Ik dacht al, waar gaat mijn tekst heen?quote:
Dat was niet echt diepzinnig. Ik stel voor plaatjes van Libanese vrouwen te gaan posten.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 00:17 schreef De_Guidance het volgende:
Overigens vind ik een diepzinnig gesprek over religie in een reeks over een land wat geteisterd wordt door een deels religieus conflict niet per se verkeerd.
SPOILER: verzameling kiekjes, naar het schijnt KobaneOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Say what?
Het was meer politiek/filosofisch.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 00:19 schreef De_Guidance het volgende:
Nou ja diepzinnig is wellicht wat overdreven inderdaad. Maar ik vond het wel interessant.
twitter:Kobane33 twitterde op zaterdag 18-10-2014 om 00:03:52American who has joined #YPG to fight #ISIS will be interviewed tomorrow at 18.05 GMT on #NRT http://t.co/xMg4RILii0 http://t.co/UsUJmrER06 reageer retweet
twitter:Warren_1215 twitterde op zaterdag 18-10-2014 om 00:43:35@AliShroogi SOHR is run by a Syrian Ikhwani from his house in Coventry. reageer retweet
Ik kan niet over andere gelovigen spreken, maar het achterlopen in de islamitische wereld heeft naar mijn idee een fundamentelere oorzaak die teruggaat tot de 13e-14e eeuw toen de leidende rol die de moslims in de wereld hadden sinds de bloeiperiode van de Islam (7e t/m 9e eeuw) op het gebied van wetenschap en innovatie overging op Europa.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 23:39 schreef Monidique het volgende:
[..]
Achterlopen impliceert een lineair, doelgericht pad, waar je naar voren of naar achteren kunt. Dat is niet het geval als het gaat om de menselijke samenleving, zie het moderne ISIS. Tenzij dat natuurlijk weer iets is wat achterloopt. Maar dan kom je al snel uit op No True Scotsman...
Gelovigen lopen niet achter. Ze hebben andere ideeën dan niet-gelovigen. De kern van geloof, over het algemeen, richt zich niet op de kennis van de natuur, dat is alleen belangrijk voor een marginaal gedeelte van gelovigen.
interessant TM.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 01:01 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik kan niet over andere gelovigen spreken, maar het achterlopen in de islamitische wereld heeft naar mijn idee een fundamentelere oorzaak die teruggaat tot de 13e-14e eeuw toen de leidende rol die de moslims in de wereld hadden sinds de bloeiperiode van de Islam (7e t/m 9e eeuw) op het gebied van wetenschap en innovatie overging op Europa.
Tot die tijd was de dominante beleving van irfan, kennis(vergaring), naar mijn idee gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek en rationaliteit om de schepping en attributen van God te willen doorgronden in deze wereld (dus God leren kennen door zijn schepping), maar dit maakte plaats voor een meer mystieke beleving die meer gericht was op het hiernamaals en het opdoen van kennis door isolatie. Vanaf de 11e-12e eeuw zie je ook dat soefibewegingen en tariqa's toenemen en dat rationaliteit en het verstand bij het bereiken van irfan min of meer geminacht worden en dat sjeiks en geestelijken een prominentere rol spelen in de beleving en interpretatie van het geloof en kennis. Uiteraard heeft dit ook te maken met politieke ontwikkelingen, zoals de Mongoolse invasie, waardoor het idee dat de gecorrumpeerde wereld slechts een test is voor de eigenlijke beloning in het hiernamaals meer in het leven werd geroepen.
Daarnaast heeft de islamitische wereld haar sociologische instituten en kennisinstituten niet kunnen voortzetten zoals men in Europa wel heeft kunnen doen (Oxford, Cambridge, Parijs, Italië, etc.), waardoor de opgedane kennis nieuwere generaties niet heeft kunnen opleiden en prikkelen om deze uit te bouwen. Het overbrengen van kennis en een cultuur van wetenschappelijk onderzoek is net zo belangrijk als het produceren van kennis, zo niet belangrijker, maar de madrassa's hebben dit in de islamitische wereld helaas onvoldoende kunnen bewerkstelligen.
Nu zien we dus inderdaad Arabieren (lees: moslims) met luxe auto's en mobieltjes die in de westerse wereld zijn ontworpen en geproduceerd, maar moslims, even generaliserend gesproken, hebben noch de middelen noch de kennis om zelf op eenzelfde peil te komen.
Het is erg interessant om te lezen hoe moslimwetenschappers in die tijd dachten over kennis(vergaring) en de relatie daarvan met God.quote:
Sorry voor het offtopic gaan.quote:Ibn al-Haytham schreef zijn experimentele wetenschappelijke methode en wetenschappelijk scepticisme aan zijn islamitisch geloof toe. Het islamitische heilige boek (De Koran), bijvoorbeeld, legt een sterke nadruk op empirisme. [bv. 2.164] Hij geloofde ook dat de mensen inherent ontsierd zijn en dat slechts God perfect is. Hij redeneerde dat om de waarheid over de natuur te ontdekken, het noodzakelijk is om menselijk advies en menselijke fouten te elimineren, en het heelal toe te staan voor zich te spreken.
Ibn al-Haytham beschreef zijn onderzoek naar waarheid en kennis als manier om hem dichter tot God te brengen: "Ik streefde constant naar kennis en waarheid, en het werd mijn overtuiging dat om toegang te krijgen tot nabijheid aan God, er geen betere manier is dan die van het zoeken naar waarheid en kennis."
Bron: Wikipedia
NWO.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 23:15 schreef firefly3 het volgende:
Sowiezo moet er 1 wereld leiding komen om ruimtevaart en milieu te kunnen financieren. Genoeg gekut met oorlogen.
twitter:ArmedResearch twitterde op vrijdag 17-10-2014 om 22:49:04Syrian Air Force reportedly destroys a convoy of 30 cars near #Daraa that entered from Jordan carrying rebels and supplies. #Syria reageer retweet
Leuke en interessante post!quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 01:01 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik kan niet over andere gelovigen spreken, maar het achterlopen in de islamitische wereld heeft naar mijn idee een fundamentelere oorzaak die teruggaat tot de 13e-14e eeuw toen de leidende rol die de moslims in de wereld hadden sinds de bloeiperiode van de Islam (7e t/m 9e eeuw) op het gebied van wetenschap en innovatie overging op Europa.
Tot die tijd was de dominante beleving van irfan, kennis(vergaring), naar mijn idee gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek en rationaliteit om de schepping en attributen van God te willen doorgronden in deze wereld (dus God leren kennen door zijn schepping), maar dit maakte plaats voor een meer mystieke beleving die meer gericht was op het hiernamaals en het opdoen van kennis door isolatie. Vanaf de 11e-12e eeuw zie je ook dat soefibewegingen en tariqa's toenemen en dat rationaliteit en het verstand bij het bereiken van irfan min of meer geminacht worden en dat sjeiks en geestelijken een prominentere rol spelen in de beleving en interpretatie van het geloof en kennis. Uiteraard heeft dit ook te maken met politieke ontwikkelingen, zoals de Mongoolse invasie, waardoor het idee dat de gecorrumpeerde wereld slechts een test is voor de eigenlijke beloning in het hiernamaals meer in het leven werd geroepen.
Daarnaast heeft de islamitische wereld haar sociologische instituten en kennisinstituten niet kunnen voortzetten zoals men in Europa wel heeft kunnen doen (Oxford, Cambridge, Parijs, Italië, etc.), waardoor de opgedane kennis nieuwere generaties niet heeft kunnen opleiden en prikkelen om deze uit te bouwen. Het overbrengen van kennis en een cultuur van wetenschappelijk onderzoek is net zo belangrijk als het produceren van kennis, zo niet belangrijker, maar de madrassa's hebben dit in de islamitische wereld helaas onvoldoende kunnen bewerkstelligen.
Nu zien we dus inderdaad Arabieren (lees: moslims) met luxe auto's en mobieltjes die in de westerse wereld zijn ontworpen en geproduceerd, maar moslims, even generaliserend gesproken, hebben noch de middelen noch de kennis om zelf op eenzelfde peil te komen en zelf te produceren en creëren i.p.v. overkopen of kopiëren.
Inderdaad, IS heeft al moeten terugtrekken. YPGquote:Op zaterdag 18 oktober 2014 12:14 schreef SteelDogg het volgende:
De luchtaanvallen hebben z'n effect zien we nu
twitter:
twitter:
twitter:RangAbdullah twitterde op zaterdag 18-10-2014 om 15:47:21Spotted on Kobane live stream: Turkish soldiers firing mortars at Kurdish #YPG fighters in Kobane. http://t.co/OVuky5mXow reageer retweet
twitter:RangAbdullah twitterde op zaterdag 18-10-2014 om 16:29:39Correction: Turkey has not yet fired, but the mortars were clearly pointed at YPG-controlled parts of Kobane. reageer retweet
twitter:EN_AWDNEWS twitterde op zaterdag 18-10-2014 om 16:38:36@Fairview360 @ColdKurd @Hevallo Turkish general prosecutor:We might execute Abdullah Öcalanhttp://t.co/yvLrOb8ta4 reageer retweet
twitter:ArmedResearch twitterde op zaterdag 18-10-2014 om 16:47:02Incredible pictures from #Kobane this morning as airstrikes finish off #ISIS. Pics via @Ozgur_Amed h/t @rConflictNews http://t.co/HvYSra0TD1 reageer retweet
Gewoon blindelings kopiëren joh is het bestequote:Op zaterdag 18 oktober 2014 15:52 schreef .Exe het volgende:
twitter:RangAbdullah twitterde op zaterdag 18-10-2014 om 15:47:21Spotted on Kobane live stream: Turkish soldiers firing mortars at Kurdish #YPG fighters in Kobane. http://t.co/OVuky5mXow reageer retweet
[ afbeelding ]twitter:RangAbdullah twitterde op zaterdag 18-10-2014 om 16:29:39Correction: Turkey has not yet fired, but the mortars were clearly pointed at YPG-controlled parts of Kobane. reageer retweet
Doei ISISquote:Op zaterdag 18 oktober 2014 16:57 schreef .Exe het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]twitter:ArmedResearch twitterde op zaterdag 18-10-2014 om 16:47:02Incredible pictures from #Kobane this morning as airstrikes finish off #ISIS. Pics via @Ozgur_Amed h/t @rConflictNews http://t.co/HvYSra0TD1 reageer retweet
twitter:arahmangok twitterde op zaterdag 18-10-2014 om 18:08:13IŞİD tekrar bomba yüklü araçla Kobanê'de YPG noktasına yönelik eylem gerçekleştirmek isterken araç hedefine ulaşmadan imha edildi. reageer retweet
Kan er een vertaling bij dit soort berichten?quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 18:14 schreef .Exe het volgende:
twitter:arahmangok twitterde op zaterdag 18-10-2014 om 18:08:13IŞİD tekrar bomba yüklü araçla Kobanê'de YPG noktasına yönelik eylem gerçekleştirmek isterken araç hedefine ulaşmadan imha edildi. reageer retweet
Goed. Kill 'em all.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 16:57 schreef .Exe het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]twitter:ArmedResearch twitterde op zaterdag 18-10-2014 om 16:47:02Incredible pictures from #Kobane this morning as airstrikes finish off #ISIS. Pics via @Ozgur_Amed h/t @rConflictNews http://t.co/HvYSra0TD1 reageer retweet
Daesh VBIED vernietigd door YPG voordat hij zijn doel bereikte in Kobani.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 18:14 schreef .Exe het volgende:
Nou ik niet hoor. Syrische leger is goed bezigquote:Op zaterdag 18 oktober 2014 18:23 schreef IPA35 het volgende:
Als Assad dit doet gaan ze hier helemaal huilie doen.
twitter:IvanSidorenko1 twitterde op zaterdag 18-10-2014 om 11:30:01#Syria #Damascus #Italy, #Kuwait, #Tunisia decided to resume diplomatic relations with Damascus. http://t.co/ckHDhm7ghI reageer retweet
twitter:PetoLucem twitterde op zaterdag 18-10-2014 om 18:38:21Loy.s.: #SAA captured the "law-enforcement building". Could be the Prison Security Branch. #Aleppo #Syia http://t.co/KJ20lAp8ZT reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |