De irritatie is dus eigenlijk dat er een of andere kneus met 50km/u te hard een blinde bocht door scheurt terwijl er een file op de uitvoegstrook staat?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:57 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Huh? Dit is een consistent verhaal. Die vrouw wil uitvoegen, rijdt door naast de file, en gaat dan stilstaan zonder remlichten of knippers terwijl ik met 120 de bocht om kom.
50 km/u te hard een blinde bocht inscheuren is natuurlijk vragen om ongelukken, he.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:33 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Een autoweg. Officieel mag je er 70 maar niemand doet dat.
Ja. Daarom lette ik goed op. Alleen het is veel makkelijker te herkennen dat een auto stil staat als ze hun remlichten aan houden. Daar zijn dingen immers voor.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waar je 70 mocht en waar een file op de uitvoegstrook staat.... je bent je bewust dat mensen soms nog proberen in te voegen?
Net zei je nog dat je bijna een dodelijk ongeluk hebt veroorzaakt.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:05 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Daarnaast reed ik heel veilig.
Die vrouw zat fout. Op de autoweg stil gaan staan in het donker, zonder remlichten, is gewoon debiel gevaarlijk.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Net zei je nog dat je bijna een dodelijk ongeluk hebt veroorzaakt.
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:05 schreef NieuweNier het volgende:
Ja. Daarom lette ik goed op. Alleen het is veel makkelijker te herkennen dat een auto stil staat als ze hun remlichten aan houden. Daar zijn dingen immers voor.
quote:
En 120 rijden in een blinde bocht waar je 70 mag en waar een file op de uitvoegstrook staat is dat niet?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:13 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Die vrouw zat fout. Op de autoweg stil gaan staan in het donker, zonder remlichten, is gewoon debiel gevaarlijk.
Als ik stil sta heb ik toch geen remlichten aan? Die gaan alleen aan als ik rem. Als ik in de file sta rij ik meestal stapvoets en dan is het niet echt goed om je rem erbij in te drukken he.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:13 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Die vrouw zat fout. Op de autoweg stil gaan staan in het donker, zonder remlichten, is gewoon debiel gevaarlijk.
Jij hebt je rijbewijs bij een pakje boter gehad?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:20 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Als ik stil sta heb ik toch geen remlichten aan? Die gaan alleen aan als ik rem. Als ik in de file sta rij ik meestal stapvoets en dan is het niet echt goed om je rem erbij in te drukken he.
Da's ook levensgevaarlijk maar NieuweNier leest daar bewust overheen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
En 120 rijden in een blinde bocht waar je 70 mag en waar een file op de uitvoegstrook staat is dat niet?
Staat er niet, maar je krijgt wel gedeelde aansprakelijkheid als je hierdoor op je voorganger rolt bij een eventuele aanrijding.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:33 schreef Tinos85 het volgende:
Daarnaast moet je niks. Wijs mij eens aan waar in de Wegenverkeerswet staat dat je je remlichten/alarmlichten moet laten branden.
Als jij erop was gereden was alle schuld naar jou gegaan, ook als je je wel aan de snelheid had gehouden.quote:
Da's juist heel fijn want dan weet je dat ze opflikkeren als je achter op de bumper kleeft. Die durven compleet geen risico meer te nemenquote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:39 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Baby on board stickers op auto's
Zouden ze ook varianten hebben als 'bejaarde on board' of 'sjonnie on board'?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:39 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Baby on board stickers op auto's
Randstad altijd file, 24 uur per dag. En overal borden boven de weg, ik doe dat echt nooit.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:55 schreef delano.888 het volgende:
Ik heb geleerd dat als je achter aan een file aansluit je je knipperlichten aan zet totdat degene achter je dat ook doet of zeker weten remt.
Een file kan heel spontaan voor je vormen, het is echt niet altijd druk en langzaam voordat je aansluit.
Ook niet als een file echt ineens voor je ontstaat? Dus dat je flink moet remmen?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 21:35 schreef Fer het volgende:
[..]
Randstad altijd file, 24 uur per dag. En overal borden boven de weg, ik doe dat echt nooit.
Jawel maar dat doe ik alleen omdat de voorganger het ook doetquote:Op donderdag 30 oktober 2014 21:37 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ook niet als een file echt ineens voor je ontstaat? Dus dat je flink moet remmen?
Misschien in Drenthe, als er geen signaleringsborden zijn en geen auto;s achter mij.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 21:37 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ook niet als een file echt ineens voor je ontstaat? Dus dat je flink moet remmen?
Alsof die signaleringsborden werken. Zeker als ze continue verspringen van 50 naar 50 met knippers naar 70 naar 70 knipper naar 50 etc.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 21:44 schreef Fer het volgende:
[..]
Misschien in Drenthe, als er geen signaleringsborden zijn en geen auto;s achter mij.
Grappig want het ichtus heeft een origine uit het Paganisme. Het stond in het Paganisme voor fertiliteit.. Een vagina dus.quote:
Je hebt toch wel enigszins een idee hoe ver de achterligger ongeveer zit als je links inhaalt? Je hebt in principe de rechterbaan al gescand tijdens het links rijden neem ik aan.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 23:58 schreef PieterJanDeVakman het volgende:
Elke keer als ik van baan verwissel op de snelweg ben ik doodsbang voor onderstaande situatie.
Hoe gaan jullie hier mee om? Ik probeer altijd te kijken of er iets twee banen verder zit dat knipperlicht aan heeft, maar doordat ik daarna ook nog andere dingen moet checken kan het zijn dat hij opeens enorm naast me zit.
Gewoon langzaam van verwisselen en knipperen zodat andere mensen op je kunnen anticiperen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 23:58 schreef PieterJanDeVakman het volgende:
Elke keer als ik van baan verwissel op de snelweg ben ik doodsbang voor onderstaande situatie.
Hoe gaan jullie hier mee om? Ik probeer altijd te kijken of er iets twee banen verder zit dat knipperlicht aan heeft, maar doordat ik daarna ook nog andere dingen moet checken kan het zijn dat hij opeens enorm naast me zit.
Je hebt toch wel enigszins een idee hoe ver de achterligger ongeveer zit als je links inhaalt? Je hebt in principe de rechterbaan al gescand tijdens het links rijden neem ik aan.quote:
Nou ja als ik dat niet had gedaan waren we in het nieuws gekomen. Door een enorme file.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 00:09 schreef delano.888 het volgende:
Ik heb ooit zo'n zelfde soort situatie mee gemaakt waar iemand met vaart op me af kwam, maar ik kon toen echt wel op een normale manier, zonder onderstuur of andere vage zaken, terug naar de meest linker baan. Je moet ook niet als een idioot aan je stuur gaan lopen hengsten.
Nog nooit van een kickdown gehoord?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:08 schreef NieuweNier het volgende:
(Of mensen die denken dat automaten sneller zijn omdat ze zelf bij 2000 toeren opschakelen )
Dus dat verhaal was van jou? Omdat je het zo quotte..quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 00:11 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Nou ja als ik dat niet had gedaan waren we in het nieuws gekomen. Door een enorme file.
Doordat ik die mondeo best vaak in een slip heb gehad weet ik precies hoe hij reageert. En hoe hard ik dus aan mijn stuur kan rukken.
Met een kickdown schakelt de auto maar gewoon zelf terug. Dat is niet iets dat alleen kan met een automaat. Met een handbak kan je ook terugschakelenquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 00:17 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nog nooit van een kickdown gehoord?
Mwah ik heb 4 keer in mijn spiegel gekeken tijdens het verplaatsen. Juist om dat soort situaties te voorkomen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 00:17 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dus dat verhaal was van jou? Omdat je het zo quotte..
Maar dan vind ik dat je niet goed gepland hebt. Op moment dat je van baan verplaatst blijf je continue scannen. Dus als je dan iets achter je ziet aankomen in de spiegel, dan ga je op een normale manier terug naar je baan. Als je dat te laat zag heb je niet goed gekeken tijdens het verplaatsen. Je kan niet alleen 1x kijken en dan gaan, dan krijg je ongelukken inderdaad.
Mijn ervaring is exact het tegenovergestelde. Ik heb heel wat auto's gereden maar het meeste hinder ondervonden van overig verkeer in een klein koekblikje en het minste in een extreem dure nieuwe auto.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 22:49 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Merk het anders wel wanneer ik m'n eigen auto niet kan gebruiken en van iemand een auto moet lenen. Mensen gaan veel eerder opzij, blijven niet links plakken en geven je ruimte om in te voegen ed.
Wanneer ik in m'n eigen auto rij dan is dat allemaal niet het geval.
Is dat ook niet rijstijl? Ik rij van nature agressiever in een veilige auto. Ik weet dat de gevolgen wanneer het misgaat kleiner zijn...quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 00:24 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Mijn ervaring is exact het tegenovergestelde. Ik heb heel wat auto's gereden maar het meeste hinder ondervonden van overig verkeer in een klein koekblikje en het minste in een extreem dure nieuwe auto.
Vraagje:quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 00:21 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Mwah ik heb 4 keer in mijn spiegel gekeken tijdens het verplaatsen. Juist om dat soort situaties te voorkomen.
Hij ging rechts inhalen, en dan via mijn dode hoek als een idioot zonder te knipperen naar links. Tja dan zie ik hem niet.
Daarnaast hij reed tegen mij aan
Ik rijd sowieso niet agressief; ik ben namelijk een zeer ervaren bestuurder en geen jong broekie die zich wil bewijzen door slecht rijgedrag.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 00:26 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Is dat ook niet rijstijl? Ik rij van nature agressiever in een veilige auto. Ik weet dat de gevolgen wanneer het misgaat kleiner zijn...
Alhoewel een ongeluk maken me wel echt kut lijkt. Dat kan ik me echt niet veroorloven![]()
Ik ga terug met een redelijke hoeveelheid afstand. Ongeveer 1.5 seconde voor de auto achter me.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 00:41 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Vraagje:
Als jij op de linkerbaan rijdt.. dan haal je neem ik aan iets in.
Hoelang wacht jij dan met naar rechts gaan als iemand op de meest rechterbaan dan vóór het inhalende voertuig dat jij passeert kan duiken in het gat wat jij wilt hebben?
Of kwam die toevallig van een invoegstrook?
Dan had je hem dus aan kunnen zien komen nog tijdens je inhaalmanoeuvre en had je die actie van hem kunnen verwachten.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 00:43 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ik ga terug met een redelijke hoeveelheid afstand. Ongeveer 1.5 seconde voor de auto achter me.
En het was een 3 baans snelweg. De gozer die ik inhaalde plakte in het midden terwijl het rechts vrij was. De auto die tegen me aan botste haalde hem rechts in.
Een fietser kan de dronken automoblist die hem dood rijdt ook zien aankomen. Te laat...quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 00:45 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dan had je hem dus aan kunnen zien komen nog tijdens je inhaalmanoeuvre en had je die actie van hem kunnen verwachten.
quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 00:43 schreef NieuweNier het volgende:
Stop gewoon met flamen wanneer je onzin praat
Dat is niet hetzelfde. Dit had je makkelijk kunnen voorkomen als ik jou verhalen lees. Op moment dat je aan het inhalen bent en vervolgens weer naar rechts gaat, gooi je hem niet vlak voor iemand. Als je namelijk iets verder door was gereden voordat je naar rechts was gegaan, had diegene die naar links kwam jou gezien en je niet aangereden.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 00:46 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Een fietser kan de dronken automoblist die hem dood rijdt ook zien aankomen. Te laat...
Hee guppie.. Dat je je rijbewijs net hebt gehaald maakt je geen ervaren bestuurder.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 00:46 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Een fietser kan de dronken automoblist die hem dood rijdt ook zien aankomen. Te laat...
Ik had hem ook niet vlak voor iemand gegooid. Er zat ongeveer twee seconden tussen mij en de auto die achter me reed op de linkerbaan.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 00:49 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dat is niet hetzelfde. Dit had je makkelijk kunnen voorkomen als ik jou verhalen lees. Op moment dat je aan het inhalen bent en vervolgens weer naar rechts gaat, gooi je hem niet vlak voor iemand. Als je namelijk iets verder door was gereden voordat je naar rechts was gegaan, had diegene die naar links kwam jou gezien en je niet aangereden.
Tuurlijk was jij niet alleen fout, maar je had het echt wel kunnen voorkomen. Anticiperen heet dat.
Hehe, je snapt hem. Je zag zijn fout niet, dus kon je hem niet op tijd ontwijken. Als je beter had gekeken in de spiegel/dode hoek, had je hem dus wel gezien.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 00:55 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ik had hem ook niet vlak voor iemand gegooid. Er zat ongeveer twee seconden tussen mij en de auto die achter me reed op de linkerbaan.
Dat iemand op de rechterbaan random, na echt eindeloos achter een vrachtwagen te hangen, als een debiel rechts ging inhalen verwachtte ik natuurlijk niet![]()
Daarnaast kan je als fietser ook anticiperen op dronken automobilisten. Dat doen de meeste fietsers. Alleen soms zie je de fout van een ander niet. Zoals in deze situatie.
quote:
quote:
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:57 schreef NieuweNier het volgende:
Die vrouw wil uitvoegen, rijdt door naast de file
Je moet wel consequent blijven in je verhalen..quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:30 schreef NieuweNier het volgende:
Deze chick stond gewoon met niemand voor haar op de rijbaan stil. De baan ernaast reden mensen dus ook gewoon met 120 door.
Het zou helpen als je er niet random quotes uit twee topics bij haalt. Maar nu ga ik stoppen met reageren want:quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 00:58 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Je moet wel consequent blijven in je verhalen..
Dit topic wordt leuker als jullie ook stoppen met flamenquote:Voor rellen, trollen, schelden en het steeds maar uitlokken van een verdediging bij degene die een irritatie post, wordt in dit topic vanaf heden niet meer gewaarschuwd, maar worden er streng notes uitgedeeld die tot een ban kunnen leiden. Kun je je niet gedragen of beheersen? Klik dan gerust dit topic weg
Die dingen zijn wel echt hét toppunt van burgerlijkheidquote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:39 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Baby on board stickers op auto's
Je moet zelfs in je spiegels blijven kijken als je geen bijzondere manoeuvres uithaalt.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 00:17 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dus dat verhaal was van jou? Omdat je het zo quotte..
Maar dan vind ik dat je niet goed gepland hebt. Op moment dat je van baan verplaatst blijf je continue scannen. Dus als je dan iets achter je ziet aankomen in de spiegel, dan ga je op een normale manier terug naar je baan. Als je dat te laat zag heb je niet goed gekeken tijdens het verplaatsen. Je kan niet alleen 1x kijken en dan gaan, dan krijg je ongelukken inderdaad.
Ik zie dit niet als flamen maar een paar wijze lessen die jou een hoop ellende (of je nabestaanden) kunnen besparen als je ze eens serieus leest ipv weg te zetten als 'flamen'.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 01:05 schreef NieuweNier het volgende:
Dit topic wordt leuker als jullie ook stoppen met flamen
Ik flame helemaal niks, ik vertel je alleen dat je het de volgende keer misschien wat veiliger aan kan pakken door toch niet iets meer te (blijven) kijken tijdens je manoeuvres.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 01:05 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Het zou helpen als je er niet random quotes uit twee topics bij haalt. Maar nu ga ik stoppen met reageren want:
[..]
Dit topic wordt leuker als jullie ook stoppen met flamen
Jij flamede inderdaad niet, sorry daarvoor. Ik doelde meer op het schreeuwerige, neerbuigende en bovendien onjuiste geschreeuw van Ouder1. Of Leandra. Ik heb een vast groepje users dat mijn PoHi afgaat om even lekker te schreeuwen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 01:12 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik flame helemaal niks, ik vertel je alleen dat je het de volgende keer misschien wat veiliger aan kan pakken door toch niet iets meer te (blijven) kijken tijdens je manoeuvres.
Dit is ook niet de bedoeling: "het steeds maar uitlokken van een verdediging bij degene die een irritatie post"quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 01:11 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik zie dit niet als flamen maar een paar wijze lessen die jou een hoop ellende (of je nabestaanden) kunnen besparen als je ze eens serieus leest ipv weg te zetten als 'flamen'.
Zo is met 120 een blinde bocht mét afrit in duiken waar je maar 70 mag echt niet slim.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die opmerking is wel erg goedkoop...quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 00:46 schreef Ouder1 het volgende:
[..]![]()
Zegt de beginnende bestuurder tegen de oude rot.
Ahum. Kijk ook om je heen van te voren. Je zegt nu dat het een vrachtwagen was.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 01:18 schreef NieuweNier het volgende:
Het was voor mij niet mogelijk meer dan 4 keer in mijn zijspiegel te kijken in de korte periode dat ik van baan aan het verwisselen was. Het enige dat ik had kunnen doen was vaker in mijn achterspiegel kijken of 2 keer mijn dode hoek checken. Maar fuck it, het is mijn probleem niet wanneer hij tegen me aan gebotst zou zijn. En ook niet het soort ongeluk wat verwondingen oplevert.
Waaruit concludeer je dat ik niet om me heen kijk? Als iemand zijn handen voor mijn ogen zou doen kan ik tijdens het rijden gewoon wijzen waar de auto's zijn en wat ze waarschijnlijk gaan doen. Dát is anticiperen. Dit is neerbuigend advies waar ik niet om vraag, sterker nog ik geef expliciet aan dat ik het niet waardoor en als disrespectvol ervaar.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 01:22 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ahum. Kijk ook om je heen van te voren. Je zegt nu dat het een vrachtwagen was.
Als die auto jou vol in de flank geraakt had.. was die vrachtwagen vol op jullie ingereden.
Verder komen die quotes gewoon uit dit topic en ik heb nog nooit jouw PoHi bekeken.
Dat zegt natuurlijk niksquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 01:21 schreef NieuweNier het volgende:
Daarnaast ken ik oprecht weinig mensen die beter rijden dan ik.
quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 01:21 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dit is ook niet de bedoeling: "het steeds maar uitlokken van een verdediging bij degene die een irritatie post"
Daarnaast ken ik oprecht weinig mensen die beter rijden dan ik. Ik heb inderdaad mijn rijbewijs niet heel lang, maar heb inmiddels wel 50.000km gereden. Ik heb gewoon meerdere keren meegemaakt dat de auto's voor, achter of naast me schade brokken reden maar ik, door goede skills, het ongeluk heb kunnen vermijden.
Met 5.000km per maand en wonen in de binnenstad van Utrecht gebeurd het me maar 1 keer per maand dat er iets onverwachts gebeurd in het verkeer. Dat zegt genoeg over hoe goed ik rij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En oh wow, je hebt 50.000km gereden. Gefeliciteerd. Je gaat nu naar level 2.Dit account is niet meer in gebruik.
quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 01:21 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dit is ook niet de bedoeling: "het steeds maar uitlokken van een verdediging bij degene die een irritatie post"
Daarnaast ken ik oprecht weinig mensen die beter rijden dan ik. Ik heb inderdaad mijn rijbewijs niet heel lang, maar heb inmiddels wel 50.000km gereden. Ik heb gewoon meerdere keren meegemaakt dat de auto's voor, achter of naast me schade brokken reden maar ik, door goede skills, het ongeluk heb kunnen vermijden.
Met 5.000km per maand en wonen in de binnenstad van Utrecht gebeurd het me maar 1 keer per maand dat er iets onverwachts gebeurd in het verkeer. Dat zegt genoeg over hoe goed ik rij.Veel rijden en wonend in de binnenstad? Ben je koerier ofzo? Vandaar dat je jezelf zo goed vindt rijden en iedereen om je heen crasht.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
Daar kan ik niet tegenop.quote:Als iemand zijn handen voor mijn ogen zou doen kan ik tijdens het rijden gewoon wijzen waar de auto's zijn en wat ze waarschijnlijk gaan doen
Hij heeft dus straks geen zelfrijzende auto nodig. Die bestuurt hij gewoon via zijn hersenen!quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 09:13 schreef Ridocar het volgende:
NieuweNier heeft telepatische vermogens
[..]
Daar kan ik niet tegenop.
Hij zal vast beter rijden dan ik, dus een beetje respect voor deze deze user. Skills, jeweet.
Vergis je niet.. een kleine rekensom wijst uit dat NN op een dikke 115 km van zijn studentenkamer werkt. Dan ben je al heel snel een ervaren bestuurder....quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 08:49 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Veel rijden en wonend in de binnenstad? Ben je koerier ofzo? Vandaar dat je jezelf zo goed vindt rijden en iedereen om je heen crasht.
Ahum. Nee, je draait het om. NN is degene die steeds weer moet zeggen dat hij zo'n geweldige chauffeur is, beter dan wie dan ook. Als ik hem aanspreek op zijn fouten zegt hij dat ik onzin spreek. Pas dan wijs ik hem er op dat hij een beginnende bestuurder is en ik al veel ervaring heb. Ik ben oprecht bezorgd over NN, zijn rijstijl en zelfoverschatting. De tips die ik hem geef zijn dan ook niet om hem de grond in te trappen maar om hem even na te laten denken. Die bezorgdheid komt voort uit de vele posts over autorijden hier maar ook elders en in het verleden die soms echt huiveringwekkend zijn.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 11:15 schreef Hartigan het volgende:
Ik vind het toch wel opvallend hoe hard sommige mensen hier moeten roepen hoeveel rijervaring ze wel niet hebben. Het ironische is dat juist de slechte chauffeurs vaak zo vol zijn van zichzelf. Denken de hele wereld aan te kunnen.
Misschien is Ouder1 inderdaad wel een briljant chauffeur, met miljoenen veilige kilometers achter de rug onder alle weersomstandigheden door geheel Europa. Maar dan nog geeft dat je niet het recht om zo kleinerend tegen anderen te praten. De sfeer wordt behoorlijk verpest wanneer andere users zo de grond in worden getrapt.
Herkenbaar. Afgelopen zaterdag.. vriendlief was moe en een beetje geïrriteerd om al te beginnen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 11:25 schreef dick_laurent het volgende:
Ik kwam gister, toen ik na een lange tijd weer eens volop in de spits mocht rijden, tot de conclusie dat autorijden in Nederland gewoon eigenlijk ehhm, best...wel... kut is.
Dat is iets waar je met ervaring beter in wordtquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 11:35 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Herkenbaar. Afgelopen zaterdag.. vriendlief was moe en een beetje geïrriteerd om al te beginnen.
Al vloekend en tierend reed hij van de super naar huis.
Auto's die zich nog even met een rotvaart op een drukke parkeerplaats al claxonnerend achter je langs persen terwijl jij al 3/4 op de 'weg' staat om uit je parkeerplaats te steken, auto's die van alle kanten aan komen vliegen en iedereen denkt voorrang te hebben, fietsers die geen hand uit steken en/of met vier man naast elkaar rijden, brommers die je op de rijbaan rechts inhalen terwijl je je knipperlichten al naar rechts hebt uitstaan, auto's die zonder aanwijsbare oorzaak remmen, auto's die hun knipperlichten niet gebruiken, inhalen terwijl er geen ruimte is, niet optrekken als het licht op groen springt, voetgangers en fietsers die oversteken tussen het voor een stoplicht wachtende verkeer door.. Soms is het echt Russische roulette en is kalmte het enige dat je veilig houdt.
Wie zegt dat hij daar niet goed in is?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:09 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dat is iets waar je met ervaring beter in wordt![]()
Op een gegeven moment, na lang in de stad rijden, zal niets je meer verbazen.
Heeft meer met leeftijd, rust en een beetje doorademen te maken.quote:Irritaties op de weg #71
Met dat soort gedrag zitten mensen meestal te bellen of andere dingen waardoor ze niet meer primair bezig zijn met autorijden.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:39 schreef byah het volgende:
Vandaag een Volvo V70 voor me die op de linkerbaan bleef hangen met 100 terwijl je daar 130 mag, vervolgens laat hij zich terugzakken tot achter de andere personenauto die mogelijk nog langzamer rechts van hem rijdt, terwijl de weg voor hem helemaal leeg is inmiddels. Why
Dat hebben ze hier op de Osdorperban ook en in Den Haag op de Valliantlaan ook.quote:Op zaterdag 1 november 2014 17:49 schreef twiFight het volgende:
Mijn god. Ik moest net door Klein-Marokko in Utrecht. Onbekend terrein dus ik reed op de navigatie door een winkelstraat. Aan beide kanten parkeerplaatsten, maar nog stonden ze daar naast DRIEdubbel geparkeerd. Gevolg: de hele straat stond vast omdat een paar kansenjosti's niet meer dan 20 meter willen lopen. Om de hoek van die straat was parkeergelegenheid genoeg.
quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:09 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dat is iets waar je met ervaring beter in wordt![]()
Op een gegeven moment, na lang in de stad rijden, zal niets je meer verbazen.
Dat dus, daar kan ik me elke dag aan ergeren. Waarom doen zoveel automobilisten dat toch? Zooooo ontzettend irritant als daar echt geen elke reden voor is!quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 11:35 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Herkenbaar. Afgelopen zaterdag.. vriendlief was moe en een beetje geïrriteerd om al te beginnen.
Al vloekend en tierend reed hij van de super naar huis.
Auto's die zich nog even met een rotvaart op een drukke parkeerplaats al claxonnerend achter je langs persen terwijl jij al 3/4 op de 'weg' staat om uit je parkeerplaats te steken, auto's die van alle kanten aan komen vliegen en iedereen denkt voorrang te hebben, fietsers die geen hand uit steken en/of met vier man naast elkaar rijden, brommers die je op de rijbaan rechts inhalen terwijl je je knipperlichten al naar rechts hebt uitstaan, auto's die zonder aanwijsbare oorzaak remmen, auto's die hun knipperlichten niet gebruiken, inhalen terwijl er geen ruimte is, niet optrekken als het licht op groen springt, voetgangers en fietsers die oversteken tussen het voor een stoplicht wachtende verkeer door.. Soms is het echt Russische roulette en is kalmte het enige dat je veilig houdt.
Letterlijk 2 euro bij de action:quote:Op zondag 2 november 2014 11:26 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Lichten in het donker. Ook gewoon licht vind ik vrij fel.
Te lui om op het cruise control knopje te drukken.quote:Op zaterdag 1 november 2014 21:01 schreef Samson het volgende:
[..]
[..]
Dat dus, daar kan ik me elke dag aan ergeren. Waarom doen zoveel automobilisten dat toch? Zooooo ontzettend irritant als daar echt geen elke reden voor is!
Ja zulke luxe heb ik nietquote:Op zondag 2 november 2014 12:13 schreef Messina het volgende:
[..]
Te lui om op het cruise control knopje te drukken.
Terechte klacht. Hier in Utrecht heeft groenlinks het bewust verloot om autorijden te ontmoedigen.quote:Op zondag 2 november 2014 12:16 schreef twiFight het volgende:
Welke randmongool programmeert trouwens stoplichten? Die mag van mij gelijk aan het Zyklon-B. Sta je als enige bij een kruispunt, blijft het rood. Kun je 2 minuten wachten. Komen er van de andere kanten wat auto's aankakken, die krijgen allemaal eerst groen en dan pas mag ik weer.
Of bij een andere, kom je aanrijden, niemand in de buurt, licht gaat op rood. Vervolgens sta je 0,1 seconde stil en gaat hij weer op groen. Lekker voor het milieu ook.
Ik wel, maar ik druk wel gewoon op dat knopje, simpelweg omdat ik het ook strontvervelend vind als iemand zomaar even op de rem gaat staan.quote:
Tuurlijk, Groenlinks vindt het tof dat alles vast staat zodat al die uitlaatgassen van stilstaande auto's de lucht in gaat.quote:
Het doel heiligt de middelen. Als er één groep is die dat als lijfspreuk heeft, dan is het de milieumaffia wel.quote:Op zondag 2 november 2014 13:17 schreef Messina het volgende:
[..]
Tuurlijk, Groenlinks vindt het tof dat alles vast staat zodat al die uitlaatgassen van stilstaande auto's de lucht in gaat.
Ze ontmoedigen auto gebruik door oa de stoplichten verkeerd af te stellen (dat is geen grap echt besproken en over vergaderd enzo).quote:Op zondag 2 november 2014 13:17 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik wel, maar ik druk wel gewoon op dat knopje, simpelweg omdat ik het ook strontvervelend vind als iemand zomaar even op de rem gaat staan.
[..]
Tuurlijk, Groenlinks vindt het tof dat alles vast staat zodat al die uitlaatgassen van stilstaande auto's de lucht in gaat.
quote:Op zondag 2 november 2014 13:20 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Het doel heiligt de middelen. Als er één groep is die dat als lijfspreuk heeft, dan is het de milieumaffia wel.
Één antwoord op de twee van jullie, is-nie-erg-he?quote:Op zondag 2 november 2014 13:21 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ze ontmoedigen auto gebruik door oa de stoplichten verkeerd af te stellen (dat is geen grap echt besproken en over vergaderd enzo).
Natuurlijk waren er anders ook wel files geweest. Maar zo maken ze het Veel erger.
Aha. Men spreekt hier over Utrecht en jij komt met een artikel over Rotterdam.quote:Op zondag 2 november 2014 13:25 schreef Messina het volgende:
[..]
[..]
Één antwoord op de twee van jullie, is-nie-erg-he?
Grappig, in 2007 wilden ze juist iets anders.
Daarom fiets ik ook 9 vd 10 keer als in ergens in Utrecht moet zijn.quote:Op zondag 2 november 2014 13:11 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Terechte klacht. Hier in Utrecht heeft groenlinks het bewust verloot om autorijden te ontmoedigen.
Het resultaat is echte grid lock. Kruispunten die geblokkeerd worden, waardoor gewoon niemand meer kan rijden. Geen enkele kant op.
Dat zorgt er weer voor dat er letterlijk kilometers file zijn in de binnenstad. Soms ook gewoon vanaf de snelweg helemaal de stad in, alle wegen verstopt.
De A28 en Waterlinieweg waren bijvoorbeeld een maand verstopt doordat er op een kruispunt 2 wegen waren afgesloten, maar die bij 1 kruispunt wel groen licht kregen.
Echt groenlinks2 uur doen over 5km
![]()
Dat werkt nietquote:Op zondag 2 november 2014 12:00 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Letterlijk 2 euro bij de action:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |