Mijn ouders precies zo!quote:Op donderdag 23 oktober 2014 09:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Omdat jij blijkbaar in de veronderstelling bent dat ik uit een niet-christelijk nest kom
Moeder hervormd en vader rooms katholiek en dus van beide kanten van alles mee gekregen.
En ik vind religies gewoon fascinerende materie.
Zoek eens op barleyrisotto van ottolenghi. Met gerookte paprika en gemarineerde feta. Is echt erg lekker. Met een salade ernaast ofzo, perfect.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 09:46 schreef Sunnythesun het volgende:
Meh.. ik krijg binnenkort een grote groep eters over de vloer (13 om precies te zijn) en twijfel steeds wat ik moet maken.. Wilde het zo doen dat ik er op dat moment geen werk aan heb, dus moet voor te bereiden zijn. En er zijn 2 vegetarische mensen bij. En ik dacht aan soep.. Maar welke.. en 2 soorten dan? Of niet? En wat dan er bij?? Aarrgh..
Ideeën zijn welkom
Toetje hoeft niet.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 09:47 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Zoek eens op barleyrisotto van ottolenghi. Met gerookte paprika en gemarineerde feta. Is echt erg lekker. Met een salade ernaast ofzo, perfect.
Als toetje heeft ottolenghi ook een lekkere amandel/sinaasappeltaart.
nee, niet de dag van te voren. Op het vuur 3 kwartier voordat mensen komen, en af en toe eens roeren. Is echt heel erg simpel.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 09:48 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Toetje hoeft niet.
Risotto klinkt niet alsof ik dat de dag tevoren al klaar kan maken, of heb ik dat mis?
Moussaka.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 09:46 schreef Sunnythesun het volgende:
Meh.. ik krijg binnenkort een grote groep eters over de vloer (13 om precies te zijn) en twijfel steeds wat ik moet maken.. Wilde het zo doen dat ik er op dat moment geen werk aan heb, dus moet voor te bereiden zijn. En er zijn 2 vegetarische mensen bij. En ik dacht aan soep.. Maar welke.. en 2 soorten dan? Of niet? En wat dan er bij?? Aarrgh..
Ideeën zijn welkom
Dat kan dus nietquote:Op donderdag 23 oktober 2014 09:49 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
nee, niet de dag van te voren. Op het vuur 3 kwartier voordat mensen komen, en af en toe eens roeren. Is echt heel erg simpel.
http://www.theguardian.co(...)c-risotto-ottolenghi
Niet vegetarisch genoegquote:Op donderdag 23 oktober 2014 09:49 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Moussaka.![]()
Of een stoof. Boeuf Bourguignon ofzo.
Ja, ik las net terug naar het vegetarische gedeelte.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 09:50 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Niet vegetarisch genoegdan moet er sowieso iets bij..
een paar verschillende quiches op bakplaten? Quiche lorraine, kaas/prei quiche en quiche met gerookte zalm en broccoli? Gewoon bladerdeeg op een bakplaat, en vulling daarbovenop...quote:Op donderdag 23 oktober 2014 09:50 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Dat kan dus nietMoet echt ver van te voren
Ohja en we eten niet aan tafel of zo.. dus moet makkelijk zijn![]()
Heb ik overwogen.. hou ik in mijn achterhoofd, maar dan blijft de vraag: wat voor quiche??quote:Op donderdag 23 oktober 2014 09:52 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
een paar verschillende quiches op bakplaten? Quiche lorraine, kaas/prei quiche en quiche met gerookte zalm en broccoli? Gewoon bladerdeeg op een bakplaat, en vulling daarbovenop...
pompoensoep. Ouderwetse groentesoep, soep met geroosterde groente (ottolenghi) http://yumski.wordpress.com/2010/11/24/grilled-vegetable-soup/quote:
Dan krijgt TAV bouillon.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 09:53 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Vind TAV niet lekker en die moet ook mee eten
quiche lorraine, quiche met pre/gruyere, quiche met broccoli/zalm.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 09:53 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Heb ik overwogen.. hou ik in mijn achterhoofd, maar dan blijft de vraag: wat voor quiche??Ben een beetje inspiratieloos..
Heb ik idd ook overwogen maar is toch nog te veel werk op dat moment zelf..quote:Op donderdag 23 oktober 2014 09:53 schreef Lonaa het volgende:
Wat je als hoofdgerecht ook nog zou kunnen doen is een soort buffet met wraps en duizend vullingen. Kun je eigenlijk allemaal van te voren maken/snijden. Sommige dingen even opwarmen en samenstellen maar.
Geen tijd om brood zelf te maken helaas.. En soep ja, maar wélke dan!!quote:Op donderdag 23 oktober 2014 09:54 schreef Myraela het volgende:
Lekkere en soep en dan maak je er een mooi brood bij.Lekkere focaccia, uienbrood of zoals ik laatst maakte een gevuld vlechtbrood. Dan maak je van een simpel soepje toch iets leuks.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |