Is dat lekker? Lijkt me echt heel matigquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 16:25 schreef FutureFairytale het volgende:
Stukje tony met drop erin (nieuw)
Ja hoor, drop proef je eigenlijk niet. Is melkchocola en ben meer van de puur.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 16:26 schreef Selestha het volgende:
[..]
Is dat lekker? Lijkt me echt heel matig
Doen! Is heerlijk (en favoriet hier).quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 18:07 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Oeh! Die ga ik ook een keer maken. Lijkt me lekker zeg!
Ah, leuk! Wat heb je er voor zwaars op gelegd? Ik bij voorkeur een zware gietijzeren pan, maar wanneer die in de afwasmachine zet stop ik steevast mijn dikste sprookjesboeken in een plastic zak om erop te leggenquote:Op woensdag 22 oktober 2014 00:07 schreef Molo het volgende:
Kokosmacroon van de bakker
En net voor het eerst met mijn nieuwe kaasdoek zelf paneer gemaakt, morgen ofzo verwerken in een curry masala denk ik, ben benieuwd
Hier istie bijna klaarquote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:30 schreef golfer het volgende:
Ik ben nu een erwtensoep aan het maken. Helemaal vanaf scratch.![]()
En vanavond eten we tikka masala volgens Jamie Oliver.
Lekker!quote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:57 schreef emmyemmy het volgende:
Gefrituurde kippenvleugeltjes, een rauwe groentemix met dipsaus en een knoflookstokbroodje.
Eerst met de hand flink geperst en daarna wat op gelegd. Te kort overigens en niet zwaar genoeg, want hij is nog wat fluffy van binnen. Maar geeft niet, smaak is goedquote:Op woensdag 22 oktober 2014 09:58 schreef minilot het volgende:
[..]
Ah, leuk! Wat heb je er voor zwaars op gelegd? Ik bij voorkeur een zware gietijzeren pan, maar wanneer die in de afwasmachine zet stop ik steevast mijn dikste sprookjesboeken in een plastic zak om erop te leggen![]()
Dat was echt verassend lekkerquote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:40 schreef Selestha het volgende:
Curry van pompoen en spinazie, getopt met gegrilde halloumi en pittenmix. Daarbij witte rijst
Recept please?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 19:50 schreef Selestha het volgende:
[..]
Dat was echt verassend lekker
Nu kruidenthee en chocolade
Das mooi want we zijn met twee hier thuisquote:Op woensdag 22 oktober 2014 20:13 schreef Selestha het volgende:
[..]
Het is overigens genoeg voor 2 personen hoor, ik heb nog een bak over
Zooooo, dat was lekker zeg! Om de feestvreugde compleet te maken heb ik na het eten sterke koffie gezet, gemengd met een scheut bruine rum en erop nog versgeklopte zoete slagroom en restje sinaasappelschil.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 09:57 schreef minilot het volgende:
Voor vanavond maak ik aardappelkoekjes met sinaasappelschil en chorizo door het deeg. Tevens een grote berg gebakken spinazie met rode ui, hazelnoten en rozijnen. Misschien nog wat knoflookgarnalen erbij.
Ha! Dat bestelde ik jaaaaaren geleden eens bij een restaurant en toen was ik helemaal teleurgesteld toen het op tafel kwam, iets in mij had blijkbaar de onnozele verwachting dat een zebra wel op de huid gebakken zou worden. Niet dus.quote:
Ik heb maar een klein handje.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 14:40 schreef Molo het volgende:
Een hand gedroogde limoenblaadjes?
Wow! Wordt dat niet zwaar overheersend?
* Molo ziet mini babyhandje voor zich, aan lijf van een volwassen vrouwquote:Op donderdag 23 oktober 2014 14:42 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik heb maar een klein handje.En ik vind het wel lekker als de rijst er stevig naar smaakt. Je eet het niet mee op, het heeft alleen een paar minuten meegekookt in de pan.
Ik ben één meter achtenvijftig hoog. Als ik een beetje op mijn tenen sta.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 14:46 schreef Molo het volgende:
[..]
* Molo ziet mini babyhandje voor zich, aan lijf van een volwassen vrouw
Ik vind zaken als citroengras, limoenblaadjes en zulks alleen lekker als ze heen subtiel zijn. Ben echt een zeikerd daarin dus viel me meteen op. Kan voor een ander natuurlijk compleet anders zijn weer
Klinkt goed! Leuk ook om pindasaus helemaal form scratch te maken door ze zelf nog te doppen. Nu nog zelf pinda's verbouwen, hoe leuk!quote:Op donderdag 23 oktober 2014 14:28 schreef minilot het volgende:
Het wordt iets gadogadoesks.. Pindasaus from scratch (ik zit momenteel pinda's te doppen!) met heel veel smaakmakers erin en er staat rijst (bruine jasmijn en witte basmati) te koken met een duim gember en een hand gedroogde limoenblaadjes erin, dat bak ik vanavond op. En dan gekookte eieren erbij, en Chinese kool en boontjes en taugé en dan nog versgefrituurde kroepoek... ff wat voorraadkast/vriezer-restjes opmaken
Wel een tof idee eigenlijk, zelf verbouwen!quote:Op donderdag 23 oktober 2014 14:50 schreef Sangha het volgende:
[..]
Klinkt goed! Leuk ook om pindasaus helemaal form scratch te maken door ze zelf nog te doppen. Nu nog zelf pinda's verbouwen, hoe leuk!![]()
Zekers, maar een beetje varieren is leuk.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 13:56 schreef Sparafucile het volgende:
Snert, recept uit allerhande. Toch wat verbazing over dit recept, in snert hoort toch winterwortel?
Leuk toch, vervelend vanuit het 'blut zijn', maar daar kan je juist erg creatief door worden, en dan smaakt het alleen maar beter als je dan nog wat lekkers en leuks op tafel weet te krijgen.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 14:52 schreef minilot het volgende:
OT: nu een banaan
[..]
Wel een tof idee eigenlijk, zelf verbouwen!![]()
Maar hier in dat geval was het meer noodzaak hoor. Ik ben een beetje blut (nog een paar dagen tot volgend salaris!), de pindakaas was schoon op en er lag in de voorraadkast nog een zak pelpinda's.
Hee, kukurma en gember zitten hier ook sinds een paar maanden in de grond!quote:Op donderdag 23 oktober 2014 14:57 schreef Sangha het volgende:
[..]
Leuk toch, vervelend vanuit het 'blut zijn', maar daar kan je juist erg creatief door worden, en dan smaakt het alleen maar beter als je dan nog wat lekkers en leuks op tafel weet te krijgen.
Ik zag bij mijn verse curcuma en gember pas groene scheuten, de wortels heb ik in de aarde gedaan en er zitten inmiddels al een paar grote bladeren aan. Als het goed is zal de wortel gestaag groeien en daar kan je dan af en toe weer een stukje afhalen om mee te wokken. Zoiets vind ik altijd wel leuk! Schijnt trouwens een erg fraaie plant te worden.Van de pindaplant weet ik het eigenlijk niet.
effe zoeken...
edit:
[ afbeelding ]
Pindaplant..
Ok, nice!quote:Op donderdag 23 oktober 2014 15:01 schreef minilot het volgende:
[..]
Hee, kukurma en gember zitten hier ook sinds een paar maanden in de grond!*boks* Leuk!
Goed zo, lekker genieten! En een sigaartje erbij. Top!quote:Op donderdag 23 oktober 2014 15:47 schreef Iwanius het volgende:
Vandaag vanwege de droogte,(maar wel bewolking) een dag om jezelf te verwennen met wat oesters,bubbels,lokaal hamburgertje met prefab friet,paffert en tot slot cognac.![]()
quote:Op donderdag 23 oktober 2014 07:14 schreef minilot het volgende:
[..]
Ha! Dat bestelde ik jaaaaaren geleden eens bij een restaurant en toen was ik helemaal teleurgesteld toen het op tafel kwam, iets in mij had blijkbaar de onnozele verwachting dat een zebra wel op de huid gebakken zou worden. Niet dus.
Aardappeltjes zien er lekker uit zeg! Wat ligt daar naast?quote:
Vegetarische shoarma met zelfgemaakte knoflooksausquote:Op donderdag 23 oktober 2014 19:48 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Aardappeltjes zien er lekker uit zeg! Wat ligt daar naast?
Ik had vnv een kippastei met chilisaus.
Voor straks een verse appelflap
Woah! Waar zit je, Berlijn toch? PM me, ik zoek daar nog een overnachtingsplek voor een bezoekje in januari.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 08:20 schreef uniekhoorn het volgende:
Ontbijt buffet en ze hebben alleen al 16 soorten kaas
quote:
Hey nog meer liefhebbers, ik heb ook kurkuma en gember in een potje staan, in de zomer zag ik er ook een paar ontspruiten en heb ik ze maar even begraven, beide hebben bladeren, al gaat gember een stuk beter!quote:Op donderdag 23 oktober 2014 15:08 schreef minilot het volgende:
Hier nog geen gebladerte boven de grond, helaas.Misschien aankomende lente!
Goed bezig!quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:09 schreef uniekhoorn het volgende:
Halve stokbrood met tonijn en een liter bier
Klinkt lekkerder dan wat je eerst van plan was!quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 18:01 schreef Skeletor. het volgende:
Hmmmm, verkeerde inschatting gemaakt. Het wordt zalm madras met lavash brood.
quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:44 schreef Iwanius het volgende:
Miezerig,druilerig weer vandaag en ook nog uitgedaagd worden op paffert gebied met een blinde paffert proeverij ('blind' smoke=van welk land is deze paffert en geef er een cijfer voor..) na het eten.Eitje voor mij stelletje amateurs. Don Tomas Clasico Robusto uit H..onduras(vandaar de H aan het einde)
Oh ja,het eten was kip met chinese champions.
Oh, hebbie een recept??quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 22:16 schreef ddx het volgende:
Vandaag Butter Chicken Curry gemaakt :
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Iwanius, heb jij ook zo'n gave humidor?quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 01:29 schreef Iwanius het volgende:
Nog laat in gezelschap even wat paffen en een rood wijntje die maar zeer matigjes was. Wat was het ook al weer? Een gegeven bocht....
quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 08:14 schreef Accursius het volgende:
[..]
Iwanius, heb jij ook zo'n gave humidor?Indien ja, zou je daar eens een gave foto van maken
Ben wel benieuwd wat jij allemaal hebt liggen, voor iemand die zo regelmatig een sigaar rookt.
GV? Ik moet echt heel dom zijnquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 11:28 schreef Selestha het volgende:
GV tosti met rode pesto en jong belegen kaasEn een bakje vanilleyoghurt met kersen
Glutenvrij.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 14:12 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
GV? Ik moet echt heel dom zijn.
Kan aan mij liggen hoor, maar ik vind het zo'n overbodige toevoeging hier. Zet gewoon neer 'tosti' met wat je erop hebt.quote:
Jou boeit het misschien niet, maar wellicht kan het voor anderen wel interessant zijn, bijvoorbeeld om te weten wat er allemaal voor glutenvrije producten te koop zijn, of om een andere reden. En glutenvrij brood of glutenvrije pasta of whatever smaakt wel degelijk anders dan de normale variant van het product.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 14:18 schreef Molo het volgende:
Dat dat dan brood van genetisch gemanipuleerd meel is, biologisch of glutenvrij, dat boeit dan toch niet?
Als in: had je niet net zo goed kunnen zeggen: een boterham met oude kaas (is het merk boeiend?)quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 14:21 schreef Molo het volgende:
Hier de laatste diepvries pretzels (zooo lekker, jammer dat ze nu op zijn, snifff) en een boterham met old Amsterdam.
Butter chicken, altijd lekker!quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 22:16 schreef ddx het volgende:
Vandaag Butter Chicken Curry gemaakt :
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit; en ook nog; als ik hier ''tosti'' neerzet zijn er serieus mensen die dm-en met ''jij hebt toch coeliakie en dat mag jij helemaal niet eten''quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 14:21 schreef minilot het volgende:
[..]
Jou boeit het misschien niet, maar wellicht kan het voor anderen wel interessant zijn, bijvoorbeeld om te weten wat er allemaal voor glutenvrije producten te koop zijn, of om een andere reden. En glutenvrij brood of glutenvrije pasta of whatever smaakt wel degelijk anders dan de normale variant van het product.
Natuurlijk zullen er genoeg mensen zijn die het niet boeiend vinden om te lezen, maar is dat niet inherent aan dit hele topic? Dat iemand vanmorgen een broodje schapenkaas at of vanavond een lamskotelet of tussen de middag grutjespap - boeiend of niet is een kwestie van persoonlijke smaak en interesse.
Awesome!quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 15:19 schreef Miauw_Zedong het volgende:
[ afbeelding ]
Over 5 uur zou dit lekker moeten zijn
Dat moet haast wel.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 15:19 schreef Miauw_Zedong het volgende:
[ afbeelding ]
Over 5 uur zou dit lekker moeten zijn
Steeds als je dat post denk ik: ik wil ook een slush, potdomme!quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 16:26 schreef FutureFairytale het volgende:
Gekookt ei, 2 rijpe peren en een slush
Sinaasappel, mijn favoriet.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 16:35 schreef minilot het volgende:
[..]
Steeds als je dat post denk ik: ik wil ook een slush, potdomme!Wat voor smaakje heb je?
De enige snackbar waar ik wel eens kom is de takeout Maleisiër naast Pathé de Kuip en die heeft wel frikadellen en kroketten, maar geen slush.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 16:37 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Sinaasappel, mijn favoriet.
Snackbar zit op 100m afstand dus ideaal.
Dat is een andere snackbar maar geen probleemquote:
quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:26 schreef FutureFairytale het volgende:
Broodjes hamburger met oude kaas, gebakken uiringen, ketchup en mayo.
Vanavond allerlei verjaardagshapjes en er schijnt veel knoflook te zijn.
Zelf bereidt? Ziet er lekker zoetig uit.quote:
Krijg meteen trek in een QP, grrrrrr.quote:
Ik had ook een Happymeal, maar dan Vegetarischquote:Op zondag 26 oktober 2014 16:46 schreef Iwanius het volgende:
Vandaag is zondag dus 'vette bek'dag.
Straks thuis eens zien wat er bereidt is als avondeten.
Was ook lekker voor even dat burger gebeuren.quote:Op zondag 26 oktober 2014 18:01 schreef ChilllayD het volgende:
Krijg meteen trek in een QP, grrrrrr.
Maar al dat 'uit eten', niet een beetje duur? Of heb je geld over
Thanks, was ook erg lekkerquote:Op zondag 26 oktober 2014 22:05 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Jam jam ziet er heerlijk uit!
Ik zou niet eens tijd hebben voor dat 'uit eten' gebeuren hahaha.quote:Was ook lekker voor even dat burger gebeuren.![]()
Dat uiteten van mij is een noodzakelijk kwaad omdat ik de tijd van het boterhammetje in een zakje te samen met een thermosfles met thee voor de lunch na tig jaar wel voorbij ben. Dit is tenslotte de 21st eeuw.
Gelijk heb je. Als je dit soort burgers voorgeschoteld krijgt dan bestel je het liefst er nog 2 bij.quote:Op maandag 27 oktober 2014 13:08 schreef Molleman het volgende:
Wagyu Burger
Damn, wil geen gewone burgers meer....
Kwamen het toevallig tegen bij de Sligro op zaterdagmiddag. En ook nog voor de prijs van Angus burgers meegekregen (foutje van de cassiere)quote:Op maandag 27 oktober 2014 15:20 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Gelijk heb je. Als je dit soort burgers voorgeschoteld krijgt dan bestel je het liefst er nog 2 bij.
Tenminste ik wel!![]()
On topic.
Wel bekende lunchbowl.
Supermarkt dicht dus kon geen broodjes en ui kopenquote:Op maandag 27 oktober 2014 16:37 schreef FutureFairytale het volgende:
Nog 2 hamburgers over dus worden weer hamburgers vnv alleen nu met Hollandse dip als saus.
Jammerquote:Op maandag 27 oktober 2014 18:15 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Supermarkt dicht dus kon geen broodjes en ui kopen
Wordt straks 'verse' tortellini.
Kijk!...de winterkost has arrvied.quote:
Spekjes zaten erdoorquote:Op maandag 27 oktober 2014 23:25 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Kijk!...de winterkost has arrvied.[ afbeelding ]
Altijd lekker op zijn tijd. Volgende keer wel iets meer worst erbij en eventueel wat spekjes.
On topic.
Op weg naar huis maar even een avondchinees aangedaan zodat ik met een volle maag het bedje kan opzoeken.
Pitjes?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 17:11 schreef Etsu het volgende:
Witlof met ham en kaas
Alleen lastig om 'pitjes' uit te krijgen.Nog tips hiervoor?
Dat voor bitterheid zorgt. Zie het overal op de site's staan, maar weet eigenlijk niet wat ermee bedoeld wordt en heb nu zo'n stronk eraf gehaald maar dat is best lastig.quote:
Dat hoef je tegenwoordig helemaal niet meer te doen, witlof is allang niet meer zo bitter. gewoon alleen het kontje erafquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 17:11 schreef Etsu het volgende:
Witlof met ham en kaas
Alleen lastig om 'pitjes' uit te krijgen.Nog tips hiervoor?
O.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 17:38 schreef Zonnetje1981 het volgende:
[..]
Dat hoef je tegenwoordig helemaal niet meer te doen, witlof is allang niet meer zo bitter. gewoon alleen het kontje erafWitlof
Dat geloof ik best!quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:39 schreef minilot het volgende:
Onscherpe foto in een donkere keuken:
[ afbeelding ]
http://www.aziatische-ing(...)e-koreaanse-noodles/
Hartstikke lekker!
Oh dat. Wat raar dat dat pitjes genoemd worden. Verwarrend.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 17:16 schreef Etsu het volgende:
[..]
Dat voor bitterheid zorgt. Zie het overal op de site's staan, maar weet eigenlijk niet wat ermee bedoeld wordt en heb nu zo'n stronk eraf gehaald maar dat is best lastig.
klein kroketje voor t broodje, of groot broodje voor t kroketjequote:Op dinsdag 28 oktober 2014 22:01 schreef Iwanius het volgende:
Maar weer eens een biertje & broodje kroket.
I know, verslavend lekker, maar goed dat je ze hier niet kunt kopenquote:
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 22:33 schreef FutureFairytale het volgende:
klein kroketje voor t broodje, of groot broodje voor t kroketje
Alsof witlof tegenwoordig nog bitter is, das echt verleden tijdquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 17:16 schreef Etsu het volgende:
[..]
Dat voor bitterheid zorgt. Zie het overal op de site's staan, maar weet eigenlijk niet wat ermee bedoeld wordt en heb nu zo'n stronk eraf gehaald maar dat is best lastig.
Spuit11quote:Op woensdag 29 oktober 2014 15:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Alsof witlof tegenwoordig nog bitter is, das echt verleden tijd
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 17:56 schreef FutureFairytale het volgende:
Patat oorlog, portie vlammetjes en een kalfskroket.
Wel lekker
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 18:57 schreef Iwanius het volgende:
Na het eten merk je dat het zo gezellig is dat je intussen alweer 3 flessen (Duitse,Italiaanse en Franse) wijn en ditto pafferts verder bent.
Wat een gezellige bende op jullie tafel!quote:Op woensdag 29 oktober 2014 18:57 schreef Iwanius het volgende:
Na het eten merk je dat het zo gezellig is dat je intussen alweer 3 flessen (Duitse,Italiaanse en Franse) wijn en ditto pafferts verder bent.
Maar dat is bij mij altijd als het te gezellig is,de drank te rijkelijk vloeit,de humor de overhand heeft en de tijd van ondergeschikt belang is. Wat zeg ik: Even later toch maar wat knabbelkost laten aanrukken om wat in de mond te kunnen stoppen.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 19:36 schreef SiennaForrest het volgende:
Wat een gezellige bende op jullie tafel!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |