Ik ook niet!! Dus leuk om de link te leggenquote:Op vrijdag 5 december 2014 21:29 schreef D. het volgende:
[..]
Nee, uiteraard, maar Joey kennen we al 20 jaar, en heb nooit geweten dat dat 'hij van de ketchup' was
Ik heb die niet eensquote:Op vrijdag 5 december 2014 17:51 schreef hmmmz het volgende:
De betekenis van dit whatsapp emoticon
[ afbeelding ]
Het is een Kadomatsu
http://en.wikipedia.org/wiki/Kadomatsu
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 5 december 2014 21:18 schreef D. het volgende:
Dat het Matt le Blanc (Friends) was in de ketchupreclame
Astrologie is een schoolvoorbeeld van triviale nonsens.quote:Op donderdag 4 december 2014 17:21 schreef Toga het volgende:
[..]
Zo zijn er duizenden astrologen die beweren dat dit je karakter en je lot bepaalt. Nooit geweten dat dit triviaal was
Valt me ook altijd op bij de Carrefour (huismerk), zit je ergens in ruraal Frankrijk staat er gewoon Nederlands op de verpakkingquote:Op vrijdag 5 december 2014 11:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hier zijn de etiketten tegenwoordig meertalig, dus het lijkt me sterk dat ze in Londen in het Nederlands zijn en het Engels ontbreekt.
[ afbeelding ]
Nu je het zegtquote:Op dinsdag 2 december 2014 14:41 schreef Bosbeetle het volgende:
Vandaag zei een collega dat ze zich nooit realiseerde dat we sinterklaas in de herfst vieren en niet in de winter.
Was dat niet Indonesië? De grote vogel Roc?quote:Op donderdag 4 december 2014 20:36 schreef Anosmos het volgende:
Efteling's Vogel Rok is vernoemd naar een mythisch wezen in de Arabische mythologie, de Vogel Roc. Dus.
GVD zelfs voornamelijk Engelstalig!quote:Op vrijdag 5 december 2014 11:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hier zijn de etiketten tegenwoordig meertalig, dus het lijkt me sterk dat ze in Londen in het Nederlands zijn en het Engels ontbreekt.
[ afbeelding ]
Klopt, was handig toen we op vakantie waren!quote:Op zaterdag 6 december 2014 02:19 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Valt me ook altijd op bij de Carrefour (huismerk), zit je ergens in ruraal Frankrijk staat er gewoon Nederlands op de verpakking
(niet geheel vreemd natuurlijk gezien ze ook veel en België zitten)
Zou ook best kunnen hoor, ik weet uit mn hoofd dat de vogel Roc voorkomt in het verhaal van Aladdin iig.quote:Op zaterdag 6 december 2014 02:31 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Was dat niet Indonesië? De grote vogel Roc?
Of haal ik nou Garuda en Roc door elkaar?
Ah, de vogel Roc is Arabisch/Perzisch, maar vertoont vergelijkenissen met Garoeda uit Indonesiëquote:Op zaterdag 6 december 2014 02:31 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Was dat niet Indonesië? De grote vogel Roc?
Of haal ik nou Garuda en Roc door elkaar?
Grappig, en idd een "paar jaaaaaaaren" later.quote:Op vrijdag 5 december 2014 12:51 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Toch wel, check http://www.flying-tiger.nl/ maar eens. Zelfde website, maar dan in het Nederland. Hier heet het dus de Flying Tiger
Heb je dat ook weer geleerd!
Uuuuuren laterquote:Op zaterdag 6 december 2014 12:56 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Grappig, en idd een "paar jaaaaaaaren" later.
Fixedquote:Op zaterdag 6 december 2014 02:36 schreef Kees22 het volgende:
[..]
GVD zelfs voornamelijk Engelstalig!
Dat is voor mij wel een reden om daar niet meer te kopen.
Hollandse Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam is nog te pruimen, omdat de basis inderdaad in Holland was. Bij verspreiden over de rest van Nederland is dat chauvenisme nog te begrijpen.
Maar Engelse namen voor producten? Val toch dood!
haha, jaren geleden al verbaasd over toen die een keer vertelde dat die een vrouw en kinderen had. Dat was nog in de periode dat die met roze haar rondliep en toen kon ik het nauwelijks gelovenquote:Op dinsdag 9 december 2014 16:15 schreef Miss_paraplu het volgende:
Ik ben er sinds zondag achter dat tv kok Rudolph van Veen hetero is ... Dat was echt een grote shock...ik vond het sowieso al een freak maar nu... helemaal..
Hij is/was een punkerquote:Op dinsdag 9 december 2014 16:32 schreef Blik het volgende:
[..]
haha, jaren geleden al verbaasd over toen die een keer vertelde dat die een vrouw en kinderen had. Dat was nog in de periode dat die met roze haar rondliep en toen kon ik het nauwelijks geloven
Dat is meer iets waar Rudolph over een paar jaar achter komt.quote:Op dinsdag 9 december 2014 16:15 schreef Miss_paraplu het volgende:
Ik ben er sinds zondag achter dat tv kok Rudolph van Veen hetero is ... Dat was echt een grote shock...ik vond het sowieso al een freak maar nu... helemaal..
quote:Op dinsdag 9 december 2014 16:55 schreef Bart het volgende:
[..]
Dat is meer iets waar Rudolph over een paar jaar achter komt.
Ja dat kan echt niet. Ken 'm niet echt, maar dat lijkt me een nicht. Zelfde als mijn, jawel, kapper. Heeft al jaren vrouw en kinderen..maar is gewoon gay.quote:Op dinsdag 9 december 2014 16:15 schreef Miss_paraplu het volgende:
ik sluit me helemaal bij deze woorden aan,ik walg ook van al die Engelse termen,het wordt helaas alleen maar gekker.quote:Op zaterdag 6 december 2014 02:36 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Hollandse EenheidsMAatschappij is nog te pruimen, omdat de basis inderdaad in Holland was. Bij verspreiden over de rest van Nederland is dat chauvenisme nog te begrijpen.
Dat dit één smiley is, niet twee lossen.quote:
Het is een Brits bedrijf geworden. Daarom deden ze ook moeilijk over Zwarte Piet (wij zouden daarmee hun anti-discriminatiewetten overtreden).quote:Op zaterdag 6 december 2014 02:36 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Hollandse EenheidsMAatschappij is nog te pruimen, omdat de basis inderdaad in Holland was. Bij verspreiden over de rest van Nederland is dat chauvenisme nog te begrijpen.
Zwarte Piet had twee attributen. Een daarvan was tweeledig: op de heenweg cadeautjes en strooigoed; op de terugweg de erg stoute kindertjes (meestal jongetjes). Ik heb wel eens gevreesd dat al te brutale medekindertjes meegenomen zouden worden. De roe diende alleen om mee te dreigen of om speelse tikjes te geven.quote:Op woensdag 10 december 2014 01:06 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Dat dit één smiley is, niet twee lossen.![]()
Ja en?quote:Op woensdag 10 december 2014 23:10 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Het is een Brits bedrijf geworden. Daarom deden ze ook moeilijk over Zwarte Piet (wij zouden daarmee hun anti-discriminatiewetten overtreden).
quote:Op zaterdag 13 december 2014 11:35 schreef Rewimo het volgende:
Dat 'holst' in de uitdrukking 'in het holst van de nacht' de overtreffende trap is van hol. En dat er dus niet zoiets als 'een holst' bestaat
quote:Op zaterdag 13 december 2014 11:35 schreef Rewimo het volgende:
Dat 'holst' in de uitdrukking 'in het holst van de nacht' de overtreffende trap is van hol. En dat er dus niet zoiets als 'een holst' bestaat
quote:
Ja, nou, dat dusquote:
Maar hoe kwam je daar dan achter? Want ik wist het ook niet en nu weet ik nog steeds niet waarom.quote:Op zaterdag 13 december 2014 11:35 schreef Rewimo het volgende:
Ik realiseerde het me ineens toen ik die uitdrukking gistermorgen gebruikte. Ik lag erover na te denken toen ik ineens bedacht dat het net zoiets als 'diepst' betekende.quote:Op zondag 14 december 2014 01:28 schreef Kees22 het volgende:
Maar hoe kwam je daar dan achter? Want ik wist het ook niet en nu weet ik nog steeds niet waarom.
volgens googel welquote:Op zaterdag 13 december 2014 11:35 schreef Rewimo het volgende:
http://woordenlijst.org/zoek/?q=Holst&w=wquote:Op zondag 14 december 2014 14:31 schreef FANN het volgende:
[..]
volgens googel wel![]()
HOLST
4) Het meest lege deel van de nacht (crypt.)
