Ja, dat wil het volk toch?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, lekker miljoenen euro's spenderen aan Zwarte Pietermans.
Ik nietquote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:32 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Ja, dat wil het volk toch?
Ik niet.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:32 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Lijkt me stug.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:32 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
ZP is al gepolitiseerd. Aan de gedrevenheid van de ZP-fans te zien zal het niet zo snel verdwijnen.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Politiseren, werkelijk een briljante methode.
Dat zal door Zwarte Piet alleen maar toenemen.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:40 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ZP is al gepolitiseerd. Aan de gedrevenheid van de ZP-fans te zien zal het niet zo snel verdwijnen.
Buitenlanderhaat zal blijven doorwoekeren,
De 3 G`s!quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:38 schreef Bluesdude het volgende:
Maar hoe denkt Nederland over een zwarte sinterklaas ?
Dat zou men eens moeten peilen.
[ afbeelding ]
Prima!quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:43 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Van mij mag een zwarte sinterklaas. Ook als nationale tv-sint.
Wat is jouw mening?
Het politiseren is vanuit beide fronten achterlijk.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:40 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ZP is al gepolitiseerd. Aan de gedrevenheid van de ZP-fans te zien zal het niet zo snel verdwijnen.
Buitenlanderhaat zal blijven doorwoekeren,
Mijn insteek in het debat is vooral reageren op die overdreven ZP-cult. Veel openlijk of verborgen discriminatie.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:46 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het politiseren is vanuit beide fronten achterlijk.
Goede uitstraling, hoewel deze eerder paars lijkt.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:38 schreef Bluesdude het volgende:
Maar hoe denkt Nederland over een zwarte sinterklaas ?
Dat zou men eens moeten peilen.
[ afbeelding ]
In de hoop dat men lekker hysterisch reageert zodat jij weer racisme kan roepen.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:47 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Mijn insteek in het debat is vooral reageren op die overdreven ZP-cult. Veel openlijk of verborgen discriminatie
Je hoeft niet altijd tegen iedereen te schoppen om in het midden te staan dukie.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:48 schreef 99.999 het volgende:
[..]
In de hoop dat men lekker hysterisch reageert zodat jij weer racisme kan roepen.
Niet altijd maar nu past hetquote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:52 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Je hoeft niet altijd tegen iedereen te schoppen om in het midden te staan dukie.
ohhhhh dat is het cliché dat ik snel racisme roep...... dat is helemaal niet zo.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:48 schreef 99.999 het volgende:
[..]
In de hoop dat men lekker hysterisch reageert zodat jij weer racisme kan roepen.
Wat is mijn dogma ?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:53 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Niet altijd maar nu past het.
bluesdude zit hier ook erg dogmatisch in heb ik het idee, dan kan een schopje geen kwaad.
Eerste onthoofdingen al ingepland?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:43 schreef De_Guidance het volgende:
Hoe gaat het de Zwarte Piet Jihad van Pro Pietria IS brigade?
Omdat het pas de laatste jaren veel aandacht krijgt.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:03 schreef WhateverWhatever het volgende:
Waarom is deze discussie pas van de laatste jaren en niet 10 jaar geleden al?
Er zit geen filter meer op de media. Elke mongool kan z'n zegje voor groot publiek doen.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:03 schreef WhateverWhatever het volgende:
Ja, precies en de social mediaquote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:05 schreef waht het volgende:
[..]
Er zit geen filter meer op de media. Elke mongool kan z'n zegje voor groot publiek doen.
uh watquote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:09 schreef Elvi het volgende:
Ik ben dat weekend gewoon niet in Gouda. Echt fuck hetVolgens mij gaan er rellen komen en dan vooral vanuit het pro-pieten-kamp. Ik zag het alweer op Facebook... mensen willen als Zwarte Piet verkleed gaan rellen in de AH en op de markt. En roepen om een nieuwe burgeroorlog
Ik boek even een weekendje weg
quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:00 schreef Kingstown het volgende:
[ afbeelding ]
Piet aan lantaarnpaal blijkt stunt Leefbaar Rotterdam
linkje ?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:09 schreef Elvi het volgende:
Ik ben dat weekend gewoon niet in Gouda. Echt fuck hetVolgens mij gaan er rellen komen en dan vooral vanuit het pro-pieten-kamp. Ik zag het alweer op Facebook... mensen willen als Zwarte Piet verkleed gaan rellen in de AH en op de markt. En roepen om een nieuwe burgeroorlog
Ik boek even een weekendje weg
Door het raam sluipt opa neerslaat en cadeaus weghaalt is idd geloofwaardigerquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 19:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Want een donkere man die cadeaus door schoorstenen in heel het land schuift in een avondje, daar is niets ongeloofwaardigs aan?
Deze discussie werd in de vorige eeuw ook al gevoerd, maar zoals vaker duurt het even voordat er verandering komt. In de jaren 50 van de vorige eeuw waren er ook mensen die de discussie over roken aanzwengelden, alleen duurde het nog een jaartje of 50 voordat er ook daadwerkelijk veranderingen kwamen.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:03 schreef WhateverWhatever het volgende:
Ik heb me inmiddels afgemeld, maar het was op de pagina "je bent een gouwenaar als..."quote:
Geniaalquote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:00 schreef Kingstown het volgende:
[ afbeelding ]
Ja want vroeger toen de slavernij....quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:12 schreef Friek_ het volgende:
Maar goed, prima zaak dus dat het afgeschaft wordt. Het is natuurlijk erg hypocriet om andere culturen achterlijk te noemen, maar zelf er een volksfeest met racistische trekjes op nahouden.
Ja, dat staat ook op het briefje aan zijn nek.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:00 schreef Kingstown het volgende:
[ afbeelding ]
Welk racistisch trekje?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:12 schreef Friek_ het volgende:
Maar goed, prima zaak dus dat het afgeschaft wordt. Het is natuurlijk erg hypocriet om andere culturen als achterlijk te bestempelen, maar zelf er een volksfeest met racistische trekjes op na te houden.
Helemaal mee eensquote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:18 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..] laten wij het vooral ook een kinderfeest houden
Waarom plaats je dan allemaal van die malle plaatjes en reageer je overal op? Je maakt er nogal een punt van.quote:, de volwassen mensen moeten hier niet zo`n punt van maken,
Dit komt mij bekend voor.quote:Robert Hughes beschrijft naast de politieke correctheid een tweede, even zo groot kwaad - in zijn geval in hedendaags Amerika. Hij noemt het de 'patriottische correctheid': diepe conservatieve angst voor menging van mensen en culturen die gepaard gaat met paranoïde overdrijving. Het kost weinig verbeeldingskracht om deze ook in Nederland te zien, en vooral in de media die ik eerder aanhaalde. Voor de patriottisch correcten zijn de moslims 'een vijfde colonne,' wordt Nederland kapot gemaakt door mensen met een 'getint uiterlijk' en vernachelen de 'negers' 'onze' cultuur. En elke (voorzichtige) criticus die vindt dat de problemen niet deze hysterische proporties hebben aangenomen is op zijn minst een 'wegkijker'.
Bron
Jouw misvatting is dat je gelooft dat het een kinderfeest is. Dat is het niet, het is een volksfeest, een traditie, een ritueel. Dergelijke feesten kunnen langzaam veranderen, als blijkt dat daar behoefte aan is. En ja, de behoefte is er.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:18 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Ja want vroeger toen de slavernij....
Mensen moeten eens stoppen om zielig te doen en in het verleden te blijven leven, wat hebben wij persoonlijk met ze allen te maken met de slavernij? Dat was eeuwen geleden, dit is gewoon een kinderfeest! Het gaat en draait om de kinderen, laten wij het vooral ook een kinderfeest houden, de volwassen mensen moeten hier niet zo`n punt van maken, neem een voorbeeld aan de kinderen.
Daarnaast geeft het de economie ook nog een boost, what is the fucking problem?
Maak alsjeblieft Sinterklaas dan Zwart, iedereen blij!
Nee, de mensen die willen dat Zwarte Piet verdwijnt maken er een punt van.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens
[..]
Waarom plaats je dan allemaal van die malle plaatjes en reageer je overal op? Je maakt er nogal een punt van.
Oh, die alleen? En de hysterische reacties daarop? Dat is geen punt maken? Pietjes aan lantaarnpalen hangen is geen punt maken? Slechte plaatjes op facebook zetten is geen punt maken? ook allemaal door volwassen mensen.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:32 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Nee, de mensen die willen dat Zwarte Piet verdwijnt maken er een punt van.
Voor 10% van de bevolking ja, moet je daarom het roer omgooien, nee.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:27 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Jouw misvatting is dat je gelooft dat het een kinderfeest is. Dat is het niet, het is een volksfeest, een traditie, een ritueel. Dergelijke feesten kunnen langzaam veranderen, als blijkt dat daar behoefte aan is. En ja, de behoefte is er.
Het lijkt me nu zaak om alternatieven te overwegen: de piet met roetvegen of kleurenpiet. Daarmee zorg je ervoor dat je met een kleine aanpassing in één keer zeer veel mensen kunnen deelnemen aan dit volksfeest. En zeg nu zelf, wat is er nu mooier dan dat het complete volk kan deelnemen aan een volksfeest en niet slechts een deel daarvan?
Er is geen enkel volksfeest waar iedereen aan deel wilt nemen. Jij doet nu alsof het vanzelfsprekend is dat geen enkel persoon met een kleurtje er zelfs deel aan KAN nemen. Dat is natuurlijk onzin.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:27 schreef Friek_ het volgende:
[..]
En zeg nu zelf, wat is er nu mooier dan dat het complete volk kan deelnemen aan een volksfeest en niet slechts een deel daarvan?
Tja, actie reactie krijg je dan.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Oh, die alleen? En de hysterische reacties daarop? Dat is geen punt maken? Pietjes aan lantaarnpalen hangen is geen punt maken? Slechte plaatjes op facebook zetten is geen punt maken? ook allemaal door volwassen mensen.
Nou ja, je snapt mijn punt denk ik.
Oh, dan gaat het idee dat volwassen mensen er niet zo'n punt van zouden moeten maken plots niet meer op?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:37 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Tja, actie reactie krijg je dan.
Jonguh, wat wil je nou horen.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:41 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Oh, dan gaat het idee dat volwassen mensen er niet zo'n punt van zouden moeten maken plots niet meer op?
quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:49 schreef De_Guidance het volgende:
Negers Zwarte Pieten met een roe aan lantaarnpalen in Rotterdam
Oh, alleen even of je consequent bentquote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:49 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Jonguh, wat wil je nou horen.
Het is net zo goed hun land als het jouw land is hoor...quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:49 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Jonguh, wat wil je nou horen.
[ afbeelding ]
Ja, rectificatie, MY moet ook eigenlijk zijn OURquote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:54 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Het is net zo goed hun land als het jouw land is hoor...
Hoezo?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:00 schreef Richestorags het volgende:
https://www.facebook.com/video.php?v=927678353909845
Wat een falende droeftoeter in dat filmpje zeg, die "tekstschrijver".
Dat je je kinderen geen liedjes kan aanleren over mishandelingquote:
quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:00 schreef Richestorags het volgende:
https://www.facebook.com/video.php?v=927678353909845
Wat een falende droeftoeter in dat filmpje zeg, die "tekstschrijver".
Dit klopt gewoon.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:16 schreef Richestorags het volgende:
het zijn niet de kinderen maar de volwassenen die zulke zaken niet willen. Zo'n kind heeft het besef geeneens om volledig te begrijpen waar die liedjes over gaan
Deze hele discussie gaat om toch volwassenen ?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:16 schreef Richestorags het volgende:
"Ik heb op de redactie ook 7 knechtjes zitten"
"Het sluit niet meer aan bij de belevingswereld van het kind van de 21e eeuw. Wie bepaalt dat? Dat merkten we aan de kinderen"
Later zegt die faler "voor de mensen die dat niet meer willen". Oftewel het zijn niet de kinderen maar de volwassenen die zulke zaken niet willen. Zo'n kind heeft het besef geeneens om volledig te begrijpen waar die liedjes over gaan, en dan zou zo'n lied niet aansluiten bij zijn belevingswereld. Nee vadertje staat bepaalt wel wat goed voor u is, ga maar gerust slapen. Wat een linkse faler is dit weer zeg
En dat maakt het zo falend. Het is een fucking kinderfeest for Christ sake. Laat het dan ook voor kinderen en zet je eigen kleinzerigheid opzij. De wereld draait niet alleen om het leed van volwassenen.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:17 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Deze hele discussie gaat om toch volwassenen ?
Jawel, hij heet zwarte piet. Dan kan die toch niet ineens blauw zijn?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:17 schreef remlof het volgende:
[..]
Dit klopt gewoon.
Die kinderen boeit het echt niet wat voor een kleur piet heeft.
Dus dat.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:20 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En dat maakt het zo falend. Het is een fucking kinderfeest for Christ sake. Laat het dan ook voor kinderen en zet je eigen kleinzerigheid opzij. De wereld draait niet alleen om het leed van volwassenen.
1998 belde. Met een draaitelefoon.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:20 schreef Richestorags het volgende:
Jawel, hij heet zwarte piet. Dan kan die toch niet ineens blauw zijn?
Dat is wat pocor jou wil laten geloven. Hij heet voor mij nog zwarte piet. En voor vele anderen ook.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:23 schreef Kingstown het volgende:
[..]
1998 belde. Met een draaitelefoon.
Tegenwoordig heet hij Piet.
Maar voor de generatie van 4 tot 10 jaar al lang niet meer. En volgens mij is het Sinterklaasfeest voor hen en niet voor jou.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is wat pocor jou wil laten geloven. Hij heet voor mij nog zwarte piet. En voor vele anderen ook.
Oh nee? Hun ouders zijn ouder dan dat ik ben. Denk je dat een aanzienlijk deel van de ouders die knakker ook niet gewoon zwarte piet noemt? Inderdaad het feest is voor hen. En wie heeft er ook alweer bepaald voor hen dat die knakker Piet moet heten en niet Zwarte Piet? Zijzelf of een stelletje subsidietrekkers?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:31 schreef remlof het volgende:
[..]
Maar voor de generatie van 4 tot 10 jaar al lang niet meer. En volgens mij is het Sinterklaasfeest voor hen en niet voor jou.
Dank u.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:17 schreef remlof het volgende:
[..]
Dit klopt gewoon.
Dank u!quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:20 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En dat maakt het zo falend. Het is een fucking kinderfeest for Christ sake. Laat het dan ook voor kinderen en zet je eigen kleinzerigheid opzij. De wereld draait niet alleen om het leed van volwassenen.
Helaas wel ja. Jammer dat dat plaatje er nog niet was toen hun ouders hier een kleine halve eeuw terug naartoe kwamen.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:54 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Het is net zo goed hun land als het jouw land is hoor...
Omdat ze zich bemoeien met Zwarte Piet zijn ze niet genoeg geïntegreerd ?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:45 schreef Igen het volgende:
[..]
Helaas wel ja. Jammer dat dat plaatje er nog niet was toen hun ouders hier een kleine halve eeuw terug naartoe kwamen.
Nu is het te laat. Nu zit je in Nederland met hordes aan niet voldoende geïntegreerde/geassimileerde mensen die wel het Nederlands staatsburgerschap hebben en zich dus wel overal met recht van spreken mee mogen bemoeien.
Bezwaar maken is juist een echte Nederlandse traditie. Integratie geslaagd.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:45 schreef Igen het volgende:
[..]
Helaas wel ja. Jammer dat dat plaatje er nog niet was toen hun ouders hier een kleine halve eeuw terug naartoe kwamen.
Nu is het te laat. Nu zit je in Nederland met hordes aan niet voldoende geïntegreerde/geassimileerde mensen die wel het Nederlands staatsburgerschap hebben en zich dus wel overal met recht van spreken mee mogen bemoeien.
En waarom zouden volwassenen dan moeten gaan bepalen dat Zwarte Piet een andere kleur of kleuren moet gaan krijgen? Lijkt me een veel grotere mate van inmenging dan Zwarte Piet laten zoals ie is.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:17 schreef remlof het volgende:
[..]
Dit klopt gewoon.
Onder andere. Maar ik denk ook aan slechte taalkennis, allemaal bij elkaar in dezelfde wijk gaan wonen, met elkaar trouwen en liever een importbruid Suriname, Turkije of Marokko halen dan een Nederlandse partner kiezen, enzovoort. Hartstikke prima hoor, als je niks met de rest van de samenleving te maken wil hebben en op een maatschappelijk eilandje wil wonen. Maar hou je kritiek dan ook voor je.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:53 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Omdat ze zich bemoeien met Zwarte Piet zijn ze niet genoeg geïntegreerd ?
Uhhh ?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:02 schreef Igen het volgende:
[..]
Onder andere. Maar ik denk ook aan slechte taalkennis, allemaal bij elkaar in dezelfde wijk gaan wonen, met elkaar trouwen en liever een importbruid Suriname, Turkije of Marokko halen dan een Nederlandse partner kiezen, enzovoort. Hartstikke prima hoor, als je niks met de rest van de samenleving te maken wil hebben en op een maatschappelijk eilandje wil wonen. Maar hou je kritiek dan ook voor je.
Nee, want op discriminatie gestoelde tradities kunnen niet meer en zijn eigenlijk overal al aangepast. Dus waarom niet hier als het voor de kinderen toch niet uitmaakt?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:57 schreef Montagui het volgende:
[..]
En waarom zouden volwassenen dan moeten gaan bepalen dat Zwarte Piet een andere kleur of kleuren moet gaan krijgen? Lijkt me een veel grotere mate van inmenging dan Zwarte Piet laten zoals ie is.
Dus als het kinderen echt niet boeit kunnen we hem laten zoals ie is.
Dan zal je eerst moeten aantonen dat het een op discriminatie gestoelde traditie -is- en niet alleen jouw interpretatie van deze traditie.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:04 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, want op discriminatie gestoelde tradities kunnen niet meer en zijn eigenlijk overal al aangepast. Dus waarom niet hier als het voor de kinderen toch niet uitmaakt?
Oké.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:45 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja en allemaal random shit er bij halen ...quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:08 schreef De_Guidance het volgende:
Igen verandert rond deze tijd van het jaar altijd in een tokkie.
Toch te persoonlijk dat ZP, dan maar iedereen over een kam scheren
Rond deze tijd van het jaar wordt mij duidelijk dat het voor een aanzienlijke groep mensen niet om gelijke behandeling gaat, maar om het misbruik maken van de status als minderheidsgroepering om méér rechten te krijgen dan autochtonen en om niet te hoeven integreren.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:08 schreef De_Guidance het volgende:
Dan krijg je weer, het zijn ook gewoon Nederlanders hoorrrrquote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:11 schreef Mani89 het volgende:
Zwarte Piet blijft gewoon en julie buitelanders hebben dat maar te acepteren.
Precies, want iedereen die pro Piet is een racist noemen is de stem der redelijkheid.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:08 schreef De_Guidance het volgende:
quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:12 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Dan krijg je weer, het zijn ook gewoon Nederlanders hoorrrr
Maar precies, mee eensch!
Zwarte piet blijft helemaal niet.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:11 schreef Mani89 het volgende:
Zwarte Piet blijft gewoon en julie buitelanders hebben dat maar te acepteren.
Misschien moet je de geschiedenisboeken er eens bijhalen en inzien dat alleen in jouw hoofd ZP een racistisch karakter heeft terwijl de experts een andere mening zijn toegedaan.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:04 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, want op discriminatie gestoelde tradities kunnen niet meer en zijn eigenlijk overal al aangepast. Dus waarom niet hier als het voor de kinderen toch niet uitmaakt?
Jawel en anders ga je maar terug naar de jungle ofzo. En anders komen er aanslagen op kleurpieten denk ik.quote:
Maar racistisch is meneer niet hoor!quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:14 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Jawel en anders ga je maar terug naar de jungle ofzo. En anders komen er aanslagen op kleurpieten denk ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |