Het bewuste Volkskrant artikel: Met Afrojack en Hardwell is dance terug bij afquote:Afrojack pissig over beroerde recensie
Een recensie van de Volkskrant is Afrojack in het verkeerde keelgat geschoten. De dj beticht de krant van liegen omdat recensent Gijsbert Kramer suggereert dat hij eigenlijk niets doet op het podium omdat alles al is voorgeprogrammeerd.
"Werken zich tachtig man drie maanden kapot om zo'n show te doen en komt frisse frits ff interessant doen. Meningen vind ik best, maar voluit liegen accepteer ik niet, teveel mensen die zich de tering hebben gewerkt", zo foetert Afrojack op Twitter.
'Alleen voor de vorm'
De recensent bezocht de show van de dj, die eigenlijk Nick van de Wall heet, vrijdag in de Ziggo Dome. Hij schrijft onder meer dat Afrojack alleen voor de vorm een koptelefoon op heeft en zonder noemenswaardig resultaat aan wat knopjes draait. "Als de Volkskrant het niet aanpast hoe kloppend zijn de feiten van de rest van hun content dan", aldus Afrojack.
Ook aanval op Hardwell
Ook Afrojacks collega Hardwell wordt afgefakkeld in het artikel. Recensent Kramer schrijft dat de 'gemakzuchtige' werkwijze van beide dj's 'bijna aanstootgevend' is. Hun shows bestaan volgens hem uit het rondpompen van hits met 'anonieme vocalen en slappe tekstregeltjes'.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja on-mo-ge-lijk. Waarom kunnen anderen, vooral voorheen, het dan wel?quote:Op maandag 20 oktober 2014 20:59 schreef El_Matador het volgende:
Eisen dat op zulke sets alles live (en dus feilbaar) wordt, is spelweg onmogelijk en oneerlijk. Afrojack heeft gelijk; er wordt maanden op gezwoegd en dan komt zo'n hoernalistje eventjes vertellen hoe het (niet) moet.
Los van wat je van de muziek die Afrojack draait, vindt, trouwens.
Volgens mij heeft het één weinig te maken met het ander. Het zal best dat er maanden aan voorbereiding in zit, maar hoe is dat in tegenspraak met de bewering dat hij op het podium geen reet doet?quote:Op maandag 20 oktober 2014 20:59 schreef El_Matador het volgende:
Eisen dat op zulke sets alles live (en dus feilbaar) wordt, is spelweg onmogelijk en oneerlijk. Afrojack heeft gelijk; er wordt maanden op gezwoegd en dan komt zo'n hoernalistje eventjes vertellen hoe het (niet) moet.
Oppassen, je spreekt de waarheid.quote:Op maandag 20 oktober 2014 21:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja on-mo-ge-lijk. Waarom kunnen anderen, vooral voorheen, het dan wel?
En waarom kunnen bands het met 5 man tegelijk wel al sinds 9734 voor christus?
Wat een onbegrijpelijke adoratie toch voor DJ's....
Natuurlijk moet hij niet alles live doen, hij moet er wel eerlijk over zijn en niet zeuren als iemand daar over begint.quote:Op maandag 20 oktober 2014 20:59 schreef El_Matador het volgende:
De show zal best wat moeite hebben gekost om in elkaar te zetten. Maar dan hoeft Afrojack zelf toch nog geen flikker te doen? Die wordt beoordeelt op zijn set/muziek en of hij wel genoeg staat te springen achter zijn draaitafel.quote:Op maandag 20 oktober 2014 20:59 schreef El_Matador het volgende:
Al gaf je me geld toe.quote:Op maandag 20 oktober 2014 21:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
en laat me raden, je was er niet bij
Hoezo onmogelijk? DJ Chuckie doet het toch ook gewoon? Kwestie van goed voorbereiden.quote:Op maandag 20 oktober 2014 20:59 schreef El_Matador het volgende:
Nog iets te melden over andere artiesten die je nog niet live hebt ervaren?quote:Op maandag 20 oktober 2014 21:43 schreef VeX- het volgende:
[..]
Al gaf je me geld toe.
Feit blijft dat zulke DJs net zo echt zijn als zangers die een concert gaan playbacken.
Dat is juist het probleem.quote:Op maandag 20 oktober 2014 21:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nog iets te melden over andere artiesten die je nog niet live hebt ervaren?
Ik hoef one direction ook niet live te zien om te weten dat het kut is.quote:Op maandag 20 oktober 2014 21:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nog iets te melden over andere artiesten die je nog niet live hebt ervaren?
Sound Cityquote:Op maandag 20 oktober 2014 21:54 schreef Antaris het volgende:
Het doet me denken aan een documentaire wat ik laatst gezien heb.
Het ging over een studio dat inmiddels failliet is en waarbij ze met oude opnameapparatuur werkten.
Dus alles wat live opgenomen, niks gesampled, gewoon puur muziek.
Er zaten ook fouten in en daar moest je dan mee leven.
Ja, alle muziekoptredens zijn fakequote:Op maandag 20 oktober 2014 21:55 schreef VeX- het volgende:
[..]
Dat is juist het probleem.
Al ga je er heen, is het alsnog niet live!
Fake!
Nee hoor.quote:Op maandag 20 oktober 2014 21:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja, alle muziekoptredens zijn fake
Hoezo is dat allemaal wel nep en bandjes niet want daar wordt ook wel eens geplaybackt?quote:Op maandag 20 oktober 2014 21:58 schreef VeX- het volgende:
[..]
Nee hoor.
Mawr die van Afrojack en consorten iig wel.
Hoe cares? Het is gewoon een keus. Er zijn verschillende vormen van entertainment.quote:Op maandag 20 oktober 2014 21:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
In dit filmpje wel. Na aanleiding van dat interview niet. Daar vallen mensen over. Dat is wel een beetje sneu, denk ik. Typisch Nederlands misschien wel. Ik heb niks met zijn muziek en dit soort optredens waar van tevoren alles al vaststaat. Ik hou van de charme van de kleine foutjes en de ruwe randjes, maar evengoed wens ik iedereen die zoiets wel leuk vind heel veel plezier.quote:Op maandag 20 oktober 2014 22:01 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Hoe cares? Het is gewoon een keus. Er zijn verschillende vormen van entertainment.
Hij geeft zelf notabene aan dat er voor deze show is gekozen voor spectakel:
Wie zegt dat de recensent de bezoekers niet het plezier gunt?quote:Op maandag 20 oktober 2014 22:06 schreef Disorder het volgende:
[..]
In dit filmpje wel. Na aanleiding van dat interview niet. Daar vallen mensen over. Dat is wel een beetje sneu, denk ik. Typisch Nederlands misschien wel. Ik heb niks met zijn muziek en dit soort optredens waar van tevoren alles al vaststaat. Ik hou van de charme van de kleine foutjes en de ruwe randjes, maar evengoed wens ik iedereen die zoiets wel leuk vind heel veel plezier.
Dat was gewoon een persoonlijke toevoeging van mezelf. Ik had het niet over de recensent.quote:Op maandag 20 oktober 2014 22:07 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Wie zegt dat de recensent de bezoekers niet het plezier gunt?
Dat maakt mij ook niet uit verder, maar hij zegt dat het niet KAN, dat is heel wat anders. Als de zaal heeft genoten heeft hij het gewoon goed gedaan, maar ontken niet dat je verder die avond geen moer hebt gedaan, want dat is gewoon zo.quote:Op maandag 20 oktober 2014 22:01 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Hoe cares? Het is gewoon een keus. Er zijn verschillende vormen van entertainment.
Hij geeft zelf notabene aan dat er voor deze show is gekozen voor spectakel:
USB stickje erin en dat een concert noemenquote:Op maandag 20 oktober 2014 22:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat maakt mij ook niet uit verder, maar hij zegt dat het niet KAN, dat is heel wat anders. Als de zaal heeft genoten heeft hij het gewoon goed gedaan, maar ontken niet dat je verder die avond geen moer hebt gedaan, want dat is gewoon zo.
Dat er nou 80 man hebben gesleept met lampen en podiumdelen doet daar verder niets aan af.
Als ik het in McDonalds termen moet beschrijven is het eerder dat Afrojack pretendeert een culinair hoogstaand product te zijn (kijk bijvoorbeeld naar college tour, RTL Late Night) en dan boos wordt als een recensent het beschrijft zoals het is: een fast-food product onder de muziek.quote:Op maandag 20 oktober 2014 22:00 schreef El_Matador het volgende:
Waarom kan het niet allemaal live? Dat pikt het publiek niet. Dat wil perfectie, wil losgaan op herkenbare hitjes en makkelijke melodietjes.
Deze recensent is als een McDonaldsbezoeker die gaat lopen klagen over het gebrek aan culinaire creativiteit en interessante ingredienten. Dan zit je echt verkeerd.
Dat ie niet toegeeft dat ie staat te springen ipv mixen kan slordig zijn, maar het maakt nog niet dat ze er geen werk aan besteden.
De hele electronische muziekwereld afrekenen op alleen Afrojack is daarnaast ook nogal dubieus.
Omdat hij met zo'n enorme show achter zich, niet echt zomaar kan gaan draaien waar hij op dat moment zin in heeft of goed bij de sfeer past. Compleet voorgeprogrammeerd dus. Hij had er zelf niet eens hoeven staan.quote:Op maandag 20 oktober 2014 21:04 schreef k_man het volgende:
[..]
Volgens mij heeft het één weinig te maken met het ander. Het zal best dat er maanden aan voorbereiding in zit, maar hoe is dat in tegenspraak met de bewering dat hij op het podium geen reet doet?
Optreden, maar als dat gewoon een leuke avond oplevert, ook prima. Maar ga niet doen alsof je je de pleuris hebt gewerkt die avond.quote:Op maandag 20 oktober 2014 22:12 schreef IJsblokjesmachine het volgende:
[..]
USB stickje erin en dat een concert noemen
Dit geldt niet alleen voor die artiesten als Avicii, Afrojack, Armin, etc. Dit zie je ook op die hardstyle-feesten. Iemand plaatste in het vorige topic ook een fragment uit ene interview waarbij enkele van die producers toegaven dat het van tevoren allemaal al in kannen en kruiken is.quote:Op maandag 20 oktober 2014 22:14 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
Het gaat mij niet om de muziek, maar om het feit dat afrojack zich 'dj' noemt. Zijn optredens hebben meer weg van toneel dan van dj'en. Het decor, de lichtshow, het vuurwerk, de muziek, alles staat al tijden vast voordat de show begint.
Eigenlijk om het hele simpele feit omdat vuurwerkshows (Zoals bij een Rammstein) ook mooi afgestled staan op het nummer. En dat nummer is iedere keer hetzelfde, met dezelfde momenten op dezelfde plekken.quote:Op maandag 20 oktober 2014 21:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Klopt en daarom noem ik dat dan ook 'EDM'. Het is alleen jammer dat veel mensen daardoor hardstyle over een kam zouden kunnen scheren. Terwijl er genoeg hardstyle dj's zullen zijn, die wel moeite steken in hun tracks en kunsten.quote:Op maandag 20 oktober 2014 22:15 schreef Disorder het volgende:
[..]
Dit geldt niet alleen voor die artiesten als Avicii, Afrojack, Armin, etc. Dit zie je ook op die hardstyle-feesten. Iemand plaatste in het vorige topic ook een fragment uit ene interview waarbij enkele van die producers toegaven dat het van tevoren allemaal al in kannen en kruiken is.
omdat er anders geen reet aan is, zeker niet voor djs die wel echt iets proberen te doen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 22:21 schreef VeX- het volgende:
Ik snap echt niet dat mensen het nog opnemen voor zulke charlatans.
Door zulke nepartiesten niet hierop af te rekenen gaan DJs ook geen moeite meer nemen hun muziek wel live te draaien. Waarom zou je als het domme plebs toch alles wel slikt?
Is dat uberhaupt mogelijk als DJ als je nog geen twee uur draait?quote:Op maandag 20 oktober 2014 22:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Optreden, maar als dat gewoon een leuke avond oplevert, ook prima. Maar ga niet doen alsof je je de pleuris hebt gewerkt die avond.
Waarom zou er maar 1 format kunnen/mogen zijn?quote:Op maandag 20 oktober 2014 22:21 schreef VeX- het volgende:
Door zulke nepartiesten niet hierop af te rekenen gaan DJs ook geen moeite meer nemen hun muziek wel live te draaien. Waarom zou je als het domme plebs toch alles wel slikt?
Hoe is dat een reactie op mijn post?quote:Op maandag 20 oktober 2014 22:14 schreef probeer het volgende:
[..]
Omdat hij met zo'n enorme show achter zich, niet echt zomaar kan gaan draaien waar hij op dat moment zin in heeft of goed bij de sfeer past. Compleet voorgeprogrammeerd dus. Hij had er zelf niet eens hoeven staan.
Hier ligt de kern van het probleem. Wil je een show met lasers, vuurwerk, lichtshow, etc. Of muziek horen van iemand die zijn best heeft gedaan om zijn beste tracks te selecteren.quote:Op maandag 20 oktober 2014 22:17 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
In dat soort gevallen moet je maar kiezen of je naar een show wil of naar iemand die live dingen mixt en je puur voor de muziek wilt gaan.
Het is natuurlijk niet erg leuk om zo afgezeken te worden.quote:Op maandag 20 oktober 2014 21:04 schreef k_man het volgende:
[..]
Volgens mij heeft het één weinig te maken met het ander. Het zal best dat er maanden aan voorbereiding in zit, maar hoe is dat in tegenspraak met de bewering dat hij op het podium geen reet doet?
Je hebt een punt.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 00:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet erg leuk om zo afgezeken te worden.
Zelfs als Afrojack live had willen mixen, kan en mag dat niet eens door de set-up van zijn feesten. Om dan zo lelijk te kakken gezet te worden door een of andere "recensent" die -zoals gezegd- bij de McDonalds gaat eten en haute cuisine verwacht, snap ik prima dat ie zich daarover opwindt.
En dat hij niet eerlijk kan zeggen: "ja, omdat jullie, lui veeleisend publiek, allemaal mooie lichtjes en afgestemde vuurpijlen willen, kan ik niet anders dan pre-recorded sets aanslingeren, ik zit simpelweg in het keurslijf van de organisatie", snap ik ook prima, want dat zou niemand pikken in Neder -brand gewoon alles en iedereen af, ook al kan je zelf niks beters- land.
Feilloos draaien zou voor een professionele DJ toch geen probleem moeten zijn.quote:Op maandag 20 oktober 2014 20:59 schreef El_Matador het volgende:
Is het niet de essentie van een DJ dat hij/zij op het juiste moment de juiste track draait? Naar mijn idee wel. Beetje oefenen van te voren is niks mis mee, maar als je je helemaal vastlegt in het keurslijf van een show dan ben je geen DJ meer naar mijn idee. Wat wel weet ik niet, maar geen DJ.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 00:12 schreef El_Matador het volgende:
Zelfs als Afrojack live had willen mixen, kan en mag dat niet eens door de set-up van zijn feesten. Om dan zo lelijk te kakken gezet te worden door een of andere "recensent" die -zoals gezegd- bij de McDonalds gaat eten en haute cuisine verwacht, snap ik prima dat ie zich daarover opwindt.
Michael Jackson playbackte ook het meeste tijdens zijn Bad Tour.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 00:25 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Feilloos draaien zou voor een professionele DJ toch geen probleem moeten zijn.
Een producer die shows produceert.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 00:31 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Is het niet de essentie van een DJ dat hij/zij op het juiste moment de juiste track draait? Naar mijn idee wel. Beetje oefenen van te voren is niks mis mee, maar als je je helemaal vastlegt in het keurslijf van een show dan ben je geen DJ meer naar mijn idee. Wat wel weet ik niet, maar geen DJ.
Nou en. Er zijn zat DJ's die echt feilloos kunnen draaien. Net zoals dat je van een professionele wielrenner mag verwachten dat hij kan fietsen zonder zijwieltjes. Feilloos mixen hoort bij de basisvaardigheden van een professionele DJ.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 00:32 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Michael Jackson playbackte ook het meeste tijdens zijn Bad Tour.
Ja, maar die feesten draaien om veel meer dan alleen het draaien.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 00:31 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Is het niet de essentie van een DJ dat hij/zij op het juiste moment de juiste track draait? Naar mijn idee wel. Beetje oefenen van te voren is niks mis mee, maar als je je helemaal vastlegt in het keurslijf van een show dan ben je geen DJ meer naar mijn idee. Wat wel weet ik niet, maar geen DJ.
Dit ja.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 00:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, maar die feesten draaien om veel meer dan alleen het draaien.
Zeker house is echt niet moeilijk om te draaien. Maar als je er een hele licht- en vuurwerkshow aanhangt, kan je niet een loopje langer doordraaien wat je live, al improviserend wel zou doen. En daar gaat het om.
Het is simpelweg het feest er niet naar.
Maar dan snap ik niet waarom je als DJ een show organiseert waarin je je helemaal muzikaal vast laat leggen. Dat haalt toch de essentie van het vak weg en dus kun je dit soort kritieken verwachten. Bovendien vraag ik mij af of het zo is. Tiesto en Armin van Buuren geven ook enorme shows, maar ik heb genoeg interviews gezien en gelezen waarin zij precies vertelden hoe dat in z'n werk ging. Veel voorbereiding, maar wel altijd ruimte laten voor interactie met het publiek dmv. vrije platenkeus.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 00:38 schreef El_Matador het volgende:
Zeker house is echt niet moeilijk om te draaien. Maar als je er een hele licht- en vuurwerkshow aanhangt, kan je niet een loopje langer doordraaien wat je live, al improviserend wel zou doen. En daar gaat het om.
Het is simpelweg het feest er niet naar.
Omdat roem aantrekkelijk is, en inkomsten dat ook zijn. Als je die makkelijk(er) kan scoren, dan doe je dat.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 00:49 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Maar dan snap ik niet waarom je als DJ een show organiseert waarin je je helemaal muzikaal vast laat leggen. Dat haalt toch de essentie van het vak weg. Bovendien vraag ik mij af of het zo is. Tiesto en Armin van Buuren geven ook enorme shows, maar ik heb genoeg interviews gezien en gelezen waarin zij precies vertelden hoe dat in z'n werk ging. Veel voorbereiding, maar wel altijd ruimte laten voor interactie met het publiek dmv. vrije platenkeus.
Maar dat handwerk zegt natuurlijk wel iets over je vaardigheden. Als je die niet laat zien als DJ vind ik kritiek daarop terecht.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 00:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Omdat roem aantrekkelijk is, en inkomsten dat ook zijn. Als je die makkelijk(er) kan scoren, dan doe je dat.
Iemand maakte een vergelijking met Andre Rieu, dat lijkt me wel een goeie. Die kan ook gewoon vioolspelen, net als dat Afro van der Sjaak kan dj'en. Maar als je lekker gestyled wordt door je programmeurs en impresario's, dan moet je sterk in je schoenen staan als je het "originele rauwe, geimproviseerde, feilbare" handwerk wil blijven doen...
Je vergeet dat het bij dit soort gasten vaak gaat om het feit dat ze producers zijn en niet zo zeer DJ's. ze maken tracks en dat is voornamelijk hun ding. Uiteraard is dé manier om dat aan het publiek live te laten zien om de DJ uit te hangen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 00:49 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Maar dan snap ik niet waarom je als DJ een show organiseert waarin je je helemaal muzikaal vast laat leggen. Dat haalt toch de essentie van het vak weg en dus kun je dit soort kritieken verwachten. Bovendien vraag ik mij af of het zo is. Tiesto en Armin van Buuren geven ook enorme shows, maar ik heb genoeg interviews gezien en gelezen waarin zij precies vertelden hoe dat in z'n werk ging. Veel voorbereiding, maar wel altijd ruimte laten voor interactie met het publiek dmv. vrije platenkeus.
Wel als je naar een rauw, live-dj feestje gaat. Wat ik zei; die recensent gaat naar de McDonalds, waar alles in een pre-format gegoten is en gaat dan klagen over de hamburgermaker die eigenlijk kok is, maar door dat format daar niet de ruimte voor krijgt.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 01:02 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Maar dat handwerk zegt natuurlijk wel iets over je vaardigheden. Als je die niet laat zien als DJ vind ik kritiek daarop terecht.
Producties zoals van Martin Garrix zekerquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 01:02 schreef Dribbel_ het volgende:
Je vergeet dat het bij dit soort gasten vaak gaat om het feit dat ze producers zijn en niet zo zeer DJ's. ze maken tracks en dat is voornamelijk hun ding. Uiteraard is dé manier om dat aan het publiek live te laten zien om de DJ uit te hangen.
Hun muzikale uitlaatklep zit voornamelijk in het productieproces en niet zozeer aan het aan elkaar plakken van liedjes.
Nee en daarom bestaat het hele muziekwereldje uit aparte stappen. Mensen die lyrics schrijven, composities maken, uitvoerende muzikanten en zangers die er lekker uitzien en goed te marketen zijn en ga zo maar door.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 01:09 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Producties zoals van Martin Garrix zeker:
Oke, ietwat flauwe reactie. Een goede producer maakt nog geen goed DJ, en andersom ook niet overigens. Dat is volgens mij altijd al zo geweest, en er zijn er maar weinig die allebei goed kunnen. Als DJ moet je beoordeeld worden op je draaivaardigheid en showvaardigheid, laat je daar steken vallen dan komt er kritiek op zoals in dat Volkskrantartikel. Misschien kan Afrojack zich dan beter op produceren richten als hij niet tegen die kritiek kan op zijn DJ-vaardigheid.
Ik denk dat je voor het geld dat je daarmee verdient elke dag Euroshopper moet eten, en niet zoals Afrojack lekker luxe lui kan leven...quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 01:09 schreef Kowloon het volgende:
Misschien kan Afrojack zich dan beter op produceren richten als hij niet tegen die kritiek kan op zijn DJ-vaardigheid.
Dat is waar. Producers krijgen erbarmelijk slecht betaald voor het werk wat zij leveren.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 01:13 schreef El_Matador het volgende:
Ik denk dat je voor het geld dat je daarmee verdient elke dag Euroshopper moet eten, en niet zoals Afrojack lekker luxe lui kan leven...
Tja, dat is altijd al zo geweest in de muziekindustrie. De producers zijn de arbeiders die voor minimumloon werken, de artiesten de gladde verkopers die het product tig keer over de kop laten gaanquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 01:15 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat is waar. Producers krijgen erbarmelijk slecht betaald voor het werk wat zij leveren.
Volgens mij beschrijf jij juist hoe die onderverdeling er bij de dance-muziek niet zou zijn, namelijk een producer die ook wil DJ'en. Als iemand die goede lyrics kan schrijven muziek gaat uitvoeren heb je dikke kans dat dat minder gewaardeerd wordt dan die lyrics. Gewoon omdat daar zijn capaciteiten niet liggen. Zo is het ook vaak met producers en DJ's die elkaar vaak gaan beoefenen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 01:13 schreef Dribbel_ het volgende:
Nee en daarom bestaat het hele muziekwereldje uit aparte stappen. Mensen die lyrics schrijven, composities maken, uitvoerende muzikanten en zangers die er lekker uitzien en goed te marketen zijn en ga zo maar door.
Producers vangen veel meer geld aan de muziek dan de artiesten. Artiesten moeten het hebben van gigs. En het voordeel van een DJ is dat je zo 3 gigs op een avond kan doen zonder allemaal voorbereidingen. Dat hoef je met een band niet te proberen bijvoorbeeld. Dat is ook de reden waarom deze gasten zo massaal veel geld binnen slepen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 01:17 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Tja, dat is altijd al zo geweest in de muziekindustrie. De producers zijn de arbeiders die voor minimumloon werken, de artiesten de gladde verkopers die het product tig keer over de kop laten gaan
Het is sowieso een raar wereldje. Als een DJ op het niveau van een Afrojack komt dan worden eigen tracks nauwelijk meer gemaakt. Vette beats en producties worden opgekocht om onder hun naam uit te brengen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 01:18 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Volgens mij beschrijf jij juist hoe die onderverdeling er bij de dance-muziek niet zou zijn, namelijk een producer die ook wil DJ'en. Als iemand die goede lyrics kan schrijven muziek gaat uitvoeren heb je dikke kans dat dat minder gewaardeerd wordt dan die lyrics. Gewoon omdat daar zijn capaciteiten niet liggen.
Echt niet dat producers meer verdienen dan de DJ's, althans niet in genres waar ik naar luister. Ik luister veel trance, en daar zijn er zat producers die meerdere gigantische hits geproduceerd hebben maar waar zij zelf maar een schijntje aan overgehouden hebben in vergelijking met de DJ's die producties van hen gedraaid hebben.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 01:18 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Producers vangen veel meer geld aan de muziek dan de artiesten. Artiesten moeten het hebben van gigs. En het voordeel van een DJ is dat je zo 3 gigs op een avond kan doen zonder allemaal voorbereidingen. Dat hoef je met een band niet te proberen bijvoorbeeld. Dat is ook de reden waarom deze gasten zo massaal veel geld binnen slepen.
Waarom zou je willen dat hij live die platen draait dan?quote:Op maandag 20 oktober 2014 22:21 schreef VeX- het volgende:
Zodra je gaat praten over echte mainstream hits in de popmuziek ga je dat krijgen. Op andere plekken liggen die verhoudingen ongetwijfeld anders.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 01:23 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Echt niet dat producers meer verdienen dan de DJ's, althans niet in genres waar ik naar luister. Ik luister veel trance, en daar zijn er zat producers die meerdere gigantische hits geproduceerd hebben maar waar zij zelf maar een schijntje aan overgehouden hebben in vergelijking met de DJ's die producties van hen gedraaid hebben.
Interactie met het publiek dmv. platenkeus.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 01:23 schreef Me_Wesley het volgende:
Waarom zou je willen dat hij live die platen draait dan?
Ja dat moet je als DJ zeker goed kunnen als een tent moeilijk los te krijgen is. Gaat een Afrojack draaien, dan staat die tent binnen een minuut op z'n kop dus dan is dat ook niet relevant meer. Puur om het feit dat hij bekend is mensen daar speciaal voor komen. Lekker in hoog tempo hitjes er doorheen rammen en gaan.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 01:32 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Interactie met het publiek dmv. platenkeus.
Gedeeltelijk mee eens. Alle grote DJ's hebben wel ééns een hit geproduceerd, meestal de hit waarmee zij dan bekend werden. Enkele grote namen uit de trance; Armin van Buuren had Blue Fear, Ferry Corsten had Punk en Gouryella, Tiesto had Flight 643. Om maar de bekendste drie te noemen. Armin van Buuren is daarna steeds meer samen gaan werken met mensen die het productiewerk steeds meer uit handen namen (Benno de Goeij, Laurent Véronnez, etc.). Tiesto heeft hetzelfde gedaan.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 01:22 schreef Dribbel_ het volgende:
Het is sowieso een raar wereldje. Als een DJ op het niveau van een Afrojack komt dan worden eigen tracks nauwelijk meer gemaakt. Vette beats en producties worden opgekocht om onder hun naam uit te brengen.
[..]
Maar DJ's worden niet tot nauwelijks bekend om hun skills maar vooral om platen die ze uitbrengen. Een DJ noemen die bekend is om zijn draai kunsten die nog nooit een plaat heeft uitgebracht... ik kan er geen noemen.
Maar ga dan niet zo gepikeerd reageren als Afrojack zijnde als iemand in een artikel de vinger op de juiste plek legt.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 01:34 schreef Dribbel_ het volgende:
Ja dat moet je als DJ zeker goed kunnen als een tent moeilijk los te krijgen is. Gaat een Afrojack draaien, dan staat die tent binnen een minuut op z'n kop dus dan is dat ook niet relevant meer. Puur om het feit dat hij bekend is mensen daar speciaal voor komen. Lekker in hoog tempo hitjes er doorheen rammen en gaan.
RTquote:Op maandag 20 oktober 2014 21:50 schreef VeX- het volgende:
En het ergste van alles is dat dit slag 'DJs' gezien worden als het beste wat de DJwereld te bieden heeft door toedoen van het gansdomme 'EDM' publiek. Wat een gotspe.
De meester zelf legt even uit dat het wel kanquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 00:38 schreef El_Matador het volgende:
Geen idee, eerste keer dat ik er überhaupt ooit van hoorde was toen ie het likkertje van Paris Hilton was.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 00:35 schreef Piet_Piraat het volgende:
Afrojack dat is toch die gozer van simpele rip?
really?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 01:50 schreef Kowloon het volgende:
Een goed voorbeeld uit de techno van een bekende DJ zonder, naar mijn weten, noemenswaardige producties is overigens Dave Clarke.
De meeste adoratie is overdreven. Maar ik heb wel respect voor goede DJ's, ik weet wat een moeite het kost om dat te worden.quote:Op maandag 20 oktober 2014 21:03 schreef HeatWave het volgende:
Inderdaad. T gaat om t neerzetten van de show.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 04:46 schreef Casiotone het volgende:
heb trouwens enige wel sympathie voor zijn reactie.. het is een hoop werk voor veel mensen om die show neer te zetten.. het gaat niet vanzelf, al 'doet' ie misschien niet zo heel veel.. maar daar draait die show niet hoofdzakelijk om. En dat beweert ie volgens mij ook niet
eigenlijk is een dj iemand die andermans plaatjes draait. patrick kicken en giel beelen zijn ook djs.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 00:33 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Een producer die shows produceert.
Ja laten we nog meer wetten maken.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 07:35 schreef firefly3 het volgende:
Wat voor lijer ben je voor de muziekindustrie als je slechts op play drukt. Net als die mensen die playbacken terwijl ze moeten zingen. Er zouden wetten moeten komen om dit te verbieden.
Bij de botswagens en de cakewalk. Sowieso dancemuziekquote:Op maandag 20 oktober 2014 22:14 schreef Hexagon het volgende:
Afrojack en Hardwell zijn de Gordon en Joling van de dancemuziek.
Inhoudelijk volstrekte leegte maar doet het goed op de kermis.
Nee. Totaal niet. Van een zanger of zangeres op tournee kan ik nog wel begrijpen dat er tussendoor wordt geplaybackt, je stembanden houden dat simpelweg niet vol. Een dj die met een spasme achter een draaitafel over wat knopjes staat te draaien besodemietert de boel gewoon.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 08:38 schreef DroogDok het volgende:
Verder helemaal eens met El Matador (in dit topic dan)
Het publiek krijgt wat het publiek wil. Als ze een DJ willen zien worstelen met vinyl zou Afrojack zijn optredens nooit uitverkopen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 08:49 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee. Totaal niet. Van een zanger of zangeres op tournee kan ik nog wel begrijpen dat er tussendoor wordt geplaybackt, je stembanden houden dat simpelweg niet vol. Een dj die met een spasme achter een draaitafel over wat knopjes staat te draaien besodemietert de boel gewoon.
Worstelen met vinyl ben je al ongeschikt.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 08:50 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Het publiek krijgt wat het publiek wil. Als ze een DJ willen zien worstelen met vinyl zou Afrojack zijn optredens nooit uitverkopen.
DJ Jeanquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 10:07 schreef Disorder het volgende:
Ik zag net de naam DJ Jean voorbij komen. Daar was toch ook van bekend dat hij anderen voor hem liet produceren en slechts in die clips figureerde omdat hij op dat moment al een bekende kop had?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 11:00 schreef IJsblokjesmachine het volgende:
[..]
DJ Jean
DJ Jean niet kennen, kom je net van de basisschool?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ken ook alleen de naam. Welk gezicht of bekende liedjes er bij zouden moeten horen weet ik dan weer niet (gelukkig).quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 11:07 schreef betyar het volgende:
[..]
DJ Jean niet kennen, kom je net van de basisschool?
The Launch is best bekend volgens mij.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 11:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik ken ook alleen de naam. Welk gezicht of bekende liedjes er bij zouden moeten horen weet ik dan weer niet (gelukkig).
Doesn't ring a bell.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 11:10 schreef betyar het volgende:
[..]
The Launch is best bekend volgens mij.
Euh, zowel The Beatles als Guns 'n Roses schreven hun materiaal zelf, hoor. Je bent in de war met acts als Take That of The Spice Girls. Zowel The Beatles als Guns 'n Roses waren al een band die met hun eigen materiaal optraden voordat ze een platencontract kregen, ze zijn niet bedacht van bovenaf.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 01:13 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Nee en daarom bestaat het hele muziekwereldje uit aparte stappen. Mensen die lyrics schrijven, composities maken, uitvoerende muzikanten en zangers die er lekker uitzien en goed te marketen zijn en ga zo maar door.
Gebeurde bij de Beatles, Guns n Roses en noem maar op, en nu bij Nicki Minaj, altijd al zo geweest, niks aan de hand, gewoon doorlopen.
Van the beatles weet ik het niet, maar van GnR zijn idd hele oude opnamen bekend toen ze nog voor een sixpack in de kroeg speeldenquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 11:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Euh, zowel The Beatles als Guns 'n Roses schreven hun materiaal zelf, hoor. Je bent in de war met acts als Take That of The Spice Girls. Zowel The Beatles als Guns 'n Roses waren al een band die met hun eigen materiaal optraden voordat ze een platencontract kregen, ze zijn niet bedacht van bovenaf.
Hetzelfde geldt voor The Beatles, die hebben jarenlang elke dag 's middags in Liverpool en later Hamburg staan spelen voor drie man en een paardenkopquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 11:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Van the beatles weet ik het niet, maar van GnR zijn idd hele oude opnamen bekend toen ze nog voor een sixpack in de kroeg speelden.
Meer had het ook niet moeten worden wmbquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 11:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hetzelfde geldt voor The Beatles, die hebben jarenlang elke dag 's middags in Liverpool en later Hamburg staan spelen voor drie man en een paardenkop
Jajajaquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 11:32 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Meer had het ook niet moeten worden wmb.
Weet ik ook wel hoor, natuurlijk ken ik The Beatles en wie de nummer schrijft etc. Maar ik wist niets van de tijd voor hun beroemd worden.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 11:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Jajaja
Nee, maar serieusJe hoeft er niet van te houden, maar het is wel een echte band waar geen team van schrijvers, componisten en marketeers achter schuilgaat.
22-12-1993. Lijkt me niet dusquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 11:07 schreef betyar het volgende:
[..]
DJ Jean niet kennen, kom je net van de basisschool?
Ha, een broekie. DJ Jean kwam op toen jij nog in je luier scheet.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 12:34 schreef IJsblokjesmachine het volgende:
[..]
22-12-1993. Lijkt me niet dus
Het is een Nederlander, voor vele "DJ's" van nu is hij een voorbeeld.quote:Verder is 'DJ Jean' vast een of andere onbekende kneus uit de achterbuurten van Los Angeles, niemand kent hem.
Dat.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 12:37 schreef betyar het volgende:
Ha, een broekie. DJ Jean kwam op toen jij nog in je luier scheet.
http://instagram.com/p/uR(...)d&utm_campaign=videoquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 12:34 schreef IJsblokjesmachine het volgende:
[..]
Ja het was ook echt mijn keuze wanneer ik geboren werdquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 12:37 schreef betyar het volgende:
[..]
Ha, een broekie. DJ Jean kwam op toen jij nog in je luier scheet.
[..]
Het is een Nederlander, voor vele "DJ's" van nu is hij een voorbeeld.
![]()
![]()
Nee, het is wel jouw keuze om je niet nederig op te stellen maar jezelf belachelijk maken met je jankende kleuterpraat.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 12:50 schreef IJsblokjesmachine het volgende:
[..]
Ja het was ook echt mijn keuze wanneer ik geboren werd
Is gewoon een snuivertje uit Amsterdam.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 12:34 schreef IJsblokjesmachine het volgende:
[..]
Verder is 'DJ Jean' vast een of andere onbekende kneus uit de achterbuurten van Los Angeles, niemand kent hem.
sorry man, ik kan ik echt wat aan doen dat ik 'dj jean' niet ken..quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 12:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, het is wel jouw keuze om je niet nederig op te stellen maar jezelf belachelijk maken met je jankende kleuterpraat.
En hoe "weet" jij dat? Tuurlijk bestaan die bands al en maken ze eigen muziek voordat ze bekend zouden worden. Maar als je in de top meedraait moet je constant hits kunnen afleveren. En daar heb je songwriters voor. Muziek maken en hits maken is iets totaal anders. En uiteraard zijn er gevallen waarbij de schrijver die in de band zit ook capabel genoeg is om hits te schrijven, maar vaak niet.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 11:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Euh, zowel The Beatles als Guns 'n Roses schreven hun materiaal zelf, hoor. Je bent in de war met acts als Take That of The Spice Girls. Zowel The Beatles als Guns 'n Roses waren al een band die met hun eigen materiaal optraden voordat ze een platencontract kregen, ze zijn niet bedacht van bovenaf.
Wat betreft the Beatles is dat gewoon een feit. Iedereen die zich ook maar een beetje in the Beatles heeft verdiept, die zal die vraag niet stellen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:47 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
En hoe "weet" jij dat? Tuurlijk bestaan die bands al en maken ze eigen muziek voordat ze bekend zouden worden. Maar als je in de top meedraait moet je constant hits kunnen afleveren. En daar heb je songwriters voor. Muziek maken en hits maken is iets totaal anders. En uiteraard zijn er gevallen waarbij de schrijver die in de band zit ook capabel genoeg is om hits te schrijven, maar vaak niet.
Lachend Ferrari's in puin rijden vind ik allesbehalve een kenmerk van een sympathiek persoon.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:03 schreef Kowloon het volgende:
Het is prima dat je DJ Jean niet kent. Waar Afrojack tenminste nog sympathiek is, ook al is z'n muziek niks in mijn ogen, is DJ Jean een snuivende idioot.
Omdat er ontzettend veel literatuur over beschikbaar is en ik geïnteresseerd ben in dat soort dingen, dus ik lees boeken en kijk documentaires die daarover gaan.quote:
Dat klopt, vaak zie je ook songwriting credits in bv boekjes van CD's staan waarin andere namen worden genoemd dan de leden van de band zelf. Maar in het geval van zowel The Beatles als Guns 'n Roses zijn het leden van de band die met de nummers komen, op covers na natuurlijk.quote:Tuurlijk bestaan die bands al en maken ze eigen muziek voordat ze bekend zouden worden. Maar als je in de top meedraait moet je constant hits kunnen afleveren. En daar heb je songwriters voor. Muziek maken en hits maken is iets totaal anders. En uiteraard zijn er gevallen waarbij de schrijver die in de band zit ook capabel genoeg is om hits te schrijven, maar vaak niet.
Ik vind hem ondanks alles ook best wel sympathiek. Zijn optreden bij 'College Tour' was een verademing. Deze jongen blijft met beide benen op de grond staan, al zou je dat op het eerste gezicht niet denken.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:03 schreef Kowloon het volgende:
Waar Afrojack tenminste nog sympathiek is, ook al is z'n muziek niks in mijn ogen
Ik denk eerder dat het krampachtig vasthouden aan het auteursrechten systeem de schuld is. Het lijkt ook niet op zekerheid, maar meer op gemakzucht in mijn ogen. Een veel vrijer artiestenklimaat zou waarschijnlijk veel meer variatie opleveren.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:07 schreef pokkerdepok het volgende:
even voor alle duidelijkheid; als je een echte band ziet, kan je er in principe vanuit gaan dat ze alle nummers zelf hebben geschreven. de producer neemt dat materiaal en maakt er een mooie plaat van.
en bij , laten we zeggen, 80% van de hitparade acts van tegenwoordig, kan je ervan uit gaan, dat de producer het nummer heeft geschreven (of gekocht), met of zonder de zanger/zangeres/rappers. (vaak zonder)
de muziekindustrie is veranderd. de grote producers zijn nu de echte sterren, de acts inwisselbaar. dit gebeurde natuurlijk altijd al, maar niet op deze schaal.
ik vrees dat we de schuld moeten geven aan het download klimaat van nu; platenmaatschappijen kiezen voor zekerheid, hitmachines.
Hmmm, ik doel meer op interviews over z'n muziek en bij College Tour was hij ook lekker normaal vond ik.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 14:18 schreef Gunner het volgende:
Lachend Ferrari's in puin rijden vind ik allesbehalve een kenmerk van een sympathiek persoon.
Hoezo is dat niet sympathiek? Da's misschien verkwistend maar onsympathiek? Nee.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 14:18 schreef Gunner het volgende:
[..]
Lachend Ferrari's in puin rijden vind ik allesbehalve een kenmerk van een sympathiek persoon.
quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 12:52 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb ook nog nooit van DJ Jean gehoord.
ik denk dat ze liever investeren in acts/ producers die gegarandeerd geld opleveren. zelfs als het massaal illegaal wordt gedownload, leveren grote hits nog steeds miljoenen op. en kleine acts en bands een kans geven, dat kost geld en is risico.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:18 schreef Lhyanna het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat het krampachtig vasthouden aan het auteursrechten systeem de schuld is. Het lijkt ook niet op zekerheid, maar meer op gemakzucht in mijn ogen. Een veel vrijer artiestenklimaat zou waarschijnlijk veel meer variatie opleveren.
inderdaad dat 80 man zoveel tijd nodig hebben om een product van niets te producerenquote:
Ja, het opbouwen van het podium en de lichten ophangen idd, dat hebben ze idd prima gedaan, niets mis mee. Heeft geen ene kanjer met zijn eigen optreden te maken. Elk concert werken er tientallen mensen achter de schermen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 17:18 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
inderdaad dat 80 man zoveel tijd nodig hebben om een product van niets te produceren
quote:
Ehm, Dave Clarke heeft genoeg producties uitgebracht, alleen waren dat meestal geen grote hits. Productietechnisch is hij bepaald niet slecht. Rotation records is/was zijn eigen label, al heb ik daar al een tijd niets meer op langs zien komen en ik ben te beroerd om dicogs na te kijken.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 01:50 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Gedeeltelijk mee eens. Alle grote DJ's hebben wel ééns een hit geproduceerd, meestal de hit waarmee zij dan bekend werden. Enkele grote namen uit de trance; Armin van Buuren had Blue Fear, Ferry Corsten had Punk en Gouryella, Tiesto had Flight 643. Om maar de bekendste drie te noemen. Armin van Buuren is daarna steeds meer samen gaan werken met mensen die het productiewerk steeds meer uit handen namen (Benno de Goeij, Laurent Véronnez, etc.). Tiesto heeft hetzelfde gedaan.
Toch zijn zij echt bekend geworden met hun DJ-sessies en niet met hun producties. En dat heeft zeker samengehangen met hun DJ-skills, Tiesto en Armin van Buuren kunnen 8 uur lang foutloos draaien zonder zich helemaal vast te laten nieten in een strikt protocol waardoor ze vrijheid houden voor interactie. Die vrijheid kan je je niet permitteren als je geen goede DJ-skills hebt, waardoor je toch een minder goede show kan geven.
Een goed voorbeeld uit de techno van een bekende DJ zonder, naar mijn weten, noemenswaardige producties is overigens Dave Clarke.
Helaas, de mensen komen voor de dj. De onwetenden worden massaal voor de gek gehouden.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 08:38 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Ja laten we nog meer wetten maken.
Verder helemaal eens met El Matador (in dit topic dan)
Oke, dat zal het dan zijn. Kan mij echt geen enkele productie van hem herinneren. Zie nu inderdaad op Discogs dat hij wel een aantal producties op zijn naam heeft, het zijn er niet veel overigens.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 17:28 schreef drexciya het volgende:
Ehm, Dave Clarke heeft genoeg producties uitgebracht, alleen waren dat meestal geen grote hits. Productietechnisch is hij bepaald niet slecht. Rotation records is/was zijn eigen label, al heb ik daar al een tijd niets meer op langs zien komen en ik ben te beroerd om dicogs na te kijken.
Idd!quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 11:56 schreef Syntix het volgende:
Hell fucking yeah. Eindelijk iemand die zegt waar het op staat: gasten zoals Afrojack, Hardwell en Martin Garrix zijn geen DJ's maar producers en kunnen er dus geen kut van als ze een live set moeten draaien.
fuck afrojack en martin garrix
En ik denk dat het ook komt door de toenemende debilisering van de maatschappij. Mensen worden steeds dommer lijkt het wel, kijken naar een bepaald soort tv-programma's, luisteren naar bepaalde muziek. Hapklare brokken moeten het zijn. Iets waar even bij nagedacht moet worden wordt meteen weggezapt of afgezet.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:07 schreef pokkerdepok het volgende:
ik vrees dat we de schuld moeten geven aan het download klimaat van nu; platenmaatschappijen kiezen voor zekerheid, hitmachines.
lekkahquote:
altijd al zo geweestquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 18:32 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
En ik denk dat het ook komt door de toenemende debilisering van de maatschappij. Mensen worden steeds dommer lijkt het wel, kijken naar een bepaald soort tv-programma's, luisteren naar bepaalde muziek. Hapklare brokken moeten het zijn. Iets waar even bij nagedacht moet worden wordt meteen weggezapt of afgezet.
quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 17:35 schreef het_grobbekuiken het volgende:
[..]
Ophidian![]()
Hier nog zo'n baas:
Ja draait em aardig in t roodquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 18:42 schreef Casiotone het volgende:
[..]
lekkah
het is wel kerstmis op die mixer
So true.quote:
And worth more than the review of Johannes van Dam @ McDonalds Helmond.quote:
Dit ga ik toch niet allemaal lezen op de vroege ochtend.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 02:03 schreef 1Liner het volgende:
Okee, als er dan toch een 2e deel van moet komen dan ook maar wat meer info voor jullie...
Even los van of je Afrojack/EDM/kaumgomballenmuziek leuk vind of niet, want dat is natuurlijk volkomen subjectief, het technische stukje bij zo'n show, ik ben VJ, ergo, ik zorg ervoor dat beelden, teksten en DJ namen op tijd op het scherm komen, alleen ik werk niet op zulke enorme producties als deze, wel heb ik vandaag een dag bij de boys van Resolume (VJ software) doorgebracht en met een van de programmeurs van Resolume hier vrij uitgebreid over gesproken, over in hoeverre dingen inderdaad voorbereid zijn, de techniek achter het syncen van licht, geluid en video, en in hoeverre we dat zelf leuk vinden ten opzichte van volledig live werken.
Nu doe ik een zaaltje als de Westerunie, en staat hij 4 dagen op Awakenings, dus ik weet een beetje hoe t werkt, hij weet het precies.
Om even te tackelen in hoeverre dingen voorgeprogrammeerd zijn een achtergrondje techniek.
Met de huidige CD spelers en USB sticks is het mogelijk om naast de feitelijke track ook andere signalen erbij te zetten de zogenaamde tijdcode, dat is een eindeloze reeks klikjes en piepjes die andere machines (lichttafels, videolaptops, mediaservers, vuurwerkbommen etc.) aan kunnen sturen en informatie doorgeeft over welke track speelt, daarnaast zijn delen van de set voorgeprogrammeerd met cuepunten (waar een track start als je op play drukt) zodat de DJ (afrosjaak in dit geval, maar ook Armin, de Zweedse boys enz enz) gelijk het goeie punt hebben om in te mixen, ergo meer tijd voor de handjes in de lucht momenten en toch redelijk foutloos in mixen, dat de hele set van a tot z is voorbereid zal geen wonder zijn, het is niet Speedy J die losjes uit de pols zn tracks bij elkaar mixt.
Aan de andere kant, op de techniek komt er via die tijdcode dus signaal binnen wat bijvoorbeeld aangeeft welke tekstloop (videoloop/filmpje) in gestart moet worden, dit gebeurt niet automatisch, maar iemand drukt op een controller en start zo het filmpje in, wel is dat filmpje qua tempo gelijk gesynced met de beat zodat de tekst, visuals of vuurwerkbom strak op de beat meeloopt of afgaat, en natuurlijk zijn er blauwe visuals samen met blauwe lampen, wit bij wit of contrasten voorbereid, zo maak je namelijk een show en daar is een crew dan heel heel erg hard voor aan het werk van te voren, dus er kunnen nog altijd foutjes gemaakt worden, verkeerde fader op de lichttafel open, verkeerde kleur kiezen met een colorizeknop, per ongeluk een black out op de schermen als er eigenlijk iets moest staan, maar die kans is dramatisch veel kleiner dan bij puur live werken, en bij een show waar 10/20/30.000 mensen stevig geld voor hebben betaald wil je die tot het minimum beperken.
Even tussendoor, ook bij concerten van grote bands, denk aan U2, Metallica en dat soort giganten loopt er een clicktrack met tijdcode mee waarop effecten en changeovers geprogrammeerd zijn (ook de vocal effecten, harmonizers etc, zelfs instellingen van hun in ear monitor als ze tijdens hun gitaarsolo bijvoorbeeld even alleen gitaar en en kick willen horen en geen vocals...) dus je kan eindeloos lullen of je DJ's wel of niet muzikaal vind, dat bandjes het anders doen en dat echte muziek toch altijd knapper is dan elektronische muziek, in de techniek erachter zijn de verschillen veel kleiner.
Dat een Azijnpisser het volkomen verkeerde event recenseert en dat zonder kennis van zaken de grond in boort is hetzelfde als mn moeder sturen die ook zal klagen dat de bas zo hard stond, om m'n broer, een pure metalhead, naar Nick en Simon te sturen, die zal er ook geen goed woord voor over hebben.
Maar om een hele industrie op deze manier af te kalven is hoogst onprofessioneel en getuigt van bijzonder weinig respect voor honderden, zo niet duizenden mensen die met hart en ziel in de industrie werken en zo een flink deel bijdrage aan de economie en inmiddels de Nederlandse creativiteit wereldwijd beroemd hebben gemaakt en uit hebben gedragen.
just my 2 cents
Boys = jongens in het Nederlands. Ik heb de rest niet gelezen maar geen dank!quote:Op woensdag 22 oktober 2014 02:03 schreef 1Liner het volgende:
Okee, als er dan toch een 2e deel van moet komen dan ook maar wat meer info voor jullie...
Even los van of je Afrojack/EDM/kaumgomballenmuziek leuk vind of niet, want dat is natuurlijk volkomen subjectief, het technische stukje bij zo'n show, ik ben VJ, ergo, ik zorg ervoor dat beelden, teksten en DJ namen op tijd op het scherm komen, alleen ik werk niet op zulke enorme producties als deze, wel heb ik vandaag een dag bij de boys van Resolume (VJ software) doorgebracht en met een van de programmeurs van Resolume hier vrij uitgebreid over gesproken, over in hoeverre dingen inderdaad voorbereid zijn, de techniek achter het syncen van licht, geluid en video, en in hoeverre we dat zelf leuk vinden ten opzichte van volledig live werken.
Nu doe ik een zaaltje als de Westerunie, en staat hij 4 dagen op Awakenings, dus ik weet een beetje hoe t werkt, hij weet het precies.
Om even te tackelen in hoeverre dingen voorgeprogrammeerd zijn een achtergrondje techniek.
Met de huidige CD spelers en USB sticks is het mogelijk om naast de feitelijke track ook andere signalen erbij te zetten de zogenaamde tijdcode, dat is een eindeloze reeks klikjes en piepjes die andere machines (lichttafels, videolaptops, mediaservers, vuurwerkbommen etc.) aan kunnen sturen en informatie doorgeeft over welke track speelt, daarnaast zijn delen van de set voorgeprogrammeerd met cuepunten (waar een track start als je op play drukt) zodat de DJ (afrosjaak in dit geval, maar ook Armin, de Zweedse boys enz enz) gelijk het goeie punt hebben om in te mixen, ergo meer tijd voor de handjes in de lucht momenten en toch redelijk foutloos in mixen, dat de hele set van a tot z is voorbereid zal geen wonder zijn, het is niet Speedy J die losjes uit de pols zn tracks bij elkaar mixt.
Aan de andere kant, op de techniek komt er via die tijdcode dus signaal binnen wat bijvoorbeeld aangeeft welke tekstloop (videoloop/filmpje) in gestart moet worden, dit gebeurt niet automatisch, maar iemand drukt op een controller en start zo het filmpje in, wel is dat filmpje qua tempo gelijk gesynced met de beat zodat de tekst, visuals of vuurwerkbom strak op de beat meeloopt of afgaat, en natuurlijk zijn er blauwe visuals samen met blauwe lampen, wit bij wit of contrasten voorbereid, zo maak je namelijk een show en daar is een crew dan heel heel erg hard voor aan het werk van te voren, dus er kunnen nog altijd foutjes gemaakt worden, verkeerde fader op de lichttafel open, verkeerde kleur kiezen met een colorizeknop, per ongeluk een black out op de schermen als er eigenlijk iets moest staan, maar die kans is dramatisch veel kleiner dan bij puur live werken, en bij een show waar 10/20/30.000 mensen stevig geld voor hebben betaald wil je die tot het minimum beperken.
Even tussendoor, ook bij concerten van grote bands, denk aan U2, Metallica en dat soort giganten loopt er een clicktrack met tijdcode mee waarop effecten en changeovers geprogrammeerd zijn (ook de vocal effecten, harmonizers etc, zelfs instellingen van hun in ear monitor als ze tijdens hun gitaarsolo bijvoorbeeld even alleen gitaar en en kick willen horen en geen vocals...) dus je kan eindeloos lullen of je DJ's wel of niet muzikaal vind, dat bandjes het anders doen en dat echte muziek toch altijd knapper is dan elektronische muziek, in de techniek erachter zijn de verschillen veel kleiner.
Dat een Azijnpisser het volkomen verkeerde event recenseert en dat zonder kennis van zaken de grond in boort is hetzelfde als mn moeder sturen die ook zal klagen dat de bas zo hard stond, om m'n broer, een pure metalhead, naar Nick en Simon te sturen, die zal er ook geen goed woord voor over hebben.
Maar om een hele industrie op deze manier af te kalven is hoogst onprofessioneel en getuigt van bijzonder weinig respect voor honderden, zo niet duizenden mensen die met hart en ziel in de industrie werken en zo een flink deel bijdrage aan de economie en inmiddels de Nederlandse creativiteit wereldwijd beroemd hebben gemaakt en uit hebben gedragen.
just my 2 cents
Die anderen waren de klub headsquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 10:07 schreef Disorder het volgende:
Ik zag net de naam DJ Jean voorbij komen. Daar was toch ook van bekend dat hij anderen voor hem liet produceren en slechts in die clips figureerde omdat hij op dat moment al een bekende kop had?
quote:Op woensdag 22 oktober 2014 05:44 schreef superniger het volgende:
[..]
Dit ga ik toch niet allemaal lezen op de vroege ochtend.
Volgens mij spitste de kritiek zich vooral toe op ego's als Afrojack en niet zozeer op het technisch vernuft van de show. Maar goed verhaal verder.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 02:03 schreef 1Liner het volgende:
Ik vind het vooral mooi dat Afrojack het woord zwoegen in de mond durft te nemenquote:Op woensdag 22 oktober 2014 09:02 schreef fathank het volgende:
Goed en duidelijk verhaal. Maar juist dat voorprogrammeren van cue points en een groot deel van je tracks van te voren selecteren haalt juist de grote kracht uit een dj-set. Amper ruimte voor improvisatie en verrassing. Je hebt duizenden tracks met 1 muisklik beschikbaar en toch beperk je je tot je lijstje dat voor 80% vast staat. Dat is geen dj-set maar een showcase imho.
En dit ja.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 09:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
Volgens mij spitste de kritiek zich vooral toe op ego's als Afrojack en niet zozeer op het technisch vernuft van de show. Maar goed verhaal verder.
quote:Op maandag 20 oktober 2014 20:53 schreef IJsblokjesmachine het volgende:
Afrojack![]()
![]()
voor mij is afro jack de ex van amanda, en vader van hun dochterSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat is het nou juist idd. Hij blaat dat er 80 man aan die show gewerkt heeft, dat gelooft iedereen ook gewoon, dat was het punt niet.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 09:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
Volgens mij spitste de kritiek zich vooral toe op ego's als Afrojack en niet zozeer op het technisch vernuft van de show. Maar goed verhaal verder.
Mooie uitleg, maar ik zie niet waar dat de kritiek van de recensent weerlegt. Dan heeft hij toch nog steeds gewoon gelijk?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 02:03 schreef 1Liner het volgende:
just my 2 cents
Wie is amanda, behalve de ex van Afrojack?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 09:15 schreef Marrije het volgende:
[..]
voor mij is afro jack de ex van amanda, en vader van hun dochter
van de gouden kooiquote:Op woensdag 22 oktober 2014 10:13 schreef fathank het volgende:
[..]
Wie is amanda, behalve de ex van Afrojack?
quote:Op woensdag 22 oktober 2014 05:44 schreef superniger het volgende:
Dit ga ik toch niet allemaal lezen op de vroege ochtend.
Fijn FOK! volk, anders zeg je ff niks in plaats van je postaantal op te krikken en kansloos te postenquote:Op woensdag 22 oktober 2014 07:00 schreef SuicideErrorist het volgende:
Boys = jongens in het Nederlands. Ik heb de rest niet gelezen maar geen dank!
quote:Op woensdag 22 oktober 2014 09:02 schreef fathank het volgende:
Goed en duidelijk verhaal. Maar juist dat voorprogrammeren van cue points en een groot deel van je tracks van te voren selecteren haalt juist de grote kracht uit een dj-set. Amper ruimte voor improvisatie en verrassing. Je hebt duizenden tracks met 1 muisklik beschikbaar en toch beperk je je tot je lijstje dat voor 80% vast staat. Dat is geen dj-set maar een showcase imho.
quote:Op woensdag 22 oktober 2014 09:26 schreef HeatWave het volgende:
Dat is het nou juist idd. Hij blaat dat er 80 man aan die show gewerkt heeft, dat gelooft iedereen ook gewoon, dat was het punt niet.
Het ging erom dat die rukker zelf geen flikker doet aan de show, dat was de kritiek, en dat klopt dus nog steeds gewoon.
Het was ook niet de bedoeling van de kritiek van hem te weerleggen, waar ik anderhalf topic op stukliep is dat hier veel zonder kennis van zaken wordt geroepen dat alles van A-Z voorgeprogrammeerd is, iemand op play drukt en vervolgens met z'n handjes in de lucht gaat staan, dat komt echt wel voor, maar bijzonder weinig en vaak alleen bij bijvoorbeeld de laatste 2/3 tracks of eindshow op een festival, tijdens de Afrojacks, Armin only's en Hardwell tours is er nog zat ruimte voor live mixen, foutjes en andere dingen die niet 100% vast liggen en die nuance miste ik hier volkomen...quote:Op woensdag 22 oktober 2014 09:47 schreef bloodymary1 het volgende:
Mooie uitleg, maar ik zie niet waar dat de kritiek van de recensent weerlegt. Dan heeft hij toch nog steeds gewoon gelijk?
Anders kom je als n00b even niet mans doen op een forum en anderen proberen jouw zienswijze op te dringenquote:Op woensdag 22 oktober 2014 11:24 schreef 1Liner het volgende:
[..]
[..]
Fijn FOK! volk, anders zeg je ff niks in plaats van je postaantal op te krikken en kansloos te posten
[..]
[..]
[..]
Ah ga je weer baasje doen als anderen jouw mening niet als absolute waarheid aannemen?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 11:25 schreef HeatWave het volgende:
Anders kom je als n00b even niet mans doen op een forum en anderen proberen jouw zienswijze op te dringen.
Je moet gewoon niet zo op mensen reageren alsof jij uitmaakt hoe mensen moeten posten hier, punt. Meer niet.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 11:30 schreef 1Liner het volgende:
[..]
Ah ga je weer baasje doen als anderen jouw mening niet als absolute waarheid aannemen?
Niet doen, ik begon je juist redelijk te waarderen de laatste tijd....
Het is [NWS] geen [KLB] en ik vind het nogal onbeschoft om dingen als tl.dr. bij een post te kwakken omdat je te lui bent...mag maar goed, daar zeg ik dan wat van.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 11:31 schreef HeatWave het volgende:
Je moet gewoon niet zo op mensen reageren alsof jij uitmaakt hoe mensen moeten posten hier, punt. Meer niet..
Bij dit soort shows is het juist draaien wat het publiek wil, niet de diepte in gaan en veilige, of in Sjaaks geval juist, te veilige, keuzes maken, 15 jarige kids willen de diepte niet in, dat begrijpen ze denk ik nog niet eens, die willen meebleren en om half 12 weer bij paps in de auto stappen, daar komt ergens ook de haat vandaan denk ik, de scene is van liefhebbers zo mainstream geworden dat de commercialiteit en entertainment vaak de overhand nemen, juist in de mooie en grote producties en daar ergeren mensen zich aan, ik ook, ik vind het jammer dat juist die kant van de house op t moment zo populair is, zie ook posts van me in [UVT] ik draai al ff mee en hou van heel andere muziek dan EDM.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 09:02 schreef fathank het volgende:
Binnen het genre had ie toch echt wel een paar dikke klappers hoor:quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 17:28 schreef drexciya het volgende:
[..]
Ehm, Dave Clarke heeft genoeg producties uitgebracht, alleen waren dat meestal geen grote hits. Productietechnisch is hij bepaald niet slecht. Rotation records is/was zijn eigen label, al heb ik daar al een tijd niets meer op langs zien komen en ik ben te beroerd om dicogs na te kijken.
Natuurlijk waren dat binnen het genre dikke klappers, maar het probleem is dat de boel zo versplinterd is en men vaak erg binnen het eigen hokje blijft. Er zijn heel weinig artiesten die buiten hun hokje weten te komen, al ligt dat ook erg aan het publiek, wat steeds oppervlakkiger lijkt te worden. Dat is wat iemand anders ook al aangeeft trouwens; door commercie en oppervlakkig publiek worden interessante acts en releases weggedrukt.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 11:48 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Binnen het genre had ie toch echt wel een paar dikke klappers hoor:
Maar ik kan me prima voorstellen dat zijn producties en remixen bij het 'grote publiek' minder bekend zijn, of simpelweg van voor hun tijd waren
Daarnaast heeft ie nog jarenlang sinds 2006 het radioprogramma White Noise gedaan op 3FM.
het is een show ja, voor mensen die een show willenquote:Op woensdag 22 oktober 2014 09:02 schreef fathank het volgende:
juist, ik stoof me niet aan de commerciële mainstream, ik hoef het niet te horen, genoeg leuks elders.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 12:03 schreef Ener-G het volgende:
Wees niet bang, naast alle Sensations en 'EDM' megafeesten zal je altijd wel een 'underground' houden met minder voor de hand liggende namen en wat ontoegankelijker muziek
Wacht effe... is deze muziek dan alleen bedoeld voor 15-jarige kids?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 11:36 schreef 1Liner het volgende:
[..]
Bij dit soort shows is het juist draaien wat het publiek wil, niet de diepte in gaan en veilige, of in Sjaaks geval juist, te veilige, keuzes maken, 15 jarige kids willen de diepte niet in, dat begrijpen ze denk ik nog niet eens, die willen meebleren en om half 12 weer bij paps in de auto stappen, daar komt ergens ook de haat vandaan denk ik, de scene is van liefhebbers zo mainstream geworden dat de commercialiteit en entertainment vaak de overhand nemen, juist in de mooie en grote producties en daar ergeren mensen zich aan, ik ook, ik vind het jammer dat juist die kant van de house op t moment zo populair is, zie ook posts van me in [UVT] ik draai al ff mee en hou van heel andere muziek dan EDM.
15-25 ofzo.. en een paar verdwaalde oudere jongeren.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 13:35 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wacht effe... is deze muziek dan alleen bedoeld voor 15-jarige kids?
Het is in elk geval niet bedoeld voor reviewers van de Volkskrant.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 13:35 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wacht effe... is deze muziek dan alleen bedoeld voor 15-jarige kids?
Het is een enorme show van een wereldberoemde dj, daar stuur je als grote krant uiteraard een reviewer naartoe.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 14:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is in elk geval niet bedoeld voor reviewers van de Volkskrant.
quote:Op woensdag 22 oktober 2014 14:53 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Het is een enorme show van een wereldberoemde dj, daar stuur je als grote krant uiteraard een reviewer naartoe.
Saillant detail is dat Afrojack z'n kritiek weer inslikte nadat ie suggereerde dat de reviewer het zelf maar eens moest proberen als dj, dat is ie dus jarenlang geweest in o.a. de Melkweg
haha dit is wel hilarisch..quote:Op woensdag 22 oktober 2014 14:53 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Saillant detail is dat Afrojack z'n kritiek weer inslikte nadat ie suggereerde dat de reviewer het zelf maar eens moest proberen als dj, dat is ie dus jarenlang geweest in o.a. de Melkweg
Zielig kind. 2 circusartiesten als ouders.quote:
Heheh!quote:Op woensdag 22 oktober 2014 14:53 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Prima, het heeft alleen geen moer meer met dj-en te maken imhoquote:Op woensdag 22 oktober 2014 12:29 schreef Casiotone het volgende:
[..]
het is een show ja, voor mensen die een show willen
inderdaadquote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:58 schreef fathank het volgende:
[..]
Prima, het heeft alleen geen moer meer met dj-en te maken imho
VJ zijn.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 02:03 schreef 1Liner het volgende:
just my 2 cents
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het hartstikke leuk dat jij hierover vertelt, maar je zou verwachten de meeste mensen begrijpen dat dit allemaal volautomatisch te regelen is met de huidige technologie. Dat de DJ's hier gebruik van maken lijkt me ook erg logisch. Alleen dan niet doen alsof er tijdens de show nog zoveel gebeurt. Dan is het allemaal prima en heeft niemand een reden om te zeuren.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 02:03 schreef 1Liner het volgende:
just my 2 cents
Ik probeerde juist aan te geven dat het niet volautomatisch is, alles behalve dat, er zit eindeloos veel voorwerk in, en ook tijdens de shows wordt er veel, heel veel handmatig bediend en bijgestuurd.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
dat dit allemaal volautomatisch te regelen is met de huidige technologie.
Verkeerd begrepen dan. Maar goed, is dat zo ingewikkeld om tijdens de voorstelling de juiste programma's op te starten en te stoppen? Dat lijkt me een fluitje van een cent zolang je een beetje je aandacht er bij houdt. Ik moet er trouwens niet aan denken om dat als werk te hebben.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:24 schreef 1Liner het volgende:
[..]
Ik probeerde juist aan te geven dat het niet volautomatisch is, alles behalve dat, er zit eindeloos veel voorwerk in, en ook tijdens de shows wordt er veel, heel veel handmatig bediend en bijgestuurd.
Ik heb geen idee wat voor werk je doet, maar in een omgeving waar iedereen on edge is omdat tig duizend bezoekers kijken naar wat jij en de rest van de crew doen ben je wel gespannen en is iedere fout er een, je start loops in, duwt faders omhoog en zorgt ervoor dat alles gaat zoals bedacht, geprogrammeerd en gemaakt door andere mensen van het team, dat is heftig en die 2/3 uur zijn dan ook voorbij voor je er erg in hebt.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Verkeerd begrepen dan. Maar goed, is dat zo ingewikkeld om tijdens de voorstelling de juiste programma's op te starten en te stoppen? Dat lijkt me een fluitje van een cent zolang je een beetje je aandacht er bij houdt. Ik moet er trouwens niet aan denken om dat als werk te hebben.
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik me daar veel meer bij kan voorstellen bij bijv. een toneelvoorstelling dan bij een DJ, misschien omdat ik de indruk heb dat een fout van een DJ minder snel wordt opgemerkt en omdat ik de indruk heb dat het draaiboek wat simpeler is. Of dat het terecht is weet ik niet, just saying.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 23:37 schreef 1Liner het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat voor werk je doet, maar in een omgeving waar iedereen on edge is omdat tig duizend bezoekers kijken naar wat jij en de rest van de crew doen ben je wel gespannen en is iedere fout er een, je start loops in, duwt faders omhoog en zorgt ervoor dat alles gaat zoals bedacht, geprogrammeerd en gemaakt door andere mensen van het team, dat is heftig en die 2/3 uur zijn dan ook voorbij voor je er erg in hebt.
Zolang je nooit een avond of nacht aan een voorstelling hebt gewerkt heb je geen idee van de stress die het mee brengt, of het nou een theater voorstelling, een concert, illusionist of dance event is, die paar uur staat iedereen op scherp en al is veel op tijdcode en redelijk sequenced, een foutje is zo gemaakt en dat wil je gewoon niet.
He??? Electronische muziek is zo precies dat je fouten juist wel opmerkt.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 23:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik me daar veel meer bij kan voorstellen bij bijv. een toneelvoorstelling dan bij een DJ, misschien omdat ik de indruk heb dat een fout van een DJ minder snel wordt opgemerkt en omdat ik de indruk heb dat het draaiboek wat simpeler is. Of dat het terecht is weet ik niet, just saying.
Hmmm, ik luister naar verschillende groepen die geheel ergens anders op de x-as staan (Beethoven (ja, geen groep), Norah Jones, U2, Cash, ...).quote:Op donderdag 23 oktober 2014 12:11 schreef Ener-G het volgende:
Hehe net even gechecked, maar Afrojack staat er nog niet tussen:
http://musicthatmakesyoudumb.virgil.gr/
JC was geen grootste zanger maar hij had wel een bijzonder stemgeluid en het was in ieder geval min of meer zuiver (er zat een lichte onzuiverheid in maar die was op een bepaalde manier consistent en kleurde de muziek juist mooi). Het verschil? Het een is muziek (melodie, akkoorden, ritme, timing, modulaties, bruggen ...), het ander is alleen maar ritme met een elektronische bas met kinderlijk eenvoudige melodielijnen die letterlijk bedacht kunnen worden door iemand die net een paar maanden lang piano speelt (ik bedacht ze zelf vroeger ook). Een goede melodie is wat meer dan een korte combinatie van monotonale klanken die niet dysharmonisch zijn. Het verhoudt zich tot elkaar zoals dat een goed gekruid gerecht zich verhoudt tot friet. JC was geen Franse keuken maar het was wel een goed gekruid gerecht.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:30 schreef Harmankardon het volgende:
Bij veel artiesten die hoog in aanzien staan, bijvoorbeeld een Johnny Cash, hoef je echt maar een beetje gitaar (of een ander instrument) te kunnen spelen om het repertoire eigen te maken. Van zijn zangtalent moest hij het ook niet hebben dus wat is nu het hele verschil? Dan kom je toch op smaak uit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |