piet normaal gesproken ziet. Dat probleem zit in de racisten, niet in zwarte piet. Het misverstand is dat gekleurde mensen bij wie het slavenverleden gevoelig ligt, en die niet bekend zijn met zwarte piet, in hem nog steeds de figuur van de slaaf terug zien waarop hij qua uiterlijk gebaseerd is. Zouden ze zwarte piet zien zoals de rest van Nederland, dan zouden ze weten dat dat verband er in onze hoofden helemaal niet is, en dat Piet gewoon leuk is. Het is dus alleen een verschil van interpretatie, en een misverstand om te denken dat wij hun interpretatie ook zien, maar verzwijgen. Wij ervaren die interpretatie gewoon echt niet, daar zouden we moeite voor moeten doen, en dat maakt zwarte piet voor ons ook niet tot een racistisch figuur.
Daarom misverstand.
Ja trekt dingen uit het verband. Als kansloze poging om je toch al instabiele punt te ondersteuenen.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:25 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Dus omdat mijn mening niet overeen komt met die van jou ben ik aan het trollen? Poe poe poe zeg. Ik kan dit dus echt niet meer hebben hè.
Ik wist niet dat ik een punt had. Ik dacht dat ik maar wat onzin aan het posten was.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:46 schreef peterkailey het volgende:
[..]
Ja trekt dingen uit het verband. Als kansloze poging om je toch al instabiele punt te ondersteuenen.
Je vergelijking tussen het ontstaan van jouw feest en het ontstaan van de figuur van zwarte piet gaat niet op, omdat de maatschappelijke status van de figuur zwarte piet in die tijd heel anders was dan nu. Die van Hitler staat nu allang vast.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:45 schreef peterkailey het volgende:
[..]
Ik ga een feest beginnen dat hitlerklaas heet.
Ik zeg niet dat hun associatie fout is, die is er wel degelijk, en historisch gezien is dat ook een correcte observatie. Ik zeg alleen dat zij fout zijn om te denken dat die associatie gedeeld wordt door de rest van de Nederlandse bevolking. Zij voelen zich namelijk door "ons" onheus bejegend. Maar ik heb niks tegen zwarten, of wat voor kleurlingen dan ook (ik vind het zelfs bijna betekenisloos om op basis van huidskleur überhaupt onderscheid tussen mensen te maken). Hoe kan het dan dat ik de speelse, gezellige figuur "zwarte piet" zo leuk vind, terwijl ik aan racisme zo'n pesthekel heb? Dan is er toch gewoon sprake van een misverstand, als iemand het idee heeft dat ik alleen al door dat figuur leuk te vinden, "racistisch" zou zijn?quote:Stel nou eens voor dat het aanslaat en iedereen associeert hitlerklaas met hitlerklaas en niet met Hitler. Maar nu zijn er een aantal joden die er wel iets racistisch in zien en graag willen dat er meerdere historische figuren worden gebruikt om het te nuanceren. Nu zeg jij dus dat HUN associatie fout is.
Omdat mensen maar iets te bitchen moeten hebben. Die zwarte pieten-discussie gaat letterlijk helemaal nergens over.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:19 schreef joopsmerma het volgende:
Wat ik zelf veel erger vind is dat winkels kleren verkopen die in elkaar zijn gezet door kinderen van soms 8 jaar oud. Kinderen die eigenlijk buiten zouden moeten spelen en naar school zouden moeten gaan, maar dat niet kunnen omdat de familie anders niet genoeg te eten heeft.
Die kleren worden gewoon in Nederland verkocht in grote winkels, waar wij allemaal ons geld aan uitgeven. Ik heb wel eens een topic hierover voorbij zien komen op FOK, maar dat werd dan toch vooral gezien als gezeur. Raar eigenlijk.
en ja ze zijn echt prachtig, kan me niet kleurrijk genoeg zijn. vanmiddag toch maar ff wat halenquote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:09 schreef BHJ het volgende:
[..]
sorry, kruidvat dus. hum, leuke naam heeft die winkel als je t in deze context plaatst
Je brengt me op een idee; gewoon die pieten andere kleuren geven en dan voortaan andere tradities die niet echt lekker liggen ook cancellen/aanpassen. Zo simpel is het. Geen Kwakoe meer, want overlast, geen schapen slachten op je balkon, want overlast, geen uitkering als je geen zin hebt om te werken - allemaal tradities die niet thuis horen in NL anno 2014quote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:04 schreef SharQueDo het volgende:
Alsof die kleine irritante kutkinderen van jullie het een reet uitmaakt of hij pepernoten en kadotjes krijgt van een piet die zwart, geel of wit is. Het zijn de ouders die huilie huilie lopen te doen met "ZWARTE PIET MOET BLIJVEN, WANT IES TRADITIE!!!11![]()
![]()
" en de kinderen aan het huilen maken omdat ze het erger maken dan het daarwerkelijk is.
Oké dan veranderd mijn verhaal naar de huidige situatie . Het feest is begonnen rond 1940 toen het beeld in Duitsland anders was en is er daar langzaam ingeslopen . Net zoals slavernij nu ook niet kan, is extreem rechts ook iets wat niet meer wordt geaccepteerd, toch wordt het gevierd omdat het een 'kinderfeest' is .quote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:01 schreef tijnhet het volgende:
[..]
Je vergelijking tussen het ontstaan van jouw feest en het ontstaan van de figuur van zwarte piet gaat niet op, omdat de maatschappelijke status van de figuur zwarte piet in die tijd heel anders was dan nu. Die van Hitler staat nu allang vast.
[..]
Ik zeg niet dat hun associatie fout is, die is er wel degelijk, en historisch gezien is dat ook een correcte observatie. Ik zeg alleen dat zij fout zijn om te denken dat die associatie gedeeld wordt door de rest van de Nederlandse bevolking. Zij voelen zich namelijk door "ons" onheus bejegend. Maar ik heb niks tegen zwarten, of wat voor kleurlingen dan ook (ik vind het zelfs bijna betekenisloos om op basis van huidskleur überhaupt onderscheid tussen mensen te maken). Hoe kan het dan dat ik de speelse, gezellige figuur "zwarte piet" zo leuk vind, terwijl ik aan racisme zo'n pesthekel heb? Dan is er toch gewoon sprake van een misverstand, als iemand het idee heeft dat ik alleen al door dat figuur leuk te vinden, "racistisch" zou zijn?
Piet heeft een uiterlijk dat gebaseerd is op een slaaf, maar is in zijn gedrag daar compleet van losgezongen. Hij is allang geen slaaf meer en ik heb hem ook nooit als slaaf gezien of gekend, als kind niet en nu niet. Dat hij op die verschijning gebaseerd is is een feit, en dat kan je met moeite nog steeds zien, maar zo ervaar ik - en 95% van Nederland - hem niet. Dat bij sommige mensen die associatie wél leeft, is een feit, en voor sommigen ook een vervelend iets. Maar je slaat meerdere stappen over als je alleen al op basis daarvan bepaalde veranderingen wil gaan forceren, "omdat er mensen zijn die zich gekwetst voelen". Het feit dat er mensen zijn (misschien wel méér dan zwarte-pieten-gekwetsten!) die aanstoot nemen aan in het openbaar zoenende homo's, is onvoldoende reden om dat dan maar te gaan verbieden, of zo. Het is iets om kennis van te nemen, misschien een reden om hen een lesje tolerantie te geven, maar geen reden om veranderingen aan het in het openbaar zoenen te forceren. Net zo zou het zwarte pieten-geklaag aanzet kunnen zijn om hen te leren over waarom zwarte piet in onze traditie in onze ervaring geen slaaf meer is.
Het meest 'steekhoudende' argument dat kleurlingen tegen zwarte piet hebben, is dat ze er wel eens mee gepest zijn, en voor zwarte piet zijn uitgescholden. Racisten houd je altijd en als die je niet voor zwarte piet uitschelden dan is het wel voor roetmop of weet ik veel wat. Dat is retekut, maar het heeft geen drol met piet te maken.
Als de figuur sindsdien met de tijd zou zijn meegegroeid en ook echt niet meer gezien zou worden als een incarnatie van Adolf Hitler (zoals ik zwarte piet nu ook echt niet meer als een slaaf zie), dan zou je die vergelijking kunnen maken. Maar ik kan me daar om eerlijk te zijn weinig bij voorstellen, dus ik denk niet dat je vergelijking me verder helpt in de begripvorming. Je verzint er een complexe situatie bij die véél meer uitwerking nodig heeft om iets inhoudelijks toe te kunnen voegen.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:15 schreef peterkailey het volgende:
Oké dan veranderd mijn verhaal naar de huidige situatie . Het feest is begonnen rond 1940 toen het beeld in Duitsland anders was en is er daar langzaam ingeslopen . Net zoals slavernij nu ook niet kan, is extreem rechts ook iets wat niet meer wordt geaccepteerd, toch wordt het gevierd omdat het een 'kinderfeest' is.
En bij zoenende homo's is het een geaardheid. Jeetje zeg, wat een dramatisch verschil.quote:Daar naast is jullie intentie misschien zuiver, maar ondersteunen jullie wel onbewust een gebeuren dat alsnog voor veel mensen kwetsend is. Dit is wat anders dan zoenende homo's aangezien er hier sprake is van een specifiek ras dat als 'minder' wordt gepresenteerd .
Had ik nog niet eerder gezien, leuk; is dit het?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:32 schreef Dutchguy het volgende:
Jammer dat ik dat fragmentje niet meer terug kan vinden.
Vorig jaar op tv op een school de intocht van Sint en de pieten maar de over-politiekcorrecte school in Amsterdam had roetpieten ingehuurd, dus blanken met roetvegen.
Tussen de schooljeugd stond vooraan een donker jongetje die zo'n piet ondervroeg waar de zwarte pieten waren en een lul-verhaal over een schoorsteen kreeg. Die 'whatthefuck' blik van de jongetje was meesterlijk.![]()
Dat is het. Snel gevonden.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:37 schreef tijnhet het volgende:
[..]
Had ik nog niet eerder gezien, leuk; is dit het?
http://npoplayer.omroep.nl/share/?prid=POW_00577638&s=385
Even googlen wijst naar "Wild Geraas" van Arnold Jan Scheer als kanshebber. Nooit gezien en geen idee verder, maar als dat je interesse heeft, ga lekker op zoek.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:42 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Dat is het. Snel gevonden.
Overigens schijnt er een docu rond te waren die de NPO niet wil vertonen over het historische ontstaan van het Sintfeest door een Sintkenner die zich er al jaren mee bezig schijnt te houden. Nou ben ik natuurlijk extra nieuwsgierig naar die docu.
Het zijn en waren nooit slaven geweest. Stop eens met zo fucking dom te lullen, want hiermee haal je 1 van de eerste grote voorvechters van vrijheid voor alle mensen (zwart, blank, man, vrouw etc) door het slijk.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:22 schreef peterkailey het volgende:
[..]
Er is hier geen sprake van misinterpretatie. Het feest geeft een duidelijke boodschap die stamt uit vroegere tijden. Sinterklaas is blank (of Turks) en gebruikt zwarte slaafjes voor het werk. Kan je wel leuk gaan zeggen dat ze ervoor kiezen of dat ze oorspronkelijk duiveltjes waren, maar alsnog worden ze als zwart gepresenteerd wat het schuwe beeld over donkere mensen van vroeger beklemtoond.
Dat daar jaren niet openlijk iets van gezegd is is wat anders. Zo ging het ook met slavernij.
De perfecte oplossing zou zijn, niet slechts op 1 kleur (zwart) concentreren maar het nuanceren door het meer te mengen. Met kleur gaat dat helaas lastig dus een juten zak zou perfect zijn.
Zelfs dan zou deze situatie een probleem zijn en hetzelfde veroorzaken. Wat bedoel je met veel meer uitwerking nodig hebben?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:33 schreef tijnhet het volgende:
[..]
Als de figuur sindsdien met de tijd zou zijn meegegroeid en ook echt niet meer gezien zou worden als een incarnatie van Adolf Hitler (zoals ik zwarte piet nu ook echt niet meer als een slaaf zie), dan zou je die vergelijking kunnen maken. Maar ik kan me daar om eerlijk te zijn weinig bij voorstellen, dus ik denk niet dat je vergelijking me verder helpt in de begripvorming. Je verzint er een complexe situatie bij die véél meer uitwerking nodig heeft om iets inhoudelijks toe te kunnen voegen.
[..]
En bij zoenende homo's is het een geaardheid. Jeetje zeg, wat een dramatisch verschil.
Voor hoeveel mensen is piet écht kwetsend? Vóórdat deze hype was ontstaan: hoeveel mensen hadden hier oprecht last van? 100? 200? Nadat de hype van stal was werd het makkelijk, hoefde je alleen maar "ja, ik ook!" te gillen, en werd zwarte piet een icoon voor al je afkeurende gevoelens tegen racisme. De boosheid van deze hele bevolkingsgroep over racisme vind ik volkomen terecht, maar gericht tegen de verkeerde figuur. Piet is een belichaming geworden van alle racistische frustraties terwijl Piet op zichzelf in de hoofden van de Nederlanders helemaal geen verband had met racisme.
En hoeveel mensen denk je dat er in Nederland oprecht last hebben van openlijke homo's? Ik kan je verklappen: dat zijn er véél - en de meesten van die mensen houden hun mond, ze vinden het maar niks maar ze kijken wel een andere kant op en houden hun kop dicht. Gekwetst zijn alléén hoeft geen reden zijn om iets grootschalig aan te passen.
Maar dat kan wel, en gebeurt ook al. Ik lig er niet wakker van. Maar ik vind het onnodig.
You fucker youquote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:47 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Ik wist niet dat ik een punt had. Ik dacht dat ik maar wat onzin aan het posten was.
Het waren eerst duivels (of te wel 'dat onbekende enge volk wat daar een beetje rondliep in Afrika') die hij gebruikte als hulpjes. Even later werd duidelijk dat die duiveltjes volgens het beeld van toen donkere mensen waren, als hulpjes, onbetaald, net zoals slaven.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:11 schreef spoorrails het volgende:
[..]
Het zijn en waren nooit slaven geweest. Stop eens met zo fucking dom te lullen, want hiermee haal je 1 van de eerste grote voorvechters van vrijheid voor alle mensen (zwart, blank, man, vrouw etc) door het slijk.
Doet het ertoe. Van binnen zijn we allemaal roze.quote:
quote:
ga je eens een keer verdiepen in het katholieke geloof waar sinterklaasfeest vanaf stamtquote:Op woensdag 29 oktober 2014 15:47 schreef peterkailey het volgende:
[..]
Het waren eerst duivels (of te wel 'dat onbekende enge volk wat daar een beetje rondliep in Afrika') die hij gebruikte als hulpjes. Even later werd duidelijk dat die duiveltjes volgens het beeld van toen donkere mensen waren, als hulpjes, onbetaald, net zoals slaven.
Nog leuker. Dus eerst waren het duiveltjes als hulpjes en later besloten ze er negers met rode lippen, Kroes haar en oorbellen van te makenquote:Op woensdag 29 oktober 2014 15:49 schreef mapima het volgende:
[..]
ga je eens een keer verdiepen in het katholieke geloof waar sinterklaasfeest vanaf stamt
Het was een opvoedkundig feest met duiveltjes en never iets met slavernij
Sinterklaas ja .. Zwarte Piet is er bij verzonnen.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 15:49 schreef mapima het volgende:
[..]
ga je eens een keer verdiepen in het katholieke geloof waar sinterklaasfeest vanaf stamt
Het was een opvoedkundig feest met duiveltjes en never iets met slavernij
Helaas voor Nederland zijn dat er nog relatief veel.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 15:50 schreef Michielos het volgende:
BOEHEOEOEHOEE....
CARE MAN![]()
niemand boeit het iets behalve de verzuurde racistische "Henk" of "Anita"
Baasquote:
Die kon het niet aanzien dat er geen zwarte piet tussen staat.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 00:19 schreef H0D3NPYL het volgende:
Je vergelijking veronderstelt dat de op Adolf Hitler gebaseerde figuur nu, na verloop van tijd, zou zijn uitgegroeid tot een figuur die in de hoofden van het volk niets meer met Adolf Hitler te maken heeft - hoewel hij er qua uiterlijk nog wel een beetje (niet 100%) op lijkt. Maar zich totaal anders (leuk, zelfs) gedraagt.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 15:39 schreef peterkailey het volgende:
[..]
Zelfs dan zou deze situatie een probleem zijn en hetzelfde veroorzaken. Wat bedoel je met veel meer uitwerking nodig hebben?
Zwarte piet helpt een oud mannetje dat het allemaal zelf niet meer kan. Ondergeschikt zijn ze al nauwelijks meer. Soms is piet dom, soms is juist de sint dom en lost piet het handig op. Het is geen slaaf meer. In zijn gedrag niet, in zijn uitstraling niet.quote:Als sinterklaas zoenende homo's als ondergeschikte hulpjes zou gebruiken zouden de homo's ook in opstand komen.
Dat mag je eerst wel eens bewijzen, voordat je dat als feit naar voren schuift. Het feit dat er zoiets bestaat als een zwijgspiraal betekent niet dat iets wat je nooit hoorde, en daarna opeens wel, er een voorbeeld van is. Ik geloof werkelijk niet dat al die mensen die nu moord en brand schreeuwen over zwarte piet, altijd al zó geweldig veel last hadden van zwarte piet specifiek. Ik geloof dat zij last hadden van racisme, en dat zwarte piet daar nu het boegbeeld van geworden is om zich tegen af te zetten. En nu dat zoveel makkelijker is (vanwege de aanwezigheid van zo'n boegbeeld) komt er nu opeens een hoop frustratie over racisme uit. Terwijl ze voorheen van zwarte piet zélf eigenlijk weinig of geen last hadden (behalve dan die ene keer toen ze door pestkoppen of racisten zwarte piet werden genoemd. Maar dat is, nogmaals, een probleem van racisme, en niet van zwarte piet. Zouden ze "nikker" zijn genoemd, dan hadden ze hetzelfde probleem.)quote:Het feit dat je er nooit wat over hoorde is een bekend psychologisch verschijnsel. Zoek maar eens op Google naar de 'zwijgspiraal'.
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:50 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
En? Is-ie toch een neger van binnen?
Chocola die groen is is denk niet zo goed voor je darmenquote:Op woensdag 29 oktober 2014 00:37 schreef Flitskikker het volgende:
HEIL KRAMPUS!!!quote:Op woensdag 29 oktober 2014 17:39 schreef Ronnie_dh het volgende:
Weg met de Moorse Piet.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Geef ons Krampus!!!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Voor de goddienstvrezende mafkezen... Omdat Nederlanders altijd onder druk van de kerk zwichten, hebben wij geen Krampus zoals ze in Duitsland en de Alpen hebben.
En toen heeft die dwaze leraar, zwarte piet verzonnen. Want we moesten de kinderen bangmaken dus waarom niet het evenbeeld van een moorse slaaf gebruiken?
Fuck de kerk en weg met de Moorse Piet!
Of een roze dan hebben we homo piet als kinderen stout zijn verkracht ie ze anaalquote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:37 schreef MutedFaith het volgende:
En als de Aziaten en Indianen nou gaan zeiken over de gele en rode pieten.. Krijgen we dan volgend jaar alleen nog groene, paarse en blauwe?
Ja toch!!!quote:Op maandag 3 november 2014 20:36 schreef Big-B het volgende:
[..]
HEIL KRAMPUS!!!
als we Krampus zouden hebben worden de kinderen van vandaag de dag ipv dikke tokkies tenminste nette burgers.
Ik zeg fuck de zwarte discussie we maken er demonen van
Waarom is sinterklaas wit.quote:Op maandag 3 november 2014 20:27 schreef Pulzzar het volgende:
Tjongejonge. Krijgen we dit weer.![]()
Accepteer nu maar gewoon dat zwarte piet er niet is. Negroide mensen vinden het nou eenmaal niet zo tof dat blanke mensen zich als neger met oorbellen en pagepak verkleden.
En praat niet over "ze", want er wonen generaties lang negroide mensen hier die gewoon Nederlander zijn en geen allochtoon.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |