Nee, dat is zo. Denk dat ik dat er wel uit haal komend jaar Ik moet alleen ff een fatsoenlijke foto zoeken (moet een persoonlijke kaart erbij regelen namelijk)quote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
och, voor 29 euro kan je je er niet echt een buil aan vallen
Toen ik de weekendvrij kaart nam, kon ik mijn oude voordeelurenkaart ook houden voor die 60 euro per jaar. Maar na zorgvuldig afwegen besloot ik dat dat best veel geld was met als enige gemak 40% korting tussen 16.00 en 18.30. Ik verwacht dat niet op jaarbasis te halen qua kosten.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:22 schreef kwakz0r het volgende:
die heb ik nog ook al ga ik zelden met de trein maar als ik m opzeg kan ik m nooit meer in die vorm (40% korting na 9.00 en de hele dag in t weekend) terugkrijgen...kost inmiddels wel 69 euro per jaar ofzo.
vriend heeft voor 99 p/m dalvrij, want een maandtrajectkaart den haag/utrecht kost 320 euro per maand dus nu reist hij voor 6.30 en voor 16.00 (soms na 9.00 en na 18.30 maar dat is echt irritant met eten samen enzo, en straks met kindje ook geen goed idee).
http://www.ns.nl/reizigers/producten
de dal voordeel is de enige die per jaar is (50,00 normaal, nu 29.00) maar daarmee kun je niet in de avondspits reizen en met die van mij (oude stijl abbo) nog wel.
NS, leuker kunnen we het wel maken, niet makkelijker!
quote:
Ja, ik heb ook nog samenreiskorting op mijn oude kaart, maar eens checken of ik ook met J met korting kan meereizen.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:28 schreef golfer het volgende:
B. heeft, geloof ik, voor haar werk een Trajectvrij-kaart. En als ik incidenteel eens samen met haar de trein neem heb ik dus ook korting.
Voordelen:
Onbeperkt vrij reizen op een vast traject voor een vast bedrag per maand of jaar.
Buiten uw traject geen papieren kaartjes of saldo laden nodig. Gemaakte reizen buiten uw traject worden namelijk achteraf bij u in rekening gebracht.
Op reizen buiten uw traject 40% korting in de daluren.
40% korting voor max. 3 medereizigers (na 9.00 uur ’s ochtends en het hele weekend).
Bij het jaarabonnement: gratis (max. 3) Kids Vrij abonnement t.w.v. ¤ 15 erbij. Als uw (klein)kind (4 t/m 11 jaar) een eigen OV-chipkaart heeft of koopt, reist hij altijd onbeperkt met u mee.
Korting bij Greenwheels en Q-Park.
Gratis 4 x per jaar het blad Spoor met veel leuke aanbiedingen.
Abonnement ook geldig bij andere treinvervoerders.
OV-chipkaart ook bruikbaar in bus, tram en metro, wanneer u er saldo op laadt. Niet nodig, want ze heeft ook voor de Metro een abonnement van haar werk.
Verkrijgbaar met Intercity direct Altijd Toeslagvrij abonnement.
Abonnement ook geldig op binnenlandse trajecten van InterCity Berlijn en ICE International.
ja, dat kan ook. En het gevoel 'deze kan ik nooit weer krijgen!' speelt misschien ook een rol.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:30 schreef kwakz0r het volgende:
@Isa: ik ben ook gewoon te lui om hem op te zeggen
Ik zou het geweldig vinden als ik er geen geld meer op hoef te laden en gewoon eind van de maand alle reiskosten in rekening worden gebracht.quote:Buiten uw traject geen papieren kaartjes of saldo laden nodig. Gemaakte reizen buiten uw traject worden namelijk achteraf bij u in rekening gebracht.
Piepkuiken.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:34 schreef uniekhoorn het volgende:
Durf niet eens meer met het OV.. Er is zoveel veranderd in de afgelopen jaren
/oud wijf
is dat niet gewoon reizen op saldo? dat doe ik ook, als mijn saldo onder de 5 euro komt wordt er automatisch 20 euro afgeschreven. ik hoef nooit op te laden, heerlijk!quote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
ja, dat kan ook. En het gevoel 'deze kan ik nooit weer krijgen!' speelt misschien ook een rol.
Met die van mij heb ik ook samenreiskorting. Wat ik wel héél graag zou willen is:
[..]
Ik zou het geweldig vinden als ik er geen geld meer op hoef te laden en gewoon eind van de maand alle reiskosten in rekening worden gebracht.
Ik heb hem er met al die tochtjes voor dat pieterpad-wandelen al lang uit. Heerlijk Dan is zo'n treintochtje toch best lekker. Niet meer in de auto met je vermoeide potenquote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:23 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Nee, dat is zo. Denk dat ik dat er wel uit haal komend jaar Ik moet alleen ff een fatsoenlijke foto zoeken (moet een persoonlijke kaart erbij regelen namelijk)
Nee. Was Isa bedoelt is dat je werkelijke kosten worden afgeschreven. Niet een saldo dat wordt opgewaardeerd. Ik heb dat persoonlijk trouwens omlaag geschroeft naar 10 EUR per keer.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:48 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
is dat niet gewoon reizen op saldo? dat doe ik ook, als mijn saldo onder de 5 euro komt wordt er automatisch 20 euro afgeschreven. ik hoef nooit op te laden, heerlijk!
Ah ok. Ja dat lijkt me ook handig, alleen dan liever niet per maand in 1 keer.... maar goed, ik heb hier ook geen last van, zoals ik t nu doe bevalt wel.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:50 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Nee. Was Isa bedoelt is dat je werkelijke kosten worden afgeschreven. Niet een saldo dat wordt opgewaardeerd. Ik heb dat persoonlijk trouwens omlaag geschroeft naar 10 EUR per keer.
Huh? Twee? Dat moet toch op één kaart kunnen lijkt me?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:50 schreef Bluezz het volgende:
Gedoe met die OV kaarten he?!
Ik heb er 2 nodig, eentje voor de NS (een businesskaart maar dat heet nu traject vrij kennelijk?) en eentje voor de metro.
Allebei in en uitchecken. Wel goed aan denken bij de NS... hadden ze maar poortjes.. kan je het niet vergeten!
Nee dat was zo, maar het GVB amsterdam zijn geen vriendjes met de NS en het trio samen met het VUmc willen ze ook niet (meer)quote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:55 schreef PdeHoog het volgende:
Huh? Twee? Dat moet toch op één kaart kunnen lijkt me?
Dat is niet hetzelfde, businesscard is zonder vast traject. Daar kun je zover ik weet ook de metro/tram/bus mee in.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:50 schreef Bluezz het volgende:
Ik heb er 2 nodig, eentje voor de NS (een businesskaart maar dat heet nu traject vrij kennelijk?)
op mn blauwe kaart staat businesskaart en vumcquote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:58 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Dat is niet hetzelfde, businesscard is zonder vast traject. Daar kun je zover ik weet ook de metro/tram/bus mee in.
Niet dus. Vast reistraject staat op die businesscard voor de NS en voor het GVB heeft ze aparte 2 zone-abocard van het GVB.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:58 schreef TAV74 het volgende:
Dat is niet hetzelfde, businesscard is zonder vast traject. Daar kun je zover ik weet ook de metro/tram/bus mee in.
Ik vind hem helemaal niet eng. Leuk geworden.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:07 schreef Myraela het volgende:
Het is de engste beer ooit geworden.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |