In Noord Irak worden ze met tegenzin in uiterste noodzaak ingezet. Om Kobane te kunnen bestrijken moeten ze van Incirlik vertrekken maar dat staan de turken niet toe.quote:Op zondag 19 oktober 2014 18:43 schreef Szura het volgende:
Wat is eigenlijk het vliegbereik van een Apache? Als ze die zouden inzetten, zouden er zoveel meer ISIS-apen kapot geknald kunnen worden.
Als ex-lid van een mortierpeloton zou ik ze wel weten te vinden op een kaart. En accurate kaarten, luchtfoto's, zijn tegenwoordig op internet voor iedereen direct beschikbaar. Mortieren horen bij ouderwetse oorlogsvoering. Of met andere woorden: het voordeel van snel verbergen en schieten is weg.quote:Op zondag 19 oktober 2014 18:41 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Yep,
IS zal naar alle waarschijnlijkheid zoveel mogelijk mortieren laten aanvoeren. Mortieren zijn compact, licht en snel te verplaatsen. Motorfietsen en autos kunnen ze vervoeren. De nadelen zijn korte reikwijdte en onnauwkeurigheid. De korte reikwijdte is in het geval van Kobane voor IS van weinig belang en bedraagt altijd nog enkele kilometers. Vanwege de luchtaanvallen is dit voor hen het meest effectieve wapen. Moeilijk te zien van grote hoogte, snel te verbergen, weinig mensen nodig voor de bediening.
De huidige verkenning en strikes gaan vanaf zeer grote hoogte. Dat levert beperkingen op. Ik verwacht de komende tijd een sterke toename van mortierinslagen in Kobane. De tijd zal het leren.quote:Op zondag 19 oktober 2014 19:06 schreef JerryWesterby het volgende:
Als ex-lid van een mortierpeloton zou ik ze wel weten te vinden op een kaart. En accurate kaarten, luchtfoto's, zijn tegenwoordig op internet voor iedereen direct beschikbaar. Mortieren horen bij ouderwetse oorlogsvoering. Of met andere woorden: het voordeel van snel verbergen en schieten is weg.
De kracht van snelle moderne luchtaanvallen neemt daarentegen alleen maar toe.
Vraag ik me ook af.quote:Op zondag 19 oktober 2014 19:24 schreef b4kl4p het volgende:
Wat is nou de stand van zaken? Is Kobane nu weer van YPG, en hoe is het IS offensief van vannacht verlopen?
Er is weinig betrouwbare info want journalisten wagen zich niet in de buurt van IS. IS heeft het onthoofden van journalisten hoog op de agenda staan. YPG beweert de aanval van vanacht met succes te hebben afgeslagen. Vandaag overdag was er op enkele mortierinslagen na weinig wapengekletter te zien en horen.quote:Op zondag 19 oktober 2014 19:24 schreef b4kl4p het volgende:
Wat is nou de stand van zaken? Is Kobane nu weer van YPG, en hoe is het IS offensief van vannacht verlopen?
De afgelopen week zal wel lekker voor het moreel geweest zijn daar bij IS.quote:Op zondag 19 oktober 2014 19:36 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Er is weinig betrouwbare info want journalisten wagen zich niet in de buurt van IS. IS heeft het onthoofden van journalisten hoog op de agenda staan. YPG beweert de aanval van vanacht met succes te hebben afgeslagen. Vandaag overdag was er op enkele mortierinslagen na weinig wapengekletter te zien en horen.
Mwah,quote:Op zondag 19 oktober 2014 19:40 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
De afgelopen week zal wel lekker voor het moreel geweest zijn daar bij IS.
Staat een hoop interessante info in inderdaad.quote:
twitter:Damascus_01 twitterde op zondag 19-10-2014 om 20:11:12People of Ayn al-Arab regain control of areas in the eastern part of the city #Kobane http://t.co/I3XdR7IU8e http://t.co/P6JkEwn3B3 reageer retweet
quote:Isil presence in Turkey targeting Syrian rebels
Shooting of Syrian rebel inside Turkey casts doubt on loyalties of Nato ally in fight against Isil
A top Syrian rebel commander was shot and wounded in an apparent kidnapping attempt by the Islamic State in a Turkish city, raising questions about Ankara’s readiness to stop jihadists operating on its soil.
Abu Issa, the leader of Thuwar Raqqa, a Syrian rebel group who has been fighting the Islamic State of Iraq and the Levant (Isil) in the town of Kobane, was ambushed by Isil extremists in Urfa in neighbouring Turkey.
-knip-
Leider van Al Nusra Abu Mohamad Al Golani was de rechterhand van Abu Bakir Al Bagdadi in Irak. Kort nadat de Syrische opstand begon tegen de Syrische regering verhuisde Al Golani naar Syrie,hij werd gesteund door Abu Bakir Albagdadi. Hij werd in Syrie Emir (leider) van Jabhat Al Nusra.quote:Op zondag 19 oktober 2014 17:30 schreef Buffell het volgende:
[..]
Misschien heb ik er volledig overheen gelezen overal, want ik volg het nieuws nog wel aardig, maar; is Al-Nusra een 'dochteronderneming' van IS of hoe moet ik dat zien?
Erdoganquote:Op zondag 19 oktober 2014 20:57 schreef .Exe het volgende:
Weer een bericht waaruit blijkt wat een fantastisch vrij land Turkije is![]()
Vooral het filmpje even kijken.
Press TV reporter in Turkey killed in suspicious car accident
R.I.Pquote:Op zondag 19 oktober 2014 20:57 schreef .Exe het volgende:
Weer een bericht waaruit blijkt wat een fantastisch vrij land Turkije is![]()
Vooral het filmpje even kijken.
Press TV reporter in Turkey killed in suspicious car accident
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |