Zoiets bedoel je?quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 22:17 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Dat waren ze al verloren voor WW1. De grenzen van 1912 waren opzich wel logisch. Na Mudros had dit gehandhaafd moeten worden. Dan hadden de gekke nationalisten geen kans gehad, de regering die na Mudros aan de macht kwam bestond namelijk uit degelijke figuren die werk maakte van de terugkeer van vluchtelingen en het ophangen van CUP'ers.
Helaas was de geobsedeerd met het straffen van Turken wat de CUP'ers de kans gaf de macht weer te grijpen.
twitter:Isham_AlAssad twitterde op vrijdag 17-10-2014 om 05:52:12A mass wedding for injured Syrian army officers Club, #Tartous, #Syria. #Goodlife #Together #sawa http://t.co/kCVQqY9VMB reageer retweet
Altijd mooi om te zien.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 22:27 schreef SadPanda het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]twitter:Isham_AlAssad twitterde op vrijdag 17-10-2014 om 05:52:12A mass wedding for injured Syrian army officers Club, #Tartous, #Syria. #Goodlife #Together #sawa http://t.co/kCVQqY9VMB reageer retweet
Ja. Wie heeft dit bedacht?quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 22:27 schreef IsaacCuenca het volgende:
CrISIS in syrie hahahaahahhahahaha
Ja. Geen etnische zuivering van Grieken, geen Koerden probleem, een gematigde Kalief, de Saoedi's terug in hun oase en geen Isral.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 22:26 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Zoiets bedoel je?
[ afbeelding ]
Dan zou het vandaag de dag een soort federatie vergelijkbaar met Rusland zijn, met kleine autonome republieken of regio's.
Die kijken allesbehalve blij....quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 22:27 schreef SadPanda het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]twitter:Isham_AlAssad twitterde op vrijdag 17-10-2014 om 05:52:12A mass wedding for injured Syrian army officers Club, #Tartous, #Syria. #Goodlife #Together #sawa http://t.co/kCVQqY9VMB reageer retweet
Behalve dat Koerden dan zowel in het Ottomaanse Rijk als in Persi wonen, maar dat hoeft niet per definitie een probleem te zijn.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 22:29 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ja. Geen etnische zuivering van Grieken, geen Koerden probleem, een gematigde Kalief, de Saoedi's terug in hun oase en geen Isral.
Nou en? Koerden waren nooit echt problematisch. Die werden pas problematisch nadat de Turkse republikeinen hen bedrogen hadden en een gecentraliseerde republiek stichtte, terwijl zij de Koerden zelfbestuur hadden beloofd.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 22:34 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Behalve dat Koerden dan zowel in het Ottomaanse Rijk als in Persi wonen, maar dat hoeft niet per definitie een probleem te zijn.
Waarom dat? De Saoedi's hadden geen modern leger, de laatste keer dat ze de Hijaz innamen eindigde het hoofd van meneer Saoed op een piek bij het Taksim plein. Nu hebben ze alle vrijheid om hun giftige leer te exporteren over de gehele wereld.quote:Verder zou die lange Arabische kustlijn richting Jemen niet houdbaar zijn geweest denk ik, eenvoudig af te snijden en te veroveren door de Arabieren.
Het zou veel logischer zijn om het Koerdische deel van Perzi dan ook bij het Ottomaanse rijk te voegen. Waar is die grens op gebaseerd?quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 22:37 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Nou en? Koerden waren nooit echt problematisch. Die werden pas problematisch nadat de Turkse republikeinen hen bedrogen hadden en een gecentraliseerde republiek stichtte, terwijl zij de Koerden zelfbestuur hadden beloofd.
De eerste jaren zou er weinig aan de hand zijn, maar als we een sprong in de tijd maken en de Saudi's druk aan het boren zijn naar olie en rijkdom vergaren, krijgen ze wel een sterk leger om zo alsnog die strook te kunnen annexeren. Er wonen tenslotte louter Arabieren.quote:[..]
Waarom dat? De Saoedi's hadden geen modern leger, de laatste keer dat ze de Hijaz innamen eindigde het hoofd van meneer Saoed op een piek bij het Taksim plein. Nu hebben ze alle vrijheid om hun giftige leer te exporteren over de gehele wereld.
Maar dat zouden de Perzen niet leuk gevonden hebben h.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 22:46 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Het zou veel logischer zijn om het Koerdische deel van Perzi dan ook bij het Ottomaanse rijk te voegen. Waar is die grens op gebaseerd?
Dat is verder niet relevant. En het gebied met de olie was destijds naar mijn weten nog niet in hun handen.quote:De eerste jaren zou er weinig aan de hand zijn, maar als we een sprong in de tijd maken en de Saudi's druk aan het boren zijn naar olie en rijkdom vergaren, krijgen ze wel een sterk leger om zo alsnog die strook te kunnen annexeren. Er wonen tenslotte louter Arabieren.
Daarmee bedoel ik dat die strook op termijn niet houdbaar was geweest voor de Ottomanen, en wellicht eind 20e eeuw alsnog in Saudi's handen was gevallen.
twitter:
Gaat helemaal terug tot het verdrag van Qasr-e Shirin in 1639 waarin de grens tussen het Ottomaanse Rijk en Safawidisch Iran werd bepaald. Hierna is er nog heel wat gevochten, hebben de Ottomanen grond verloren aan Iran en weer heroverd, maar men bleef zich beroepen op dit verdrag voor de bepaling van de grens. De moderne grens van Iran met Irak en Turkije gaat terug tot dit verdrag.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 22:46 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Het zou veel logischer zijn om het Koerdische deel van Perzi dan ook bij het Ottomaanse rijk te voegen. Waar is die grens op gebaseerd?
[..]
Een mooie foto van slaafjes van de assad regime. De kracht van indoctrinatie is op deze foto goed vastgelegd. Dit is ook 1 van de redenen dat ik zwaar tegen dictoriaal gedrag ben. We leven in 2014, niet in 1014. Democratie is de oplossing van alles, we leven op 1 planeet.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 22:27 schreef SadPanda het volgende:
Goh, en je vriendjes zijn natuurlijk helemaal niet gendoctrineerd door Abdul Wahhab en z'n foute matties uit Diriyah?quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 23:03 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Een mooie foto van slaafjes van de assad regime. De kracht van indoctrinatie is op deze foto goed vastgelegd. Dit is ook 1 van de redenen dat ik zwaar tegen dictoriaal gedrag ben. We leven in 2014, niet in 1014. Democratie is de oplossing van alles, we leven op 1 planeet.
twitter:Navsteva twitterde op vrijdag 17-10-2014 om 19:48:35#ISIS flying one of their new air force jets http://t.co/7Cpy660HJ0 reageer retweet
Ik ben nog meer "anti allah/takfiri" dan jij. Ik hou totaal niet van gelovigen. Maar ik zie veel gematigden die niet onderwezen zijn. Die christenen en ayatollahs zijn net zo erg. Eerst de dictators weg, daarna kan je begeleiden.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 23:04 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Goh, en je vriendjes zijn natuurlijk helemaal niet gendoctrineerd door Abdul Wahhab en z'n foute matties uit Diriyah?
Wat?quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 23:09 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik ben nog meer "anti allah/takfiri" dan jij. Ik hou totaal niet van gelovigen. Maar ik zie veel gematigden die niet onderwezen zijn. Die christenen en ayatollahs zijn net zo erg. Eerst de dictators weg, daarna kan je begeleiden.
Wat bedoelt hij met zijn "begeleiden"?quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 23:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Omdat een dictator alleen voor stabiliteit kan zorgen, niet voor ontwikkeling.
Hoe kan je mensen onderwijzen dat god niet bestaat voordat je democratie hebt ingevoerd? Die assad moet een nekschot krijgen en daarna moet geloof verdwijnenquote:
Ik heb geen idee wat hij met "begeleiden" bedoeld, maar ik las het als "verder ontwikkelen".quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 23:12 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Wat bedoelt hij met zijn "begeleiden"?
Dat zal in de praktijk vooral betekenen dat baardmannen boekjes van Ibn Taymiyyah komen uitdelen of zo.
Sowiezo?quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 23:15 schreef firefly3 het volgende:
Sowiezo moet er 1 wereld leiding komen om ruimtevaart en milieu te kunnen financieren. Genoeg gekut met oorlogen.
Want jouw revolutionaire vrinden zijn athestenquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 23:14 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Hoe kan je mensen onderwijzen dat god niet bestaat voordat je democratie hebt ingevoerd? Die assad moet een nekschot krijgen en daarna moet geloof verdwijnenWe hebben belangrijkere zaken aan ons hoofd, just saying. Als 30% van de believers niet in de kerk zat hadden we nu een groot gedeelte van onze oceanen gered.