5) Inhoudsloze deel van de nacht
6) Meest inhoudsloze deel van de nacht
Jazeker, en ook niet de minste. Heb in een magazijn stage gelopen waar de producten van Mars werden ingepakt, verbaasde me daar toen ook al overquote:Op dinsdag 16 december 2014 01:49 schreef LTVDK het volgende:
Zat even Keuringsdienst van waarde terug te kijken. Kom ik erachter dat Mars (van de chocola) ook een grote producent is van dierenvoeding
http://www.mars.com/global/brands/petcare.aspx
Nee, Mars is eigen baas.quote:Op dinsdag 23 december 2014 01:34 schreef BloedendeVagina het volgende:
Huh, dacht dat Mars van CocaCola was?
Dat plaatje is alleen eten en drinken, de zepen van Unilever staan er bijvoorbeeld niet bijquote:Op dinsdag 23 december 2014 03:33 schreef DO2 het volgende:
[..]
Nee, Mars is eigen baas.
Er zijn 10 enorme cooperaties die zo'n beetje alle bekende merken die je tegenkomt in de supermarkt beheren:
[ afbeelding ]
Qua drank vallen natuurlijk Pernod Ricard en Bacardi ook wel bij de grote spelersquote:Op dinsdag 23 december 2014 11:30 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Qua drank heb je ook nog http://en.wikipedia.org/wiki/Diageo en in de biermarkt is AB InBev de grootste speler http://en.wikipedia.org/wiki/AB_InBev_brands
Oeh, logoquizquote:Op dinsdag 23 december 2014 03:33 schreef DO2 het volgende:
[..]
Nee, Mars is eigen baas.
Er zijn 10 enorme cooperaties die zo'n beetje alle bekende merken die je tegenkomt in de supermarkt beheren:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 23 december 2014 22:51 schreef Anosmos het volgende:
Een kleintje, maar na het miljoenen keren gelezen te hebben toch wel schokkend voor mij: albeit wordt uitgesproken als 'all be it' en niet als 'albijt'. Dus.
Rare verbastering ja, kwam er ook pas laatst achter toen ik het opzochtquote:Op dinsdag 23 december 2014 22:51 schreef Anosmos het volgende:
Een kleintje, maar na het miljoenen keren gelezen te hebben toch wel schokkend voor mij: albeit wordt uitgesproken als 'all be it' en niet als 'albijt'. Dus.
Heinz is nou niet echt bepaald een Nederlands bedrijfquote:Op dinsdag 23 december 2014 23:18 schreef Platina het volgende:
[..]heb ik ook nooit geweten. Vaak gelezen en zelf ook gebruik maar nog nooit in gesproken taal gehoord.
Overigens qua levensmiddelen is Heinz (in Nederland tenminste) ook een grote speler.
Dat staat er ook bij strafkampen in Noord-Korea: albeit macht fleiquote:Op woensdag 24 december 2014 00:28 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Rare verbastering ja, kwam er ook pas laatst achter toen ik het opzocht. Vond het al zo'n vreemd Duits woord lijken
Duurde mij even om te realiseren toen ik het voor het eerst hoorde.quote:Op dinsdag 23 december 2014 22:51 schreef Anosmos het volgende:
En caveat! Niet een ka-viet maar een ka-vi-at (ongeveer)quote:Op woensdag 24 december 2014 08:43 schreef µ het volgende:
[..]
Duurde mij even om te realiseren toen ik het voor het eerst hoorde.
Segue is ook zo'n woord (bruggetje). Je zou denken: "seGoe" (met de G uit 'great'), maar het is "sɛɡweɪ/segway".
dat woord kende ik niet, maar nu weet ik wel hoe die paal met wielen aan z'n naam is gekomenquote:Op woensdag 24 december 2014 08:43 schreef µ het volgende:
[..]
Duurde mij even om te realiseren toen ik het voor het eerst hoorde.
Segue is ook zo'n woord (bruggetje). Je zou denken: "seGoe" (met de G uit 'great'), maar het is "sɛɡweɪ/segway".
Ik zeg toch niet dat het een Nederlands bedrijf is. Enkel dat het een grote speler in Nederland is.quote:Op woensdag 24 december 2014 00:28 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Rare verbastering ja, kwam er ook pas laatst achter toen ik het opzocht. Vond het al zo'n vreemd Duits woord lijken
[..]
Heinz is nou niet echt bepaald een Nederlands bedrijfGewoon keihard Amerikaans die wel een hoop merken en producenten in Nederland hebben opgekocht, onder andere Venz en De Ruijter http://nl.wikipedia.org/wiki/H.J._Heinz_Company
quote:Op woensdag 24 december 2014 00:52 schreef Anosmos het volgende:
[..]
Dat staat er ook bij strafkampen in Noord-Korea: albeit macht flei
Ergens wel logisch dat je dat dachtquote:Op woensdag 24 december 2014 14:38 schreef kalinhos het volgende:
Ik heb serieus altijd gedacht dat de overbuurman, de buurman van mijn buurman was. Blijkt het gewoon de buurman te zijn die tegenover je woont. Nooit geweten.
Hilarisch.quote:Op woensdag 24 december 2014 16:31 schreef Sjoerd102 het volgende:
Hoorde van een kennis van de week ook wel een leuke.
Hij vond Lingo maar een vunzig programma.
Tot hij begreep dat de GROEN GROEN GROEN riepen ipv HOER HOER HOER
Inderdaadquote:Op woensdag 24 december 2014 10:46 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
dat woord kende ik niet, maar nu weet ik wel hoe die paal met wielen aan z'n naam is gekomen
quote:Op woensdag 24 december 2014 16:31 schreef Sjoerd102 het volgende:
Hoorde van een kennis van de week ook wel een leuke.
Hij vond Lingo maar een vunzig programma.
Tot hij begreep dat de GROEN GROEN GROEN riepen ipv HOER HOER HOER
Waar ik vandaan kom (Gelderland) is het inderdaad de buurman van je buurman.quote:Op woensdag 24 december 2014 14:38 schreef kalinhos het volgende:
Ik heb serieus altijd gedacht dat de overbuurman, de buurman van mijn buurman was. Blijkt het gewoon de buurman te zijn die tegenover je woont. Nooit geweten.
Serieus? Dus tegenover is naast iets wat zich naast je bevindt? Ik woon in Gelderland, maar heb dat echt nog nooit gehoord.quote:Op woensdag 24 december 2014 18:21 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Waar ik vandaan kom (Gelderland) is het inderdaad de buurman van je buurman.
In het noorden is het degene die tegenover je woont.
Dus per se ongelijk had je niet.
'Over' hoeft toch niet altijd 'tegenover' te betekenen. Vond die uitleg met overmorgen best plausibel.quote:Op woensdag 24 december 2014 18:33 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
[..]
Serieus? Dus tegenover is naast iets wat zich naast je bevindt? Ik woon in Gelderland, maar heb dat echt nog nooit gehoord.
Tja, de overburen waren de buren van onze naaste buren.quote:Op woensdag 24 december 2014 18:33 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
[..]
Serieus? Dus tegenover is naast iets wat zich naast je bevindt? Ik woon in Gelderland, maar heb dat echt nog nooit gehoord.
quote:Op woensdag 24 december 2014 18:45 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Tja, de overburen waren de buren van onze naaste buren.
Apeldoorn.
Dit.quote:Op donderdag 25 december 2014 04:59 schreef Sapstengel het volgende:
Ik kom ook uit Gelderland en ken overburen gewoon als de mensen die tegenover je wonen.
Dit.quote:Op donderdag 25 december 2014 04:59 schreef Sapstengel het volgende:
Ik kom ook uit Gelderland en ken overburen gewoon als de mensen die tegenover je wonen.
Zo ken ik het ook idd.quote:Op donderdag 25 december 2014 13:10 schreef Biancavia het volgende:
En overburen zijn mensen die tegenover je wonen. Zo hebben wij ook achterburen.
Ik gebruik overburen voor allebei, buren naast onze buren én de mensen aan de overkant.quote:Op donderdag 25 december 2014 13:14 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Zo ken ik het ook idd.
Al zou "voorburen - achterburen" eigenlijk logischer zijn. Of "overburen - onderburen", maar dan zit je ook met de bovenburen.. pfff..
Ja, je kan er vanalles bij bedenken: http://www.acronymfinder.com/STOP.htmlquote:Op zaterdag 27 december 2014 14:34 schreef Toga het volgende:
Dat het woord STOP (ook) als afkorting wordt gebruikt.
In de survivalwereld staat STOP voor: Stop, Think, Observe (Orientate) & Plan. Datzelfde zouden meer mensen moeten doen bij het gelijknamige verkeersbord.
[ afbeelding ]
Is Latijn en betekent: pas op!quote:Op woensdag 24 december 2014 10:22 schreef enilnomrow het volgende:
[..]
En caveat! Niet een ka-viet maar een ka-vi-at (ongeveer)
Het kan allebei inderdaadquote:Op zaterdag 27 december 2014 15:37 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[ afbeelding ]
Dat de letter van een dergelijke omleiding vaak verwijst naar de bestemming. Dacht dat ze gewoon random letters kozen die nog niet in gebruik waren, net zoals ze vroeger ook weleens cijfers gebruikten...
Hoe noem jij overburen dan?quote:Op woensdag 24 december 2014 18:21 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Waar ik vandaan kom (Gelderland) is het inderdaad de buurman van je buurman.
In het noorden is het degene die tegenover je woont.
Dus per se ongelijk had je niet.
Deze is ook mooi:quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:30 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Dat plaatje is alleen eten en drinken, de zepen van Unilever staan er bijvoorbeeld niet bij
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Unilever_brands
Proctor & Gamble is ook een grote speler: http://en.wikipedia.org/wiki/Procter_%26_Gamble
Qua drank heb je ook nog http://en.wikipedia.org/wiki/Diageo en in de biermarkt is AB InBev de grootste speler http://en.wikipedia.org/wiki/AB_InBev_brands
Interessant zeg, vertel er eens wat meer over.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 19:01 schreef Geerd het volgende:
Niet echt jaaaaaaren,maar dat ik een vaste route heb in de lokale Jumbo, Zuivel, eten, bier, fruit en groente
Viel me gewoon op, of ben jij zo een boodschappen truus die eerst alles afgaat nog een keer terug en dan pas inpakt? Want misschien hebben ze wel een nieuwe soort sla?quote:Op zaterdag 3 januari 2015 19:37 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Interessant zeg, vertel er eens wat meer over.
Lijkt me niet, want fruit en groente staat bij iedere supermarkt vooraan en bier achteraan.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 19:39 schreef Cue_ het volgende:
De vraag is vooral of dat ook ongeveer de route is zoals de supermarkt is ingedeeld of dat ie alsnog kriskras gaat
Nee hoor. De aldi hier heeft de groente/fruit juist achteraan staan.quote:Op zondag 4 januari 2015 19:17 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Lijkt me niet, want fruit en groente staat bij iedere supermarkt vooraan en bier achteraan.
Achteraan in de winkel of achteraan in de looproute?quote:Op zondag 4 januari 2015 19:18 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Nee hoor. De aldi hier heeft de groente/fruit juist achteraan staan.
De Jumbo bij ons ook
Sowieso achteraan van de looproute. Beetje schuin voor qua winkel.quote:Op zondag 4 januari 2015 19:20 schreef FrankRicard het volgende:
Achteraan in de winkel of achteraan in de looproute?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |