http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)an-Zwarte-Piet.dhtmlquote:Grootwinkelbedrijven als HEMA, Bijenkorf, Albert Heijn (AH) en Bart Smit worstelen met de uitmonstering van Zwarte Piet en de winkelinrichting in de sinterklaasperiode.
De voorbereidingen voor de belangrijke verkoopperiode zijn begonnen en zijn voor vele winkelketens reden aanpassingen te doen. Wat die wijzigingen zijn, houden zij echter voor zich. AH en Bart Smit zeggen geen onderdeel te willen worden van het maatschappelijke debat over Zwarte Piet.
HEMA zegt de discussie rond Zwarte Piet op de voet te volgen. 'Vooruitlopend op welke uitkomst dan ook, hebben we besloten om voor dit jaar nog vast te houden aan Sint en Piet', aldus het concern. 'Wel zijn enkele aanpassingen gedaan aan verpakkingen'.
Claim actiecomité
Het bedrijf gaat niet in op een claim van het Actiecomité Malle Piet dat 'volgend jaar het hele assortiment Zwarte Piet-vrij zal zijn'. Initiatiefnemer Marc Nelissen stelt dat de verkoopdirecteur van HEMA dat in een e-mail aan hem zou hebben beloofd.
Volgens Nelissen, opsteller van het Malle Piet Manifest, zou HEMA positief staan tegenover zijn initiatief om de Pieten voortaan in allerhande kleuren te schminken. 'Ik ben lelieblank, maar terugblikkend besef ik dat sommige mensen zich gekwetst kunnen voelen door Zwarte Piet', verduidelijkt Nelissen zijn streven naar verandering.
Cadeaupapier
De middenstand is volgens fabrikanten van geschenkpapier nog niet zo ver om Zwarte Piet in de ban te doen. De bestellingen voor cadeaupapier met Sint én Zwarte Piet komen gewoon binnen, bevestigt directeur Dave Adriaans van Decoma Verpakkingen in Lieshout. 'We merken geen verandering in bestellingen van onze klanten.'
Bijenkorf zegt dat de klimpieten als vanouds de lichthal van de vestiging in Amsterdam zullen sieren. Het uiterlijk van Zwarte Piet wordt volgens de Bijenkorf aangepast in lijn met aanbevelingen van Nederlands Centrum voor Volkscultuur en Immaterieel Erfgoed. Hoe de pieten er uit moeten zien, blijft echter onduidelijk. Dat centrum pleit na onderzoek voor kleinschalige experimenten en aanpassingen, onder meer in Amsterdam.
Bron: http://nos.nl/artikel/708(...)zwarte-piet-aan.htmlquote:Van der Laan past Zwarte Piet aan
Zwarte Pieten die meedoen aan de sinterklaasintocht in Amsterdam, zien er anders uit dan voorgaande jaren. Dat zegt de Amsterdamse burgemeester Eberhard van der Laan.
De burgemeester schrijft in een brief dat de pieten niet allemaal zwart geschminkt worden. Ongeveer een kwart van de pieten krijgt roetvegen op het verder ongeschminkte gezicht. Ook verdwijnen de oorringen en de dikke rode lippen bij alle pieten.
Edelman
De rol van onderdanige knecht past ook niet meer bij Zwarte Piet, schrijft Van der Laan in een toelichting op de vergunning die hij heeft afgegeven voor de intocht van 16 november.
De burgemeester paste de sinterklaastocht in 2013 ook al op enkele punten aan. Zo werd het paard van Sinterklaas niet door een piet begeleid, maar door een Spaanse edelman. Ook kon men kiezen voor pieten met steil haar.
Bron: ah.nlquote:Reactie op berichtgeving over Albert Heijn en Zwarte Piet
Albert Heijn is er voor iedereen. Voor de vele klanten die het Sinterklaasfeest op de gebruikelijke wijze willen vieren, hebben we producten met Zwarte Piet daarop. Maar u ziet ook producten waarop hij niet staat. Aan de klant de keuze. Er is dus geen sprake van een besluit om Zwarte Piet in de ban te doen.
Er zijn nu veel berichten in de media over Sinterklaas en Albert Heijn. Deze komen voort uit een foto van een display die nu al in de winkel staat. Daarin worden verkleedpakjes voor kinderen getoond, met kinderen zonder schmink. U vindt echter ook nu al uitingen in onze winkels waarop Zwarte Piet wél staat.
Stroopwafelpiet is met zn hoofd tussen het wafelijzer gekomen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:43 schreef sp3c het volgende:
kaaspiet is gewoon een piet die in de fondue is gevallon, das gewoon zielig
stroopwafelpiet kan ik niks mee
Die blijft gewoon plakken of zo.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:43 schreef sp3c het volgende:
stroopwafelpiet kan ik niks mee
dit klinkt logischquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:44 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Stroopwafelpiet is met zn hoofd tussen het wafelijzer gekomen.
Ben alleen bang dat kinderen het misschien na willen gaan doen. Al doen ze dat met de schoorsteen ook niet.
Dat zijn de neefjes van pepernotenpiet....man, man, man.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:42 schreef Igen het volgende:
Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag gezien, hoe kaaspiet en stroopwafelpiet aan de kinderen uitgelegd gaan worden.
Ik prefereer het fondueverhaal als je het niet erg vindt.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:45 schreef Tem het volgende:
Kaaspiet is de neger die zijn penis niet wast.
Opgedragen door je meester?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:46 schreef sp3c het volgende:
uitroeptekens toegevoegd
ik kan dat
#piet4life
Heb je ook een dergelijke verklaring voor Zwarte Piet?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:45 schreef Tem het volgende:
Kaaspiet is de neger die zijn penis niet wast.
nee door je moeder, das meer een meesteresquote:
Dat vond ik inderdaad een sympathieke uitleg. Regenboogpiet was zijn tijd vooruit. Misschien keert hij ooit nog terug.quote:
quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:43 schreef sp3c het volgende:
Au, en au.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:44 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Stroopwafelpiet is met zn hoofd tussen het wafelijzer gekomen.
Bijna geen enkel huis heeft nog een schouw, en zo wel, dan kom je als kind nog steeds niet op het dak om in de schoorsteen te springen.quote:Ben alleen bang dat kinderen het misschien na willen gaan doen. Al doen ze dat met de schoorsteen ook niet.
Ik denk het wel.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:49 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dat vond ik inderdaad een sympathieke uitleg. Regenboogpiet was zijn tijd vooruit. Misschien keert hij ooit nog terug.
In hedendaags Nederland zouden de Pieten toch ook best gay mogen zijn.quote:
tuurlijk maar don't ask, don't tellquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:54 schreef Igen het volgende:
[..]
In hedendaags Nederland zouden de Pieten toch ook best gay mogen zijn.
Met dark rooms in de kelder van het kasteel in Spanje. En heb je gelijk ook een verklaring waarom Sinterklaas geen vrouw heeft.
Ach, ik heb recht boven een gay-fetish-nachtclub gewoond, en in het appartement naast ons woonde een keurig net gezin met kleine kinderen. Ik kan me zo voorstellen dat die ooit ook gaan vragen wat dat toch voor 'winkeltje' op de begane grond is.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overleven ze wel.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:56 schreef Igen het volgende:
[..]
Ach, ik heb recht boven een gay-fetish-nachtclub gewoond, en in het appartement naast ons woonde een gezin met kleine kinderen. Ik kan me zo voorstellen dat die ooit ook gaan vragen wat dat toch voor 'winkeltje' op de begane grond is.
Leg je de rest van Sinterklaas wel uit in meer dan een paar woorden dan?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:42 schreef Igen het volgende:
Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag gezien, hoe kaaspiet en stroopwafelpiet aan de kinderen uitgelegd gaan worden.
Wij keken vroeger Dag Sinterklaas op de BRT. Tientallen afleveringen met antwoorden op vragen die kinderen over het sinterklaasverhaal zouden kunnen hebben. Inclusief de politiek-correcte uitleg dat Piet zwart wordt van de schoorsteen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:59 schreef remlof het volgende:
[..]
Leg je de rest van Sinterklaas wel uit in meer dan een paar woorden dan?
Ja en nu zijn er bijna geen schoorstenen meer dus hebben ze ook andere kleuren.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 00:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Wij keken vroeger Dag Sinterklaas op de BRT. Tientallen afleveringen met antwoorden op vragen die kinderen over het sinterklaasverhaal zouden kunnen hebben. Inclusief de politiek-correcte uitleg dat Piet zwart wordt van de schoorsteen.
Toen had ons huis ook al geen schoorsteen meer. Het hele verhaal van dat Piet door de schoorsteen de kadootjes komt brengen en daarbij zwart wordt, is eigenlijk al decennialang in z'n totaliteit niet meer echt geloofwaardig. Het zou mooi zijn als 'ze' met een goed nieuw verhaal zouden komen, dat én de kleur van Piet geloofwaardig verklaart én uitlegt hoe ze in een modern huis binnenkomen.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 00:03 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja en nu zijn er bijna geen schoorstenen meer dus hebben ze ook andere kleuren.
Toch wel extra puur.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 05:50 schreef TLC het volgende:
Ik heb vandaag een heerlijke chocolade zwarte piet gegeten![]()
Ik geloof dat ze voor de 'Piet heeft zich verkleed voor Gouda' uitleg gaan.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:42 schreef Igen het volgende:
De kaaspiet is een regelrechte belediging aan ons 'kaaskoppen'. Weg met ons!quote:Op woensdag 15 oktober 2014 07:55 schreef Prutzenberg het volgende:
Ik heb er eens over nagedacht en ik vind Kaas- en Stroopwafelpiet erg stigmatiserend. Het is gewoon een verwijzing naar kannibalisme. Eigenlijk nog rascistischer dan ZP.
Dat hoef je niet uit te leggen aan kinderen. Die accepteren dat gewoon.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:42 schreef Igen het volgende:
quote:Peter R. de Vries heeft vanmiddag een doodsbedreiging ontvangen vanwege zijn standpunt over Zwarte Piet.
Dat komt me bekend voor met Zwarte Piet. Kinderen accepteren die ook gewoon, volwassenen liepen te kutten.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 07:57 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat hoef je niet uit te leggen aan kinderen. Die accepteren dat gewoon.
De enige mensen die hier uitleg bij nodig lijken te hebben zijn de volwassenen.
de clownspietquote:Op woensdag 15 oktober 2014 08:14 schreef Cara het volgende:
de nieuwe pieten gespot in gouda
zwart, wit en grijs, worden vanmiddag geintroduceerd
[ afbeelding ]
Iedereen mag een mening hebben behalve een BN'er?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 08:28 schreef byah het volgende:
[..]
de clownspiet
meest walgelijk vind ik nog wel de inmenging van die zogenaamde BN'ers
Bijna iedereen is tegen afschaffing zwarte piet. BN'ers zijn opeens voor. Ik denk dat ze vooral voor zijn omdat zij vinden dat ze een voorbeeld functie vervullen, dat is gewoon hypocriet want wanneer ze geen BN'er waren, waren ze misschien net zo makkelijk tegen afschaffing.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 08:45 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Iedereen mag een mening hebben behalve een BN'er?
Nooit geweten dat BN'ers zo'n homogene groep zijn.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 08:49 schreef StephanL het volgende:
[..]
Bijna iedereen is tegen afschaffing zwarte piet. BN'ers zijn opeens voor. Ik denk dat ze vooral voor zijn omdat zij vinden dat ze een voorbeeld functie vervullen, dat is gewoon hypocriet want wanneer ze geen BN'er waren, waren ze misschien net zo makkelijk tegen afschaffing.
nee hoor iedereen mag een mening hebben, maar ik denk dat de homolobby een groot aandeel heeft gehad bij het aanzetten van deze BN'ers en juist die groep heeft totaal niets te maken met deze discussie.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 08:45 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Iedereen mag een mening hebben behalve een BN'er?
Volgens mij zitten zowel in het pro- als in het tegenkamp BN'ers.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 08:49 schreef StephanL het volgende:
[..]
Bijna iedereen is tegen afschaffing zwarte piet. BN'ers zijn opeens voor. Ik denk dat ze vooral voor zijn omdat zij vinden dat ze een voorbeeld functie vervullen, dat is gewoon hypocriet want wanneer ze geen BN'er waren, waren ze misschien net zo makkelijk tegen afschaffing.
Een groep BN'ers dan.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 08:59 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Volgens mij zitten zowel in het pro- als in het tegenkamp BN'ers.
Sterk argument hoorquote:Op woensdag 15 oktober 2014 09:02 schreef StephanL het volgende:
[..]
Een groep BN'ers dan.
Klopt. Lees net de column van Frits Wester, die tegen is omdat zijn vriend, van Curacao en zelf een donker huidskleur heeft, Zwarte Piet ook een toffe peer vind.
quote:
Me?!?!?! Een bezittelijk voornaamwoord?!?! WTF?!quote:Als ik me kleren uittrek?
Oh meid wat erg!quote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:30 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
[..]
Me?!?!?! Een bezittelijk voornaamwoord?!?! WTF?!
Altijd mooi bij die droeve plaatjes die op internet rondgaan bij dit soort onderwerpenquote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:33 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vooral erg slecht Nederlands.
Is traditie.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:30 schreef xpompompomx het volgende:
Me?!?!?! Een bezittelijk voornaamwoord?!?! WTF?!
Ja, klopt, ben ik volledig met je eensch! maar het gaat om de intentie van het plaatjequote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:33 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vooral erg slecht Nederlands.
Inderdaad, leuk ook dat de mensen die zo voor behoud van cultuur zijn de taal niet eens fatsoenlijk beheersenquote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Altijd mooi bij die droeve plaatjes die op internet rondgaan bij dit soort onderwerpen
Oh, jouw UI! Racistisch!quote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:36 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Inderdaad, leuk ook dat de mensen die zo voor behoud van cultuur zijn de taal niet eens fatsoenlijk beheersen
Gewoon een bevestiging van het idee dat de mensen die per se willen dat Piet zwart blijft totale idioten zijn.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:35 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Ja, klopt, ben ik volledig met je eensch! maar het gaat om de intentie van het plaatje
Nee, mensen die een traditie willen aanpassen omdat 10% van onze (mede) Nederlanders het ``racistisch`` vind tegenover 90% de er totaal geen problemen mee heeft, het is een fucking kinderfeest, niets meer niets minder.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:37 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Gewoon een bevestiging van het idee dat de mensen die per se willen dat Piet zwart blijft totale idioten zijn.
quote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:35 schreef WhateverWhatever het volgende:
maar het gaat om de intentie van het plaatje
Sterf met je Facebook-acties.quote:
Ik doe nooit mee aan dergelijke acties, ongeacht het onderwerp.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:46 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Bedankt voor je doodsverwensing!
Goede inhoudelijke reactie ook!
Kom op, een Kaas piet en een Stroopwafel pietquote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:48 schreef Yasmin23 het volgende:
Beetje jammer dat mensen nu ook gaan huilen om die paar aangepaste Pieten.
Nu zijn er Pieten voor beide kampen en is het nog niet goed....
Mja een Kaas en Stroopwafel Piet is beetje vreemd idd :pquote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:51 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Kom op, een Kaas piet en een Stroopwafel pietVerzin dan niks
Ach, zoiets past toch prima bij een stad als Gouda?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:51 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Kom op, een Kaas piet en een Stroopwafel pietVerzin dan niks
Commercieel uitbuiten....quote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:54 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ach, zoiets past toch prima bij een stad als Gouda?
Joh, dat is de hele traditie van de intocht van Sinterklaas. De lokale ondernemers willen volk naar de stad trekken met een leuk evenement. Natuurlijk is dat commercieel ingestoken.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:55 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Commercieel uitbuiten....
En de witte bolletjes dan? Mogen die nog?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:56 schreef WhateverWhatever het volgende:
[ afbeelding ]
Mag dit trouwens nog wel?
Dikke kans inderdaadquote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:56 schreef Elvi het volgende:
Gouda kennende is dit gewoon een marketingstunt om te laten zien hoe uniek Gouda is met de stroopwafels en de kaasIk bedoel, zelfs het stadhuis heeft een stroopwafel-motief
Deze ?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:56 schreef Elvi het volgende:
Gouda kennende is dit gewoon een marketingstunt om te laten zien hoe uniek Gouda is met de stroopwafels en de kaasIk bedoel, zelfs het stadhuis heeft een stroopwafel-motief
quote:
Vind hem wel vet.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:59 schreef Elvi het volgende:
[..]
Er staat nog een gebouw naast die op een gatenkaas lijktVerderop in de stad is er een pand waar kaarsen op staan (want: Gouda-kaarsen
).
Je wilt een dictatuur van de meerderheid ?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:07 schreef WhateverWhatever het volgende:
10 fucking % wat zeikt, hou dan een referendum hierover!
Ja, lekker miljoenen euro's spenderen aan Zwarte Pietermans.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:07 schreef WhateverWhatever het volgende:
10 fucking % wat zeikt, hou dan een referendum hierover!
Politiseren, werkelijk een briljante methode.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, lekker miljoenen euro's spenderen aan Zwarte Pietermans.
Ja, dat wil het volk toch?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, lekker miljoenen euro's spenderen aan Zwarte Pietermans.
Ik nietquote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:32 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Ja, dat wil het volk toch?
Ik niet.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:32 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Lijkt me stug.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:32 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
ZP is al gepolitiseerd. Aan de gedrevenheid van de ZP-fans te zien zal het niet zo snel verdwijnen.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Politiseren, werkelijk een briljante methode.
Dat zal door Zwarte Piet alleen maar toenemen.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:40 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ZP is al gepolitiseerd. Aan de gedrevenheid van de ZP-fans te zien zal het niet zo snel verdwijnen.
Buitenlanderhaat zal blijven doorwoekeren,
De 3 G`s!quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:38 schreef Bluesdude het volgende:
Maar hoe denkt Nederland over een zwarte sinterklaas ?
Dat zou men eens moeten peilen.
[ afbeelding ]
Prima!quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:43 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Van mij mag een zwarte sinterklaas. Ook als nationale tv-sint.
Wat is jouw mening?
Het politiseren is vanuit beide fronten achterlijk.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:40 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ZP is al gepolitiseerd. Aan de gedrevenheid van de ZP-fans te zien zal het niet zo snel verdwijnen.
Buitenlanderhaat zal blijven doorwoekeren,
Mijn insteek in het debat is vooral reageren op die overdreven ZP-cult. Veel openlijk of verborgen discriminatie.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:46 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het politiseren is vanuit beide fronten achterlijk.
Goede uitstraling, hoewel deze eerder paars lijkt.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:38 schreef Bluesdude het volgende:
Maar hoe denkt Nederland over een zwarte sinterklaas ?
Dat zou men eens moeten peilen.
[ afbeelding ]
In de hoop dat men lekker hysterisch reageert zodat jij weer racisme kan roepen.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:47 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Mijn insteek in het debat is vooral reageren op die overdreven ZP-cult. Veel openlijk of verborgen discriminatie
Je hoeft niet altijd tegen iedereen te schoppen om in het midden te staan dukie.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:48 schreef 99.999 het volgende:
[..]
In de hoop dat men lekker hysterisch reageert zodat jij weer racisme kan roepen.
Niet altijd maar nu past hetquote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:52 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Je hoeft niet altijd tegen iedereen te schoppen om in het midden te staan dukie.
ohhhhh dat is het cliché dat ik snel racisme roep...... dat is helemaal niet zo.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:48 schreef 99.999 het volgende:
[..]
In de hoop dat men lekker hysterisch reageert zodat jij weer racisme kan roepen.
Wat is mijn dogma ?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:53 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Niet altijd maar nu past het.
bluesdude zit hier ook erg dogmatisch in heb ik het idee, dan kan een schopje geen kwaad.
Eerste onthoofdingen al ingepland?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:43 schreef De_Guidance het volgende:
Hoe gaat het de Zwarte Piet Jihad van Pro Pietria IS brigade?
Omdat het pas de laatste jaren veel aandacht krijgt.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:03 schreef WhateverWhatever het volgende:
Waarom is deze discussie pas van de laatste jaren en niet 10 jaar geleden al?
Er zit geen filter meer op de media. Elke mongool kan z'n zegje voor groot publiek doen.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:03 schreef WhateverWhatever het volgende:
Ja, precies en de social mediaquote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:05 schreef waht het volgende:
[..]
Er zit geen filter meer op de media. Elke mongool kan z'n zegje voor groot publiek doen.
uh watquote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:09 schreef Elvi het volgende:
Ik ben dat weekend gewoon niet in Gouda. Echt fuck hetVolgens mij gaan er rellen komen en dan vooral vanuit het pro-pieten-kamp. Ik zag het alweer op Facebook... mensen willen als Zwarte Piet verkleed gaan rellen in de AH en op de markt. En roepen om een nieuwe burgeroorlog
Ik boek even een weekendje weg
quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:00 schreef Kingstown het volgende:
[ afbeelding ]
Piet aan lantaarnpaal blijkt stunt Leefbaar Rotterdam
linkje ?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:09 schreef Elvi het volgende:
Ik ben dat weekend gewoon niet in Gouda. Echt fuck hetVolgens mij gaan er rellen komen en dan vooral vanuit het pro-pieten-kamp. Ik zag het alweer op Facebook... mensen willen als Zwarte Piet verkleed gaan rellen in de AH en op de markt. En roepen om een nieuwe burgeroorlog
Ik boek even een weekendje weg
Door het raam sluipt opa neerslaat en cadeaus weghaalt is idd geloofwaardigerquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 19:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Want een donkere man die cadeaus door schoorstenen in heel het land schuift in een avondje, daar is niets ongeloofwaardigs aan?
Deze discussie werd in de vorige eeuw ook al gevoerd, maar zoals vaker duurt het even voordat er verandering komt. In de jaren 50 van de vorige eeuw waren er ook mensen die de discussie over roken aanzwengelden, alleen duurde het nog een jaartje of 50 voordat er ook daadwerkelijk veranderingen kwamen.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:03 schreef WhateverWhatever het volgende:
Ik heb me inmiddels afgemeld, maar het was op de pagina "je bent een gouwenaar als..."quote:
Geniaalquote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:00 schreef Kingstown het volgende:
[ afbeelding ]
Ja want vroeger toen de slavernij....quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:12 schreef Friek_ het volgende:
Maar goed, prima zaak dus dat het afgeschaft wordt. Het is natuurlijk erg hypocriet om andere culturen achterlijk te noemen, maar zelf er een volksfeest met racistische trekjes op nahouden.
Ja, dat staat ook op het briefje aan zijn nek.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:00 schreef Kingstown het volgende:
[ afbeelding ]
Welk racistisch trekje?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:12 schreef Friek_ het volgende:
Maar goed, prima zaak dus dat het afgeschaft wordt. Het is natuurlijk erg hypocriet om andere culturen als achterlijk te bestempelen, maar zelf er een volksfeest met racistische trekjes op na te houden.
Helemaal mee eensquote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:18 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..] laten wij het vooral ook een kinderfeest houden
Waarom plaats je dan allemaal van die malle plaatjes en reageer je overal op? Je maakt er nogal een punt van.quote:, de volwassen mensen moeten hier niet zo`n punt van maken,
Dit komt mij bekend voor.quote:Robert Hughes beschrijft naast de politieke correctheid een tweede, even zo groot kwaad - in zijn geval in hedendaags Amerika. Hij noemt het de 'patriottische correctheid': diepe conservatieve angst voor menging van mensen en culturen die gepaard gaat met paranoïde overdrijving. Het kost weinig verbeeldingskracht om deze ook in Nederland te zien, en vooral in de media die ik eerder aanhaalde. Voor de patriottisch correcten zijn de moslims 'een vijfde colonne,' wordt Nederland kapot gemaakt door mensen met een 'getint uiterlijk' en vernachelen de 'negers' 'onze' cultuur. En elke (voorzichtige) criticus die vindt dat de problemen niet deze hysterische proporties hebben aangenomen is op zijn minst een 'wegkijker'.
Bron
Jouw misvatting is dat je gelooft dat het een kinderfeest is. Dat is het niet, het is een volksfeest, een traditie, een ritueel. Dergelijke feesten kunnen langzaam veranderen, als blijkt dat daar behoefte aan is. En ja, de behoefte is er.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:18 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Ja want vroeger toen de slavernij....
Mensen moeten eens stoppen om zielig te doen en in het verleden te blijven leven, wat hebben wij persoonlijk met ze allen te maken met de slavernij? Dat was eeuwen geleden, dit is gewoon een kinderfeest! Het gaat en draait om de kinderen, laten wij het vooral ook een kinderfeest houden, de volwassen mensen moeten hier niet zo`n punt van maken, neem een voorbeeld aan de kinderen.
Daarnaast geeft het de economie ook nog een boost, what is the fucking problem?
Maak alsjeblieft Sinterklaas dan Zwart, iedereen blij!
Nee, de mensen die willen dat Zwarte Piet verdwijnt maken er een punt van.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens
[..]
Waarom plaats je dan allemaal van die malle plaatjes en reageer je overal op? Je maakt er nogal een punt van.
Oh, die alleen? En de hysterische reacties daarop? Dat is geen punt maken? Pietjes aan lantaarnpalen hangen is geen punt maken? Slechte plaatjes op facebook zetten is geen punt maken? ook allemaal door volwassen mensen.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:32 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Nee, de mensen die willen dat Zwarte Piet verdwijnt maken er een punt van.
Voor 10% van de bevolking ja, moet je daarom het roer omgooien, nee.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:27 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Jouw misvatting is dat je gelooft dat het een kinderfeest is. Dat is het niet, het is een volksfeest, een traditie, een ritueel. Dergelijke feesten kunnen langzaam veranderen, als blijkt dat daar behoefte aan is. En ja, de behoefte is er.
Het lijkt me nu zaak om alternatieven te overwegen: de piet met roetvegen of kleurenpiet. Daarmee zorg je ervoor dat je met een kleine aanpassing in één keer zeer veel mensen kunnen deelnemen aan dit volksfeest. En zeg nu zelf, wat is er nu mooier dan dat het complete volk kan deelnemen aan een volksfeest en niet slechts een deel daarvan?
Er is geen enkel volksfeest waar iedereen aan deel wilt nemen. Jij doet nu alsof het vanzelfsprekend is dat geen enkel persoon met een kleurtje er zelfs deel aan KAN nemen. Dat is natuurlijk onzin.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:27 schreef Friek_ het volgende:
[..]
En zeg nu zelf, wat is er nu mooier dan dat het complete volk kan deelnemen aan een volksfeest en niet slechts een deel daarvan?
Tja, actie reactie krijg je dan.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Oh, die alleen? En de hysterische reacties daarop? Dat is geen punt maken? Pietjes aan lantaarnpalen hangen is geen punt maken? Slechte plaatjes op facebook zetten is geen punt maken? ook allemaal door volwassen mensen.
Nou ja, je snapt mijn punt denk ik.
Oh, dan gaat het idee dat volwassen mensen er niet zo'n punt van zouden moeten maken plots niet meer op?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:37 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Tja, actie reactie krijg je dan.
Jonguh, wat wil je nou horen.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:41 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Oh, dan gaat het idee dat volwassen mensen er niet zo'n punt van zouden moeten maken plots niet meer op?
quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:49 schreef De_Guidance het volgende:
Negers Zwarte Pieten met een roe aan lantaarnpalen in Rotterdam
Oh, alleen even of je consequent bentquote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:49 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Jonguh, wat wil je nou horen.
Het is net zo goed hun land als het jouw land is hoor...quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:49 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Jonguh, wat wil je nou horen.
[ afbeelding ]
Ja, rectificatie, MY moet ook eigenlijk zijn OURquote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:54 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Het is net zo goed hun land als het jouw land is hoor...
Hoezo?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:00 schreef Richestorags het volgende:
https://www.facebook.com/video.php?v=927678353909845
Wat een falende droeftoeter in dat filmpje zeg, die "tekstschrijver".
Dat je je kinderen geen liedjes kan aanleren over mishandelingquote:
quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:00 schreef Richestorags het volgende:
https://www.facebook.com/video.php?v=927678353909845
Wat een falende droeftoeter in dat filmpje zeg, die "tekstschrijver".
Dit klopt gewoon.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:16 schreef Richestorags het volgende:
het zijn niet de kinderen maar de volwassenen die zulke zaken niet willen. Zo'n kind heeft het besef geeneens om volledig te begrijpen waar die liedjes over gaan
Deze hele discussie gaat om toch volwassenen ?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:16 schreef Richestorags het volgende:
"Ik heb op de redactie ook 7 knechtjes zitten"
"Het sluit niet meer aan bij de belevingswereld van het kind van de 21e eeuw. Wie bepaalt dat? Dat merkten we aan de kinderen"
Later zegt die faler "voor de mensen die dat niet meer willen". Oftewel het zijn niet de kinderen maar de volwassenen die zulke zaken niet willen. Zo'n kind heeft het besef geeneens om volledig te begrijpen waar die liedjes over gaan, en dan zou zo'n lied niet aansluiten bij zijn belevingswereld. Nee vadertje staat bepaalt wel wat goed voor u is, ga maar gerust slapen. Wat een linkse faler is dit weer zeg
En dat maakt het zo falend. Het is een fucking kinderfeest for Christ sake. Laat het dan ook voor kinderen en zet je eigen kleinzerigheid opzij. De wereld draait niet alleen om het leed van volwassenen.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:17 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Deze hele discussie gaat om toch volwassenen ?
Jawel, hij heet zwarte piet. Dan kan die toch niet ineens blauw zijn?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:17 schreef remlof het volgende:
[..]
Dit klopt gewoon.
Die kinderen boeit het echt niet wat voor een kleur piet heeft.
Dus dat.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:20 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En dat maakt het zo falend. Het is een fucking kinderfeest for Christ sake. Laat het dan ook voor kinderen en zet je eigen kleinzerigheid opzij. De wereld draait niet alleen om het leed van volwassenen.
1998 belde. Met een draaitelefoon.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:20 schreef Richestorags het volgende:
Jawel, hij heet zwarte piet. Dan kan die toch niet ineens blauw zijn?
Dat is wat pocor jou wil laten geloven. Hij heet voor mij nog zwarte piet. En voor vele anderen ook.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:23 schreef Kingstown het volgende:
[..]
1998 belde. Met een draaitelefoon.
Tegenwoordig heet hij Piet.
Maar voor de generatie van 4 tot 10 jaar al lang niet meer. En volgens mij is het Sinterklaasfeest voor hen en niet voor jou.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is wat pocor jou wil laten geloven. Hij heet voor mij nog zwarte piet. En voor vele anderen ook.
Oh nee? Hun ouders zijn ouder dan dat ik ben. Denk je dat een aanzienlijk deel van de ouders die knakker ook niet gewoon zwarte piet noemt? Inderdaad het feest is voor hen. En wie heeft er ook alweer bepaald voor hen dat die knakker Piet moet heten en niet Zwarte Piet? Zijzelf of een stelletje subsidietrekkers?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:31 schreef remlof het volgende:
[..]
Maar voor de generatie van 4 tot 10 jaar al lang niet meer. En volgens mij is het Sinterklaasfeest voor hen en niet voor jou.
Dank u.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:17 schreef remlof het volgende:
[..]
Dit klopt gewoon.
Dank u!quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:20 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En dat maakt het zo falend. Het is een fucking kinderfeest for Christ sake. Laat het dan ook voor kinderen en zet je eigen kleinzerigheid opzij. De wereld draait niet alleen om het leed van volwassenen.
Helaas wel ja. Jammer dat dat plaatje er nog niet was toen hun ouders hier een kleine halve eeuw terug naartoe kwamen.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:54 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Het is net zo goed hun land als het jouw land is hoor...
Omdat ze zich bemoeien met Zwarte Piet zijn ze niet genoeg geïntegreerd ?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:45 schreef Igen het volgende:
[..]
Helaas wel ja. Jammer dat dat plaatje er nog niet was toen hun ouders hier een kleine halve eeuw terug naartoe kwamen.
Nu is het te laat. Nu zit je in Nederland met hordes aan niet voldoende geïntegreerde/geassimileerde mensen die wel het Nederlands staatsburgerschap hebben en zich dus wel overal met recht van spreken mee mogen bemoeien.
Bezwaar maken is juist een echte Nederlandse traditie. Integratie geslaagd.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:45 schreef Igen het volgende:
[..]
Helaas wel ja. Jammer dat dat plaatje er nog niet was toen hun ouders hier een kleine halve eeuw terug naartoe kwamen.
Nu is het te laat. Nu zit je in Nederland met hordes aan niet voldoende geïntegreerde/geassimileerde mensen die wel het Nederlands staatsburgerschap hebben en zich dus wel overal met recht van spreken mee mogen bemoeien.
En waarom zouden volwassenen dan moeten gaan bepalen dat Zwarte Piet een andere kleur of kleuren moet gaan krijgen? Lijkt me een veel grotere mate van inmenging dan Zwarte Piet laten zoals ie is.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:17 schreef remlof het volgende:
[..]
Dit klopt gewoon.
Onder andere. Maar ik denk ook aan slechte taalkennis, allemaal bij elkaar in dezelfde wijk gaan wonen, met elkaar trouwen en liever een importbruid Suriname, Turkije of Marokko halen dan een Nederlandse partner kiezen, enzovoort. Hartstikke prima hoor, als je niks met de rest van de samenleving te maken wil hebben en op een maatschappelijk eilandje wil wonen. Maar hou je kritiek dan ook voor je.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:53 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Omdat ze zich bemoeien met Zwarte Piet zijn ze niet genoeg geïntegreerd ?
Uhhh ?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:02 schreef Igen het volgende:
[..]
Onder andere. Maar ik denk ook aan slechte taalkennis, allemaal bij elkaar in dezelfde wijk gaan wonen, met elkaar trouwen en liever een importbruid Suriname, Turkije of Marokko halen dan een Nederlandse partner kiezen, enzovoort. Hartstikke prima hoor, als je niks met de rest van de samenleving te maken wil hebben en op een maatschappelijk eilandje wil wonen. Maar hou je kritiek dan ook voor je.
Nee, want op discriminatie gestoelde tradities kunnen niet meer en zijn eigenlijk overal al aangepast. Dus waarom niet hier als het voor de kinderen toch niet uitmaakt?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:57 schreef Montagui het volgende:
[..]
En waarom zouden volwassenen dan moeten gaan bepalen dat Zwarte Piet een andere kleur of kleuren moet gaan krijgen? Lijkt me een veel grotere mate van inmenging dan Zwarte Piet laten zoals ie is.
Dus als het kinderen echt niet boeit kunnen we hem laten zoals ie is.
Dan zal je eerst moeten aantonen dat het een op discriminatie gestoelde traditie -is- en niet alleen jouw interpretatie van deze traditie.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:04 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, want op discriminatie gestoelde tradities kunnen niet meer en zijn eigenlijk overal al aangepast. Dus waarom niet hier als het voor de kinderen toch niet uitmaakt?
Oké.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:45 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja en allemaal random shit er bij halen ...quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:08 schreef De_Guidance het volgende:
Igen verandert rond deze tijd van het jaar altijd in een tokkie.
Toch te persoonlijk dat ZP, dan maar iedereen over een kam scheren
Rond deze tijd van het jaar wordt mij duidelijk dat het voor een aanzienlijke groep mensen niet om gelijke behandeling gaat, maar om het misbruik maken van de status als minderheidsgroepering om méér rechten te krijgen dan autochtonen en om niet te hoeven integreren.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:08 schreef De_Guidance het volgende:
Dan krijg je weer, het zijn ook gewoon Nederlanders hoorrrrquote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:11 schreef Mani89 het volgende:
Zwarte Piet blijft gewoon en julie buitelanders hebben dat maar te acepteren.
Precies, want iedereen die pro Piet is een racist noemen is de stem der redelijkheid.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:08 schreef De_Guidance het volgende:
quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:12 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Dan krijg je weer, het zijn ook gewoon Nederlanders hoorrrr
Maar precies, mee eensch!
Zwarte piet blijft helemaal niet.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:11 schreef Mani89 het volgende:
Zwarte Piet blijft gewoon en julie buitelanders hebben dat maar te acepteren.
Misschien moet je de geschiedenisboeken er eens bijhalen en inzien dat alleen in jouw hoofd ZP een racistisch karakter heeft terwijl de experts een andere mening zijn toegedaan.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:04 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, want op discriminatie gestoelde tradities kunnen niet meer en zijn eigenlijk overal al aangepast. Dus waarom niet hier als het voor de kinderen toch niet uitmaakt?
Jawel en anders ga je maar terug naar de jungle ofzo. En anders komen er aanslagen op kleurpieten denk ik.quote:
Maar racistisch is meneer niet hoor!quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:14 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Jawel en anders ga je maar terug naar de jungle ofzo. En anders komen er aanslagen op kleurpieten denk ik.
Wat moet ik in de jungle?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:14 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Jawel en anders ga je maar terug naar de jungle ofzo. En anders komen er aanslagen op kleurpieten denk ik.
Niet wat ik bedoelde helaas.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
6 december mag hij weer ophoepelen idd.
dat heb ik niet gezegt, maar wij zijn inde meerderheid dus wij bepalen dat gewoon.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:15 schreef NotYou het volgende:
[..]
Maar racistisch is meneer niet hoor!
Wij?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:17 schreef Mani89 het volgende:
[..]
dat heb ik niet gezegt, maar wij zijn inde meerderheid dus wij bepalen dat gewoon.
Nee klopt, 6 december is hij weg iedereen weer blij!quote:
quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:15 schreef NotYou het volgende:
[..]
En geweld schuwt ie ook niet.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:14 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Fixed. 10%, je overschat ze.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:17 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Nee klopt, 6 december is hij weer weg iedereen blij! En dan kunnen wij rond augustus hier weer een nieuw topic openen en met z`n allen weer gaan klagen met 3% van de bevolking hoe racistisch het allemaal wel niet is #1111
Ik zeg tocfh denk ik, misschien ook wel niet. Maar misschien wel snap je.quote:
Ja, want uiteindelijk is Sinterklaas gewoon een geloof!quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:19 schreef Mani89 het volgende:
Mensen moeten gewoon niet raar opkijken als er terrorisme komt op kleurpieten. Als ik op pro-zwartepiet facebook pagina lees zijn er veel mensen die dat willen weet je wel.
quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:19 schreef Mani89 het volgende:
Mensen moeten gewoon niet raar opkijken als er terrorisme komt op kleurpieten. Als ik op pro-zwartepiet facebook pagina lees zijn er veel mensen die dat willen weet je wel.
Natuurlijk niet, ik vind het zelf ook een fucking schande maar verwacht niet dat het tij nog zal keren.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zwicht jij nu ook al voor die leugens joh? Had je wel hoger ingeschat.
Ik bespeur daarbij totaal geen racistische motieven inderdaad.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:15 schreef NotYou het volgende:
[..]
Juist. Kinderen gaan het verschil niet zien tussen de witte pipo-de-clownpiet, de kaaspiet, de stroopwafelpiet en de van kleur verspringende regenboogpiet.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:25 schreef JackHerrer het volgende:
Je vergeet dat kinderen dom zijn. Er zijn al jaren verschillende Sinterklazen en Zwarte Pieten op tv, en dan komen in de familie en op school vaak ook nog andere langs. Toch zien de meeste kinderen het verschil niet en zijn ze alleen geïnteresseerd in cadeaus en snoepgoed.
Een beetje een slim kind ziet het verschil op den duur heus wel. Maar dat wordt uitgelegd met "hulpsinterklazen".quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:25 schreef JackHerrer het volgende:
Je vergeet dat kinderen dom zijn. Er zijn al jaren verschillende Sinterklazen en Zwarte Pieten op tv, en dan komen in de familie en op school vaak ook nog andere langs. Toch zien de meeste kinderen het verschil niet en zijn ze alleen geïnteresseerd in cadeaus en snoepgoed.
jij bepaalt nog niet welke onderbroek je aan gaat trekken joh, doe ff rustigquote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:17 schreef Mani89 het volgende:
[..]
dat heb ik niet gezegt, maar wij zijn inde meerderheid dus wij bepalen dat gewoon.
Door zeikende volwassenen zoals jij ja.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:29 schreef NotYou het volgende:
[..]
Juist. Kinderen gaan het verschil niet zien tussen de witte pipo-de-clownpiet, de kaaspiet, de stroopwafelpiet en de van kleur verspringende regenboogpiet.Wees gewoon mans genoeg om toe te geven dat het feest compleet om zeep geholpen wordt op deze manier, moedwillig.
Dus dan kunnen we voor gekleurde pieten ook wel een domme smoes verzinnen.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:29 schreef Igen het volgende:
[..]
Een beetje een slim kind ziet het verschil op den duur heus wel. Maar dat wordt uitgelegd met "hulpsinterklazen".
Door overdreven toegevelijke correctmensen, vooral wanneer de gesprekspartner in enige mate getint is en wel eens achtergesteld/benadeeld zou kunnen zijn. Dan kunnen ze niet ver genoeg gaan om te tonen wat een goed volk zij wel niet zijn.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:30 schreef remlof het volgende:
[..]
Door zeikende volwassenen zoals jij ja.
Het enige wat maakte dat je nog zo lang in sinterklaas kon geloven was dat het overal hetzelfde was, en ook altijd zo geweest is. Nu lijkt het meer een alles-wat-we-maar-kunnen-bedenken-fantasiefestijn. Tja.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:32 schreef JackHerrer het volgende:
[..]
Dus dan kunnen we voor gekleurde pieten ook wel een domme smoes verzinnen.
Ben jij nou specularium? Dat zou een hoop verklaren.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
jij bepaalt nog niet welke onderbroek je aan gaat trekken joh, doe ff rustig
Vast wel. Als maar iedereen dezelfde smoes gebruikt, en het een smoes is die niet totaal ongeloofwaardig is, niet angstaanjagend of zielig is en ook kinderen niet aanzet tot gevaarlijk gedrag.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:32 schreef JackHerrer het volgende:
[..]
Dus dan kunnen we voor gekleurde pieten ook wel een domme smoes verzinnen.
nee das die andere, je herkent het aan de usernamesquote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:38 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ben jij nou specularium? Dat zou een hoop verklaren.
Ik hoop het, dan is Zwarte Piet helemaal snel verdwenen.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:19 schreef Mani89 het volgende:
Tsja, inderdaad nogal hypocriet.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:34 schreef DustPuppy het volgende:
Mensen, dit is een feest waarbij we generaties lang kinderen voorliegen om te zorgen dat ze zich gedragen. En dan gaan we nu 'high & mighty' als men er iets aan wil veranderen?
Selectieve verontwaardiging ten top.
Één van de publieke gezichten/initiatiefnemers van de gaande zijnde kruistocht tegen zwarte piet, maakster van een documentaire erover die is uitgezonden door de publieke omroep en is dikwijls vanwege het onderwerp te gast bij actualiteitenprogramma's.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:39 schreef sp3c het volgende:
wie is die anna stein en wat boeit het hoe ze zichzelf noemt?
Ik heb deze reactie doorgestuurd naar de AIVDquote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik hoop het, dan is Zwarte Piet helemaal snel verdwenen.
zwarte piet gaat nooit weg, daar zorgen wij wel voor.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik hoop het, dan is Zwarte Piet helemaal snel verdwenen.
quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:34 schreef DustPuppy het volgende:
Mensen, dit is een feest waarbij we generaties lang kinderen voorliegen om te zorgen dat ze zich gedragen. En dan gaan we nu 'high & mighty' als men er iets aan wil veranderen?
Selectieve verontwaardiging ten top.
Doen we het werkelijk daarvoor of gewoon omdat het enorm leuk - magisch bijna - feest was voor kinderen?quote:
Ik zie kinderen zich anders niet druk maken hierom, die willen gewoon cadeautjes en snoepgoed.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:43 schreef NotYou het volgende:
[..]
Doen we het werkelijk daarvoor of gewoon omdat het enorm leuk - magisch bijna - feest was voor kinderen?
Dit inderdaad.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik zie kinderen zich anders niet druk maken hierom, die willen gewoon cadeautjes en snoepgoed.
Het zijn zure volwassenen waarvan de onderbuik bijkans explodeert bij het idee aan verandering.
Je denkt dat hysterische zgn ZP-fans dan zullen zwijgen ?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:44 schreef WhateverWhatever het volgende:
Ik zeg referendum, iedereen blij en dan kan er een eind gemaakt worden aan deze eindeloze discussie.
De charme voor de kinderen (cadeaus krijgen) is er toch niet vanaf?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:35 schreef NotYou het volgende:
[..]
Het enige wat maakte dat je nog zo lang in sinterklaas kon geloven was dat het overal hetzelfde was, en ook altijd zo geweest is. Nu lijkt het meer een alles-wat-we-maar-kunnen-bedenken-fantasiefestijn. Tja.
Volgens mij explodeert jouw onderbuik bij het idee eens "nee" te zeggen waneer iemand de racisme/discriminatie-kaart trekt, hoe overduidelijk misplaatst ook.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik zie kinderen zich anders niet druk maken hierom, die willen gewoon cadeautjes en snoepgoed.
Het zijn zure volwassenen waarvan de onderbuik bijkans explodeert bij het idee aan verandering.
Zolang mensen ons feest kapot willen maken zullen wij niet zwijgen inderdaad nee.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:47 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je denkt dat hysterische zgn ZP-fans dan zullen zwijgen ?
Zo werkt dat niet.
Je bent net 4 geworden?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:47 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Zolang mensen ons feest kapot willen maken zullen wij niet zwijgen inderdaad nee.
Dat willen de kinderen ook, maar de kinderen willen ook gewoon Zwarte Piet zoals in de traditionele, nostalgische oud Hollandsche liedjes en geen regenboog, zuurstok, stroopwafel, kaaspieten etc!quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee hoor, ik zeg niet dat de pro-ZP'ers racistisch zijn, maar ik maak me ook niet druk om verandering.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:47 schreef NotYou het volgende:
[..]
Volgens mij explodeert jouw onderbuik bij het idee eens "nee" te zeggen waneer iemand de racisme/discriminatie-kaart trekt, hoe overduidelijk misplaatst ook.
Ik ben zeker weten ouders als jou dus een beetje respect graag.quote:
Het feit dat er zo fel gereageerd wordt, is bijna een reden op zich op het hele feest dan maar af te schaffen. Als je niet normaal kunt reageren, dan kunnen we er beter helemaal mee ophouden.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:47 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Zolang mensen ons feest kapot willen maken zullen wij niet zwijgen inderdaad nee.
Laat het volk maar kiezen, democraitsch & eerlijkquote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:47 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je denkt dat hysterische zgn ZP-fans dan zullen zwijgen ?
Zo werkt dat niet.
Nee, kinderen hebben totaal geen weet van tradities en nostalgie, die zijn nog blanco.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:49 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Dat willen de kinderen ook, maar de kinderen willen ook gewoon Zwarte Piet zoals in de traditionele, nostalgische oud Hollandsche liedjes en geen regenboog, zuurstok, stroopwafel, kaaspieten etc!
Alsof die onderbuik bij de Quinsy's en de blanke Quinsy's zoals jijzelf niet aanwezig is. Hypocriete grappenmaker.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:45 schreef remlof het volgende:
[..]
waarom wil je ze bang maken met lsd-pieten? Zwarte Piet was vroeger mijn held, die kon daken beklimmen en gooide cadeautjes door het raam.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:50 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, kinderen hebben totaal geen weet van tradities en nostalgie, die zijn nog blanco.
Nee, maar ik vind deze opwinding bij volwassenen over een dom kinderfeestje uitermate vermakelijkquote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Alsof die onderbuik bij de Quinsy's en de blanke Quinsy's zoals jijzelf niet aanwezig is. Hypocriete grappenmaker.
Volgens mij beweert NotYou dat ook niet. Ik geloof dat hij meer stelt dat figuren zoals jij geen "nee" durven te zeggen als een allochtoon de discriminatiekaart trekt. Waarmee hij volgens mij wel een punt heeft.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:49 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee hoor, ik zeg niet dat de pro-ZP'ers racistisch zijn
Dus kunnen we stellen dat de stelling dat kinderen zo racisme aangeleerd krijgen feitelijk onjuist is. Daar gaat 50% van je argumentatie, zo hop de deur uit. De andere 50%, namelijk dat volwassenen er aanstoot aan nemen kunnen we met jouw eigen redenatie om zeep helpen, namelijk dat het een kinderfeest is en ze gewoonweg hun domme onwetende bakkes dicht moeten houden.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:50 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, kinderen hebben totaal geen weet van tradities en nostalgie, die zijn nog blanco.
Je bent 60?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:49 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ik ben zeker weten ouders als jou dus een beetje respect graag.
Dus je bent het met me eens dat de heisa die Quinsy maakt ontzettend overdreven en misplaatst is. Genoteerd. ZP blijft dus gewoon ZP.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:51 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, maar ik vind deze opwinding bij volwassenen over een dom kinderfeestje uitermate vermakelijk
Klopt, en dat leren wij ouders ons kinderen net zoals mijn ouders dat bij mij hebben gedaan, zo werkt dat, gebeurt ook in andere culturen daar bemoeien wij ons ook niet mee toch?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:50 schreef remlof het volgende:
[..]
In mijn tijd was zwarte piet nog een boeman. Vreemd dat niemand zich over die verandering druk maakt.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:51 schreef Mani89 het volgende:
[..]
waarom wil je ze bang maken met lsd-pieten? Zwarte Piet was vroeger mijn held, die kon daken beklimmen en gooide cadeautjes door het raam.
De opwinding komt doordat dit een veel diepere issue raakt: betekent tolerantie dat alle bevolkingsgroepen dezelfde rechten moeten hebben, of betekent tolerantie dat minderheden altijd gelijk moeten krijgen?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:51 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, maar ik vind deze opwinding bij volwassenen over een dom kinderfeestje uitermate vermakelijk
hoezo is dat vreemd? het is juist goed dat zwarte piet geen boeman isquote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
In mijn tijd was zwarte piet nog een boeman. Vreemd dat niemand zich over die verandering druk maakt.
Waarom is dat goed? Als je zo graag vast wil houden aan tradities zou je Zwarte Piet weer moeten veranderen in een boeman en niet in een verlengstuk van de speelgoedwinkel.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:54 schreef Mani89 het volgende:
[..]
hoezo is dat vreemd? het is juist goed dat zwarte piet geen boeman is
omdat zwarte piet een coole neger is die inbreekt in je huis om cadeau's te brengenquote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waarom is dat goed? Als je zo graag vast wil houden aan tradities zou je Zwarte Piet weer moeten veranderen in een boeman en niet in een verlengstuk van de speelgoedwinkel.
Leren we de zogenaamde racistische kindertjes dat de zogenaamde nep-neger Zwarte Piet een coole representatie is van alle negers in ons land die lief zijn, grappen maken, humor hebben en kado's brengen is het weer niet goed.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waarom is dat goed? Als je zo graag vast wil houden aan tradities zou je Zwarte Piet weer moeten veranderen in een boeman en niet in een verlengstuk van de speelgoedwinkel.
Maar je wil toch vasthouden aan tradities?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:56 schreef Mani89 het volgende:
[..]
omdat zwarte piet een coole neger is die inbreekt in je huis om cadeau's te brengen
Ze hebben zwarte piet helemaal verpest door 'm boeman af te maken!quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:56 schreef Mani89 het volgende:
[..]
omdat zwarte piet een coole neger is die inbreekt in je huis om cadeau's te brengen
Het gaat om vasthouden aan tradities. Als zwarte piet aardig en lief kan zijn kan hij net zo goed paars of wit zijn.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Leren we de zogenaamde racistische kindertjes dat de zogenaamde nep-neger Zwarte Piet een coole representatie is van alle negers in ons land die lief zijn, grappen maken, humor hebben en kado's brengen is het weer niet goed.
ja, de zwarte piet traditie, niet de verkrachtende kindermoordenaar piet.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar je wil toch vasthouden aan tradities?
Is hij dat ooit geweest dan?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:59 schreef Mani89 het volgende:
[..]
ja, de zwarte piet traditie, niet de verkrachtende kindermoordenaar piet.
Ja, maar dat was de traditie! En die is dus nu veranderd!quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:59 schreef Mani89 het volgende:
[..]
ja, de zwarte piet traditie, niet de verkrachtende kindermoordenaar piet.
En eigenlijk is dat hardstikke fout want we weten allemaal dat negers dat helemaal niet doen. Want zwarte piet is een karikatuur van een neger, toch?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Leren we de zogenaamde racistische kindertjes dat de zogenaamde nep-neger Zwarte Piet een coole representatie is van alle negers in ons land die lief zijn, grappen maken, humor hebben en kado's brengen is het weer niet goed.
en wat ben jij voor kinderhater dat jij kinderen de stuipen op het lijf wil jagen met paarse mensen? wtf heequote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het gaat om vasthouden aan tradities. Als zwarte piet aardig en lief kan zijn kan hij net zo goed paars of wit zijn.
Moet jij zeggen met je zwarte kat als UI, Racist!quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het gaat om vasthouden aan tradities. Als zwarte piet aardig en lief kan zijn kan hij net zo goed paars of wit zijn.
Prima, als een meerderheid daarmee instemt is het wat mij betreft een deal. Maar wacht, 96% van de ondervraagden geeft aan dat ZP moet blijven. Wat nu?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat is jouw mening, waar je alle recht op hebt om te hebben, alleen word 'ie niet gedeeld door een overgroot deel van Nederland.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Klopt, het zijn meer de Marokkanen nu!quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:59 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ja, maar dat was de traditie! En die is dus nu veranderd!
Schande!
Veel stennis schoppen en je zin door blijven drijven.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 15:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Prima, als een meerderheid daarmee instemt is het wat mij betreft een deal. Maar wacht, 96% van de ondervraagden geeft aan dat ZP moet blijven. Wat nu?
Juist!quote:Op woensdag 15 oktober 2014 15:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Prima, als een meerderheid daarmee instemt is het wat mij betreft een deal. Maar wacht, 96% van de ondervraagden geeft aan dat ZP moet blijven. Wat nu?
Piet sloeg vroeger stoute kinderen met zijn roe en nam ze mee in de zak naar Spanje.quote:
Het beeld dat we nu hebben van ZP is toch ook bepaald door de linkse PO in de jaren 60 en 70.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 15:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
quote:From 2001 until 2005, Kno’Ledge was caught up in the streets, doing whatever it took to survive. He attended a college for Business in 2001 but as years passed by, college also became a burden on him. School costs money and he had rent and fixed costs to pay. Early January 2003 Kno'Ledge's long time girlfriend became pregnant with his son, raising further concern about his street lifestyle. Kno’Ledge felt he could not abound the streets, he was cornered by the government and he had to make a living. He was not allowed to work. He had his back against the wall and he had to box his way out of the corner. As college started fading, he managed to keep his student grant of 400 Euros for some time. It was his only legitimate income and he decided to save up the money for the needs of his unborn child. He did not want to raise his child with street money. Instead, he used the money he made by running the streets to pay his other debts, which were rising to the roof.
In 2003 months before his son was expected, he got arrested for drug peddling. The initial sentence was 3 months in jail and 2 to 3 years parole due to lack of evidence. Kno’Ledge was very disappointed in the performance of his appointed lawyer, the second on the case. The first lawyer had already dropped the case after reading the police report. The one who attended the trial showed up and left. After the trial he told Kno’Ledge to take the sentence and be happy he didn't have to do years behind bars.
The lawyers never really looked into the case, were ill prepared and took everything as it was the truth. Kno’Ledge shot back at his lawyer saying he wanted to appeal. In return the lawyer said ‘good luck’ and handed over the case to him. Posing as his own lawyer alongside the lawyer who is helping him to obtain his residence permit, he convinced the judges to throw out the case. His lawyer later proclaimed “it was your performance that won the case".
"Kno'Ledge" is een fucking karikatuur.quote:Kno’Ledge and his brother went to live with his father and their stepmother in Utrecht. After his father and stepmother broke up, they moved to the South-East part of Amsterdam, the Bijlmer, in 1997. Due to disappointment and hardship persuading his football career, Kno’Ledge decided to quit football at the age of 16 after all. The decision came as a surprise to his pears since they could never imagine him without football.
But before he could quit, he needed a new investment to support his movement one day. At this time he has become really fond of rap music. Although what MTV mostly showed was derogating messages, he saw that rap music could move people if the right message is send out. He saw the power of lyrics and what rap music could do and football could not. He could speak his mind and send his message to the people directly. He decided to give it a try for a while and see. After receiving positive feedback, Kno’Ledge fully abounded the football and persuaded a rap career. He was realistic about his chance of making it but that did not stop him. He considered himself as a student and put himself at work first. He used to listen to everything he could put his hands on, from mainstream artists to underground artists. Kno’Ledge used to get up at 2 o’clock in the morning to record MTV’s popular Hip-Hop show YO! MTV Raps.
Maybe Kno’Ledge would have never considered a rap career if he received a higher mark in sixth grade as he hoped for. Nearly 18 months after he arrived in the Netherlands, he was placed in the final year of elementary school. It was hard to compete or reach his level since the material was in Dutch. The language was disadvantaged, but until this day he still feels that he was cheated on. The degree was not bad considering the circumstances. But he needed a higher mark to persuade higher education. He totally disagreed with his teacher’s advice and was shattered. Kno’Ledge was interested in school till the sixth grade. “Everything after that was just hanging on”. This was another reason why he put so much effort into a rap career.
ga jij maar aan je huilende kind uitleggen waarom hun grote held paars is of gemaakt van stroopwafels, ziekquote:Op woensdag 15 oktober 2014 15:02 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Piet sloeg vroeger stoute kinderen met zijn roe en nam ze mee in de zak naar Spanje.
Dat is de traditie en daar zijn we ook al van afgestapt vanwege politieke correctheid.
Maar oh wee als je aan zijn huidskleur komt! Dan is het hommeles!
Flikker toch op, man!
Ik zit mobiel, kan het niet vinden, maar op Dumpert staat een interview van een tijd geleden met anti zwarte piet figuren, waarvan een zelfs geweld niet afkeurde.. ik bedoel the hell, men.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 15:04 schreef NotYou het volgende:
Ter verduidelijking:
[ afbeelding ]
Guinsy is zelf zo'n beetje de grootste racist van het land.
[..]
[..]
"Kno'Ledge" is een fucking karikatuur.
[ afbeelding ]
Anna Stein veranderde haar naam op latere leeftijd in iets dat zo on-Nederlands mogelijk klinkt.![]()
Dan hebben we nog de blonde documentaire-maakster Sunny Bergman die wil afrekenen met Zwarte Piet omdat ze een donkere vriendje heeft/had die zich er kennelijk door gediscrimineerd voelde.
Waarom luisteren wij naar deze mensen?!![]()
![]()
Alleen onwetende en niet geïnformeerde mensen met een weg-met-ons-mentaliteit luisteren hiernaar.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 15:04 schreef NotYou het volgende:
Ter verduidelijking:
![]()
Dat doen die kinderen niet. Dat is alleen maar in jouw hoofd!quote:Op woensdag 15 oktober 2014 15:04 schreef Mani89 het volgende:
[..]
ga jij maar aan je huilende kind uitleggen waarom hun grote held paars is of gemaakt van stroopwafels, ziek
Ze willen niet voor niks de intocht van 15 november met geweld verstoren. Ze gaan letterlijk over kinderlijken, deze racistische anti Pieten brigade. Walgelijk. Zitten op hetzelfde niveau als IS qua barbaarsheid.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 15:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik zit mobiel, kan het niet vinden, maar op Dumpert staat een interview van een tijd geleden met anti zwarte piet figuren, waarvan een zelfs geweld niet afkeurde.. ik bedoel the hell, men.
jezus wat een volk man ik word hier serieus verdrietig vanquote:Op woensdag 15 oktober 2014 15:04 schreef NotYou het volgende:
Ter verduidelijking:
[ afbeelding ]
Guinsy is zelf zo'n beetje de grootste racist van het land.
[..]
[..]
"Kno'Ledge" is een fucking karikatuur.
[ afbeelding ]
Anna Stein veranderde haar naam op latere leeftijd in iets dat zo on-Nederlands mogelijk klinkt.![]()
Dan hebben we nog de blonde documentaire-maakster Sunny Bergman die wil afrekenen met Zwarte Piet omdat ze een donkere vriend heeft/had die zich er kennelijk door gediscrimineerd voelde.
![]()
dat er paarse mensen zijn en mensen met kaas of stroopwafels als huid? die kinderen krijgen een trauma, ziekquote:Op woensdag 15 oktober 2014 15:05 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat doen die kinderen niet. Dat is alleen maar in jouw hoofd!
Ze zullen zich wellicht afvragen waarom het zo is, maar een generatie verder is dat al helemaal geen issue meer.
Ja, jij verteld ze dat ze dikke rode lippen krijgen van het kruipen door schoorstenen?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 15:04 schreef Mani89 het volgende:
[..]
ga jij maar aan je huilende kind uitleggen waarom hun grote held paars is of gemaakt van stroopwafels, ziek
jaloers omdat je geen lippen heb ofzo? waar slaat dit bericht opquote:Op woensdag 15 oktober 2014 15:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja, jij verteld ze dat ze dikke rode lippen krijgen van het kruipen door schoorstenen?
Waarom zie ik dan geen hordes huilende kinderen?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 15:07 schreef Mani89 het volgende:
[..]
dat er paarse mensen zijn en mensen met kaas of stroopwafels als huid? die kinderen krijgen een trauma, ziek
Ja... en dus is een referendum ongeschikt om de diskussie te stoppen.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:47 schreef Mani89 het volgende:
[..]
open je ogen danquote:Op woensdag 15 oktober 2014 15:09 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Waarom zie ik dan geen hordes huilende kinderen?
Het enige wat ik zie is hordes selectief verontwaardigde volwassen die niet kunnen bevatten dat de wereld veranderd en wanhopig vastklampen aan een stukje kindertijd.
Yep, elk jaar weer, 6 december is het gezeik weer voorbij gelukkig, rond jul/aug vindt je hier wel weer een topic en gaan we weer discussiëren hoe racistisch het allemaal is.quote:
Wijs ze maar aan, dan.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |