In hedendaags Nederland zouden de Pieten toch ook best gay mogen zijn.quote:
tuurlijk maar don't ask, don't tellquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:54 schreef Igen het volgende:
[..]
In hedendaags Nederland zouden de Pieten toch ook best gay mogen zijn.
Met dark rooms in de kelder van het kasteel in Spanje. En heb je gelijk ook een verklaring waarom Sinterklaas geen vrouw heeft.
Ach, ik heb recht boven een gay-fetish-nachtclub gewoond, en in het appartement naast ons woonde een keurig net gezin met kleine kinderen. Ik kan me zo voorstellen dat die ooit ook gaan vragen wat dat toch voor 'winkeltje' op de begane grond is.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overleven ze wel.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:56 schreef Igen het volgende:
[..]
Ach, ik heb recht boven een gay-fetish-nachtclub gewoond, en in het appartement naast ons woonde een gezin met kleine kinderen. Ik kan me zo voorstellen dat die ooit ook gaan vragen wat dat toch voor 'winkeltje' op de begane grond is.
Leg je de rest van Sinterklaas wel uit in meer dan een paar woorden dan?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:42 schreef Igen het volgende:
Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag gezien, hoe kaaspiet en stroopwafelpiet aan de kinderen uitgelegd gaan worden.
Wij keken vroeger Dag Sinterklaas op de BRT. Tientallen afleveringen met antwoorden op vragen die kinderen over het sinterklaasverhaal zouden kunnen hebben. Inclusief de politiek-correcte uitleg dat Piet zwart wordt van de schoorsteen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:59 schreef remlof het volgende:
[..]
Leg je de rest van Sinterklaas wel uit in meer dan een paar woorden dan?
Ja en nu zijn er bijna geen schoorstenen meer dus hebben ze ook andere kleuren.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 00:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Wij keken vroeger Dag Sinterklaas op de BRT. Tientallen afleveringen met antwoorden op vragen die kinderen over het sinterklaasverhaal zouden kunnen hebben. Inclusief de politiek-correcte uitleg dat Piet zwart wordt van de schoorsteen.
Toen had ons huis ook al geen schoorsteen meer. Het hele verhaal van dat Piet door de schoorsteen de kadootjes komt brengen en daarbij zwart wordt, is eigenlijk al decennialang in z'n totaliteit niet meer echt geloofwaardig. Het zou mooi zijn als 'ze' met een goed nieuw verhaal zouden komen, dat én de kleur van Piet geloofwaardig verklaart én uitlegt hoe ze in een modern huis binnenkomen.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 00:03 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja en nu zijn er bijna geen schoorstenen meer dus hebben ze ook andere kleuren.
Toch wel extra puur.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 05:50 schreef TLC het volgende:
Ik heb vandaag een heerlijke chocolade zwarte piet gegeten![]()
Ik geloof dat ze voor de 'Piet heeft zich verkleed voor Gouda' uitleg gaan.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:42 schreef Igen het volgende:
Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag gezien, hoe kaaspiet en stroopwafelpiet aan de kinderen uitgelegd gaan worden.
De kaaspiet is een regelrechte belediging aan ons 'kaaskoppen'. Weg met ons!quote:Op woensdag 15 oktober 2014 07:55 schreef Prutzenberg het volgende:
Ik heb er eens over nagedacht en ik vind Kaas- en Stroopwafelpiet erg stigmatiserend. Het is gewoon een verwijzing naar kannibalisme. Eigenlijk nog rascistischer dan ZP.
Dat hoef je niet uit te leggen aan kinderen. Die accepteren dat gewoon.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:42 schreef Igen het volgende:
quote:Peter R. de Vries heeft vanmiddag een doodsbedreiging ontvangen vanwege zijn standpunt over Zwarte Piet.
Dat komt me bekend voor met Zwarte Piet. Kinderen accepteren die ook gewoon, volwassenen liepen te kutten.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 07:57 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat hoef je niet uit te leggen aan kinderen. Die accepteren dat gewoon.
De enige mensen die hier uitleg bij nodig lijken te hebben zijn de volwassenen.
de clownspietquote:Op woensdag 15 oktober 2014 08:14 schreef Cara het volgende:
de nieuwe pieten gespot in gouda
zwart, wit en grijs, worden vanmiddag geintroduceerd
[ afbeelding ]
Iedereen mag een mening hebben behalve een BN'er?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 08:28 schreef byah het volgende:
[..]
de clownspiet
meest walgelijk vind ik nog wel de inmenging van die zogenaamde BN'ers
Bijna iedereen is tegen afschaffing zwarte piet. BN'ers zijn opeens voor. Ik denk dat ze vooral voor zijn omdat zij vinden dat ze een voorbeeld functie vervullen, dat is gewoon hypocriet want wanneer ze geen BN'er waren, waren ze misschien net zo makkelijk tegen afschaffing.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 08:45 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Iedereen mag een mening hebben behalve een BN'er?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |