De 80s zijn zwaar onderschat, in de underground waren er genoeg pareltjes. Vooral uit de Post-punk hoekquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:29 schreef Beregd het volgende:
In vergelijking met de rest van de jaren tachtig, een uitstekende band.
Shoot me, maar beste Post-Punk platen komen uit de jaren 70.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:49 schreef Gehenna het volgende:
[..]
De 80s zijn zwaar onderschat, in de underground waren er genoeg pareltjes. Vooral uit de Post-punk hoek![]()
Hoe meet je eigenlijk Hypeness? Aantal posts op Fok!? Of cijfer van P4K?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:51 schreef Norrage het volgende:
[..]
Eerste album was nog een veel grotere hype. Tweede album waren ze bekend, en werden ze zelfs een beetje mainstream bekend
MM en RYM, en Pitchfork, en blogs, en fok, en nog meerquote:Op woensdag 15 oktober 2014 00:04 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hoe meet je eigenlijk Hypeness? Aantal posts op Fok!? Of cijfer van P4K?
Trouwens even offtopic, jij hebt toch ook wel eens raad de plaat gehost? Welk programma gebruikte je daarvoor?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:49 schreef Gehenna het volgende:
[..]
De 80s zijn zwaar onderschat, in de underground waren er genoeg pareltjes. Vooral uit de Post-punk hoek![]()
Oh ik rekende voor het gemak de gothic van the cure en de post-hardcore van huskur du etc er ook onderquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:52 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Shoot me, maar beste Post-Punk platen komen uit de jaren 70.
Al zitten er begin jaren 80 ook een hoop pareltjes tussen hoor.
Al meerdere keren zelfsquote:Op woensdag 15 oktober 2014 00:08 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Trouwens even offtopic, jij hebt toch ook wel eens raad de plaat gehost? Welk programma gebruikte je daarvoor?
post-punk is zo'n term waar ik niks mee kanquote:Op woensdag 15 oktober 2014 08:14 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Oh ik rekende voor het gemak de gothic van the cure en de post-hardcore van huskur du etc er ook onder
Ik weet dan weer nooit precies wat er nu onder new wave valtquote:Op woensdag 15 oktober 2014 08:51 schreef ranja het volgende:
[..]
post-punk is zo'n term waar ik niks mee kan
volgens mij valt een hoop van die muziek gewoon onder new wave.
No-wave in iedergeval nietquote:Op woensdag 15 oktober 2014 09:59 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Ik weet dan weer nooit precies wat er nu onder new wave valt
new wave is sowieso heel breedquote:Op woensdag 15 oktober 2014 09:59 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Ik weet dan weer nooit precies wat er nu onder new wave valt
Nou iets als This Heat is zeker wel post punk en absoluut geen new wave..quote:Op woensdag 15 oktober 2014 08:51 schreef ranja het volgende:
[..]
post-punk is zo'n term waar ik niks mee kan
volgens mij valt een hoop van die muziek gewoon onder new wave.
Ik hoor er eigenlijk ook nog weinig punk danwel post-punk inquote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:37 schreef bartrid het volgende:
[..]
Nou iets als This Heat is zeker wel post punk en absoluut geen new wave..
Post punk was dan ook meer bands die de mentaliteit van punk namen maar niet de 3 accoorden rock van bv de Pistols en invloeden van jazz en dub. Pop Group en zo:quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:01 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Ik hoor er eigenlijk ook nog weinig punk danwel post-punk inZij zijn zo 'out there' dan ik ze al vrij snel in het het 'Experimental Rock' hokje gooi
Heb het maar met Sonyvegas gedaan.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 08:18 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Al meerdere keren zelfs
Opknippen deed ik met Audacity en het zipje zette ik in een public Dropbox foldertje.
Oh en ik deed altijd nog een conversie naar WAV en weer naar MP3. Zodat de ID2/3 tags weg zijn
AWESOMEquote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:30 schreef Grobbel het volgende:
En anders komt Lambchop even in Doornroosje "Nixon" integraal uitvoeren.![]()
http://www.doornroosje.nl/agenda/6127/Lambchop
Lambchop live was toch wel een van de meest saaie ervaringen die ik in mijn hele leven heb meegemaaktquote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:30 schreef Grobbel het volgende:
En anders komt Lambchop even in Doornroosje "Nixon" integraal uitvoeren.
http://www.doornroosje.nl/agenda/6127/Lambchop
5 nov loopt RDP#38 van Pipster af, dus dan kun je deze zo gebruiken als je wil (volgens mij staan er geen kandidaten meer in de pijplijn)quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:18 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Voor de mensen die trouwens zin hebben in een gratis raad de plaat:
http://www12.zippyshare.com/v/60390419/file.html
Voor mensen hier denk ik erg makkelijk hoor, maar muziekkennis op forum waar ik het deed is veeeel lager.
Feelies, Soft Boys, Echo & the Bunnymen, Chameleons, Cocteau Twins, en vooruit..... zelf the Smithsquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:52 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Shoot me, maar beste Post-Punk platen komen uit de jaren 70.
Al zitten er begin jaren 80 ook een hoop pareltjes tussen hoor.
die heb ik gewoon bij de new wave(/gothic/dark wave) staan hoorquote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:39 schreef cafca het volgende:
[..]
Echo & the Bunnymen, Chameleons, Cocteau Twins, en vooruit..... zelf the Smiths
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |