abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_145789968
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 20:39 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Eerder dood, opgelost

Ik dik :D
ok ik heb in je fobo gekeken. niet dik dus. waar laat je het eten dan.
pi_145789998
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 20:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Steaketend en autorijdend kinderloos zijn is milieuvriendelijker dan fietsend vegetarier zijn met kinderen, huisdieren zijn trouwens ook erg co2 footprint, de twee katten zoeven een flinke auto
Ik wil je percentage wel eens zien dan Piet, doe eens gezellig mee :P
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 20:46:00 #3
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_145790086
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 20:43 schreef bolker het volgende:

[..]

ok ik heb in je fobo gekeken. niet dik dus. waar laat je het eten dan.
In de soep
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_145790110
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 20:44 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ik wil je percentage wel eens zien dan Piet, doe eens gezellig mee :P
piet heeft 0 kids. al gooit ie evenveel weg als ie eet, rijdt ie een dikke V8 en stookt hij zijn huis op 30 graden, dan is ie in praktijk nog steeds milieubewuster dan een kinder hebbend persoon!
pi_145790165
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 20:46 schreef bolker het volgende:

[..]

piet heeft 0 kids. al gooit ie evenveel weg als ie eet, rijdt ie een dikke V8 en stookt hij zijn huis op 30 graden, dan is ie in praktijk nog steeds milieubewuster dan een kinder hebbend persoon!
Ik wil gewoon eens zien wat het statistiekje zegt. Ik heb namelijk geen kinderen, ben vrijgezel, woon op een kamer, fiets alles en ben vega. Word wel een beetje somber als ik dan toch nog vervuilender ben :P
pi_145790390
Geen kinderen, geen auto en ik ben milieonvriendelijk want ik drink melk :'(
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_145790397
quote:
12s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 20:47 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ik wil gewoon eens zien wat het statistiekje zegt. Ik heb namelijk geen kinderen, ben vrijgezel, woon op een kamer, fiets alles en ben vega. Word wel een beetje somber als ik dan toch nog vervuilender ben :P
ov jaarkaart? weet je hoe kapot milieuonvriendelijk treinen zijn :P
pi_145790411
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 20:23 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ik vroeg niet om vermageringstips, die kan ik zelf wel regelen ;) ben al 25 kilo kwijt en heb professionele begeleiding dus die heb ik niet nodig ;)

Maar ik wilde weten of je nog wat blogs of boeken ofzo kan aanraden voor vegan recepten :)
Jazeker, morgen. Vanavond even geen tijd verder. :*
Let me see you stripped down to the bone
pi_145790436
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 20:51 schreef minilot het volgende:

[..]

Jazeker, morgen. Vanavond even geen tijd verder. :*
Ok dankjewel! Fijne avond :*
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 20:53:24 #10
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_145790605
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 20:44 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ik wil je percentage wel eens zien dan Piet, doe eens gezellig mee :P
Waar?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_145790675
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 20:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waar?
http://www.voedingscentru(...)t/voedselafdruk.aspx

Dit is het testje :)
pi_145791087
...dan is je voedselafdruk 1 hectare per jaar.
Winkels om de hoek geen zuivel geen kinderenetc
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 21:02:14 #13
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_145791306
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 20:38 schreef uniekhoorn het volgende: Piet: wij gaan 2 dagen naar 2 eetcafes in Berlijn... Aan foto's te zien drijft alles in jus. Wat is een lekker visgerecht (als je het al kan krijgen? ) en hoe heet een mooi stukje rundvlees als je dat wil bestellen?
Euh, wat moet ik hier nu van zeggen. Forele mullerin is gebakken forel (trout a la meuniere) Verder is schol met spek een traditionele Denk dat je vooral de menukaart moet lezen, berlijn is een miljoenenstad, moet genoeg goede restaurants te vinden zijn met bv tripadvisor Rundvlees zal vooral steaks zijn, van de ketens is Maredo af te raden en Blockhouse eigenlijk erg goed, heb een hekel aan ketens, maar voor Blockhouse maak ik wel een uitzondering. Rheinische Sauerbraten is hetzelfde als Limburgs suurvlees. Gestoofde ossestaart vind je ook nog wel eens (Ochsenschwans) maar dit is meer NRW als Berlijn. Berlijn ken ik niet goed
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 21:14:07 #14
63722 z80
I fink you freaky
pi_145792249
testje gedaan en 1 ha met 1375 liter water nodig.
maar voor een koe heb je wel water nodig maar meestal geen leidingwater. regen en grondwater voldoen. en wat er vaak mee gerekend wordt is het water dat nodig is om het gras te laten groeien. terwijl dat regenwater is.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 21:17:59 #15
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_145792617
Thanks Piet!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_145792746
quote:
1.8 :+
(zuivel)
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 21:21:07 #17
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_145792863
Engels, Fries en Nederlands praten en lezen ... ja
Duits? Ik kan er geen brotchen van backen

Zuivel, ijskoude melk O+

/GBBO aan het kijken
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 21:22:46 #18
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_145792988
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 21:17 schreef uniekhoorn het volgende:
Thanks Piet!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom deze restaurants?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 21:27:36 #19
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_145793405
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 21:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom deze restaurants?
Zit bij de prijs in.. en ik ben zunig :D
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 21:37:27 #20
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_145794080
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 21:27 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Zit bij de prijs in.. en ik ben zunig :D
Ach So
Menu kaarten zijn "Gut Burgerlich (goed burgerlijk)" zoals je dat noemt je dat in D, zonder de negatieve connotatie die burgerlijk in NL heeft.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_145795348
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 21:27 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Zit bij de prijs in.. en ik ben zunig :D
tjee, uniek. Je bent in Berlijn, een van de tofste steden in de wereld. Je hebt keuze uit heeeeeeel veel verschillende restaurants. Van de beste koreaanse keuken tot indisch tot soedanees en chinees. En voor een tientje heb je een heerlijke maaltijd overal. Ga in ieder geval 1x lekker ergens eten, ipv bij deze massa toeristen restaurants!

Wanneer ben je er trouwens? Ik over 2 weken! *O* *O* *O* *O*
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 22:10:10 #22
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_145796302
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 21:56 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

tjee, uniek. Je bent in Berlijn, een van de tofste steden in de wereld. Je hebt keuze uit heeeeeeel veel verschillende restaurants. Van de beste koreaanse keuken tot indisch tot soedanees en chinees. En voor een tientje heb je een heerlijke maaltijd overal. Ga in ieder geval 1x lekker ergens eten, ipv bij deze massa toeristen restaurants!

Wanneer ben je er trouwens? Ik over 2 weken! *O* *O* *O* *O*
Doen we ook een keer

Leuk jeager *O* stiekem ook huisjes kijken?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_145796716
Veel plezier nog Hoorntje!!
pi_145798278
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 20:38 schreef TAV74 het volgende:
1,3. Denk dat ook bij mij de beperkte hoeveelheid zuivel doorwerkt, ik ben wel een behoorlijke vleeseter.
Je vergeet dat er best wat zuivel in het avondeten gaat denk ik :+
Ik had 1,6.. :) kaaskop ;)
pi_145798413
Hoorntje :D

Sowieso 's middags een currywurst mit pommes van de straat :9

Verder als je van vlees houdt: schweinehaxe! Je hele bord vol varkensvlees *O*

[ Bericht 2% gewijzigd door FutureFairytale op 21-10-2014 22:46:26 ]
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_145798730
Mini, las dat je zei dat je van bananen dik kan worden?
Een dansschool in DH zet 'dikkere' meiden op banaandieet. Alleen geprakte of hele bananen. Ken n paar meiden.
Met als gevolg minder kracht, flauwvallen tijdens trainingen... lekker gezond maar niet heus.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_145798765
Ik geniet vanuit mn bed van de regen en de donder 8-)
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_145799113
Zo leefde een studiegenoot van mij voor haar modellenwerk regelmatig op olvarit :') dan wist je precies hoeveel je binnenkreeg en het was "best wel compleet"

In Berlijn heb ik alleen s nachts na een concert gegeten in de stad (rest was broodjes op de paukenkist en laadklep). Dat was een heeelijke schnitzel met pommes, op een terras op de kurfurstendam om drie uur s nachts O+
Kwak
pi_145799167
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 22:45 schreef FutureFairytale het volgende:
Mini, las dat je zei dat je van bananen dik kan worden?
Een dansschool in DH zet 'dikkere' meiden op banaandieet. Alleen geprakte of hele bananen. Ken n paar meiden.
Met als gevolg minder kracht, flauwvallen tijdens trainingen... lekker gezond maar niet heus.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn "succesdieet" was koffie, koffie, koffie, koffie, sigaret, sigaret, sigaret x 30, groene appels en een roombotercroissantje voor de stoelgang. ^O^

wb bananen, ze bevatte veel snelle suikers.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_145799762
Certificaatje er bij gekregen vanaaf :s) ^O^
pi_145800570
Jezus, na dat nasi getrol komen ze nu met f**ing knakworsten... waarom wordt dit niet verplaatst naar ONZ?

Oh ja, nu ben ik zeker weer "elitair". :')
pi_145800709
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 22:45 schreef FutureFairytale het volgende:
Mini, las dat je zei dat je van bananen dik kan worden?
Een dansschool in DH zet 'dikkere' meiden op banaandieet. Alleen geprakte of hele bananen. Ken n paar meiden.
Zeker doe, en je dan ook vooral niet verbazen waarom je stoelgang er faliekant mee stopt. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2014 23:23:30 ]
pi_145800980
quote:
11s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 23:18 schreef Techno het volgende:
Jezus, na dat nasi getrol komen ze nu met f**ing knakworsten... waarom wordt dit niet verplaatst naar ONZ?

Oh ja, nu ben ik zeker weer "elitair". :')
Waar knakworsten?
pi_145801173
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 23:28 schreef Myraela het volgende:

Waar knakworsten?
Read it and weep: CUL / Culinaire recpeten met knakworst :')
pi_145804448
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 23:00 schreef Sunnythesun het volgende:
Certificaatje er bij gekregen vanaaf :s) ^O^
Toppie *O*
(ik heb er ook nog een aantal liggen waarvan ik dacht dat ik er niet veel aan zou hebben maar nu, in mijn huidige baan, komt het toch weer van pas)

[ Bericht 4% gewijzigd door Blues op 22-10-2014 02:14:18 ]
pi_145806264
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 02:06 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Toppie *O*
(ik heb er ook nog een aantal liggen waarvan ik dacht dat ik er niet veel aan zou hebben maar nu, in mijn huidige baan, komt het toch weer van pas)
Het staat op z'n minst leuk op mijn cv ;)
  woensdag 22 oktober 2014 @ 08:29:53 #37
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_145806587
quote:
11s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 23:18 schreef Techno het volgende:
Jezus, na dat nasi getrol komen ze nu met f**ing knakworsten... waarom wordt dit niet verplaatst naar ONZ?

Oh ja, nu ben ik zeker weer "elitair". :')
Je kan het ook gewoon negeren. Buiten wat bits in een database is er niemand die er last van heeft. Ik snap dat gezeur nooit zo goed dat topics niet passen in een bepaald forum.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 08:52:52 #38
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_145806875
quote:
11s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 23:18 schreef Techno het volgende:
Jezus, na dat nasi getrol komen ze nu met f**ing knakworsten... waarom wordt dit niet verplaatst naar ONZ?

Oh ja, nu ben ik zeker weer "elitair". :')
Concur
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 09:01:13 #39
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_145807011
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 08:29 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Je kan het ook gewoon negeren. Buiten wat bits in een database is er niemand die er last van heeft. Ik snap dat gezeur nooit zo goed dat topics niet passen in een bepaald forum.
Wat hij zegt :Y

Lekker herfstig wandelingtje naar kantoor hier net w/
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_145807028
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 08:29 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Je kan het ook gewoon negeren. Buiten wat bits in een database is er niemand die er last van heeft. Ik snap dat gezeur nooit zo goed dat topics niet passen in een bepaald forum.
En zéker niet hier er over gaan zeuren, dat heeft al helemaal geen zin natuurlijk ;)
pi_145807035
Goedemorgen :)

Knakworstsmoothie? Gelukkig heb ik nog niet ontbeten :')
pi_145808243
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 22:45 schreef FutureFairytale het volgende:
Mini, las dat je zei dat je van bananen dik kan worden?
Een dansschool in DH zet 'dikkere' meiden op banaandieet. Alleen geprakte of hele bananen. Ken n paar meiden.
Met als gevolg minder kracht, flauwvallen tijdens trainingen... lekker gezond maar niet heus.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat heerlijk dat je bij onze dansschool gewoon alle maten mag hebben.
Ook voor optredens (nouja een keer niet, maar dat begreep ik ook wel).
pi_145809127
Ha! De 2e helft van het maismeel in de machine en in 1x, zonder tweaken, een perfect deeg ^O^
Vanmiddag naar de molen om daar wat zooi te halen, kijken wat ze hebben.. :s)
pi_145809215
Derde nacht op rij brak geslapen. Wel iets minder vol hoofd dan gisteren. Hopen dat dat zo blijft. :)

Ik denk dat ik vandaag weer een suikerbroodje ga bakken. En een taart!
Sterkheidsbaas van alles.
pi_145809268
Indonesisch rund hier op de agenda, alleen nog niet helemaal bedacht wat, verder aardig brak na weer een muurtje in de badkamer bijna afgemaakt te hebben

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En tering ik maak nooit meer zoiets..... nu nog de cementsluier eraf, koken en verder niet zoveel, moe!
pi_145809482
Wow wat een werk liedetector :o ^O^
pi_145809524
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 10:39 schreef Sunnythesun het volgende:
Ha! De 2e helft van het maismeel in de machine en in 1x, zonder tweaken, een perfect deeg ^O^
Vanmiddag naar de molen om daar wat zooi te halen, kijken wat ze hebben.. :s)
Ik bespeur een nieuwe hobby 8-)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_145809613
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 10:54 schreef Sunnythesun het volgende:
Wow wat een werk liedetector :o ^O^
dank sunny, eens nooit meer ;)
Kan niet wachten tot de badkamer af is..... tadelakt en mozaiek.....nooooooit meer!
pi_145809619
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 10:55 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik bespeur een nieuwe hobby 8-)
Nou, het is vooral functioneel hoor, aangezien ik er maar weinig werk aan heb O-) ;)
pi_145811068
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 20:23 schreef Selestha het volgende:
Maar ik wilde weten of je nog wat blogs of boeken ofzo kan aanraden voor vegan recepten :)
Ik zou hier nog even op terugkomen vandaag. Heb een beetje haast, dus ik hou het algemeen. Als je specifieke dingen wilt weten, laat maar weten :)
Hier in elk geval alles dat in mijn eigen linkdump opgeslagen staat onder de tag 'vegan', maar wees gewaarschuwd: dat is nogal een zooitje :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder zijn er natuurlijk de blogs! Dit vind ik zelf de leukste (verder geen rekening houdend met glutenvrij, want daar weet ik erg weinig van):
http://www.olivesfordinner.com/
http://minimalistbaker.com/
http://herbivoracious.com/ (deels vegan, deels vegetarisch)
http://www.mynewroots.org/site/
http://www.seriouseats.com/tags/vegan
http://www.thefirstmess.com/
http://www.beardandbonnet.com/

Verder zijn er nog twee zeer bekende vegan blogs, maar daar ben ik zelf een beetje op uitgekeken. ik weet niet precies hoe dat komt, maar het zal iets persoonlijks zijn, dus ik plaats ze gewoon:
http://kblog.lunchboxbunch.com/
http://ohsheglows.com/
(Zijn niet voor niets enorm populair natuurlijk)

Tevens, onmisbare shizzle in de vegan keuken:

Edelgist! Voor wanneer je een hartig, kazig smaakje wilt en het zit ook nog bomvol interessante voedingsstoffen. Hier meer uitleg: http://lauriekoek.nl/?p=5757

Kikkererwten! Je kunt ze koken, roosteren als borrelsnack, pureren, in stoofpotten stoppen, je kunt er falafel van maken, en hummus, en vegaburgers

Kokosmelk! Geweldige zuivelvervanging. En als je een blik volvette kokosmelk een nachtje ind e koelkast zet scheiden de vaste en vloeibare delen zich en kun je het vaste spul met suiker stijfkloppen voor alles waarvoor je normaal gesproken een toef slagroom op zou willen hebben.

Kokosolie! Heerlijk spul om in te bakken, kan tot zeer hoog verhit worden. Ook in bakrecepten is het een prima vervanging voor boter. Kokosolie en boter smelten en stollen op ongeveer dezelfde temperatuur, dus brosse koekjes en dergelijke lukt echt prima met kokosolie. En je kunt het op je ellebogen smeren als ze schraal zijn in de winter. Of het in droge puntjes van je haar wrijven. En je kunt het op je boterham smeren voordat je er chocoladehagel overheen strooit. En nog ongeveer zestigduizend toepassingen.

Cashewnoten! Als je cashewnoten een nacht laat weken kun je ze vervolgens met een blender of keukenmachine tot prachtige romige sausjes draaien .

Tot slot: verdiep je lekker in wat exotische keukens. Van indiaas tot japans tot chinees tot koreaans: in deze cuisines zijn fenomenale veganistische recepten te vinden. Bij twijfel: http://www.aziatische-ingredienten.nl/ is je vriend(in). Tot een jaar of twee geleden waagde ik me echt niet aan Aziatisch koken, maar inmiddels ben ik eraan verslingerd geraakt. Laat RobinOok je bij de hand nemen en gaan met die banaan! :)

Boekentips heb ik overigens niet. Ik heb zelf vrijwel geen kookboeken (behalve Ottolenghi en Momofuku, want #fangirl) omdat ik dat meestal zonde van mijn geld vind. Ik krijg binnen dit leven alle toffe recepten die gratis online te vinden zijn bij lange na niet eens allemaal gemaakt, dus tsja. :)

Hier hou ik het even bij, want druk etc. Als je concrete dingen wilt weten hoor ik het wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 22-10-2014 11:54:21 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_145811240
En, voordat het hier al te serieus wordt, qua etensgebabbel, een schoolfoto die maar voorbij blijft komen (paar maanden geleden geplaatst op Reddit) en ik blijf het hilarisch vinden, dus ook maar even hier:

"Friend's mom mixed up pajama day and picture day. He was not pleased."

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die blik! Dat koppie! :') :+
Let me see you stripped down to the bone
pi_145811269
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 11:47 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik zou hier nog even op terugkomen vandaag. Heb een beetje haast, dus ik hou het algemeen. Als je specifieke dingen wilt weten, laat maar weten :)
Hier in elk geval alles dat in mijn eigen linkdump opgeslagen staat onder de tag 'vegan', maar wees gewaarschuwd: dat is nogal een zooitje :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder zijn er natuurlijk de blogs! Dit vind ik zelf de leukste (verder geen rekening houdend met glutenvrij, want daar weet ik erg weinig van):
http://www.olivesfordinner.com/
http://minimalistbaker.com/
http://herbivoracious.com/ (deels vegan, deels vegetarisch)
http://www.mynewroots.org/site/
http://www.seriouseats.com/tags/vegan
http://www.thefirstmess.com/
http://www.beardandbonnet.com/

Verder zijn er nog twee zeer bekende vegan blogs, maar daar ben ik zelf een beetje op uitgekeken. ik weet niet precies hoe dat komt, maar het zal iets persoonlijks zijn, dus ik plaats ze gewoon:
http://kblog.lunchboxbunch.com/
http://ohsheglows.com/
(Zijn niet voor niets enorm populair natuurlijk)

Tevens, onmisbare shizzle in de vegan keuken:

Edelgist! Voor wanneer je een hartig, kazig smaakje wilt en het zit ook nog bomvol interessante voedingsstoffen. Hier meer uitleg: http://lauriekoek.nl/?p=5757

Kikkererwten! Je kunt ze koken, roosteren als borrelsnack, pureren, in stoofpotten stoppen, je kunt er falafel van maken, en hummus, en vegaburgers

Kokosmelk! Geweldige zuivelvervanging. En als je een blik volvette kokosmelk een nachtje ind e koelkast zet scheiden de vaste en vloeibare delen zich en kun je het vaste spul met suiker stijfkloppen voor alles waarvoor je normaal gesproken een toef slagroom op zou willen hebben.

Kokosolie! Heerlijk spul om in te bakken, kan tot zeer hoog verhit worden. Ook in bakrecepten is het een prima vervanging voor boter. Kokosolie en boter smelten en stollen op ongeveer dezelfde temperatuur, dus brosse koekjes en dergelijke lukt echt prima met kokosolie. En je kutn het op je ellebogen smeren als ze schraal zijn in de winter. Of het in droge puntjes van je haar wrijven. En je kunt het op je boterham smeren voordat je er chocoladehagel overheen strooit. En nog ongeveer zestigduizend toepassingen.

Cashewnoten! Als je cashewnoten een nacht laat weken kun je ze vervolgens met een blender of keukenmachine tot prachtige romige sausjes draaien .

Tot slot: verdiep je lekker in wat exotische keukens. Van indiaas tot japans tot chinees tot koreaans: in deze cuisines zijn fenomenale veganistische recepten te vinden. Bij twijfel: http://www.aziatische-ingredienten.nl/ is je vriend(in). Tot een jaar of twee geleden waagde ik me echt niet aan Aziatisch koken, maar inmiddels ben ik eraan verslingerd geraakt. Laat RobinOok je bij de hand nemen en gaan met die banaan! :)

Boekentips heb ik overigens niet. Ik heb zelf vrijwel geen kookboeken (behalve Ottolenghi en Momofuku, want #fangirl) omdat ik dat meestal zonde van mijn geld vind. Ik krijg binnen dit leven alle toffe recepten die gratis online te vinden zijn bij lange na niet eens allemaal gemaakt, dus tsja. :)

Hier hou ik het even bij, want druk etc. Als je concrete dingen wilt weten hoor ik het wel.
Wow Mini bedankt! :o _O_

Zoveel had ik niet verwacht.. Ik heb hier zeker wel genoeg aan ja! :D

Kokosmelk en kokosolie zijn sowieso hier al staples want ze zijn zo fijn en veelzijdig O+ Maar ik ga je andere tips zeker ook even onder de loep nemen ;)
pi_145811477
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 11:51 schreef minilot het volgende:
En, voordat het hier al te serieus wordt, qua etensgebabbel, een schoolfoto die maar voorbij blijft komen (paar maanden geleden geplaatst op Reddit) en ik blijf het hilarisch vinden, dus ook maar even hier:

"Friend's mom mixed up pajama day and picture day. He was not pleased."

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die blik! Dat koppie! :') :+
:D _O-
pi_145812059
Die foto! :D
Sterkheidsbaas van alles.
pi_145812108
Ja, goed hč?
Steeds als ik 'm weer ergens voorbij zie komen kijk ik er weer met veel plezier naar :)
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 22 oktober 2014 @ 12:21:11 #56
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_145812139
Die foto. :D
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
pi_145812151
Oeee. Ik heb net een 'deegje' gemaakt voor gefrituurde aardappelkoekjes, van aardappelpuree, boter, eidooier, bloem, sinaasappelschil, vanille en chorizo. Dat smaakt gaaf en bijzonder, en dan is het nog maar het deeg! O+ :9 #voorproefpret
Let me see you stripped down to the bone
pi_145812237
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 12:21 schreef minilot het volgende:
Oeee. Ik heb net een 'deegje' gemaakt voor gefrituurde aardappelkoekjes, van aardappelpuree, boter, eidooier, bloem, sinaasappelschil, vanille en chorizo. Dat smaakt gaaf en bijzonder, en dan is het nog maar het deeg! O+ :9 #voorproefpret
Dat klinkt heeeeeeeeeeerlijk!

Ik ga zo m'n chicken paprikash opzetten. En suikerbrood mengen. En taart bakken. En misschien wil ik te veel.

Ik moet sowieso eerst afwassen. }:|
Sterkheidsbaas van alles.
pi_145812271
Ik ben keukens aan het bekijken. :D Ik neig helemaal de andere kant op dan ik altijd dacht. Niet meer wit en landelijk, maar hout, wat donkerder en robuuster. O+
pi_145812402
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 10:45 schreef liedetector het volgende:
Indonesisch rund hier op de agenda, alleen nog niet helemaal bedacht wat, verder aardig brak na weer een muurtje in de badkamer bijna afgemaakt te hebben

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En tering ik maak nooit meer zoiets..... nu nog de cementsluier eraf, koken en verder niet zoveel, moe!
Oh wow, maar dat resultaat!! Prachtig om dat in je badkamer te hebben.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_145812503
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 10:45 schreef liedetector het volgende:
Indonesisch rund hier op de agenda, alleen nog niet helemaal bedacht wat, verder aardig brak na weer een muurtje in de badkamer bijna afgemaakt te hebben

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En tering ik maak nooit meer zoiets..... nu nog de cementsluier eraf, koken en verder niet zoveel, moe!
Woaaaah! Dit heb ik net even over het hoofd gezien denk ik. Wat ontzettend gaaf! _O_ O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_145812739
Poehee! Ik dacht al wel dat chorizo, sinaasappel en vanille goed bij elkaar zouden smaken, maar dat het zķ lekker past had ik nou ook weer niet verwacht. O+ :9
Let me see you stripped down to the bone
pi_145812795
Ha! Wat een awesome recept is dit! :D

Gummibeertjes-sangria!

Let me see you stripped down to the bone
pi_145812797
Ik ga toch gewoon citroentaart bakken. :9
Sterkheidsbaas van alles.
pi_145812820
Oh gaaf mini! *opslaan doet
Sterkheidsbaas van alles.
pi_145812857
quote:
2s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 12:41 schreef Lonaa het volgende:
Ik ga toch gewoon citroentaart bakken. :9
Citroentaart O+

Ik eet vanavond pompoen-spinazie curry met halloumi en zilvervliesrijst :9
pi_145813091
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 12:41 schreef minilot het volgende:
Ha! Wat een awesome recept is dit! :D

Gummibeertjes-sangria!

[ afbeelding ]
Dat gaan we eens serveren op een feestje :D
pi_145813201
quote:
14s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 12:43 schreef Selestha het volgende:

iiiii!
Ik ben een van mijn grootste vegan blogcrushes vergeten te noemen!

http://www.earthsprout.com/

Beetje verliefd op haar :)

Let me see you stripped down to the bone
pi_145813575
Ik wil kaaskroketten maken, maar m'n ragout ziet er nu toch nog wel erg dun uit. Hopelijk word die wat dikker. :@
pi_145813913
gut, ik ben jaloers op jullie, al die tijd om te koken.
pi_145813959
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 13:19 schreef Jagärtrut het volgende:
gut, ik ben jaloers op jullie, al die tijd om te koken.
Ja, dat zou ik stiekem ook wel weer missen als ik weer een baan heb. Dan ga ik denk ik in het weekend gewoon een kook/bak dag maken. Zoete baksels voor de maandag naar het werk, en in het weekend zelf gewoon uitgebreid ontbijten, lunchen en dineren. O+
pi_145813994
Hoho, ik héb een baan hč? Om de week 32 / 40 uur.
Ook met een baan kun je nog koken en bakken! *)
Let me see you stripped down to the bone
pi_145814064
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 13:22 schreef minilot het volgende:
Hoho, ik héb een baan hč? Om de week 32 / 40 uur.
Ook met een baan kun je nog koken en bakken! *)
ja, natuurlijk. Maar, als ik om half 7 vanavond thuis kom ga ik niet meer uitgebreid koken, want dan heb ik honger als een paard, en moet er toch wel binnen een half uur een maaltijd op tafel staan.
pi_145814072
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 13:25 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ja, natuurlijk. Maar, als ik om half 7 vanavond thuis kom ga ik niet meer uitgebreid koken, want dan heb ik honger als een paard, en moet er toch wel binnen een half uur een maaltijd op tafel staan.
Snap ik. :Y
Let me see you stripped down to the bone
pi_145814170
dank dank! net als mozaiek is tadelakt rete bewerkelijk maar je kan wel mooie dingen maken,
hier nog zonder kraan en was bak (maar ook dat nooit meer...)

https://fbcdn-sphotos-f-a(...)347979a6f11fa1b4dd98
pi_145814225
Ik kijk ook met verbazing naar de 'zin' in het koken/bakken hoor.
Tis ook niet mijn hobby (helaasch).
Soms een keekie bakken vind ik leuk maar ben er meestal te lui voor :+

En Xena heeft sinds een paar dagen een heel (on-) handig nieuw slaapplekkie :D
pi_145814270
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 13:29 schreef liedetector het volgende:
dank dank! net als mozaiek is tadelakt rete bewerkelijk maar je kan wel mooie dingen maken,
hier nog zonder kraan en was bak (maar ook dat nooit meer...)

https://fbcdn-sphotos-f-a(...)347979a6f11fa1b4dd98
Zoooo! Wat gaaf en bijzonder! Zijn er ergens meer foto's van je huis? Intrigerend! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_145814279
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 13:31 schreef Bluezz het volgende:
En Xena heeft sinds een paar dagen een heel (on-) handig nieuw slaapplekkie :D
Ai, dat wordt vallen!
Let me see you stripped down to the bone
pi_145814313
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 13:31 schreef Bluezz het volgende:
Ik kijk ook met verbazing naar de 'zin' in het koken/bakken hoor.
Tis ook niet mijn hobby (helaasch).
Soms een keekie bakken vind ik leuk maar ben er meestal te lui voor :+

En Xena heeft sinds een paar dagen een heel (on-) handig nieuw slaapplekkie :D
Dat doen mijn katten ook en wij hebben een hele enge stijl trap bijna ladder. :') Zeker als je in het donker naar je bed wilt lopen wel eens gevaarlijk. :')
pi_145814315
Tadaaaaa: de gefrituurde aardappelkoekies met in het deeg: sinaasappelschil, vanille & chorizo :9 :9



Zoet + hartig ftw! *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_145814319
En heel verstoord kijken he als je in het gangetje of op die trap moet zijn >:O
pi_145814326
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 13:34 schreef minilot het volgende:
Tadaaaaa: de gefrituurde aardappelkoekies met in het deeg: sinaasappelschil, vanille & chorizo :9 :9

[ afbeelding ]

Zoet + hartig ftw! *O*
Ziet er goed uit. :9
pi_145814336
En een zwart bord :o :o

Ziet er lekker en spannend uit!
pi_145814354
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 13:35 schreef Bluezz het volgende:
En een zwart bord :o :o

Bruin schaaltje ;)
Let me see you stripped down to the bone
pi_145814460
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 13:25 schreef minilot het volgende:

[..]

Snap ik. :Y
ik zou willen dat er hier zo'n hello fresh iets is. Dat lijkt me echt ideaal. Misschien nog eens goed googlelen...
pi_145814796
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 13:33 schreef minilot het volgende:
Zoooo! Wat gaaf en bijzonder! Zijn er ergens meer foto's van je huis? Intrigerend! O+
t is een soort ongoing process en als je er woont soms wat lastiger ook in de uitvoering...kuch
Dus wat conventioneler maar wel lekker warm is de houten vloer en vlak ervoor de houtkachel(tje)
dus dat werd zoiets
https://scontent-a-ams.xx(...)36d4ba4d&oe=54F45BA9
halverwege het hardwaxen.....maar de muren zijn nu petrol en 1 een grote houtstapel
Dat rood kon er echt niet meer bij
wat wel maakte dat ik zelf een soort boekenkast gemaakt heb.... en daarrood heb laten zitten

https://fbcdn-sphotos-g-a(...)c7ba8b2e369d393184a5

Zoiets dus...maar plafond plinten etc later nog afgewerkt en er een cartoonesk randje omheen gemaakt voor het dramatische effect


(en van de zomer weerdruk geweest in het tuinhuis dus hier een beetje stilgelegen, maar wel net eindelijk de mozaiektegels in de gang ook afgevoegd (als je toch bezig bent))
pi_145815358
Alle boodschappen binnen voor alle bak en kookavonturen. *O*

In de komende 24 uur ga ik maken:
Citroentaart
Suikerbrood
Cheddar & Chives biscuits
Spiced Apple Cider/Juice
Chicken Paprikash.

Nomnomnom.

Ben eigenlijk wel blij dat ik voorstelde om morgen voor lief z'n verjaardag met wat vrienden in de kroeg te gaan zitten ipv ze hier uit te nodigen. Anders had ik nog veeeeeeeeeeeeeel meer gemaakt. :@
Sterkheidsbaas van alles.
pi_145815430
Oh, en ik kocht de laatste HHB Parelsuiker voor originiele prijs 2,49, maar met 50% korting. En daaroverheen nog eens 35% korting. *O*
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 14:13:15 #89
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_145815435
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 12:55 schreef minilot het volgende:

[..]

iiiii!
Ik ben een van mijn grootste vegan blogcrushes vergeten te noemen!

http://www.earthsprout.com/

Beetje verliefd op haar :)

[ afbeelding ]
Ze ziet er wel heel Wholesome uit
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_145815514
quote:
2s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 14:13 schreef Lonaa het volgende:
Oh, en ik kocht de laatste HHB Parelsuiker voor originiele prijs 2,49, maar met 50% korting. En daaroverheen nog eens 35% korting. *O*
Die heb ik ook gekocht. Zonder de extra 35% :D

En de zeeuwse bloem en rogge bloem. :D
pi_145815629
quote:
14s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 14:15 schreef Myraela het volgende:

[..]

Die heb ik ook gekocht. Zonder de extra 35% :D

En de zeeuwse bloem en rogge bloem. :D
Er stond hier verder niet zoveel interessants meer bij, vond ik.
Dit is m'n derde pak. :@ De overige 2 ook alleen maar met 50% korting gekocht overigens, maar nu willen ze er blijkbaar echt graag vanaf. :P
Sterkheidsbaas van alles.
pi_145815677
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 13:34 schreef minilot het volgende:
Tadaaaaa: de gefrituurde aardappelkoekies met in het deeg: sinaasappelschil, vanille & chorizo :9 :9

[ afbeelding ]

Zoet + hartig ftw! *O*
Oe.....looks great :o
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_145815693
Ik vond de rest ook niet boeiend, wilde eigenlijk graag de amandelmeel hebben.

Rest waren vooral mixjes volgens mij.
pi_145815715
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 13:34 schreef minilot het volgende:
Tadaaaaa: de gefrituurde aardappelkoekies met in het deeg: sinaasappelschil, vanille & chorizo :9 :9
Krijg er trek van!
pi_145815792
quote:
14s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 14:20 schreef Myraela het volgende:
Ik vond de rest ook niet boeiend, wilde eigenlijk graag de amandelmeel hebben.

Rest waren vooral mixjes volgens mij.
amandelmeel is ook heel makkelijk zelf te maken met een keukenmachine. In bakwerk vind ik het vaak ook lekkerder als het nog wat groffer is.

grappig dat parelsuiker zo moeilijk te vinden is in NL, hier is dat heel gewoon, gaat op alle kanelbullar enzo...

Zo, ik heb ook een box besteld! 4 maaltijden voor 2 personen, vegetarisch. Maar eens kijken hoe het bevalt. Zou wel ideaal zijn, veel tijd met boodschappen doen en bedenken wat we eten schelen. Alleen, nu lunchen we veel met restjes van het avondeten, dat valt dan weg.
pi_145815890
Was meer dat ik het gewoon wel fijn vond dat het nu 50% korting was, vind amandelen normaal allemaal zo duur.
pi_145815919
Tijd voor het huishouden.
Mijn moeder komt morgen dus dan wordt het wel weer tijd om te poetsen :D
pi_145816271
quote:
2s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 14:10 schreef Lonaa het volgende:
Alle boodschappen binnen voor alle bak en kookavonturen. *O*

In de komende 24 uur ga ik maken:
Citroentaart
Suikerbrood
Cheddar & Chives biscuits
Spiced Apple Cider/Juice
Chicken Paprikash.

Nomnomnom.

Ben eigenlijk wel blij dat ik voorstelde om morgen voor lief z'n verjaardag met wat vrienden in de kroeg te gaan zitten ipv ze hier uit te nodigen. Anders had ik nog veeeeeeeeeeeeeel meer gemaakt. :@
Wauw :D Klinkt heerlijk! :9

Ga je ook foto's maken? Ik ben benieuwd naar het recept voor de spiced apple cider! Klinkt echt super lekker :)
pi_145816327
quote:
14s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 14:36 schreef Selestha het volgende:

[..]

Wauw :D Klinkt heerlijk! :9

Ga je ook foto's maken? Ik ben benieuwd naar het recept voor de spiced apple cider! Klinkt echt super lekker :)
Wel de bedoeling dat er verslagen van komen ja!

Ben nu recepten aan het schrijven. Zo de keuken in.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_145816415
Ik heb mijn ov-chipkaart met weekend vrij reizen binnen *O*

Ik heb me voorgenomen om daarmee ieder weekend een andere stad in NL te gaan bezoeken, ik wil mijn eigen land čcht leren kennen nadat ik in Engeland besefte hoe weinig ik eigenlijk weet van Nederland. En lekker foto's maken, mijn andere hobby :)

Wel flauw dat ze die pas in laten gaan op maandag 3 november trouwens, zaterdag 1 november zou ik eerlijker vinden :P Maar ja geen werkdag enzo blabla..
pi_145816481
Ik zit te twijfelen over zo'n daluren kaart en hele dag in het weekend 40% korting. 29 euro voor n jaar. Geen geld.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_145816498
Wat voor een abbo is dat Seles?
Ik mis wel mijn studenten OVjaarkaart, dus heb best interesse in zoiets.
pi_145816567
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 14:42 schreef Sarabi het volgende:
Wat voor een abbo is dat Seles?
Ik mis wel mijn studenten OVjaarkaart, dus heb best interesse in zoiets.
29 euro per maand, weekend van vrijdagavond 18.30 tot maandagochtend 04.00 gratis reizen, en doordeweeks op de daluren 40% korting. Ideaal voor mij :)
pi_145816622
quote:
14s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 14:44 schreef Selestha het volgende:

[..]

29 euro per maand, weekend van vrijdagavond 18.30 tot maandagochtend 04.00 gratis reizen, en doordeweeks op de daluren 40% korting. Ideaal voor mij :)
Ah leuk :) helaas op dit moment even geen geld voor, maar wel iets om te onthouden.
pi_145816685
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 14:46 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ah leuk :) helaas op dit moment even geen geld voor, maar wel iets om te onthouden.
Het is wel een speciale aanbieding tot 31 december, daarna wordt het een duurder abbo. Daarom heb ik m ook nu afgesloten, dan ben ik verzekerd van een goed maandbedrag dat ik er zeker uit zal halen :)
pi_145816739
quote:
12s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 14:47 schreef Selestha het volgende:

[..]

Het is wel een speciale aanbieding tot 31 december, daarna wordt het een duurder abbo. Daarom heb ik m ook nu afgesloten, dan ben ik verzekerd van een goed maandbedrag dat ik er zeker uit zal halen :)
Ow -O- dat is dan weer jammer.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 14:49:06 #107
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_145816757
quote:
2s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 14:42 schreef Lonaa het volgende:
Ik zit te twijfelen over zo'n daluren kaart en hele dag in het weekend 40% korting. 29 euro voor n jaar. Geen geld.
(Per maand.)
The love you take is equal to the love you make.
pi_145816831
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 14:48 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ow -O- dat is dan weer jammer.
Ik weet niet zeker wat het normaal kost, ik geloof zo'n 40 euro dus dit is wel een significant verschil.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 oktober 2014 @ 14:52:48 #109
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_145816892
quote:
2s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 14:42 schreef Lonaa het volgende:
Ik zit te twijfelen over zo'n daluren kaart en hele dag in het weekend 40% korting. 29 euro voor n jaar. Geen geld.
Die heb je er zo uit. Ook voor de treinganger van een paar keer per jaar.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_145816905
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 14:49 schreef Lienekien het volgende:

[..]

(Per maand.)
http://www.ns.nl/reiziger(...)en/dal-voordeel.html

Wat Lonaa zegt klopt wel hoor, alleen geldt dat alléén in het eerste jaar.
pi_145816910
quote:
7s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 14:51 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ik weet niet zeker wat het normaal kost, ik geloof zo'n 40 euro dus dit is wel een significant verschil.
Zeker een groot verschil :Y
Maar het OV zou voor de leuk zijn, want verder doen we alles met de auto.
Dus dan vind ik het op dit moment een beetje zonde van het geld.
pi_145817777
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 14:49 schreef Lienekien het volgende:

[..]

(Per maand.)
Per jaar. Het eerste jaar. Daarna weer 50.

Vroeger had ik er ook zo een. 45 euro geloof ik, en alleen voor 9:00 geen korting.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_145818577
Zo. Op kantoor aanbeland. Kon toevallig net tussen de regenbuien door fietsen. ^O^
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 22 oktober 2014 @ 15:39:21 #114
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_145818746
Spliterwten en schenkel en speklappen staan te pruttelen. Daar wordt straks een heuse erwtensoep van gebrouwen. :9
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
pi_145818977
quote:
2s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:14 schreef Lonaa het volgende:

Per jaar. Het eerste jaar. Daarna weer 50.

Vroeger had ik er ook zo een. 45 euro geloof ik, en alleen voor 9:00 geen korting.
Als je met deze voor 6:30 vertrekt heb je ook korting.

Ik ben er tot nu toe heel blij mee en heb hem er ook al dubbel en dwars uit elke maand.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_145819000
Vandaag misschien wel het leukste baksel van de afgelopen week. Een beren cake voor mijn neefje en nichtje om morgen te versieren. :D

En de vulling voor mijn kaaskroketten werd niet dik genoeg, dus dan maak ik er maar een fondue van.
pi_145819147
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:45 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Als je met deze voor 6:30 vertrekt heb je ook korting.

Ik ben er tot nu toe heel blij mee en heb hem er ook al dubbel en dwars uit elke maand.
Maar je betaald 29 euro per jaar toch? :)
Sterkheidsbaas van alles.
pi_145819197
Het suikerbrood staat te rijzen trouwens en dan kan ie straks de oven in.

De shortbreadbodem voor de citroentaart ligt in de koelkast en de spiced apple cider staat op het vuur.
Zo maar eens beginnen een het avondeten. En de vulling voor de citroenkeek. En de biscuits!

en de was opruimen en nieuwe ophangen. en de kattenbak verschonen. en allerlei andere stomme huishoudklusjes.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_145819198
quote:
2s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:50 schreef Lonaa het volgende:

Maar je betaald 29 euro per jaar toch? :)
lol nee! 29 per jaar om elk weekend gratis te reizen? Dan had elke Nederlander dat.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_145819224
quote:
2s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:51 schreef Lonaa het volgende:
Het suikerbrood staat te rijzen trouwens en dan kan ie straks de oven in.

De shortbreadbodem voor de citroentaart ligt in de koelkast en de spiced apple cider staat op het vuur.
Zo maar eens beginnen een het avondeten. En de vulling voor de citroenkeek. En de biscuits!

en de was opruimen en nieuwe ophangen. en de kattenbak verschonen. en allerlei andere stomme huishoudklusjes.
Jeetje, wat heb je het druk vandaag :o En je was niet lekker? -O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_145819230
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:51 schreef Isabeau het volgende:

[..]

lol nee! 29 per jaar om elk weekend gratis te reizen? Dan had elke Nederlander dat.
Maar, dat was vroeger wel toch? ;(
Sterkheidsbaas van alles.
pi_145819263
quote:
2s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:52 schreef Lonaa het volgende:
Maar, dat was vroeger wel toch? ;(
Nee, nooit geweest. Niet dat ik weet in ieder geval.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_145819264
Dan voel ik me bij Lonaa een luiwammes. Paar broeken en t-shirts gestreken, boodschappen gedaan, was opgehangen, aardappeldingesen gemaakt en naar mijn werk gegaan. En nu is het al bijna vier uur! :o
Let me see you stripped down to the bone
pi_145819266
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Jeetje, wat heb je het druk vandaag :o En je was niet lekker? -O-
Das het nadeel van 3 dagen ziek zijn en morgen een jarige vriend met ouders en schoonouders (die elkaar ook nog eens voor het eerst ooit gaan ontmoeten)

Ik voel me wel weer een heel stuk beter. Hoesten en wat keelpijn. :)
Sterkheidsbaas van alles.
pi_145819302
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:53 schreef minilot het volgende:
Dan voel ik me bij Lonaa een luiwammes. Paar broeken en t-shirts gestreken, boodschappen gedaan, was opgehangen, aardappeldingesen gemaakt en naar mijn werk gegaan. En nu is het al bijna vier uur! :o
Ik stond om half 11 pas op. Ontbijten, hond uitlaten, afwas, boodschappen, was aanzetten en dan het bovenstaande kookrijtje. De rest moet nog. Maar ik werk dan ook vandaag niet. (Eerst wel, maar de activiteit was gecanceld)
Sterkheidsbaas van alles.
pi_145819306
quote:
2s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:53 schreef Lonaa het volgende:
Ik voel me wel weer een heel stuk beter. Hoesten en wat keelpijn.
Maar nog niet beter dus :* Hoop dat je morgen wel beter bent *O*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_145819321
quote:
2s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:54 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik stond om half 11 pas op. Ontbijten, hond uitlaten, afwas, boodschappen, was aanzetten en dan het bovenstaande kookrijtje. De rest moet nog. Maar ik werk dan ook vandaag niet. (Eerst wel, maar de activiteit was gecanceld)
Ja, kun je nagaan, ik stond om half acht vanmorgen al naast mijn bed. Waar bleef de tijd vandaag?!
Let me see you stripped down to the bone
pi_145819334
Wel foto & recept van je citroentaart delen hč Lonaa? :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_145819337
Die daluren kaart staat er wel voor 50, nu 29 euro per jaar hoor. Ik kan alleen nergens vinden dat je daarmee in het weekend gratis zou kunnen reizen. Dat lijkt me sterk.
pi_145819349
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:54 schreef minilot het volgende:

[..]

Ja, kun je nagaan, ik stond om half acht vanmorgen al naast mijn bed. Waar bleef de tijd vandaag?!
Weet ik niet, dat heb je soms. ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:55 schreef minilot het volgende:
Wel foto & recept van je citroentaart delen hč Lonaa? :)
Yes!
Sterkheidsbaas van alles.
pi_145819370
quote:
14s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:55 schreef Myraela het volgende:
Die daluren kaart staat er wel voor 50, nu 29 euro per jaar hoor. Ik kan alleen nergens vinden dat je daarmee in het weekend gratis zou kunnen reizen. Dat lijkt me sterk.
Inderdaad: de daluren kaart geeft ook gewoon de korting in het weekend. Uiteraard niet gratis reizen. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_145819381
Ik had nog nougat willen maken vandaag! Nou ja, dan vrijdag maar. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_145819387
quote:
14s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:55 schreef Myraela het volgende:
Die daluren kaart staat er wel voor 50, nu 29 euro per jaar hoor. Ik kan alleen nergens vinden dat je daarmee in het weekend gratis zou kunnen reizen. Dat lijkt me sterk.
Precies.

Ik heb het ook nooit gehad over gratis in het weekend. :o Maar 40% korting in het weekend. En door de weeks in de daluren.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_145819398
quote:
14s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:55 schreef Myraela het volgende:
Die daluren kaart staat er wel voor 50, nu 29 euro per jaar hoor. Ik kan alleen nergens vinden dat je daarmee in het weekend gratis zou kunnen reizen. Dat lijkt me sterk.
Oh wacht, dan haal ik kaarten door elkaar! Ik heb een kaart voor 29 euro per maand waarmee ik vanaf vrijdagavond 18:30 t/m zondag gratis reis + 40% korting in de daluren doordeweek. Daarvoor had ik de dalurenkaart die 55 of 60 euro per jaar kostte en die gaf alleen korting.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_145819402
De dal-vrij geeft wel gratis reizen, zowel daluren als weekend. Voor 99 euro per maand. :D Dat klinkt al logischer. Vind ik nog best betaalbaar.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 15:57:11 #136
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_145819404
quote:
2s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:52 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Maar, dat was vroeger wel toch? ;(
Sorry! ;)

De oude voordeelurenkaart was iets van 55 euro per jaar voor 40% korting buiten de spits en in de weekends. De nieuwe kaarten zijn volgens mij allemaal per maand.
The love you take is equal to the love you make.
pi_145819431
quote:
2s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:56 schreef Lonaa het volgende:

Precies.

Ik heb het ook nooit gehad over gratis in het weekend. :o Maar 40% korting in het weekend. En door de weeks in de daluren.
Omdat je 29 euro zei dacht ik dat je mijn kaart bedoelde! :D Want de kortingskaart was duurder, wist ik. Maar die heeft nu dus ook een aanbieding.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_145819441
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:57 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Sorry! ;)

De oude voordeelurenkaart was iets van 55 euro per jaar voor 40% korting buiten de spits en in de weekends. De nieuwe kaarten zijn volgens mij allemaal per maand.
http://www.ns.nl/reiziger(...)en/dal-voordeel.html

"Nu geen ¤ 50 maar ¤ 29 voor het eerste jaar"

Daar staat toch echt per jaar. :)
Sterkheidsbaas van alles.
pi_145819481
Als ik wat regelmatiger zou reizen zou ik zo'n kortingskaart wel halen hoor, dat heb je er zo uit.
pi_145819485
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Omdat je 29 euro zei dacht ik dat je mijn kaart bedoelde! :D Want de kortingskaart was duurder, wist ik. Maar die heeft nu dus ook een aanbieding.
Oh, verwarring alom. :7

De dalurenvoordeelkaart (is that even a word?) is nu in de aanbieding voor 29 euro. 40% korting buiten de spits en in het weekend.

Zelfs de Radio 2 reclame zegt net "Nu maar 29 euro voor het eerste jaar"
Sterkheidsbaas van alles.
pi_145819518
quote:
14s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:59 schreef Myraela het volgende:
Als ik wat regelmatiger zou reizen zou ik zo'n kortingskaart wel halen hoor, dat heb je er zo uit.
Ik heb die van mij er al bijna uit met werken alleen! Het werk waarvoor ik de trein pak is meestal in het weekend.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 22 oktober 2014 @ 16:00:33 #142
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_145819546
Ik neem de auto wel. :+
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
pi_145819622
Ik schrik telkens van de reiskosten. Ik was zo gewend aan mijn studentenkaart. :')
  woensdag 22 oktober 2014 @ 16:02:07 #144
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_145819626
quote:
2s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:58 schreef Lonaa het volgende:

[..]

http://www.ns.nl/reiziger(...)en/dal-voordeel.html

"Nu geen ¤ 50 maar ¤ 29 voor het eerste jaar"

Daar staat toch echt per jaar. :)
Ja, ik zie het ook.

Ik heb de voordeelurenkaart gehouden. Verschil met de dalurenkaart is dat je met de voordeelurenkaart wel in de daluren 's middags/'s avonds kunt reizen.

Maar 29 euro voor een jaar, die krijg je er wel uit.
The love you take is equal to the love you make.
pi_145819672
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 16:02 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, ik zie het ook.

Ik heb de voordeelurenkaart gehouden. Verschil met de dalurenkaart is dat je met de voordeelurenkaart wel in de daluren 's middags/'s avonds kunt reizen.

Maar 29 euro voor een jaar, die krijg je er wel uit.
Ja, die heb ik jaren gehad en 3 jaar geleden opgezegd. Ik ging vrij weinig met de trein. Nu mijn vrienden wat meer verspreidt in het land zitten EN ik geld heb om te reizen en dingen te doen is het wel weer handig. :Y
Sterkheidsbaas van alles.
pi_145819789
quote:
14s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 16:02 schreef Myraela het volgende:
Ik schrik telkens van de reiskosten. Ik was zo gewend aan mijn studentenkaart. :')
Ja, het is echt heel duur als je een dagje verder weg gaat en bijv geen korting hebt. Ook de reden dat al die Kruidvat/AH/Blokker kaartjes altijd de winkel uitvliegen natuurlijk.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_145819883
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 16:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, het is echt heel duur als je een dagje verder weg gaat en bijv geen korting hebt. Ook de reden dat al die Kruidvat/AH/Blokker kaartjes altijd de winkel uitvliegen natuurlijk.
Ja, logisch. Ik vind het alleen zo zonde om ze te kopen als ik nog niet zeker weet of ik ergens heen wil. Maar achteraf heb ik bijna altijd spijt. :')
pi_145820208
Ik zit te twijfelen over dat jaarabbo.. aangezien ik voor mijn studie zo nu en dan in Zwolle moet zijn.. vlak naast het station.. misschien toch wel slim dan. :)
pi_145820483
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:57 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Sorry! ;)

De oude voordeelurenkaart was iets van 55 euro per jaar voor 40% korting buiten de spits en in de weekends. De nieuwe kaarten zijn volgens mij allemaal per maand.
die heb ik nog :+ ook al ga ik zelden met de trein :') maar als ik m opzeg kan ik m nooit meer in die vorm (40% korting na 9.00 en de hele dag in t weekend) terugkrijgen...kost inmiddels wel 69 euro per jaar ofzo.

vriend heeft voor 99 p/m dalvrij, want een maandtrajectkaart den haag/utrecht kost 320 euro per maand :') dus nu reist hij voor 6.30 en voor 16.00 (soms na 9.00 en na 18.30 maar dat is echt irritant met eten samen enzo, en straks met kindje ook geen goed idee).

http://www.ns.nl/reizigers/producten
de dal voordeel is de enige die per jaar is (50,00 normaal, nu 29.00) maar daarmee kun je niet in de avondspits reizen en met die van mij (oude stijl abbo) nog wel. :Y

NS, leuker kunnen we het wel maken, niet makkelijker!
Kwak
pi_145820500
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 16:15 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik zit te twijfelen over dat jaarabbo.. aangezien ik voor mijn studie zo nu en dan in Zwolle moet zijn.. vlak naast het station.. misschien toch wel slim dan. :)
och, voor 29 euro kan je je er niet echt een buil aan vallen 8-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_145820527
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 16:22 schreef Isabeau het volgende:

[..]

och, voor 29 euro kan je je er niet echt een buil aan vallen 8-)
Nee, dat is zo. Denk dat ik dat er wel uit haal komend jaar :) Ik moet alleen ff een fatsoenlijke foto zoeken (moet een persoonlijke kaart erbij regelen namelijk)
pi_145820597
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 16:22 schreef kwakz0r het volgende:

die heb ik nog :+ ook al ga ik zelden met de trein :') maar als ik m opzeg kan ik m nooit meer in die vorm (40% korting na 9.00 en de hele dag in t weekend) terugkrijgen...kost inmiddels wel 69 euro per jaar ofzo.

vriend heeft voor 99 p/m dalvrij, want een maandtrajectkaart den haag/utrecht kost 320 euro per maand :') dus nu reist hij voor 6.30 en voor 16.00 (soms na 9.00 en na 18.30 maar dat is echt irritant met eten samen enzo, en straks met kindje ook geen goed idee).

http://www.ns.nl/reizigers/producten
de dal voordeel is de enige die per jaar is (50,00 normaal, nu 29.00) maar daarmee kun je niet in de avondspits reizen en met die van mij (oude stijl abbo) nog wel. :Y

NS, leuker kunnen we het wel maken, niet makkelijker!
Toen ik de weekendvrij kaart nam, kon ik mijn oude voordeelurenkaart ook houden voor die 60 euro per jaar. Maar na zorgvuldig afwegen besloot ik dat dat best veel geld was met als enige gemak 40% korting tussen 16.00 en 18.30. Ik verwacht dat niet op jaarbasis te halen qua kosten.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_145820714
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 16:00 schreef golfer het volgende:
Ik neem de auto wel. :+
:Y
Nouja mijn vriend zijn (lease)auto dan :D mijn auto laten we zoveel mogelijk staan (de helft van de tijd staat ie bij mijn ouders en maken zij er gebruik van).
  woensdag 22 oktober 2014 @ 16:28:30 #154
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_145820729
B. heeft, geloof ik, voor haar werk een Trajectvrij-kaart. En als ik incidenteel eens samen met haar de trein neem heb ik dus ook korting.

Voordelen:

Onbeperkt vrij reizen op een vast traject voor een vast bedrag per maand of jaar.
Buiten uw traject geen papieren kaartjes of saldo laden nodig. Gemaakte reizen buiten uw traject worden namelijk achteraf bij u in rekening gebracht.
Op reizen buiten uw traject 40% korting in de daluren.
40% korting voor max. 3 medereizigers (na 9.00 uur ’s ochtends en het hele weekend).
Bij het jaarabonnement: gratis (max. 3) Kids Vrij abonnement t.w.v. ¤ 15 erbij. Als uw (klein)kind (4 t/m 11 jaar) een eigen OV-chipkaart heeft of koopt, reist hij altijd onbeperkt met u mee.
Korting bij Greenwheels en Q-Park.
Gratis 4 x per jaar het blad Spoor met veel leuke aanbiedingen.
Abonnement ook geldig bij andere treinvervoerders.
OV-chipkaart ook bruikbaar in bus, tram en metro, wanneer u er saldo op laadt. Niet nodig, want ze heeft ook voor de Metro/GVB Amsterdam een abonnement van haar werk.
Verkrijgbaar met Intercity direct Altijd Toeslagvrij abonnement.
Abonnement ook geldig op binnenlandse trajecten van InterCity Berlijn en ICE International.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
pi_145820800
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 16:28 schreef golfer het volgende:
B. heeft, geloof ik, voor haar werk een Trajectvrij-kaart. En als ik incidenteel eens samen met haar de trein neem heb ik dus ook korting.

Voordelen:

Onbeperkt vrij reizen op een vast traject voor een vast bedrag per maand of jaar.
Buiten uw traject geen papieren kaartjes of saldo laden nodig. Gemaakte reizen buiten uw traject worden namelijk achteraf bij u in rekening gebracht.
Op reizen buiten uw traject 40% korting in de daluren.
40% korting voor max. 3 medereizigers (na 9.00 uur ’s ochtends en het hele weekend).
Bij het jaarabonnement: gratis (max. 3) Kids Vrij abonnement t.w.v. ¤ 15 erbij. Als uw (klein)kind (4 t/m 11 jaar) een eigen OV-chipkaart heeft of koopt, reist hij altijd onbeperkt met u mee.
Korting bij Greenwheels en Q-Park.
Gratis 4 x per jaar het blad Spoor met veel leuke aanbiedingen.
Abonnement ook geldig bij andere treinvervoerders.
OV-chipkaart ook bruikbaar in bus, tram en metro, wanneer u er saldo op laadt. Niet nodig, want ze heeft ook voor de Metro een abonnement van haar werk.
Verkrijgbaar met Intercity direct Altijd Toeslagvrij abonnement.
Abonnement ook geldig op binnenlandse trajecten van InterCity Berlijn en ICE International.
Ja, ik heb ook nog samenreiskorting op mijn oude kaart, maar eens checken of ik ook met J met korting kan meereizen.

@Isa: ik ben ook gewoon te lui om hem op te zeggen :@
Kwak
  woensdag 22 oktober 2014 @ 16:34:33 #156
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_145820966
Durf niet eens meer met het OV.. Er is zoveel veranderd in de afgelopen jaren
/oud wijf :(
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_145821018
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 16:30 schreef kwakz0r het volgende:
@Isa: ik ben ook gewoon te lui om hem op te zeggen
:D ja, dat kan ook. En het gevoel 'deze kan ik nooit weer krijgen!' speelt misschien ook een rol.

Met die van mij heb ik ook samenreiskorting. Wat ik wel héél graag zou willen is:
quote:
Buiten uw traject geen papieren kaartjes of saldo laden nodig. Gemaakte reizen buiten uw traject worden namelijk achteraf bij u in rekening gebracht.
Ik zou het geweldig vinden als ik er geen geld meer op hoef te laden en gewoon eind van de maand alle reiskosten in rekening worden gebracht.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 22 oktober 2014 @ 16:44:52 #158
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_145821419
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 16:34 schreef uniekhoorn het volgende:
Durf niet eens meer met het OV.. Er is zoveel veranderd in de afgelopen jaren
/oud wijf :(
Piepkuiken. :6
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
pi_145821543
Dames,

Dit is de kaart van Isa (maandelijks 29 EUR en weekend vrij): http://www.ns.nl/reiziger(...)en/weekend-vrij.html
Dit is die 40% korting kaart: http://www.ns.nl/reiziger(...)en/dal-voordeel.html
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_145821557
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 16:35 schreef Isabeau het volgende:

[..]

:D ja, dat kan ook. En het gevoel 'deze kan ik nooit weer krijgen!' speelt misschien ook een rol.

Met die van mij heb ik ook samenreiskorting. Wat ik wel héél graag zou willen is:

[..]

Ik zou het geweldig vinden als ik er geen geld meer op hoef te laden en gewoon eind van de maand alle reiskosten in rekening worden gebracht.
is dat niet gewoon reizen op saldo? dat doe ik ook, als mijn saldo onder de 5 euro komt wordt er automatisch 20 euro afgeschreven. ik hoef nooit op te laden, heerlijk!
Kwak
pi_145821579
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 16:23 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Nee, dat is zo. Denk dat ik dat er wel uit haal komend jaar :) Ik moet alleen ff een fatsoenlijke foto zoeken (moet een persoonlijke kaart erbij regelen namelijk)
Ik heb hem er met al die tochtjes voor dat pieterpad-wandelen al lang uit. Heerlijk O+ Dan is zo'n treintochtje toch best lekker. Niet meer in de auto met je vermoeide poten O+
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_145821619
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 16:48 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

is dat niet gewoon reizen op saldo? dat doe ik ook, als mijn saldo onder de 5 euro komt wordt er automatisch 20 euro afgeschreven. ik hoef nooit op te laden, heerlijk!
Nee. Was Isa bedoelt is dat je werkelijke kosten worden afgeschreven. Niet een saldo dat wordt opgewaardeerd. Ik heb dat persoonlijk trouwens omlaag geschroeft naar 10 EUR per keer.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_145821642
Gedoe met die OV kaarten he?!
Ik heb er 2 nodig, eentje voor de NS (een businesskaart maar dat heet nu traject vrij kennelijk?) en eentje voor de metro.
Allebei in en uitchecken. Wel goed aan denken bij de NS... hadden ze maar poortjes.. kan je het niet vergeten!
pi_145821687
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 16:50 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Nee. Was Isa bedoelt is dat je werkelijke kosten worden afgeschreven. Niet een saldo dat wordt opgewaardeerd. Ik heb dat persoonlijk trouwens omlaag geschroeft naar 10 EUR per keer.
Ah ok. Ja dat lijkt me ook handig, alleen dan liever niet per maand in 1 keer.... maar goed, ik heb hier ook geen last van, zoals ik t nu doe bevalt wel.
Kwak
pi_145821779
Heb ff een liedje geoefend wat ik vanavond wil proberen te zingen als lead, gaat best goed al, maar die timing van MJ is best lastig :o
Dus de Jessie J versie een beetje gevolgd zonder al die ad libs.


Deze is ook leuk :D

pi_145821848
Leuk Bluezz!
Kwak
pi_145821850
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 16:50 schreef Bluezz het volgende:
Gedoe met die OV kaarten he?!
Ik heb er 2 nodig, eentje voor de NS (een businesskaart maar dat heet nu traject vrij kennelijk?) en eentje voor de metro.
Allebei in en uitchecken. Wel goed aan denken bij de NS... hadden ze maar poortjes.. kan je het niet vergeten!
Huh? Twee? Dat moet toch op één kaart kunnen lijkt me?
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_145821882
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 16:55 schreef PdeHoog het volgende:

Huh? Twee? Dat moet toch op één kaart kunnen lijkt me?
Nee dat was zo, maar het GVB amsterdam zijn geen vriendjes met de NS en het trio samen met het VUmc willen ze ook niet (meer)
  woensdag 22 oktober 2014 @ 16:58:41 #169
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_145821965
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 16:50 schreef Bluezz het volgende:

Ik heb er 2 nodig, eentje voor de NS (een businesskaart maar dat heet nu traject vrij kennelijk?)
Dat is niet hetzelfde, businesscard is zonder vast traject. Daar kun je zover ik weet ook de metro/tram/bus mee in.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_145821979
Maar dat is alleen vanwege je abbonnementen toch? want met een gewone NS voordeelkaart kun je prima op saldo reizen bij t GVB... er kan alleen geen abbonnement op toch?
Kwak
pi_145822101
Ik heb heel wat telefoontjes met mn werk, het gvb en de ns achter de rug hierover toen ze het veranderden.
Maar het klopt echt :)
pi_145822115
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 16:58 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Dat is niet hetzelfde, businesscard is zonder vast traject. Daar kun je zover ik weet ook de metro/tram/bus mee in.
op mn blauwe kaart staat businesskaart en vumc
  woensdag 22 oktober 2014 @ 17:05:54 #173
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_145822251
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 16:58 schreef TAV74 het volgende:

Dat is niet hetzelfde, businesscard is zonder vast traject. Daar kun je zover ik weet ook de metro/tram/bus mee in.
Niet dus. Vast reistraject staat op die businesscard voor de NS en voor het GVB heeft ze aparte 2 zone-abocard van het GVB.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
pi_145822309
Het is de engste beer ooit geworden. :D

  woensdag 22 oktober 2014 @ 17:10:23 #175
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_145822379
quote:
14s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 17:07 schreef Myraela het volgende:
Het is de engste beer ooit geworden. :D

[ afbeelding ]
Ik vind hem helemaal niet eng. Leuk geworden. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
pi_145822465
quote:
14s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 17:07 schreef Myraela het volgende:
Het is de engste beer ooit geworden. :D

[ afbeelding ]
:o
Let me see you stripped down to the bone
pi_145822502
Beer :9
pi_145822646
*hijg *puf *zweet

Taart in de oven, suikerbrood rijst nog steeds, avondeten staat te pruttelen. *)
Sterkheidsbaas van alles.
pi_145822669
Nog ff over dat OV gekeutel, uit mn werkmail :

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_145822678
Kindjes zullen hem ook wel leuk vinden. :D Mogen ze hem daarna slopen en versieren met chemische kleuren glazuur, ladingen slagroom en sprinkels. Dat soort dingen vond ik vroeger ook super. :D

Vind het best lastig om met die kinderen te spelen, ben geen echt kindermens. Maar zo vinden we het vast allemaal leuk.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 17:21:50 #181
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_145822736
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 17:05 schreef golfer het volgende:

[..]

Niet dus. Vast reistraject staat op die businesscard voor de NS en voor het GVB heeft ze aparte 2 zone-abocard van het GVB.
Dat zijn de oude jaartrajectkaarten. Ik heb een businesscard waarmee ik gewoon in en uitcheck op de gewenste stations en andere OV paaltjes. Factuur op basis van de geboekte reizen gaat naar de werkgever.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  woensdag 22 oktober 2014 @ 17:27:49 #182
297508 broccolitaart
Om des keizers baard
pi_145822906
Lonaa, ik ben heel benieuwd naar de recept van je citroentaart :D
pi_145823091
Nog twee uur tot aardappel/chorizo/sinaasappel-koekies, knoflookgarnalen en heel veel gebakken spinazie! :9
Let me see you stripped down to the bone
pi_145823109
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 16:54 schreef Bluezz het volgende:
Heb ff een liedje geoefend wat ik vanavond wil proberen te zingen als lead, gaat best goed al, maar die timing van MJ is best lastig :o
Dus de Jessie J versie een beetje gevolgd zonder al die ad libs.


Deze is ook leuk :D

Oh die lijkt me moeilijk te zingen! Succes *O* En wat een gedoe met die OVkaarten van je :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_145823192
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 16:56 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Nee dat was zo, maar het GVB amsterdam zijn geen vriendjes met de NS en het trio samen met het VUmc willen ze ook niet (meer)
Wat een gezeik :{w Tot zover het gemak van de ovchipcard :{
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_145823359
Oeee! Hoe je pashmak maken kunt! O+

http://alittlezaftig.com/?p=3439

Weekendprojectje, denk ik. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_145823411
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Oh wacht, dan haal ik kaarten door elkaar! Ik heb een kaart voor 29 euro per maand waarmee ik vanaf vrijdagavond 18:30 t/m zondag gratis reis + 40% korting in de daluren doordeweek. Daarvoor had ik de dalurenkaart die 55 of 60 euro per jaar kostte en die gaf alleen korting.
Voor mij precies hetzelfde qua kaarten ;) Deze lijkt me nu ook heel fijn :)
pi_145824473
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 17:27 schreef broccolitaart het volgende:
Lonaa, ik ben heel benieuwd naar de recept van je citroentaart :D
Ik heb dit recept gebruikt:
http://www.atable.pl/atab(...)-lemon-tart/?lang=en

Heb alleen 1 derde van de vulling minder gemaakt want kleine taartvorm. Had alsnog een beetje over. En een beetje deeg.
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 18:23:12 #189
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_145824651
Het wordt allemaal o veel makkelijker en overzichterlijker met die OV-chipcard. *not*

Behalve al die 36 uitzonderingen en varianten. :')

Als ik wil meereizen met B. op 40% korting moet ik per reis precies aangeven bij een automaat dat ik samenreiskorting op mijn algemene anonieme OV-chipcard wil zetten en dan na in- en uitchecken moet ik op de terugweg weer dat ritueel herhalen. (en dat niet vergeten elke reis samen te doen).
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
  woensdag 22 oktober 2014 @ 18:26:53 #190
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_145824806
Dat is inderdaad waardeloos aan die kaart, voor incidentele reizigers is het echt niet handig.
Als vaste reiziger op veel verschillende trajecten vind ik de kaart die ik heb eigenlijk wel ideaal. Alleen het het ontbreken van toegangspoortjes is erg onhandig, je vergeet wel erg makkelijk in en uit te checken daardoor.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_145824863
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 18:26 schreef TAV74 het volgende:
Dat is inderdaad waardeloos aan die kaart, voor incidentele reizigers is het echt niet handig.
Als vaste reiziger op veel verschillende trajecten vind ik de kaart die ik heb eigenlijk wel ideaal. Alleen het het ontbreken van toegangspoortjes is erg onhandig, je vergeet wel erg makkelijk in en uit te checken daardoor.
Ja dat vind ik ook.
Wat ik ook onhandig vind is dat op het ene station de in- en uitcheckpalen boven staan en op het andere beneden.
pi_145825143
quote:
11s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 23:18 schreef Techno het volgende:
Jezus, na dat nasi getrol komen ze nu met f**ing knakworsten... waarom wordt dit niet verplaatst naar ONZ?

Oh ja, nu ben ik zeker weer "elitair". :')
Nee hoor. Je hebt gewoon 'smaak'' Erger me al tijden aan die onzin/fantasie nasi's die werkelijk niets van doen hebben met een echte traditionele nasigoreng. Maar goed,dat is Nederland. Flikker er maar alles doorheen dan heeft het wel een smaak en we hypen het dat het allemaal zo 'lekker' is. :r

Serveer dit soort fantasie nasigorengs in Azie en ze mieteren het gelijk in de vuilnisbak en terecht de horror.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 18:51:45 #193
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_145825663
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 16:44 schreef golfer het volgende:

[..]

Piepkuiken. :6
Mannen worden leuker enzo als ze ouder worden.
Vrouwen worden gewoon dubbel zo hard oud :r
NOT FAIR. *stampvoet*
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_145826490
quote:
11s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 18:51 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Mannen worden leuker enzo als ze ouder worden.
Vrouwen worden gewoon dubbel zo hard oud :r
NOT FAIR. *stampvoet*
Nou, ben ik niet met je eens hoor :D
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_145826732
Het eten was goddelijk. De citroentaart ruikt goddelijk, net als de appel cider. En het suikerbrood ziet er heerlijk uit!

Alleen niet toegekomen aan de scones/biscuits.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_145826826
quote:
2s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 19:19 schreef Lonaa het volgende:
Het eten was goddelijk. De citroentaart ruikt goddelijk, net als de appel cider. En het suikerbrood ziet er heerlijk uit!

Alleen niet toegekomen aan de scones/biscuits.
Recept voor de cider? ;)

Het lijkt me allemaal heerllijk O+

De pompoen-spinazie curry bleek trouwens ook onverwacht héél lekker :9
pi_145826871
quote:
14s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 19:22 schreef Selestha het volgende:

[..]

Recept voor de cider? ;)

Het lijkt me allemaal heerllijk O+

De pompoen-spinazie curry bleek trouwens ook onverwacht héél lekker :9
http://chubbysoul.com/2014/10/18/spiced-apple-cider/

Deze heb ik gebruikt. Maar met minder kruidnagel.

M'n eigen blogje komt morgen of overmorgen. Ben nu moe en heb misschien iets te veel gedaan vadnaag. :@
Sterkheidsbaas van alles.
pi_145826942
quote:
2s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 19:19 schreef Lonaa het volgende:
Het eten was goddelijk. De citroentaart ruikt goddelijk, net als de appel cider. En het suikerbrood ziet er heerlijk uit!

Alleen niet toegekomen aan de scones/biscuits.
Morgen hé? *)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_145826961
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 19:25 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Morgen hé? *)
Als ik daar de tijd voor vind. :P Anders vrijdag. :')
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 20:33:07 #200
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_145829750
quote:
11s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 18:51 schreef uniekhoorn het volgende:

Mannen worden leuker enzo als ze ouder worden.
Vrouwen worden gewoon dubbel zo hard oud :r
NOT FAIR. *stampvoet*
Ik ken toch echt wel een aantal dames die ik op wat oudere leeftijd vrij aardig geconserveerd vind. :9~
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
  woensdag 22 oktober 2014 @ 21:03:09 #201
297508 broccolitaart
Om des keizers baard
pi_145831173
quote:
2s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 18:19 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik heb dit recept gebruikt:
http://www.atable.pl/atab(...)-lemon-tart/?lang=en

Heb alleen 1 derde van de vulling minder gemaakt want kleine taartvorm. Had alsnog een beetje over. En een beetje deeg.
OHHHH dat ziet er fantastisch uit, dat ga ik zeker eens maken! Wat heb je gebruikt als voor 'double cream' en shortbread? De rest snap ik wel :P
pi_145831281
pfff ingewikkelde dingen gedaan op naailes. Blinde ritsen en voeringen zijn gepruts :X

Lonaa het klinkt allemaal erg lekker!! :9 :9
pi_145832442
quote:
17s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 21:03 schreef broccolitaart het volgende:

[..]

OHHHH dat ziet er fantastisch uit, dat ga ik zeker eens maken! Wat heb je gebruikt als voor 'double cream' en shortbread? De rest snap ik wel :P
Voor het shortbread staat het recept net iets boven het recept voor de taart. ;)
Voor de cream heb ik gewoon verse slagroom gebruikt. :Y
Sterkheidsbaas van alles.
pi_145832461
De spiced apple cider is trouwens fantastisch, met een scheut rum. *)
Sterkheidsbaas van alles.
pi_145837041
Liedje ging lekker *O*
Die timing is nog wel een dingetje :+

Lastig he sun zo'n blinde rits :Y
pi_145837134
Lieverds, ik denk dat ik maar weer naar bed ga.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_145837585
Beterschap Lo!
pi_145837619
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 23:12 schreef Bluezz het volgende:
Beterschap Lo!
Kump wa goe.

Denk dat ik vannacht een ui naast mn bed leg. :D
Sterkheidsbaas van alles.
pi_145838238
Zo thuis na 3 uur trainen en daarna bemiddelen in n slaande ruzie -O-
Goed, morgen moet ik nu als n gek een show leren (2 liedjes) want vrijdag invallen voor n ander met optreden. Morgen ff hard trainen.
Hopelijk niet te kapot met mn werk erbij enz.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_145838894
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 08:29 schreef Anthraxx het volgende:
Je kan het ook gewoon negeren. Buiten wat bits in een database is er niemand die er last van heeft. Ik snap dat gezeur nooit zo goed dat topics niet passen in een bepaald forum.
Tja, dat kan, maar dan kun je net zo goed alle subsecties opdoeken en er één groot ONZ/KLB forum van maken.

Die verschillende onderdelen zijn er immers niet voor niets. Daarom "zeuren" mensen er ook over.
pi_145842461
Mogguh :O Sinds het langer donker blijven heb ik serieuze issues met opstaan geloof ik :P Morgen lekker vrij iig :Y)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_145842497
Lekker ik ook *O*
pi_145842664
Zo. Wakker. Nu op de fiets naar kantoor :Y) Het kan eindelijk weer na die storm O+
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_145842748
:O

Hier waren vooral serieuze issues met opstaan na pas in slaap vallen om 04:15 uur.
Iets met 's avonds nog koffie drinken (moet ik ook echt niet doen!) en plotselinge vlagen van inspiratie omtrent het aankomende kerstdiner. 8)7

:O dus.
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 23 oktober 2014 @ 08:18:19 #215
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_145842827
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 08:10 schreef minilot het volgende:
:O

Hier waren vooral serieuze issues met opstaan na pas in slaap vallen om 04:15 uur.
Iets met 's avonds nog koffie drinken (moet ik ook echt niet doen!) en plotselinge vlagen van inspiratie omtrent het aankomende kerstdiner. 8)7

:O dus.
Oei, dat is laat! Heb je nog iets met je vlagen van inspiratie gedaan? Ergens opgeschreven?
pi_145842863
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 08:18 schreef morgane het volgende:

[..]

Oei, dat is laat! Heb je nog iets met je vlagen van inspiratie gedaan? Ergens opgeschreven?
Uiteraard. Hele schema's. :)
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 23 oktober 2014 @ 08:23:16 #217
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_145842875
quote:
2s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 23:45 schreef Techno het volgende:

[..]

Tja, dat kan, maar dan kun je net zo goed alle subsecties opdoeken en er één groot ONZ/KLB forum van maken.

Die verschillende onderdelen zijn er immers niet voor niets. Daarom "zeuren" mensen er ook over.
Als je elk subfora moet opdoeken omdat het wel eens offtopic gaat, houd je niets meer over :'). Inclusief deze SC. Lekker belangrijk die 4 nonsens topics in een jaar. Ze komen niet buiten het topic, dus laat ze hun gang gaan.
  donderdag 23 oktober 2014 @ 08:25:10 #218
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_145842892
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 08:22 schreef minilot het volgende:

[..]

Uiteraard. Hele schema's. :)
:D

Met wie gaan jullie dan eten met de kerst? Familie? Vrienden? Lekker met z'n tweetjes? Of allemaal? :P
pi_145842976
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 08:25 schreef morgane het volgende:

[..]

:D

Met wie gaan jullie dan eten met de kerst? Familie? Vrienden? Lekker met z'n tweetjes? Of allemaal? :P
Nou, de afgelopen jaren nam ik bij mijn schoonouders + broertjes en zusjes van mijn lief + aanhang (in totaal elf volwassenen + een ukkie van negen) steeds één of meer gangen voormijn rekening, en dat was dus mij bij schoonouders thuis.
Dit jaar is het voor het eerst ooit bij mij thuis! Ik doe 's middags de koekjes en snoepjes (alles helemaal zelfgemaakt) bij de koffie, bij het spelletjes doen in de namiddag de hartige hapjes en het uiteindelijke hoofdgerecht. Broertjes en zusjes in schoonfamilie doen amuse, voorgerecht en toetje. Mijn schoonouders doen dit jaar (ook voor het eerst) niks, behalve wijn meenemen. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_145843042
Enneh, omdat een deel van mijn schoonfamilie nogal grrrristelijk is, dacht ik (als verstokte atheist), laat ik me eens van mijn zondagsschooleske kant zien.

Ik wilde daarom de zoetigheden voor bij de koffie 's middags baseren op de drie geschenken van de Wijzen uit het Oosten, te weten mirre, goud en wierrook.

Goud is eenvoudig - ik twijfel tussen kruidige karamels in een pure chocoladelaag met een toefje bladgoud, ķf romige champagnetruffels met witte chocolade en goudglimmer uit een potje. :)

Voor wierook heb ik sandelhout in gedachten, dat werd in de middeleeuwen als rode kleurstof gebruikt en heeft een prachtige tint, misschien gaaf om zoete meringues mee te kleuren.

Dan mirre - ik heb al een flesje etherische olie van mirre besteld vannacht! *) Het schijnt nogal sterk te smaken, dus ik ga eens proberen of het zich laat mengen met vanilleroom, en daar dan krokante, kleine cannellonis mee vullen.

Ofzo. :)

Maar goed, dit moet ik misschien vooral even overhevelen naar het kerstdinertopic straks. :+
Let me see you stripped down to the bone
pi_145843076
(Tevens hoofdgerecht + bijgerechten bijna volledig uitgedacht, en de tafeldecoratie. Dus het was een nuttige nacht. Alleen was slapen ook wel tof geweest. :') )
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 23 oktober 2014 @ 08:46:16 #222
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_145843111
Kerst is voor mij eigenlijk heel simpel: compleet niets doen. Nog sterker, als ik kon werken had ik het nog gedaan ook. Nutteloze feestdagen.
pi_145843135
Goeiemorgen!

Vandaag twee moedervlekken laten verwijderen. Ben een beetje zenuwachtig, hoewel het vast een fluitje van een cent is...
pi_145843162
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 08:48 schreef Jagärtrut het volgende:
Goeiemorgen!

Vandaag twee moedervlekken laten verwijderen. Ben een beetje zenuwachtig, hoewel het vast een fluitje van een cent is...
Succes! :*
Waar zitten ze?
Let me see you stripped down to the bone
pi_145843180
quote:
14s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 08:46 schreef Anthraxx het volgende:
Kerst is voor mij eigenlijk heel simpel: compleet niets doen. Nog sterker, als ik kon werken had ik het nog gedaan ook. Nutteloze feestdagen.
Ik hecht voor mezelf aan kerst verder geen betekenis, anders dan dat het een gelegenheid is om een kook- en bakfestijn te houden. En het is wel leuk dat iedereen van mijn schoonfamilie bij elkaar is, want dat gebeurt verder niet zo vaak. Zo eens per jaar trek ik dat wel. :)

En het idee van kerstversiering, kerstliedjes en kerstfilms op teevee, daar heb ik wel een knusse associatie bij :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_145843186
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 08:50 schreef minilot het volgende:

[..]

Succes! :*
Waar zitten ze?
eentje op m'n bovenarm, en eentje op m'n rug.
pi_145843302
quote:
14s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 08:46 schreef Anthraxx het volgende:
Kerst is voor mij eigenlijk heel simpel: compleet niets doen. Nog sterker, als ik kon werken had ik het nog gedaan ook. Nutteloze feestdagen.
Waarom kan je niet werken :? Remote inloggen O+
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_145843344
Succes Jagar ^O^

En mini, niemand weet hoeveel wijzen er naar het kindeke Jezus kwamen kijken, dat staat namelijk nergens in de Bijbel vermeldt. Maar goed, religies zijn heel goed in dingen er bij verzinnen *) De namen (Melchior, Caspar en benikvergeten) van de drie wijzen stammen ook uit de Middeleeuwen.

Goedemorgen allemaal :W
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 23 oktober 2014 @ 09:06:36 #229
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_145843345
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:02 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Waarom kan je niet werken :? Remote inloggen O+
Ik kan prima werken :P Maar mijn baas pikt dat niet.

Remote inloggen hoeft overigens niet. Alles draait lokaal waar ik aan werk en anders moet ik via een VPN bij de servers als het echt nodig is. Maar ontwikkelen doe ik lokaal.
pi_145843379
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:06 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Ik kan prima werken :P Maar mijn baas pikt dat niet.

Remote inloggen hoeft overigens niet. Alles draait lokaal waar ik aan werk en anders moet ik via een VPN bij de servers als het echt nodig is. Maar ontwikkelen doe ik lokaal.
Tsk. Beetje jammer van je baas -O-

:+
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  donderdag 23 oktober 2014 @ 09:11:55 #231
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_145843390
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:10 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Tsk. Beetje jammer van je baas -O-

:+
Ergens dit jaar met Pinksteren of Pasen (ook zo'n nutteloze feestdag) kreeg ik nog specifiek een mail dat ik moest stoppen met werken en bier moest gaan drinken of tijd met mijn vrouw doorbrengen :+.
pi_145843451
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:06 schreef Isabeau het volgende:
Succes Jagar ^O^

En mini, niemand weet hoeveel wijzen er naar het kindeke Jezus kwamen kijken, dat staat namelijk nergens in de Bijbel vermeldt. Maar goed, religies zijn heel goed in dingen er bij verzinnen *) De namen (Melchior, Caspar en benikvergeten) van de drie wijzen stammen ook uit de Middeleeuwen.
Balthasar. :Y Uit mijn hoofd hč. ;) En inderdaad "enige wijzen van het Oosten".
Voor een niet-gelovige is mijn bijbelkennis om door een ringetje te halen hoor. *) Die van jou blijkbaar ook! :) Hoe dat zo?
Maar drie stuks wijzen is wat er afgebeeld staat in de tienduizend kinderbijbels die bij mijn schoonouders thuis liggen, dus voor elke gift een bijbehorende wijze zit er, ondanks niet per se volgens het schrift, wel ingeramd. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_145843466
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:11 schreef Anthraxx het volgende:
Ergens dit jaar met Pinksteren of Pasen (ook zo'n nutteloze feestdag) kreeg ik nog specifiek een mail dat ik moest stoppen met werken en bier moest gaan drinken of tijd met mijn vrouw doorbrengen :+.
:D

En hoe dacht je vrouwke daarover? :+
Let me see you stripped down to the bone
pi_145843480
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:06 schreef Isabeau het volgende:
Succes Jagar ^O^

En mini, niemand weet hoeveel wijzen er naar het kindeke Jezus kwamen kijken, dat staat namelijk nergens in de Bijbel vermeldt. Maar goed, religies zijn heel goed in dingen er bij verzinnen *) De namen (Melchior, Caspar en benikvergeten) van de drie wijzen stammen ook uit de Middeleeuwen.

Goedemorgen allemaal :W
:{w

Ze heetten James May, Jeremy Clarkson en Richard Hammond 8-)

"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  donderdag 23 oktober 2014 @ 09:17:22 #235
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_145843488
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:16 schreef minilot het volgende:

[..]

:D

En hoe dacht je vrouwke daarover? :+
Over het algemeen pikt die het vrij aardig al het overwerk en uren die ik 's avonds en in het weekend besteed aan mijn werk. Meestal zit ze toch naast mij wat anders te doen :+.
  donderdag 23 oktober 2014 @ 09:17:49 #236
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_145843495
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:16 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

:{w

Ze heetten James May, Jeremy Clarkson en Richard Hammond 8-)

[ afbeelding ]
:{w

pi_145843507
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:17 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Over het algemeen pikt die het vrij aardig al het overwerk en uren die ik 's avonds en in het weekend besteed aan mijn werk. Meestal zit ze toch naast mij wat anders te doen :+.
En hoe komt dat dan, dat je zoveel meer tijd dan van je verwacht wordt in je werk steekt? :) Is het gewoon Heel Leuk, of ontbreekt het je aan andere hobbies? *)
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 23 oktober 2014 @ 09:21:26 #238
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_145843539
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:18 schreef minilot het volgende:

[..]

En hoe komt dat dan, dat je zoveel meer tijd dan van je verwacht wordt in je werk steekt? :) Is het gewoon Heel Leuk, of ontbreekt het je aan andere hobbies? :)
Ik vind programmeren heel leuk, maar het is deels een resource probleem aan het bedrijfs kant, deels is het een probleem dat ik mijzelf verantwoordelijk voel voor een aantal dingen die ik niet hier ga opsommen (en ik ben er overigens informeel al verantwoordelijk voor gemaakt, dat gaan leuke onderhandelingen worden over een maand bij een contractverlening), deels leuk en aan veel dingen kom ik niet toe op kantoor omdat iedereen mij over bij betrekt en ik anders niets af krijg.

Incidenteel probeer ik rust te vinden door zo nu en dan door Super Mario Bros 1, 2, Lost Levels, 3 en Super Mario World 1 en 2 te rennen :+. Maar echt hobbies buiten veel lezen, programmeren en simpele oude Nintendo spelletjes heb ik niet echt :P.
pi_145843540
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:15 schreef minilot het volgende:

[..]

Balthasar. :Y Uit mijn hoofd hč. ;) En inderdaad "enige wijzen van het Oosten".
Voor een niet-gelovige is mijn bijbelkennis om door een ringetje te halen hoor. *) Die van jou blijkbaar ook! :) Hoe dat zo?
Dit is echt basiskennis, dat weet ik zelfs *) :+
pi_145843602
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:21 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Dit is echt basiskennis, dat weet ik zelfs *) :+
Hoe de wijzen zouden heten? Of hoeveel het er al dan niet waren? Dan verkeer jij in andere kringen dan ik denk ik. Ik geloof niet dat ikverder niet-christenen ken die daar iets zinnigs over zouden kunnen zeggen. *)
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 23 oktober 2014 @ 09:27:21 #241
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_145843629
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:25 schreef minilot het volgende:

[..]

Hoe de wijzen zouden heten? Of hoeveel het er al dan niet waren? Dan verkeer jij in andere kringen dan ik denk ik. Ik geloof niet dat ikverder niet-christenen ken die daar iets zinnigs over zouden kunnen zeggen. *)
Je toetst de niet-christenen die je kent op Bijbelkennis?
The love you take is equal to the love you make.
pi_145843633
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:21 schreef Anthraxx het volgende:
Super Mario Bros 1, 2, Lost Levels, 3 en Super Mario World 1 en 2 te rennen :+. Maar echt hobbies buiten veel lezen, programmeren en simpele oude Nintendo spelletjes heb ik niet echt :P.
You had me at Super O+

Maar: bekend verhaal. :Y Ik werk momenteel praktisch gezien eerder 50/55 dan 32/40 uur als ik zie wat ik allemaal thuis vandaag toch nog oppak. Is geen sec programmeerwerk, maar wel een vergelijkbare situatie, qua verantwoordelijkheden (al dan niet zelf opgelegd). Was vooral even benieuwd hoe dat bij jou werkt.
Let me see you stripped down to the bone
pi_145843648
quote:
6s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:27 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je toetst de niet-christenen die je kent op Bijbelkennis?
Heh, nee, dat nou ook weer niet! :D
Ik zit hier zo'n beetje in de Bible Belt hč, dan gaat het er hoe dan ook wel eens over, ook bij de Goddelozen onder ons. ;) Misschien stelde ik het inderdaad wat te sterk, maar mijn indruk is in elk geval dat de mensen die ik ken die niet uit een gelovig nest komen ook echt geen klap van de bijbel weten. Wat ik ook niet per se onlogisch vind. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_145843680
Moggeh! Ik wist t ook maar ben ook Christelijk opgevoed (compleet met catechisatie en jeugdclub en jeugdkoor). Scheelde wel voor het vakje "bijbelkennis en klassieke oudheid" in mijn eerste studiejaar (verplicht ivm het begrijpen van verwijzingen in de literatuurvakken) :7

Verder is de betekenis van kerst voor mij nu vooral gezelligheid en knus en eten en warm O+ kerstmis!

Succes vandaag Jaegar!
Kwak
pi_145843811
We zijn op de dag van gigantische hoestbuien omdat taai slijm in je strot aangekomen!

Dan ben ik bijna beter! *O*
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 oktober 2014 @ 09:41:14 #246
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_145843831
Ik als iemand die weinig van het geloof juist ooit begonnen met het lezen van de bijbel. :+
Al ben ik nooit verder gekomen dan Deuteronomium, toen Mozes de pijp aan Maarten gaf.

Wellicht weer eens oppakken. Ik heb zelfs de voorleesbijbel ooit gedownload. :P
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_145843836
quote:
2s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:39 schreef Lonaa het volgende:
We zijn op de dag van gigantische hoestbuien omdat taai slijm in je strot aangekomen!

Dan ben ik bijna beter! *O*
Ik heb kinkhoest gehad, helaas blijf je dan wat langer in die periode hangen. :')
pi_145843871
quote:
14s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 08:46 schreef Anthraxx het volgende:
Kerst is voor mij eigenlijk heel simpel: compleet niets doen. Nog sterker, als ik kon werken had ik het nog gedaan ook. Nutteloze feestdagen.
O+
pi_145843896
Ik ben wel blij, ik mag op sollicitatie gesprek binnenkort. En gisteren meeste bezoekers ooit op mijn blog. O+

Vanmiddag gezellig met mijn schoonzus en de kindjes. Vandaag is een vrolijke dag. O+
pi_145843925
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:15 schreef minilot het volgende:
Die van jou blijkbaar ook! Hoe dat zo?
Omdat jij blijkbaar in de veronderstelling bent dat ik uit een niet-christelijk nest kom :P
Moeder hervormd en vader rooms katholiek en dus van beide kanten van alles mee gekregen.
En ik vind religies gewoon fascinerende materie.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_145843950
Meh.. ik krijg binnenkort een grote groep eters over de vloer (13 om precies te zijn) en twijfel steeds wat ik moet maken.. Wilde het zo doen dat ik er op dat moment geen werk aan heb, dus moet voor te bereiden zijn. En er zijn 2 vegetarische mensen bij. En ik dacht aan soep.. Maar welke.. en 2 soorten dan? Of niet? En wat dan er bij?? Aarrgh..

Ideeën zijn welkom O-)
pi_145843967
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:45 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Omdat jij blijkbaar in de veronderstelling bent dat ik uit een niet-christelijk nest kom :P
Moeder hervormd en vader rooms katholiek en dus van beide kanten van alles mee gekregen.
En ik vind religies gewoon fascinerende materie.
Mijn ouders precies zo! :D alleen beiden totaal niet gelovig, dus zo ben ik ook niet opgevoed. Maar dat wil niet zeggen dat ik niets over de bijbel heb meegekregen zo her en der ;)
pi_145843971
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:46 schreef Sunnythesun het volgende:
Meh.. ik krijg binnenkort een grote groep eters over de vloer (13 om precies te zijn) en twijfel steeds wat ik moet maken.. Wilde het zo doen dat ik er op dat moment geen werk aan heb, dus moet voor te bereiden zijn. En er zijn 2 vegetarische mensen bij. En ik dacht aan soep.. Maar welke.. en 2 soorten dan? Of niet? En wat dan er bij?? Aarrgh..

Ideeën zijn welkom O-)
Zoek eens op barleyrisotto van ottolenghi. Met gerookte paprika en gemarineerde feta. Is echt erg lekker. Met een salade ernaast ofzo, perfect.

Als toetje heeft ottolenghi ook een lekkere amandel/sinaasappeltaart.
pi_145843987
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:47 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Zoek eens op barleyrisotto van ottolenghi. Met gerookte paprika en gemarineerde feta. Is echt erg lekker. Met een salade ernaast ofzo, perfect.

Als toetje heeft ottolenghi ook een lekkere amandel/sinaasappeltaart.
Toetje hoeft niet.
Risotto klinkt niet alsof ik dat de dag tevoren al klaar kan maken, of heb ik dat mis?

Ik kwam zelf niet verder dan tomatensoep en goulashsoep... :+
pi_145843992
Oh, over de bijbel. Hier uit een RK-nest. Niet heel actief, maar toch genoeg meegekregen. ;)

Jager, succes met het weghalen van je vlekjes. Schijnt inderdaad peanuts te zijn. :)
Sterkheidsbaas van alles.
pi_145844005
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:48 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Toetje hoeft niet.
Risotto klinkt niet alsof ik dat de dag tevoren al klaar kan maken, of heb ik dat mis?
nee, niet de dag van te voren. Op het vuur 3 kwartier voordat mensen komen, en af en toe eens roeren. Is echt heel erg simpel.

http://www.theguardian.co(...)c-risotto-ottolenghi
pi_145844011
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:46 schreef Sunnythesun het volgende:
Meh.. ik krijg binnenkort een grote groep eters over de vloer (13 om precies te zijn) en twijfel steeds wat ik moet maken.. Wilde het zo doen dat ik er op dat moment geen werk aan heb, dus moet voor te bereiden zijn. En er zijn 2 vegetarische mensen bij. En ik dacht aan soep.. Maar welke.. en 2 soorten dan? Of niet? En wat dan er bij?? Aarrgh..

Ideeën zijn welkom O-)
Moussaka. :9
Of een stoof. Boeuf Bourguignon ofzo.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_145844015
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:49 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

nee, niet de dag van te voren. Op het vuur 3 kwartier voordat mensen komen, en af en toe eens roeren. Is echt heel erg simpel.

http://www.theguardian.co(...)c-risotto-ottolenghi
Dat kan dus niet :) Moet echt ver van te voren :Y
Ohja en we eten niet aan tafel of zo.. dus moet makkelijk zijn :)
pi_145844032
quote:
2s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:49 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Moussaka. :9
Of een stoof. Boeuf Bourguignon ofzo.
Niet vegetarisch genoeg ;) dan moet er sowieso iets bij..

Ik had wel al soep als keuze gemaakt btw.. alleen wat voor soep?? en wat er bij??
pi_145844054
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:50 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Niet vegetarisch genoeg ;) dan moet er sowieso iets bij..
Ja, ik las net terug naar het vegetarische gedeelte. :P

Hoewel je voor de moussaka wel 2 kleine vega porties kunt maken. En voor de stoof met alleen groente.

Uhm. Een quiche?
Sterkheidsbaas van alles.
pi_145844067
Soep! :P maar welke??
pi_145844069
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:50 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Dat kan dus niet :) Moet echt ver van te voren :Y
Ohja en we eten niet aan tafel of zo.. dus moet makkelijk zijn :)
een paar verschillende quiches op bakplaten? Quiche lorraine, kaas/prei quiche en quiche met gerookte zalm en broccoli? Gewoon bladerdeeg op een bakplaat, en vulling daarbovenop...
pi_145844079
Qua soep een lekker pompoensoepje?
Sterkheidsbaas van alles.
pi_145844086
quote:
2s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:53 schreef Lonaa het volgende:
Qua soep een lekker pompoensoepje?
Jaaaaa, pompoensoep! :9
pi_145844091
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:52 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

een paar verschillende quiches op bakplaten? Quiche lorraine, kaas/prei quiche en quiche met gerookte zalm en broccoli? Gewoon bladerdeeg op een bakplaat, en vulling daarbovenop...
Heb ik overwogen.. hou ik in mijn achterhoofd, maar dan blijft de vraag: wat voor quiche?? _O- Ben een beetje inspiratieloos..
pi_145844093
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:52 schreef Sunnythesun het volgende:
Soep! :P maar welke??
pompoensoep. Ouderwetse groentesoep, soep met geroosterde groente (ottolenghi) http://yumski.wordpress.com/2010/11/24/grilled-vegetable-soup/
pi_145844094
Wat je als hoofdgerecht ook nog zou kunnen doen is een soort buffet met wraps en duizend vullingen. Kun je eigenlijk allemaal van te voren maken/snijden. Sommige dingen even opwarmen en samenstellen maar. :9
Sterkheidsbaas van alles.
pi_145844098
quote:
2s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:53 schreef Lonaa het volgende:
Qua soep een lekker pompoensoepje?
Vind TAV niet lekker en die moet ook mee eten -O-
pi_145844103
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:53 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Vind TAV niet lekker en die moet ook mee eten -O-
Dan krijgt TAV bouillon. :6
Sterkheidsbaas van alles.
pi_145844104
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:53 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Heb ik overwogen.. hou ik in mijn achterhoofd, maar dan blijft de vraag: wat voor quiche?? _O- Ben een beetje inspiratieloos..
quiche lorraine, quiche met pre/gruyere, quiche met broccoli/zalm.

Ik zou iig 2 verschillende maken...
pi_145844115
quote:
2s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:53 schreef Lonaa het volgende:
Wat je als hoofdgerecht ook nog zou kunnen doen is een soort buffet met wraps en duizend vullingen. Kun je eigenlijk allemaal van te voren maken/snijden. Sommige dingen even opwarmen en samenstellen maar. :9
Heb ik idd ook overwogen maar is toch nog te veel werk op dat moment zelf..
pi_145844121
Lekkere en soep en dan maak je er een mooi brood bij. :9 Lekkere focaccia, uienbrood of zoals ik laatst maakte een gevuld vlechtbrood. Dan maak je van een simpel soepje toch iets leuks.
pi_145844127
verder, mijn guru ottolenghi heeft ook een recept dat me erg interessant lijkt van een knoflooktaart. http://britishfood.about.(...)elisedgarlictart.htm
pi_145844130
quote:
14s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:54 schreef Myraela het volgende:
Lekkere en soep en dan maak je er een mooi brood bij. :9 Lekkere focaccia, uienbrood of zoals ik laatst maakte een gevuld vlechtbrood. Dan maak je van een simpel soepje toch iets leuks.
Geen tijd om brood zelf te maken helaas.. En soep ja, maar wélke dan!! :X ;)
pi_145844137
SOEP! 8)7 ;) :D
pi_145844139
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:55 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Geen tijd om brood zelf te maken helaas.. En soep ja, maar wélke dan!! :X ;)
die met gegrilde groenten!
pi_145844151
Goed zo Myra! Hoezee voor je blog *O*
En om wat voor baan zou het gaan? :)

quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:45 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Omdat jij blijkbaar in de veronderstelling bent dat ik uit een niet-christelijk nest kom :P
Moeder hervormd en vader rooms katholiek en dus van beide kanten van alles mee gekregen.
En ik vind religies gewoon fascinerende materie.
Ah zo! :Y Hier ook!
Let me see you stripped down to the bone
pi_145844152
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:54 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Heb ik idd ook overwogen maar is toch nog te veel werk op dat moment zelf..
Als je echt geen werk wilt op dat moment moet je of 10 pizza's bestellen, of je huurt mij in. :7
Sterkheidsbaas van alles.
pi_145844155
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:55 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

die met gegrilde groenten!
Ja die sla ik op! Thanx!!
pi_145844158
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:54 schreef Jagärtrut het volgende:
verder, mijn guru ottolenghi heeft ook een recept dat me erg interessant lijkt van een knoflooktaart. http://britishfood.about.(...)elisedgarlictart.htm
nomnomnom, die is zo lekker!
Sterkheidsbaas van alles.
pi_145844162
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:55 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Geen tijd om brood zelf te maken helaas.. En soep ja, maar wélke dan!! :X ;)
Geroosterde tomatensoep. Heel erg simpel, alles in de oven gooien roosteren en daarna alles in een pan met een staafmixer en wat bouillon fijnmalen. :9

Of champignonssoep, ook altijd lekker. :9
pi_145844172
quote:
2s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:56 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Als je echt geen werk wilt op dat moment moet je of 10 pizza's bestellen, of je huurt mij in. :7
Nou soep is opwarmen en neerzetten, dat lukt nog wel ;) Pizza gaat hem echt niet worden _O-
pi_145844176
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:57 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Nou soep is opwarmen en neerzetten, dat lukt nog wel ;) Pizza gaat hem echt niet worden _O-
He, niet het laatste deel van die zin negeren! :7
Sterkheidsbaas van alles.
pi_145844190
quote:
14s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:56 schreef Myraela het volgende:

[..]

Geroosterde tomatensoep. Heel erg simpel, alles in de oven gooien roosteren en daarna alles in een pan met een staafmixer en wat bouillon fijnmalen. :9

Of champignonssoep, ook altijd lekker. :9
Mijn tomatensoep is idd ook met geroosterde tomaten, dat kan altijd nog :Y

Nu nog een vleesversie dan.. :s)
pi_145844196
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:56 schreef minilot het volgende:
Goed zo Myra! Hoezee voor je blog *O*
En om wat voor baan zou het gaan? :)
Receptioniste bij het bedrijf waar mijn vriend ook werkt. Door dat binnenkomertje in ieder geval een gesprek, dat is al verder dan ik de laatste 4 maanden met solliciteren ben gekomen. :D

En zij krijgen altijd mijn baksels, dus misschien heb ik ze al een beetje warm gemaakt. :P
pi_145844207
quote:
2s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:57 schreef Lonaa het volgende:

[..]

He, niet het laatste deel van die zin negeren! :7
hehe sorry, maar dat gaan we ook niet doen ;) controlfreak en zo.. :@
pi_145844213
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:57 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Mijn tomatensoep is idd ook met geroosterde tomaten, dat kan altijd nog :Y

Nu nog een vleesversie dan.. :s)
ouderwetse groentesoep met draadjesvlees en balletjes.

Daar heb ik al tijden zin in, maar alleen voor mezelf maken is ook zo stom.
pi_145844216
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:57 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Mijn tomatensoep is idd ook met geroosterde tomaten, dat kan altijd nog :Y

Nu nog een vleesversie dan.. :s)
Goulashsoep. :9 Dat is lekker met dit weer.
pi_145844239
quote:
14s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:58 schreef Myraela het volgende:

[..]

Goulashsoep. :9 Dat is lekker met dit weer.
Ja, check, had ik ook bedacht maar heb geen killer recept.. Dus als iemand daar nog een mega lekker recept voor heeft dan ben ik er wel uit denk ik :+
pi_145844248
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:58 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

hehe sorry, maar dat gaan we ook niet doen ;) controlfreak en zo.. :@
Ja, begrijpelijk. Het was ook voornamelijk een grapje, maar als ik je er mee uit de brand zou helpen zou ik het doen. :Y
Sterkheidsbaas van alles.
pi_145844270
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_145844272
Of Joodse kippensoep. Na het recept van Golfer. Die is wel echt heel erg lekker. :Y :Y

Heb ik al de hele week zin in, maar misschien komt dat door m'n ziek zijn. Ik heb het recept. :Y
Sterkheidsbaas van alles.
pi_145844283
quote:
2s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 10:00 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja, begrijpelijk. Het was ook voornamelijk een grapje, maar als ik je er mee uit de brand zou helpen zou ik het doen. :Y
Thanx :*

Ok, plan nog niet drastisch veranderd dus.. Nu alleen nog: wat er bij?? Brood maar daar mag best iets op.. Misschien gewoon wat hummus maken, kruidenboter.. baba ganoush.. maar past dat wel bij goulashsoep?
pi_145844284
Oh, en lekker brood met lekkere dips. :9
Sterkheidsbaas van alles.
pi_145844309
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 10:01 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Thanx :*

Ok, plan nog niet drastisch veranderd dus.. Nu alleen nog: wat er bij?? Brood maar daar mag best iets op.. Misschien gewoon wat hummus maken, kruidenboter.. baba ganoush.. maar past dat wel bij goulashsoep?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_145844321
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 10:01 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Thanx :*

Ok, plan nog niet drastisch veranderd dus.. Nu alleen nog: wat er bij?? Brood maar daar mag best iets op.. Misschien gewoon wat hummus maken, kruidenboter.. baba ganoush.. maar past dat wel bij goulashsoep?
Ik zou het lekkerder vinden om daar gewoon een broodje kaas bij te eten dan baba ganoush bijvoorbeeld.
pi_145844330
quote:
2s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 10:02 schreef Lonaa het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D ^O^
pi_145844337
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 10:03 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

:D ^O^
Ja, ik dacht, ik kan alles wel uittypen, maar dit is veel makkelijker. :')

Ik heb nog niet alles zelf geprobeerd, trouwens.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_145844352
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:50 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Niet vegetarisch genoeg ;) dan moet er sowieso iets bij..

Ik had wel al soep als keuze gemaakt btw.. alleen wat voor soep?? en wat er bij??
Gino heeft in zijn italian diet-gebeuren een erg lekkere bonenstoofschotel staan :9
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_145844362
quote:
14s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 10:03 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik zou het lekkerder vinden om daar gewoon een broodje kaas bij te eten dan baba ganoush bijvoorbeeld.
wat ik me vanuit hongarije kon herinneren is dat er vaak veel aardappelen en ook een soort pasta (kleine bolletjes) in de soep zaten. Als dat er in zit zou ik niet veel meer nodig hebben dan wat brood met lekkere boter....
pi_145844368
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:52 schreef Sunnythesun het volgende:
Soep! :P maar welke??
Spicy kikkererwtensoepje :9
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')