Hou maar.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 23:15 schreef firefly3 het volgende:
Sowiezo moet er 1 wereld leiding komen om ruimtevaart en milieu te kunnen financieren. Genoeg gekut met oorlogen.
Syrie loopt 500 jaar achter, daar gaat het om. De Romeinen waren al verder. Weg met de leiding. De assad familie heeft tientallen jaren de tijd gehad.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 23:17 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Want jouw revolutionaire vrinden zijn athesten![]()
?
Verder hebben dictators natuurlijk nit anti-religieus beleid gevoerd, als ik jou moet geloven.
Verder is Syri al een seculiere staat waar niet religieuze mensen niet lastiggevallen worden (werden) door baardmannen.
Jij wil de Syrirs "begeleiden" naar goddeloosheid?quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 23:22 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Syrie loopt 500 jaar achter, daar gaat het om. De Romeinen waren al verder. Weg met de leiding. De assad familie heeft tientallen jaren de tijd gehad.
Jij weet net als iedereen dat geloof ons een achterstand heeft opgeleverd. Oorlogen en te weinig kennis. Vraag aan een gelovige waar saturnus ligt in ons zonnestelsel en hij weet het niet!!quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 23:23 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Jij wil de Syrirs "begeleiden" naar goddeloosheid?
Nou nou, jij zult veel vrienden maken in Syri.
Oorlogen komen natuurlijk door religie? Nee, meestal niet.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 23:25 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Jij weet net als iedereen dat geloof ons een achterstand heeft opgeleverd. Oorlogen en te weinig kennis.
Naar mijn weten circuleert Saturnus in een baan om de zon, en ligt dus niet vast op n locatie. Weet jij uit je hoofd waar Saturnus zich op dit moment bevindt ten opzichte van de Aarde? Nee dat weet jij net zo min.quote:Vraag aan een gelovige waar saturnus ligt in ons zonnestelsel en hij weet het niet!!
De kennis die is opgedaan sinds zesduizend voor Christus, [give or take, is gedaan door gelovigen. De oorlogen van de communisten en nazi's waren die van ongelovigen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 23:25 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Jij weet net als iedereen dat geloof ons een achterstand heeft opgeleverd. Oorlogen en te weinig kennis.
Je weet wat ik bedoel, ten opzichte van de afstand van de zon. In deze tijd zijn de gelovigen de groep die niet open staat voor vernieuwing. In de oudheid waren het de mensen die geld kregen omdat ze juist gelovig waren en in contact waren met de adel.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 23:29 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Oorlogen komen natuurlijk door religie? Nee, meestal niet.
Kennis? Waarom waren de grootste wetenschappers dan religieus? Welke "kennis" hebben ongelovigen dan wel die gelovigen niet bezitten? Behalve dan dat zijn een mening hebben die jij afkeurt...
[..]
Naar mijn weten circuleert Saturnus in een baan om de zon, en ligt dus niet vast op n locatie. Weet jij uit je hoofd waar Saturnus zich op dit moment bevindt ten opzichte van de Aarde? Nee dat weet jij net zo min.
Bovenstaande post. Gelovigen in deze tijd lopen achter.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 23:30 schreef Monidique het volgende:
[..]
De kennis die is opgedaan sinds zesduizend voor Christus, [give or take, is gedaan door gelovigen. De oorlogen van de communisten en nazi's waren die van ongelovigen.
Goh, waren het geen religieuze mensen die de eerste astrologen waren? In allerlei culturen wereldwijd werden de sterren bestudeerd....quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 23:33 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Je weet wat ik bedoel, ten opzichte van de afstand van de zon.
Welke "vernieuwing" spreek jij over? Naar mijn weten rijden zelfs die inteelt sheiks in de Nadj rond in de nieuwste sportwagens hoor. Die refo's hier lopen ook gewoon met iPhones rond.quote:In deze tijd zijn de gelovigen de groep die niet open staat voor vernieuwing.
In de Oudheid waren er ook gewoon samenlevingen die geen "adel" hadden (overigens vooral een begrip uit de Middeleeuwen en daarna).quote:In de oudheid waren het de mensen die geld kregen omdat ze juist gelovig waren en in contact waren met de adel.
Achterlopen impliceert een lineair, doelgericht pad, waar je naar voren of naar achteren kunt. Dat is niet het geval als het gaat om de menselijke samenleving, zie het moderne ISIS. Tenzij dat natuurlijk weer iets is wat achterloopt. Maar dan kom je al snel uit op No True Scotsman...quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 23:34 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Bovenstaande post. Gelovigen in deze tijd lopen achter.
Het gaat me er om dat ze de ballen snappen van de Aarde en ons plek in het heelal. Ze houden zich totaal niet bezig met de bescherming van de oceanen en natuur. Totaal niet te vergelijken met de wetenschappers uit de oudheid, die zich soms zelfs voor- deden als gelovigen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 23:35 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Goh, waren het geen religieuze mensen die de eerste astrologen waren? In allerlei culturen wereldwijd werden de sterren bestudeerd....
[..]
Welke "vernieuwing" spreek jij over? Naar mijn weten rijden zelfs die inteelt sheiks in de Nadj rond in de nieuwste sportwagens hoor. Die refo's hier lopen ook gewoon met iPhones rond.
[..]
In de Oudheid waren er ook gewoon samenlevingen die geen "adel" hadden (overigens vooral een begrip uit de Middeleeuwen en daarna).
Bron?quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 23:39 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Het gaat me er om dat ze de ballen snappen van de Aarde en ons plek in het heelal.
Genoeg ongelovigen die zich daar ook niet mee bezig houden.quote:Ze houden zich totaal niet bezig met de bescherming van de oceanen en natuur.
Hmm kay...quote:Totaal niet te vergelijken met de wetenschappers uit de oudheid, die zich soms zelfs voor- deden als gelovigen.
quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 23:39 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Het gaat me er om dat ze de ballen snappen van de Aarde en ons plek in het heelal.
http://en.wikipedia.org/w(...)#Scientific_exchangequote:The Jesuits introduced Western science and math, then undergoing its own revolution, to China. "Jesuits were accepted in late Ming court circles as foreign literati, regarded as impressive especially for their knowledge of astronomy, calendar-making, mathematics, hydraulics, and geography."[21] In 1627, the Jesuit Johann Schreck produced the first book to present Western mechanical knowledge to a Chinese audience, Diagrams and explanations of the wonderful machines of the Far West.[22]
Gelovigen gebruiken mobieltjes, totaal niet gebaseerd op geloof en ze hebben het juist tegen gehouden. Sorry, but no respectquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 23:39 schreef Monidique het volgende:
[..]
Achterlopen impliceert een lineair, doelgericht pad, waar je naar voren of naar achteren kunt. Dat is niet het geval als het gaat om de menselijke samenleving, zie het moderne ISIS. Tenzij dat natuurlijk weer iets is wat achterloopt. Maar dan kom je al snel uit op No True Scotsman...
Gelovigen lopen niet achter. Ze hebben andere ideen dan niet-gelovigen. De kern van geloof, over het algemeen, richt zich niet op de kennis van de natuur, dat is alleen belangrijk voor een marginaal gedeelte van gelovigen.
Ieder volk krijg wat hem toekomt.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 23:04 schreef firefly3 het volgende:
Democratie kan ook met de harde hand regeren, zie de bombardementen van de vs. Dictators zijn NIET de oplossing.
Ik citeerde Oakeshott al eerder:quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 23:39 schreef Monidique het volgende:
[..]
Achterlopen impliceert een lineair, doelgericht pad, waar je naar voren of naar achteren kunt. Dat is niet het geval als het gaat om de menselijke samenleving, zie het moderne ISIS. Tenzij dat natuurlijk weer iets is wat achterloopt. Maar dan kom je al snel uit op No True Scotsman...
Gelovigen lopen niet achter. Ze hebben andere ideen dan niet-gelovigen. De kern van geloof, over het algemeen, richt zich niet op de kennis van de natuur, dat is alleen belangrijk voor een marginaal gedeelte van gelovigen.
Maar ja, dit is te moeilijk om in te zien voor de simplistische progressief-liberaaltjes.quote:“In political activity . . . men sail a boundless and bottomless sea; there is neither harbour for shelter nor floor for anchorage, neither starting-place nor appointed destination. The enterprise is to keep afloat on an even keel.”
Simplistisch wellicht, maar een dergelijk simplisme vind je overal, ook bij progressief-liberalisme (waar ik niet aan denk als ik de teksten van FF lees).quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 23:44 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik citeerde Oakeshott al eerder:
[..]
Maar ja, dit is te moeilijk om in te zien voor de simplistische progressief-liberaaltjes.
Hij lijkt mij vooral iemand die teveel Startrek heeft gekeken, daardoor een "vooruitgangsfetisj" heeft gekregen en een minachting voor religieuze mensen (iets wat hij wel vaker ventileert).quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 23:50 schreef Monidique het volgende:
[..]
Simplistisch wellicht, maar een dergelijk simplisme vind je overal, ook bij progressief-liberalisme (waar ik niet aan denk als ik de teksten van FF lees).
Bron?quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 23:41 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Gelovigen gebruiken mobieltjes, totaal niet gebaseerd op geloof en ze hebben het juist tegen gehouden. Sorry, but no respect
Je kan nooit teveel Star Trek kijken. Sterker nog, Star Trek is inderdaad "vooruitgang", maar benadrukt, in eigenlijke alle versies, het respect voor andersdenkenden en andere meningen en levenswijzen, ook als ze nauwelijks te verzoenen zijn met die van de Federation.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 23:52 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Hij lijkt mij vooral iemand die teveel Startrek heeft gekeken, daardoor een "vooruitgangsfetisj" heeft gekregen en een minachting voor religieuze mensen (iets wat hij wel vaker ventileert).
Ach wie niet? Welke groep niet?quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 23:57 schreef De_Guidance het volgende:
Aan de andere kant is het ook weer zo dat (met name Abrahamistische) genstitutionaliseerde religies wel nare trekjes krijgen als ze boven kritiek staan.
Het is inderdaad geen onderscheidend kenmerk.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 00:02 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ach wie niet? Welke groep niet?
Ik dacht al, waar gaat mijn tekst heen?quote:
Dat was niet echt diepzinnig. Ik stel voor plaatjes van Libanese vrouwen te gaan posten.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 00:17 schreef De_Guidance het volgende:
Overigens vind ik een diepzinnig gesprek over religie in een reeks over een land wat geteisterd wordt door een deels religieus conflict niet per se verkeerd.
SPOILER: verzameling kiekjes, naar het schijnt KobaneOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Say what?
Het was meer politiek/filosofisch.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 00:19 schreef De_Guidance het volgende:
Nou ja diepzinnig is wellicht wat overdreven inderdaad. Maar ik vond het wel interessant.
twitter:Kobane33 twitterde op zaterdag 18-10-2014 om 00:03:52American who has joined #YPG to fight #ISIS will be interviewed tomorrow at 18.05 GMT on #NRT http://t.co/xMg4RILii0 http://t.co/UsUJmrER06 reageer retweet
twitter:Warren_1215 twitterde op zaterdag 18-10-2014 om 00:43:35@AliShroogi SOHR is run by a Syrian Ikhwani from his house in Coventry. reageer retweet
Ik kan niet over andere gelovigen spreken, maar het achterlopen in de islamitische wereld heeft naar mijn idee een fundamentelere oorzaak die teruggaat tot de 13e-14e eeuw toen de leidende rol die de moslims in de wereld hadden sinds de bloeiperiode van de Islam (7e t/m 9e eeuw) op het gebied van wetenschap en innovatie overging op Europa.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 23:39 schreef Monidique het volgende:
[..]
interessant TM.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 01:01 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik kan niet over andere gelovigen spreken, maar het achterlopen in de islamitische wereld heeft naar mijn idee een fundamentelere oorzaak die teruggaat tot de 13e-14e eeuw toen de leidende rol die de moslims in de wereld hadden sinds de bloeiperiode van de Islam (7e t/m 9e eeuw) op het gebied van wetenschap en innovatie overging op Europa.
Tot die tijd was de dominante beleving van irfan, kennis(vergaring), naar mijn idee gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek en rationaliteit om de schepping en attributen van God te willen doorgronden in deze wereld (dus God leren kennen door zijn schepping), maar dit maakte plaats voor een meer mystieke beleving die meer gericht was op het hiernamaals en het opdoen van kennis door isolatie. Vanaf de 11e-12e eeuw zie je ook dat soefibewegingen en tariqa's toenemen en dat rationaliteit en het verstand bij het bereiken van irfan min of meer geminacht worden en dat sjeiks en geestelijken een prominentere rol spelen in de beleving en interpretatie van het geloof en kennis. Uiteraard heeft dit ook te maken met politieke ontwikkelingen, zoals de Mongoolse invasie, waardoor het idee dat de gecorrumpeerde wereld slechts een test is voor de eigenlijke beloning in het hiernamaals meer in het leven werd geroepen.
Daarnaast heeft de islamitische wereld haar sociologische instituten en kennisinstituten niet kunnen voortzetten zoals men in Europa wel heeft kunnen doen (Oxford, Cambridge, Parijs, Itali, etc.), waardoor de opgedane kennis nieuwere generaties niet heeft kunnen opleiden en prikkelen om deze uit te bouwen. Het overbrengen van kennis en een cultuur van wetenschappelijk onderzoek is net zo belangrijk als het produceren van kennis, zo niet belangrijker, maar de madrassa's hebben dit in de islamitische wereld helaas onvoldoende kunnen bewerkstelligen.
Nu zien we dus inderdaad Arabieren (lees: moslims) met luxe auto's en mobieltjes die in de westerse wereld zijn ontworpen en geproduceerd, maar moslims, even generaliserend gesproken, hebben noch de middelen noch de kennis om zelf op eenzelfde peil te komen.
Het is erg interessant om te lezen hoe moslimwetenschappers in die tijd dachten over kennis(vergaring) en de relatie daarvan met God.quote:
Sorry voor het offtopic gaan.quote:Ibn al-Haytham schreef zijn experimentele wetenschappelijke methode en wetenschappelijk scepticisme aan zijn islamitisch geloof toe. Het islamitische heilige boek (De Koran), bijvoorbeeld, legt een sterke nadruk op empirisme. [bv. 2.164] Hij geloofde ook dat de mensen inherent ontsierd zijn en dat slechts God perfect is. Hij redeneerde dat om de waarheid over de natuur te ontdekken, het noodzakelijk is om menselijk advies en menselijke fouten te elimineren, en het heelal toe te staan voor zich te spreken.
Ibn al-Haytham beschreef zijn onderzoek naar waarheid en kennis als manier om hem dichter tot God te brengen: "Ik streefde constant naar kennis en waarheid, en het werd mijn overtuiging dat om toegang te krijgen tot nabijheid aan God, er geen betere manier is dan die van het zoeken naar waarheid en kennis."
Bron: Wikipedia
NWO.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 23:15 schreef firefly3 het volgende:
twitter:ArmedResearch twitterde op vrijdag 17-10-2014 om 22:49:04Syrian Air Force reportedly destroys a convoy of 30 cars near #Daraa that entered from Jordan carrying rebels and supplies. #Syria reageer retweet
Leuke en interessante post!quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 01:01 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik kan niet over andere gelovigen spreken, maar het achterlopen in de islamitische wereld heeft naar mijn idee een fundamentelere oorzaak die teruggaat tot de 13e-14e eeuw toen de leidende rol die de moslims in de wereld hadden sinds de bloeiperiode van de Islam (7e t/m 9e eeuw) op het gebied van wetenschap en innovatie overging op Europa.
Tot die tijd was de dominante beleving van irfan, kennis(vergaring), naar mijn idee gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek en rationaliteit om de schepping en attributen van God te willen doorgronden in deze wereld (dus God leren kennen door zijn schepping), maar dit maakte plaats voor een meer mystieke beleving die meer gericht was op het hiernamaals en het opdoen van kennis door isolatie. Vanaf de 11e-12e eeuw zie je ook dat soefibewegingen en tariqa's toenemen en dat rationaliteit en het verstand bij het bereiken van irfan min of meer geminacht worden en dat sjeiks en geestelijken een prominentere rol spelen in de beleving en interpretatie van het geloof en kennis. Uiteraard heeft dit ook te maken met politieke ontwikkelingen, zoals de Mongoolse invasie, waardoor het idee dat de gecorrumpeerde wereld slechts een test is voor de eigenlijke beloning in het hiernamaals meer in het leven werd geroepen.
Daarnaast heeft de islamitische wereld haar sociologische instituten en kennisinstituten niet kunnen voortzetten zoals men in Europa wel heeft kunnen doen (Oxford, Cambridge, Parijs, Itali, etc.), waardoor de opgedane kennis nieuwere generaties niet heeft kunnen opleiden en prikkelen om deze uit te bouwen. Het overbrengen van kennis en een cultuur van wetenschappelijk onderzoek is net zo belangrijk als het produceren van kennis, zo niet belangrijker, maar de madrassa's hebben dit in de islamitische wereld helaas onvoldoende kunnen bewerkstelligen.
Nu zien we dus inderdaad Arabieren (lees: moslims) met luxe auto's en mobieltjes die in de westerse wereld zijn ontworpen en geproduceerd, maar moslims, even generaliserend gesproken, hebben noch de middelen noch de kennis om zelf op eenzelfde peil te komen en zelf te produceren en creren i.p.v. overkopen of kopiren.
Inderdaad, IS heeft al moeten terugtrekken. YPGquote:Op zaterdag 18 oktober 2014 12:14 schreef SteelDogg het volgende:
De luchtaanvallen hebben z'n effect zien we nu
twitter:
twitter:
twitter:RangAbdullah twitterde op zaterdag 18-10-2014 om 15:47:21Spotted on Kobane live stream: Turkish soldiers firing mortars at Kurdish #YPG fighters in Kobane. http://t.co/OVuky5mXow reageer retweet
twitter:RangAbdullah twitterde op zaterdag 18-10-2014 om 16:29:39Correction: Turkey has not yet fired, but the mortars were clearly pointed at YPG-controlled parts of Kobane. reageer retweet
twitter:EN_AWDNEWS twitterde op zaterdag 18-10-2014 om 16:38:36@Fairview360 @ColdKurd @Hevallo Turkish general prosecutor:We might execute Abdullah calanhttp://t.co/yvLrOb8ta4 reageer retweet
twitter:ArmedResearch twitterde op zaterdag 18-10-2014 om 16:47:02Incredible pictures from #Kobane this morning as airstrikes finish off #ISIS. Pics via @Ozgur_Amed h/t @rConflictNews http://t.co/HvYSra0TD1 reageer retweet
Gewoon blindelings kopiren joh is het bestequote:Op zaterdag 18 oktober 2014 15:52 schreef .Exe het volgende:
twitter:RangAbdullah twitterde op zaterdag 18-10-2014 om 15:47:21Spotted on Kobane live stream: Turkish soldiers firing mortars at Kurdish #YPG fighters in Kobane. http://t.co/OVuky5mXow reageer retweet
[ afbeelding ]twitter:RangAbdullah twitterde op zaterdag 18-10-2014 om 16:29:39Correction: Turkey has not yet fired, but the mortars were clearly pointed at YPG-controlled parts of Kobane. reageer retweet
Doei ISISquote:Op zaterdag 18 oktober 2014 16:57 schreef .Exe het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]twitter:ArmedResearch twitterde op zaterdag 18-10-2014 om 16:47:02Incredible pictures from #Kobane this morning as airstrikes finish off #ISIS. Pics via @Ozgur_Amed h/t @rConflictNews http://t.co/HvYSra0TD1 reageer retweet
twitter:arahmangok twitterde op zaterdag 18-10-2014 om 18:08:13IŞİD tekrar bomba ykl arala Koban'de YPG noktasına ynelik eylem gerekleştirmek isterken ara hedefine ulaşmadan imha edildi. reageer retweet
Kan er een vertaling bij dit soort berichten?quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 18:14 schreef .Exe het volgende:
twitter:arahmangok twitterde op zaterdag 18-10-2014 om 18:08:13IŞİD tekrar bomba ykl arala Koban'de YPG noktasına ynelik eylem gerekleştirmek isterken ara hedefine ulaşmadan imha edildi. reageer retweet
Goed. Kill 'em all.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 16:57 schreef .Exe het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]twitter:ArmedResearch twitterde op zaterdag 18-10-2014 om 16:47:02Incredible pictures from #Kobane this morning as airstrikes finish off #ISIS. Pics via @Ozgur_Amed h/t @rConflictNews http://t.co/HvYSra0TD1 reageer retweet
Daesh VBIED vernietigd door YPG voordat hij zijn doel bereikte in Kobani.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 18:14 schreef .Exe het volgende:
Nou ik niet hoor. Syrische leger is goed bezigquote:Op zaterdag 18 oktober 2014 18:23 schreef IPA35 het volgende:
Als Assad dit doet gaan ze hier helemaal huilie doen.
twitter:IvanSidorenko1 twitterde op zaterdag 18-10-2014 om 11:30:01#Syria #Damascus #Italy, #Kuwait, #Tunisia decided to resume diplomatic relations with Damascus. http://t.co/ckHDhm7ghI reageer retweet
twitter:PetoLucem twitterde op zaterdag 18-10-2014 om 18:38:21Loy.s.: #SAA captured the "law-enforcement building". Could be the Prison Security Branch. #Aleppo #Syia http://t.co/KJ20lAp8ZT reageer retweet
twitter:SyrianLionesss twitterde op zaterdag 18-10-2014 om 16:21:46A 17 year old boy was reportedly crucified by #ISIS in #Syria for "apostasy" http://t.co/0P05DJ35aa reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Anti-Turkije
twitter:PetoLucem twitterde op zaterdag 18-10-2014 om 19:59:05Loy. sources: #SAA forces have secured the road between Al-Muslimiyah and the Infantry Academy. #Aleppo #Syria http://t.co/aaoUwKXTnv reageer retweet
Take beer!quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 20:00 schreef SadPanda het volgende:
twitter:PetoLucem twitterde op zaterdag 18-10-2014 om 19:59:05Loy. sources: #SAA forces have secured the road between Al-Muslimiyah and the Infantry Academy. #Aleppo #Syria http://t.co/aaoUwKXTnv reageer retweet
twitter:DrWidadAkrawi twitterde op zaterdag 18-10-2014 om 19:06:23FACTISIS OPENS 1ST CONSULATE IN TURKEY ☛ http://t.co/ljD3cCm1Xc#SaveKobane #SaveYazidis #DrWidad http://t.co/YJi5qJaBvv reageer retweet
twitter:KurdoMed twitterde op zaterdag 18-10-2014 om 19:58:48ISIS terrorist is lunching their biggest attack on Kobane at 5 fronts.Tonight will show us the result. via YPG media spokesperson @polatcano reageer retweet
twitter:
twitter:Rodi_Khalil twitterde op zaterdag 18-10-2014 om 20:07:56Polat Can, YPG spokesman, says that #ISIS is launching its biggest offensive tonight against the city of Kobane. | #SaveKobane reageer retweet
twitter:Rodi_Khalil twitterde op zaterdag 18-10-2014 om 20:18:42U.S.: We are coordinating with YPG: http://t.co/NZ5uOSXRdA reageer retweet
twitter:PetoLucem twitterde op zaterdag 18-10-2014 om 20:43:14Loy.s.: #SAA forces have also captured the Duty Free Zone North of #Jbeileh. #Aleppo #Syria http://t.co/kINI6L5BDB reageer retweet
Gaat ze denk ik niet lukken, hopelijk is de VS paraat en kunnen ze veel bombarderen.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 20:46 schreef Djibril het volgende:
Vanavond zal isis met een groot macht komen en proberen Kobani te veroveren.
Gelukkig vechten de helden in Kobani NIET alleenquote:Op zaterdag 18 oktober 2014 20:46 schreef Djibril het volgende:
Vanavond zal isis met een groot macht komen en proberen Kobani te veroveren.
twitter:Rodi_Khalil twitterde op zaterdag 18-10-2014 om 20:54:46Very heavy clashes in #Kobane. the #US jets are supporting the defensive front-lines of #YPG and shell #IS positions intermittently. reageer retweet
twitter:AJANSAMED twitterde op zaterdag 18-10-2014 om 21:05:42#ISIS is attacking Eastern Kobane with artillery fire & tanks. It seems like they even brought reinforcements from Raqqa & Mosul @Ozgur_Amed reageer retweet
Eigenaar Virgin Airlinestwitter:richardbranson twitterde op vrijdag 17-10-2014 om 12:54:03Brave Kurds seem to be pushing IS out of Kobane, thanks to help from allies/despite Turkish Govt making it difficult http://t.co/qPRPMJQnJi reageer retweet
De fsa is gemiddeld meer gematigd dan jouw assad. Dictatorlovers moeten sowiezo onderwezen worden in de misdaden die dictators begaan onder het mom van "bescherming tegen jihadisten".quote:
kquote:Op zaterdag 18 oktober 2014 23:04 schreef firefly3 het volgende:
De SAA zie ik geen grondtroepen sturen om de SYRISCHE koerden te beschermen tegen IS. De FSA helpt tenminste.
quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 23:04 schreef firefly3 het volgende:
De SAA zie ik geen grondtroepen sturen om de SYRISCHE koerden te beschermen tegen IS. De FSA helpt tenminste.
Is een huilsmiley de enige argument waarom assad de syrische koerden niet helpt?quote:
jonge... laat ook maar jij bent het niet waardquote:Op zaterdag 18 oktober 2014 23:25 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Is een huilsmiley de enige argument waarom assad de syrische koerden niet helpt?
quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 23:42 schreef hafez1234 het volgende:
Meet the woman who killed over 100 ISIS men
[ afbeelding ]
http://www.sify.com/news/(...)l-okrlgEcihibhh.html
haha de Turken kunnen echt niet vechten. Een Koerdische vrouw maakt gewoon 100 van hen kapot.
Dat was die onthoofde vrouw toch?quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 23:42 schreef hafez1234 het volgende:
Meet the woman who killed over 100 ISIS men
[ afbeelding ]
http://www.sify.com/news/(...)l-okrlgEcihibhh.html
haha de Turken kunnen echt niet vechten. Een Koerdische vrouw maakt gewoon 100 van hen kapot.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittanni er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
Mag ik dan een recente video of foto zien waarin ze leeft? Dat hoofd op die foto is haar voor bijna 100% namelijk. Hoe is het ontkracht dan? Bron?quote:Op zondag 19 oktober 2014 00:09 schreef Senor__Chang het volgende:
Is nep en al ontkent. Ze leeft nog, net zoals bijna alle 'dode' strijdsters die volgens ISIS iets te populair worden. Een beetje zoals die Khalid uit Almere en Shisani die al tien keer dood zijn verklaard.
Tjah.. een vrouw die boos isquote:Op zaterdag 18 oktober 2014 23:42 schreef hafez1234 het volgende:
Een Koerdische vrouw maakt gewoon 100 van hen kapot.
Hehehe, ze kunnen bitchen zijn.quote:
twitter:PetoLucem twitterde op zaterdag 18-10-2014 om 20:10:51Tal Al-Nimr, areas near Tal Hormouz, Karaki Kree and Khirbat Awati have been captured by #Islamic_State after clashes with #YPG. #Syria reageer retweet
twitter:PetoLucem twitterde op zaterdag 18-10-2014 om 20:43:14Loy.s.: #SAA forces have also captured the Duty Free Zone North of #Jbeileh. #Aleppo #Syria http://t.co/kINI6L5BDB reageer retweet
twitter:FiratGunay twitterde op zaterdag 18-10-2014 om 21:33:04Another "moderate" group pledges alliance to #ISIS. Taking with them #Nato provided weaponry. Jaish al Sham is now #ISIS reageer retweet
twitter:IvanSidorenko1 twitterde op zondag 19-10-2014 om 00:08:05#Syria #Daraa Reports Huge military reinforcement with tanks in Deir al-Bakht might head to to #DayralAdas Deir Adass, Dayr al 'Adas #SAA reageer retweet
YPGaytwitter:KeepingtheLeith twitterde op zaterdag 18-10-2014 om 23:29:04The NDF captures 3 villages from ISIS in Al-Hasakah. YPG abandons positions at Tal Harmous:http://t.co/IUOj9YDdbZ reageer retweet
quote:Op zondag 19 oktober 2014 00:36 schreef IPA35 het volgende:
twitter:PetoLucem twitterde op zaterdag 18-10-2014 om 20:10:51Tal Al-Nimr, areas near Tal Hormouz, Karaki Kree and Khirbat Awati have been captured by #Islamic_State after clashes with #YPG. #Syria reageer retweet
twitter:FiratGunay twitterde op zaterdag 18-10-2014 om 21:33:04Another "moderate" group pledges alliance to #ISIS. Taking with them #Nato provided weaponry. Jaish al Sham is now #ISIS reageer retweet
twitter:IvanSidorenko1 twitterde op zondag 19-10-2014 om 00:08:05#Syria #Daraa Reports Huge military reinforcement with tanks in Deir al-Bakht might head to to #DayralAdas Deir Adass, Dayr al 'Adas #SAA reageer retweet
YPGaytwitter:KeepingtheLeith twitterde op zaterdag 18-10-2014 om 23:29:04The NDF captures 3 villages from ISIS in Al-Hasakah. YPG abandons positions at Tal Harmous:http://t.co/IUOj9YDdbZ reageer retweet
1294quote:Op zondag 19 oktober 2014 00:46 schreef mrstylo het volgende:
@jenanmoussa: I cant independently verify these nbs but YPG sources in #Kobane tell me: "Death toll till now: 133 YPG fighters killed, 9 FSA, 1294 ISIS."
quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 18:59 schreef SadPanda het volgende:
twitter:SyrianLionesss twitterde op zaterdag 18-10-2014 om 16:21:46A 17 year old boy was reportedly crucified by #ISIS in #Syria for "apostasy" http://t.co/0P05DJ35aa reageer retweet
Leuk hoor, dat ISIS klassieke gebruiken weer in ere hersteld. Doet men ook aan verdrinking bij parricide?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ceterum censeo Turciam delendam esse.
de enige?quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 23:25 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Is een huilsmiley de enige argument waarom assad de syrische koerden niet helpt?
SAA is bezig met de grote schoonmaak.quote:
16 jaar?quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 23:29 schreef vigen98 het volgende:
[..]
jonge... laat ook maar jij bent het niet waard
En nog steeds is er geen antwoord op mijn vraag waarom de SAA geen grondtroepen stuurd om de YPG te helpenquote:Op zondag 19 oktober 2014 12:32 schreef mr_jack het volgende:
[..]
de enige?
Ik dacht dat jij pretendeerde geen allochtoon te zijn, nu val je door de mand.
Verder ben je het niet waard om op te reageren. Je bent een bullshit generator.
Heb je daar zelf wel een antwoord op?quote:Op zondag 19 oktober 2014 14:45 schreef firefly3 het volgende:
[..]
En nog steeds is er geen antwoord op mijn vraag waarom de SAA geen grondtroepen stuurd om de YPG te helpen
Kan dat dan?quote:Op zondag 19 oktober 2014 14:45 schreef firefly3 het volgende:
[..]
En nog steeds is er geen antwoord op mijn vraag waarom de SAA geen grondtroepen stuurd om de YPG te helpen
quote:Op zondag 19 oktober 2014 12:32 schreef mr_jack het volgende:
[..]
de enige?
Ik dacht dat jij pretendeerde geen allochtoon te zijn, nu val je door de mand.
Verder ben je het niet waard om op te reageren. Je bent een bullshit generator.
Vergeet niet dat fsa begon met het omsingelen van de Koerdische strijders en waren ook de eerste groepen die de Koerden aanvielen.quote:Op zondag 19 oktober 2014 14:45 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Er viel helemaal niks op IS toch, dat was het verhaal? Ook geen gevechten tussen IS en het Syrische leger?quote:Op zondag 19 oktober 2014 15:19 schreef firefly3 het volgende:
Assad is een massa moordenaar die niets doet om burgerslachtoffers te voorkomen. Sterker nog, hij staat op nummer 1 van de laatste tientallen jaren mbt burgerslachtoffers. Daarom vallen er 0 barrelbombs op IS leden momenteel.
Een stalker eigenlijkquote:Op zondag 19 oktober 2014 15:57 schreef UpsideDown het volgende:
De Dailymail heeft uitgezocht wie het Koerdische meisje in Kobane is wat op de foto van een paar dagen geleden stond, bij op de heroverde heuvel ten westen van de stad.
http://www.dailymail.co.u(...)le-won-t-heaven.html
Valt me tegen van ze dat ze geen zichtbare eigen milities hebben en zo.quote:Op zondag 19 oktober 2014 15:22 schreef SadPanda het volgende:
Armenians in Aleppo regard Turkey as ‘first enemy’
Syria’s Armenian community are staunch supporters of President Bashar al-Assad whose picture adorns almost every shop window. As Christians, one of Syria’s minorities, they see him as their protector against Islamism and the old enemy, the Turks.
http://blogs.channel4.com(...)sthash.8r88ukrH.dpuf
twitter:PetoLucem twitterde op zondag 19-10-2014 om 16:15:25Loy.s.: #SAA forces have gained control of the village of #Al_Muslimiyah,located North of #Jbeileh. #Aleppo #Syria reageer retweet
Oh ik snap hem nuquote:Op zondag 19 oktober 2014 16:17 schreef IPA35 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:PetoLucem twitterde op zondag 19-10-2014 om 16:15:25Loy.s.: #SAA forces have gained control of the village of #Al_Muslimiyah,located North of #Jbeileh. #Aleppo #Syria reageer retweet
quote:Op zondag 19 oktober 2014 16:23 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Oh ik snap hem nuI.p.v takbir, take beer
Al-Nusra voert al een tijdje aanvallen uit in Libanon, in de omgeving Arsal.quote:Op zondag 19 oktober 2014 16:40 schreef Buffell het volgende:
Las ook berichten dat IS bezig is aanvallen uit te voeren op/in Libanon?
Jammer voor ze dat ze al grotendeels verdreven zijnquote:Op zondag 19 oktober 2014 16:02 schreef UpsideDown het volgende:
ISIS baardapen een paar dagen geleden in Kobane bij het cultureel centrum:
Ook jammer dat de halve stad nu is platgegooid.quote:Op zondag 19 oktober 2014 16:59 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Jammer voor ze dat ze al grotendeels verdreven zijn
Hoe groot is Kobani eigenlijk? qua km2 lijkt het niet heel grootquote:Op zondag 19 oktober 2014 17:01 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ook jammer dat de halve stad nu is platgegooid.
Voor de oorlog had Kobane een kleine 50.000 inwoners, een middelgrote stad.quote:Op zondag 19 oktober 2014 17:04 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Hoe groot is Kobani eigenlijk? qua km2 lijkt het niet heel groot
quote:Op zondag 19 oktober 2014 17:01 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ook jammer dat de halve stad nu is platgegooid.
200 000 + 100 000 vluchtelingen.quote:Op zondag 19 oktober 2014 17:04 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Hoe groot is Kobani eigenlijk? qua km2 lijkt het niet heel groot
Dan spreek je over het hele kanton, inclusief alle dorpen in de omgeving.quote:Op zondag 19 oktober 2014 17:21 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
200 000 + 100 000 vluchtelingen.
quote:
Misschien heb ik er volledig overheen gelezen overal, want ik volg het nieuws nog wel aardig, maar; is Al-Nusra een 'dochteronderneming' van IS of hoe moet ik dat zien?quote:Op zondag 19 oktober 2014 16:51 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Al-Nusra voert al een tijdje aanvallen uit in Libanon, in de omgeving Arsal.
Het Libanese leger en Hezbollah weten ze tot nu toe redelijk terug te drijven richting Syri.
Dat Erdogan hiermee weg kan komen zegt genoeg over de wassen neus die de VN, EU en NAVO is. Erdogan is simpelweg medeplichtig.quote:Op zondag 19 oktober 2014 17:29 schreef JerryWesterby het volgende:
Het blijft vervreemdend dat iedereen op internet toe zit te kijken hoe een handjevol Koerden met primitieve geweren stand houdt tegen een leger zombies met buitgemaakte moderne wapens, en slechts geholpen wordt door Amerikanen vanaf de andere kant van de wereld.
De ergste boef hier is moslimbroeder Erdogan, de facto dictator van Turkije, met een leger dat ISIS makkelijk de baas zou kunnen, maar liever heeft dat ISIS wint.
Nee, een concurrent in extremisme.quote:Op zondag 19 oktober 2014 17:30 schreef Buffell het volgende:
[..]
Misschien heb ik er volledig overheen gelezen overal, want ik volg het nieuws nog wel aardig, maar; is Al-Nusra een 'dochteronderneming' van IS of hoe moet ik dat zien?
Juist. Het wordt tijd dat de nep Sultan met grootheidswaanzin en genocidedrift eens goed op zijn plek wordt gezet.quote:Op zondag 19 oktober 2014 17:32 schreef Buffell het volgende:
[..]
Dat Erdogan hiermee weg kan komen zegt genoeg over de wassen neus die de VN, EU en NAVO is. Erdogan is simpelweg medeplichtig.
Nee, Al-Nusra en ISIS zijn niet een. Al-Nusra moet je zien als Al Qaida en ISIS als een ander soort.quote:Op zondag 19 oktober 2014 17:30 schreef Buffell het volgende:
[..]
Misschien heb ik er volledig overheen gelezen overal, want ik volg het nieuws nog wel aardig, maar; is Al-Nusra een 'dochteronderneming' van IS of hoe moet ik dat zien?
Al-Nusra is de lokale al-Qaida in Syri. Het gedachtegoed is hetzelfde als dat van ISIS, maar al-Nusra is al vanaf het begin actief in Syri en bestaat voor een groot deel uit lokale jihadisten. Ze zijn nu nog actief in het westen van Syri waar ISIS niet is, die zit in het oosten en bestaat voor een groot deel uit buitenlandse strijders.quote:Op zondag 19 oktober 2014 17:30 schreef Buffell het volgende:
[..]
Nee. Schattingen lopen uiteen maar zo'n 200k van Koban zelf en wat dorpen vlakbij is zeer aannemelijk.quote:Op zondag 19 oktober 2014 17:24 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Dan spreek je over het hele kanton, inclusief alle dorpen in de omgeving.
Volgens een telling uit 2004 zijn het er niet meer dan 45k, staat op de wikipage:quote:Op zondag 19 oktober 2014 17:36 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Nee. Schattingen lopen uiteen maar zo'n 200k van Koban zelf en wat dorpen vlakbij is zeer aannemelijk.
Toen afgezwaaide projectielen van Assads leger in Turkije terecht kwamen vroeg Erdogan bijstand van de NAVO met Patriot raketten. Nu hetzelfde gebeurt met ISIS projectielen hoor je hem niet. Wat mij betreft wordt Turkije verwijderd uit de NAVO zolang de AKP aan de macht is.quote:Op zondag 19 oktober 2014 17:32 schreef Buffell het volgende:
[..]
Dat Erdogan hiermee weg kan komen zegt genoeg over de wassen neus die de VN, EU en NAVO is. Erdogan is simpelweg medeplichtig.
SPG-9?quote:Op zondag 19 oktober 2014 16:53 schreef UpsideDown het volgende:
Hakbars aan het werk van de FSA en het IF:
Sindsdien flink gegroeid.quote:Op zondag 19 oktober 2014 17:39 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Volgens een telling uit 2004 zijn het er niet meer dan 45k, staat op de wikipage:
Population (2004)
• Total 44,821
• Ethnicities Kurds, Arabs, Turkmens, Armenians
http://en.wikipedia.org/wiki/Koban%C3%AA
http://www.independent.co(...)s-siege-9742165.htmlquote:Kobani once had a population of 200,000, but has expanded greatly because of the influx of Kurdish refugees from the rest of the country.
Mogelijk maar de wapens zien er gloednieuw uit en worden voornamelijk gespot bij groepen zoals Liwa al-Aadiyat en 5th Corps. En dat zijn groepen die Amerikaanse steun ontvangen.quote:Op zondag 19 oktober 2014 17:53 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Daar lijkt het wel op ja, en Syri heeft die dingen.
Hoe wil ISIS even een paar duizend gewapende Koerden uit de weg ruimen dan, vergezeld met bombardementen. Ze hebben hun kans vorige week gehad en verprutst.quote:
ISIS gaat Koban gewoon innemen, is een kwestie van tijd.quote:Op zondag 19 oktober 2014 18:15 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Hoe wil ISIS even een paar duizend gewapende Koerden uit de weg ruimen dan, vergezeld met bombardementen. Ze hebben hun kans vorige week gehad en verprutst.
Wat is hun plan B dan?quote:Op zondag 19 oktober 2014 18:16 schreef IPA35 het volgende:
[..]
ISIS gaat Koban gewoon innemen, is een kwestie van tijd.
Gewoon, doorgaan zoals ze nu doen. YPG heeft weinig mensen en nog minder munitie. De Grote Sultan laat immers geen hulp toe. De stad moet vallen om het Turks expansionisme mogelijk te maken, dit weten de Amerikanen ook.quote:
De VS zal er alles aan doen om dat te voorkomen, ze bombarderen ook vandaag gewoon weer door. Daarbij maakt de YPG de wapens en munitie van ISIS weer buit door steeds na een luchtaanval een offensief te starten. Vergeet niet dat Centcom een rechtstreekse lijn heeft met de YPG op de grond.quote:Op zondag 19 oktober 2014 18:19 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Gewoon, doorgaan zoals ze nu doen. YPG heeft weinig mensen en nog minder munitie. De Grote Sultan laat immers geen hulp toe. De stad moet vallen om het Turks expansionisme mogelijk te maken, dit weten de Amerikanen ook.
De Amerikanen weten dat wel, maar willen dat niet.quote:Op zondag 19 oktober 2014 18:19 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Gewoon, doorgaan zoals ze nu doen. YPG heeft weinig mensen en nog minder munitie. De Grote Sultan laat immers geen hulp toe. De stad moet vallen om het Turks expansionisme mogelijk te maken, dit weten de Amerikanen ook.
Las gister of eergister dat YPG bevoorradingen had gehad en verse eenheden.quote:Op zondag 19 oktober 2014 18:19 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Het zou nogal een flinke imagoschade opleveren als ze van die domme seculiere Koerden zouden verliezen he.quote:Op zondag 19 oktober 2014 18:29 schreef UpsideDown het volgende:
Het zou strategisch vrij dom zijn van ISIS om zich te blijven stukbijten op Kobane, terwijl andere steden wellicht veel eenvoudiger in te nemen zijn. Volgens mij verplaatst het momentum zich nu ook weer naar Irak, ze proberen Bagdad te omsingelen.
Tanks en artillerie hebben ze sowieso niks meer aan, dat zijn magneten voor luchtaanvallen.quote:Op zondag 19 oktober 2014 18:28 schreef marsan het volgende:
[..]
Las gister of eergister dat YPG bevoorradingen had gehad en verse eenheden.
Dat deden ze in Rabia, Hasakah en Maxmour ook al.quote:Op zondag 19 oktober 2014 18:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het zou nogal een flinke imagoschade opleveren als ze van die domme seculiere Koerden zouden verliezen he.
Jaja, maar dit is echt een groot offensief he.quote:Op zondag 19 oktober 2014 18:32 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Dat deden ze in Rabia, Hasakah en Maxmour ook al.
twitter:HaraldDoornbos twitterde op zondag 19-10-2014 om 18:20:16RT @Alamet0 Sad news just in: Press TV journalist killed in road accident in Suru Turkey on #Kobani border. reageer retweet
twitter:Alamet0 twitterde op zondag 19-10-2014 om 17:43:56Wait!!! Press TV journalist killed in road accident in Turkey was Serena Shim, threatened by MIT just day ago?!? https://t.co/QahWapxpNr reageer retweet
Jij roept ook om de week wat andersquote:Op zondag 19 oktober 2014 18:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jaja, maar dit is echt een groot offensief he.
ISIS ziet zichzelf als onoverwinnelijk, ze nemen sowieso geen vrede met deze situatie. Kobani gaat gewoon vallen.
Op de gebieden waar ze grenzen aan IS kunnen ze aanvallen.quote:
Yep,quote:Op zondag 19 oktober 2014 18:31 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Tanks en artillerie hebben ze sowieso niks meer aan, dat zijn magneten voor luchtaanvallen.
In Noord Irak worden ze met tegenzin in uiterste noodzaak ingezet. Om Kobane te kunnen bestrijken moeten ze van Incirlik vertrekken maar dat staan de turken niet toe.quote:Op zondag 19 oktober 2014 18:43 schreef Szura het volgende:
Wat is eigenlijk het vliegbereik van een Apache? Als ze die zouden inzetten, zouden er zoveel meer ISIS-apen kapot geknald kunnen worden.
Als ex-lid van een mortierpeloton zou ik ze wel weten te vinden op een kaart. En accurate kaarten, luchtfoto's, zijn tegenwoordig op internet voor iedereen direct beschikbaar. Mortieren horen bij ouderwetse oorlogsvoering. Of met andere woorden: het voordeel van snel verbergen en schieten is weg.quote:Op zondag 19 oktober 2014 18:41 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Yep,
IS zal naar alle waarschijnlijkheid zoveel mogelijk mortieren laten aanvoeren. Mortieren zijn compact, licht en snel te verplaatsen. Motorfietsen en autos kunnen ze vervoeren. De nadelen zijn korte reikwijdte en onnauwkeurigheid. De korte reikwijdte is in het geval van Kobane voor IS van weinig belang en bedraagt altijd nog enkele kilometers. Vanwege de luchtaanvallen is dit voor hen het meest effectieve wapen. Moeilijk te zien van grote hoogte, snel te verbergen, weinig mensen nodig voor de bediening.
De huidige verkenning en strikes gaan vanaf zeer grote hoogte. Dat levert beperkingen op. Ik verwacht de komende tijd een sterke toename van mortierinslagen in Kobane. De tijd zal het leren.quote:Op zondag 19 oktober 2014 19:06 schreef JerryWesterby het volgende:
Als ex-lid van een mortierpeloton zou ik ze wel weten te vinden op een kaart. En accurate kaarten, luchtfoto's, zijn tegenwoordig op internet voor iedereen direct beschikbaar. Mortieren horen bij ouderwetse oorlogsvoering. Of met andere woorden: het voordeel van snel verbergen en schieten is weg.
De kracht van snelle moderne luchtaanvallen neemt daarentegen alleen maar toe.
Vraag ik me ook af.quote:Op zondag 19 oktober 2014 19:24 schreef b4kl4p het volgende:
Wat is nou de stand van zaken? Is Kobane nu weer van YPG, en hoe is het IS offensief van vannacht verlopen?
Er is weinig betrouwbare info want journalisten wagen zich niet in de buurt van IS. IS heeft het onthoofden van journalisten hoog op de agenda staan. YPG beweert de aanval van vanacht met succes te hebben afgeslagen. Vandaag overdag was er op enkele mortierinslagen na weinig wapengekletter te zien en horen.quote:Op zondag 19 oktober 2014 19:24 schreef b4kl4p het volgende:
Wat is nou de stand van zaken? Is Kobane nu weer van YPG, en hoe is het IS offensief van vannacht verlopen?
De afgelopen week zal wel lekker voor het moreel geweest zijn daar bij IS.quote:Op zondag 19 oktober 2014 19:36 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Er is weinig betrouwbare info want journalisten wagen zich niet in de buurt van IS. IS heeft het onthoofden van journalisten hoog op de agenda staan. YPG beweert de aanval van vanacht met succes te hebben afgeslagen. Vandaag overdag was er op enkele mortierinslagen na weinig wapengekletter te zien en horen.
Mwah,quote:Op zondag 19 oktober 2014 19:40 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
De afgelopen week zal wel lekker voor het moreel geweest zijn daar bij IS.
Staat een hoop interessante info in inderdaad.quote:
twitter:Damascus_01 twitterde op zondag 19-10-2014 om 20:11:12People of Ayn al-Arab regain control of areas in the eastern part of the city #Kobane http://t.co/I3XdR7IU8e http://t.co/P6JkEwn3B3 reageer retweet
quote:Isil presence in Turkey targeting Syrian rebels
Shooting of Syrian rebel inside Turkey casts doubt on loyalties of Nato ally in fight against Isil
A top Syrian rebel commander was shot and wounded in an apparent kidnapping attempt by the Islamic State in a Turkish city, raising questions about Ankara’s readiness to stop jihadists operating on its soil.
Abu Issa, the leader of Thuwar Raqqa, a Syrian rebel group who has been fighting the Islamic State of Iraq and the Levant (Isil) in the town of Kobane, was ambushed by Isil extremists in Urfa in neighbouring Turkey.
-knip-
Leider van Al Nusra Abu Mohamad Al Golani was de rechterhand van Abu Bakir Al Bagdadi in Irak. Kort nadat de Syrische opstand begon tegen de Syrische regering verhuisde Al Golani naar Syrie,hij werd gesteund door Abu Bakir Albagdadi. Hij werd in Syrie Emir (leider) van Jabhat Al Nusra.quote:Op zondag 19 oktober 2014 17:30 schreef Buffell het volgende:
[..]
Erdoganquote:Op zondag 19 oktober 2014 20:57 schreef .Exe het volgende:
Weer een bericht waaruit blijkt wat een fantastisch vrij land Turkije is![]()
Vooral het filmpje even kijken.
Press TV reporter in Turkey killed in suspicious car accident
R.I.Pquote:Op zondag 19 oktober 2014 20:57 schreef .Exe het volgende:
Straks wordt Harald ook nog omgelegd.twitter:HaraldDoornbos twitterde op zondag 19-10-2014 om 18:40:57recent article --> Press TV correspondent accused of spying over unbiased reporting http://t.co/FnMsVzUl5j reageer retweet
Laat Libanon alsjeblieft wl stabiel blijvenquote:Machnouk blames Hezbollah for security plan failure
BEIRUT: Hezbollah’s "partisan immunity" has led to the failure of the security plan in Lebanon, Interior Minister Nouhad Machnouk said Saturday, adding that security forces have primarily targeted members of one community.
“We won't accept that we be turned into Sahwa leaders specialized in imposing security on one part of the Lebanese as the other part enjoys 'partisan immunity',” Mashnouk said during a memorial service in honor of the late ISF information branch head Brig. Gen. Wissam al-Hasan who was killed in a Beirut car bomb two years ago.
The Sahwa is a network of Sunni tribal fighters in Iraq that were allied with the United States to combat al-Qaida.
The security plan has been turned into a project that holds perpetrators of one community accountable while neglecting the others, the minister said, hinting that the plan’s implementation predominantly targets Sunni communities and turns a blind eye to Hezbollah-dominated area.
Machnouk said he had discussed the state’s inability to exert control over these areas with former President Michel Sleiman during his presidency, Progressive Socialist Party leader Walid Jumblatt, Parliament Speaker Nabih Berri and Free Patriotic Movement leader Michel Aoun. “They all agreed that the errors in the security plan must be fixed,” Machnouk said, “but nothing was achieved.”
During his speech, Machnouk said a certain security institution was biased in favor of Hezbollah in a veiled reference to the Army Intelligence unit.
The Army Intelligence had been subject to criticism from hardline MP Khaled Daher and other March 14 figures over the issue.
According to Machnouk, discrimination practiced by the security forces has been a major factor in “increasing the feelings of injustice and frustration, which in turn also increase extremism.”
He explained that the failure of the security plan for Lebanon has been the result of political, rather than technical reasons.
In another reference to Hezbollah, the interior minister said that “a Lebanese group considers its abilities to be greater than Lebanon, but the hefty price of those abilities must be paid by all the Lebanese.”
Machnouk added that investigators were "on the verge of discovering the truth behind the assassination.”
Hezbollah came under fire by several prominent March 14 figures, including Justice Minister Ashraf Rifi last week, who claimed that Hezbollah was implicated in the attacks on Army positions in the northern port city. Hezbollah rejected the claims, and accused the perpetrators of being close allies of the Future Movement, saying the party has supplied the necessary legal cover to prevent their trials.
Renewed tensions in Tripoli has disrupted the relative stability achieved since the implementation of a security plan in April to restore law and order to the city, which has witnessed a series of deadly clashes over the past several years between supporters and opponents of Syrian President Bashar Assad.
Klinkt heel erg als de Allah van de extremisten met hun 'oemma'. Pot verwijt de ketel hier.quote:
twitter:Damascus_01 twitterde op zondag 19-10-2014 om 20:33:51#SAA and #NDF units continue advancing in Jabaylieh surroundings in #Aleppo countryside #Syria http://t.co/NhNYsybW8I reageer retweet
twitter:IvanSidorenko1 twitterde op zondag 19-10-2014 om 20:51:26#Syria #DeirEzzor #SAA #NDF More Video from #Hawijah Sager Island with 104th Brig of Republican Guards http://t.co/SEr9QA7BzR reageer retweet
Nee zo zou jij het doen. Erdo is slimmer helaas..quote:Op zondag 19 oktober 2014 21:10 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Dat auto ongeluk heeft Erdogan persoonlijk geregeld. Olie op de baan dit dat alles.
Als ISIS de klus niet kan klaren, dan de Koerden maar laten uithongeren.quote:
twitter:Rekka_K twitterde op zondag 19-10-2014 om 18:22:25One of the Kobani's last doctors, Welat Xell Omer: Islamic State destroyed our last two ambulances. reageer retweet
Video is van een paar dagen geleden, dat gebouw wat je ziet is het cultureel centrum wat ze kortstondig in handen hebben gehad.quote:Op zondag 19 oktober 2014 21:47 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
Zo te zien zijn die Isis aapjes nog steeds in Kobani ?
twitter:Isham_AlAssad twitterde op zondag 19-10-2014 om 22:48:55Syrian Army Continues Advance on Several Axes in NorthEast of #Aleppo countryside, #Syria. http://t.co/Hm4h4yFcKS http://t.co/79rs2sVQ7Z reageer retweet
quote:Op zondag 19 oktober 2014 20:57 schreef .Exe het volgende:
Wat een eenzijdige kijk heeft die man zeg. De VS bombardeert niks belangrijks in Syri... nee wat hebben ze de laatste weken rond Kobani dan gedaan?quote:
Vind ik ook. Vandaar mijn reactie. Als het zo is, triest dat het 'democratische' Turkije dit zo meent te moeten oplossen.quote:
Hizbullah he...brengen Libanon de vernietiging met hun bemoeienis in Syrie waar ze tot in Aleppo de in Damascus aanwezige sjitische shrines "bewaken"quote:Op zondag 19 oktober 2014 21:16 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Laat Libanon alsjeblieft wl stabiel blijven
Daar wachten we al weken op. Het is niet zo dat dit de eerste aanleiding is.quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:31 schreef Yasmin23 het volgende:
Word Turkije vanuit de NAVO niet aangesproken op hun dubieuze gedrag ?
Hezbollah weet gewoon dat een Salafistisch Syri hun einde is. Daarom maken zij de Salafisten in Syri dood.quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:29 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Hizbullah he...brengen Libanon de vernietiging met hun bemoeienis in Syrie waar ze tot in Aleppo de in Damascus aanwezige sjitische shrines "bewaken"![]()
En iedereen heeft ze ervoor gewaarschuwd![]()
Ze trekken heel Libanon mee terug een grote burgeroorlog in en de Syrische burgeroorlog slaat langzaam aan over op Libanon is al langer duidelijk
NAVO heeft het te druk met Koude oorlogje spelen met Putin, daarnaast moet dan iemand als Obama iets gaan roepen en Obama vind nergens meer iets van, zodat hij straks lekker betaalde lezingen kan geven of een goed baantje bij de VN of Navo krijgt.quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:31 schreef Yasmin23 het volgende:
Word Turkije vanuit de NAVO niet aangesproken op hun dubieuze gedrag ?
Het interview is van 15 oktober.quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:22 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Wat een eenzijdige kijk heeft die man zeg. De VS bombardeert niks belangrijks in Syri... nee wat hebben ze de laatste weken rond Kobani dan gedaan?
Dat interview was meer terecht geweest wanneer het in het begin van de luchtaanvallen was gehouden, nu loopt hij een beetje achter de feiten aan.
Ja, het zou rustig gebleven zijn in Libanon als Hezbollah niks had gedaan.quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:29 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Hizbullah he...brengen Libanon de vernietiging met hun bemoeienis in Syrie waar ze tot in Aleppo de in Damascus aanwezige sjitische shrines "bewaken"![]()
En iedereen heeft ze ervoor gewaarschuwd![]()
Ze trekken heel Libanon mee terug een grote burgeroorlog in en de Syrische burgeroorlog slaat langzaam aan over op Libanon is al langer duidelijk
Beetje karma voor het in de fik steken van ambulances in Turkije door Koerdenquote:Op zondag 19 oktober 2014 21:46 schreef SadPanda het volgende:
twitter:Rekka_K twitterde op zondag 19-10-2014 om 18:22:25One of the Kobani's last doctors, Welat Xell Omer: Islamic State destroyed our last two ambulances. reageer retweet
quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Je verwacht dat dat toch niet op een bepaald niveau...
De stellige overtuiging waar je onderstreepte ook mee zegtquote:Op zondag 19 oktober 2014 17:29 schreef JerryWesterby het volgende:
Het blijft vervreemdend dat iedereen op internet toe zit te kijken hoe een handjevol Koerden met primitieve geweren stand houdt tegen een leger zombies met buitgemaakte moderne wapens, en slechts geholpen wordt door Amerikanen vanaf de andere kant van de wereld.
De ergste boef hier is moslimbroeder Erdogan, de facto dictator van Turkije, met een leger dat ISIS makkelijk de baas zou kunnen, maar die liever heeft dat ISIS wint.
Die ambulances hielpen gewonde ISIS terroristen...quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:39 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Beetje karma voor het in de fik steken van ambulances in Turkije door Koerden
Beetje...
prachtigequote:
Nja bedoel wat de gevolgen zijn van bepaalde beslissingen. Dit gaat om mensenlevens, de toekomst van bepaalde gebieden etc.quote:
De manier waarop wel. Maar snap je punt.quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
ISIS ratten die worden afgemaakt kunnen per definitie niet schokkend zijn.
Ik wacht nog steeds op de filmpjes waarbij ISIS lui op een zeer harde manier gemarteld worden.quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:42 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
De manier waarop wel. Maar snap je punt.
Nog niks gevonden op die gore.com site ofzo ?quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik wacht nog steeds op de filmpjes waarbij ISIS lui op een zeer harde manier gemarteld worden.
Er zijn genoeg martel filmpjes, maar veel mensen die worden gemarteld zijn onschuldig.quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:44 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nog niks gevonden op die gore.com site ofzo ?
Hizbullah weet dat een niet-Assadistisch Syrie het einde is voor hun eigen inluidt. Ze hebben hun lot direct aan dat van Assad verbonden en waren gedwongen hem te redden dus. Alleen hebben ze weldegelijk de strijd daarmee definitief naar Libanon gehaald. Libanon is weer terug bij af. Begint een beetje een kanker te worden dat "resistance gezwel" nu Israel al jaren is teruggetrokken en van bezetting zoals voorheen in Libanon al een tijdje geen sprake meer is.quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:32 schreef IPA35 het volgende:
Hezbollah weet gewoon dat een Salafistisch Syri hun einde is. Daarom maken zij de Salafisten in Syri dood.
Bedoelde ook specifiek isis filmpjes hequote:Op zondag 19 oktober 2014 23:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er zijn genoeg martel filmpjes, maar veel mensen die worden gemarteld zijn onschuldig.
Daar zoek ik niet naar he. Filmpjes waarbij ratten als ISIS gemarteld worden geven mij genoegdoening, onschuldige mensen moet men met rust laten.
Nee niet echt. Je hebt wel filmpjes waarbij de SAA loopt de slaan op andere gasten, maar dat stelt allemaal weinig voor.quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:46 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Bedoelde ook specifiek isis filmpjes he
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |