Het bewuste Volkskrant artikel: Met Afrojack en Hardwell is dance terug bij afquote:Afrojack pissig over beroerde recensie
Een recensie van de Volkskrant is Afrojack in het verkeerde keelgat geschoten. De dj beticht de krant van liegen omdat recensent Gijsbert Kramer suggereert dat hij eigenlijk niets doet op het podium omdat alles al is voorgeprogrammeerd.
"Werken zich tachtig man drie maanden kapot om zo'n show te doen en komt frisse frits ff interessant doen. Meningen vind ik best, maar voluit liegen accepteer ik niet, teveel mensen die zich de tering hebben gewerkt", zo foetert Afrojack op Twitter.
'Alleen voor de vorm'
De recensent bezocht de show van de dj, die eigenlijk Nick van de Wall heet, vrijdag in de Ziggo Dome. Hij schrijft onder meer dat Afrojack alleen voor de vorm een koptelefoon op heeft en zonder noemenswaardig resultaat aan wat knopjes draait. "Als de Volkskrant het niet aanpast hoe kloppend zijn de feiten van de rest van hun content dan", aldus Afrojack.
Ook aanval op Hardwell
Ook Afrojacks collega Hardwell wordt afgefakkeld in het artikel. Recensent Kramer schrijft dat de 'gemakzuchtige' werkwijze van beide dj's 'bijna aanstootgevend' is. Hun shows bestaan volgens hem uit het rondpompen van hits met 'anonieme vocalen en slappe tekstregeltjes'.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja on-mo-ge-lijk. Waarom kunnen anderen, vooral voorheen, het dan wel?quote:Op maandag 20 oktober 2014 20:59 schreef El_Matador het volgende:
Eisen dat op zulke sets alles live (en dus feilbaar) wordt, is spelweg onmogelijk en oneerlijk. Afrojack heeft gelijk; er wordt maanden op gezwoegd en dan komt zo'n hoernalistje eventjes vertellen hoe het (niet) moet.
Los van wat je van de muziek die Afrojack draait, vindt, trouwens.
Volgens mij heeft het één weinig te maken met het ander. Het zal best dat er maanden aan voorbereiding in zit, maar hoe is dat in tegenspraak met de bewering dat hij op het podium geen reet doet?quote:Op maandag 20 oktober 2014 20:59 schreef El_Matador het volgende:
Eisen dat op zulke sets alles live (en dus feilbaar) wordt, is spelweg onmogelijk en oneerlijk. Afrojack heeft gelijk; er wordt maanden op gezwoegd en dan komt zo'n hoernalistje eventjes vertellen hoe het (niet) moet.
Oppassen, je spreekt de waarheid.quote:Op maandag 20 oktober 2014 21:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja on-mo-ge-lijk. Waarom kunnen anderen, vooral voorheen, het dan wel?
En waarom kunnen bands het met 5 man tegelijk wel al sinds 9734 voor christus?
Wat een onbegrijpelijke adoratie toch voor DJ's....
Natuurlijk moet hij niet alles live doen, hij moet er wel eerlijk over zijn en niet zeuren als iemand daar over begint.quote:Op maandag 20 oktober 2014 20:59 schreef El_Matador het volgende:
De show zal best wat moeite hebben gekost om in elkaar te zetten. Maar dan hoeft Afrojack zelf toch nog geen flikker te doen? Die wordt beoordeelt op zijn set/muziek en of hij wel genoeg staat te springen achter zijn draaitafel.quote:Op maandag 20 oktober 2014 20:59 schreef El_Matador het volgende:
Al gaf je me geld toe.quote:Op maandag 20 oktober 2014 21:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
en laat me raden, je was er niet bij
Hoezo onmogelijk? DJ Chuckie doet het toch ook gewoon? Kwestie van goed voorbereiden.quote:Op maandag 20 oktober 2014 20:59 schreef El_Matador het volgende:
Nog iets te melden over andere artiesten die je nog niet live hebt ervaren?quote:Op maandag 20 oktober 2014 21:43 schreef VeX- het volgende:
[..]
Al gaf je me geld toe.
Feit blijft dat zulke DJs net zo echt zijn als zangers die een concert gaan playbacken.
Dat is juist het probleem.quote:Op maandag 20 oktober 2014 21:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nog iets te melden over andere artiesten die je nog niet live hebt ervaren?
Ik hoef one direction ook niet live te zien om te weten dat het kut is.quote:Op maandag 20 oktober 2014 21:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nog iets te melden over andere artiesten die je nog niet live hebt ervaren?
Sound Cityquote:Op maandag 20 oktober 2014 21:54 schreef Antaris het volgende:
Het doet me denken aan een documentaire wat ik laatst gezien heb.
Het ging over een studio dat inmiddels failliet is en waarbij ze met oude opnameapparatuur werkten.
Dus alles wat live opgenomen, niks gesampled, gewoon puur muziek.
Er zaten ook fouten in en daar moest je dan mee leven.
Ja, alle muziekoptredens zijn fakequote:Op maandag 20 oktober 2014 21:55 schreef VeX- het volgende:
[..]
Dat is juist het probleem.
Al ga je er heen, is het alsnog niet live!
Fake!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |